Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve Španělsku vykolejil vlak, zemřelo nejméně 78 lidí

Při středeční železniční nehodě ve Španělsku zahynulo nejméně 78 lidí a smutná bilance stále narůstá. Dalších 140 osob bylo zraněno. Podle prvních hypotéz nehodu způsobila příliš velká rychlost, kterou souprava rychlovlaku vjela do zatáčky u města Santiago de Compostela.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85i75ř10í 83L39u95k11á22š23e15k 5630321360343

Aby nedopad jak ten Svycarskej dispečer z řízení let. provozu, jak se srazilo rusky letadlo plny děti :-(

0/0
29.7.2013 8:05

M35a80r65e29k 68S36v72o10b24o66d77a 3983633625

Nojo, španělci...to je samé "maňana maňana" a pak to takhle dopadá:-/

0/−2
25.7.2013 16:38

P20a59v65e92l 42H43o69r36á39k 8591393745522

Jenomže to těmto odborníkům nevysvětlíte. Potřeba zviditelnit se je velká.

0/0
25.7.2013 11:48

P91a97v76e62l 51H71o58r13á30k 8931943945572

Patří za reakci Josefa Drásala v 10 17.

0/0
25.7.2013 11:49
Foto

M94a59r12t98i68n 72K27l12u57m60p93a14r 5656438907904

U takovýchto nehod je nejhorší to, že přijdou v podstatě bez varování a zastihnou cestující zcela nepřipravené, čemuž pak odpovídají následky. Kdyby měli lidé alespoň pár vteřin k dobru, aby se zapřeli o nějakou stěnu ve směru jízdy... A jakmile dojde k porušení integrity vozu, tak je to v podstatě konečná.

0/0
25.7.2013 10:44

P20e39t88r 19V96o97c57í32l67k11a 1464217898607

Technicka poznamka, Alvia nejezdi az 350 jak je napsano v clanku, ale 250.  350 km/h nejezdi ani AVE a to je o tridu vejs.

+1/0
25.7.2013 10:00

B56e45n 97P47a48v22k40a 1797563397161

Aha, to není AVE. A já myslel, že ano.

0/0
25.7.2013 10:08

P78e73t95r 28K11r56a67j91č69a 9381123830642

Pouze technická - na železnici nejsou zatáčky!

+3/−1
25.7.2013 9:47

M68a85r61t14i50n 45H14o26u64b45a 6703431569308

jsou :) ale rika se jim oblouk

+3/−1
25.7.2013 9:48

P44e53t52r 97H98r19a62b66á90k 6770587712810

pán asi někde viděl pravoúhlou zatáčku na kolejích....nebo možná železniční křižovatku...

+1/0
25.7.2013 9:52

P44a63v31e67l 86O16d94r62a82z52i54l 6274529877690

I houby mají své dny...;-)

0/0
25.7.2013 10:29

M74a57r40t82i40n 23H21o71u34b84a 6593841659598

napr. toto je docela popisne http://www.fd.cvut.cz/personal/tyfal/str/predmety/ikod-pr/ikod01.pdf

+1/−1
25.7.2013 9:56

J33o94s22e72f 86D42r43á30s80a48l 2754695241

jak byste napsal: vlak houkal za "zatáčkou" nebo za "obloukem"? jistě, terminus technikus je oblouk, ale zatáčka je hovorový výraz a každý ví, o co se jedná

+1/0
25.7.2013 10:17

J48a89n 68Z54e53l90e19n77k31a 2136106418985

V souvislosti s touto nehodou mě napadá jiná věc. Všimněte si té zdi nad tratí. Tahle zeď je tam nutná z terénních důvodů, zpevňuje odřez, ta nehoda se prostě stala v dost blbém místě a soudil bych, že vagóny se po vykolejení od zdi odrážely a srážely se navzájem.

A teď si představte, že se podobná nehoda stane na síti ČD, někde mezi těmi kilometry těch nesmyslných protihlukových zdí, co lemují naše koridorové tratě. Jak to asi dopadne? Dost podobně, i když se u nás jezdí daleko nižšími rychlostmi. Těmi zdmi budou vykolejené vozy zcela rozpárány. A ještě se do nich ani nedostanou záchranáři, zdi totiž nejdou rozřezat (jak prokázal pokus hasičů v Plané nad lužnicí v roce 2011). Zamyslí se nad tím už konečně někdo?

+8/0
25.7.2013 9:18

P13e50t20r 95H61r31a45b76á26k 6920317312400

Protože dneska lidi nic nevydrží a chtějí mít absolutní klid. Na vzdálenost 100 m od domu chtějí mít kvůli komunikaci protihlukovou stěnu a přitom spousta lidí bydli skoro vedle silnice. Na základě tohoto vzniká spousta takových koridorů, jen aby se vyšlo vstříc všelijakým předpisům a občanským sdružením. Opěrná zed je samozřejmě něco jiného, než protihluková, ale ve výsledku je to dosti podobné, pokud jde o nehodu.

+1/−2
25.7.2013 9:23

J25a82n 42Z23e19l11e91n46k50a 2566856938895

Spíš si myslím, že jde o lobbying stavebních firem a přemrštěhé hygienické předpisy, které jsou papežstější než papež a "evropštější" než EU. Oni prostě zabetonují všechno, a je jim jedno, že proti tomu místní lidé protestují. Proti PHS už se protestovalo mnohokrát, lidé argumentovali tím, že jsou na hluk vlaků zvyklí, že trať tam vede 120 let atd. A i tím, že nový svršek je podstatně méně hlučný než ten původní. Jenomže hygienici řekli ne, "zákon je zákon" a podobné blbosti. takže jsou naštvaní lidé bydlící u tratě, kterým PHS znehodnocují pozemky, cestující ve vlacích, kteří z betonových koryt nevidí ven, záchranáři, kteří se přes zdi nedostanou k obětem nehod. Jediný, kdo chrochtá blahem, jsou nenažrané stavební firmy a úplatní hygienici. Přitom existují daleko lepší, levnější a účinnější řešení, např. pryžové bokovnice na kolejnicích.

+1/0
25.7.2013 12:01

A40l22e67x23a26n89d68r 85K10o44s27t39k38a 5799176929136

Nevidím širší okolí, ale takto bývá ve španělsku řešen nájezd na nádraží. V tom případě to není stěna, ale začátek tunelu. Vlak jede mezi městy třeba 100 km nahoře, pak svah, tunel (5-X km) nádraží, tunel svah a opět trať na povrchu. Představte si hlaváč, ale dole není metro, ale prostě třeba 8 nástupišť na vlak.

0/0
25.7.2013 14:33

P22a52v61e32l 68H77o61r48á70k 8861313975212

Zamyslel. Spočítej pravděpodobnost, že se tam někdo někdy zabije ve vlaku. a porovnej s tím, jak je hlukem ničeno zdraví lidí, co tam třeba spávají šedesát let.

+4/−3
25.7.2013 9:25

P14e68t48r 75H36r54a46b14á35k 6170157492550

je vcelku zajímavé, že spoustě lidem život u kolejí dlouhá leta nevadil

+3/0
25.7.2013 9:28

P95a41v78e91l 70H62o66r42á62k 8811803475772

Vadil nevadil, co mohli dělat. Kdyby sis mohl vybrat, co by sis vybral. Se stěnou nebo bez stěny.

+2/−2
25.7.2013 9:33

P88e97t44r 63H51r97a98b78á45k 6150357682400

Pokud vim, existují protihlukové dveře, okna a další úpravy. Bydlím několik metrů od železničního koridoru, kde není žádná stěna a vlaky mi orpavdu nevadí. Ono je to dosi o tom pohodlí a rozmazlenosti lidí. Proto si staví lidi domečky u lesa, aby měli absolutní klid a soukromí. V industriální době, kdy žádné normy nebyly, to museli být asi všichni na květák, že?

+5/−1
25.7.2013 9:37

M41a66r57t75i48n 36H25o63u38b16a 6513381189388

ano, v te dobe byly dopady na zdravi lidi extremni,

proto take hygienicke normy byly zavedeny.

+1/−2
25.7.2013 9:41

P36e57t47r 36H85r92a55b17á67k 6240367712500

Pokud by v té době existovalo zdravotnictví, jako dnes, asi by v tom takový rozdíl nebyl. Až vyjde hygienická normá, že máte chodit po chodníku po špičkách, jistě to uvítáte, že?

+2/0
25.7.2013 9:44

M97a57r96t61i42n 85H44o93u35b11a 6953331159988

proc bych mel neco takoveho vitat.

zda se, ze blizkost zeleznice na tebe ma silny negativni vliv, predevsim na mysl

+2/−2
25.7.2013 9:48

P51e73t44r 16H57r98a68b89á50k 6180577862420

Přesně tak, tím že mi něco takového nevadí, jsem vyšinutý a tím, že Vám vadí jakýkoliv hluk, jste Vy normální. Přesně tak to je a děkuji za diagnózu.;-)

+2/0
25.7.2013 9:54

M54a47r21e50k 17T33u10r52n22o40v57e54c 7765742510906

No nechci se Vám pánové míchat do debaty, ale stejně mi to nedá. :-)  Fakt miluju lidi, kteří argumentují tím, že "mě to nevadí, tak to nemá co vadit nikomu jinému".

Uvědomte si sakra, že lidé nejsou stejní... Ano, najdou se i tací, kterým by třeba nevadilo, že mají hned pod oknem zahrádku nějaké restaurace - ale zároveň je dost takových, kterým to vadit bude. Některým lidem nevadí cigaretový kouř (kuřáci?), některým vadí velmi (představte si třeba nějakého astmatika, někoho s CHOPN nebo s cystickou fibrózou).

Budete stejně argumentovat, že bezlepková dieta je jen rozmařilost? Vám přeci lepek nevadí, tak co má co vadit někomu jinému? :-)

+2/0
25.7.2013 12:21

A63l21e34n88a 68N49o18s25k50o90v64á 7917973875169

osobne bydlim nad vytizenou tramvajovou krizovatkou (prirovnani trochu kulha, ale aspon vim, jak vypada hlukova zatez), a predstava, ze bydlim pobliz zeleznicniho koridoru je naprosto desiva, (vede 200m od domu :)) i ta krizovatka je desiva, a i kdyz jsem si to dlouho nepriznavala, tak dopad na zdravi to ma, velice pozvolny, ale o to zakernejsi... takze jakekoli opatreni snizujici hladinu hluku je vitano (jsou tu protihlukova okna apod. ale ani ta nefunguji 100%, mozna tak 40%, a v lete si proste neotevrete okno, jaky je venku kraval, opravdu lahoda..)

+2/0
25.7.2013 10:08

P21a33v38e57l 60O80d62r84a82z96i75l 6514309317750

Hlavně je možné udělat křížení tak, aby to žádný rachot nepůsobilo. Jenže je to dražší a méně to vydrží.

0/0
25.7.2013 10:33

J98a54n 91Z25e97l26e93n74k17a 2646786708425

Možná byste se divila, ale moderní železniční koridor je proti tramvajové trati podstatně tišší. On je rozdíl, když po nových kolejích s pružnými upevňovadly projede jednou za půl hodiny rychlý vlak, a mezi tramvajovou křižovatkou, jejíž koleje a výhybky byly namontovány např. na betonovou desku, která výborně přenáší hluk a vibrace. A to tam ta tramvaj přejede co 2 minuty.

Dnes se již umí taková TRAM trať včetně křížení udělat tak, že hluk je opravdu minimální. Žádné BKV panely atd. Trať z klasických kolejnic a na pražcích se uloží do tzv. protihlukové vany, což je koryto vyplněné štěrkovým ložem, pod nějž se dávají antivibrační pryžové rohože, koleje jsou svařované a kolejnice opatřené pryžovými bokovnicemi tlumícími hluk. Výhybky jsou dělány s pružnými jazyky, takže se nevytlouká čep jazyků a jízda je daleko plynulejší a tišší. Takže zbývá jen ten poněkud vyšší hluk při přejíždění srdcovek výhybek a křížení, ale i ten to dokáže podstaně utlumit. A nejsou potřeba žádné zdi a podobné nesmysly.

0/0
25.7.2013 12:11

P90a81v18e86l 30O41d69r47a64z50i23l 6434129407710

Je zajímavé, že ti, který se to týká, tak obvykle proti PHS protestují. Navíc se nedávno zjistilo, že cca metrová stěna, která stíní kravál od podvozku, má stejnou účinnost, jako ty čtyřmetrové. Takže zbytečně vyhozené peníze.

0/0
25.7.2013 10:31

Š14á85r52k41a 73S30o68u88k92u52p94o90v23á 5164441810530

Nezamyslel!

Zdraví jednoho člověka se nemůže ochraňovat tak, že se tím ohrozí zdraví druhého. Navíc se stavějí i nové domy poblíž silnic a železničních tratí a pak tam chtějí protihlukové stěny.Rv

+5/0
25.7.2013 9:31

M25a83r24t49i15n 92H43o42u11b43a 6393171369738

ale toto neni pravda, bud nevis, o cem pises, nebo zamerne lzes

nove domy se staveji tam, kde je to mozne tj. kde je uzemnim rozhodnutim dano, ze se muze stavet. a pokud to vyzaduje nejake stavebni upravy.

protihlukove steny se staveji tam, kde se rekontruuje silnice nebo trat, protoze se musi splnit soucasne normy pro kolaudaci

0/−3
25.7.2013 9:44

J84a81n 90H44o44r60a 6917281106

Pravdou je,že se nové domy u železničních tratí staví(asi to uzemní rozhodnutí dotčených obcí umožňuje) tudíž to co píše pí.Soukupová je leckde pravdou a měl byste vážit svá slova než někoho obviníte ze lži.Rv

+4/0
25.7.2013 9:56

M27a61r48t97i37n 88H73o56u51b43a 6783611589258

neni pravda, ze by si nekdo posatvil novy dum u zeleznice a pak mu SZDC nebo obec postavily protihlukovou stenu.

0/−1
25.7.2013 10:10

J87a88n 45H46o48r39a 6867671546

ale ano i to se stává....

+1/0
25.7.2013 10:22

M62a44r68t26i38n 34H52o47u18b63a 6903951499878

pokud obec nejake uzmi oznaci jako pro bysledni, tak si to pripravi, je to na jejich rozhodnuti, ale nefinancuje to szdc

0/−1
25.7.2013 10:26

P41e93t44r 73H54r64a60b84á39k 6160307422280

Nemáte o tom bohužel vůbec anung. Najdou se případy takové i makové a logiku nenajdete. Stavební úřady se liší a pravidla taky. Navíc normy nejsou závazné.

+3/0
25.7.2013 10:02

Š56á70r55k80a 61S86o74u80k53u73p54o15v39á 5234191350240

To nějak vylučuje to, co píšu? Stačí se rozhlédnout kolem třeba při jízdě autem.

(Nakonec Plzeňáci si postavili řasy obytných domů v záplavové oblasti, kde to bylo v r. 2002 zaplaveno všechno. Je to sice z jiného soudku, píšu to pro příklad, jak se u nás mohou dělat územní rozhodnutí.)

+2/0
25.7.2013 10:02

Z49d61e95n92ě95k 58D16i44v52i92š 9107962832826

Prosím vás, kdo předpokládá, že vlak pojede dvojnásobnou povolenou rychlostí. Osobně bych to přičetl nějaké chvilkové indispozici fíry. Nechce se mi věřit, že by byl tak nepozorný.

0/0
25.7.2013 9:34

Š85á32r13k19a 28S60o91u45k24u86p10o66v23á 5894101980590

Už psali v novinách, že budou stavět protihlukové zdi značně nižší.

Nechápu tu původní logiku, že nikoho nenapadlo, jak při nehodě se dostane k trati záchranka.

0/0
25.7.2013 9:26

P30e71t30r 79T15y91č66k59a 6775582329542

Tak to by určitě nikoho nenapadlo a ty jsi první. S tím se samozřejmě při stavbě počítá a dělají se tam dveře.

0/0
25.7.2013 9:41

P52e31t86r 53H75r69a31b53á90k 6150267942870

Jaké bylo překvapení, když při jedné nehodě byly ty dveře zamčené.

+1/0
25.7.2013 9:45

Š68á60r78k19a 57S49o31u61k92u10p47o63v21á 5654511970260

Když už si tykáme - nech si své rejpání do hospody. ;-D Zodpovědně se to totiž teprve začíná řešit, zeptej se na záchránkách.

0/0
25.7.2013 9:51

M61a11r24t85i90n 42H57o44u36b46a 6333391379758

ale ona ma pravdu, to se realne resilo

praxe ukazala, ze dvere nemusi byt vzdy dostacujici a jsou silne omezujici pri pripadnych evakuacich, zachrannych  i naslendych pracich na likvidaci nehody

0/0
25.7.2013 9:53

J79o24s63e19f 14D96r98á97s49a73l 2144305691

dveře, přes který se nevytočí s nosítkama

+1/0
25.7.2013 10:20

M92a52r38t16i20n 87H48o17u98b43a 6863541739878

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_v_%C3%9Ast%C3%AD_nad_Labem

0/0
25.7.2013 9:29

J75o10s15e93f 24D69r69á20s86a40l 2504875871

on je trochu rozdíl taras držící svah a volně stojící zeď....takovou by ten vlak projel jak nůž máslem

0/0
25.7.2013 10:21

P22a64v12e25l 46O26d37r36a73z42i92l 6944329267870

Rozřezat nejdou, ale vlak si s nimi poradí raz dva. Ta zeď by neudržela ani MUVku.

0/0
25.7.2013 10:32

P41e17t63r 75H26r51a34b20á72k 6720987362540

Na záběrech je až příšerné vidět ty spousty mrtvých. Mezi tim se producírují kravaťáci nejspíše z vlády či odkud a pletou se záchranářům v cestě, všude kolems tovky čumilů, kteří se nedokážou anbažit velkým neštěstím a samozřejmě ohromná tlupa novinářů. Dokážeme solidně ovládat přírodu, ale ono se to vždy vrátí z jiného směru.

+1/−1
25.7.2013 9:13

P33a81v27e29l 78H46o59r28á86k 8771843385372

Ale no tak, sami tady o tom čteme a přitom se nás to vůbec netýká. Proč asi?

0/0
25.7.2013 9:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.