Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaje se na Václavské náměstí nevrátí. Budou jezdit „Sherwoodem“

Pražský magistrát plánoval, že vrátí tramvaje na Václavské náměstí, a spojí tak Vodičkovu ulici s Vinohradskou třídou. Praha 1 se však důrazně postavila proti. Nyní to vypadá, že tramvajové koleje v budoucnu protnou Vrchlického sady před hlavním nádražím, tedy pověstný Sherwood.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M97a40r52e78k 11D53e10m20č91á77k 9985484196215

1) Lidem co bydlí v okolí Legerovy a Sokolské by to nepomohlo, protože by to nemohlo jít pod zem hned za Nuselským mostem (mělo to lézt do tunelů snad až někde u I. P. Pavlova)

3) Blanka se staví nějakých 5 let a v okolí stavby je neuvěřitelný zmatek, odkloněné tramvaje, zablokované cesty i chodníky pro pěší. V případě stavby u Muzea by to bylo určitě na minimálně 3 roky... A těch náklaďáků vozících vytěženou hlínu ven a beton dovnitř, ten prach,... no děkuji pěkně...

0/0
29.7.2013 22:04

M51a88r89e22k 36D87e38m47č12á66k 9655954716955

(to patří níže p. Gabryšovi)

0/0
29.7.2013 22:05
Foto

B54r27o58n59i58s69l77a18v 53G79a32b15r86y93š 2272869251

Aspoň nějaký jakžtakž kompromis. Vést tramvaje přes Václavské náměstí bych viděl jako velmi výhodnou variantu. Na Václavák by se vrátil život a zrušil by se průjezd osobních aut. Ty totiž v centru nemají co dělat. Taktéž bych se držel původního plánu schovat magistrálu mezi muzeem a koněm pod zem. Ale toho už se od Pražáků asi nedočkáme.

+1/−3
29.7.2013 21:30

M29a84r95e51k 86D32e86m81č83á27k 9595384846235

Magistrálu pod zem ne - až bude obchvat, tak prostě zúžit na 1 nebo 2 pruhy, a auta pojedou jinudy. Nuselák už to má stejně za pár, tak to asi vyřeší za nás...

0/−1
29.7.2013 21:32
Foto

B15r81o14n65i74s29l48a89v 48G43a42b44r19y88š 2302119441

A proč magistrálu pod zem ne?

0/0
29.7.2013 21:35

M29a24r51e46k 21D75e54m66č94á71k 9775734526275

1.) Problém jsou auta v centru. Zakopat je podzem by bylo fajn pro Národní Muzeum, že by konečně nebylo zase oddělené od Václavského náměstí, ale lidem v přilehlých oblastech na Praze 2 by to vůbec nepomohlo - aut by jezdilo buď stejně, nebo i víc než dnes.

2.) V těch místech jsou tunely pro vlak a metro C, nacpat tam ještě auta by určitě nebylo jednoduché (ten projekt jsem viděl, ale prostě nevěřím, že by to šlo jako na drátkách a celé se to nepropadlo).

3.) Po dobu stavby by to bylo u Muzea několik let naprosto příšerné (viz stavba Blanky na Praze 6).

0/0
29.7.2013 21:42
Foto

B68r66o26n32i82s37l52a67v 75G39a46b61r18y52š 2222969601

1) Souhlasím. Já Prahu znám jen podle MHD, ale i tak mám pocit, že se na magistrálu z Prahy 2 dá dostat i jinak, nebo ne?

2) Přiznám se, že tohle mi došlo jen zčásti.

3) Po dobu stavby čeho? Magistrály nebo metra? Příšerné to tam bylo, příšerné to je i třeba okolo motolské nemocnice, ale to si vyžaduje každá stavba. Když rekonstruujete byt, taky si musíte na chvíli zvyknout na trochu nestandardní podmínky.

0/0
29.7.2013 21:48

M82a82r39e23k 42D75e93m16č58á97k 9785574706255

reakci viz výše, idnes nefunguje

0/0
29.7.2013 22:04

R94o26b61e75r52t 71Š96i28m16e76č56e75k 6165731238458

zdá se mi to docela rozumný, rozhodně lepší, než to vést přes Václavák, to by byla šílenost

+2/−3
29.7.2013 19:21

T24o82m74á26š 89B68í87l66ý 2365890327

Tak tohle je opravdu nápad na Nobelovu cenu: "Myslím, že tramvaje v Sherwoodu pomohou vyřešit i problémy s narkomany a bezdomovci, kteří se tam stahují. Zmenšíme sice o kousek parkové plochy, ale ty jsme schopni nahradit jinde," tvrdí starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký.

+4/0
29.7.2013 18:37

T26o33m39á73š 19B15í23l50ý 2455550767

Ještě bych to doplnil, každá třetí tramvaj by byla vyhrazena jen pro bezdomovce, aby nebyli náhodou vyháněni z dopravních prostředků nenávistnými platícími, revizory nebo Městskou policií. A tuto geniální kravinu zaplatíme my ;-D:-/;-(

+3/0
29.7.2013 19:01

M69i34c62h64a76l 62R66i65m69b29a91u23e83r 4959825533357

Bezdomovci budou mít v chladných měsících rovněž radost, že snadno a pohodlně nastoupí do ohřívárny, kde mohou nerušeně tlít. 8-o

0/0
14.8.2013 1:46

E36v37ž94e48n 61P49o80l93á76k 3128468701923

Aspoň něco, ale i tak Václavák a nejedno blízké okolí zůstává pro MHD mrtvou zónou. Hlášení "přestup na metro" na zastávce tramvaje Hlavní nádraží je každopádně výsměch a pohybově omezeným lidem a seniorům bydlení v této oblasti skutečně nezávidím. Pro trať mi připadá vhodnější Opletalova s tramvajovou minulostí, větší šířkou a i zbytkem staré trati, což by ovšem příliš neřešilo návaznost na metro. Další možností by byla výstavba obratiště přes Opletalovu a Sherwood, něco na způsob smyčky Výstaviště Holešovice, které by zde jistě našlo využití...

+2/−1
29.7.2013 17:49

J32a77n 88Š47p23e50c63i35á91n 2350100699309

To je nejlepsi kdyz prsí, nebo je -20 stupnů ;-D

0/0
29.7.2013 20:44

R19a54d76o36s60l86a24v 17K60l37a17u84d81a 5694988594292

Tohle je problém celé řady evropských měst, kam se zbíhalo několik na sobě nezávislých tratí. Jakou byste si představovala vlakovou návaznost? Je tam poměrně vysoký výškový rozdíl. No a k tomu konci. Pokud opustíte nádraží, tak se na vás pochopitelně žádné přepravní řády, ani pokyny pro cestující na peróně a pod. nevztahují. Pokud ale na Masaryčce v kiosku do sebe fláknete několik frťanů, pak chápu že máte problém dojít na Wilsoňák. 500 metrů je fakt vopruz.

+1/−1
29.7.2013 17:43

R94a75d96o23s34l45a82v 41K89l10a43u11d94a 5784418454562

To bylo pro Evu Černou

0/0
29.7.2013 17:43

E84v31a 35Č19e19r15n18á 9694383202157

Jak bych si představovala vlakovou návaznost? Že vystoupím z vagonu, sjedu eskalátorem do podchodu, přejdu 10 metrů, vyjedu eskalátorem na jiném nástupišti, zřízenec, co mi veze kufr, počká, než si dám u stánku frťana, nastoupím do přípoje a jedu.

0/−2
29.7.2013 17:56

R65a81d64o91s75l79a73v 53K15l20a84u19d93a 5944708864792

To je sice krásný, ale jaksi pražská nádraží pamatují císaře pána. Z toho musíme vycházet. A v podstatě všechno co tam je postavené, jsou kulturní památky. Jak nádraží (obě), tak viadukt.....

0/0
29.7.2013 18:42

E15v65a 57Č75e48r34n84á 9774343202857

Takže se shodneme: dráhy zamrzly ve století páry a v současnosti jsou použitelné pouze jako skanzen.

+1/−2
29.7.2013 18:57

R69a88d52o94s35l76a75v 18K44l50a35u24d15a 5864398464982

Ne, to se neshodneme. Praha je historické město a tak je třeba ho i brát.

+1/0
29.7.2013 19:47

E22v40a 24Č47e28r37n64á 9724613382267

Veřejná doprava v centru Prahy je postavená na hlavu už tím, že namísto jednoho centrálního vlakového nádraží zde stojí dvě větší nádraží vedle sebe (hlavní a Masarykovo), ale není mezi nimi zajištěná rozumná vlaková návaznost. Takže přijedete rychlíkem z Rakovníka, chcete pokračovat rychlíkem třeba do Brna nebo do Pardubic, a buď vás IDOS žene s kufrem v dešti přes ten Sherwood, nebo můžete jet lokálkou někam do Vysočan či Libně...pokud tedy máte další hoďku, dvě času. Kterýkoli Pičín nebo Řitka mají přestupy vyřešené podstatně normálněji.

(Mimochodem, jak je to s jízdenkou? Prodává se jedna dohromady, když ale kus cesty jdete pěšky? A po tu pěší část platí také přepravní řád, takže nesmíte jít např. pod vlivem alkoholu, znečištěni a kouříce?)

0/−4
29.7.2013 17:26

P56a78v24e51l 69M86a83r26e66š 6880827266287

Jedno centrální  vlakový nádraží nemaj snad nikde v Evropě (pokud to město nepostavili najednou nově jako třeba Havířov).

Je to dáno historicky, v Praze je každé vámi zmiňované nádraží na trati jiné železniční společnosti a jejich vlastníci neměli moc důvodů povolit připojení konkurenční železnice.

A dnes není místo, peníze a vlastně ani důvod postavit jedno centrální nové nádraží.

Dvě nádraží blízko sebe mají výhodu rozložené dopravní zátěže, končí na nich vlaky z různých směrů, Wilsonovo je více pro dálkové a zahraniční spoje,Masarykovo má "lokálkovější" charakter,obsluhuje spíš příměstské a regionální vlaky.

Možná až jednou Praha nebude vědět co s penězi, tak by se mohl postavit podzemní propojovací tunel , eventuelně s pojízdným chodníkem.Pokud tedy Masaryčku do tý doby nezruší.

mimichodem zmiňovaná tramvaj by spojení hlavní nádraží /Střed řešit mohla pokud bude zaústěná do stávající trati na Náměsti Republiky. Jen na okraj.Za větší nesmysl považuju, že ani jedna stanice metra pod Václavským náměstím se nejmenuje "Václavské náměstí"

+1/0
29.7.2013 18:41

E62v51a 38Č79e50r52n88á 9184863852657

Čili, jak píši jinde, skanzen ze století páry.

0/0
29.7.2013 19:00

P92a95v48e51l 61M87a32r73e48š 6590607656367

Tak dá se samozřejmě postavit jedno velké centrální nádraží a přeložit k němu všechny tratě.Má to akorát pár háčků

- to nádraží bude v polích za Prahou,páč včetně nutné infrastruktury okolo se do města nevejde ( leda že vybouráte půlku hist.centra)

- povede kněmu osmiproudá dálnice a dvě linky metra aby všechny ti lidi odvezli do centra

- bude to  stát řádově desítky miliard

Takže výsledkem bude Pražské hlavní nádraží někde u Měníka,sice supermoderní a supercentrální, ale nesmyslně daleko od centra a nesmyslně drahé. Chátrající nádherná secesní budova současného nádraží (mimochodem nákladně opravená).Zánovní železniční estakáda pro níž nebude po přeložení trati využití.

A to všechno proto aby jedna madam nemusela udělat pár kroků přes město  na druhý nádraží (můžete metrem,ale to je s přestupem tam vám portýr kufry nepotáhne)

+2/0
29.7.2013 23:03

P83a54v27e12l 23O79d19r38a24z95i83l 6764979847310

Ano, skanzen ze stoetí páry, na který se jezdí dívat statisíce platících turistů.

0/0
30.7.2013 9:45

P18a49v18e69l 92M57a57r72e48š 6410647776657

On ten Pičín nebo Řitka má přestupy vyřešené relativně lépe, protože se tam jaxi nesjíždějí vlaky z celé republiky. A tak nějak tam  není kam přestupovat, leda z vlaku na volskej potah;-D

0/0
29.7.2013 23:13

P19a77v68e12l 85O12d94r94a35z85i94l 6174759377780

Vlaková návaznost mezi Hlavním a Masarykovým nádražím zajištěna je. Jsou to vlaky tramvajové linky č. 5.

Je neuvěřitelné, na co si někteří lidé dokáží stěžovat.

+1/0
30.7.2013 9:44

J98i63ř74í 62T13i11n64t97ě50r90a 6710779353800

Vážení, 

jedené  plus  pro  vytvoření  této  trati  vidím  v  tom,  že  umožní častější  výskyt  4.  a  5.  stupně  v  ulicích  Wilsonova a  Legerova  -  včetně  ulic  na  ně  navazujících.

0/−5
29.7.2013 16:30
Foto

M77a70r57t11i52n 28Š45u36b81r89t 1945881364825

Proč? Chodci Wilsonovu už dnes přecházejí s délkou volna přes 30 sekund v každých 100 sekundách, to stihnou projet i dvě tramvaje...

+2/0
29.7.2013 18:01

M63i23r61o27s30l78a73v 84G66r11o73s64s54m79a27n21n 8242339694

Je to delší, dražší, méně účelné a bude tím jezdit méně lidí než přes Václavák, ale je to lepší než nic.

+4/0
29.7.2013 16:24

P56a25v46e15l 32M18a42r72e80š 6830667246747

Tak odbočku na Václavák tam je možné kdykoli později udělat - až na Praze 1 bude vládnout někdo rozumnější.

Důležité je že bude vyřešeno křížení s magistrálou

+2/0
29.7.2013 18:45

L81u44d37v38í53k 57G56a17j92d13o55š37í86k 2735653194702

Tramvaj před Hlavním nádražím je v pořádku. Současný stav napojení Hlavního nádraží na povrchovou dopravu města je naprostý výsměch cestujícím.

Na druhou stranu Václavské náměstí nepovažuji za zónu, kterou by bylo třeba před tramvajemi jakkoliv chránit. Této Rusáky zdevastované lokalitě by to nijak zvlášť neublížilo. Centrem Prahy je stejně dávno opět Staroměstské náměstí.

+9/−2
29.7.2013 15:57

J75a71k29u22b 35S47u75c56h93ý 2214457112

Souhlas se vsim. A jinak me se tato varianta celkove libi dost. :-P

0/0
29.7.2013 16:50

R81a44d59e89k 71P44e89č81e69n75ý 8239168620

Její funkce jako zálohy trati v Ječné ulici bude však krkolomná. "Z tohoto pohledu je to horší varianta než vést trať přímo přes Václavské náměstí," říká Šurovský. Cestující totiž do Vodičkovy či Jindřišské nesveze.

Krkolomná asi trochu jo, ale proč by měly všechy tramvaje pak dál od Hlaváku jen na Žižkov nebo Na Masaryčku? Jedna linka by mohla jet ze Senovážného náměstí rovně do Jindřišský a Vodičkový , ne?

0/0
29.7.2013 15:49

M21a90r77e44k 44D76e62m20č18á94k 9945614556955

Mno, to by byl docela luxus, kdyby z Vinohradské jely tramvaje na IPP, zpátky na Žižkov, na Masaryčku a ještě i do Vodičkovy... To by pak mohlo metro z Míráku jezdit v omezeném provozu celoročně a ne jen v létě :-)

Ale moc si to nedovedu představit, ty současné 2 linky, co Vinohradskou jezdí, víceméně stačí. Spíš by tedy třeba tu 13ku odklonili směrem k oběma nádražím a šmitec.

0/0
29.7.2013 16:04

R60a81d58e45k 20P16e89č30e21n76ý 8969118300

Já ale nikde nepíšu, že by měly jezdit do všech čtyř směrů....nebo jo?

0/0
29.7.2013 16:15
Foto

M28a87r15t95i16n 16Š72u36b84r78t 1595751684475

V tomto směru je kritická křižovatka Lazarská, která i ve standardním provozu je na hranici provozní i energetické propustnosti tramvají. A přes ní stále musí všechno, i ta potenciální linka navíc. Lidé tramvaje stále potřebují, ač třeba nejzatíženější linka 9 se centrem motá jako ožralá. Jenže spojuje se zajížďkou Žižkov - centrum a Újezd se Smíchovem, byť kdysi to zvládala daleko příměji. Linka Národní - Lazarská - Senovážné - Hlavní - Muzeum by určitě též lidi vozila, ale ožralá by byla ještě více, až skoro absurdně. Tj. trať raději využít pro vhodnější napojení Vinohradské, Bělehradské a Francouzské ulice na centrum, byť na vaši linku tam asi místo zbude též ;-).

+2/0
29.7.2013 16:05

P91e73t48r 64V38o26s48i39č10k21a 2390127988721

Sherwoodu by k větší bezpečnosti pomohlo ledak tak ob 10 minut polejt napalmem a zapálit....

+1/0
29.7.2013 15:47

J89a78n 10K47ř43í56ž 6445313125988

...............chodím občas okolo.

No to bych dopad´.:-)

0/0
29.7.2013 18:02

J87i55ř82í 68G74a13l98a68j51d68a 5964564716227

Sherwood nebude? Ja kdyz tam jdu tak si rikam, ze se nebudu na nikoho koukat, ale jednou se podivam a pak jsem jak v tom nejbizarnejsim panoptiku, kazda postavicka jina....

+2/0
29.7.2013 15:35

M68a84r80t88i86n 93P65a13l16i98č45k15a 9772216421229

Jeslti to budou stavět podle mapky v článku, tak to jsem zvědav, jak se na stávající koleje trefí, když mají jet kolem Masaryčky a ne kolem Hlavního nádraží ...

0/−3
29.7.2013 14:54
Foto

M13a70r70t49i75n 81Š42u78b63r96t 1215691604395

Mapka je v pořádku. Washingtonovou před novou budovu Hlavního nádraží a pak šikmo parkem do Opletalky a na křižovatce Bolzanova - Opletalova napojení na současnou trať.

+3/0
29.7.2013 14:58

M74i43c16h86a78l 58N74o54v43á18k 1424847482824

No, osobně jsem rád, že Václavák nebudou hyzdit troleje, ale tohle má šanci na úspěch pouze pokud sesynchronizují semafory tady a na I. P. Pavlova. Jinak to bude ve špičce ještě větší peklo.

+2/−6
29.7.2013 14:50

T33o68m34á87š 36K39n65a36i84f32l 6463850517120

proč proboha?

+1/0
29.7.2013 15:51
Foto

J34a89r81o94s52l76a34v 12M98a90r41n82ý 1462579362616

Co to?

0/0
29.7.2013 19:53

M17a90t43o58u55š 93K71y33n43c31l 2738478576836

Podle mě by byl lepší Václavák - na nádraží je metro, Sherwoodu to stejně nijak nepomůže a na Václaváku by křížení s tratí přes Vodičkovu bylo podle mě efektivnější. A byl by to krok pro Václavák bez aut.

+7/−3
29.7.2013 14:38

T50o92m16á71š 30K53a36p46l42a71n 8583309693433

nějak nechápu, jak se bude křížit ta magistrála (když tedy vynechám ten koncept, že z magistrály bude parkoviště) - tam jak je to na mapě je železniční tunel, tj. zakopat to nepůjde a že by to křížilo tu přecpanou magistrálu po povrchu je ještě větší nonsense. Jinak po té vinohradské teď jezdí jestli se nepletu jediná tramvaj, ostatní jezdí buď paralelně na mírák, nebo k hlavnímu nádraží z druhé strany. Tak si říkám, proč tam vlastně musí nějaká tramvaj jezdit. Ale ono je to asi kvůli tomu odlehčení IP pavlova.

+7/−2
29.7.2013 14:16

M55a52r91t18i10n 33H24e54i52s91l55e39r 4274576612309

Magistrála má světla kvůli chodcům a výjezdu z Vinohradské. Po stejnou dobu může jet tramvaj směrem doprava, to se nepere.

+7/0
29.7.2013 14:20

T12o85m54á24š 49K48a75p74l36a81n 8353709583713

no jestli tam pojede jen jedna tramvaj tak by to mohlo fungovat, jakmile by tam jely dvě, tak by se to štosovalo na tom druhém směru.

0/−3
29.7.2013 14:32
Foto

M10a34r34t38i77n 89Š39u64b47r34t 1685941504245

Ona tam tramvaj přes magistrálu v této podobě už jaksi jezdila. A délka volna na křížení magistrály už dnes je podle větve v délce 30 - 45 sekund za každých 100 sekund. To stačí v pohodě k průjezdu tří až čtyř linek v běžném intervalu, tj. i dvou páteřních.

+9/0
29.7.2013 14:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.