Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvůdce přiznal, že vlak jel dvakrát rychleji. Hlídá ho policie

Jeden ze strojvůdců vlaku, který ve středu vykolejil ve Španělsku, záhy po nehodě připustil, že stroj jel příliš rychle. Údajně až dvakrát více, než v problematické zatáčce stanovuje povolená rychlost. Při nehodě zemřelo nejméně 80 lidí. Soud nařídil uvalit na strojvůdce vazbu. Provozovatel vlaku uvedl, že souprava byla ve vynikajícím technickém stavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E11v59a 88Č93e49r74n91á 9134133492117

"Zatáčka Grandeira je však mezi zaměstnanci drah proslulá jako velmi obtížná." Ano, iDNES, je to tak. Tou zatáčkou se mnozí začátečníci opravdu bojí projet. Proto jsou u volantu vždy dva strojvedoucí, oba mají plné ruce práce a pokud průjezd zvládnou, jsou totálně vyčerpaní. To vůbec není nic jednoduchého, jet s kolejovým vozidlem do zatáčky! Jistě, někteří frajeři vedou silácké řeči: "Já bych se zatáčky Grandeira nebál a projel bych ji, klidně i sám a třeba v noci!", ale ve skutečnosti se jim třese hlas i kolena.

0/0
28.7.2013 21:48

V97l61a24s18t92i32m24i45l 86H71a35l60b77i61c81h 8803645916488

Podle videa lokomotivu převrátil vagon za lokomotivou.Samotná lokomotiva by tu zatáčku zřejmě projela.Jelikož rád jezdil rychle,zřejmě to tam již dříve profrčel stopadesátkou a teď ještě trochu přidal.

0/0
27.7.2013 16:24

B84o14h91u58m61í68r 48Š57i60m65e18k 3101860964364

Všiml sis na záznamu nehody?

První z trati letěl článek za tažnou lokotivou a ten pokládal lokomotivu. Co to znamená?

Že až uprostřed zatáčky začal strojvedoucí brzdit, a proto ho měl vagon tendenci předjet.

Ostatně pokud měl do cílové stanice jen 3 km, těžko by to do ní dobrzdil!

Technická závada nebo nepochopitelný čin strojvůce?

:-)

0/0
27.7.2013 14:20

K73a25r33e74l 70M93i36š97k15a 2976242872629

Nebo taky má první vůz trochu jiné parametry, když se podíváte na stavbu jednotky.

0/0
27.7.2013 14:43

M42a71r22e19k 31H48r57a61d23i57l 3322587412622

Je to blbost. U vlaku nebrzdí jen lokomotiva, ale celá souprava, takže nic nikoho nepředjíždí. Vykolejil prý ale jídelní vůz, asi má menší stabilitu a vyšší těžiště.

0/0
28.7.2013 12:25

J74i86ř35í 16G27a60l89a64j55d16a 5484674736237

Parkrat jsem timto typem vlaku jel a byla to parada oproti CD

0/0
26.7.2013 7:09

P19a65v60e55l 69O34d69r96a32z46i86l 6764749877260

Výborně, jsi velký kluk. A jak to souvisí s nehodou?

0/0
26.7.2013 10:57

Z62d20e27n48ě45k 93Z44a40b21a88v80a 1452804806564

no má radost, že přežil. Oba dopravce ;-D

0/0
26.7.2013 15:11

J63a25n 98K88ř87í98ž 6475653965858

.....................vy znáte definitivní zprávu o vyšetření havárie?

Jste první na světě - dejte odkaz.

0/0
25.7.2013 23:50

R92o49m26a37n 82K79r73a23t89o67c89h85v56í56l 6746727706264

Přiznávám, že mi je toho strojvůdce líto.

Udělal bohužel chybu a nehází to na někoho jiného.

+5/−2
25.7.2013 22:47

O24n58d45ř87e60j 51K65u39d23r58n88a 4366737209785

Samozřejmě je to obrovská tragédie i pro něj, určitě nikoho zabít nechtěl ...... To že bude muset žít s tím, že zabil 80 lidí je pro normálního člověka horší než trest smrti .... :-/

+7/0
25.7.2013 23:11

V81á47c18l51a89v 93Š60u97b65r17t 9677663958347

A proč se tedy řítil tak strašně rychle?

+1/−3
25.7.2013 23:17

J22o42s41e34f 74B94r80o70ž44k14a 6374752408247

Španělé jsou teď v moto disciplínách v kurzu a také určitě sleduje Top Gear. Tak chtěl ten oblouk vzít PowerSlide stylem. No a nějak to nevyšlo.

0/0
26.7.2013 8:00

B43o98h40u78m63í21r 46Š76i91m35e62k 3731340634844

Nevyšlo to, protože začal brzdit v půli zatáčky. Viz video z nehody! Ale stejně by to do stanice těžko dobrzdil!

:-)

0/0
27.7.2013 14:23

T89o94m44á97š 72Ž27i34t75n92ý 6421840141861

Normální provozní rychlost na zbytku trati. Prostě se zapomněl a nezpomalil před tou zatáčkou jako obvykle. Blbost, únava... prostě člověk....

Spíš mne překvapuje že takový "supervlak" nemá zabezpečovač, který by v takovém případě zasáhl a spustil brzdy. Btw. pitomé ČD to už na některých tratích zavádějí, a ti je zelezniční skanzen.

0/0
26.7.2013 8:04

P66a47v17e85l 66O83d67r51a72z67i35l 6274699107940

Podle komentářů na yt ten vlak samozřejmě zabezpečovač má, ale ta trať v tom úseku ne.

0/0
26.7.2013 10:56

P63e42t48r 41P16i45v80o29n47k80a 6954256698812

Vy jste nikdy nejel rychleji nez mate te?

+1/0
26.7.2013 9:58

P16a12v69e78l 60O72d15r68a24z66i48l 6954109327520

No, jet na okresce 230 nebo ve městě 120, to se omylem stane málokomu.

0/0
26.7.2013 10:58

V70á39c46l98a63v 74Š96u77b52r64t 9547593118357

Chybu?8-o Zřejmě úmyslně vjel do zatáčky více než 2x překročenou maximální povolenou rychlostí. Když totéž uděláte na silnici, s 90% pravděpodobností vyletíte ze silnice a skončíte někde ve stromě. Jenže tento člověk nejspíš úmyslně riskoval život nejen svůj, ale i stovek lidí!

+1/−5
25.7.2013 23:24

R66o28m13a70n 35K12r84a29t24o10c31h44v90í36l 6796277486964

Tak todle úmyslně určitě nebylo.

+3/−1
25.7.2013 23:32

M28a25r38e35k 85T33u82r51n37o71v11e18c 7185592180236

A víte že možná i jo? Teda ne že by chtěl vykolejit, ale to překročení maximální rychlosti v daném úseku možná ano...

Viz třeba tady: http://www.nytimes.com/2013/07/26/world/europe/train-derails-in-spain.html

0/0
25.7.2013 23:56

R40o81m77a96n 60K26r67a54t27o84c63h53v62í86l 6256837376204

Jako myslíte, že se tam běžně jezdí rychle, jenom to trošku přehnal.?

+1/0
26.7.2013 0:10

M14a51r47e12k 73T44u49r78n12o77v86e37c 7295362820756

No sice je tam ta 80, ale je možné, že tam běžně jezdili o něco rychleji - a to asi vědomě a úmyslně. Ale tentokrát to asi někdo sakra přepísknul...

Jestli jste četl ten článek z New York Times, co jsem odkazoval, tak to vypadá, že strojvedoucí si v rychlé jízdě liboval - prý třeba fotil palubní desku s aktuální rychlostí a dával to na Facebook...

0/0
26.7.2013 9:28

P71a14v17e25l 15O31d63r21a67z40i15l 6964879827190

Na YT se také v komentářich vyskytlo, že ve Španělsku měli lidi ve vlaku strach, jak to s nima házelo, takž eto možná sem tam skutečně trošku voroštujou.

0/0
26.7.2013 10:59
Foto

D24a91v33i32d 96S18e88b43a74s32t25i76a87n 3522498974355

Mě se líbí, jak mají v zahraničí většinu podstatných věcí a obsáhlých informací v jednom článku a ne v 50ti, jako u nás.

+1/0
26.7.2013 9:40

M34a36r13e48k 22T33u13r87n46o25v47e62c 7765182720146

Jo, souhlasím. A tady ještě některé z těch článků tzv. "aktualizují". Asi si myslí, že je bude někdo všechny číst znova hledat, kde tam kterou větičku přidají...

BTW to "ti" za tou padesátkou nemá co dělat. Ale občas to nevědí ani ti novináři. :-) A neberte to prosím nějak zle, jen jako takový drobný tip na vylepšení psaného projevu. :-) Nechci být hned za nějakého "grammar Nazi", ale tohle vídám často a někdy si řeknu, že by trochu osvěty mohlo pomoci...

0/0
26.7.2013 10:09

R88o13m28a14n 43P58o53l73á94č28e80k 1400986480435

To je první varianta. Třeba to tam vlak udržel ve 170 tak zkusím 190, ale to už se neudržel...  Pak je otázka jak moc je automatické řízení vlaku, protože se pak nemusel věnovat řízení a vlak si zrychlil.

A pak samozřejmě technická závada, i když ji firma hned popřela. Ale taky který dopravce hned přizná při nehodě, že nebyl stroj ok...

0/−1
26.7.2013 0:02

Š78t87ě65p98á61n 58K81r20á53l21í98č93e30k 2519284366681

Automaticke rizeni vlaku ;-D pane, od rizeni vlaku je tam strojvudce, ten sedi na zidli a kazdych 20 vterin macka tlacitko - muzete mi rict k cemu by mu tam bylo automaticke rizeni?

0/−1
26.7.2013 8:01

T48o67m24á47š 59Ž93i17t29n92ý 6541940471371

Právě pro tento případ - aby nedovolilo udělat chybu. Řídí fíra, ale když udělá blbost, automatika zasáhne...

+1/0
26.7.2013 8:06

B83o17h15u26m98í28r 96Š29i16m15e37k 3531450934884

A nebyla ta automatika špatně naštelovaná? Vždyť souprava začala brzdit v nejnevhodnější okamžik? Až v zatáčce po získání odstředivé síly!

:-)

0/0
27.7.2013 14:31

M47a53r79t74i75n 62N13e39r98m74u63t 9507167148549

v tomto případě tam byl i elektrický oblouk

0/0
25.7.2013 22:40
Foto

T39o88m65á58š 72J71á20r23a45i 7127376509502

Zaujímalo by ma, či České dráhy vysielajú napríklad svojich zamestnancov alebo niekoho k takýmto neštastiam, aby zistili a dozvedeli sa o príčinách tychto havárii. Lebo sa stala tiež havária u Paríža. Lebo pri haváriach v letectve sa prijímajú celosvetovo nejaké pravidla, tak či to je i železnice?

+1/0
25.7.2013 21:37

K48a17r41e31l 50D70l34a13s16k 7505669626170

Tak příčinou této havárie byla vysoká rychlost, tak myslíte, že by bylo dobré, kdyby si 10 zaměstnanců ČD udělalo výlet a zjistili, že to bylo fakt tou rychlostí?

+8/0
25.7.2013 22:06

M53a12r85e10k 52T42u78r98n11o82v24e56c 7385402730816

Jo jo, až tady budou jezdit 190 km/hod, tak ať si klidně občas zajedou na výlet, ale toho se asi hned tak nedočkáme...

+1/0
25.7.2013 23:55

J69a61n 39K59ř75í88ž 6575363555188

...........ne,nevysílá.

+1/0
25.7.2013 22:24

J84o63s82e14f 84T58r17ö15g18l 8129682436256

Myslím, že dráhy nevysílají nikoho. Nicméně drážní úřad, který vyšetřuje nehody, předává zprávu na vyšší evropský úřad. Zprávy obsahují obvykle doporučení a ta se na pravidelných školeních probírají.

0/0
25.7.2013 23:26

J36a96n 17K69ř17í40ž 6475363245958

Pokud to tomu mašinfírovi přišijou,tak je to na mašli.

0/0
25.7.2013 21:23

P71e41t68r 96N11o76v93o36t96n51ý 5267864690241

a komu by to měl i prisit? moc ohnutym kolejnicim?

0/0
25.7.2013 23:44

J47a10n 19K70ř78í33ž 6675723665928

...........špatně to řadí příspěvky.Tak tedy znova(?).

Vy znáte definitivní výsledky vyšetřování?

Jste první na světě - dejte odkaz.

+1/0
25.7.2013 23:52

P95e44t48r 91N50o66v47o77t46n37ý 5687184230261

vletel 190-200 do 80 oblouku. co chcete resit? to neni vlak z amerického filmu, ktery nejde zastavit a stále zrychluje :-)

0/0
25.7.2013 23:56

J47a18n 17K35ř74í16ž 6285843805308

.........a vy víte proč?Dejte odkaz na závěrečnou zprávu,jinak to považuju za prázdný plkání.

Další debatu považuju za zbytečnou.

+2/0
26.7.2013 0:00

P98e92t92r 47N26o52v27o48t72n95ý 5397184790581

protoze prehlidl navest ocekavej 80? neznal trat? ruplo mu v bedně?

0/0
26.7.2013 0:04

Z87d15e11n58ě48k 91Z77a19b40a10v57a 1612854596644

myslíte patrně traťovou značku - rychlostník, nikoliv návěst. Ta byla patrně, jako by tomu bylo i u nás, na "volno", tedy na plnou traťovou rychlost.

0/0
26.7.2013 15:15

K41a28r89e26l 62M21i29š66k54a 2836972202259

Rychlostní je návěstidlo, které návěstí traťovou rychlost.

0/0
26.7.2013 19:28

K89a74r52e51l 78M98i54š25k28a 2226832312819

edit: Rychlostník ...

0/0
26.7.2013 19:29

P17e25t82r 17N26o94v64o61t23n40ý 5967884890411

zaverecna zpráva není, takze ji sen nemuzu dat. tak si tipnem, přestal brzdit rychlovlak nebo strojvedoucí neco zanedbal?

0/0
26.7.2013 0:08

J34a92n 80F91i92a17l78a 7984247195819

Je tam přes 10 tunelů, pořád rovinka, za posledním tunelem ostrá levá. Trať je nová, strojvůdce se prostě spletl.

0/0
25.7.2013 21:17

M18a43r80e65k 86S12u70c13h78á88n46e58k 2391116908929

Jak spletl? Na trati jsou značky s omezením rychlosti. Spíš se nevěnoval řízení soupravy.

+2/0
25.7.2013 21:21

J30a35r22o39s20l80a19v 63M82i93k29u12š 4392883

Mně nejde do hlavy, proč taková vysokorychlostní souprava nemá ve výbavě automatický omezovač rychlosti, kde bude naprogramovaný profil trati... Pokud supermoderní rychlásouprava, prošpikovaná elektronikou dovolí strojvůdci v místě kde je 80 jet 190tkou, je něco špatně...

+5/0
25.7.2013 22:44

V10e46r82a 91M16e22n56d27l42i73k20o86v29a 9389542135

ma kontrolu, ale asi nefungovala, to se jeste nevi.

0/0
25.7.2013 22:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.