Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spletl jsem si úsek na trati, kál se španělský strojvůdce před soudem

Městský soud v Santiagu de Compostela propustil na kauci strojvůdce vlaku, který ve středu ve Španělsku vykolejil. Francisco José Garzón přiznal, že vjel do zatáčky příliš rychle. Vyslechl si obvinění ze zabití 79 lidí a mnoha ublížení na zdraví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11a78n 50N94o73v29á59k 3237508934946

U vlaku a trati, kde se může vyvinout taková rychlost musí přece být mechanismus, který zabrání lidské chybě s takovými následky.. lidské chyby jsou přece nejčastějšími příčinami neštěstí.. provozovat takovou linku s vědomím, že pouze na člověku závisí bezpečí vlaku je holý nesmysl a risk, zvlášt, když na trati existují taková nebezpečná místa jako tento oblouk.. ten neštastník asi bude vinen svou nepozorností, ale skutečně je vinen pouze on?..

0/0
30.7.2013 12:22

M52a44r13t48i81n 25N58o93v91o64t78n21ý 9238645800721

Nejak nechapu, jak vůbec mohl jet na trati bez zabazpecovaciho zarizeni 190, když to podle evropských predpisu vůbec není mozne a vlak muze jet maximalne 160. Stejne tak pokud zabezpecovaci zarizeni konci, proc není v posledním bode nastavena rychlost, kterou se ma pokracovat? Lide proste delaji chyby...

0/0
30.7.2013 11:47

P96e98t50r 74N63o42v60o49t61n44ý 5357114640641

Pokud to jde z auta, tak z vlaku to musí jít tuplem, stanoviště strojvedoucího je zpravidla výš a návěstidla pro omezení rychlosti u trati jsou přizpůsobeny dané rychlosti, jak velikostí, tak polohou. Narozdíl od silnice.

0/0
30.7.2013 11:42

P75e43t98r 26N13o88v56o17t86n44ý 5137304530661

To patří někam do vlákna o rychlostních značkách.

0/0
30.7.2013 11:44

P19a24v71e82l 59V63r78t49a53l 4939540765798

Především na trati nebyl nebo nefungoval bezpečnostní systém, takže vina strojvedoucího je tak maximálně 50%

0/0
30.7.2013 9:47

P70e87t41r 63N24o67v90o98t23n44ý 5797654630691

39 mrtvých je pořád dost.

0/0
30.7.2013 10:44

P17e52t42r 87N29o39v39o95t93n35ý 5217384800141

Aha, takže to brzdilo.

0/0
30.7.2013 1:36

A21l63e58x72a19n43d78r 37K26o55s70t66k39a 5979286249576

Kdo ví. Hned po něhodě říkal, že to nešlo. Teď jde o to, proč to nešlo. Každopádně v té rychlosti je to od místa, kde měl brzdit do místa nehody cca minutka jízdy, takže pokud dupnete na brzdy a ono nic, tak vám moc času na vymýšlení řešení nezbývá.

0/0
30.7.2013 6:33

P47a78v97e25l 79O45d50r21a88z59i40l 6584459687880

Ve vlaku se na brzdy nedupe, minuta je času dost a spletl-li si úsek trati, tak neměl důvod vůbec brdit, ne?

+1/0
30.7.2013 8:55

A56l61e28x18a33n26d16r 90K60o73s73t15k70a 5739686719666

Neznám konkrétně řízení vlaku, ale patrně chcete říct, že má nějakou páku, jako má novější tramvaj ne? Ale zato něco vím o počítačích a jestli to z nějakého důvodu přestane reagovat, tak je minuta zatraceně málo. Ostatně, on tuším ani nemůže vyběhnout někam dozadu a škubnout za nouzovou brzdu. A než sežene interkomem někoho dalšího z posádky.. Kdyby zakřičel do reproduktoru, ať někdo pustí nouzovou brzdu, tak jsou následky možná ještě horší, máte představu, co by to udělalo se stojícími lidmi? Prostě nevím, ale nezdá se mi, že by ten člověk zabil 8é lidí jen tak z legrace.

+1/0
30.7.2013 10:44

P16e95t80r 42N34o23v48o78t36n67ý 5327884760851

Co by mělo nouzové brždění udělat se stojícimi lidmi? Maximálně by popadali.

0/0
30.7.2013 10:48

A95l34e96x50a51n65d95r 48K24o62s90t33k29a 5719756159286

No že by okamžitě vznikla panika (čemuž je nutno zabránit za každou cenu) a že, pokud by to následně vykolejilo, tak by se patrně pomlátili ještě mnohem lépe.

0/0
30.7.2013 11:17

P85e71t86r 78N72o81v60o80t84n82ý 5197774370631

Nechcete snad říct, že je lepší v takovém případě nouzovou brzdu vůbec neaktivovat, zavřít oči a vlítnout do 80km/h oblouku 190?

0/0
30.7.2013 11:26

A91l51e84x38a84n76d43r 73K25o53s50t98k41a 5279716329246

To ne, ale tvrdím, že tam bylo opravdu málo času a pokud chlap v šoku nezvládl tak na rychlo nic vymyslet, zatuhl a jen zíral před seba, tak je to sice ostuda, ale poměrně omluvitelné.

0/0
30.7.2013 11:59

M59a64r90t26i69n 90K23a19l55e34n68s89k84ý 8215655154841

ne, smeju se tvoji hlouposti..........ale chapu, ze to nepoznas....na to bys potreboval mit vetsiho fištróna

0/0
29.7.2013 23:43

J62a69n 36V30a90c76h43o18u37s22e62k 5287408610

Jako opice, projizdel tam kazdej den a vsechno znal a delal jak mel. Az do jednoho dne kdy to udelal cely blbe a nikdo nevi proc. Ja myslim ze je to klasickej scenar kterej se jen opakuje...

0/0
29.7.2013 22:49

J49a66n 21N86e62š77p97o10r 4346248466702

Já teda nevím, ale podle různých zpráv to vypadá, že ta trať je asi nová, a zatím nestihli dotáhnout do konce zabezpečení ETCS, proto se možná píše o druhém strojvedoucím, který měl zřejmě zvýšit bezpečnost jízdy vlaku... Jestli se třeba něco neuspěchalo, aby ta trať mohla být zprovozněna k určitému termínu.

0/0
29.7.2013 22:43

V67l87a49d56i62m65í86r 74P22e86š68í54k 1327444107487

To je omyl. Druhý strojvedoucí byl na zadní lokomotivě.

0/0
30.7.2013 7:16
Foto

P36e82t85r95a 91Š15e37v38č44í53k53o28v31á 5842708354940

Docela jsem nad tím přemýšlela..A napadlo mě: 1. stala se chyba, kterou nikdo nemohl ovlivnit, 2. mu přeskočilo (ale seděl vedle něho přece kolega!) 3. je to rapl, který chtěl zabít mnoho lidí (v tom případě bych si pojistila i vlastní smrt, třeba zastřelením) 4. někdo mu to udělal naschvál, vzhledem k tomu, že se píše o jeho fotkách na facebooku (copak muž jeho věku by tohle dělal????) Pořád mi něco říká že za to nemohl..Přece - budu chtít zabít lidi ve vlaku - vzhledem k následkům si vezmu život taky..

0/−4
29.7.2013 22:29

I76v39a72n 49M48a72r15e64k 6744738732

Blbá výmluva taky výmluva Rv Rv Rv

0/0
29.7.2013 22:29

H54a34n27a 18K55r63i10v85a87n63k83o70v94a 4431297343300

a dnes se srazily dva vlaky ve svycarsku. Rv

0/0
29.7.2013 20:09

R42o30m93a64n 83K83r95a49t32o18c63h42v46í33l 6866507616644

fakt?

0/0
29.7.2013 22:51

H69a98n29a 11K23r38i16v35a18n88k75o87v78a 4521397843400

kanton Waadt, celni naraz, vlaky jely nastesti pomalu, 1 mrtvy.

0/0
30.7.2013 7:36

P54a40v52e60l 68O42d33r58a24z76i76l 6334319467470

Ve Švýcarsku? To je vyloučeno! Tam jsou jen sluníčkoví lidé.

0/0
30.7.2013 8:59

P18a92v67e68l 59K43r11a91m50e54r 9763707409435

Italové pravděpodobně nemají rychlostní značky na trati jako zbytek EU :-)

0/−1
29.7.2013 19:19

P42a74v63e93l 93K11r19a17m34e27r 9483597679885

pardon, Španělé. I když ono není divu, že si je lidé běžně pletou...:-)

0/−2
29.7.2013 19:24

P78a91v57e41l 64O54d50r40a44z45i27l 6714939967510

Už jste někdy sledoval značky ve 200 km/h?

0/0
29.7.2013 19:37

J67a27n 86N56e87š82p43o44r 4576668526532

Myslím, že nějaké ty rychlostníky tam určitě jsou, umísťují se tak, aby byly na potřebnou vzdálenost viditelné a strojvedoucí má především povinnost sledovat návěsti a reagovat na ně, ať je to rychlostník nebo návěstidlo, proto tam sedí...

0/0
29.7.2013 19:57

J17i82ř59í 44P42e93l50n34á61ř 6745843226979

Já to dělám celkem běžně, navíc v autě a že bych v tom viděl nějaký problém, to se říct nedá. Rozhodně to není druhá kosmická rychlost pro Slunce, se kterou si to asi pleteš... ;-D

0/0
29.7.2013 20:23

P78a86v34e32l 58O57d82r47a22z37i74l 6804429807420

Jedinej, kdo si tu něco plete, jsi ty, Jiříčku, hovoříme o VLAKU.

0/0
30.7.2013 8:57

G90a18b24r96i16e86l 96H86o36r62t66e37n 9611129113424

Před nějakou dobou jsem se zúčastnil testů reakční doby a klasickou dopravní značku jsem zvládal rozeznat i v podstatně vyšší rychlosti. Chodci (tam figuríny) představovali výrazně větší problém.

0/0
29.7.2013 22:44

H65a21n71a 75K84r63i56v33a44n93k95o33v45a 4471167663230

prave, ze na teto trati jsou JEN rychlostni znacky, zadna elektronicka kontrola. to je ocividne ten problem. strojvudce byl zavisli jen sam na sobe.

0/0
29.7.2013 20:16

R18o53m28a83n 75K97r11a72t10o36c44h31v94í25l 6206607346734

Myslím že mají.

0/0
29.7.2013 22:52

P47ř75e68m70e25k 33P59a50v81k52a 8138902138261

Nějak to nachápu. Podle zpráv na trati bylo a) rychlostní návěští, b) systém (byť starší), který upozornil mašinfíru na překročení povolené rychlosti. Nejspíš to obojí ignoroval.

0/0
29.7.2013 18:34

R29o30s93t88i92s88l46a36v 94R76o83z90a 1565959980719

zabije sa.

+1/0
29.7.2013 17:31

P11e17t34r 86T80l92o74u41k83a57l 7684525472595

Já teda nevím. Minulý týden se vyjadřoval v novinách nějaký odborník na vlaky, kde tvrdil, že každý vlak takového typu musí být jistý systém, který rychlost v úsecích pohlídá, že bez toho nikdo vlak do provozu nepustí a že jediná možnost je, že by toto násilně vypl a převzal řízení. Strojvůdce teď říká, že si spletl úsek, takže vypnul ten kontrolní systém nebo nám odborník na vlaky lhal a vlak tento systém mít nemusí?

+1/0
29.7.2013 17:26

M89i57r32o53s28l77a95v 88Z65i45k80m57u38n41d 7749473494683

Do doby než bude uzavřeno expertní šetření bych si nebyl jistý tím, že překročení rychlosti bylo jedinou příčinou nehodové události. Vlak vykolejí v oblouku i když jede nižší rychlostí než je stanoveno.

Vzpomeňte na červen 1995.  Ze stanice Čachnov ujela skupina nákladních vozů, na obloukovité trati s traťovou rychlostí kolem 40-50 km/h vozy jely rychlostí kolem 100 km/h, aniž by (bohužel) vykolejily a u zastávky Krouna narazily do protijedoucího motorového vozu s (tuším) 19 mrtvými ...

Případú, kdy na železnici ujely na spádu vozy a dosáhly mnohem vyšší rychlosti než je v uvedeném úseku dovolena, byla celá řada a vozy oblouky, případně dokonce výhybkami s dovolenou rychostí 40 km/h "bezpečně" projely, aniž by vykolejily ... ta vyšší rychlost mohla přispět k vykolejení vlaku ...

+4/0
29.7.2013 12:17

R93a84d52k41o 89S94ü90t42t48ö 8111248601155

Mmasinfira rok jazdil tuto trat, usek teda musel poznat. Je sialenstvo si mysliet, ze obluk s maximalnou bezpecnou rychlostou 80 km/h sa da prejst dvojstovkou. Preto je tu seria otaznikov :

- ked z 200 na 80 potrebujem ludskym sposobom brzdit 4 kilometre, preco teda automatika nezacala brzdit po vstupe do tohto 4 km pasma sama ihned, ako bolo zistene, ze je prekrocena maximalna povolena rychlost ?

- v dvojstovke prejdem 4 km za 72 sekund. Preco hned po zisteni, ze nebrzdi automat nezacal skuseny masinfira brzdit manualne ?

- ako uz bolo spomenute v inych zdrojoch, japonsky Sinkanzen po pouziti rychlobrzdy potrebuje na zastavenie z 270 cca 4000 metrov, z toho potom vychadza zrychlenie 0.7 m/s^2. A to je rychlobrzda, ked budem predpokladat prijatelne zrychlenie polovicne - teda 0.35m/s2, zo 190 budem na nulu v stanici tymto zrychlenim brzdit 150 sekund, co bude cinit cca 4000 metrov - cize uz bol priblizne na mieste, kde mal zacat brzdit na finalne zastavenie v stanici

- ked si spomeniem bodovanie v obstaroznom, ale velmi prisnom simulatore RailSim, ten ma penalizoval za nekomfortnu jazdu vzdy, ked zrychlenie / spomalenie presiahlo 0.3 m/s2 a to aj v pripade simulacie ICE na vysokorychlostnych tratiach so zabezpecovakom LZB, ktory brzdil prave na hranicnu hodnotu 0.3 m/s2. Po prepocitani zabrzdnej vzdialenosti to pri tomto spomaleni vychadza na 4600 metrov, cim uz ale bol 600 metrov za bodom zaciatku finalneho brzdenia na zastavenie v stanici. Preco zabezpecovak nereagoval ani na toto ? Na konci stanice mal na 100% STOJ...

Podciarknute a zratane - mne to vychadza na 2 veci : 1. chyba zabezpecovacieho zariadenia 2. 100%-ne spoliehanie sa masinfiru na automatiku a uplne ignorovanie jej chyb

+3/−1
29.7.2013 11:06

J88a67n 52K38ř33í10ž 6975723555528

..............vy jste evidentně ten článek nečetl celý.

Zkuste to ještě jednou a  p o m a l u !

A to vaše školení si nechte na doma!

0/−2
29.7.2013 17:40

M32a21r44e30k 45K22a26l13i52n81a 3319134785658

Pustili ho z vazby? Asi ve Španělsku nemají taková právnická esa jako dr. Ištván...

+1/−4
29.7.2013 10:08

T14o14m90á63š 32K85n62a50i63f31l 6293520497730

tak nepleť si vazbu s vězením ... na uvalení vazby existují konkrétní důvody. např. u nás to bylo proto, aby nemohla nagyová a spol. ovlivňovat svědky.

koho asi tak ten železničář bude ovlivňovat?

+5/0
29.7.2013 10:14

V18l26a67s94t22i96m87i66l 83H56a21l13a88š96t57a 8628161456494

Jasně, Tluchoř by skoupil všechny noviny z té doby a zničil je.

0/0
29.7.2013 17:10

T59o66m95á92š 81K90n30a46i57f93l 6663240917720

No, jestli nevidíš rozdíl...

0/0
29.7.2013 17:16

P62e77t59r 22U86l21l70m91a17n12n 2967488397512

A správce infrastruktury co? Je úplně normální, že za vlak s 200+ lidmi v úseku, kde se rychlost mění z 220 na 80, zodpovídá jeden, přirozeně chybující, člověk? Je to ostuda a po takových tratích ve Španělsku by měli zakázat provoz ve vysokých rychlostech, dokud nebudou mít odpovídající zabezpečení

+5/−1
29.7.2013 9:45

P46e74t33r 71T89l42o37u82k58a58l 7704115392155

Minulý týden to rozebíral odborník na vlaky a říkal, že bez tohoto systému by vlak nemohl být na dráhu ani připuštěn. Tak nevím co si o tom myslet... Buď tedy není takový odborník nebo ve Španělsku porušují předpisy a jezdí s nezpůsobilýma vlakama.

0/0
29.7.2013 17:30

P67a29v35e61l 54M88a95r33e93k 7832569335626

Já su odborník na železnicu a může za to Kalousek!* Tento názor je stejně relevantní a má shodnou vypovídací hodnotu jako drtivá většina dříve uvedených.

+10/0
29.7.2013 9:34

R48a95d14e85k 78M93i80t17a16s 6561908891300

ja nechapu, to proc ho obvinili za zabiti, kdyz jeste nevedi co se tam vlastne stalo??

Byla to jeho osbni chaba a nebo chyba systemu?? To jeste nerekli ale uz maji prvniho obvineneho. Preci nejdive zjistuji a pak obvinuji.Ale kdyz tak koukam, tak na tom ceska justice neni tak spatne

+1/−1
29.7.2013 9:29

J82i30ř50í 76K63r37e49j69č61í12k 2447778234766

Formalni obvineni. Co si budem povidat urcity naznaky tu jsou. Minimalne to uklidni verejnost a koukam ze hlavne tu ceskou...

0/0
29.7.2013 9:52

L95a57d78i98s76l16a85v 14M29a20t62u66l25a 3591219850212

Obvinění ještě není obžaloba.

0/0
29.7.2013 17:22
Foto

J29a14n 63B98r74a50u73n 1438798683345

Když si najme nějakého "VIP českého advokáta", tak z toho vyjde bez trestu a ještě mu zaplatěj ušlou mzdu.;-) A za pár let skončí v čele nějaké "dozorčí rady".

0/−3
29.7.2013 9:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.