Diskuze

Ve Španělsku vykolejil vlak, zemřelo nejméně 78 lidí

Při středeční železniční nehodě ve Španělsku zahynulo nejméně 78 lidí a smutná bilance stále narůstá. Dalších 140 osob bylo zraněno. Podle prvních hypotéz nehodu způsobila příliš velká rychlost, kterou souprava rychlovlaku vjela do zatáčky u města Santiago de Compostela.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nojo, španělci...to je samé "maňana maňana" a pak to takhle dopadá:-/

0 2
možnosti

P14a74v31e80l 69H70o65r92á64k

25. 7. 2013 11:48

Jenomže to těmto odborníkům nevysvětlíte. Potřeba zviditelnit se je velká.

0 0
možnosti

P51a39v76e42l 60H28o18r34á38k

25. 7. 2013 11:49

Patří za reakci Josefa Drásala v 10 17.

0 0
možnosti
Foto

U takovýchto nehod je nejhorší to, že přijdou v podstatě bez varování a zastihnou cestující zcela nepřipravené, čemuž pak odpovídají následky. Kdyby měli lidé alespoň pár vteřin k dobru, aby se zapřeli o nějakou stěnu ve směru jízdy... A jakmile dojde k porušení integrity vozu, tak je to v podstatě konečná.

0 0
možnosti

Technicka poznamka, Alvia nejezdi az 350 jak je napsano v clanku, ale 250.  350 km/h nejezdi ani AVE a to je o tridu vejs.

1 0
možnosti

B51e80n 35P87a62v92k96a

25. 7. 2013 10:08

Aha, to není AVE. A já myslel, že ano.

0 0
možnosti

Pouze technická - na železnici nejsou zatáčky!

3 1
možnosti

jsou :) ale rika se jim oblouk

3 1
možnosti

V souvislosti s touto nehodou mě napadá jiná věc. Všimněte si té zdi nad tratí. Tahle zeď je tam nutná z terénních důvodů, zpevňuje odřez, ta nehoda se prostě stala v dost blbém místě a soudil bych, že vagóny se po vykolejení od zdi odrážely a srážely se navzájem.

A teď si představte, že se podobná nehoda stane na síti ČD, někde mezi těmi kilometry těch nesmyslných protihlukových zdí, co lemují naše koridorové tratě. Jak to asi dopadne? Dost podobně, i když se u nás jezdí daleko nižšími rychlostmi. Těmi zdmi budou vykolejené vozy zcela rozpárány. A ještě se do nich ani nedostanou záchranáři, zdi totiž nejdou rozřezat (jak prokázal pokus hasičů v Plané nad lužnicí v roce 2011). Zamyslí se nad tím už konečně někdo?

8 0
možnosti

Protože dneska lidi nic nevydrží a chtějí mít absolutní klid. Na vzdálenost 100 m od domu chtějí mít kvůli komunikaci protihlukovou stěnu a přitom spousta lidí bydli skoro vedle silnice. Na základě tohoto vzniká spousta takových koridorů, jen aby se vyšlo vstříc všelijakým předpisům a občanským sdružením. Opěrná zed je samozřejmě něco jiného, než protihluková, ale ve výsledku je to dosti podobné, pokud jde o nehodu.

1 2
možnosti

Na záběrech je až příšerné vidět ty spousty mrtvých. Mezi tim se producírují kravaťáci nejspíše z vlády či odkud a pletou se záchranářům v cestě, všude kolems tovky čumilů, kteří se nedokážou anbažit velkým neštěstím a samozřejmě ohromná tlupa novinářů. Dokážeme solidně ovládat přírodu, ale ono se to vždy vrátí z jiného směru.

1 1
možnosti

Ale no tak, sami tady o tom čteme a přitom se nás to vůbec netýká. Proč asi?

0 0
možnosti

A nejlepší by bylo, kdyby vlaky vůbec šoféra nepotřebovaly....;-D

0 2
možnosti

Vypadá to, že nejhůř dopadl vagon za mašinou a pak ještě ten druhý. Vždycky jsem přemýšlel kde je ve vlaku nejbezpečnější místo.... Zřejmě v posledním vagonu.:-P?

0 0
možnosti

To záleží na okolnostech....třeba při železničním neštěstí kousek od nás v Šakvicích na brněnsku, narazil rychlík do stojícího osobáku a nejvíc mrtvých bylo právě v posledních dvou vagónech....

3 0
možnosti