Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaje se na Václavské náměstí nevrátí. Budou jezdit „Sherwoodem“

Pražský magistrát plánoval, že vrátí tramvaje na Václavské náměstí, a spojí tak Vodičkovu ulici s Vinohradskou třídou. Praha 1 se však důrazně postavila proti. Nyní to vypadá, že tramvajové koleje v budoucnu protnou Vrchlického sady před hlavním nádražím, tedy pověstný Sherwood.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M16a11r17e26k 85D79e38m36č65á15k 9715224546605

1) Lidem co bydlí v okolí Legerovy a Sokolské by to nepomohlo, protože by to nemohlo jít pod zem hned za Nuselským mostem (mělo to lézt do tunelů snad až někde u I. P. Pavlova)

3) Blanka se staví nějakých 5 let a v okolí stavby je neuvěřitelný zmatek, odkloněné tramvaje, zablokované cesty i chodníky pro pěší. V případě stavby u Muzea by to bylo určitě na minimálně 3 roky... A těch náklaďáků vozících vytěženou hlínu ven a beton dovnitř, ten prach,... no děkuji pěkně...

0/0
29.7.2013 22:04

M72a74r80e72k 16D30e58m10č33á79k 9905274116895

(to patří níže p. Gabryšovi)

0/0
29.7.2013 22:05
Foto

B35r91o73n54i41s30l86a94v 66G21a19b32r75y59š 2802349601

Aspoň nějaký jakžtakž kompromis. Vést tramvaje přes Václavské náměstí bych viděl jako velmi výhodnou variantu. Na Václavák by se vrátil život a zrušil by se průjezd osobních aut. Ty totiž v centru nemají co dělat. Taktéž bych se držel původního plánu schovat magistrálu mezi muzeem a koněm pod zem. Ale toho už se od Pražáků asi nedočkáme.

+1/−3
29.7.2013 21:30

M80a58r50e11k 53D10e43m67č82á40k 9825314256975

Magistrálu pod zem ne - až bude obchvat, tak prostě zúžit na 1 nebo 2 pruhy, a auta pojedou jinudy. Nuselák už to má stejně za pár, tak to asi vyřeší za nás...

0/−1
29.7.2013 21:32
Foto

B83r89o12n43i90s60l40a91v 67G64a16b63r71y49š 2392709761

A proč magistrálu pod zem ne?

0/0
29.7.2013 21:35

M75a71r97e42k 76D98e45m35č58á16k 9715114466645

1.) Problém jsou auta v centru. Zakopat je podzem by bylo fajn pro Národní Muzeum, že by konečně nebylo zase oddělené od Václavského náměstí, ale lidem v přilehlých oblastech na Praze 2 by to vůbec nepomohlo - aut by jezdilo buď stejně, nebo i víc než dnes.

2.) V těch místech jsou tunely pro vlak a metro C, nacpat tam ještě auta by určitě nebylo jednoduché (ten projekt jsem viděl, ale prostě nevěřím, že by to šlo jako na drátkách a celé se to nepropadlo).

3.) Po dobu stavby by to bylo u Muzea několik let naprosto příšerné (viz stavba Blanky na Praze 6).

0/0
29.7.2013 21:42
Foto

B79r67o36n28i30s41l67a30v 93G68a23b92r43y47š 2812599131

1) Souhlasím. Já Prahu znám jen podle MHD, ale i tak mám pocit, že se na magistrálu z Prahy 2 dá dostat i jinak, nebo ne?

2) Přiznám se, že tohle mi došlo jen zčásti.

3) Po dobu stavby čeho? Magistrály nebo metra? Příšerné to tam bylo, příšerné to je i třeba okolo motolské nemocnice, ale to si vyžaduje každá stavba. Když rekonstruujete byt, taky si musíte na chvíli zvyknout na trochu nestandardní podmínky.

0/0
29.7.2013 21:48

M96a16r64e20k 32D81e31m83č53á76k 9845844876385

reakci viz výše, idnes nefunguje

0/0
29.7.2013 22:04

R54o12b84e47r36t 52Š29i97m12e55č81e13k 6845491428618

zdá se mi to docela rozumný, rozhodně lepší, než to vést přes Václavák, to by byla šílenost

+2/−3
29.7.2013 19:21

T63o74m54á18š 65B46í36l42ý 2965450517

Tak tohle je opravdu nápad na Nobelovu cenu: "Myslím, že tramvaje v Sherwoodu pomohou vyřešit i problémy s narkomany a bezdomovci, kteří se tam stahují. Zmenšíme sice o kousek parkové plochy, ale ty jsme schopni nahradit jinde," tvrdí starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký.

+4/0
29.7.2013 18:37

T73o52m56á82š 42B64í24l20ý 2175940207

Ještě bych to doplnil, každá třetí tramvaj by byla vyhrazena jen pro bezdomovce, aby nebyli náhodou vyháněni z dopravních prostředků nenávistnými platícími, revizory nebo Městskou policií. A tuto geniální kravinu zaplatíme my ;-D:-/;-(

+3/0
29.7.2013 19:01

M38i39c15h94a59l 81R17i46m42b88a32u89e11r 4399755323917

Bezdomovci budou mít v chladných měsících rovněž radost, že snadno a pohodlně nastoupí do ohřívárny, kde mohou nerušeně tlít. 8-o

0/0
14.8.2013 1:46

E27v68ž86e12n 84P77o75l50á28k 3238278881733

Aspoň něco, ale i tak Václavák a nejedno blízké okolí zůstává pro MHD mrtvou zónou. Hlášení "přestup na metro" na zastávce tramvaje Hlavní nádraží je každopádně výsměch a pohybově omezeným lidem a seniorům bydlení v této oblasti skutečně nezávidím. Pro trať mi připadá vhodnější Opletalova s tramvajovou minulostí, větší šířkou a i zbytkem staré trati, což by ovšem příliš neřešilo návaznost na metro. Další možností by byla výstavba obratiště přes Opletalovu a Sherwood, něco na způsob smyčky Výstaviště Holešovice, které by zde jistě našlo využití...

+2/−1
29.7.2013 17:49

J41a46n 51Š34p45e49c23i15á63n 2280940649569

To je nejlepsi kdyz prsí, nebo je -20 stupnů ;-D

0/0
29.7.2013 20:44

R29a82d51o27s16l19a71v 95K51l30a92u35d59a 5624638754462

Tohle je problém celé řady evropských měst, kam se zbíhalo několik na sobě nezávislých tratí. Jakou byste si představovala vlakovou návaznost? Je tam poměrně vysoký výškový rozdíl. No a k tomu konci. Pokud opustíte nádraží, tak se na vás pochopitelně žádné přepravní řády, ani pokyny pro cestující na peróně a pod. nevztahují. Pokud ale na Masaryčce v kiosku do sebe fláknete několik frťanů, pak chápu že máte problém dojít na Wilsoňák. 500 metrů je fakt vopruz.

+1/−1
29.7.2013 17:43

R64a28d71o10s51l80a65v 65K88l62a26u38d98a 5734328544642

To bylo pro Evu Černou

0/0
29.7.2013 17:43

E94v34a 33Č22e13r54n91á 9324213522257

Jak bych si představovala vlakovou návaznost? Že vystoupím z vagonu, sjedu eskalátorem do podchodu, přejdu 10 metrů, vyjedu eskalátorem na jiném nástupišti, zřízenec, co mi veze kufr, počká, než si dám u stánku frťana, nastoupím do přípoje a jedu.

0/−2
29.7.2013 17:56

R73a81d84o47s68l97a10v 32K63l14a48u27d84a 5374538914422

To je sice krásný, ale jaksi pražská nádraží pamatují císaře pána. Z toho musíme vycházet. A v podstatě všechno co tam je postavené, jsou kulturní památky. Jak nádraží (obě), tak viadukt.....

0/0
29.7.2013 18:42

E95v76a 96Č47e69r64n38á 9404623422197

Takže se shodneme: dráhy zamrzly ve století páry a v současnosti jsou použitelné pouze jako skanzen.

+1/−2
29.7.2013 18:57

R35a49d88o98s64l90a83v 13K24l57a39u97d50a 5674508264762

Ne, to se neshodneme. Praha je historické město a tak je třeba ho i brát.

+1/0
29.7.2013 19:47

E48v94a 68Č20e21r94n54á 9234143552197

Veřejná doprava v centru Prahy je postavená na hlavu už tím, že namísto jednoho centrálního vlakového nádraží zde stojí dvě větší nádraží vedle sebe (hlavní a Masarykovo), ale není mezi nimi zajištěná rozumná vlaková návaznost. Takže přijedete rychlíkem z Rakovníka, chcete pokračovat rychlíkem třeba do Brna nebo do Pardubic, a buď vás IDOS žene s kufrem v dešti přes ten Sherwood, nebo můžete jet lokálkou někam do Vysočan či Libně...pokud tedy máte další hoďku, dvě času. Kterýkoli Pičín nebo Řitka mají přestupy vyřešené podstatně normálněji.

(Mimochodem, jak je to s jízdenkou? Prodává se jedna dohromady, když ale kus cesty jdete pěšky? A po tu pěší část platí také přepravní řád, takže nesmíte jít např. pod vlivem alkoholu, znečištěni a kouříce?)

0/−4
29.7.2013 17:26

P53a54v83e35l 87M74a82r74e15š 6820357116337

Jedno centrální  vlakový nádraží nemaj snad nikde v Evropě (pokud to město nepostavili najednou nově jako třeba Havířov).

Je to dáno historicky, v Praze je každé vámi zmiňované nádraží na trati jiné železniční společnosti a jejich vlastníci neměli moc důvodů povolit připojení konkurenční železnice.

A dnes není místo, peníze a vlastně ani důvod postavit jedno centrální nové nádraží.

Dvě nádraží blízko sebe mají výhodu rozložené dopravní zátěže, končí na nich vlaky z různých směrů, Wilsonovo je více pro dálkové a zahraniční spoje,Masarykovo má "lokálkovější" charakter,obsluhuje spíš příměstské a regionální vlaky.

Možná až jednou Praha nebude vědět co s penězi, tak by se mohl postavit podzemní propojovací tunel , eventuelně s pojízdným chodníkem.Pokud tedy Masaryčku do tý doby nezruší.

mimichodem zmiňovaná tramvaj by spojení hlavní nádraží /Střed řešit mohla pokud bude zaústěná do stávající trati na Náměsti Republiky. Jen na okraj.Za větší nesmysl považuju, že ani jedna stanice metra pod Václavským náměstím se nejmenuje "Václavské náměstí"

+1/0
29.7.2013 18:41

E38v44a 13Č97e36r39n96á 9524863882447

Čili, jak píši jinde, skanzen ze století páry.

0/0
29.7.2013 19:00

P93a32v97e39l 93M74a93r18e81š 6390587406327

Tak dá se samozřejmě postavit jedno velké centrální nádraží a přeložit k němu všechny tratě.Má to akorát pár háčků

- to nádraží bude v polích za Prahou,páč včetně nutné infrastruktury okolo se do města nevejde ( leda že vybouráte půlku hist.centra)

- povede kněmu osmiproudá dálnice a dvě linky metra aby všechny ti lidi odvezli do centra

- bude to  stát řádově desítky miliard

Takže výsledkem bude Pražské hlavní nádraží někde u Měníka,sice supermoderní a supercentrální, ale nesmyslně daleko od centra a nesmyslně drahé. Chátrající nádherná secesní budova současného nádraží (mimochodem nákladně opravená).Zánovní železniční estakáda pro níž nebude po přeložení trati využití.

A to všechno proto aby jedna madam nemusela udělat pár kroků přes město  na druhý nádraží (můžete metrem,ale to je s přestupem tam vám portýr kufry nepotáhne)

+2/0
29.7.2013 23:03

P51a33v67e91l 45O42d50r47a71z40i75l 6184969287830

Ano, skanzen ze stoetí páry, na který se jezdí dívat statisíce platících turistů.

0/0
30.7.2013 9:45

P16a13v31e63l 19M89a12r89e44š 6870987206747

On ten Pičín nebo Řitka má přestupy vyřešené relativně lépe, protože se tam jaxi nesjíždějí vlaky z celé republiky. A tak nějak tam  není kam přestupovat, leda z vlaku na volskej potah;-D

0/0
29.7.2013 23:13

P53a70v73e96l 22O60d74r68a46z61i19l 6454519727620

Vlaková návaznost mezi Hlavním a Masarykovým nádražím zajištěna je. Jsou to vlaky tramvajové linky č. 5.

Je neuvěřitelné, na co si někteří lidé dokáží stěžovat.

+1/0
30.7.2013 9:44

J56i88ř41í 75T90i86n15t59ě74r48a 6490299603870

Vážení, 

jedené  plus  pro  vytvoření  této  trati  vidím  v  tom,  že  umožní častější  výskyt  4.  a  5.  stupně  v  ulicích  Wilsonova a  Legerova  -  včetně  ulic  na  ně  navazujících.

0/−5
29.7.2013 16:30
Foto

M78a34r67t96i75n 96Š42u62b56r32t 1585461544925

Proč? Chodci Wilsonovu už dnes přecházejí s délkou volna přes 30 sekund v každých 100 sekundách, to stihnou projet i dvě tramvaje...

+2/0
29.7.2013 18:01

M85i22r46o36s55l10a13v 22G17r32o68s93s94m35a57n91n 8982859884

Je to delší, dražší, méně účelné a bude tím jezdit méně lidí než přes Václavák, ale je to lepší než nic.

+4/0
29.7.2013 16:24

P53a37v50e48l 74M74a30r92e41š 6190267546427

Tak odbočku na Václavák tam je možné kdykoli později udělat - až na Praze 1 bude vládnout někdo rozumnější.

Důležité je že bude vyřešeno křížení s magistrálou

+2/0
29.7.2013 18:45

L21u73d62v11í22k 72G60a84j66d84o11š97í12k 2795713844692

Tramvaj před Hlavním nádražím je v pořádku. Současný stav napojení Hlavního nádraží na povrchovou dopravu města je naprostý výsměch cestujícím.

Na druhou stranu Václavské náměstí nepovažuji za zónu, kterou by bylo třeba před tramvajemi jakkoliv chránit. Této Rusáky zdevastované lokalitě by to nijak zvlášť neublížilo. Centrem Prahy je stejně dávno opět Staroměstské náměstí.

+9/−2
29.7.2013 15:57

J57a45k68u92b 27S51u46c47h71ý 2164627682

Souhlas se vsim. A jinak me se tato varianta celkove libi dost. :-P

0/0
29.7.2013 16:50

R92a94d62e89k 57P30e42č33e44n29ý 8489118320

Její funkce jako zálohy trati v Ječné ulici bude však krkolomná. "Z tohoto pohledu je to horší varianta než vést trať přímo přes Václavské náměstí," říká Šurovský. Cestující totiž do Vodičkovy či Jindřišské nesveze.

Krkolomná asi trochu jo, ale proč by měly všechy tramvaje pak dál od Hlaváku jen na Žižkov nebo Na Masaryčku? Jedna linka by mohla jet ze Senovážného náměstí rovně do Jindřišský a Vodičkový , ne?

0/0
29.7.2013 15:49

M67a35r52e46k 94D13e44m32č83á72k 9565604256695

Mno, to by byl docela luxus, kdyby z Vinohradské jely tramvaje na IPP, zpátky na Žižkov, na Masaryčku a ještě i do Vodičkovy... To by pak mohlo metro z Míráku jezdit v omezeném provozu celoročně a ne jen v létě :-)

Ale moc si to nedovedu představit, ty současné 2 linky, co Vinohradskou jezdí, víceméně stačí. Spíš by tedy třeba tu 13ku odklonili směrem k oběma nádražím a šmitec.

0/0
29.7.2013 16:04

R36a24d39e16k 20P90e90č70e31n21ý 8509808460

Já ale nikde nepíšu, že by měly jezdit do všech čtyř směrů....nebo jo?

0/0
29.7.2013 16:15
Foto

M48a50r50t18i44n 46Š34u90b98r10t 1515681704395

V tomto směru je kritická křižovatka Lazarská, která i ve standardním provozu je na hranici provozní i energetické propustnosti tramvají. A přes ní stále musí všechno, i ta potenciální linka navíc. Lidé tramvaje stále potřebují, ač třeba nejzatíženější linka 9 se centrem motá jako ožralá. Jenže spojuje se zajížďkou Žižkov - centrum a Újezd se Smíchovem, byť kdysi to zvládala daleko příměji. Linka Národní - Lazarská - Senovážné - Hlavní - Muzeum by určitě též lidi vozila, ale ožralá by byla ještě více, až skoro absurdně. Tj. trať raději využít pro vhodnější napojení Vinohradské, Bělehradské a Francouzské ulice na centrum, byť na vaši linku tam asi místo zbude též ;-).

+2/0
29.7.2013 16:05

P83e30t47r 11V74o86s93i27č92k38a 2180567198601

Sherwoodu by k větší bezpečnosti pomohlo ledak tak ob 10 minut polejt napalmem a zapálit....

+1/0
29.7.2013 15:47

J46a24n 11K64ř57í63ž 6935803755378

...............chodím občas okolo.

No to bych dopad´.:-)

0/0
29.7.2013 18:02

J20i36ř33í 69G36a71l70a44j79d17a 5704334296467

Sherwood nebude? Ja kdyz tam jdu tak si rikam, ze se nebudu na nikoho koukat, ale jednou se podivam a pak jsem jak v tom nejbizarnejsim panoptiku, kazda postavicka jina....

+2/0
29.7.2013 15:35

M62a86r28t54i21n 42P60a35l84i87č76k96a 9442936141769

Jeslti to budou stavět podle mapky v článku, tak to jsem zvědav, jak se na stávající koleje trefí, když mají jet kolem Masaryčky a ne kolem Hlavního nádraží ...

0/−3
29.7.2013 14:54
Foto

M57a18r91t36i74n 50Š27u66b54r32t 1925371494485

Mapka je v pořádku. Washingtonovou před novou budovu Hlavního nádraží a pak šikmo parkem do Opletalky a na křižovatce Bolzanova - Opletalova napojení na současnou trať.

+3/0
29.7.2013 14:58

M37i26c76h47a76l 38N18o81v48á24k 1124357482554

No, osobně jsem rád, že Václavák nebudou hyzdit troleje, ale tohle má šanci na úspěch pouze pokud sesynchronizují semafory tady a na I. P. Pavlova. Jinak to bude ve špičce ještě větší peklo.

+2/−6
29.7.2013 14:50

T71o90m77á65š 66K32n98a77i95f54l 6943450297720

proč proboha?

+1/0
29.7.2013 15:51
Foto

J32a27r14o21s85l56a70v 10M59a67r64n94ý 1932199922896

Co to?

0/0
29.7.2013 19:53

M11a36t93o54u75š 76K65y36n15c50l 2708418716806

Podle mě by byl lepší Václavák - na nádraží je metro, Sherwoodu to stejně nijak nepomůže a na Václaváku by křížení s tratí přes Vodičkovu bylo podle mě efektivnější. A byl by to krok pro Václavák bez aut.

+7/−3
29.7.2013 14:38

T12o56m64á84š 63K44a13p25l77a76n 8553229333223

nějak nechápu, jak se bude křížit ta magistrála (když tedy vynechám ten koncept, že z magistrály bude parkoviště) - tam jak je to na mapě je železniční tunel, tj. zakopat to nepůjde a že by to křížilo tu přecpanou magistrálu po povrchu je ještě větší nonsense. Jinak po té vinohradské teď jezdí jestli se nepletu jediná tramvaj, ostatní jezdí buď paralelně na mírák, nebo k hlavnímu nádraží z druhé strany. Tak si říkám, proč tam vlastně musí nějaká tramvaj jezdit. Ale ono je to asi kvůli tomu odlehčení IP pavlova.

+7/−2
29.7.2013 14:16

M70a72r22t15i86n 94H27e11i89s53l95e66r 4904976702259

Magistrála má světla kvůli chodcům a výjezdu z Vinohradské. Po stejnou dobu může jet tramvaj směrem doprava, to se nepere.

+7/0
29.7.2013 14:20

T25o98m28á56š 20K98a19p40l74a89n 8733329593473

no jestli tam pojede jen jedna tramvaj tak by to mohlo fungovat, jakmile by tam jely dvě, tak by se to štosovalo na tom druhém směru.

0/−3
29.7.2013 14:32
Foto

M42a52r63t94i63n 92Š44u82b45r53t 1795221134685

Ona tam tramvaj přes magistrálu v této podobě už jaksi jezdila. A délka volna na křížení magistrály už dnes je podle větve v délce 30 - 45 sekund za každých 100 sekund. To stačí v pohodě k průjezdu tří až čtyř linek v běžném intervalu, tj. i dvou páteřních.

+9/0
29.7.2013 14:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.