- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nojo, španělci...to je samé "maňana maňana" a pak to takhle dopadá
Jenomže to těmto odborníkům nevysvětlíte. Potřeba zviditelnit se je velká.
Patří za reakci Josefa Drásala v 10 17.
U takovýchto nehod je nejhorší to, že přijdou v podstatě bez varování a zastihnou cestující zcela nepřipravené, čemuž pak odpovídají následky. Kdyby měli lidé alespoň pár vteřin k dobru, aby se zapřeli o nějakou stěnu ve směru jízdy... A jakmile dojde k porušení integrity vozu, tak je to v podstatě konečná.
Technicka poznamka, Alvia nejezdi az 350 jak je napsano v clanku, ale 250. 350 km/h nejezdi ani AVE a to je o tridu vejs.
Pouze technická - na železnici nejsou zatáčky!
V souvislosti s touto nehodou mě napadá jiná věc. Všimněte si té zdi nad tratí. Tahle zeď je tam nutná z terénních důvodů, zpevňuje odřez, ta nehoda se prostě stala v dost blbém místě a soudil bych, že vagóny se po vykolejení od zdi odrážely a srážely se navzájem.
A teď si představte, že se podobná nehoda stane na síti ČD, někde mezi těmi kilometry těch nesmyslných protihlukových zdí, co lemují naše koridorové tratě. Jak to asi dopadne? Dost podobně, i když se u nás jezdí daleko nižšími rychlostmi. Těmi zdmi budou vykolejené vozy zcela rozpárány. A ještě se do nich ani nedostanou záchranáři, zdi totiž nejdou rozřezat (jak prokázal pokus hasičů v Plané nad lužnicí v roce 2011). Zamyslí se nad tím už konečně někdo?
Protože dneska lidi nic nevydrží a chtějí mít absolutní klid. Na vzdálenost 100 m od domu chtějí mít kvůli komunikaci protihlukovou stěnu a přitom spousta lidí bydli skoro vedle silnice. Na základě tohoto vzniká spousta takových koridorů, jen aby se vyšlo vstříc všelijakým předpisům a občanským sdružením. Opěrná zed je samozřejmě něco jiného, než protihluková, ale ve výsledku je to dosti podobné, pokud jde o nehodu.
Na záběrech je až příšerné vidět ty spousty mrtvých. Mezi tim se producírují kravaťáci nejspíše z vlády či odkud a pletou se záchranářům v cestě, všude kolems tovky čumilů, kteří se nedokážou anbažit velkým neštěstím a samozřejmě ohromná tlupa novinářů. Dokážeme solidně ovládat přírodu, ale ono se to vždy vrátí z jiného směru.
Ale no tak, sami tady o tom čteme a přitom se nás to vůbec netýká. Proč asi?
A nejlepší by bylo, kdyby vlaky vůbec šoféra nepotřebovaly....
Vypadá to, že nejhůř dopadl vagon za mašinou a pak ještě ten druhý. Vždycky jsem přemýšlel kde je ve vlaku nejbezpečnější místo.... Zřejmě v posledním vagonu.
To záleží na okolnostech....třeba při železničním neštěstí kousek od nás v Šakvicích na brněnsku, narazil rychlík do stojícího osobáku a nejvíc mrtvých bylo právě v posledních dvou vagónech....