Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve Španělsku vykolejil vlak, zemřelo nejméně 78 lidí

Při středeční železniční nehodě ve Španělsku zahynulo nejméně 78 lidí a smutná bilance stále narůstá. Dalších 140 osob bylo zraněno. Podle prvních hypotéz nehodu způsobila příliš velká rychlost, kterou souprava rychlovlaku vjela do zatáčky u města Santiago de Compostela.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39i31ř45í 90L57u32k69á34š65e29k 5580411420713

Aby nedopad jak ten Svycarskej dispečer z řízení let. provozu, jak se srazilo rusky letadlo plny děti :-(

0/0
29.7.2013 8:05

M40a18r23e56k 91S90v14o11b79o82d60a 3533333615

Nojo, španělci...to je samé "maňana maňana" a pak to takhle dopadá:-/

0/−2
25.7.2013 16:38

P57a95v79e43l 87H21o73r70á98k 8121953905412

Jenomže to těmto odborníkům nevysvětlíte. Potřeba zviditelnit se je velká.

0/0
25.7.2013 11:48

P22a24v12e56l 46H73o33r93á85k 8301503675512

Patří za reakci Josefa Drásala v 10 17.

0/0
25.7.2013 11:49
Foto

M43a37r51t62i40n 13K98l17u75m68p49a24r 5536318977684

U takovýchto nehod je nejhorší to, že přijdou v podstatě bez varování a zastihnou cestující zcela nepřipravené, čemuž pak odpovídají následky. Kdyby měli lidé alespoň pár vteřin k dobru, aby se zapřeli o nějakou stěnu ve směru jízdy... A jakmile dojde k porušení integrity vozu, tak je to v podstatě konečná.

0/0
25.7.2013 10:44

P18e21t59r 10V58o90c86í76l35k23a 1784107668717

Technicka poznamka, Alvia nejezdi az 350 jak je napsano v clanku, ale 250.  350 km/h nejezdi ani AVE a to je o tridu vejs.

+1/0
25.7.2013 10:00

B75e39n 74P45a76v45k28a 1467713917911

Aha, to není AVE. A já myslel, že ano.

0/0
25.7.2013 10:08

P33e46t54r 62K41r91a52j35č34a 9761183890672

Pouze technická - na železnici nejsou zatáčky!

+3/−1
25.7.2013 9:47

M91a51r49t73i36n 26H33o97u49b13a 6913201499178

jsou :) ale rika se jim oblouk

+3/−1
25.7.2013 9:48

P54e61t50r 71H49r67a17b35á53k 6420247922300

pán asi někde viděl pravoúhlou zatáčku na kolejích....nebo možná železniční křižovatku...

+1/0
25.7.2013 9:52

P36a73v42e93l 66O48d17r53a35z94i53l 6194549677930

I houby mají své dny...;-)

0/0
25.7.2013 10:29

M82a43r61t51i91n 84H97o73u83b14a 6683321609658

napr. toto je docela popisne http://www.fd.cvut.cz/personal/tyfal/str/predmety/ikod-pr/ikod01.pdf

+1/−1
25.7.2013 9:56

J96o17s59e43f 94D95r33á17s18a35l 2704425631

jak byste napsal: vlak houkal za "zatáčkou" nebo za "obloukem"? jistě, terminus technikus je oblouk, ale zatáčka je hovorový výraz a každý ví, o co se jedná

+1/0
25.7.2013 10:17

J28a65n 95Z62e93l98e23n52k20a 2806716108455

V souvislosti s touto nehodou mě napadá jiná věc. Všimněte si té zdi nad tratí. Tahle zeď je tam nutná z terénních důvodů, zpevňuje odřez, ta nehoda se prostě stala v dost blbém místě a soudil bych, že vagóny se po vykolejení od zdi odrážely a srážely se navzájem.

A teď si představte, že se podobná nehoda stane na síti ČD, někde mezi těmi kilometry těch nesmyslných protihlukových zdí, co lemují naše koridorové tratě. Jak to asi dopadne? Dost podobně, i když se u nás jezdí daleko nižšími rychlostmi. Těmi zdmi budou vykolejené vozy zcela rozpárány. A ještě se do nich ani nedostanou záchranáři, zdi totiž nejdou rozřezat (jak prokázal pokus hasičů v Plané nad lužnicí v roce 2011). Zamyslí se nad tím už konečně někdo?

+8/0
25.7.2013 9:18

P38e10t57r 89H96r26a56b86á38k 6870937742580

Protože dneska lidi nic nevydrží a chtějí mít absolutní klid. Na vzdálenost 100 m od domu chtějí mít kvůli komunikaci protihlukovou stěnu a přitom spousta lidí bydli skoro vedle silnice. Na základě tohoto vzniká spousta takových koridorů, jen aby se vyšlo vstříc všelijakým předpisům a občanským sdružením. Opěrná zed je samozřejmě něco jiného, než protihluková, ale ve výsledku je to dosti podobné, pokud jde o nehodu.

+1/−2
25.7.2013 9:23

J70a69n 74Z34e36l80e59n31k78a 2176866518745

Spíš si myslím, že jde o lobbying stavebních firem a přemrštěhé hygienické předpisy, které jsou papežstější než papež a "evropštější" než EU. Oni prostě zabetonují všechno, a je jim jedno, že proti tomu místní lidé protestují. Proti PHS už se protestovalo mnohokrát, lidé argumentovali tím, že jsou na hluk vlaků zvyklí, že trať tam vede 120 let atd. A i tím, že nový svršek je podstatně méně hlučný než ten původní. Jenomže hygienici řekli ne, "zákon je zákon" a podobné blbosti. takže jsou naštvaní lidé bydlící u tratě, kterým PHS znehodnocují pozemky, cestující ve vlacích, kteří z betonových koryt nevidí ven, záchranáři, kteří se přes zdi nedostanou k obětem nehod. Jediný, kdo chrochtá blahem, jsou nenažrané stavební firmy a úplatní hygienici. Přitom existují daleko lepší, levnější a účinnější řešení, např. pryžové bokovnice na kolejnicích.

+1/0
25.7.2013 12:01

A32l46e23x85a35n86d42r 59K67o33s58t28k37a 5549856759896

Nevidím širší okolí, ale takto bývá ve španělsku řešen nájezd na nádraží. V tom případě to není stěna, ale začátek tunelu. Vlak jede mezi městy třeba 100 km nahoře, pak svah, tunel (5-X km) nádraží, tunel svah a opět trať na povrchu. Představte si hlaváč, ale dole není metro, ale prostě třeba 8 nástupišť na vlak.

0/0
25.7.2013 14:33

P76a12v86e45l 37H53o76r85á53k 8901503245592

Zamyslel. Spočítej pravděpodobnost, že se tam někdo někdy zabije ve vlaku. a porovnej s tím, jak je hlukem ničeno zdraví lidí, co tam třeba spávají šedesát let.

+4/−3
25.7.2013 9:25

P92e70t47r 32H92r19a72b51á62k 6170427972130

je vcelku zajímavé, že spoustě lidem život u kolejí dlouhá leta nevadil

+3/0
25.7.2013 9:28

P46a25v16e98l 36H73o54r88á40k 8841643385942

Vadil nevadil, co mohli dělat. Kdyby sis mohl vybrat, co by sis vybral. Se stěnou nebo bez stěny.

+2/−2
25.7.2013 9:33

P92e46t10r 80H94r91a45b18á39k 6870797142600

Pokud vim, existují protihlukové dveře, okna a další úpravy. Bydlím několik metrů od železničního koridoru, kde není žádná stěna a vlaky mi orpavdu nevadí. Ono je to dosi o tom pohodlí a rozmazlenosti lidí. Proto si staví lidi domečky u lesa, aby měli absolutní klid a soukromí. V industriální době, kdy žádné normy nebyly, to museli být asi všichni na květák, že?

+5/−1
25.7.2013 9:37

M75a12r47t24i94n 54H46o33u17b60a 6793541649768

ano, v te dobe byly dopady na zdravi lidi extremni,

proto take hygienicke normy byly zavedeny.

+1/−2
25.7.2013 9:41

P68e70t62r 85H82r92a97b26á36k 6510807212490

Pokud by v té době existovalo zdravotnictví, jako dnes, asi by v tom takový rozdíl nebyl. Až vyjde hygienická normá, že máte chodit po chodníku po špičkách, jistě to uvítáte, že?

+2/0
25.7.2013 9:44

M62a94r16t37i35n 93H74o96u51b50a 6253881209918

proc bych mel neco takoveho vitat.

zda se, ze blizkost zeleznice na tebe ma silny negativni vliv, predevsim na mysl

+2/−2
25.7.2013 9:48

P70e84t84r 30H36r40a25b75á47k 6760127962200

Přesně tak, tím že mi něco takového nevadí, jsem vyšinutý a tím, že Vám vadí jakýkoliv hluk, jste Vy normální. Přesně tak to je a děkuji za diagnózu.;-)

+2/0
25.7.2013 9:54

M61a59r74e95k 43T82u14r82n38o10v33e54c 7595882780266

No nechci se Vám pánové míchat do debaty, ale stejně mi to nedá. :-)  Fakt miluju lidi, kteří argumentují tím, že "mě to nevadí, tak to nemá co vadit nikomu jinému".

Uvědomte si sakra, že lidé nejsou stejní... Ano, najdou se i tací, kterým by třeba nevadilo, že mají hned pod oknem zahrádku nějaké restaurace - ale zároveň je dost takových, kterým to vadit bude. Některým lidem nevadí cigaretový kouř (kuřáci?), některým vadí velmi (představte si třeba nějakého astmatika, někoho s CHOPN nebo s cystickou fibrózou).

Budete stejně argumentovat, že bezlepková dieta je jen rozmařilost? Vám přeci lepek nevadí, tak co má co vadit někomu jinému? :-)

+2/0
25.7.2013 12:21

A29l46e95n72a 11N36o40s51k31o53v80á 7347853575389

osobne bydlim nad vytizenou tramvajovou krizovatkou (prirovnani trochu kulha, ale aspon vim, jak vypada hlukova zatez), a predstava, ze bydlim pobliz zeleznicniho koridoru je naprosto desiva, (vede 200m od domu :)) i ta krizovatka je desiva, a i kdyz jsem si to dlouho nepriznavala, tak dopad na zdravi to ma, velice pozvolny, ale o to zakernejsi... takze jakekoli opatreni snizujici hladinu hluku je vitano (jsou tu protihlukova okna apod. ale ani ta nefunguji 100%, mozna tak 40%, a v lete si proste neotevrete okno, jaky je venku kraval, opravdu lahoda..)

+2/0
25.7.2013 10:08

P34a37v83e22l 47O76d53r81a16z15i18l 6424839607740

Hlavně je možné udělat křížení tak, aby to žádný rachot nepůsobilo. Jenže je to dražší a méně to vydrží.

0/0
25.7.2013 10:33

J75a50n 45Z59e27l39e15n34k19a 2356286338745

Možná byste se divila, ale moderní železniční koridor je proti tramvajové trati podstatně tišší. On je rozdíl, když po nových kolejích s pružnými upevňovadly projede jednou za půl hodiny rychlý vlak, a mezi tramvajovou křižovatkou, jejíž koleje a výhybky byly namontovány např. na betonovou desku, která výborně přenáší hluk a vibrace. A to tam ta tramvaj přejede co 2 minuty.

Dnes se již umí taková TRAM trať včetně křížení udělat tak, že hluk je opravdu minimální. Žádné BKV panely atd. Trať z klasických kolejnic a na pražcích se uloží do tzv. protihlukové vany, což je koryto vyplněné štěrkovým ložem, pod nějž se dávají antivibrační pryžové rohože, koleje jsou svařované a kolejnice opatřené pryžovými bokovnicemi tlumícími hluk. Výhybky jsou dělány s pružnými jazyky, takže se nevytlouká čep jazyků a jízda je daleko plynulejší a tišší. Takže zbývá jen ten poněkud vyšší hluk při přejíždění srdcovek výhybek a křížení, ale i ten to dokáže podstaně utlumit. A nejsou potřeba žádné zdi a podobné nesmysly.

0/0
25.7.2013 12:11

P88a11v79e95l 79O71d97r26a75z76i41l 6494759647890

Je zajímavé, že ti, který se to týká, tak obvykle proti PHS protestují. Navíc se nedávno zjistilo, že cca metrová stěna, která stíní kravál od podvozku, má stejnou účinnost, jako ty čtyřmetrové. Takže zbytečně vyhozené peníze.

0/0
25.7.2013 10:31

Š66á91r93k55a 90S55o77u40k87u36p40o98v29á 5134741860280

Nezamyslel!

Zdraví jednoho člověka se nemůže ochraňovat tak, že se tím ohrozí zdraví druhého. Navíc se stavějí i nové domy poblíž silnic a železničních tratí a pak tam chtějí protihlukové stěny.Rv

+5/0
25.7.2013 9:31

M52a77r91t14i35n 21H61o22u61b58a 6983731149198

ale toto neni pravda, bud nevis, o cem pises, nebo zamerne lzes

nove domy se staveji tam, kde je to mozne tj. kde je uzemnim rozhodnutim dano, ze se muze stavet. a pokud to vyzaduje nejake stavebni upravy.

protihlukove steny se staveji tam, kde se rekontruuje silnice nebo trat, protoze se musi splnit soucasne normy pro kolaudaci

0/−3
25.7.2013 9:44

J51a74n 25H66o26r40a 6727421296

Pravdou je,že se nové domy u železničních tratí staví(asi to uzemní rozhodnutí dotčených obcí umožňuje) tudíž to co píše pí.Soukupová je leckde pravdou a měl byste vážit svá slova než někoho obviníte ze lži.Rv

+4/0
25.7.2013 9:56

M20a70r90t69i49n 72H78o22u11b88a 6223951969728

neni pravda, ze by si nekdo posatvil novy dum u zeleznice a pak mu SZDC nebo obec postavily protihlukovou stenu.

0/−1
25.7.2013 10:10

J84a40n 79H41o42r38a 6957771656

ale ano i to se stává....

+1/0
25.7.2013 10:22

M82a27r87t33i14n 45H57o55u55b20a 6583801429438

pokud obec nejake uzmi oznaci jako pro bysledni, tak si to pripravi, je to na jejich rozhodnuti, ale nefinancuje to szdc

0/−1
25.7.2013 10:26

P51e22t49r 82H45r97a83b90á22k 6530117392360

Nemáte o tom bohužel vůbec anung. Najdou se případy takové i makové a logiku nenajdete. Stavební úřady se liší a pravidla taky. Navíc normy nejsou závazné.

+3/0
25.7.2013 10:02

Š46á98r39k13a 32S41o14u18k51u60p48o74v76á 5524421660850

To nějak vylučuje to, co píšu? Stačí se rozhlédnout kolem třeba při jízdě autem.

(Nakonec Plzeňáci si postavili řasy obytných domů v záplavové oblasti, kde to bylo v r. 2002 zaplaveno všechno. Je to sice z jiného soudku, píšu to pro příklad, jak se u nás mohou dělat územní rozhodnutí.)

+2/0
25.7.2013 10:02

Z47d90e52n95ě37k 29D92i55v59i79š 9817902142446

Prosím vás, kdo předpokládá, že vlak pojede dvojnásobnou povolenou rychlostí. Osobně bych to přičetl nějaké chvilkové indispozici fíry. Nechce se mi věřit, že by byl tak nepozorný.

0/0
25.7.2013 9:34

Š32á73r19k21a 56S26o16u35k48u37p35o98v60á 5114171680540

Už psali v novinách, že budou stavět protihlukové zdi značně nižší.

Nechápu tu původní logiku, že nikoho nenapadlo, jak při nehodě se dostane k trati záchranka.

0/0
25.7.2013 9:26

P50e34t36r 15T20y86č39k18a 6785462579712

Tak to by určitě nikoho nenapadlo a ty jsi první. S tím se samozřejmě při stavbě počítá a dělají se tam dveře.

0/0
25.7.2013 9:41

P61e32t26r 47H26r26a10b66á41k 6850507782220

Jaké bylo překvapení, když při jedné nehodě byly ty dveře zamčené.

+1/0
25.7.2013 9:45

Š51á24r69k37a 68S90o47u90k34u40p66o77v38á 5214861790120

Když už si tykáme - nech si své rejpání do hospody. ;-D Zodpovědně se to totiž teprve začíná řešit, zeptej se na záchránkách.

0/0
25.7.2013 9:51

M76a79r58t62i86n 15H19o61u43b84a 6163111239648

ale ona ma pravdu, to se realne resilo

praxe ukazala, ze dvere nemusi byt vzdy dostacujici a jsou silne omezujici pri pripadnych evakuacich, zachrannych  i naslendych pracich na likvidaci nehody

0/0
25.7.2013 9:53

J82o57s92e68f 72D68r79á20s54a20l 2804365911

dveře, přes který se nevytočí s nosítkama

+1/0
25.7.2013 10:20

M58a69r86t14i23n 86H38o19u70b29a 6583631189608

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_v_%C3%9Ast%C3%AD_nad_Labem

0/0
25.7.2013 9:29

J75o34s16e40f 88D21r74á83s29a45l 2524235211

on je trochu rozdíl taras držící svah a volně stojící zeď....takovou by ten vlak projel jak nůž máslem

0/0
25.7.2013 10:21

P32a65v34e48l 81O59d22r60a91z56i80l 6924249837550

Rozřezat nejdou, ale vlak si s nimi poradí raz dva. Ta zeď by neudržela ani MUVku.

0/0
25.7.2013 10:32

P22e37t43r 14H63r18a14b85á48k 6780907252260

Na záběrech je až příšerné vidět ty spousty mrtvých. Mezi tim se producírují kravaťáci nejspíše z vlády či odkud a pletou se záchranářům v cestě, všude kolems tovky čumilů, kteří se nedokážou anbažit velkým neštěstím a samozřejmě ohromná tlupa novinářů. Dokážeme solidně ovládat přírodu, ale ono se to vždy vrátí z jiného směru.

+1/−1
25.7.2013 9:13

P74a49v51e60l 98H75o16r52á45k 8801763145942

Ale no tak, sami tady o tom čteme a přitom se nás to vůbec netýká. Proč asi?

0/0
25.7.2013 9:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.