Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rusové na stopě havárie antonova: posádka natankovala obyčejný benzin

Ruští vyšetřovatelé zřejmě zjistili, co loni v červnu způsobilo havárii letounu antonov na Uralu. Místo leteckého paliva někdo do nádrže natankoval upravený benzin, který se používá v autech. Při havárii zahynulo třináct lidí, trosky stroje se podařilo objevit až letos v květnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K87a91r60e29l 77P19a18n91c77e11r 7401270448514

Dokonce muze letet dozadu (nechat se unaset) kdyz je protivitr vice nez 45km/h, tak nas utesoval pilot, kdyz jsme nastupovali.

0/0
25.7.2013 2:39

J67a91n 72P10i15v56a49r25n78í91k 1278563683491

Já si myslel, že malá Abdikaci může lítat na naftu, petrolej (lampy) nebo technickej benzín.

+1/0
24.7.2013 16:36

A38l61e87x28a81n59d41r 47K94o80s29t53k96a 5919526599906

Samozřejmě že může, je to vojenské letadlo. Stejně tak jako třeba do vejtřasky stačí nalít jakoukoliv kapalnou hořlavinu a ona pojede. Jen by u té anduly trvalo chvilinku déle zahřát motor, ale jakmile jednou vzlétne, tak je to v pohodě.

+1/−1
24.7.2013 17:07

L52u47d53ě87k 20K97r70a53t25o92c71h23v68í12l 9315494681624

Blbost, pokud do PV3S (motor Tatra 913) nalejete cokoliv jiného než naftu nebo letecký petrolej, buď nenastartujete nebo zadřete vsřikovací čerpadlo. Příkladem vícepalivového motoru je např. T930-17 ( v Tatře T813), který dokáže pracovat na naftu, letecký petrolej a na směsi benzín-olej a benzín-nafta.

0/0
25.7.2013 9:41

A25l22e21x44a83n19d29r 95K91o80s60t58k57a 5719286119736

Nevím, ale hodně se mi to nezdá. Andula je původním posláním vojenské letadlo. Navíc ideální pro pozorování a podobně, starty a přistání na nezpevněných letištních plochách. Tam se zcela automaticky očekávají drastické podmínky, že palivo může stát pod lesem třeba rok, než se použije (a tudíž v něm (i v zavřeném kanystru) může být trochu vody, nebo třeba také chcíplá myš..) a tudíž opraqvdu není citlivá na kvalitu paliva. Respektive s trochu omezeným výkonem by to mělo být schopné skousnout cokoliv, co chytne od jiskry svíčky. Benzín, letecký benzín, vodku.. Patrně by to letělo i na hadici od plynové bomby zastrčenou do sání. (Jako se po 1989 samo domo předělávaly š120 na LPG.. Do karburátoru se nalila decka benzínu, nastartovalo se a spolujezdec vzadu postil plyn.)

0/−1
24.7.2013 16:07

L19u25d61ě27k 63K26r74a66t66o68c33h36v78í97l 9145384381364

Zřejmě toho o motorech moc nevíte. Motor Švecov AŠ-62IR je konstruhován na letecký benzín B-91/115. V Rusku můžete dostat i nejlevnější benzíny B-76 a B-80. Pokud tam nalili tohle svinstvo, tak odstartovali a chvíli letěli na původní letecký v palivovém potrubí a až došlo k nasátí nízkooktanového, tak to dopadlo, jak to dopadlo. A i když má Andula minimálku okolo 65 km/h, tak v hustém lese prostě nepřistanete.

0/0
26.7.2013 9:55

A46n79t18o63n44í67n 23K16o89l91á65ř 7458105947662

Letadlo vzlétlo v červnu, našli až v dubnu, nikdo nevěděl kam letělo.

Tak to se může stát jen v Rusku. A já si myslel, že mají radary apod.

+7/−1
24.7.2013 14:18

P37a21v33e17l 44H61o95l46e76k 1263492940

A našli ho lovci ...

+1/0
24.7.2013 15:35

J68a23n 81N56o30v29á45k 1804313649549

patracka stala devet mega, nic nenasli a pak to najdou lovci 8! km od mista vzletu?! to hledali po hospodach nebo co?

+10/−1
24.7.2013 13:38

I79g92o14r 56P36l81a11n31d68e38r 9697504856790

rusko je iny svet ako ten normalny...ja sa necudujem...

0/0
24.7.2013 15:41

J92a73n 50J42a40n46e94č71e54k 9920183450456

Smůla, tenhle stroj umí při správném natočení proti větru přistávat skoro jako Harrier :-P

+4/−1
24.7.2013 13:32

L25u63d23ě45k 71K66r53a23t40o15c69h63v75í94l 9795664981714

Podle fotek na NEWSru.com spadli do lesa.

0/0
24.7.2013 13:41

A75l98e35x70a40n87d34r 18K84o31s58t63k27a 5469646159146

Také (nejen proto) jí používají snad všichni parašutisté v ČR.

0/0
24.7.2013 16:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.