Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První „neviditelné“ superstíhačky dostanou legendární ničitelé přehrad

Britské letectvo už netrpělivě vyhlíží nejmodernější zbraňový systém, který kdy mělo. Pro nejnovější superletouny F-35 už vyčlenila základnu Marham. A první stroje pro operační nasazení možná trochu symbolicky svěří své legendární letce, která se za druhé světové války proslavila drtivými útoky na nacistickou infrastrukturu i potopením námořní chlouby hitlerovské říše.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V83i59k65t62o90r 78K18u79č34a 9624433347764

Jaké ovoce skutečně USA světu a Evropě přináší? Kromě toho,že žije na zbraních,vykřikováním svoboda-demokracie-svoboda a pod touto záminkou destabilizuje a ničí co se dá všude ve světě,jsou horší než komunisté,rafinovanější, hlavně,když mají své dolary vkapse,pak ropu a skupování mozků všude ve světě,protože stále zůstavají sami jaklo vykrádači bank a kovbojové,stačí sledovat jejich geniální pořady v TV, nic jiného než krást,vraždit,rvačky,humor tupý,omezený brak na braku! Opravdu se máme od koho učt a výsledky se dostavují,zločineckých politiků i oligarchů komunisticko-kapitalistického typu jako hub po dešti i jejich nohsledů.

+3/−12
29.7.2013 11:45

P29a58t52r98i98k 54Š23e19b76e29s83t78a 4763592406915

to video je fakt úžasný... ta muzika - new generation, a ne bigboš. 21. století.

Jen je fakt škoda, že je nemůžeme mít taky:-(

+3/−1
27.7.2013 0:58

L68e84o35š 88P68á31l30e16n36í13č63e87k 9269865859544

ať si z toho ... ... , v kloudným počítači toho vznikne spousta  - a na muziku je lepší jet na koncert ne na ú-djes

0/0
29.7.2013 9:30

T45o75m71á43š 61P18e10t20r64o74v86i85č 7413480259209

Sloboda slova. To je vám cudzie.

No a mne je do toho asi toľko, že najprv Američania strieľajú dronami v pakistane, Jemene, Nigérii a inde. Neskôr budú používať drony v USA. A ešte neskôr všade - aj v Európe, aj strednej Európe. Teda mne a vám nad hlavou. Asi toľko mi je do toho......

+2/−13
25.7.2013 17:52

J17a75r34o78s14l55a43v 29B94r64ü48m76m76e60r 7414883616

Drony mi vadí také, ale tady je to silně OT.

+1/−2
25.7.2013 21:35
Foto

M89a91r59t74i97n 93K22l78u28m89p96a96r 5556568797664

Nikoliv, ale tento článek a diskuze je o stroji F-35 a ne o nasazení bezpilotních prostředků nad územím USA. Čili jste úplně mimo, se svobodou slova to nemá nic společného a na to jak malou rozhodovací pravomoc má vaše slovo v rozhodovacím procesu o způsobu nasazení bezpilotních prostředků USA, tak jste si nějak podezřele jistý v kramflecích kde všude budou drony nasazeny. Obecně se dá říct, že lidé jako vy toho moc neví, žvatlají nesmysly a plácaji do vody. USA nemají důvod nasazovat nad územím evropských spojenců drony a hlavně by k takovému nasazení museli mít souhlas příslušné země a jejich úřadů, podobně jako musejí mít souhlas v USA. Příště si ověřte fakta, a pokud vás tato představa skutečně děsí, zkontaktujte příslušný úřad ve Slovenské Republice, zodpovědný za civilní a vojenské letectví a svěřte se jim se svou obavou. To je ale moc práce a námahy, viďte pane Petroviči, plácat dlaní do vody na diskuzním fóru je snadnější. Jinak pro vaši informaci, drony již v Evropě létají, jsou využívány například pro odhalování podvodů v čerpání dotací zemědělci... a to nasazení je velmi účinné a úspěšné.

+4/−5
26.7.2013 11:18

J12a71r12o74s60l98a64v 33B29r41ü95m88m28e70r 7594833256

No proti vlastnímu obyvatelstvu budou používat drony vlastní vlády, v Británii už o to policie požádala, zatím zamítnuto.

0/−2
26.7.2013 12:03
Foto

M97a47r33t91i58n 22K63l55u60m23p57a45r 5736488837804

Tak určitě, ale z kontextu pana Petroviče vyplynulo, že se obává dronu USA v Evropě. Sám na to nemám vyhraněný názor, nevnímám zase až tak velký rozdíl mezi policejním vrtulníkem a policejním bezpilotním prostředkem.

+3/0
26.7.2013 16:29

J73a15r58o66s37l61a35v 68B39r43ü12m15m92e17r 7684163816

Vrtulník většinou hlídá a bez přestání nenatáčí, drony samozřejmě natáčí.

0/−4
26.7.2013 22:29
Foto

J98a17n 32K86u17l88í18s55e24k 8477503288581

Vrtulník že nenatáčí? Ale jo. Těch policejních videí co je prezentováno v TV je přehršle. A ještě větší přehršle jich je neprezentovaných. Takže opravdu, žádný rozdíl mezi dronem a pilotovaným strojem. Snad jedině že "pilot" sedí někde v kanclu a ne v pilotní kabině.

+5/0
28.7.2013 4:11

J56a24r24o23s22l92a55v 62B71r78ü93m58m56e17r 7704473906

Policejní vrtulník většinou natáčí jen konkrétní akci, dron 24 h. denně.

0/−4
29.7.2013 9:28

A17n75t46o66n25í95n 73H83o95l12í51k 8897213174190

Nesmysl ..

+4/0
29.7.2013 14:23
Foto

J57á85n 87I89š78t94o75k 3590286363372

Kecaj vašnosto a to tak, že hodně.

+2/0
2.8.2013 15:30

V38á38c60l81a47v 17V32á39v74r81a 5916659601507

Hlavně že víš co budou Američani dělat příště. Aspoň se tě budeme moci včas zeptat.  Drony vykonávají své služby pro Američany i Anglány a bude je mít i NATO.  To jsi nevěděl že drony má i Irán a celá řada jiných arabských zemí??

US a brirtské drony plní svůj úkol na výbornou a ty na tom nic nezměníš.

+4/−1
26.7.2013 18:52

V39á27c19l50a64v 51V64á69v46r72a 5676279901527

jdi se bodnout demagogu

Nikdo tě nebere

+1/0
26.7.2013 18:57

V25l57a56d19i38m85í67r 22M12e58n94d29i 3602469341266

Ano nad strednou Europou bude krúžiť odhadom asi tak 6-7 tisíc dronov, z toho nad CZ asi takých 500 kusov a nad SK niečo okolo 300. Petrovič párkrát som si tie Tvoje konšpiračné úlety prečítal,ale už je to únavné a dostávaš sa do pozície , keď si začnú ludia klopkať na čelo...

+2/0
28.7.2013 21:17

B90e35d47ř59i61c85h 35M93r76á71z67e91k 7646911630554

Ti už si klepou na čelo dávno. Pan Petrovič by se měl léčit. Trpí rozvinutou formou paranoi.

0/0
29.7.2013 8:08

L64i17b81o27r 71C63h79o91c37h37o67l24a30t14y 9147393523548

To však neznamená, že po něm nejdou. Psst.

0/0
1.8.2013 0:14

B47e30d66ř39i65c89h 62M79r46á69z93e13k 7296471130394

Ach bože, další bláboly pana Petroviče a navíc, jako obvykle, mimo téma.

+1/0
29.7.2013 8:09

J21a78n 28K62o62z21á42k 7195328929718

Pane Petrovič, radím schovat se pod zem. Už po vás jdou a pod zemí vás ani ty drony nezachytí.

0/0
5.8.2013 12:23

T14o88m71á41š 25J46a27n70o96u26š98e27k 2286479358925

Pěkný stroj.

A všimli jste si ve videu tohoto? ;-D

http://www.teashare.net/aalds1klph7y/stihacka.png.htm

+4/0
25.7.2013 12:05
Foto

K84a88r17e88l 64S83e18i35d84l 8769885430148

Překvapilo mě množství F-35 pro americká letectva. Zpočátku měli být Američané vyzbrojeni Raptory a "light" Lightning II měl být na export, ne? Ale je fakt, že v té době se uvažovalo s úplně jinými penězi...

+2/0
24.7.2013 22:39

J21a44r45o93s84l73a17v 14B54r57ü84m58m50e86r 7404933606

Ne, je to stejné jako F-15 a F-16. F-15/22 jako letadlo pro vybojování vzdušné převahy, F-16/35 dříč, který odvede zbytek práce.

+3/0
25.7.2013 9:12
Foto

M80a37r69t35i53n 11K42l38u86m94p63a85r 5646358127234

Jak píše kolega, kompletní přezbrojení na F-22 by nebylo ani ekonomicky možné a ani praktické. F-22 má jediný úkol, prorazit obranu a vyčistit oblohu. F-35 má perspektivně nahrazovat i stroje jako A-10 a to je prostě úkol, který by F-22 nezvládnul. Otázkou ovšem zůstává, zda je plnohodnotné nahrazení bitevníku A-10 supersonikem F-35 proveditelné. Přeci jenom je A-10 výrazně levnější a výrazně odolnější...

+1/0
25.7.2013 9:51
Foto

J59a61k79u14b 41S54o39b30o47t37k13a 6584478777526

Nahrazení A-10 F-35? To mluvíte o dvou zcela rozdílných strojích. TO jste někde četl?

Ano. Takový B-1B se nedávno také osvědčil jako taktický bombardér, ale tam není taková konverze vysloveně nemyslitelná.

Tohle je jako kdyby jste si na práci v lese namísto například Toyoty Hilux (doporučovanou 9/10 teroristů :) ) koupil Passata...

+1/0
25.7.2013 10:43

J24a74r14o49s28l17a59v 19B12r16ü16m89m19e31r 7494283546

Ano F-35 bude nahrazovat prakticky vše, kromě F-15, tedy i A-10. ANo, také jsem skeptický, jestli to bude plnohodnotná náhrada.

0/0
25.7.2013 10:59
Foto

M71a97r88t16i35n 62K16l51u16m32p97a50r 5516938607444

Bohužel, oblíbený letoun A-10 pomalu ale jistě končí. Probíhá sice plánovaná údržba a výměna částí křídel a draku za účelem prodloužení životnosti do roku 2040, ale plnohodnotná náhrada se nevyvýjí (a pokud vím tak se ani neplánuje znovuobnovení výroby s použitím modernějších materiálů a elektroniky) a skutečně má F-35 ve svých různých verzích nahradit stávající multifunkční stíhací, útočné a průzkumné stroje, snad s výjimkou F/A-18E/F. Během 20 - 30 let budou vyřazeny všechny A-10, AV-8B a výhledově též F-16, přičemž tam se pochopitelně bude vyřazovat od nejstarších kusů a sérií.

+1/0
26.7.2013 11:05
Foto

J79a88k81u25b 17S93o62b49o58t72k97a 6504448187796

tak že se nevyvíjí nová varianta A-10 bych ještě pochopil. Současné stroje mohou sloužit ještě dlouho a následně tu máme drony, které se za těch několik dalších desetiletí zdokonalí a svým potencionálem A-10 pravděpodobně překonají.

Nicméně F-35 používat pro blízkou podporu je podle mě šílenství. Vždyť to nemá ani žádnou ochranu posádky. A-10 dokáže vydržet i vážné poškození a posádka přežije a zvládne odletět.

Nemůžu se zbavit toho příměru Hilux/Passat.

0/0
26.7.2013 12:00

J81a41r60o58s70l27a60v 67B61r42ü95m19m19e66r 7174553716

Sice se A-10 modernizují a opravují, momentálně se vyměňují křídla apod., ale jak dlouho tyto nejméně 30 let staré stroje vydrží je otázka. Podle všeho na klasickou přímou podporu letadly se rezignuje, to se nechá na helikoptérách a F-35 převezmou útoky naváděnou municí. Ale uvidíme, např. ty nahrazování křídel původně také nemělo vůbec probíhat a A-10 měly být již vyřazeny.

0/0
26.7.2013 12:09

B19e29d48ř34i21c59h 18M58r39á42z36e21k 7706431360134

A-10 jsou vynikající pro určitý typ operací a náhrada za ně není. Jejich stáří není problém-podívejme se na B-52. F-35 je, jak říká pan Sobotka, nenahradí. Navíc jsou značné pochybnosti o jejich kvalitě, kdy jim odborníci vytýkají 13 velmi vážných nedostatků, z nichž jen několik (software, HUD atd.) půjdou odstranit. Jejich vlastnosti stealth byly překlasifikovány z "velmi špatně zjistitelný" na "špatně zjistitelný", jejich motor je příliš málo výkonný a navíc je jen jeden (což může mít neblahé důsledky v boji), je z nich špatně vidět, takže v souboji s jinou stíhačkou budou mít malou šanci, manévrovatelnost je špatná, možnost přežití v jejich uvažované hlavní roli, blízké podpoře, označili odborníci za minimální. To již nemluvě o ceně a prodlužující se době zavedení do výzbroje. F-35 je a bude propadák.

+1/0
29.7.2013 8:30

J26a18r90o44s88l26a29v 30B29r81ü20m84m53e81r 7504273366

Mně se také F-35 nelíbí, kromě F-35B nevidím smysl jejich existence. B-52 se také udržují při životě kanibalizováním strojů a postupně se defakto vyřazují, i když to bude trevat X desítek let. U A-10 je problém v tom, že jsou při blízké podpoře více namáhány, dost často jsou těžce poškozené atd. a nové se nevyrábí. Souhlasím s tím, že F-35 je asi nemůže nahradit, ale plánovači USAF to asi vidí jinak, nevím.

0/0
29.7.2013 16:48
Foto

M40a24r68t55i17n 31K33l11u28m38p89a48r 5966288167914

Uvidíme za 20 let, třeba již klasické bitevníky nebudou opravdu potřeba, protože země na technologické špičce pokročí s vývojem nových zbraňových systémů. Laserové a elektromagnetické zbraně jsou na spadnutí, kdo ví, čím budou vyzbrojena letadla. Je jasné, že elektromagnetické zbraně budou ještě dlouho doménou hlavně lodí a zvláště pak těch s jaderným pohonem, ale laserové systémy se stále zdokonalují a miniaturizují. Třeba už za 20 let nebude Avenger potřeba :-)

0/0
26.7.2013 16:37

V91á10c75l71a65v 54V89á98v28r51a 5106749631757

Ano, F-35 bude stroj který nahradí i protitankové  Thundebolty A-10

http://www.youtube.com/watch?v=OXg6J9upaCg

0/0
26.7.2013 19:03

V87á25c10l80a55v 73V80á95v93r84a 5886269601367

F-22 Raptory zklamaly.

F-35 bude mít mnoho verzí a bude plnit VŠECHNY úkoly letectva. Univerzální stroj. Tak jak píše článek. A cena půjde dolů.

+1/0
26.7.2013 18:56

J79a33r11o75s27l91a52v 16B78r60ü81m50m25e49r 7134163556

F-22 zklamaly? A jako kdy? ;-D;-D;-D;-D Jen jsou drahé.

+2/0
26.7.2013 22:30

B68e35d40ř22i89c67h 50M53r34á95z97e25k 7856551150274

F-22 nijak nezklamaly. Jsou to vynikající stroje a F-35 je nemá šanci ani nahradit, ani dosáhnout jejich parametrů - má mnohem menší dolet, rychlost, dostup, stoupavost (vzhledem k výkonu na tunu) atd. atd. Taktéž nemá schopnost nahradit, vzhledem ke své zranitelnosti, A-10 v blízké podpoře. Někteří američtí odborníci říkají, že se jedná o vadnou konstrukci od samého počátku.

+4/0
29.7.2013 8:41

T20o75m27á75š 81P81e20t69r19o63v27i40č 7403330769899

SESTŘELTE AMERICKÝ BEZPILOTNÍ LETOUN NA POVOLENKU A ZA 100 DOLARŮ

news.e-republika.cz/article1941-Sest-elte-US-drona-na-povolenku-a-za-100-dolar

Ne všichni Američané jsou nadšení z toho, že jim nad hlavami krouží drony vybavené nejmodernějším špionážním zařízením a útočnými raketami. Ale místní si umí pomoci proti nepřátelům všeho druhu.

Jedno malé město v Coloradu připravuje vydávání loveckých povolenek na sestřel vládních dronů, které se objeví v jejich distriktu. A dokonce slibuje odměnu za sestřelení této škodné.

Městys Deer Trail má 540 obyvatel, kteří nemilují ozbrojené složky nad hlavou, když mají zbraně ve vlastních rukou a umí s nimi zacházet. Po sestřelení jedné létající potvory za cca 17 miliónů dolarů amerických poplatníků vám z místní kasy vyplatí 100 dolarů odměny. Dříve byla třeba donést hlavu hledaného zločince, dnes na to stačí kus plechu.

Právníci se přou o to, kam sahá místní jurisdikce a kam sahají federální zákony. Zvlášť pokud lze dokázat, že létající škodná nese nebezpečné zbraně a škodí místním víc než smrdutý tchoř.

0/−4
24.7.2013 17:39

T47o25m63á84š 47P46e21t81r56o50v31i93č 7373290329549

Podobné články:

NOVÝ ZÁKON DLÁŽDÍ CESTU PRO 30 000 DOZORČÍCH DRONŮ NAD USA

DO ROKU 2025 BUDOU AMERICKÉ DÁLNICE STŘEŽIT OZBROJENÉ DRONY

0/−5
24.7.2013 17:40
Foto

M64a39r49t32i37n 33K73l57u65m30p58a71r 5376208307574

Pominu-li, že je to nesmysl, tak co je vám ve finále do toho? Americkým občanem nejste, pochybuji, že jste se tam kdy byl podívat, na to jak krásná země to je, tak co je vám sakra do toho, kdo bude hlídat americké dálnice...??

+2/0
25.7.2013 9:47

V16á59c98l31a69v 67V79á98v92r70a 5346609871827

Lžeš!

+2/0
26.7.2013 19:04
Foto

J49a86k18u62b 10S89o11b49o65t73k66a 6974648887746

No tys tu chyběl... Rv

+4/0
24.7.2013 18:01
Foto

K82a71r36e92l 24S44e37i96d61l 8869835400558

:-)

0/0
24.7.2013 22:39
Foto

M61a13r71t84i74n 26K42l49u18m37p29a28r 5176498847414

Proboha, jakého popskytovatele internetu má pan Petrovič? Zašel bych je na kolenou poprosit o jeho odpojení....

+2/−1
25.7.2013 9:45

L33u15k77á15š 25V31a43l40e45n52t54a 7513358316788

Hm, je to nejmodernější letadlo ale zajímalo by mě jak by dopadlo v Dogfightu například proti SU-37 Terminator. Ten co se o letectví zajímá ví, že ruské stroje jsou pořád stavěny tak aby byly co nejobratnějí, naopak američani by spíš bojovali BVR (za hranicí viditelnosti). Jinak pro ty co říkají že Dogfight nemá smysl, že v dnešních konfliktech je to zbytečný. To je pravda jelikož se většinou tyto stroje utkají se slabším protivníkem, respektive staré ruské stroje nebo vrtulníky. Ale pokud si představíte konflikt třeba USA vs. Čína eventuálně Rusko tak by se opět vrátil manévrový boj.

0/−1
24.7.2013 13:10
Foto

J69a44k49u46b 92S87o91b81o31t48k65a 6554518187846

Nevím, jestli by se vysloveně vrátil dogfight, ale pravdu máte.

Díky tomu, že na nedávném leteckém cvičení dostali piloti Eurofighterů do Dogfightu F-22, zaznamenali hned několik opakovaných sestřelů. Takže mrtvý zdaleka není.

Ostatně i proto, se stále do letadel montují kanony. I F-22 ho má, byť by u něj nikdo dogfight nečekal.

+2/0
24.7.2013 13:30

L73u59k95á73š 55V19a77l24e34n27t71a 7353428306738

Pokud někdo dělá letoun za účelem Vzdušné Nadvlády, (a to F-22 je) pak musí mít vždy kanón, ale to je můj názor. Když si vezmete kolik stojí raketa, třeba AIM-120 tak je kolikrát lepší přepnout na kanón, samozřejmě třeba za situace že mají piloti za cíl sestřelit dopravní letadlo, eventuálně méně nebezpečný cíl.

0/0
24.7.2013 13:34

J17a28r39o67s84l77a70v 55B95r49ü51m82m38e49r 7694783356

No ono, když se do sebe pustí stealth se stealthem, tak asi radary, ať už v letadlech, či přímo v raketě moc nepomohou.

0/0
24.7.2013 14:24
Foto

M55a70r92t57i77n 78K21l10u54m19p32a73r 5676558707174

Kupříkladu izraelský Python 5 řeší tento problém kombinovaným IČ a optoelektronickým zaměřovacím systémem, kdy elektronika střely má v databázi 3D siluety známých strojů a dokáže je v případě potřeby takto vizuálně zaměřit a zasáhnout i v případě IČ rušení (flares).

0/0
24.7.2013 14:47

J24a30r35o87s66l39a23v 28B62r56ü31m71m79e38r 7544543906

To jo, vždyť F-117 byla také sestřelena pomocí optiky (tedy ne automatické, ale lidsky řízené :-) ale zajímalo by mne, na jak velkou vzdálenost se dá zaměřit, tak aby se opravdu zamknul na správný cíl. A co to udělá při boji více letadel. Ale na krátkou vzdálenost je to velmi zajímavá raketa.

0/0
24.7.2013 15:08

A26n63t48o71n95í38n 16H39o22l74í55k 8967873494770

U F-22 nikdo neceka dogfight ? Proc ma teda vektorovany tah ? :-)

0/0
29.7.2013 14:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.