Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zvrat ve věci Walderode. Vydání Hrubého Rohozce zrušil krajský soud

Pokaždé jinak se chová česká justice k žádosti o vydání bývalého panství rodu Walderode. Krajský soud v Hradci Králové nyní nově zrušil rozsudek Okresního soudu v Semilech, kterým získala Johanna Kammerlanderová zámek Hrubý Rohozec a další majetek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M69a10r45e16k 45H26l51a51v86n82i79č35k36a 3548953633

Možná by se měl ještě pro jistotu zabavit majetek všech Čechů. Jsou to v podstatě cizáci v zemi Keltů, kteří kolaborovali s Praotcem Čechem na zabrání téhle kotliny...

0/0
24.7.2013 11:13

S85t21a33n91i60s76l73a82v 95S83r58b48a 4175104488294

možná se nejedná o jeden konkrétní případ, možná, že s nástupem "levice", zemanů, důchodců, očekávaného vítězství sociální demokracie ve volbách, stále sílícím komunistům nastává pro šlechtu, aristokracii a obecně soukromé vlastnictví doba zlá. hlas lidu je slyšet čím dál více. třeba v zámcích zase budou posádky, blázince a dětské domovy...

0/0
24.7.2013 8:06

B42o22h81u17s47l78a38v 84K58r73á75l66í45k 2371530969526

Ještě by se mohl znárodnit majetek všem, kdo byli v pionýru, v ROH anebo poslušně vyvěšovali sovětskou vlaječku. Když už tedy máme být takoví metři na ty, kdo kolaborovali se zločinnými režimy.

+4/−1
23.7.2013 20:56

M94a65r21t65i57n 35N20o61v37a16k 2959962188396

Je dobře, jaka diskuse se tady rozvinula. Lidem tyto vĕci nejsou lhostejné. Na dobových fotografiích opravdu na zámku Hrubý Rohozec vlála nacistická vlajka, která jasnĕ říkala, k čemu se majitel panství hlásil. Dĕlala to tak vĕtšina šlechty zvláštĕ v pohraničí. Jinak by mĕli problémy. Ale to už je nĕco jiného.

+2/−3
23.7.2013 20:52

J15a75n 42K56r96u68p46k88a 9191544862647

Paradoxem naší historie je fakt masové kolaborace českého národa, s jakou se nesetkali gestapáci, dle vlastních výpovědí, nikde v Němci okupované Evropě. V první řadě by před soud dějin měl předstoupit český národ spolu s dr. Benešem a poté bychom měli řešit případnou relevanci neloajality šlechty.

+4/−4
23.7.2013 20:06

J16i78ř31í 87E40u71l91e89r 5818889866906

Dobře že se jim zámek nevrátí. Desfoursové jsou potomci pobělohorských kořistníků, kteří kvůli prospěchu zrazovali kdekoho, i Valdštejna. K majetku přišli velmi diskutabilním způsobem, robotu nevyjímaje. Tak ať drží krok, nevede se jim i tak špatně.

+3/−5
23.7.2013 19:22

J36a25n 83K97r18u73p62k52a 9121754172307

Ti "kořistníci" byli ve své naprosté většině v inkriminované době v podstatě počeštělí. Nebyla to šlechta, ale v první řadě český stát, který zradil.

+4/−2
23.7.2013 20:11

J56i27ř98í 20E87u87l86e88r 5778279626286

Omyl, kořistníci byly většinou cizozemci, zrovna Desfoursové přišli odkudsi z Francie a na Bílé Hoře jakýsi Desfours bojoval proti Panské jednotě.

+2/−1
23.7.2013 20:41
Foto

V70l55a26d19i15m80i24r 30V76o34j82a44c26e44k 5236124349402

Že byste mohli jít ještě dál v dějinách co takhle ke kristu,nebo k praotci Čechovy

+1/−2
23.7.2013 22:26

O46t17a67k43a98r 53K82e24s72s28l70e26r 7456208167781

jo, kdyz ma stat vydat , co ukradl, to se to vlece...

+6/−2
23.7.2013 18:56

M26i93r52o84s27l29a41v 89B85e42n24e73š 1797504793280

Tak počkat. Walderodemu bylo občanství a majetek nejprve odebráno a pak zase navráceno a nyní se opět ukazuje, že zřejmě spolupracoval s nacisty? Pokud by se taková skutečnost prokázala, majetek by mu být navrácen samozřejmě neměl, v opačném případě bych s navrácením neotálel.

+2/0
23.7.2013 18:34
Foto

H55a77n73a 79A13n96t36o54n91o68v70á 6177519604404

Kastelán nám to vyprávěl tak, že o občanství přišel kvůli spolupráci s nacisty, jenže po válce měl na ministerstvu známého (nebo někoho uplatil, teď nevím) a dostal občanství a majetek zpátky. Tudíž mu pak všechno zabavili až komunisté ve 48. a to se vrací.

+3/−4
23.7.2013 18:37
Foto

M39a58r97t24i80n 22K47l96u31m43p87a92r 5296348367454

Já mám z vašeho příspěvku pocit, že vy nevíte vůbec, ne jenom teď. To, co vykládá nějaký kastelán, který se hlavně bojí o své místo, to je zcela nepodstatné. Ostatně vždy jsem se domníval, že kasteláni by měli návštěvníkům hlavně vykládat o historii sídla, ne své teorie o bývalých vlastnících. To, že věříte zcela bezelstně báchorce o uplácení v roce 1947, aniž byste si o tom něco zjistila, to také zrovna nepřidává představě o moderní inteligentní dámě...

+1/−1
24.7.2013 9:16
Foto

H98a48n66a 28A19n64t23o19n55o85v10á 6347869884814

Ostatně vždy jsem se domníval, že kasteláni by měli návštěvníkům hlavně vykládat o historii sídla, ne své teorie o bývalých vlastnících - vzhledem k tomu že měli výstavu o posledních majitelích tak k tomu jaksi to jak o zámek přišli patří.

Já jsem pro to, aby se vrátilo co se zabralo ve 48., s tím problém absolutně nemám a ať si s tím majitelé dělají co chtějí, jenže tenhle případ je opravdu zapeklitý.

0/0
24.7.2013 14:19
Foto

H90a70n61a 12A36n81t28o46n39o62v58á 6487529674974

Samozřejmě je mi jasné, že kastelán to podává jednostranně, píšu to i v příspěvku níže.

0/0
24.7.2013 14:24

M87i87r72e59k 15M93o42c 1153540394341

Hano zapeklitý není. Walderode byl sprostý kolaborant. Stejně jako Havel, Rohanové, Porše nebo Schlafenberg, ale řada lidí si ve své nenávisti ke komunistům na věc dívá tak, že všechno co udělali je zlodějina. Kam se hrabali komunisti na dnešní zlatokopy (nemluvím samozřejmě o poctivých řemeslnících a majitelých firem).

0/0
25.7.2013 14:19

A21r35t97u30r 76V45o29l17n15ý 4732821946732

No a proč bylo občanství v roce 1947 Walderodemu navráceno, když podle údajných svědectví byl prokazatelný kolaborant? V té době by taková svědectví spíše znamenala soud a smrt či alespoň vězení a nucené práce!!

+6/0
23.7.2013 17:42

A86r60t94u98r 30V31o76l49n58ý 4492901666292

Pardon. To byla reakce na pana Kostku.

+1/0
23.7.2013 17:42

A42l58e57x79a45n62d80r 58K46o97s39t33k87a 5749526789796

Ano, dobrá otázka. Netuším, ale opravdu ve věci pana Valderode snad neexistuje jidné pozitivní svědectví, zato archiv je narvaný vzpomínkami na hajlování a hákenkrajce.Jestli ono to prostě nebylo přehlédnutí, které už po únoru 48 nebylo třeba nijak řešit.

+4/0
23.7.2013 17:54
Foto

M47a91r87t52i38n 38K54l83u64m62p72a14r 5776758497504

Jméno dotyčného rodu je Walderode, úmyslné komolení rodových jmen bylo specialitou bolševiků...

+1/−1
24.7.2013 9:29
Foto

H41a81n48a 57A67n74t52o70n84o21v17á 6257289824384

Kastelán říkal že si to občanství zařídil přes kamarády (ale tohle beru s rezervou, je jasné, za kterou stranu kastelán kope).

+1/−3
23.7.2013 18:39

A87n95t29o20n46í82n 63K79o85n52e11č68n22ý 1390277644596

Soudy by měly konat rychleji.

To je všechno, co se k tomu dá říct. Je v podstatě dost jedno, jak rozhodnou. Problém je 20 let sporů, které se zjevně dají vyřídit za pár dní - žádné nové informace nejsou a nebudou.

+1/−2
23.7.2013 16:56

A80r65t22u31r 81V92o68l40n75ý 4692691106492

Nevím, zda by se spor dal vyřídit za pár dní, ale dvacet let, to už je fakt nelichotivý obraz naší justice a zákonů. Jinak nové informace můžou být vždy, městské a jiné archivy jsou plné nezpracovaných dokumentů.

+3/−1
23.7.2013 16:59

A57l63e54x26a88n50d97r 88K95o49s71t68k18a 5409136249716

Dle výpovědí místních fašista, razítko, podpis, konec.

+5/−2
23.7.2013 17:17

L15u72d88v34i32k 59S51p61i28n36k29a 1692887280195

co čech jednou šlohne už nevydá. a že toho už za těch skoro 100 let bylo. tyto zvyky národní jsou jako železná košile. jsem zvědav kdo je na řadě.

+7/−6
23.7.2013 16:36

J63i95n12d12ř78i26c89h 54V95l51a50s61á97k 6590767305782

Nevím proč sto let, 24 let je přesné.

+2/0
23.7.2013 16:44

L15u53d19v27i47k 31S30p43i83n36k70a 1412447920935

potom co okradli ostatní, už zbývá než se okrádat jen mezi sebou. to je těch 24 let. nic jiného totiž už nezbylo.

+2/0
23.7.2013 18:37

J46i92n52d27ř84i16c71h 30V52l73a38s57á12k 6800457185182

Chjo, ty skopčáci nedají nikdy pokoj. Zlatě že ten Kárl nevyhrál volby, to by se pak děli věci.

+8/−13
23.7.2013 15:35
Foto

M18a81r48t67i84n 34K36l35u69m66p85a31r 5536618527344

Je to až tragikomické, jací zapšklí, závistiví a ve věcech historických negramotní lidé se k takovému tématu vyjadřují... Hraběti Welderode bylo občanství navráceno a měl mu být tedy navrácen i majetek. To že to stát z různých důvodů neučinil a musí se teď majetku domáhat dědicové, ať už mají jakékoliv občanství, je věc úplně jiná. Váš latentní nacionalismus je směšný a smutný zároveň.

+12/−7
23.7.2013 15:47

J65i55n35d39ř33i55c49h 57V50l38a80s39á23k 6220617455682

spolupracoval za druhé světové s nácky. Národnost měl po druhé světové jen chvíli, pak imigroval do ciziny.

+6/−3
23.7.2013 16:08
Foto

M85a17r18t66i34n 78K16l30u72m32p62a47r 5646968487984

Vidíte a Nejvyšší soud ČR v roce 2008 konstatoval, že nespolupracoval a naopak pomáhal občanům Protektorátu. Mám-li si vsadit svých 5 centů na to, zda jste lhář, podvodník a mystifikátor vy a nebo Senát Nejvyššího soudu ČR, pak vás asi zklamu a vsázím na vás.

+1/0
24.7.2013 9:40

A33l55e40x87a66n78d36r 52K34o54s32t88k66a 5499626589286

V jednom máte pravdu, základní chybou bylo prokazatelnému fašounovi vracet občanství. Pan Valderode byl první široko daleko, kdo vyhlásil, že se necítí být čech, vyvěsil nad panstvím hákenkrajce a tuším tam měl následně návštěvu samotného fýrera. Jenže následně má pravdu p.Vlasák. Kdyby seděl na trůně ČR šlechtic a příbuzný (podotýkám neexistuje jediná rodina evropské šlechty, která by nebyla se Schw.. příbuzná) tak by jim určitě k majetkům pomáhal. Ostatně, Schwarzenbergům se podařil za války doslova husarský kousek. Zatímco jedni tvrdili, že jsou češi (a majetky jim tedy nebyly zabaveny za kolaboraci) tak rakouská větev byla pronacistická a tudíž jim též zůstalo vše. Pragmatické jednání, super předvídavost.. Ale nechtěl bych to za prezidenta. Vyplývá mi z toho, že až bude příště potřeba zvací dopis, tak nejenže jej napíše, ale opravdu i před invazí.

+6/−3
23.7.2013 16:11

J96i74n54d32ř60i42c91h 87V74l36a17s49á34k 6930967925712

R^

+3/−2
23.7.2013 16:14
Foto

M43a84r19t20i23n 62K27l50u27m70p29a86r 5336978767404

Pane Kostka, záležitost prostudoval v roce 2008 Nejvyšší soud a konstatoval, že hrabě Walderode kolaborant nebyl a naopak pomáhal Československým občanům. Pokud by se jednalo o prokazatelného nacistu, jak píšete vy, soud by jistě rozhodl v neprospěch jeho, potažmo vdovy po něm. Máte-li jednoznačné důkazy na to, co říkáte, sdělte je neprodleně státní moci. Pokud je nemáte, například to vyvěšování vlajky Velkoněmecké Říše, tak jste prachsprostý lhář. Dovolím si ještě poznamenat, že vaše mluva a užívání jazyka českého má jisté nedostatky, například velká a malá písmena a podobně. A úplně nakonec ještě malá odbočka, hákový kříž se nedá vyvěsit, on by spadnul. Zřejmě jste měl na mysli vlajku s hákovým křížem. Vůbec vaše nepřesná mluva se slovy přenesenýmy z němčiny napovídají, že nejste ten, za koho se vydáváte.

0/0
24.7.2013 9:38

J85i31n15d60ř34i96c48h 89V63l71a81s43á79k 6900697235772

Smutné je především to, jak lidi vašeho ražení by nejraději vlezli cizákům do pozadí, především těm směrem na západ.

+4/−2
23.7.2013 16:11

A53l85e44x17a11n35d54r 67K97o62s64t60k11a 5529316559256

A co čekáte? Mají trénink od rodičů, kteří lezli tamtéž na východ a prarodičů, kteří opět na západ. Rodinná tradice.

+1/−2
23.7.2013 16:23

J37i54n17d38ř10i61c50h 38V28l53a48s48á96k 6400357225852

Pravda, ale doufám, že jich je naprostá menšina.

+1/0
23.7.2013 16:46
Foto

M96a53r19t42i32n 66K54l58u81m74p92a74r 5366268737144

Obávám se kolego, že množství lidí znechucených nacionalistickými a protiněmeckými výplody vesnických troubů utěšeně narůstá.

+1/0
24.7.2013 9:48
Foto

M79a39r28t83i59n 10K47l94u19m70p10a41r 5806108187544

Tak teď jste mě pane Kostka překvapil, vy znáte moji rodinu lépe než já sám. Nechtěl byste se se mnou setkat a informace které máte mi předat? Rád bych vám za ně i zaplatil, zajímám se o historii...

0/0
24.7.2013 9:47

I27v78o 85S76c96h43l61ä61g41e12l 9820869467582

A komu lezete do zadele Vy?

0/−3
23.7.2013 16:47

A87l34e64x88a96n92d39r 12K25o96s21t37k41a 5249216369796

Nevím jak pan Vlasák, ale já snad nikomu. Vadila mi přítomnost rusů, ještě když jsem byl malý a o to víc mi vadí, že když konečně odtáhli, tak se ČR připojilo k útočníkům a dnes naši vojáci "osvobozují" třeba Afghánistán. A snaha o vybudování amerického radaru byla také řiťolezectvím nejvyšší možné úrovně.

+3/−3
23.7.2013 17:16
Foto

M94a97r94t40i74n 63K41l11u95m52p81a34r 5706748817164

Aha, tak tím se to konečně vysvětlilo, pan Kostka, bojovník za práva stromů, zvířat a proti radaru, hrdě financovaný ruskou FSB... Gratuluji :-)

0/0
24.7.2013 9:50
Foto

M21a77r69t39i65n 13K96l27u85m64p74a49r 5276478627664

Nikoliv pane Vlasák, zastávám názor, že všem by se mělo měřit stejně přísně a proto již dlouhodobě říkám, že by měli být pohnáni k zodpovědnosti občané Československa, kteří se účastnili násilností, mučení, znásilňování a vražd v průběhu odsunu Němců z našeho území. Problém je, že lidé jako vy pane Vlasák se toho bojí, protože by mohlo vyjít najevo, že to byl například i váš otec nebo děd, kdo se zvěrstev po ukončení války účastnil. A to si malí, zapšklí a zakomplexovaní jedinci odmítají připustit.

0/0
24.7.2013 9:45

M11i37l28a54n 44S62c45h52o39v27á32n20e33k 3890471375810

Za to s panem Zemanem jsme to vyhráli, že? Neustále ožralý jako prase. Mimo jiné Karel Schwarzenberg je Čech ;)

0/0
24.7.2013 11:24

A71l37e26š 93L49i25s30o57v77s92k21ý 9962404733768

Nejlepší řešení je té cizácké šlechtě nic nedávat a vše ponechat v rukou státu. Jednak to bude dál utěšeně chátrat, jednak se tam dají nalívat přebytečné milióny (stejně nevíme, co s penězma) a jednak se ze státního nejlépe krade.

+5/−8
23.7.2013 15:31

A97l46e71x35a31n52d87r 88K66o45s48t28k75a 5249556579476

A podle vás ona šlechta chce ty majetky proto, aby na nich prodělávala? Uvědomte si, že nejde jen o ten zámek (kterého opravy skutečně stojí ročně X milionů) ale i pěkných pár km2 lesů, ploí, pasvtin, které naopak nesou. A rozhodně nesou více, než co stojí údržba onoho zámku. Jenže v rozpočtu státu to máte psané jedno pod příjmem z pronájmu pozemků a druhé jako výdaj na kulturní památku. A mimochodem, mám pocit, že do onoho panství spadá i dens velmi úspěšný pivovar Rohozec.

+6/−1
23.7.2013 16:40

D79a98g11m27a14r 87Č18a25m30k23o70v84á 6470166667919

Další dobrá varianta je zašantročit to "čestně zbohatlým" Rusům jako Karlovy Vary. Ti se s tím párat nebudou - zákon nezákon pobourají, poopraví k obrazu svému...  Zajímavé je, že tohle "vobyčejnejm lidem" nevadí.

0/0
24.7.2013 7:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.