Diskuze

Strojvůdce přiznal, že vlak jel dvakrát rychleji. Hlídá ho policie

Jeden ze strojvůdců vlaku, který ve středu vykolejil ve Španělsku, záhy po nehodě připustil, že stroj jel příliš rychle. Údajně až dvakrát více, než v problematické zatáčce stanovuje povolená rychlost. Při nehodě zemřelo nejméně 80 lidí. Soud nařídil uvalit na strojvůdce vazbu. Provozovatel vlaku uvedl, že souprava byla ve vynikajícím technickém stavu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

E65v39a 88Č18e71r81n12á

28. 7. 2013 21:48

"Zatáčka Grandeira je však mezi zaměstnanci drah proslulá jako velmi obtížná." Ano, iDNES, je to tak. Tou zatáčkou se mnozí začátečníci opravdu bojí projet. Proto jsou u volantu vždy dva strojvedoucí, oba mají plné ruce práce a pokud průjezd zvládnou, jsou totálně vyčerpaní. To vůbec není nic jednoduchého, jet s kolejovým vozidlem do zatáčky! Jistě, někteří frajeři vedou silácké řeči: "Já bych se zatáčky Grandeira nebál a projel bych ji, klidně i sám a třeba v noci!", ale ve skutečnosti se jim třese hlas i kolena.

0 0
možnosti
VH

Podle videa lokomotivu převrátil vagon za lokomotivou.Samotná lokomotiva by tu zatáčku zřejmě projela.Jelikož rád jezdil rychle,zřejmě to tam již dříve profrčel stopadesátkou a teď ještě trochu přidal.

0 0
možnosti

Všiml sis na záznamu nehody?

První z trati letěl článek za tažnou lokotivou a ten pokládal lokomotivu. Co to znamená?

Že až uprostřed zatáčky začal strojvedoucí brzdit, a proto ho měl vagon tendenci předjet.

Ostatně pokud měl do cílové stanice jen 3 km, těžko by to do ní dobrzdil!

Technická závada nebo nepochopitelný čin strojvůce?

:-)

0 0
možnosti
KM

K54a34r47e64l 49M66i13š49k37a

27. 7. 2013 14:43

Nebo taky má první vůz trochu jiné parametry, když se podíváte na stavbu jednotky.

0 0
možnosti
JG

Parkrat jsem timto typem vlaku jel a byla to parada oproti CD

0 0
možnosti
PO

Výborně, jsi velký kluk. A jak to souvisí s nehodou?

0 0
možnosti
JK

J57a85n 15K23ř93í68ž

25. 7. 2013 23:50

.....................vy znáte definitivní zprávu o vyšetření havárie?

Jste první na světě - dejte odkaz.

0 0
možnosti
RK

Přiznávám, že mi je toho strojvůdce líto.

Udělal bohužel chybu a nehází to na někoho jiného.

5 2
možnosti
OK

Samozřejmě je to obrovská tragédie i pro něj, určitě nikoho zabít nechtěl ...... To že bude muset žít s tím, že zabil 80 lidí je pro normálního člověka horší než trest smrti .... :-/

7 0
možnosti
MN

v tomto případě tam byl i elektrický oblouk

0 0
možnosti
Foto

Zaujímalo by ma, či České dráhy vysielajú napríklad svojich zamestnancov alebo niekoho k takýmto neštastiam, aby zistili a dozvedeli sa o príčinách tychto havárii. Lebo sa stala tiež havária u Paríža. Lebo pri haváriach v letectve sa prijímajú celosvetovo nejaké pravidla, tak či to je i železnice?

1 0
možnosti
KD

K18a10r18e57l 78D24l15a14s22k

25. 7. 2013 22:06

Tak příčinou této havárie byla vysoká rychlost, tak myslíte, že by bylo dobré, kdyby si 10 zaměstnanců ČD udělalo výlet a zjistili, že to bylo fakt tou rychlostí?

8 0
možnosti
JK

J24a25n 49K94ř86í25ž

25. 7. 2013 21:23

Pokud to tomu mašinfírovi přišijou,tak je to na mašli.

0 0
možnosti
PN

a komu by to měl i prisit? moc ohnutym kolejnicim?

0 0
možnosti
JF

J45a56n 38F19i79a44l42a

25. 7. 2013 21:17

Je tam přes 10 tunelů, pořád rovinka, za posledním tunelem ostrá levá. Trať je nová, strojvůdce se prostě spletl.

0 0
možnosti
MS

Jak spletl? Na trati jsou značky s omezením rychlosti. Spíš se nevěnoval řízení soupravy.

2 0
možnosti