Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Španělský strojvedoucí je ve vazbě, podezírají ho ze zabití z nedbalosti

Strojvedoucího vlaku, který tragicky havaroval ve Španělsku, převezli z nemocnice do vazby. Je vyšetřován pro podezření ze zabití z nedbalosti. V sobotu odpoledne to oznámil španělský ministr vnitra Jorge Fernández Díaz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D17a23v94i90d 16P50l84a33c51h28ý 2442526254729

Jsen myslel ze takto blbe zatackou jsou zakončeny jen dalnice v cesku...

0/0
28.7.2013 0:00

J80a91n 11Z75a79m38a70z63a37l 4605675533801

navic jde o to, ze kazda obdobna nehoda je nakonec lidska chyba... Vzdycky za to muze clovek. Tady strojvedouci, tenkrat  v Nemecku, kdyz prasklo to kolo to byl zfusovany navrh a nedbala kontrola a servis vlaku...proste bude udela nekdo primo chybu a zpusobi nehodu, nebo nekdo odflakne kontrolu a nehoda se stane jako technicka porucha...

0/−1
27.7.2013 19:18

T43o39m73á67š 55B48r31a75b60e60c 2798846595496

Vždycky tomu tak opravdu není

0/0
27.7.2013 22:44

J92i59ř91í 92D11a17n53ě57k 9634116

"Španělský strojvedoucí je ve vazbě, podezírají ho ze zabití z nedbalosti"

podle mě je největší trest pro strojvedoucího samotná tragická událost :-/

+1/0
27.7.2013 19:13

V82l13a81d58i77m51í41r 63Š54n82e41k 9524188876691

Můj názor jest, že takhle hazardoval běžně a nikdo ho nezkontroloval!!! Což je chyba dopravce!

0/−3
27.7.2013 18:56

T83o69m34i58k 26D50i24v10í52š20e23k 4440118757

Hm, kdyby jste o tom něco věděl, pravděpodobně budete mít názor úplně jiný... Nestačí věřit zprávám z idnesu.... A facebooku...

+3/0
27.7.2013 21:50

J59a78n 35K84ř26í14ž 6545643285928

............no já nevím.Na začátku jsem se byl drobet na straně toho mašinfíry.

Dneska nevím,nevím.

A idnes(aniž bych se ho zastával),otiskuje zprávy z oficiálních zdrojů.Takže,proč bych neměl věřit?

Ale pokud jsou jiné zdroje,sem s nimi!

0/0
28.7.2013 11:36

J12i82ř37í 53K95r93e19j27č48í84k 2227478684876

Jelikoz se zatim nikde neobjevilo, teda vyjma diskuznich for jako je tohle, ze byl hazader a naopak je vicemen predkladana jeho svedomitost, tak fakt nevim kam chodite pro informace...

0/0
28.7.2013 12:54

J38a51n 66K62ř67í57ž 6355403275288

..................pane,chodím i na jiné serwery-i zahraniční-netřeba abyste ztrácel vzteky nervy.

A propó - kam na informace chodíte vy?

0/0
29.7.2013 10:40

J53i16ř81í 73K81r13e52j79č24í68k 2407328474416

Vzteky ? Nějak jsem si nevšiml. Doteď žádný slušný informační zdroj nepřinesl jinou informaci, než že byl svědomitej a jeden z nejpomalejších, tj. přesný opak toho, co nám tu v diskuzi podsouváte.

0/0
29.7.2013 15:57

J71a98n 24M28a34c82h36a74c65e86k 1266381749122

Porad mi vrta hlavou, jak to ten strojvedouci vlastne delal. Rozumite, trat jezdival jako na zavodech, fajn. Ale copak nikomu neprijde divny, ze je ve stanici o pul hodiny driv? Nebo to pak v nekterych usecich jako stal/jel krokem, aby to vyrovnal? 8-o

+3/−1
27.7.2013 18:28

J97i65ř35í 54K56r95e35j76č50í12k 2457748124196

Jakými myšlenkovými pochody jste vydedukoval, že by měl být někde o půl hodiny dřív ?

+1/−5
27.7.2013 18:39

S93i88m72o69n21a 43B24ě35l84á36k26o97v93á 2700791169173

jednoduchými - pokud jedu dvakrát rychleji, budu v cíli o to dřív ne? ;-D Takže pokud jedu jako prase, buď dojedu mnohem dřív, nebo musím někde na trati jet jako šnek, abych dojela přesně na čas ;-)

+3/−1
27.7.2013 19:16

J94i85ř24í 14K22r70e74j96č92í83k 2757728464776

Śpatná dedukce. Ano, vlak sice jel dvakrát rychleji než v tom místě měl, ale do cíle nedojel, tudíž tam dřív nebyl. Takhle to tak nějak vychází mě. ;-)

+1/−4
27.7.2013 20:07

S31i46m61o72n55a 92B36ě64l15á89k63o50v98á 2680301799373

Ale nebavíme se konkrétně o této jízdě, ale o tom, jak to dělal běžně - protože to podle dostupných zpráv nebyla jeho první rychlá jízda.

+1/−1
27.7.2013 20:30

J82i78ř32í 38K67r17e32j79č84í59k 2987468464316

Kde jste přišla k těm "dostupným zprávám" ? Vždyť je to zjevně nesmysl, dokonce i česká bulvární média píšou o tom, že vždy předpisy dodržoval...

0/0
27.7.2013 20:32

T51o19m62i78k 30D71i33v28í43š60e12k 4580588977

Prej na facebooku... Ale to nyly taky zkreslený zprávy...

0/0
27.7.2013 21:51

J31i16ř34í 97K33r62e94j45č63í97k 2987178924656

Pár citací z článků: "u kolegů platí za zkušeného a svědomitého člověka", "je známý coby rozumný a spolehlivý člověk." „Jsem na limitu, rychleji už jet nemůžu, jinak mi dají pokutu“, "Kdybych jezdil rychleji, přišli by na to"...

Jak z toho chce někdo vydedukovat, že opakovaně porušoval předpisy, to fakt nechápu. :-/

+2/0
27.7.2013 20:48

Z32d23e51n14e16k 53V27r28b57a 8589665113167

Ono stačí někde nabrat spoždění a pak je samozřejmě hrdina, když to jízdou na hranici možností "dožene". A moc nemyslím, že by "závodil" běžně. Nemá k tomu žádný motiv. Já bych řekl, že doháněl spoždění a jel na hranici možností a přitom ignoroval některá rychlostní omezení.  Pak udělal chybu (neuvědomil si, kde přesně je) a bylo to.

0/0
27.7.2013 18:55

S21i55m14o94n16a 15B72ě30l85á38k91o22v47á 2970871239273

právě že se prý na FB chlubil, že rychlost překračuje běžně...

+1/−4
27.7.2013 19:14

K24a32r71e25l 34M76i37š87k17a 2536912772889

No vidíte, jak média vše překrucují a dělají z lidí ovce. Byla tam fotka s rychlostí a vyjádřením, že rychleji už nemůže, protože by překročil stanovenou rychlost.

+5/0
27.7.2013 19:17

T15o50m73á94š 93B38r52a52b94e21c 2868606585926

Tak proč jel najednou tak rychle ( když je tak svědomitý) a ještě měl hned po tragické havárii hlášky o tom, že to po...l :-/

0/0
27.7.2013 22:48

J65i75ř24í 41K78r29e68j44č48í85k 2837488394786

To je prave predmetem vysetrovani jestli to byl omyl, indispozice, zavada...

0/0
28.7.2013 10:34

J28i77ř26í 65K75r92e59j12č16í96k 2337918294886

A na to jste přišla kde ?

0/0
27.7.2013 20:06

J71a79n 76P13š46e26n78i94č50k77a 2770468193852

Ano nekde dokonce uvadeli ze prave mel spozdeni a ze strojvedouci jsou za spozdeni pokutovani.

0/0
27.7.2013 19:21

J54i13ř22í 25K92r19e44j91č26í72k 2267218344816

Možná pokud to zpoždění sám způsobí bezdůvodně pomalou jízdou, nebo nějakým pochybením, ale jinak rozhodně ne.

+1/0
27.7.2013 20:09

H94o76n25z59a 23P13r70i35b42y11l 8986300250965

no me by zajimalo co delal dispecink, kdyz videl ze jim tam jede vlak 190km/h mimo koridor.

0/0
27.7.2013 17:48

H24a23n91a 30K26r94i45v20a43n67k66o61v19a 4371817853770

tam prave zadny dispecink/elektronicka kontrola neexistuje, na teto trase jsou jen obycejne ukazatele rychlosti, jak na silnici. ! 80 kmh.

0/−1
27.7.2013 18:06

H76o61n66z21a 37P89r14i22b95y94l 8506420850825

ale prd, urcite tento vlak ma gps, tim padem ho jak vidi kde se nachazi tak i vedi priblizne jakou rychlosti se riti.

+2/0
27.7.2013 18:24

Z91d19e24n76e28k 57V12r28b14a 8649105403147

Tím bych si nebyl tak jistý. Vlak je určitě moderní, ale železnice jako celek nikoli. Podívejte se k nám. Máme plně automatizované tratě kderé jsou řízeny z dispečinků stovky km daleko (mimochodem dispečer rychlost vlaku, ani přesnou pozici nevidí, je mu totiž vcelku k ničemu - vidí který traťový úsek je obsazen jakým vlakem, ale přesnou pozici nikoliv) a tratě, kde poslední modernizaci udělal pan Hitler. A všechno to jako celek musí fungovat. Mimochodem GPS ve vlaku moc dispečerovi nepomůže. Její přesnost není tak veliká, aby dokázala rozeznat po které koleji vlak jede (u vícekolejných tratí a nádraží) a navíc to je systém který nemá zaručenou spolehlivost. Patří americké vládě a ta jej může kdykoliv vypnout  či znepřesnit (jako se to v minulosti již stalo) - to je ostatně důvod proč se ani v letectví GPS pro primární navigaci nepoužívá. Další problém jsou lidské zdroje. Dispečer řídí provoz zpravidla v nějaké ucelené oblasti ve které má desítky vlaků. Nemá prostředky na to, aby kontroloval jízdu každého vlaku - může maximálně reagovat na situaci, kdy mu sytém řekne bacha - tahle kolej měla být prázdná a teď se tu objevil vlak. Ale dohlížet nepřetržitě na každý vlak ani omylem.

+3/0
27.7.2013 18:44

H26o54n46z19a 25P14r29i23b51y48l 8456570120645

vsechno co jste napsal souhlasi, ale nerikejte mi, ze v tehle moderni dobe, nekde v dispecinku nevyskoci okno na pocitaci, tento vlak opousti koridor a nezpomaluje?

0/0
27.7.2013 19:29

K39a21r81e49l 25M91i35š80k78a 2276272672189

A proč by mělo vyskakovat okno, když vlak opouští řízenou oblast ETCS?

0/0
27.7.2013 19:32

J59i28ř58í 47K16r71e88j72č18í79k 2497148334696

No třeba protože existujou nějaký bezpečnostní předpisy... 

Byť je pravděpodobným viníkem fíra, stejně jde o fatální selhání zabezpečení VRT.

0/0
27.7.2013 20:14

K77a72r95e71l 38M82i10š98k63a 2736532282909

A Vy jejich předpisy znáte?

0/0
27.7.2013 20:25

J88i33ř28í 64K39r97e85j61č14í91k 2297868194946

Už hezkou řádku let existuje cosi jako EN... ;-)

0/0
27.7.2013 20:33

K91a50r48e73l 68M74i87š12k20a 2106542302949

Jenže evropské normy neřeší vše ;-D

0/0
27.7.2013 20:35

J79i75ř27í 58K83r42e28j70č80í28k 2557318484926

Zrovna v drážní dopravě řeší každé uprdnutí...

0/0
27.7.2013 20:39

K71a90r21e91l 79M18i94š90k14a 2716332142549

No to právě zas tolik ne, jinak by neexistovaly další technické specifikace, národní technické požadavky. Navíc třeba v ČR existují TNŽ (např. pro staniční a traťová zabezpečovací zařízení) a ČSN (např. pro přejezdová zabezpečovací zařízení), které nepatří pod EN.

0/0
27.7.2013 20:54

T31o23m45á26š 54V38a53n64č65u33r25a 4118375350618

Četl jsem rozhovor s jedním člověkem, která má na starost bezpečnost železnic u nás. 

A ten říkal, že v daném úseku existuje pouze národní zabezpečovací systém, který je ovšem zjednodušený a vyžaduje součinnost se strojvedoucím. Takže v tomto úseku se projevuje hlavně lidský faktor a ne nějaké zabezpečení.

A jen tak. Omezení rychlosti se vztahuje až za hranici ETCS, tudíž i v době kdy opustí zónu, může jet plnou rychlosti. Brzdí se až za značkou, a to systém nemusí zaznamenat.

0/0
27.7.2013 22:43

K72a78r66e54l 23M53i48š18k48a 2196432382249

Systém to zaznamenat nemusí, protože se dává oprávnění k jízdě až za hranici ETCS. Za touto hranicí ale musí dojít k přepnutí mobilní části buď do národního režimu nebo do režimu nevybavené tratě a s tím i musí dojít k příslušným rychlostním omezením.

0/0
27.7.2013 23:29

P70e80t36r 54V21o19s24i26č59k14a 2200147938641

Ono se tomu strojvedoucímu tak moc nestane. Kolik tam maj za zabití v nedbalosti? To bude končit na 15 letech u více osob. Za 10-12 let je doma....

0/0
27.7.2013 17:31

K27a35r54e68l 64D17l67a65s51k 7975539476980

Tak pro toho kdo je zvykllý sem tam posedět v kriminále je 15 let brnkačka, pro netrénovaného je to likvidační. Ale nechme soudit soud.

+4/0
27.7.2013 17:35

S18i69m96o17n16a 29B20ě36l51á61k44o73v81á 2230521589623

Nebude trvat dlouho a tenhle strojvedoucí spáchá sebevraždu...

0/−1
27.7.2013 16:41

K17a50r12e48l 53D53l30a82s87k 7695589636220

a to mu přejete?, nebo doporučujete?

+2/−1
27.7.2013 17:16

S70i13m22o64n75a 26B50ě43l23á96k87o44v17á 2980131169303

ani jedno, jen si myslím, že to psychicky neunese

+2/−1
27.7.2013 17:21

K42a85r52e97l 49D90l40a58s16k 7305529636850

já si zase myslím, že by se mělo počkat na ukončení vyšetřování.

+1/0
27.7.2013 17:29

H46a31n66a 91K96r31i13v78a10n86k81o45v65a 4161877513650

uboheRv

0/−1
27.7.2013 18:06

P18a22t82r84i62k 38B31u36r28e14š 3722730458675

A co kapitan Scettino?

0/0
27.7.2013 16:34

S44t23a70n42i12s97l85a41v 20P18ř98i39b16y51l 1209678541736

kde jsou styčné body?

0/−1
27.7.2013 16:52

P52e27t78r 85M54a72r62e45č14e62k 1753941839738

Nedbalost a hazard se životy pasažérů?

+1/0
27.7.2013 17:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.