Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brněnská kapela zpívala slovenskou hymnu česky, pobouřila exposlance

Bývalý politik SNS, poslanec Federálního shromáždění a nyní lékař z Nitry Štefan Paulov si stěžuje na českou undergroundovou kapelu, která v pořadu slovenské veřejnoprávní televize zazpívala upravenou verzi slovenské hymny v češtině. "Je to znevážení státního symbolu," píše v dopise ministrovi kultury a požaduje odvolání předsedy Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R64o78m16a53n 75S59m16a57t41a45n90a 6645162887548

Skôr z toho vyplýva, že sa tomu nerozumiete a miešate hrušky s jablkami.  Kolegyňa sa Vám snažila vysvetliť, aký je rozdiel medzi Maďarskom a Uhorskom. Vám by sa tiež nepáčilo, keby Vás v roku 1917 nazývali Rakušákom. Boli ste predsa Rakúskom, alebo nie?

0/0
25.7.2013 11:48

R54o55m91a60n 60S57m57a74t74a19n61a 6365312767138

Sorry, to patrilo p. Švadlenkovi.

0/0
25.7.2013 11:52

J34a49n 88P18u49l97e43c 4758637221835

Aby se nacionalisté nepo.....

0/0
25.7.2013 10:59

A83l96o59i64s 74K43o34v72a86ř86í87k 9335534691163

Tak tuhle skupinu 8-o"P*ča z h*ven", tu opravdu nemusím, ani česky.

0/0
23.7.2013 12:22

D13a41n44i24e33l 84S79c37h20n50i74t96z49e55r 5201794381486

Tak ano, tady je pár poznatků. Ale hudba ze syntezátoru je pořád uměla, proto jsem měl na mysli toho robota.

Taky rozsah, tonů je omezen jen na to, co někdo vyprodukoval před Vámi na klasických nástrojích a chtěl zdůraznit hudebných. Určitou spojitost s neúplně klasickými nastojí, mohou být elektrická gytara, ale stejně ty struny někdy i kovové - zdroj zvuku jsou mnohem lepší, než někdo naprogramoval a pak nějaký zoufalec snaží z toho vypotit blíže nespecifikované pazvuky.

Odpověd v 10:32 jsem neviděl mail, proto reakce která byla.

0/0
23.7.2013 11:53

J76a73n 60S24o19u43k27u11p 1574884266465

Co píšete, vůbec nedává smysl (krom toho, že to píšete gramaticky tak ´skvěle´, že textu nejde téměř rozumět). Každá hudba je umělá, i natažení struny na kytaru je jenom nalezení cesty, jak vyluzovat nějaký zvuk, to přeci není něco ´přirozeného´. Principem hraní na hudební nástroj je z definice cokoliv, co vydává tóny a zvuky a používá se pro hudební projev. Jedna nejmenovaná kanadská kapela svého času hrála např. na želvu. Pravidla pro stupnice, tóny a noty je pro syntézu stejný, pokud jde o zvuky - tak i u Vámi myšlené klasické nástroje existuje atonalita, s tou přišli ovšem už skladatelé jako Berg, Schoenberg, Webern (druhá vídeňská), před nimi třeba Bartók občas (i když ne často) a ostatní. Pro vás ovšem odpad a nehudba. Jinými slovy - ta myšlenka, že hudba a hudební postupy jsou dopředu nějakým způsobem omezené, to je přes sto let popřená a překonaná myšlenka (tuším, že první kdo něco takového zkusil nadefinovat, byl Ferrucio Busoni - ačkoliv nikdy nic atonálního sám nesložil). Zvukovou syntézou, serializací atd. se zabývají skladatelé taktéž již téměř sto let, to není ´nic nového´, takový Stockhausen je ovšem asi taky odpad.

A z lidského hlediska - jakékoliv tvrzení, že nějaké hudba není hudba a že je to odpad, to je jen takové diletantské honění ega a prosazování nějakého postoje. Můžeme se bavit konkrétně o kapelách, na hromadě se shodneme, ale něco tak fašistického jako ´to není hudba´, to není hodno pochopení svobodného uměleckého (a tedy i hudebního) projevu. A mně osobně to připomíná bolševické nahánění mániček po zábavách a s tím žít neumím.

0/0
23.7.2013 12:19

D25a45n48i43e94l 12S41c48h88n98i13t68z49e23r 5101464831276

nehudba - myšleno jako pazvuky?, umění někdy možná, ale těžko to lidskou společnost posune dopředu. Lidskou společnost myšleno, tu náročnější;-).

0/0
23.7.2013 12:33

J76a17n 59S84o75u95k54u88p 1314104966315

Jistěže může být hudba, která je složena z pazvuků, například víte o tom, že drone jako hudební postup (dejte si do youtube třeba SunnO))) používali už pomalu někdy ve středověku a používali jej třeba i The Beatles? Náročnější společnost? Co máte zaškatulkováno pod hudbou, která posouvá dopředu náročnější lidskou společnost? To by mě zajímalo.

0/0
23.7.2013 12:46

D36a89n21i73e35l 39S58c16h60n18i47t88z58e76r 5691904741946

Náročnější společnost co se týče hudby napr, už Mozart byl na vrcholu, po jeho době prý všichni kopiruji.

I když je diskutabilně kde je vrchol, a jestli je ho možné ještě pokořit.

0/0
23.7.2013 12:57

J43a80n 27S40o22u18k85u39p 1684514876165

Ano, v klasické hudbě se dlouho ´kopíroval´ Mozart, Bach a podobní, oni dosáhli vrcholu v klasické dur-moll struktuře (klasická tonalita), která se cca 200 let považovala za jedinou cestu a neumožňovala další hudební rozvoj na této úrovni. To se zlomilo až v 19. století, v díle např. Debussyho, Bartóka a jejich následovníků, kteří tohle dogma úspěšně odmítli a s Mozartem a tou dobou již nic společného hudebně nemají. O dodekafonii ( http://cs.wikipedia.org/wiki/Dodekafonie ) a o atonalitě nemluvě, nástup elentroniky v hudbě ani nevzpomínat.

0/0
23.7.2013 13:20

D79a40n51i66e71l 23S57c75h87n69i86t77z65e67r 5681704361986

Takže chcete říci, že takové experimentování je výsledkem vývoje, které má společnost posunout dopředu? I samotná Wikipedie v závěre článku uvádí, že je mnohými poukazována na slepou uličku. Nechci být tím, kdo by určoval kde je ta spravna ulička, to asi nikdo, jenom hudba by měla lidi sjednocovat. Je pravda, že velký podíl mají na tom mají média, ale to je už na jiné téma.

0/0
23.7.2013 13:39

J35a63n 23S35o66u25k14u94p 1764124866945

Ano, takové experimentování je posun, je to odhalování nových hranic, kam se dá až s nějakým postupem zajít (ta množina lidí, kteří to ocení velmi dynamicky klesá s tím, jak takový hudební postup přeskakuje pochopitelné hranice, toho, čemu říkáme ´vkus´). Ta poznámka o slepé větvi se vztahuje jenom k dodekafonii, ne k atonalitě, nebo k hudbě která vycházela z dalších a dalších derivátů vzniklých ve 20. století s nástupem nových hudebních koncepcí.

0/0
23.7.2013 13:49

D69a16n27i54e38l 16S46c91h14n56i43t98z17e72r 5921484741546

A jaká velká, vlivná skupina musí být, aby řekla: tudy cesta nevede?

0/0
23.7.2013 13:52

J49a25n 13S69o26u34k91u53p 1734354626765

To s tím nesouvisí, o dur-molové stupinici, ze které dodnes každý padá na hubu (ačkoliv třeba z mého pohledu je klasická hudba značně nudná a omezená), to řekli ti, kteří vytvořili jiný postup, ze kterého těží vešekerá hudba 20. století. ´Tudy cesta nevede´ navíc není vyjádření ´to není hudba´, to je poněkud něco jiného, konkrétně u dvanáctitónové to patrně řekli ti, kteří se v ní pokusili tvořit, protože to byla cesta skladatelsky i posluchačsky velmi náročná a obtížná a doba si žádala zrychlení a pohyb, které rozhodně nepřineslo opakování už použitého a mrtvého postupu.

0/0
23.7.2013 14:23

D45a54n87i91e98l 80S59c21h39n62i33t44z93e78r 5291244281926

Klasická hudba, to jako Mozart, Betoven, Hayden je nuda a omezená? Tak to jste mě pobavil i naštval zároven. To samé jsem si myslel o technu a rapu. Pak jsem si říkal, proč svama stracet drahocenný čas. Pak jsem si řekl, že to zkusím jinak a víc po lopatě.

Odkud braly inspiraci již zmiňovaný autoři, nebo současný? Nejlepší inspirací je samotná příroda - zpěv vtáků, hlas lidského hlasu - mimochodem nejdokonalejšího hudebného nástroje. Příkladu bych moch uvádět až do rána, ale v jednoduchosti je krása!

A čím asi se inspiruje nějaký, prominte mi za výraz DJ, nebo RAPER? Nezačina to marihuanou přes kokain, LSD a heroin konče? Pak se dostavý halucinace, a dál to už nemusím rozvádět. Nemusím mít osobní zkušenost, stačí potkat pár individuí. Nemyslím, že Vy osobně jste odkazaný na podobné ¨pomůcky¨,ale ten mizerný výsledek co člověk může poslouchat, napr: Evropa 2, Fajn radio a jiné pouštěné sety, mně osobně trhá ušní bubínky.

Že některý, "padaj na hubu" z hudby která se jim líbí, ano media mají moc masírovat mysl lidí - o tom je komerce. Taky se mi to nelíbí, ale jste nenapsal, kolik lidí musí být, aby řeklo: to už ne.

0/0
23.7.2013 20:18

L32a64d30i32s62l71a91v 10K88u92t61í84k 3417217385377

Tady máte českou hymnu slovensky i s otevřeným dopisem https://soundcloud.com/midilidi/midi-lidi-kde-domov-moj

0/0
23.7.2013 11:04

D20a88n21i25e73l 21S87c62h25n86i90t68z75e46r 5141764341806

Nemá cenu komentovat text, spíš nechápu, proč by se technu, hip-hopu a podobnému odpadu, mělo říkat hudba.8-o

0/0
22.7.2013 18:38

J13a96n 55S23o90u25k98u98p 1904664586535

Tak jasně, někdo kdo se jmenuje ´Schnitzer´, to prostě nepochopí no ;-D

0/−1
22.7.2013 19:54

D30a22n15i65e68l 40S13c13h29n20i75t66z16e75r 5791334341516

argument na úrovní 1 třídy ZŠ, pokud šlo o vtip trapnější už nevypotíte?

+1/0
22.7.2013 19:58

J87a84n 59S60o17u41k80u95p 1964944256745

No já myslím, že je na stejné inteligentní laťce jako ten Váš, Danieli. ;-):-P

0/−1
22.7.2013 20:04

D30a31n14i70e65l 78S62c19h77n73i73t31z61e91r 5301874161246

No vau, Vy Honzo myslíte8-o, Tak příště zkuste víc do hloubky víc pokud Vám to šedá mozková kůra umožní:-/.

0/0
22.7.2013 20:09

J44a75n 73S48o77u73k93u68p 1144734836715

Nevím, proč se hluboce zamýšlet nad takovým blábolem, který jste v úvodu vyblil. Sám sobě jste nastavil takovou laťku, že teď už ji jen stěží podlezete.

+1/−2
22.7.2013 20:28

D42a17n87i54e89l 54S62c45h19n10i69t24z73e23r 5201374971246

Taky jsem napsal, že argumentujete na úrovní 1 třídy ZŠ, prosím o prominul, přecenil jsem Vás. Jak docházejí argumenty máte úroven batolete.

 Mimochodem co je pozoruhodné na zvuku, robota?

Člověk s klasickými nástroji umí jistě víc a lépe.

+1/0
22.7.2013 20:47

J20a92n 89S81o59u48k10u80p 1534394766955

Pane Schitzer, já nepotřebuju argumenty žádné - jste to Vy, kdo tu přišel s nějakým neopodstatněným a neobhajitelným tvrzením (ve kterém jste se navíc neobešel bez invektivy), aniž by dal do placu nějaký, jakýkoliv aspoň trochu dospělý, argument. Já nepotřebuju argumentovat opak, reagoval jsem záměrně stejně dětinsky, na což jste se nejenže chytil, ale i nadále dokazujete, že víc než blbé kecy na skladě nemáte. Doneste nějaký pořádný argument, proč je techno, hip-hop atd. odpad, resp neměl by být považován za hudbu.

0/0
23.7.2013 10:16

D74a88n34i16e40l 65S43c17h12n75i34t70z14e44r 5161584741636

Právě v posledním komentáři jsem Vám ho napsal, stačí číst.;-O

Ale v tom je Váš problém, tak jednoduché.

Inu Vy, pane Soukupe, jste taky nenapsal proč neměl být!!

Tak o čem se tady chcete bavit?

0/0
23.7.2013 11:02

J62a65n 69S88o62u90k81u59p 1574484536185

No no no...

0/0
23.7.2013 11:10

D11a33n67i22e34l 79S89c66h81n54i93t90z22e43r 5671284761256

;-D;-D;-D

0/0
23.7.2013 11:11

J41a50n 15S88o75u21k36u85p 1354434346805

Odpověď jsem psal níže, mistře, byla odeslána již v 10:32, čehož jste si v 11:02 nevšiml. Stačí se naučit číst, jo?

0/0
23.7.2013 11:27

D18a93n62i92e74l 11S13c90h19n36i68t18z80e18r 5711784761296

Už jsem odepsal, ale v diskusi je odpověd zobrazená na začátku.

0/0
23.7.2013 12:23

J33a62n 81S41o16u12k13u21p 1564564856485

Člověk s klasickými nástroji umí jistě víc a lépe. - to není žádná definice (ne)hudby, hudební nástroj je v drtivě většině hudebního projevu jen prostředek (ta malá nedrtivá část je stav, kdy je hudební nástroj cílem hudby, to je případ některých experimentálních pokusů). Existuje množství hudebníků a uskupení, které kombinují klasické nástroje se syntézou, nebo používají v daný okamžik jen jeden (tak nějaký příklad.. třeba Killimandjaro Darkjazz Ensemble), nebo klasické nástroje používají k uplně jiným a nečekaným výsledkům (Phillip Glass v éře minimalismu, za všechny). 

Mimochodem co je pozoruhodné na zvuku, robota? - asi bez té čárky, ne? Nevím, co je to ´zvuk robota´.  Slyšel jsem v životě dost hudby, abych s klidem v duši řekl, že lidské vnímání pojmu ´hudba´ je naprosto volné a subjektivní, liší se od jedince k jedinci a může nabývat totálně extrémních hodnot. Tak například Masami Akita je uznávaný japonský hudebník s množstvím přesahů do tuctu různých stylů a směru, pro pana Schnitzera zůstane jen ´zvukem [zrezlého] robota´ .

0/0
23.7.2013 10:32

S53t56a41n11i45s98l38a28v 67R66o25s84e16c15k81ý 9965179661499

Nejedná se o slovenskou hymnu ale píseň Nad Tatrou sa blýska, jen první dvě sloky jsou použity jako hymna. Ale jinak je to docela dobrý.

0/0
22.7.2013 17:54

P19e16t20r 70V97i75n87t59r89l62í53k 3556154691

http://www.youtube.com/watch?v=TB4BKRFKilY

+1/0
22.7.2013 13:36

M81a22r75t79i72n 71M49e57l60k65a 2479958352112

Nepřipadá v úvahu, aby mi kdokoliv mohl říkat co smím a nesmím zpívat. Stejně tak si můžu na pivní tácek nakreslit cokoliv, i kdyby to měla být špatně vyvedená vlajka. Taky dostanu pokutu když to pak ukážu lidem? Řešit p*čoviny (see what I did there) to by jim šlo..

0/−1
22.7.2013 12:16
Foto

M30a15r14t89i17n 38K39l47u46m70p13a69r 5216778377154

Autorka článku, slečna Březinová, už asi nemá dukáty a proto si ani jako redakční autor zde přispívající nemůže dovolit napsat celé a správné jméno kapely, tedy Piča z hoven. Jo, cenzura je svinstvo a kdo seje vítr, sklízí bouři... :-)

+7/0
22.7.2013 11:26

J23a68r79o45m32í69r 31P37a93v76l17í60k 2554538331110

Za chvíli to máš smazaný :-) zvláštní že Pussy riot je tu plnej archiv…

+1/0
22.7.2013 11:30

C49t85i39r83a58d 62L47o75s 8404442754143

Co je špatné na Povstání koťátek? :-P

0/0
22.7.2013 19:13

M75a13r60e71k 29D55e52m77č25á89k 9775594836765

Dejte si na youtube vyhledat "Kde domov můj remix" a zjistíte, jak je naše hymna nemoderní, "nezremixovatelná" a v konečném důsledku i nudná (ta jediná vcelku zdařilá skladba s hostující Hegerovou si z naší hymny vzala jen jednu větu, víc použít asi nešlo).

Slováci mají hymnu podstatně lepší, i my bychom měli zahájit debatu o nalezení něčeho odhodlanějšího, a nadělit si to třeba k výročí 25 let ČR v roce 2018.

+1/−6
22.7.2013 11:08

P94a40v31e77l 91O91d47r11a29z34i48l 6534569597300

Netuším, proč by měla být hymna remixovatelná a moderní. Takový požadavek považuji za hloupý.

+7/−1
22.7.2013 11:21

M14a14r87e93k 26D60e90m26č45á41k 9985104546845

Myslím, že každá hymna představuje určité sebenaplňující se očekávání ohledně daného národa.

0/−3
22.7.2013 11:34

E59d17u78a10r80d 66M17y53s62l51o82v66i74č 6821351329752

Baťa vydával vlastní časopis   Expres v celospolečenském záběru. Myslím, že v roce 1937 kriticky hodnotí pasáž slovenské hymny. Původně se zpívalo -zastavme sa bratia, veď sa oni stratia- co se interpretuje sarkasmem, pospime si a vyčkajme. Změna byla provedena na - zastavme ich - teda aktivně. Ta změna byla až někdy po roce 1992. Z jedné vody... Kopec Bradlo s mohylou M.R.Štefáníka. Po obvodu (čtyřstěn) byl nápis vytesán v kamenu: NAJVÄČŠÍ SYN ČESKOSLOVENSKÉHO NÁRODA, již ten text zmizel. I k tomu došlo nepochybně až po roce 1992. Vznik Československa byl podmíněn jednonárodní převahou obyvatel. Vedle toho bylo na čem stavět. Velká Morava, Nitra i Podunají byly její součástí, ne li centrem. No, jak se komu páčí, vypáčí Maryšku Habsburgovnu z nábřeží Dunaje v Bratislavě, poté zas tamtéž pylon se lvem a Štefáníkem. Je rozdíl mezi rozvernou legrací a znevážením historie. Nehledě k počinu barbarství (v tom je úroveň vyrovnaná) vůči všem a všemu v kontextu monarchie.

0/−3
22.7.2013 10:56

J97o92z56e21f 84D89u65h67a26c14e24k 7851460913910

urcita cast nasho politickeho spektra niekolkokrat tak pokrutila historiu, ze mi z toho dviha kufor. kral starych slovakov napriklad :D

0/0
22.7.2013 11:14

J91a26n 68Š27v68a52d74l91e23n60k50a 9454209580

Je smutné, že vaše (ale i naše, ono to dopadne stejně) občanské strany se tak zdiskreditovaly. Na řadu přijde levice, která nezapře své autoritářské kořeny. Kdysi jsme se vám posmívali za autoritáře Fica, ale my teď máme Zemana a navíc nereformovanou KSČ(M) jako konstituenta příští vládní koalice. To se také můžeme dočkat hezké reiterpretace dějin.

0/−1
22.7.2013 11:21

E84d17u89a22r64d 11M16y96s73l73o27v22i41č 6631621929662

Ultra stupido je v převaze. Lékem osvícená monarchie i totalita. Všichni si přejí demokracii. K tomu je nutná převaha rozumných. Možná volební právo dle příčetnosti. Včera komentátor na TDF - Dominanta Paříže Eifelovka (dle stavitele Eifela), ale místní říkají-vyslovují Efel. Chápu, Stvoření světa neviděl, tak mu to neutkvělo v paměti. Karikatury již nejsou. Notář omylem uvede záměnu kupující a prodávající. Prezident Sk BIATEC označí za historický doklad Slováků. Záměny vzdělanců na pravém místě.

0/−2
22.7.2013 15:56

I26g59o90r 73N58e23p18a63l32a 4325115436598

No Eduard, odvolávate sa na IQ a vzdelanosť a pritom sám šírite nepravdy a polopravdy. Alebo snáď (www.stopcechum.cz) ste z tých, ktorí na druhých vidia aj najmenšiu chybu, ale vlastnú malosť s ľahkosťou prehliadate ?

Vaše potvrdzovanie vlastných teórií neoveriteľnými argumentmi, resp. výrokmi "prezidentov" SR sú len potvrdením, že ste obyčajný Čecháček, ktorú vlastnú malosť nevidí a potrebuje si dokazovať vlastnú dôležitosť klamstvami a polopravdami. Prečo to robíte ?

(Biatec nie je historický doklad Slovákov, ale je dokladom, že na území dnešného Slovenska žili vyspelé keltské kmene dávno pred tým, ako sem dotiahli hordy Hunov s Attilom na čele. Je to potvrdenie, že Karpatská kotlina bola dávno pred príchodom predkov Maďarov osídlená a nie je pravda, čo tvrdia súčasní maďarskí historici, že toto územie nebolo obývané a prvý legálni obyvatelia Karpatskej kotliny boli predkovia Maďarov a teda že územie súčasného Slovenska je historickým maďarským územím na ktoré majú nárok. Biatec je potvrdenie tejto skutočnosti a nie toho, čo sa snažíte podsúvať vlastnými príspevkami..8-o)

+1/−1
22.7.2013 16:30

B44o53h55u18s40l95a33v 73K80r90á84l94í51k 2941980559216

Až na to, že to bylo přesně naopak. V původní verzi bylo "zastavme ich" (resp. "zastavme jich") a masarykovské Československo to změnilo na "zastavme sa".

+2/0
22.7.2013 12:56

I21g38o29r 92N34e85p29a83l36a 4925815576418

Presne tak. Hymna vznikal na základe Matúškovej básne a to "zastavme ich" Čechoslováci zmenili na "zastavme sa". 

To "zastavme ich" znelo zo slovenskej strany v českých ušiach bojovne a nacionalisticky a  tak v Prahe usúdili, že "zastavme sa" pod krídlami Prahy znie omnoho prijateľnejšie.

+1/−1
22.7.2013 13:10

J77a15n 62W23o39l73p66r32e33c65h69t 2925454687152

Buď umím něco složit a zahrát nebo se snažím šokovat názvem.

+3/−2
22.7.2013 10:49

Z78d16e28n19ě17k 21T21r71u24t66n19o67v35s33k13ý 7123503256480

by mě zajímalo, jak by se pan soudruh exposlanec tvářil na http://www.stopcechum.cz/  útočícím podobně na Slováky....uvedená stránka měla i profil na FCB...

0/0
22.7.2013 10:44

Z23d79e41n37ě64k 34T88r87u86t71n58o10v88s26k24ý 7153303736720

poslechl jsem si to jen jednou...k hudbě...odrhovačka, ale dle mého názoru chytlavá...(v hudbě nemám vyhraněný  styl)

text: neshledávám na něm nic špatného...pokud nad ním Slováci aspoň zapřemýšleli a vyhledali si oficiální text své hymny, jen dobře. Podobný kopanec bychom potřebovali i mi Češi.

+1/0
22.7.2013 10:39

J50o30z65e42f 48D56u29h15a41c98e29k 7621280763950

nevsimajte si toho hajzlika, je z exparlamentnej strany plnej smejdov a zlodejov. urobil by vsetko aby sa znovu zviditelnili. hnus, nechapem ako niekto taky moze dostat v priestor v novinach ;-O;-O;-O

0/0
22.7.2013 10:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.