- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Zatáčka Grandeira je však mezi zaměstnanci drah proslulá jako velmi obtížná." Ano, iDNES, je to tak. Tou zatáčkou se mnozí začátečníci opravdu bojí projet. Proto jsou u volantu vždy dva strojvedoucí, oba mají plné ruce práce a pokud průjezd zvládnou, jsou totálně vyčerpaní. To vůbec není nic jednoduchého, jet s kolejovým vozidlem do zatáčky! Jistě, někteří frajeři vedou silácké řeči: "Já bych se zatáčky Grandeira nebál a projel bych ji, klidně i sám a třeba v noci!", ale ve skutečnosti se jim třese hlas i kolena.
Podle videa lokomotivu převrátil vagon za lokomotivou.Samotná lokomotiva by tu zatáčku zřejmě projela.Jelikož rád jezdil rychle,zřejmě to tam již dříve profrčel stopadesátkou a teď ještě trochu přidal.
Všiml sis na záznamu nehody?
První z trati letěl článek za tažnou lokotivou a ten pokládal lokomotivu. Co to znamená?
Že až uprostřed zatáčky začal strojvedoucí brzdit, a proto ho měl vagon tendenci předjet.
Ostatně pokud měl do cílové stanice jen 3 km, těžko by to do ní dobrzdil!
Technická závada nebo nepochopitelný čin strojvůce?
Nebo taky má první vůz trochu jiné parametry, když se podíváte na stavbu jednotky.
Parkrat jsem timto typem vlaku jel a byla to parada oproti CD
Výborně, jsi velký kluk. A jak to souvisí s nehodou?
.....................vy znáte definitivní zprávu o vyšetření havárie?
Jste první na světě - dejte odkaz.
Přiznávám, že mi je toho strojvůdce líto.
Udělal bohužel chybu a nehází to na někoho jiného.
Samozřejmě je to obrovská tragédie i pro něj, určitě nikoho zabít nechtěl ...... To že bude muset žít s tím, že zabil 80 lidí je pro normálního člověka horší než trest smrti ....
v tomto případě tam byl i elektrický oblouk
Zaujímalo by ma, či České dráhy vysielajú napríklad svojich zamestnancov alebo niekoho k takýmto neštastiam, aby zistili a dozvedeli sa o príčinách tychto havárii. Lebo sa stala tiež havária u Paríža. Lebo pri haváriach v letectve sa prijímajú celosvetovo nejaké pravidla, tak či to je i železnice?
Tak příčinou této havárie byla vysoká rychlost, tak myslíte, že by bylo dobré, kdyby si 10 zaměstnanců ČD udělalo výlet a zjistili, že to bylo fakt tou rychlostí?
Pokud to tomu mašinfírovi přišijou,tak je to na mašli.
a komu by to měl i prisit? moc ohnutym kolejnicim?
Je tam přes 10 tunelů, pořád rovinka, za posledním tunelem ostrá levá. Trať je nová, strojvůdce se prostě spletl.
Jak spletl? Na trati jsou značky s omezením rychlosti. Spíš se nevěnoval řízení soupravy.