Diskuze

Španělské tratě jsou na špici, říká odborník k nehodě rychlovlaku

Španělsko truchlí za desítky lidí, kteří zahynuli při vykolejení vlaku u Santiaga de Compostela. Co tragédii mohlo způsobit? Zdeněk Chrdle, generální ředitel firmy AŽD Praha, která se zabývá zabezpečovací železniční technikou, říká, že zatím to spíše vypadá na chybu v lidském faktoru.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tratě možná ale lidé co obsluhují vlaky asi ne :)

1 1
možnosti

E58d53u45a62r37d 20K55o58c43h

26. 7. 2013 21:31

Panove ve Spanelsku chteji svalit veskerou vinu na strojvudce? Mam pro novinku. Nepise se rok 1913, nybrz 2013 a takova GPS stoji v nejvyssi kvalit 150 EUR. Naprogramovami vlaku dle aktualni GPS useku a maximalni povoleni ruchlosti v danek useku odhaduji na 50 000 EUR, co je tak 500 EUR najeden spanelsky vlak. Za tych 100 zachranenych zivotu v cene jizdneho ti stoji, ze amateri?

1 0
možnosti

K64a20r49e75l 10M80i43š61k26a

26. 7. 2013 21:42

A rozezná ta Vaše kvalitní GPS, po které koleji vlak jede?

2 1
možnosti

Nechapu, proč většina již odsoudila strojvůdce, aniž by bylo přesně známo, co se stalo. Nikdy by se nemělo stát, že by selhání jediného faktoru (člověka) mohlo vést k takovéto chybě. Co tvrdí ředitel AŽD taky není úplná pravda (spíše zjednodušená). Národní zabezpečovače většiny zemí vyžadují součinost strojvůdce, ale zároveň jej kontrolujou - pokud například omdlí, po určité době automaticky zastaví vlak (atd).

Jinak připomenu nehodu u Čerčan - taky vyšetřování ukázalo, že se jednalo o chybu zapezpečovače ESA11 od AŽD, ačkoliv se to všichni prvně snažili shodit na strojvedoucího ...

Takže laskavě počkejme se souzením, až bude jasné, kdo za to může.

PS: Osobně něvěřím, že by strojvůdce udělal něco takového úmyslně. Jakožto zkušený člověk v drážním prostředí musí vědět, že oblou k 80 se dá projet cca 100, aniž by vykolejil, ale určitě by tam úmyslně nevletěl ve 190 KM/H - to by musel být sebevrah ...

2 0
možnosti

Nerozumím železničnímu zabezpečování, ale v TV říkali, že chvíli před tím strojvedoucí hlásil, že jede 160 a nemůže zastavit, takže nevím co se dělo. Jinak je to hrůza.

2 0
možnosti

Zrejme potreboval novou fotku tachometru na facebook. I kdyby ho povesili 80x tak nesplati tu hruzu co svou tuposti zavinil. Na fotkach cumi jak suva z nudli, idiot.

6 5
možnosti

Opravdu nechapu vas nazor ... Jeste nevite nic o tom, co se stalo, pouze to, co media vyplodila pri svych honech za senzaci (a co vubec nemusi byt pravda). Kazdopadne to svedci budto o vasi nizke inteligenci nebo krveziznivosti ...

2 0
možnosti

Jestli ten zabezpečovák sám dobrzdí vlak, tak ho měl zabrzdit dřív než vyjel z vysokorychlostní trati, aby mohl pokračovat bezpečně do oblouku. Co to je za systém, brzdi co to dá jinak letíš ven?

4 0
možnosti

P64e57t68r 65V57e55s31e26l65ý

26. 7. 2013 17:50

Máte své dny anebo jste opravdu tak hloupá?

2 0
možnosti

P77e21t93r 28V60e10s15e90l84ý

26. 7. 2013 17:53

Hele Dvořák, dej si sakra do pořádku redakční systém, radši sestarej aby se ti příspěvky řadily kam mají místo směšného hlídáníeurokorektností.

tohle patřilo paní Zíkové ...

5 0
možnosti

Vlak jel rychle, strojvůdce měl teprve 52 let, až se u nás budou prohánět vlaky se 70letými předdůchodci, to teprve bude mazec.

2 13
možnosti

Ono nezáleží na věku toho dotyčného, ale co má v hlavě. Někteří lidé se chovají jako i... bez ohledu na to kolik jim je. Znám lidi co mají víc jak 70 let a rozum bych s nimi mělil okamžitě. Na druhé znám mladé ambiciózní b.., kteří mají v hlavě akorát tak na... Ale hlavně, že furt řvou po penězích.

4 0
možnosti

Jestli nebyl strojvůdce indisponován , tak nechápu , že nepoznal , že jede místo 80 skoro 200 .

4 0
možnosti

Poznal, ale dokud nevjel do zatáčky, tak netušil že je v průšvihu. Bohužel, cedulka s omezením rychlosti se v 200 dá přehlédnout dost snadno, v podstatě stačí mrknout.

2 2
možnosti

P62e66t76r 53S62o98v21a

26. 7. 2013 17:00

tak na mleti lidi o betonovou zed,kadpoadne...:-/

1 2
možnosti