Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spletl jsem si úsek na trati, kál se španělský strojvůdce před soudem

Městský soud v Santiagu de Compostela propustil na kauci strojvůdce vlaku, který ve středu ve Španělsku vykolejil. Francisco José Garzón přiznal, že vjel do zatáčky příliš rychle. Vyslechl si obvinění ze zabití 79 lidí a mnoha ublížení na zdraví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a46n 23N31o68v82á82k 3757398394146

U vlaku a trati, kde se může vyvinout taková rychlost musí přece být mechanismus, který zabrání lidské chybě s takovými následky.. lidské chyby jsou přece nejčastějšími příčinami neštěstí.. provozovat takovou linku s vědomím, že pouze na člověku závisí bezpečí vlaku je holý nesmysl a risk, zvlášt, když na trati existují taková nebezpečná místa jako tento oblouk.. ten neštastník asi bude vinen svou nepozorností, ale skutečně je vinen pouze on?..

0/0
30.7.2013 12:22

M17a60r67t22i26n 45N51o75v82o12t11n23ý 9238115540881

Nejak nechapu, jak vůbec mohl jet na trati bez zabazpecovaciho zarizeni 190, když to podle evropských predpisu vůbec není mozne a vlak muze jet maximalne 160. Stejne tak pokud zabezpecovaci zarizeni konci, proc není v posledním bode nastavena rychlost, kterou se ma pokracovat? Lide proste delaji chyby...

0/0
30.7.2013 11:47

P61e40t31r 60N17o46v51o24t88n37ý 5897384170931

Pokud to jde z auta, tak z vlaku to musí jít tuplem, stanoviště strojvedoucího je zpravidla výš a návěstidla pro omezení rychlosti u trati jsou přizpůsobeny dané rychlosti, jak velikostí, tak polohou. Narozdíl od silnice.

0/0
30.7.2013 11:42

P76e33t13r 31N45o49v79o26t68n36ý 5957644510101

To patří někam do vlákna o rychlostních značkách.

0/0
30.7.2013 11:44

P27a45v10e18l 67V38r93t24a98l 4179530985248

Především na trati nebyl nebo nefungoval bezpečnostní systém, takže vina strojvedoucího je tak maximálně 50%

0/0
30.7.2013 9:47

P25e97t37r 18N61o46v75o17t33n88ý 5197784190491

39 mrtvých je pořád dost.

0/0
30.7.2013 10:44

P80e23t62r 34N20o80v10o24t70n91ý 5887304480651

Aha, takže to brzdilo.

0/0
30.7.2013 1:36

A82l19e14x23a91n49d65r 11K70o98s87t13k15a 5339196219216

Kdo ví. Hned po něhodě říkal, že to nešlo. Teď jde o to, proč to nešlo. Každopádně v té rychlosti je to od místa, kde měl brzdit do místa nehody cca minutka jízdy, takže pokud dupnete na brzdy a ono nic, tak vám moc času na vymýšlení řešení nezbývá.

0/0
30.7.2013 6:33

P97a87v28e53l 42O84d54r29a87z42i25l 6834659257710

Ve vlaku se na brzdy nedupe, minuta je času dost a spletl-li si úsek trati, tak neměl důvod vůbec brdit, ne?

+1/0
30.7.2013 8:55

A26l36e51x50a78n15d65r 27K10o25s22t91k35a 5329776939896

Neznám konkrétně řízení vlaku, ale patrně chcete říct, že má nějakou páku, jako má novější tramvaj ne? Ale zato něco vím o počítačích a jestli to z nějakého důvodu přestane reagovat, tak je minuta zatraceně málo. Ostatně, on tuším ani nemůže vyběhnout někam dozadu a škubnout za nouzovou brzdu. A než sežene interkomem někoho dalšího z posádky.. Kdyby zakřičel do reproduktoru, ať někdo pustí nouzovou brzdu, tak jsou následky možná ještě horší, máte představu, co by to udělalo se stojícími lidmi? Prostě nevím, ale nezdá se mi, že by ten člověk zabil 8é lidí jen tak z legrace.

+1/0
30.7.2013 10:44

P61e80t77r 31N60o46v38o76t28n67ý 5717604320851

Co by mělo nouzové brždění udělat se stojícimi lidmi? Maximálně by popadali.

0/0
30.7.2013 10:48

A85l42e71x40a87n96d66r 70K41o91s31t11k53a 5269716629926

No že by okamžitě vznikla panika (čemuž je nutno zabránit za každou cenu) a že, pokud by to následně vykolejilo, tak by se patrně pomlátili ještě mnohem lépe.

0/0
30.7.2013 11:17

P65e64t30r 92N13o44v92o93t75n15ý 5217114850961

Nechcete snad říct, že je lepší v takovém případě nouzovou brzdu vůbec neaktivovat, zavřít oči a vlítnout do 80km/h oblouku 190?

0/0
30.7.2013 11:26

A54l48e92x36a15n91d59r 46K16o92s93t20k46a 5389386459846

To ne, ale tvrdím, že tam bylo opravdu málo času a pokud chlap v šoku nezvládl tak na rychlo nic vymyslet, zatuhl a jen zíral před seba, tak je to sice ostuda, ale poměrně omluvitelné.

0/0
30.7.2013 11:59

M60a56r14t78i94n 66K64a92l38e36n47s93k30ý 8615585394161

ne, smeju se tvoji hlouposti..........ale chapu, ze to nepoznas....na to bys potreboval mit vetsiho fištróna

0/0
29.7.2013 23:43

J34a55n 14V33a44c57h11o15u28s24e10k 5197348550

Jako opice, projizdel tam kazdej den a vsechno znal a delal jak mel. Az do jednoho dne kdy to udelal cely blbe a nikdo nevi proc. Ja myslim ze je to klasickej scenar kterej se jen opakuje...

0/0
29.7.2013 22:49

J64a47n 68N36e50š39p92o75r 4536358706212

Já teda nevím, ale podle různých zpráv to vypadá, že ta trať je asi nová, a zatím nestihli dotáhnout do konce zabezpečení ETCS, proto se možná píše o druhém strojvedoucím, který měl zřejmě zvýšit bezpečnost jízdy vlaku... Jestli se třeba něco neuspěchalo, aby ta trať mohla být zprovozněna k určitému termínu.

0/0
29.7.2013 22:43

V62l32a98d21i71m42í60r 17P32e14š88í79k 1377214567767

To je omyl. Druhý strojvedoucí byl na zadní lokomotivě.

0/0
30.7.2013 7:16
Foto

P88e47t50r92a 29Š11e90v38č81í91k32o87v76á 5402798604960

Docela jsem nad tím přemýšlela..A napadlo mě: 1. stala se chyba, kterou nikdo nemohl ovlivnit, 2. mu přeskočilo (ale seděl vedle něho přece kolega!) 3. je to rapl, který chtěl zabít mnoho lidí (v tom případě bych si pojistila i vlastní smrt, třeba zastřelením) 4. někdo mu to udělal naschvál, vzhledem k tomu, že se píše o jeho fotkách na facebooku (copak muž jeho věku by tohle dělal????) Pořád mi něco říká že za to nemohl..Přece - budu chtít zabít lidi ve vlaku - vzhledem k následkům si vezmu život taky..

0/−4
29.7.2013 22:29

I73v45a47n 81M29a12r37e75k 6734488422

Blbá výmluva taky výmluva Rv Rv Rv

0/0
29.7.2013 22:29

H43a79n55a 23K27r45i97v63a87n29k28o43v31a 4171827883490

a dnes se srazily dva vlaky ve svycarsku. Rv

0/0
29.7.2013 20:09

R38o28m55a72n 19K28r39a47t20o39c16h28v48í64l 6526377516954

fakt?

0/0
29.7.2013 22:51

H48a22n75a 74K59r94i80v95a19n53k27o14v60a 4211297473350

kanton Waadt, celni naraz, vlaky jely nastesti pomalu, 1 mrtvy.

0/0
30.7.2013 7:36

P44a29v85e70l 70O37d82r78a35z68i57l 6694809637890

Ve Švýcarsku? To je vyloučeno! Tam jsou jen sluníčkoví lidé.

0/0
30.7.2013 8:59

P92a65v85e50l 37K62r53a95m76e37r 9323307939925

Italové pravděpodobně nemají rychlostní značky na trati jako zbytek EU :-)

0/−1
29.7.2013 19:19

P34a55v16e28l 27K26r92a31m19e77r 9503487909795

pardon, Španělé. I když ono není divu, že si je lidé běžně pletou...:-)

0/−2
29.7.2013 19:24

P68a22v48e48l 71O63d24r67a55z42i95l 6974819757890

Už jste někdy sledoval značky ve 200 km/h?

0/0
29.7.2013 19:37

J92a42n 14N61e84š42p43o11r 4636618456722

Myslím, že nějaké ty rychlostníky tam určitě jsou, umísťují se tak, aby byly na potřebnou vzdálenost viditelné a strojvedoucí má především povinnost sledovat návěsti a reagovat na ně, ať je to rychlostník nebo návěstidlo, proto tam sedí...

0/0
29.7.2013 19:57

J10i43ř75í 72P85e24l62n25á18ř 6255823816319

Já to dělám celkem běžně, navíc v autě a že bych v tom viděl nějaký problém, to se říct nedá. Rozhodně to není druhá kosmická rychlost pro Slunce, se kterou si to asi pleteš... ;-D

0/0
29.7.2013 20:23

P38a20v86e59l 84O30d28r21a55z29i83l 6184439397940

Jedinej, kdo si tu něco plete, jsi ty, Jiříčku, hovoříme o VLAKU.

0/0
30.7.2013 8:57

G36a77b46r84i19e27l 50H67o22r66t33e21n 9661239743844

Před nějakou dobou jsem se zúčastnil testů reakční doby a klasickou dopravní značku jsem zvládal rozeznat i v podstatně vyšší rychlosti. Chodci (tam figuríny) představovali výrazně větší problém.

0/0
29.7.2013 22:44

H27a31n79a 62K13r32i24v13a75n25k53o87v87a 4561877773800

prave, ze na teto trati jsou JEN rychlostni znacky, zadna elektronicka kontrola. to je ocividne ten problem. strojvudce byl zavisli jen sam na sobe.

0/0
29.7.2013 20:16

R32o30m81a46n 45K95r21a21t69o29c47h28v95í17l 6536417546984

Myslím že mají.

0/0
29.7.2013 22:52

P90ř21e58m41e32k 55P32a81v43k12a 8968782338191

Nějak to nachápu. Podle zpráv na trati bylo a) rychlostní návěští, b) systém (byť starší), který upozornil mašinfíru na překročení povolené rychlosti. Nejspíš to obojí ignoroval.

0/0
29.7.2013 18:34

R44o42s85t89i53s12l79a85v 82R50o90z62a 1935659570289

zabije sa.

+1/0
29.7.2013 17:31

P45e44t55r 12T87l86o68u73k87a58l 7904225242775

Já teda nevím. Minulý týden se vyjadřoval v novinách nějaký odborník na vlaky, kde tvrdil, že každý vlak takového typu musí být jistý systém, který rychlost v úsecích pohlídá, že bez toho nikdo vlak do provozu nepustí a že jediná možnost je, že by toto násilně vypl a převzal řízení. Strojvůdce teď říká, že si spletl úsek, takže vypnul ten kontrolní systém nebo nám odborník na vlaky lhal a vlak tento systém mít nemusí?

+1/0
29.7.2013 17:26

M19i72r49o23s18l61a73v 66Z51i10k95m20u35n74d 7909413914373

Do doby než bude uzavřeno expertní šetření bych si nebyl jistý tím, že překročení rychlosti bylo jedinou příčinou nehodové události. Vlak vykolejí v oblouku i když jede nižší rychlostí než je stanoveno.

Vzpomeňte na červen 1995.  Ze stanice Čachnov ujela skupina nákladních vozů, na obloukovité trati s traťovou rychlostí kolem 40-50 km/h vozy jely rychlostí kolem 100 km/h, aniž by (bohužel) vykolejily a u zastávky Krouna narazily do protijedoucího motorového vozu s (tuším) 19 mrtvými ...

Případú, kdy na železnici ujely na spádu vozy a dosáhly mnohem vyšší rychlosti než je v uvedeném úseku dovolena, byla celá řada a vozy oblouky, případně dokonce výhybkami s dovolenou rychostí 40 km/h "bezpečně" projely, aniž by vykolejily ... ta vyšší rychlost mohla přispět k vykolejení vlaku ...

+4/0
29.7.2013 12:17

R26a85d82k60o 44S77ü17t56t55ö 8271268641535

Mmasinfira rok jazdil tuto trat, usek teda musel poznat. Je sialenstvo si mysliet, ze obluk s maximalnou bezpecnou rychlostou 80 km/h sa da prejst dvojstovkou. Preto je tu seria otaznikov :

- ked z 200 na 80 potrebujem ludskym sposobom brzdit 4 kilometre, preco teda automatika nezacala brzdit po vstupe do tohto 4 km pasma sama ihned, ako bolo zistene, ze je prekrocena maximalna povolena rychlost ?

- v dvojstovke prejdem 4 km za 72 sekund. Preco hned po zisteni, ze nebrzdi automat nezacal skuseny masinfira brzdit manualne ?

- ako uz bolo spomenute v inych zdrojoch, japonsky Sinkanzen po pouziti rychlobrzdy potrebuje na zastavenie z 270 cca 4000 metrov, z toho potom vychadza zrychlenie 0.7 m/s^2. A to je rychlobrzda, ked budem predpokladat prijatelne zrychlenie polovicne - teda 0.35m/s2, zo 190 budem na nulu v stanici tymto zrychlenim brzdit 150 sekund, co bude cinit cca 4000 metrov - cize uz bol priblizne na mieste, kde mal zacat brzdit na finalne zastavenie v stanici

- ked si spomeniem bodovanie v obstaroznom, ale velmi prisnom simulatore RailSim, ten ma penalizoval za nekomfortnu jazdu vzdy, ked zrychlenie / spomalenie presiahlo 0.3 m/s2 a to aj v pripade simulacie ICE na vysokorychlostnych tratiach so zabezpecovakom LZB, ktory brzdil prave na hranicnu hodnotu 0.3 m/s2. Po prepocitani zabrzdnej vzdialenosti to pri tomto spomaleni vychadza na 4600 metrov, cim uz ale bol 600 metrov za bodom zaciatku finalneho brzdenia na zastavenie v stanici. Preco zabezpecovak nereagoval ani na toto ? Na konci stanice mal na 100% STOJ...

Podciarknute a zratane - mne to vychadza na 2 veci : 1. chyba zabezpecovacieho zariadenia 2. 100%-ne spoliehanie sa masinfiru na automatiku a uplne ignorovanie jej chyb

+3/−1
29.7.2013 11:06

J88a72n 68K71ř81í89ž 6535513485668

..............vy jste evidentně ten článek nečetl celý.

Zkuste to ještě jednou a  p o m a l u !

A to vaše školení si nechte na doma!

0/−2
29.7.2013 17:40

M70a76r13e12k 90K76a43l97i96n27a 3989834975918

Pustili ho z vazby? Asi ve Španělsku nemají taková právnická esa jako dr. Ištván...

+1/−4
29.7.2013 10:08

T35o21m15á45š 11K14n28a49i35f44l 6523310617150

tak nepleť si vazbu s vězením ... na uvalení vazby existují konkrétní důvody. např. u nás to bylo proto, aby nemohla nagyová a spol. ovlivňovat svědky.

koho asi tak ten železničář bude ovlivňovat?

+5/0
29.7.2013 10:14

V28l58a11s83t73i46m26i88l 66H73a15l64a78š82t27a 8678361896874

Jasně, Tluchoř by skoupil všechny noviny z té doby a zničil je.

0/0
29.7.2013 17:10

T70o78m55á77š 48K15n46a61i52f36l 6773660487540

No, jestli nevidíš rozdíl...

0/0
29.7.2013 17:16

P80e91t77r 67U96l10l33m54a18n31n 2477718957492

A správce infrastruktury co? Je úplně normální, že za vlak s 200+ lidmi v úseku, kde se rychlost mění z 220 na 80, zodpovídá jeden, přirozeně chybující, člověk? Je to ostuda a po takových tratích ve Španělsku by měli zakázat provoz ve vysokých rychlostech, dokud nebudou mít odpovídající zabezpečení

+5/−1
29.7.2013 9:45

P49e66t17r 76T25l41o72u44k48a12l 7334445672105

Minulý týden to rozebíral odborník na vlaky a říkal, že bez tohoto systému by vlak nemohl být na dráhu ani připuštěn. Tak nevím co si o tom myslet... Buď tedy není takový odborník nebo ve Španělsku porušují předpisy a jezdí s nezpůsobilýma vlakama.

0/0
29.7.2013 17:30

P64a46v40e94l 48M25a33r12e34k 7882689915876

Já su odborník na železnicu a může za to Kalousek!* Tento názor je stejně relevantní a má shodnou vypovídací hodnotu jako drtivá většina dříve uvedených.

+10/0
29.7.2013 9:34

R46a33d46e56k 10M43i50t21a12s 6691698881330

ja nechapu, to proc ho obvinili za zabiti, kdyz jeste nevedi co se tam vlastne stalo??

Byla to jeho osbni chaba a nebo chyba systemu?? To jeste nerekli ale uz maji prvniho obvineneho. Preci nejdive zjistuji a pak obvinuji.Ale kdyz tak koukam, tak na tom ceska justice neni tak spatne

+1/−1
29.7.2013 9:29

J23i17ř57í 39K64r73e65j64č54í53k 2847178754576

Formalni obvineni. Co si budem povidat urcity naznaky tu jsou. Minimalne to uklidni verejnost a koukam ze hlavne tu ceskou...

0/0
29.7.2013 9:52

L34a25d64i81s87l56a48v 84M96a24t64u75l43a 3341589530432

Obvinění ještě není obžaloba.

0/0
29.7.2013 17:22
Foto

J69a34n 58B91r20a93u76n 1598138283315

Když si najme nějakého "VIP českého advokáta", tak z toho vyjde bez trestu a ještě mu zaplatěj ušlou mzdu.;-) A za pár let skončí v čele nějaké "dozorčí rady".

0/−3
29.7.2013 9:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.