Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vnitro stáhlo další podivný zákon, trest za neohlášení návštěvy cizinců

Ministerstvo vnitra odložilo nejméně o rok projednávání nových zákonů, které upravují pobyt cizinců. Sílí totiž vlna kritiky a ukazuje se, že zákony by lidi tlačily i do často absurdních situací. Například k povinnému ohlašování cizinců, kteří se u Čechů ubytují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84a13n 87N84e89m50a32n60s97k89y 8555505131465

Nic noveho pod sluncem. Za valky jsme museli mit v kazde domacnosti tzv."Domovni knihu", do niz se kterykoliv prenocujici host musel zapsat. Dokonce i v chate v Mokropsech.

0/0
29.7.2013 12:55

2982181315722

Ten už jen zavést výjezdní doložky a bude to komplet.

+2/0
28.7.2013 23:06

J58a80n 32L34u51k12á28š 7387203983472

Prihlasovani cizincu na fizlarnu by se melo zrusit. Cizince je treba zkontrolovat pri vstupu do zeme / Schengenu a potom neni jediny duvod s nimi zachazet jinak nez s ostatnimi lidmi.

Takhle ta data nekdo musi schranovat, zalohovat, zpracovavat, benefity z toho jsou minimalni a vse to platime my z nasich dani.

+3/−1
28.7.2013 23:04

Z85b17y85n26ě64k 72S37y88c75h98r12a 8396580124635

Jakmile se bouří neziskovky, tak hrozí nový příval cikánů ze Slovenska až jim zborají nelegální osady. To zas přibude návštěv u příbuzných

+4/−2
28.7.2013 12:08

K28l43e79m58e81n61t 70W24a85l92l 8487667747768

Ono ani nejde o cigány. Lidi nemají ani tušení jaký příliv cizinců do ČR je. A je to podle situace ve světě. Jsou u nás Lýbijci, Afghánci, Syřani, všichni kteří ve svých zemích páchali zvěrstva a utekli před novým režimem,Jsou u nás čečenci - teroristi, kteří utekli před ruskými vojsky, Když Vám řekne čečenec, na kterého vydali v rusku zatykač pro útok v metru,  že je mudžahedín a Evropa se musí připravit na to, že bombové útoky se tu stanou normálními, mrazí vás. A do toho přijdou neziskovky a vyžadují jeho propuštění, protože je to chudák po kterém jde zlá Moskva.

Je zaslání výpisu ubytovaných hostů na policii takový problém? Vždyť ten ubytovatel neví že ubytovaný cizinec je mezinárodně hledaný zločinec, policie to z toho seznamu zjistí.

+6/−3
28.7.2013 12:42

P84a52v64e24l 74V81e35t81e23š24n69í98k 7165908245557

Jistě. Až k Vám přijedou na velikonoce 4 kamarádi z Němcka, tak si rád vystojíte šestihodinovou frontu na cizinecké policii, že?

+1/−1
28.7.2013 22:56

M26a14r89t70i52n46a 75M49o84u60d91r68á 7280513866869

V EU se mi zatím nestalo, aby mě kvůli nenahlášení na policii za účelem několikadenního pobytu nepustili do letadla letícího domů. V SSSR jsme se museli hlásit i kvůli několika hodinám strávených prohlídkou památek v jiném městě, než kde jsme nocovali :-P

+3/−3
28.7.2013 12:06

M83a33r61t34i30n14a 75M87o48u58d44r73á 7660663166539

sorry, to patřilo pod vlákno na nejstarší stránce diskuse - doplním na místě

0/0
28.7.2013 12:08

Z20b95y32n95ě30k 97S37y98c91h72r55a 8556400474935

Kecáte

0/−3
28.7.2013 12:09

M39a89r18t74i85n86a 47M66o76u54d55r96á 7840783696949

Nekecám

0/0
28.7.2013 12:10

K74l63e68m72e97n52t 59W87a90l60l 8157777897658

A právě o tom to přeci je. Povinnost hlásit ubytování mají ubytovatelé. Ať jedete v EU kam jedete, jestliže si zaplatíte ubytování, musí vás ubytovatel hlásit. Ve většině zemí nejen policii ale i obci, spolkové zemi apod. Nikdo kdo není v obraze o tom ale nemá páru, protože to za něj dělá ten komu platíte za ubytování nebo nájem. A pak přijde iDnes s nějakým vytrženým odstavcem z nového zákona a tady se čeří vody kvůli něčemu, co funguje v celé Evropě. V ČR to funguje co si vzpomínám  někdy od roku 1994.

+9/−1
28.7.2013 12:21

I81v58a 57H49a68n86e79s28o48v75á 8646496359209

A navíc ubytovatelé hlásí i domorodé hosty :-)

0/0
28.7.2013 12:25

P50a38v41e33l 37K13r81a57m86e87r 9163477399125

např. v sousedním Německu i Rakousku je zcela běžná povinnost hlásit ubytované cizince ze zemí mimo EU pod vysokým postihem. Mají snad lobbisté v ČR obavy, že příjdou o levnou pracovní sílu z Ukrajiny, Mongolska či asijských zemí ? O to spíše by měl tento zákon vstoupit v platnost.R^

+8/−2
28.7.2013 11:37

F96r95a30n65t18i28š15e85k 19S15o60k31o29l 7205234431616

Díky dobré práci naší cizinecké policie tady máme relativně málo islamáků a to je fajn.

+6/−6
28.7.2013 11:14

V57i23k27t63o62r 56S33k29á12l77a 3749202282474

Článek mě dílem pobavil a dílem zarazil. Vypíchl v něm naprosto nedůležitou a marginální věc "trest za neohlášení návštěvy cizinců". V zákoně jsou přitom daleko důležitější věci, které by způsobily ještě daleko větší šikanu cizinců , než jaká je nyní (i těch vzdělaných, úspěšných, kteří by tu rádi žili, platili daně a investovali peníze). Navíc plánoval zavést i šikanu Čechů, kteří si cizince nebo cizinku vzali. Takže za mě super, že šel zákon "k ledu"R^!

+5/−5
28.7.2013 10:58

I71v90a 58H62a39n56e58s62o25v15á 8896176219239

Dole jste uvedl jen zpřísnění podmínek získání trvalého pobytu - na tom není nic špatného - v současné situaci.

Také si vezměte, že je problém se sňatky naoko a za peníze, takže kontrola českých občanů, kteří uzavřou manželství s cizím státním příslušníkem, je v pořádku.

Chápu, že se vás to dotýká osobně, protože vy máte prostě čistou lásku... Ale to jsou prostě jen věci, které chrání náš stát.

+5/−2
28.7.2013 11:05

V23i68k30t10o72r 69S52k84á82l78a 3769922522904

Jste velice naivní. Já o této problematice dříve také nevěděl téměř nic, ale po osobních zkušenostech s drzými arogantními a neschopnými úředníky se za tyto lidi a české proticizinecké zákony dost stydím. Naše ekonomika nic moc - tak proč nepřijmout kvalitně vzdělané odborníky cizince (většinou ze slovanských zemí), nebo podnikatele, kteří tu budou platit daně? Jako národ budeme pomalu vymírat (tak proč ztěžovat sňatky s cizinci)? A propo nás přišli z cizinecké policie bez ohlášení zkontrolovat v 21:30. To mi nevadí, vadí mi ale arogance, drzost a nekompetentnost státních úředníků a proticizinecké zákony, které jsou jedny z nejtvrdších v Evropě (do té doby jsem nevěděl, že si tu žijeme jako ve Švýcarsku nebo USA;-D).

+4/−5
28.7.2013 11:15

I97v10a 66H24a28n55e96s90o71v60á 8606286569669

Podívejte, když existuje zákon, tak holt platí i pro vás. To se nesmíte zlobit.

Můj názor na migraci máte výše - problém prostě je, že kvalitních vzdělaných odborníků k nám chodí méně, než těch nekvalifikovaných.

A další věc - nějak mi to, co píšete (o nejtvrdších zákonech), nesedí s realitou...

Myslím, že jste prostě jen pořád trošku ublíženej :-)

+3/−2
28.7.2013 11:19

V16i16k49t48o86r 12S29k38á18l31a 3349442682934

No každopádně by se u migrantů mělo více rozlišovat (dle vzdělání, schopností, země původu...) a taky by se úředníci měli chovat jako profesionálové!

Nejsem ublíženej, spíš naštvanej. Proč se mám zrovna já stydět za své trapné, arogantní a neschopné krajany na cizinecké policii a MV?

+3/0
28.7.2013 12:11

I96v16a 71H41a90n48e95s59o91v25á 8486616629509

Jojo, rozlišovat by se mělo. Jenže detailnější rozlišení než země podle kontinentu, někdy resp. režimu, či účasti / neúčasti EU, veřejně těžko někdo rozliší... :-/

+1/0
28.7.2013 12:24

V73l42a66d63i12m45í95r 75H57o64l43ý 8684721656977

naprosto souhlasím s panem Skálou, já se naštěstí stihl oženit koncem roku 2007, takže jsem této buzeraci ze strany státu unikl, ale když mi známý vypráví co musí absolvovat - návštěvy CP, pohovory, kde se ptají na dost intimní věci, ale třeba i na takové nesmysly jako pod jakým číslem na ovladači mají TV Nova, že dodal přes 100 společných fotek které měli od začátku vztahu a teď dostal dopis, ať dodá další, připadá mi to, jako cílená buzerace. 

Jestli si myslíte, že nějaký zákon nás uchrání před přílivem nekvalifikovaných pracovníků z Východu, pak jste hodně naivní. Pro ně se změní jen to, že zaplatí víc mafiím, které jim pobyt v ČR vždy zařídí. Každé zpřísnění imigračních zákonů odnesou jen lidé, kteří nikomu práci neberou a naopak do systému přispívají. Učitelé cizích jazyků, kuchaři národních kuchyní, thajské masérky atd...

+2/−2
28.7.2013 13:18

I30v31a 48H35a59n26e69s22o31v95á 8746906669879

Proboha, ale to je jedině dobře! Všechny tyhle kontroly a otázky. Pochopte to! Jak jinak chcete zarazit sňatkům za peníze? Víte, že u nás šlo občanství tímhle způsobem pořídit za pár desítek tisíc?!!

Učitelé cizích jazyků - to jsou obvykle rodilí mluvčí bez jakékoliv pedagogické kvalifikace, že? Thajské masérky? Tak to, opravdu, není žádný přínos a masírovat by mohly Češky. Ale to chlapovi nevysvětlím, že? :-)

+2/−3
28.7.2013 13:22

V84l46a38d85i71m53í29r 88H48o91l45ý 8414711136677

vy asi znáte thajské masáže jen z vyprávění úchylů, kteří navštěvují prostitutky maskující svojí skutečnou živnost za masáže na Pattaye že? Nebo ze špatných filmů. O skutečných thajských masážích nevíte evidentně vůbec nic, jen píšete nesmysly. Asi bych vám i přál, aby vám provedla thajskou masáž Češka s absolvovaným rychlokursem. Lehce by se mohlo stát, že byste přišla po dvou a po "masáži" skončila na vozíku. Ale to je jedno. 

Když chce jazyková škola zaměstnat konkrétního učitele, třeba z Mexika, japonská restaurace kuchaře přímo z Japonska, studio thajských masáží masérku z Thajska, proč jim tento stát brání? Má snad ta jazykovka zaměstnat jako učitele španělštiny Bulhara, který si 2x přečetl španělštiny pro samouky, japonská restaurace má raději zaměstnat kuchaře, který absolvoval Babicův kurs "Vaříme po Japonsku", jen proto, že tito lidé se narodili v EU? Buď jste totálně mimo, nebo sedíte na některém z oněch úřadů.

+2/−2
28.7.2013 13:48

I89v92a 27H74a20n65e64s32o91v50á 8286766679749

A vy nějak vyvozujete, že bych byla raději, aby to dělaly holky s rychlokursem? Ani ne... To je zas jiná debata, že čecháček všechno šidí...

Stát jim nijak nebrání. Stát se brání obecně. Co je na tom špatného?

A nechcete tedy začít rozlišovat lidi, kteří sem jedou na čas za prací (kuchaři) a ty, kteří se sem jedou flákat, protože je jejich rodným jazykem angličtina a chtějí tu žít, protože jim to připadá snadné?!

A klidně si můžete odpustit ty odstavce blábolů o tom, co bych já chěla ;-D

+2/−1
28.7.2013 13:53

V96l23a59d58i46m71í92r 89H48o83l26ý 8154831886757

asi máme skutečně hodně rozdílný pohled na věc. Vám vadí, že se sem jedou učitelé angličtiny "flákat", s jedinou kvalifikací, kterou je rodný jazyk. Já vidím to, že nikomu práci neberou, pracují, jazyková škola za ně odvádí zdravotní a sociální pojištění. Ze sociálního ti cizinci stejně nic mít nebudou, protože za pár let zvednou kotvy a půjdou dál, takže přispívají do systému a nic si neberou, Samozřejmě když přijdou o práci a nezajistí si novou, jsou rychle vyhoštěni. Takže pokud zaměstnáte takového cizince např. za 12 000,- Kč, každý měsíc za něj odvádíte na sociálním cca 3600,- To jsou peníze, které jdou rovnou státu, takové výpalné. Tak proč jim to tu ještě zbytečně komplikovat?

0/−2
28.7.2013 14:05

I32v90a 35H75a93n56e84s18o35v43á 8956446279619

Práci berou, angličtinu málokdy naučí...

Další demagog... Já se nedivím, že výpočet mzdy cizince je složitější... A to výpalné je co? Příspěvek na politiku zaměstnanosti?

+1/0
28.7.2013 14:16

V27l95a56d15i38m88í55r 73H48o81l63ý 8834721866427

Tomu snad sama nevěříte. Nejsme na začátku 90. let, kdy učitele jazyků dělal každý, kdo nějakým jazykem vládl. Nyní si jazykovka pořádně rozmyslí, jestli absolvuje kolečko po úřadech, aby zaměstnala učitele z ciziny, nebo zaměstná občana EU. 

A že málokdy naučí? Na to většinou musí být dva. Když je žák tupý, výsledek práce učitele je stejný, jako kdyby hučel do dubu.

 Děkuji  za vysvětlení odvodů na sociálním. Jedná se skutečně o nějakou formu příspěvku na politiku zaměstnanosti, protože kdo jiný by živil tu armádu zbytečných úředníků? Ale v tom případě nechápu, proč oni úředníci svým chlebodárcům ztěžují život?

+1/−1
28.7.2013 21:12

V84l44a42s73t95a 25K56a71b90u 5581495628279

Máme tu spoustu odborníků na konkrétní oblasti, ale nejsou tam. Je jednodušší zaměstnat neodborníka, většinou se špatnou angličtinou a neprofesionálním chováním. Pak to tak dopadá. V poslední době se to v Brně trochu zlepšilo, ale ostuda je to stále. Cizinecká policie taky neumí anglicky, pěkná vizitka. U nás jsou tisíce pracovníků pracující pro zahraniční firmy. Kvůli práci na pár let se nepotřebují učit česky.

+2/0
28.7.2013 13:19

V25l41a83d53i96m42í43r 54H37o59l20ý 8504921686167

...nejlepší jsou policajti řvoucí na frontu cizinců z celého světa: Paspórty v rúku a ukážtě nahóru. Rýchle, všíchni. 

Ano, to je jejich jazyková výbava. Tedy nevím, jak u vás v Brně, ale v Praze na Žižkově ano.

+2/−1
28.7.2013 13:53

P62a88v60e70l 50V74e61t46e80š87n54í69k 7685558925877

Cizinecká policie má jako jednací jazyk češtinu a toho se drží zuby nehty. Je to asi to jediné, co dodržují :-).

+1/0
28.7.2013 23:16

P57a70v29e51l 48V30e38t45e36š32n44í50k 7735668435357

Víte paní kolegyně, kdyby alespoň ministerstvo vnitra bylo ochotné se řídit svými vlastními zákony, bylo by to krásné.

0/0
28.7.2013 23:32

P94a11v50e83l 87V26e45t37e85š23n84í50k 7485558425797

Pro získání přechodného pobytu jsme se svojí ženou absolvovali (1) výslech na cizinecké policii (2) kontroly cizinecké policie u nás doma. Trvalo to 3 měsíce. Pro získání trvalého pobytu jsme absolvovali znovu (1) výslech na cizinecké policii (tentokrát trval 5 hodin) a (2) několik kontrol u nás doma.

Trvalo to 220 dnů (přičemž ze zákona to mají stihnout za 60). O tom, že je to hotové nám ani nebyli schopni napsat - musel jsem si hlídat ten jejich pofidérní excel co bez záruky vystavují na internetu a kam píšou čísla hotových žádosti (opět ze zákona - měli dát vědět neprodleně - ale nedali).

A že to chrání náš stát? Jestli je Vám více než 10 let, pak vyhledejte lékařskou pomoc!

Nalejme si čistého vína - ekonomicky nejsme nic moc, aby k nám někdo utíkal. Moje žena má třeba ve své zemi docela hezký majetek a jednoduchá kontrola by jim ukázala, že rozhodně nejde přes půl světa aby využila náš super-sociální systém. Stejně tak můj plat - je asi trojnásobkem průměrné mzdy. Že bych já toto dělal z ekonomických důvodů a někoho bych si naoko bral? Moje žena nikam neutíká (a za svojí maminkou občas jezdí) a do našeho blbákova přijela čistě kvůli mě. A dalo se to lehce zjistit.

A když ekonomické důvody to nebyly - chtěla u nás šířit teror? Nikdo nechtěl vidět ani výpis z rejstríku trestů z domovské země. Nikdo nechtěl vidět ani lékařskou zprávu - třeba nás sem přijela nakazit něčím strašlivým.

Sečteno a podtrženo - o bezpečnost v této proceduře nejde. Pouze o komplikace a otravování. Abyste to v určitou chvíli vzdal a využil některou z "agentur", které to vyřídí za Vás. Probuďte se - na cizinecké policii se obchoduje i s lístky z rezervačního systému.

0/0
28.7.2013 23:14

I88v90a 97H54a48n76e26s61o38v35á 8986116939129

Nechápu, co je na tomhle zákoně podivného.

Další příklady v posledním odstavci jsou opravdu blbosti, ale tohle je dobré. Řeší to ten problém, že se sem za jedním manuálně pracujícím cizincem či za jednou rodinou živenou sociálními dávkami stěhuje další podstatná část rodiny...

A já opravdu nechápu, k čemu náš stát potřebuje dávat trvalý pobyt lidem s profesemi pomocný dělník na stavbě / uklizečka / pomocnice v kuchyni atd..

Já se i divím, že něco takhle smysluplného si naši zákonodárci vůbec v EU troufnou! R^R^

+8/−4
28.7.2013 9:43
Foto

J54i91ř53í 29U84n67č76o51v84s70k56ý 8439112983749

Ze Slovenska k nám přichází těch co jim tam jejich domky srovná buldozer. U nás jsou hned přesvědčeny, že jsme rasisti.V

+5/0
28.7.2013 10:02

I65v47a 40H45a95n35e88s27o73v65á 8746506829929

No, právě... Já se nebráním migraci, ale myslím, že ti, kteří se nám sem aktuálně hrnou, této zemi nic moc nepřinesou a často i odnesou...

I když - bohužel - tak to je... Z uzavřených režimů emigruje inteligence, v demokratických systémech emigruje i slabší inteligence.

+5/0
28.7.2013 10:07

V23i90k44t42o93r 10S81k71á13l57a 3189412562964

Já s Vám v podstatě souhlasím, ale vidíte to příliš zjednodušeně. S těmi "manuálně pracujícími cizinci" se totiž "krásně" svezou i vysoce vzdělaní cizinci a Češi, kteří si cizince vzali. Já ten zákon četl a nestačil se divit. Hodně se mě to dotýká. Vzal jsem si za ženu dívku z Běloruska, která má 2 VŠ, IT firmu a platí tu již léta daně. Nikdy bych nevěřil jaké ústrky a šikanu musí takoví lidé od .... (nechci být hrubý) úředníků, kteří jim nesahají ani po kotníky vytrpět. Od jisté doby jsem raději na všechny úřady chodil s ní. Z vlastní zkušenosti vím, kdo na těchto úřadech sedí a kdo tyto zákony vytváří Rv8-o!

+4/−1
28.7.2013 10:35

I54v73a 80H59a23n97e88s13o74v15á 8846806369789

A čemu jste se tak divil při čtení toho zákona?

+2/0
28.7.2013 10:39

V78i11k74t63o59r 49S37k62á43l28a 3379702482564

Například zpřísnění podmínek pro získání pobytu u vzdělaných cizinců; zpřísnění podmínek pro získání trvalého pobytu; šikana Čechů, kteří si vzali cizince nebo cizinku...

Připadá mi to naprosto hloupé a konktraproduktivní. Každý racionálně uvažující stát by se měl naopak snažit vzdělané, úspěšné a bohaté cizince do země přilákat. Aby tu investovali, pracovali, kupovali nemovitosti, platili daně...Ne tak stát český, který má jedny z nejpřísnějších a nejstupidnějších proticizineckých zákonů v Evropě. Paradoxní je, že manuálně pracující je stejně obejdou a budou tu klidně ilegálně a ti druzí zkrátka půjdou jinam.

+2/−5
28.7.2013 10:49

I16v83a 48H51a61n18e66s59o67v84á 8466176869389

Jakože zpřísnění podmínek limitované vzděláním? To se mi nezdá...

+1/−1
28.7.2013 11:03

V20l18a63s24t97a 17K18a53b17u 5791785238789

Všeobecnou šikanou tu právě máme víc těch manuálně pracujících a můžu vás ujistit, že je tato informace o tom, jak to tady chodí už dávno mezi zahraniční elitou rozšířená. Dělníci se tu dostávají především přes agentury,tudíž si úřadů "neužijí" a lidi, které tu nechceme, naše zákony nezajímají. Sňatkoví podvodníci to taky mají zmapované. Úřady vás ale často berou jako jedny z nich, což je dostatečně ponižující.

+2/−1
28.7.2013 13:34

I26v13a 41H12a17n23e50s61o23v95á 8276306679929

Proboha, vy jste ale demagog....

Jestli opravdu máte nějaké kontakty se zahraniční elitou, tak si troufám tvrdit, že je to vaše iluze.

Znám hodně cizinců, vš, velmi nadprůměrný příjem a nikdo z nich nechce české občanství...

+2/−1
28.7.2013 13:43

P41a93v86e35l 49J40a73n47o44u21s29e26k 5413760378693

souhlas ;-)

0/0
28.7.2013 10:41

P69a34v58e76l 63J51a53n44o84u93s89e20k 5883500698813

Myslim si, ze jsem si vedom problemu pristehovalectvi prinejmensim stejne jako vy, pani Ivo,a ze diky moznosti hodne cestovat a take zit v rade jinych zemi mi poskytlo moznost premyslet i zmenit nazor na to, jak jednoduche nebo lepe receno slozite jsou  situace, kdy lide ruznych kultur a treba i ruzne kvalifikace, znalosti a podobne maji zit vedle sebe. I presto, ze diky sve zkusenosti jsem spis zacal pochybovat o tom, ze takove miseni ras je jednoducha zaleazitost, vyzadujici jen trvalou propagaci toho,aby se clovek nechoval jako rasista, je az prilis snadne zapomenout na to, jak se nam zilo pred 25+ lety  ( domnivam se, ze pres vsechny problemy, at uz podstatne ci malicherne- jsme si polepsili ), lidska pamet je opravdu vybavena schopnosti co nejrychleji zapominat na veci, ktere nas suzovaly a trapily, proto pripomenu, ze urcite bylo v socialistickem Ceskoslovensku nemalo pomocnych delniku, uklizecek, pomocnic v kuchyni, kteri stejne jako rada lidi jinych profesi proste touzila po lepsim zivote ( ekonomickem, socialnim, spravedliejsim, bezpecnejsim...). Ackoliv napriklad Anglie ma urcite mnoho problemu s pristehovalectvim, skutecnosti soucasne je, ze rodili Anglicane proste nechteji delat pomocniky na stavbach, uklizet nemocnice nebo pomahat v kuchynich tolik, jako vetsina pristehovalcu, dokonce si myslim, ze by se bez pristehovalci uz v techto pracich ani neobesla. V rade vysoce kvalifikovanych profesich ( socialni sfera, zdravotnictvi apod) je to podobne, ale ty jste tu nemela na mysli.

Tim nekomentuji, zda uvedeny zakon predlozeny snemovne je ci neni spravny. Dekuji.

+1/−1
28.7.2013 10:39

I14v29a 81H14a75n16e40s77o67v95á 8856106359799

Jenže to, o čem hovoříte (že domorodci nechtějí dělat určité práce), je důsledek . A to právě důsledek té migrace "slabší inteligence", jelikož to deformuje přirozenou cenu práce...

+1/−1
28.7.2013 10:43

A53l80e36n64a 29F62u78s23z58t56e10i95o24v59á 1899137649403

ANO, TAKOVÝ ZÁKON JE NUTNÝ !!! . Minimálně ohlašovací povinnost na dobu návštěvy delší než 1 týden. Mohlo by se stát, že  na " návštěvu " nekontrolovaně přijedou i lidé, kteří budou následně zatěžovat sociální systém. To moc dobře známe z reality dneška. Návštěvy ANO, ale ne NAVŽDY ! Každý stát by měl mít přehled o svých občanech i o turistech . Je to v naprostém pořádku .

+9/−3
28.7.2013 9:31

I90v46a 22H64a69n95e90s12o37v71á 8766376719109

Přemýšlela jsem, jak vlastně tito mohou zatěžovat sociální systém. Ale mohou... Ten jedinec, u kterého se ubytují, pak jde na úřad, že bydlí s tolika a tolika osobami, že je to rodina, tak jim třeba dají příspěvek na větší bydlení.

To, že ta rodina není nikde nahlášená, je jedna věc. Ti, co přijeli, určitě mohou po nějaké době žádat alespoň o nějaké povolení k pobytu, protože mohou dokázat, že tu žijí x měsíců / let... A máme je tu :-/:-/

Přičemž při "provázanosti" systémů, které úřady využívají, právě tohle nikdy nedohledáte ;-O

+5/−1
28.7.2013 10:15

V62l57a38s70t56a 20K36a21b35u 5131325678539

Máte velmi velkou představivost ohledně dávek. Bojíte se něčeho, co jste si teď vykonstruovala.

+1/−3
28.7.2013 13:38

I84v12a 74H47a75n59e72s44o64v82á 8616786979919

Páni! Opravdu? 8-o

0/0
28.7.2013 13:48

V52i34k16t23o94r 98S70k35á66l49a 3639912392364

Ale prosím Vás, autor článku vypíchl jen jednu marginální věc. Jinak je to zákon veskrze špatný, trapný a zbytečný!!

+3/−3
28.7.2013 10:52

I67v78a 68H78a67n31e53s35o77v98á 8416716879479

Kolik si myslíte, že je manželství, jako to vaše? Z lásky a ještě se vzdělaným protějškem?

Myslete na to, kolik nám sem migruje Slováků, Ukrajinců a Rusáků a ne na to, že byli na vaši ženu protivní úředníci...

+3/0
28.7.2013 11:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.