Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvůdce přiznal, že vlak jel dvakrát rychleji. Hlídá ho policie

Jeden ze strojvůdců vlaku, který ve středu vykolejil ve Španělsku, záhy po nehodě připustil, že stroj jel příliš rychle. Údajně až dvakrát více, než v problematické zatáčce stanovuje povolená rychlost. Při nehodě zemřelo nejméně 80 lidí. Soud nařídil uvalit na strojvůdce vazbu. Provozovatel vlaku uvedl, že souprava byla ve vynikajícím technickém stavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E45v87a 85Č59e76r51n27á 9574713942937

"Zatáčka Grandeira je však mezi zaměstnanci drah proslulá jako velmi obtížná." Ano, iDNES, je to tak. Tou zatáčkou se mnozí začátečníci opravdu bojí projet. Proto jsou u volantu vždy dva strojvedoucí, oba mají plné ruce práce a pokud průjezd zvládnou, jsou totálně vyčerpaní. To vůbec není nic jednoduchého, jet s kolejovým vozidlem do zatáčky! Jistě, někteří frajeři vedou silácké řeči: "Já bych se zatáčky Grandeira nebál a projel bych ji, klidně i sám a třeba v noci!", ale ve skutečnosti se jim třese hlas i kolena.

0/0
28.7.2013 21:48

V24l36a53s69t18i19m34i55l 88H19a81l97b24i33c57h 8233595776528

Podle videa lokomotivu převrátil vagon za lokomotivou.Samotná lokomotiva by tu zatáčku zřejmě projela.Jelikož rád jezdil rychle,zřejmě to tam již dříve profrčel stopadesátkou a teď ještě trochu přidal.

0/0
27.7.2013 16:24

B80o60h85u53m77í17r 19Š10i36m55e35k 3611860594244

Všiml sis na záznamu nehody?

První z trati letěl článek za tažnou lokotivou a ten pokládal lokomotivu. Co to znamená?

Že až uprostřed zatáčky začal strojvedoucí brzdit, a proto ho měl vagon tendenci předjet.

Ostatně pokud měl do cílové stanice jen 3 km, těžko by to do ní dobrzdil!

Technická závada nebo nepochopitelný čin strojvůce?

:-)

0/0
27.7.2013 14:20

K22a40r66e75l 32M67i37š30k21a 2566182792329

Nebo taky má první vůz trochu jiné parametry, když se podíváte na stavbu jednotky.

0/0
27.7.2013 14:43

M46a21r28e10k 65H26r91a79d89i35l 3462247802632

Je to blbost. U vlaku nebrzdí jen lokomotiva, ale celá souprava, takže nic nikoho nepředjíždí. Vykolejil prý ale jídelní vůz, asi má menší stabilitu a vyšší těžiště.

0/0
28.7.2013 12:25

J92i46ř22í 68G56a36l29a64j56d22a 5674674476537

Parkrat jsem timto typem vlaku jel a byla to parada oproti CD

0/0
26.7.2013 7:09

P40a73v95e68l 37O86d63r25a36z34i95l 6704669447310

Výborně, jsi velký kluk. A jak to souvisí s nehodou?

0/0
26.7.2013 10:57

Z15d29e60n51ě13k 43Z82a98b87a61v52a 1122814646154

no má radost, že přežil. Oba dopravce ;-D

0/0
26.7.2013 15:11

J85a68n 84K42ř51í92ž 6165253435198

.....................vy znáte definitivní zprávu o vyšetření havárie?

Jste první na světě - dejte odkaz.

0/0
25.7.2013 23:50

R57o74m18a16n 83K83r81a59t31o90c97h91v28í94l 6166767506734

Přiznávám, že mi je toho strojvůdce líto.

Udělal bohužel chybu a nehází to na někoho jiného.

+5/−2
25.7.2013 22:47

O57n13d65ř72e21j 26K75u83d27r48n23a 4226367819445

Samozřejmě je to obrovská tragédie i pro něj, určitě nikoho zabít nechtěl ...... To že bude muset žít s tím, že zabil 80 lidí je pro normálního člověka horší než trest smrti .... :-/

+7/0
25.7.2013 23:11

V38á90c50l29a70v 12Š19u28b27r88t 9957723928497

A proč se tedy řítil tak strašně rychle?

+1/−3
25.7.2013 23:17

J88o36s74e51f 41B67r40o53ž84k63a 6904402988667

Španělé jsou teď v moto disciplínách v kurzu a také určitě sleduje Top Gear. Tak chtěl ten oblouk vzít PowerSlide stylem. No a nějak to nevyšlo.

0/0
26.7.2013 8:00

B42o46h18u64m26í56r 89Š14i64m56e79k 3711470834474

Nevyšlo to, protože začal brzdit v půli zatáčky. Viz video z nehody! Ale stejně by to do stanice těžko dobrzdil!

:-)

0/0
27.7.2013 14:23

T82o25m52á81š 43Ž37i22t47n69ý 6931240141831

Normální provozní rychlost na zbytku trati. Prostě se zapomněl a nezpomalil před tou zatáčkou jako obvykle. Blbost, únava... prostě člověk....

Spíš mne překvapuje že takový "supervlak" nemá zabezpečovač, který by v takovém případě zasáhl a spustil brzdy. Btw. pitomé ČD to už na některých tratích zavádějí, a ti je zelezniční skanzen.

0/0
26.7.2013 8:04

P16a86v38e40l 12O52d85r80a79z40i56l 6464589847700

Podle komentářů na yt ten vlak samozřejmě zabezpečovač má, ale ta trať v tom úseku ne.

0/0
26.7.2013 10:56

P28e71t69r 29P55i16v11o48n47k57a 6644386298972

Vy jste nikdy nejel rychleji nez mate te?

+1/0
26.7.2013 9:58

P48a70v12e52l 16O97d77r27a48z68i94l 6974669137830

No, jet na okresce 230 nebo ve městě 120, to se omylem stane málokomu.

0/0
26.7.2013 10:58

V95á45c84l52a51v 29Š97u34b93r57t 9777153488897

Chybu?8-o Zřejmě úmyslně vjel do zatáčky více než 2x překročenou maximální povolenou rychlostí. Když totéž uděláte na silnici, s 90% pravděpodobností vyletíte ze silnice a skončíte někde ve stromě. Jenže tento člověk nejspíš úmyslně riskoval život nejen svůj, ale i stovek lidí!

+1/−5
25.7.2013 23:24

R81o46m23a65n 81K40r69a54t92o52c86h92v10í32l 6116347576484

Tak todle úmyslně určitě nebylo.

+3/−1
25.7.2013 23:32

M96a63r51e22k 79T84u77r78n49o45v18e94c 7375912390376

A víte že možná i jo? Teda ne že by chtěl vykolejit, ale to překročení maximální rychlosti v daném úseku možná ano...

Viz třeba tady: http://www.nytimes.com/2013/07/26/world/europe/train-derails-in-spain.html

0/0
25.7.2013 23:56

R66o31m80a41n 84K71r24a51t51o41c65h58v29í74l 6336687106384

Jako myslíte, že se tam běžně jezdí rychle, jenom to trošku přehnal.?

+1/0
26.7.2013 0:10

M17a83r47e68k 66T37u87r12n90o33v46e97c 7255932620716

No sice je tam ta 80, ale je možné, že tam běžně jezdili o něco rychleji - a to asi vědomě a úmyslně. Ale tentokrát to asi někdo sakra přepísknul...

Jestli jste četl ten článek z New York Times, co jsem odkazoval, tak to vypadá, že strojvedoucí si v rychlé jízdě liboval - prý třeba fotil palubní desku s aktuální rychlostí a dával to na Facebook...

0/0
26.7.2013 9:28

P65a78v52e25l 63O35d48r98a70z48i29l 6294589747220

Na YT se také v komentářich vyskytlo, že ve Španělsku měli lidi ve vlaku strach, jak to s nima házelo, takž eto možná sem tam skutečně trošku voroštujou.

0/0
26.7.2013 10:59
Foto

D48a93v97i84d 54S88e96b64a53s53t81i80a90n 3152528264715

Mě se líbí, jak mají v zahraničí většinu podstatných věcí a obsáhlých informací v jednom článku a ne v 50ti, jako u nás.

+1/0
26.7.2013 9:40

M94a57r19e53k 26T83u74r81n45o48v97e27c 7185682530256

Jo, souhlasím. A tady ještě některé z těch článků tzv. "aktualizují". Asi si myslí, že je bude někdo všechny číst znova hledat, kde tam kterou větičku přidají...

BTW to "ti" za tou padesátkou nemá co dělat. Ale občas to nevědí ani ti novináři. :-) A neberte to prosím nějak zle, jen jako takový drobný tip na vylepšení psaného projevu. :-) Nechci být hned za nějakého "grammar Nazi", ale tohle vídám často a někdy si řeknu, že by trochu osvěty mohlo pomoci...

0/0
26.7.2013 10:09

R20o96m13a26n 18P17o81l67á23č98e71k 1810536570935

To je první varianta. Třeba to tam vlak udržel ve 170 tak zkusím 190, ale to už se neudržel...  Pak je otázka jak moc je automatické řízení vlaku, protože se pak nemusel věnovat řízení a vlak si zrychlil.

A pak samozřejmě technická závada, i když ji firma hned popřela. Ale taky který dopravce hned přizná při nehodě, že nebyl stroj ok...

0/−1
26.7.2013 0:02

Š27t32ě56p33á11n 64K67r31á20l33í13č19e50k 2979464446841

Automaticke rizeni vlaku ;-D pane, od rizeni vlaku je tam strojvudce, ten sedi na zidli a kazdych 20 vterin macka tlacitko - muzete mi rict k cemu by mu tam bylo automaticke rizeni?

0/−1
26.7.2013 8:01

T25o45m57á92š 42Ž73i51t72n90ý 6361220391231

Právě pro tento případ - aby nedovolilo udělat chybu. Řídí fíra, ale když udělá blbost, automatika zasáhne...

+1/0
26.7.2013 8:06

B79o24h52u69m66í22r 68Š60i54m26e23k 3981370384794

A nebyla ta automatika špatně naštelovaná? Vždyť souprava začala brzdit v nejnevhodnější okamžik? Až v zatáčce po získání odstředivé síly!

:-)

0/0
27.7.2013 14:31

M87a80r63t67i21n 81N55e31r49m32u13t 9497297328699

v tomto případě tam byl i elektrický oblouk

0/0
25.7.2013 22:40
Foto

T82o98m16á59š 58J90á35r35a24i 7907296479882

Zaujímalo by ma, či České dráhy vysielajú napríklad svojich zamestnancov alebo niekoho k takýmto neštastiam, aby zistili a dozvedeli sa o príčinách tychto havárii. Lebo sa stala tiež havária u Paríža. Lebo pri haváriach v letectve sa prijímajú celosvetovo nejaké pravidla, tak či to je i železnice?

+1/0
25.7.2013 21:37

K37a91r54e98l 55D35l15a92s94k 7775829856940

Tak příčinou této havárie byla vysoká rychlost, tak myslíte, že by bylo dobré, kdyby si 10 zaměstnanců ČD udělalo výlet a zjistili, že to bylo fakt tou rychlostí?

+8/0
25.7.2013 22:06

M49a98r10e55k 52T60u34r41n92o15v95e22c 7885102530516

Jo jo, až tady budou jezdit 190 km/hod, tak ať si klidně občas zajedou na výlet, ale toho se asi hned tak nedočkáme...

+1/0
25.7.2013 23:55

J12a50n 46K91ř73í80ž 6715213905438

...........ne,nevysílá.

+1/0
25.7.2013 22:24

J97o75s58e21f 31T79r58ö16g83l 8819722426356

Myslím, že dráhy nevysílají nikoho. Nicméně drážní úřad, který vyšetřuje nehody, předává zprávu na vyšší evropský úřad. Zprávy obsahují obvykle doporučení a ta se na pravidelných školeních probírají.

0/0
25.7.2013 23:26

J48a70n 90K44ř85í57ž 6855663345608

Pokud to tomu mašinfírovi přišijou,tak je to na mašli.

0/0
25.7.2013 21:23

P51e92t36r 45N93o31v67o36t87n64ý 5197624580811

a komu by to měl i prisit? moc ohnutym kolejnicim?

0/0
25.7.2013 23:44

J80a82n 25K62ř82í25ž 6705783685258

...........špatně to řadí příspěvky.Tak tedy znova(?).

Vy znáte definitivní výsledky vyšetřování?

Jste první na světě - dejte odkaz.

+1/0
25.7.2013 23:52

P81e31t80r 92N64o34v43o92t82n96ý 5917464920131

vletel 190-200 do 80 oblouku. co chcete resit? to neni vlak z amerického filmu, ktery nejde zastavit a stále zrychluje :-)

0/0
25.7.2013 23:56

J38a76n 57K75ř20í43ž 6215753885628

.........a vy víte proč?Dejte odkaz na závěrečnou zprávu,jinak to považuju za prázdný plkání.

Další debatu považuju za zbytečnou.

+2/0
26.7.2013 0:00

P14e15t82r 83N71o50v84o34t54n25ý 5927894860661

protoze prehlidl navest ocekavej 80? neznal trat? ruplo mu v bedně?

0/0
26.7.2013 0:04

Z67d11e84n48ě48k 46Z92a59b61a86v92a 1162304836644

myslíte patrně traťovou značku - rychlostník, nikoliv návěst. Ta byla patrně, jako by tomu bylo i u nás, na "volno", tedy na plnou traťovou rychlost.

0/0
26.7.2013 15:15

K91a46r22e91l 52M70i28š23k50a 2706422312779

Rychlostní je návěstidlo, které návěstí traťovou rychlost.

0/0
26.7.2013 19:28

K28a19r89e88l 61M59i63š79k77a 2936732842639

edit: Rychlostník ...

0/0
26.7.2013 19:29

P53e85t18r 64N79o65v19o78t71n93ý 5837234480281

zaverecna zpráva není, takze ji sen nemuzu dat. tak si tipnem, přestal brzdit rychlovlak nebo strojvedoucí neco zanedbal?

0/0
26.7.2013 0:08

J16a29n 75F53i75a56l43a 7544957205369

Je tam přes 10 tunelů, pořád rovinka, za posledním tunelem ostrá levá. Trať je nová, strojvůdce se prostě spletl.

0/0
25.7.2013 21:17

M18a52r59e45k 82S34u69c31h67á92n91e82k 2221506668469

Jak spletl? Na trati jsou značky s omezením rychlosti. Spíš se nevěnoval řízení soupravy.

+2/0
25.7.2013 21:21

J81a89r85o53s70l88a66v 20M73i98k59u52š 4182333

Mně nejde do hlavy, proč taková vysokorychlostní souprava nemá ve výbavě automatický omezovač rychlosti, kde bude naprogramovaný profil trati... Pokud supermoderní rychlásouprava, prošpikovaná elektronikou dovolí strojvůdci v místě kde je 80 jet 190tkou, je něco špatně...

+5/0
25.7.2013 22:44

V42e49r19a 40M72e53n92d66l77i81k48o72v69a 9969432985

ma kontrolu, ale asi nefungovala, to se jeste nevi.

0/0
25.7.2013 22:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.