Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobus se zřítil z italské dálnice, téměř všichni cestující zahynuli

Nehoda autobusu v jižní Itálii si v neděli večer vyžádala nejméně 38 obětí. Autobus vezl pět desítek lidí z náboženské pouti zpět do Neapole. Podle zahraničních agentur v něm cestovali převážně obyvatelé Kampánie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S51t57a14n72i65s24l41a90v 30P89o62t69o13č36n94ý 8403350213684

Náboženských pomatenců mi líto není. :-P

+1/−1
29.7.2013 22:57
Foto

T93o91m81á83š 56M52l41e13z54i38v50a 7128541306850

Je to vcelku drsně řečeno, ale napadlo mne totéž

0/0
2.8.2013 23:55

J66a30n 61S65o69c81h90o77r 2844616712516

Je tu diskuze o prezervativech do Afriky. Lidi, trochu uvažujte. Vždyť je tam hlad. Víte kolik stojí prezervativ? Cirka tolik z kolika musí černoch vyžít na celý den a možná týden. Takže tam by černoch svůj denní chléb prosouložil v kondomech a stejně by to nepomohlo, protože černoch potřebuje souložit za den nejméně dvakrát.

Černoch by byl postaven před dilema, prezervativ nebo hlad. AIDS nebo hladová smrt. Jelikož hladová smrt je tak za čtrnáct dní a je to smrt nepříjemná, zatímco smrt na AIDS je otázka cca 15 roků, zpočátku bez nepříjemných příznaků, tak je černochova volba jasná.

Prezervativy do Afriky jsou nesmysl. Kdo by to tam prodával a kde by na to ti černoši brali, když je tam hlad?

Žijte prosím v reálu. Každý klacek na církev dobrý, ale reálně by se černoch finančně vyčerpal a následně zemřel hladem. Nebo používal prezervativ jen ve svátek, ale to by africké populaci nepomohlo. Napakovali by se na tom jen výrobci kondomů, dovozci a prodavači. Za takových okolností se církvi vůbec, ale vůbec nedivím.

0/0
29.7.2013 22:34

L24u83b17o87m93í72r 54M86o39r87c31i77n73e41k 7564443777573

Nezdá se vám, že je diskuse mimo mísu?

0/0
31.7.2013 21:42

J59a24n73a 84S92l84e14č34k12o61v42á 4351223113654

dnes rano na neapolskem radiu rikali, ze stryc jedne cestujici, ktera prezila, ji byl navstivit a ta potvrdila, ze praskla pneumatika. na jihu italie takovych mostu nad hlubokym udolim byva hodne, vetsinou maji i takovy vyvyseny zelezny plot na ochranu. Kdyz jsme jeli po nejvyssim viaduktu italie v kalabrii, ktery je pres 250 m nad udolim, tak cloveka hodne mrazilo.

0/0
29.7.2013 20:20

H73o56n50z82a 85F36á27t47o42r 2919925754740

Oni tu šipku flákli rovnou do lesa, kde počítají, že je ten autobus? 8-oRv

0/0
29.7.2013 16:42

E35v80a 60Č22e14r52n14á 9374723652347

Tak tedy havaroval podle článku "v neděli kolem půl osmé večer", nebo podle popisku fotografie č. 7 "v pondělí brzy ráno"?

(A pro koho že to máme hlasovat ohledně té Lupy?)

0/0
29.7.2013 16:35

M91a23r19t79i68n 81J15e85l68í45n47e29k 9556774137117

Kdykoli jsem přemýšlel o charakteru a rozsahu skutečností, vždy jsem dospěl ke stejnému závěru: Dokonce i z hlediska logiky je zcela nepravděpodobné, že by existovalo pouze to, co moje smyslové orgány mohou vnímat a registrovat. Se zdrcující pravděpodobností nejsme jedinými obyvateli veškerenstva. Dnes, i když  tyto fenomény příležitostně zkříží zorné pole našich smyslů, je většinou ani nezaregistrujeme. Všimneme-li si jich podvědomě, naše vnímání není vybaveno je

interpretovat. Naše mysl je v současné době příliš výlučně NASMĚROVÁNA na pozemskou frekvenci reality. Tím chci říct, a to jsem v podstatě ateista, že i když si myslíme, že lidé a zvířata jsou jediným tvorem na planetě, nemusí to tak být. Pro zajímavost-jeden východní směr rozlišuje asi 31 stupňů různých bytí! A některé z nich nejsou zrovna ´dobrosrdeční´ :-/

0/−3
29.7.2013 16:10

M18a41r86t57i74n 47N71á42p18l84a66v98a 5417509529691

Rychle prášky!!

+2/0
29.7.2013 20:14

P13e45t54r22i70k 92B54l28a82ž22e17k 1917307937902

Len tak na odľahčenie lebo je krutá tragédia. Modlili sa k pánbožkovi, chceli byť čo najbližšie k nemu. Vyslyšal ich.

+2/−4
29.7.2013 13:40

F76r65a33n58t58i69š63e25k 59S36o60k15o30l 7195724761836

Jsem znechucen zásahy zjevně protináboženské cenzury zpravodajského serveru iDnes, které je dobré taky autobusové neštěstí, jež postihlo poutníky k podpoře protináboženské diskuze na tomto serveru.

Výpady proti církvi jsou tolerovány, zatímco já jsem si dovolil napsat nesouhlasný komentář k obvinění církve z genocidy v Africe, tak jsem byl smazán.

Napsal jsem na námitku že sex je důležitý proto církev musí souhlasit s olačkami úvahu o tom, že ještě důležitější je voda, přesto se jí nenapijem z kdejaké kaluže, zatímco při sexu s kdekým není správné podporovat Afričanům spoléhání na prezervativ. Nejlepší prevence afrického moru AIDS by bylo přestat tam souložit každý s každým, jak králíci se spolehnutím na olačku.

Tak posuďte sami, jestli bylo správné to smazat. Je to můj názor, který je mým právem publikovat, neodporuje žádnému zákonu, snad jen zájmům výrobců olaček anebo vlastně komu?

Naproti tomu vyloženě protikřesťanské výpady tady smazávány nejsou, tak já nevím, copak je to tady vlastně za součást mediální akce?

+2/−4
29.7.2013 12:57

M77i47r87o14s35l43a97v 71B85u73d86a 9802922537582

Příspěvek mimo téma!!

0/−1
29.7.2013 13:07

F95r77a74n78t46i58š75e14k 79S85o95k52o16l 7765934901316

Ne, to nebyl příspěvek mimo téma. Je to smazaný komentář za 100 dukátů.

Šlo o oddpověď na proticírkevní obvinění jednoho diskutéra, že Vatikán má na svědomí genocidu v Africe tím že nepodporuje prezervativy a černoši pak kvůli církvi umírají na AIDS.

Příspěvek mimo téma je zadarmo, naproti tomu smazaný komentář za 100 dukátů.

Z toho jasně vyplývá, že jsou žádoucí výhradně proticírkevní komentáře a procírkevní komentáře, které církev jakýmkoli způsobem hájí jsou na těchto diskuzích nežádoucí.

0/−1
29.7.2013 13:26

P17e85t81r 57S27v17o97b27o44d54a 9337358650532

Asi vadilo sprosté slovo. V pravidlech mají napsáno, že sprosté slovo se nesmí ani naznačovat. Mě už za to taky jednou smazali.

0/0
29.7.2013 13:20

F73r61a72n33t37i65š23e80k 15S13o68k50o54l 7585394271846

Které slovo bylo sprosté?

0/0
29.7.2013 13:27

P89e30t79r 14S97v61o36b87o91d91a 9317298510762

"Jiný se napije z kaluže nebo třeba ze stoky a pak se diví, když se posr..."

0/0
29.7.2013 13:28

F85r44a41n71t27i50š33e30k 39S57o83k58o26l 7435454121946

A co je na tom nepravda a jak to mám zřetelně vyjádřit? Víte co Petře? Zkuste se napít z nějaké kaluže anebo stoky, pak to bude průkaznější bez potřeby naznačení určitých slov. Pokud k nám budete upřímný, tak to slovo napíšete sám. Doparoma, tak opravdu jsem se teda znečistil produktem střev nebo jak to vlastně ehm mám vyjádřit?

 Čtenáře diskuzí na iDnesu jsem k ničemu takovému navádět nechtěl.

+1/0
29.7.2013 13:38

P58e93t98r 73S95v48o67b82o40d92a 9297388130852

Já ti jenom oznamuji, že to tady stačí na smazání. Už se mi to také stalo.

0/0
29.7.2013 13:41

F92r23a20n47t31i13š81e52k 81S52o27k13o39l 7805774321776

Mnohem horší komentáře jsou na tomto webu v toleranci, jen musí být správně proticírkevní. Bojkotovat návrat církevního majetku nebo aspoň ostouzet faráře.

0/−2
29.7.2013 13:46

P14e42t75r 86S82v49o80b36o50d42a 9977308120642

No oni prostě neposuzují lepší horší ale jen výskyt sprostého slova. Je to pro ně objektivní kriterium.

+1/0
29.7.2013 13:50

P46e97t64r 63S29v22o57b52o87d84a 9217728950902

Mimochodem guma je opravdu neprostupná i pro viry. Zdravotníci na celém světě spoléhají na gumové rukavice a ještě jsou neslyšel, že by někdy selhaly.

0/0
29.7.2013 13:23

F52r65a25n64t37i62š48e60k 80S17o87k79o44l 7595474621116

Tohleto už zabíhá do akademické roviny diskuze. Guma je sice nepropustná, ale prezervativ znamená nebezpečné manipulace se semenem a poševním sekretem zejména v období menstruace, k nakažení HIV je jen krůček pokud má partner (partnerka) HIV+ nebo dokonce AIDS. ochrana prezervativem je pouze teoretická. Tohle církev zdůrazňuje, navíc možnost protržení olačky v rizikovém prostředí. Na prezervativ se při souloži s nakaženým AIDS spoléhá jedině blázen. Jenže cenzor tady hájí patrně asi nějaké vyšší zájmy anebo co já vím co?

0/−2
29.7.2013 13:33

P26e40t20r 29S81v37o25b40o33d22a 9497238620392

Samozřejmě rizika jsou, ale ta spolehlivost je velmi vysoká. Má to sloužit především jako prevence. Přece nakaženého prakticky nelze poznat, jelikož nemá žádné viditelné symptomy.

0/0
29.7.2013 13:37

F40r60a95n25t77i45š16e76k 45S49o81k69o12l 7255674401496

No právě. Nakažených HIV+ je přibližně už 50% Afričanů. Taková je situace. Církevníci si dovolili jen podotknout, že spoleh na prezervativ je opravdu za takových podmínek riskantní.

Jako spolehlivější ochranu proti této epidemii nenabízí nic nového. Nabízí manželskou věrnost, kterou propagují od počátku vzniku církve.

0/−2
29.7.2013 13:42

P64e18t49r 60S34v43o89b36o34d14a 9447548350322

To je právě není žádné jenom. Poukazují na drobné riziko selhání, které se pohybuje maximálně v procentech a tváří se u toho jakoby ty kondomy vůbec neměly smysl. To je velice zavádějící postoj a to teď vůbec nemluvím o těch, kteří si troufají tvrdit, že kondomy šíří AIDS a podobně.

+2/0
29.7.2013 13:56

F30r57a93n48t66i80š30e17k 11S15o10k62o74l 7235144901756

Římskokatolická církev odmítá dělat annonce kondomům v Africe, to je celé pane Petře. Co se týče rizika onoho selháníní, není drobné. Ale to je už akademická debata. Já osobně bych svůj život ani zdraví rozhodně zejména v Africe nesvěřil prezervativu, ale to je věc názoru. Já bych radši si chuť na nějakou africkou černošku nechal zajít, ale to je věc postoje. Zájemci o soulož s nakaženou černoškou třebaže za použití prezervativu církev nemá jak zabránit v jeho lásky projevu, ale špatnou službu by dělala, kdyby k tomu kývala.

0/0
29.7.2013 14:08

P57e62t20r 33S54v32o89b75o52d55a 9637528120252

Nezlehčujte to, tady vůbec nejde o Evropany. Tady jde o původní obyvatelstvo, které si nemůže dovolit odletět do Evropy za bezpečnějším sexem. Ano církev odmítá a je to její chyba. Jako instituce s velkým vlivem má odpovědnost za osvětu a ona na tu odpovědnost rezignuje či vliv naopak zneužívá!

0/0
29.7.2013 14:19

F50r20a45n46t25i75š92e47k 82S54o25k50o67l 7405274411846

Já pane Svobodo nic nezlehčuji, jde o velmi vážný problém. Nicméně, za bezpečnějším sexem není třeba nikam lítat a to zejména do Evropy. Tady by si teda moc černoši nepomohli, přiletět na letiště V Havla a nechat se odvézt do nějakýho pražskýho bordýlku.:)

Ano, církev jako instituce s velkým vlivem má odpovědnost a proto nemůže říct ani tomu černochovi, však jo, však si vyskoč, jen si vezmi prezervativ, když jsou rizika tak závažná. Víte pane Svobodo, tady nejde jen o toho černocha, jakože když teda musíš, tak si vyskoč, jen si nasaď prezervativ. Takový nakažený dál ten AIDS roznáší a bylo by krajně nezodpovědné jednání podporovat černocha aby roznášel AIDS na další černošky?

Dám vám jednu otázku, ale vlastně nemá cenu. Vlezl byste na nakaženou černošku, kdybyste měl prezervativ? Asi sotva. Tak vidíte. Nebo žeby přece jenom?

Opravdu pane Svobodo, není jiné lepší rady, než manželská věrnost, ale tu církev propaguje opravdu od začátku své existence. Kritika církve je nespravedlivá.

0/0
29.7.2013 14:39

P35e71t38r 31S49v43o55b71o93d83a 9247218580402

Není lepší radu než věrnost, ale když už na sex dojde, tak jedině chráněný. Právě ta druhá část je velmi důležitá a církev jí úplně opomíjí.

0/0
29.7.2013 14:43

Š41á57r58k46a 19S71o96u63k79u40p21o47v43á 5404171480440

Přeháníte, p. Sokole. Nevěřím těmto Vašim větám:

"Církevníci si dovolili jen podotknout, že spoleh na prezervativ je opravdu za takových podmínek riskantní."

"Římskokatolická církev odmítá dělat annonce kondomům v Africe, to je celé...." Není to celé, proč je tedy církev proti kondomům zcela zásadně?

Není to možná dokonalá ochrana proti AIDS, ale dle tvrzení lékařů pomáhají velmi. Jak si církev může dovolovat zpochybňovat lékařské výzkumy? Navíc sama k řešení problému nepřispěla ničím, to Vaše.."není jiné lepší rady, než manželská věrnost, ale tu církev propaguje opravdu od začátku své existence", je sice pravda, ale jak vidno, zatím se to nepodařilo. A problém narůstá.

0/0
29.7.2013 15:40

P59a11v86e33l 35O69d40r24a48z16i24l 6744429467740

Ano, nakažených je spousta Afričanů - díky církvi a jejímu odmítání kondomů.

0/0
29.7.2013 20:26
Foto

P88a70v11e39l 19P98o84k82o36r88n61ý 2656344850622

Spíše si říkám, že zase řidič nemohl zabrzdit, jako u toho vlaku, tak zde. Když se mi zasekl plyn u předchozí motorky a před zatáčkou to jaksi neubralo, tak stačilo zmáčknout spojku, při dalším zaseknutí na současné motorce jsem jí musel položit. Ale autobus a vlak není motorka... Podle mě hodně lidí nechápe, že technika může selhat a jedou nadoraz. A my ze sci-fi známe pilota Pirxe.

+1/0
29.7.2013 12:01

P25a60v55e49l 82O14d19r94a81z55i70l 6224829127660

No jo, ale vlak i autobus má na rozdíl od plochodrážní motorky brzdy!

0/0
29.7.2013 12:09

M49i41r34o95s71l11a92v 41M59e73d 3574716

Áno, to jest zcela jistě pravda. Jenže - dopravní prostředky (autobusy, vlaky, letadla, lodě atd.) kontrolují, udržují a hlavně řídí lidé, což je činí poněkud nespolehlivými.

0/0
29.7.2013 12:16

M77i33r49o86s14l34a85v 49B89u88d78a 9312242427302

No, autonomní stroje také dost často selhávají nebo jim chybí inteligence:-)

0/0
29.7.2013 12:19

M27i34r98o14s13l37a64v 76M78e63d 3664466

Já měl na mysli spíš to, že pokud se stane nějaký průšvih (havárie), je za tím v naprosté většině případů "lidský faktor"...

0/0
29.7.2013 12:31

M31a89r64e82k 47H89r71u59b30y 6337832921888

ze by ridic taky utiral poplivane zrcatko? ;-)

0/0
29.7.2013 12:33

M43i25r61o24s54l83a15v 82M31e71d 3274266

Právě proto nejezdím "dálkovými" autobusy - jsou to takové velké a nablýskané rakve. Kdejaká "plečka" má za sebou nárazové testy a výrobci se snaží dělat karoserie co nejtužší a ochrana cestujících je považována za jednu z priorit. Jenže u autobusů to moc neplatí - když si odmyslíte skla, tak vám zbude pár subtilních sloupků, které nemohou v případě havárie váhu toho monstra udržet (to už můžete rovnou jet na valníku). Já samozřejmě netvrdím, že se nemohu zabít i v autě, jenom se domnívám, že vzhledem k množství přepravovaných osob je u nich bezpečnost hodně podceňována.

+14/0
29.7.2013 11:10

P52e39t46r 77H29e45n58d48r57i17c84h 6336522570402

Nemůžu než souhlasit. I odborníci říkají, že na bezpečnost se u autobusů zatím docela kašle. Sice v tomto případě by cestujícím nepomohlo ani kdyby cestovali v tanku, ale v jiných případech by těch smrťáků mohlo být výrazně méně.

+5/0
29.7.2013 11:12

M58i58r81o37s62l49a82v 79M53e70d 3874456

Ano, tak jsem to myslel.

0/0
29.7.2013 11:56

P48a14v31e75l 15O59d10r26a28z54i42l 6764929467250

No, každopádně je riziko, že se zabijete v autě, zhruba 10x-15x vyšší, než stejné riziko v autobusu.

0/0
29.7.2013 12:12

M69i96r65o23s65l46a98v 81B39u72d40a 9672672697122

Odkud čerpáte data na statistiku? I když...o vypovídací hodnotě statistik si myslím své;-D

0/0
29.7.2013 12:16

P83a37v45e65l 15O77d69r71a45z28i30l 6804349987570

To je prostě statistika mrtvých v Evropě vztažená na ujeté km, nebo na dobu strávenou na cestě. Na tom není o čem diskutovat.

0/0
29.7.2013 20:28

M65i19r18o16s15l85a16v 55B28u48d82a 9902652397162

Hlavně jde o to, že svěřujete život a zdraví řidiči o kterém vůbec nic nevíte. Jednou za xx let jsem byl nucen jet autobusem jako pasažér. Ne že by řidič jel nějak nebezpečně, ale prostě to neměl v rukách, to jako dlouholetý řidič všeho možného poznám.

+2/0
29.7.2013 11:44

M76i70r52o86s85l74a16v 90M61e86d 3334406

To je jistě také jeden z faktorů. Navíc, řidič může být unaven (když k němu nastupujete do vozidla, tak nevíte, kolik toho před tím ujel a jak odpočíval). Další věcí o které nic nevíte, je technický stav vozidla. Jeden můj známý se účastnil několika kontrol technického stavu autobusů a tvrdil, že do některých z nich by se bál vlézt, i kdyby nikam nejely...

+1/0
29.7.2013 12:08

P59a44v95e74l 62O62d18r91a15z68i19l 6144929757310

No, na silnici potkáváte spoustu řidičů, o jejichž kompetenci, kondici a stavu jejich vozidel nic nevíte. A při případné srážce s nimi je lepší být v autobusu.

+1/0
29.7.2013 20:29

P39e79t98r31a 51H33e62l36i64k51a28r31o86v22a 9318314417984

Lidi se zase předvedli v plné kráse. Tragická nehoda autobusu, mnoho mrtvých, a vida, kolik to vyvolá posměchu a škodolibých poznámek, jen proto, že cestující byli zřejmě věřící lidé. V tomhle máme opravdu primát v blbosti snad na celém světě - všude jsou ateisté, ale žádný národ jsem neslyšela mluvit tak hnusně o věřících lidech. Tady jim mnozí dokonce škodolibě přejí smrt. Přitom většina těch nejvíce odsuzujících nemá s vírou žádnou zkušenost ani znalosti, jen plivou a posmívají se. Na jednu stranu všichni strašně kritizují fanatické muslimy někde v Afghánistánu, na druhou stranu se mnozí z nás chovají úplně stejně, jen na opačné straně spektra. Trocha tolerance, taktu a inteligence by mnohým z nás opravdu nezaškodila.

+10/−4
29.7.2013 11:03

P93e54t67r 93S17v33o55b69o63d53a 9237628600812

Škodolibé vtípky jsou naprosto neškodné. Až mi ukážeš ateistu sebevražedného atentátníka, tak ti to srovnání uvěřím. Takhle jen srovnáváš nesrovnatelné.

+5/−3
29.7.2013 11:08

D27a65v12i97d 84N65e93b59e60s22k53ý 8507981369521

Tak jen tak z voleje třeba Ignatij Grinevickij, který spáchal sebevražedný bombový atentát na Alexandra II. Pro další příklady navrhuju dotázat se strejdy Googla. :-)

0/0
29.7.2013 11:18

P49e86t46r 32S90v71o53b89o40d84a 9537638570252

To je lehce neaktuální nemyslíš? Nelze srovnávat současné islamistické násilí, kde prakticky každý týden se někdo odbouchne s jedním atentátem před 150 lety, který možná spáchal ateista a možná ne. Jeho dopis ateismus nezmiňuje.

"Alexandr II. musí zemřít… Zemře a společně s ním zemřeme i my, jeho nepřátelé, jeho vrazi… Dějiny jasně ukazují, že nádherný strom svobody vyžaduje lidské oběti…"

0/−2
29.7.2013 11:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.