- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Aspoň nějaký jakžtakž kompromis. Vést tramvaje přes Václavské náměstí bych viděl jako velmi výhodnou variantu. Na Václavák by se vrátil život a zrušil by se průjezd osobních aut. Ty totiž v centru nemají co dělat. Taktéž bych se držel původního plánu schovat magistrálu mezi muzeem a koněm pod zem. Ale toho už se od Pražáků asi nedočkáme.
zdá se mi to docela rozumný, rozhodně lepší, než to vést přes Václavák, to by byla šílenost
Tak tohle je opravdu nápad na Nobelovu cenu: "Myslím, že tramvaje v Sherwoodu pomohou vyřešit i problémy s narkomany a bezdomovci, kteří se tam stahují. Zmenšíme sice o kousek parkové plochy, ale ty jsme schopni nahradit jinde," tvrdí starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký.
Ještě bych to doplnil, každá třetí tramvaj by byla vyhrazena jen pro bezdomovce, aby nebyli náhodou vyháněni z dopravních prostředků nenávistnými platícími, revizory nebo Městskou policií. A tuto geniální kravinu zaplatíme my
Aspoň něco, ale i tak Václavák a nejedno blízké okolí zůstává pro MHD mrtvou zónou. Hlášení "přestup na metro" na zastávce tramvaje Hlavní nádraží je každopádně výsměch a pohybově omezeným lidem a seniorům bydlení v této oblasti skutečně nezávidím. Pro trať mi připadá vhodnější Opletalova s tramvajovou minulostí, větší šířkou a i zbytkem staré trati, což by ovšem příliš neřešilo návaznost na metro. Další možností by byla výstavba obratiště přes Opletalovu a Sherwood, něco na způsob smyčky Výstaviště Holešovice, které by zde jistě našlo využití...
To je nejlepsi kdyz prsí, nebo je -20 stupnů
Tohle je problém celé řady evropských měst, kam se zbíhalo několik na sobě nezávislých tratí. Jakou byste si představovala vlakovou návaznost? Je tam poměrně vysoký výškový rozdíl. No a k tomu konci. Pokud opustíte nádraží, tak se na vás pochopitelně žádné přepravní řády, ani pokyny pro cestující na peróně a pod. nevztahují. Pokud ale na Masaryčce v kiosku do sebe fláknete několik frťanů, pak chápu že máte problém dojít na Wilsoňák. 500 metrů je fakt vopruz.
Veřejná doprava v centru Prahy je postavená na hlavu už tím, že namísto jednoho centrálního vlakového nádraží zde stojí dvě větší nádraží vedle sebe (hlavní a Masarykovo), ale není mezi nimi zajištěná rozumná vlaková návaznost. Takže přijedete rychlíkem z Rakovníka, chcete pokračovat rychlíkem třeba do Brna nebo do Pardubic, a buď vás IDOS žene s kufrem v dešti přes ten Sherwood, nebo můžete jet lokálkou někam do Vysočan či Libně...pokud tedy máte další hoďku, dvě času. Kterýkoli Pičín nebo Řitka mají přestupy vyřešené podstatně normálněji.
(Mimochodem, jak je to s jízdenkou? Prodává se jedna dohromady, když ale kus cesty jdete pěšky? A po tu pěší část platí také přepravní řád, takže nesmíte jít např. pod vlivem alkoholu, znečištěni a kouříce?)
Jedno centrální vlakový nádraží nemaj snad nikde v Evropě (pokud to město nepostavili najednou nově jako třeba Havířov).
Je to dáno historicky, v Praze je každé vámi zmiňované nádraží na trati jiné železniční společnosti a jejich vlastníci neměli moc důvodů povolit připojení konkurenční železnice.
A dnes není místo, peníze a vlastně ani důvod postavit jedno centrální nové nádraží.
Dvě nádraží blízko sebe mají výhodu rozložené dopravní zátěže, končí na nich vlaky z různých směrů, Wilsonovo je více pro dálkové a zahraniční spoje,Masarykovo má "lokálkovější" charakter,obsluhuje spíš příměstské a regionální vlaky.
Možná až jednou Praha nebude vědět co s penězi, tak by se mohl postavit podzemní propojovací tunel , eventuelně s pojízdným chodníkem.Pokud tedy Masaryčku do tý doby nezruší.
mimichodem zmiňovaná tramvaj by spojení hlavní nádraží /Střed řešit mohla pokud bude zaústěná do stávající trati na Náměsti Republiky. Jen na okraj.Za větší nesmysl považuju, že ani jedna stanice metra pod Václavským náměstím se nejmenuje "Václavské náměstí"
Vážení,
jedené plus pro vytvoření této trati vidím v tom, že umožní častější výskyt 4. a 5. stupně v ulicích Wilsonova a Legerova - včetně ulic na ně navazujících.
Proč? Chodci Wilsonovu už dnes přecházejí s délkou volna přes 30 sekund v každých 100 sekundách, to stihnou projet i dvě tramvaje...
Je to delší, dražší, méně účelné a bude tím jezdit méně lidí než přes Václavák, ale je to lepší než nic.
Tak odbočku na Václavák tam je možné kdykoli později udělat - až na Praze 1 bude vládnout někdo rozumnější.
Důležité je že bude vyřešeno křížení s magistrálou
Tramvaj před Hlavním nádražím je v pořádku. Současný stav napojení Hlavního nádraží na povrchovou dopravu města je naprostý výsměch cestujícím.
Na druhou stranu Václavské náměstí nepovažuji za zónu, kterou by bylo třeba před tramvajemi jakkoliv chránit. Této Rusáky zdevastované lokalitě by to nijak zvlášť neublížilo. Centrem Prahy je stejně dávno opět Staroměstské náměstí.
Souhlas se vsim. A jinak me se tato varianta celkove libi dost.