Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Španělský strojvedoucí je ve vazbě, podezírají ho ze zabití z nedbalosti

Strojvedoucího vlaku, který tragicky havaroval ve Španělsku, převezli z nemocnice do vazby. Je vyšetřován pro podezření ze zabití z nedbalosti. V sobotu odpoledne to oznámil španělský ministr vnitra Jorge Fernández Díaz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D39a17v66i75d 97P77l76a79c87h14ý 2272866834119

Jsen myslel ze takto blbe zatackou jsou zakončeny jen dalnice v cesku...

0/0
28.7.2013 0:00

J84a16n 84Z52a94m50a52z51a98l 4175485713431

navic jde o to, ze kazda obdobna nehoda je nakonec lidska chyba... Vzdycky za to muze clovek. Tady strojvedouci, tenkrat  v Nemecku, kdyz prasklo to kolo to byl zfusovany navrh a nedbala kontrola a servis vlaku...proste bude udela nekdo primo chybu a zpusobi nehodu, nebo nekdo odflakne kontrolu a nehoda se stane jako technicka porucha...

0/−1
27.7.2013 19:18

T66o92m48á27š 40B13r55a71b19e91c 2498486335926

Vždycky tomu tak opravdu není

0/0
27.7.2013 22:44

J81i52ř15í 73D27a72n46ě28k 9114286

"Španělský strojvedoucí je ve vazbě, podezírají ho ze zabití z nedbalosti"

podle mě je největší trest pro strojvedoucího samotná tragická událost :-/

+1/0
27.7.2013 19:13

V31l39a32d87i17m59í36r 36Š43n19e85k 9484868856831

Můj názor jest, že takhle hazardoval běžně a nikdo ho nezkontroloval!!! Což je chyba dopravce!

0/−3
27.7.2013 18:56

T38o39m74i23k 45D13i71v56í52š68e56k 4120748537

Hm, kdyby jste o tom něco věděl, pravděpodobně budete mít názor úplně jiný... Nestačí věřit zprávám z idnesu.... A facebooku...

+3/0
27.7.2013 21:50

J70a29n 74K46ř98í18ž 6725323835118

............no já nevím.Na začátku jsem se byl drobet na straně toho mašinfíry.

Dneska nevím,nevím.

A idnes(aniž bych se ho zastával),otiskuje zprávy z oficiálních zdrojů.Takže,proč bych neměl věřit?

Ale pokud jsou jiné zdroje,sem s nimi!

0/0
28.7.2013 11:36

J42i22ř22í 89K83r23e42j64č29í89k 2887438704146

Jelikoz se zatim nikde neobjevilo, teda vyjma diskuznich for jako je tohle, ze byl hazader a naopak je vicemen predkladana jeho svedomitost, tak fakt nevim kam chodite pro informace...

0/0
28.7.2013 12:54

J65a24n 59K81ř79í28ž 6605563615828

..................pane,chodím i na jiné serwery-i zahraniční-netřeba abyste ztrácel vzteky nervy.

A propó - kam na informace chodíte vy?

0/0
29.7.2013 10:40

J71i88ř21í 11K86r76e20j16č55í72k 2807328904816

Vzteky ? Nějak jsem si nevšiml. Doteď žádný slušný informační zdroj nepřinesl jinou informaci, než že byl svědomitej a jeden z nejpomalejších, tj. přesný opak toho, co nám tu v diskuzi podsouváte.

0/0
29.7.2013 15:57

J72a39n 36M90a81c84h63a37c58e69k 1806831589892

Porad mi vrta hlavou, jak to ten strojvedouci vlastne delal. Rozumite, trat jezdival jako na zavodech, fajn. Ale copak nikomu neprijde divny, ze je ve stanici o pul hodiny driv? Nebo to pak v nekterych usecich jako stal/jel krokem, aby to vyrovnal? 8-o

+3/−1
27.7.2013 18:28

J51i64ř50í 84K60r38e27j93č12í40k 2777518784816

Jakými myšlenkovými pochody jste vydedukoval, že by měl být někde o půl hodiny dřív ?

+1/−5
27.7.2013 18:39

S87i96m33o42n33a 77B19ě49l91á69k73o76v28á 2430401519303

jednoduchými - pokud jedu dvakrát rychleji, budu v cíli o to dřív ne? ;-D Takže pokud jedu jako prase, buď dojedu mnohem dřív, nebo musím někde na trati jet jako šnek, abych dojela přesně na čas ;-)

+3/−1
27.7.2013 19:16

J12i28ř29í 63K89r32e94j71č61í63k 2787378944236

Śpatná dedukce. Ano, vlak sice jel dvakrát rychleji než v tom místě měl, ale do cíle nedojel, tudíž tam dřív nebyl. Takhle to tak nějak vychází mě. ;-)

+1/−4
27.7.2013 20:07

S40i15m81o49n60a 45B47ě60l79á80k11o72v80á 2210831209823

Ale nebavíme se konkrétně o této jízdě, ale o tom, jak to dělal běžně - protože to podle dostupných zpráv nebyla jeho první rychlá jízda.

+1/−1
27.7.2013 20:30

J62i60ř20í 74K33r59e28j96č74í38k 2707708234406

Kde jste přišla k těm "dostupným zprávám" ? Vždyť je to zjevně nesmysl, dokonce i česká bulvární média píšou o tom, že vždy předpisy dodržoval...

0/0
27.7.2013 20:32

T22o96m55i43k 70D46i93v79í15š82e51k 4470488617

Prej na facebooku... Ale to nyly taky zkreslený zprávy...

0/0
27.7.2013 21:51

J26i51ř83í 87K51r79e25j75č83í48k 2177558624516

Pár citací z článků: "u kolegů platí za zkušeného a svědomitého člověka", "je známý coby rozumný a spolehlivý člověk." „Jsem na limitu, rychleji už jet nemůžu, jinak mi dají pokutu“, "Kdybych jezdil rychleji, přišli by na to"...

Jak z toho chce někdo vydedukovat, že opakovaně porušoval předpisy, to fakt nechápu. :-/

+2/0
27.7.2013 20:48

Z84d17e75n89e65k 50V88r75b34a 8769225723887

Ono stačí někde nabrat spoždění a pak je samozřejmě hrdina, když to jízdou na hranici možností "dožene". A moc nemyslím, že by "závodil" běžně. Nemá k tomu žádný motiv. Já bych řekl, že doháněl spoždění a jel na hranici možností a přitom ignoroval některá rychlostní omezení.  Pak udělal chybu (neuvědomil si, kde přesně je) a bylo to.

0/0
27.7.2013 18:55

S82i54m36o32n84a 21B65ě80l33á54k81o28v43á 2250451229173

právě že se prý na FB chlubil, že rychlost překračuje běžně...

+1/−4
27.7.2013 19:14

K25a82r51e93l 97M17i60š80k97a 2726502272169

No vidíte, jak média vše překrucují a dělají z lidí ovce. Byla tam fotka s rychlostí a vyjádřením, že rychleji už nemůže, protože by překročil stanovenou rychlost.

+5/0
27.7.2013 19:17

T77o89m41á31š 57B25r31a43b96e70c 2618616925706

Tak proč jel najednou tak rychle ( když je tak svědomitý) a ještě měl hned po tragické havárii hlášky o tom, že to po...l :-/

0/0
27.7.2013 22:48

J32i35ř52í 63K26r49e95j89č46í88k 2567298714146

To je prave predmetem vysetrovani jestli to byl omyl, indispozice, zavada...

0/0
28.7.2013 10:34

J23i92ř39í 16K47r16e50j52č82í24k 2637918154806

A na to jste přišla kde ?

0/0
27.7.2013 20:06

J84a80n 41P45š23e89n58i72č30k86a 2100658783862

Ano nekde dokonce uvadeli ze prave mel spozdeni a ze strojvedouci jsou za spozdeni pokutovani.

0/0
27.7.2013 19:21

J53i51ř74í 38K53r27e30j14č40í55k 2247868304786

Možná pokud to zpoždění sám způsobí bezdůvodně pomalou jízdou, nebo nějakým pochybením, ale jinak rozhodně ne.

+1/0
27.7.2013 20:09

H51o37n98z34a 44P25r14i65b57y20l 8156810550495

no me by zajimalo co delal dispecink, kdyz videl ze jim tam jede vlak 190km/h mimo koridor.

0/0
27.7.2013 17:48

H72a52n15a 80K36r62i98v41a49n35k48o87v59a 4801497853310

tam prave zadny dispecink/elektronicka kontrola neexistuje, na teto trase jsou jen obycejne ukazatele rychlosti, jak na silnici. ! 80 kmh.

0/−1
27.7.2013 18:06

H35o68n78z30a 91P86r75i31b63y82l 8866930630325

ale prd, urcite tento vlak ma gps, tim padem ho jak vidi kde se nachazi tak i vedi priblizne jakou rychlosti se riti.

+2/0
27.7.2013 18:24

Z71d71e79n41e87k 49V42r59b66a 8789195873737

Tím bych si nebyl tak jistý. Vlak je určitě moderní, ale železnice jako celek nikoli. Podívejte se k nám. Máme plně automatizované tratě kderé jsou řízeny z dispečinků stovky km daleko (mimochodem dispečer rychlost vlaku, ani přesnou pozici nevidí, je mu totiž vcelku k ničemu - vidí který traťový úsek je obsazen jakým vlakem, ale přesnou pozici nikoliv) a tratě, kde poslední modernizaci udělal pan Hitler. A všechno to jako celek musí fungovat. Mimochodem GPS ve vlaku moc dispečerovi nepomůže. Její přesnost není tak veliká, aby dokázala rozeznat po které koleji vlak jede (u vícekolejných tratí a nádraží) a navíc to je systém který nemá zaručenou spolehlivost. Patří americké vládě a ta jej může kdykoliv vypnout  či znepřesnit (jako se to v minulosti již stalo) - to je ostatně důvod proč se ani v letectví GPS pro primární navigaci nepoužívá. Další problém jsou lidské zdroje. Dispečer řídí provoz zpravidla v nějaké ucelené oblasti ve které má desítky vlaků. Nemá prostředky na to, aby kontroloval jízdu každého vlaku - může maximálně reagovat na situaci, kdy mu sytém řekne bacha - tahle kolej měla být prázdná a teď se tu objevil vlak. Ale dohlížet nepřetržitě na každý vlak ani omylem.

+3/0
27.7.2013 18:44

H84o56n64z32a 26P71r87i79b22y75l 8296790640395

vsechno co jste napsal souhlasi, ale nerikejte mi, ze v tehle moderni dobe, nekde v dispecinku nevyskoci okno na pocitaci, tento vlak opousti koridor a nezpomaluje?

0/0
27.7.2013 19:29

K59a72r79e22l 47M84i12š76k25a 2786492602459

A proč by mělo vyskakovat okno, když vlak opouští řízenou oblast ETCS?

0/0
27.7.2013 19:32

J87i75ř12í 98K21r13e23j89č73í98k 2597698324756

No třeba protože existujou nějaký bezpečnostní předpisy... 

Byť je pravděpodobným viníkem fíra, stejně jde o fatální selhání zabezpečení VRT.

0/0
27.7.2013 20:14

K52a58r94e60l 60M32i20š82k85a 2866662712139

A Vy jejich předpisy znáte?

0/0
27.7.2013 20:25

J70i18ř40í 84K82r64e35j98č13í20k 2767178764516

Už hezkou řádku let existuje cosi jako EN... ;-)

0/0
27.7.2013 20:33

K48a84r73e29l 51M25i19š59k27a 2306272882379

Jenže evropské normy neřeší vše ;-D

0/0
27.7.2013 20:35

J34i15ř88í 24K42r48e10j52č81í43k 2237758144956

Zrovna v drážní dopravě řeší každé uprdnutí...

0/0
27.7.2013 20:39

K75a48r48e28l 52M82i80š70k96a 2226662242569

No to právě zas tolik ne, jinak by neexistovaly další technické specifikace, národní technické požadavky. Navíc třeba v ČR existují TNŽ (např. pro staniční a traťová zabezpečovací zařízení) a ČSN (např. pro přejezdová zabezpečovací zařízení), které nepatří pod EN.

0/0
27.7.2013 20:54

T90o20m66á93š 37V10a93n24č94u43r68a 4768975660518

Četl jsem rozhovor s jedním člověkem, která má na starost bezpečnost železnic u nás. 

A ten říkal, že v daném úseku existuje pouze národní zabezpečovací systém, který je ovšem zjednodušený a vyžaduje součinnost se strojvedoucím. Takže v tomto úseku se projevuje hlavně lidský faktor a ne nějaké zabezpečení.

A jen tak. Omezení rychlosti se vztahuje až za hranici ETCS, tudíž i v době kdy opustí zónu, může jet plnou rychlosti. Brzdí se až za značkou, a to systém nemusí zaznamenat.

0/0
27.7.2013 22:43

K55a81r76e94l 80M33i53š83k83a 2166822142559

Systém to zaznamenat nemusí, protože se dává oprávnění k jízdě až za hranici ETCS. Za touto hranicí ale musí dojít k přepnutí mobilní části buď do národního režimu nebo do režimu nevybavené tratě a s tím i musí dojít k příslušným rychlostním omezením.

0/0
27.7.2013 23:29

P61e23t77r 38V59o97s22i17č91k87a 2800467868471

Ono se tomu strojvedoucímu tak moc nestane. Kolik tam maj za zabití v nedbalosti? To bude končit na 15 letech u více osob. Za 10-12 let je doma....

0/0
27.7.2013 17:31

K26a76r70e65l 75D28l14a70s69k 7325619866330

Tak pro toho kdo je zvykllý sem tam posedět v kriminále je 15 let brnkačka, pro netrénovaného je to likvidační. Ale nechme soudit soud.

+4/0
27.7.2013 17:35

S27i89m97o72n58a 61B24ě43l49á63k54o43v77á 2250621929953

Nebude trvat dlouho a tenhle strojvedoucí spáchá sebevraždu...

0/−1
27.7.2013 16:41

K58a93r85e15l 66D17l45a26s37k 7365579526180

a to mu přejete?, nebo doporučujete?

+2/−1
27.7.2013 17:16

S15i97m21o87n89a 12B89ě17l86á35k33o14v76á 2230251329973

ani jedno, jen si myslím, že to psychicky neunese

+2/−1
27.7.2013 17:21

K13a50r76e72l 73D67l11a28s60k 7815629566310

já si zase myslím, že by se mělo počkat na ukončení vyšetřování.

+1/0
27.7.2013 17:29

H34a65n90a 41K57r56i32v88a35n60k13o88v70a 4681617103880

uboheRv

0/−1
27.7.2013 18:06

P93a29t92r38i33k 17B74u44r40e39š 3192690388295

A co kapitan Scettino?

0/0
27.7.2013 16:34

S36t59a65n10i67s23l45a64v 67P10ř19i77b88y73l 1839138981486

kde jsou styčné body?

0/−1
27.7.2013 16:52

P27e70t87r 43M62a91r10e57č25e95k 1273271229288

Nedbalost a hazard se životy pasažérů?

+1/0
27.7.2013 17:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.