Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příběhy 20. století: Přežila Osvětim, po válce se bála říct, že je Židovka

Helena Maršíková málem zemřela ve frontě na tetování v koncentračním táboře Osvětim-Birkenau, dokázala se však vzchopit. Do Osvětimi ji přitom deportovali dvakrát - přežila i tábor Krakov-Plaszów a otrockou práci v továrně spadající pod koncentrák Dachau. Po válce se bála říct, že je Židovka. "Bylo to velmi těžké," říká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a32n 19K16r20a86u57s 8122648824

Smreku, volal jsi po konkrétních argumentech a když jsem ti tři namátkově vybrané dodal, shořel jsi jak papír a kromě hystericky vyřvávané mantry "antisemitismus" - "nacismus" - "Irving" (přitom ani nevíš, jak se to jméno píše - to už mluví samo za sebe) jsi se na nic nezmohl. Tímto věcně - pouze z mé strany - vedenou diskusi s tebou uzavírám, jelikož to je naprostá ztráta času. Dál si tu plácej a lži sám sobě jak chceš. Už na tebe nebudu reagovat, tak si ještě napiš nějakou svou rádobyvtipnou odpověď proloženou deseti smajlíky - nejlépe do každého vlákna rovnou dvě, jak máš ve zvyku - dej každému mému příspěvku mínus a ukájej se fantaziemi o tom, jak jsi mi to nandal. ;-D

Normálním a inteligentním lidem doporučuji, aby si přečetli diskusi a udělali si vlastní názor.

+1/0
29.7.2013 20:03

H69a91n73a 43K27r10i35v79a57n44k47o62v80a 4111787963340

takze holocaust neexistoval? zadne plynove komory, to je vse vymysl?

0/0
29.7.2013 20:37

M20a52r96e84k 13K65o37l25e78b71a 9965265233242

Plynové komory byly téměř v každém větším táboře, jen jejich účel byl jiný. V Birkenau dokonce dodnes existují, ale nejsou to ty trosky krematorií. Jsou to 2 budovy zrcadlově postavené proti sobě zhruba v polovině tábora, na levé straně. Holocaust je pak slovo, které "zpopularizoval" podvodník Ellie Wiesel, když tvrdil, že v Osvětimi pálili lidi zaživa na obrovské hranici. Dnes už to nikdo netvrdí,  ale to slovo zůstalo.

+1/0
30.7.2013 5:18

J21a59n 27K74r23a85u16s 8572248904

Tady máte odpověď: http://www.vzdelavaci-institut.info/?q=system/files/Uvod_do_revizionizmu_holocaustu.pdf

0/0
30.7.2013 8:12

J70a43n 35K96r22a31u40s 8182848764

Tak naposled pro Smreka a už ho v jeho zoufalství nebudu trápit: podle oficiální verze měla německá armáda v Babím Jaru až do 28. září 1943 na hranicích nebo jámách zpopelňovat exhumované postřílené Židy. Na letecké fotografii z 26. září 1943 (v Národním archivu ve Washingtonu vedena jako Ref. No. GX 191 F 910 SK, exp. 122, ke shlédnutí např. zde http://germarrudolf.com/2012/05/air-photo-evidence/) ale nejsou žádné příjezdové cesty, sklady nebo zásoby paliva, vykopávky, místa s hořícím ohněm ani kouř - zato naprosto neporušený krajinný reliéf i vegetace. Jak je možné, že po údajně právě probíhajícím horečném spalování na fotografii není ani památka?

+1/0
27.7.2013 20:55

P15e14t78e78r 14S64m58r63e55k 3122190660432

Tvoja potreba kraus, zakladať nové vlákna je na psychiatra !  Desiatky tisíc svedectiev od samotných veliteľov až po väzňov.... ale nie Kraus, koleba a Irwing to vedia najlepšie ;-D

0/−2
29.7.2013 10:43

J33a86n 44K15r86a91u90s 8752958604

Tak dál pro Smreka, který, jakmile došlo na argumenty, po kterých tak volal, dopadl ještě hůř, než jsem čekal: Zatímco v odvšivovacích komorách, kde se prokazatelně používal cyklon B (kyanovodík v granulátovém nosiči) k dezinsekci oblečení, jsou ve zdech dodnes měřitelné vysoké koncentrace kyanovodíku, ve zdivu "plynových komor" vysoká koncentrace kyanovodíku není - ve skutečnosti tam není žádný nebo jen stopové množství. Jak mi to vysvětlíte?

+1/0
27.7.2013 5:58

P36e51t77e67r 24S92m48r62e22k 3482180200422

To nie je pravda ! Tzv. Irwingove "výskumy" ( mimochodom, zakomplexovaný človek, ktorý neskončil strednú školu) sú nezmysel niekoľko krát vyvrátený. To sa na webe vzdelávacieho inštitútu nedozviete. ;-) Inak musím uznať, že dať si k týmto názorom vlastnú fotku je buď ukrutná odvaha, alebo totálna debilita. Vaša "argumenty" na úrovni 15 ročného skinheda, ktorý objavil Irwinga a iných "vedcov" sú proste trápne a ešte sa tím chválite. No....vaša vec.

+2/−2
27.7.2013 10:42

J31a59n 54K14r34a37u19s 8472618164

Dvě lži v jedné větě, tomu říkám pokrok ;-)

1) Žádné "Irvingovy výzkumy" (píše se s "v") v tomto směru neexistují, Irving ohledně holocaustu žádný výzkum nikdy neprováděl (pokud tvrdíte opak, dejte mi odkaz na takový výzkum). Jediný důvod, proč spolu s nohsledem Nečasem pořád omíláte tohle jméno, je, že nikoho jiného neznáte, respektive vám mediální propaganda jiné jméno do hlavy nenalila. :-)

2) Nesmysl několikrát vyvrácený - druhá lež. Chemické analýzy nebyly vyvráceny ani jednou, natož několikrát. Pokud tvrdíte opak, doložte ho.

3) "To sa na webe vzdelávacieho inštitútu nedozviete." A kde se to tedy dozvím? Opakuji, odkažte mě na takový konkrétní výzkum.

4) Útoky ad hominem absenci argumentů nenahrazujete, pouze ji podtrhujete. Říkám vám to už poněkolikáté, i když vím, že to nikdy nepochopíte. Mimochodem bych řekl, že vy naopak moc dobře víte, proč jste si sem fotku raději nedal... ;-DR^

+1/0
27.7.2013 20:53

P44e47t27e18r 80S53m76r37e11k 3452490650252

David Irving The Holocaust lie. Je dokument kde sa o jeho výskumoch hovorí. Myslím, že ho za to zavreli, alebo dostal pokutu.

0/−2
29.7.2013 10:52

J92a89n 69K57r32a90u16s 8302948324

Takže jste žádný odkaz na konkrétní výzkum nedal.

0/0
30.7.2013 8:14

P69e40t30e90r 35S98m41r39e15k 3172570100442

Inak povedzte to do očí tím čo prežili.....že klamú už 60 rokov Rv Rozhovor z niekym takým by vám rozhodne prospel.

+1/−2
27.7.2013 10:51

J13a67n 63K42r14a78u77s 8692988164

S radostí, přiveďte mi někoho, kdo na vlastní oči viděl plynovou komoru a dokáže popsat její fungování. Za 60 let se nikdo takový nenašel, kromě různých Vrbů apod., kteří ale při křížovém výslechu museli přiznat, že si to vymysleli a stejně jako vy se najednou odvolávali na "básnickou licenci" ;-DR^

+1/−1
27.7.2013 21:09

P66e64t44e75r 14S28m40r41e21k 3222770860862

Aké krížové výsluchy ?? Link by nebol ?

0/0
29.7.2013 10:53

J88a28n 77K95r70a39u42s 8172258584

http://www.vho.org/aaargh/engl/vrba1.html

+1/0
29.7.2013 20:02

K85a11r93e89l 85N37e52č35a32s 5633739650550

Názory pánů Koleby,Krause etc.lze označit za typické neonacistické mudrování.Ignorují  kulturu,dějiny,fakta. Upírají se pouze k relativismu a neonacistickým sračkám.Už to,že se těmito exkrementy zabývají dlouhodobě jako koníčkem svědčí o mnohém.

+2/−2
24.7.2013 22:25

M58a93r22e97k 73K95o44l32e57b26a 9775455633182

Ano, svědčí to o tom, že mám zájem poznat skutečnou historii a nestačí mi jen smířit se s oficiální propagandou, která spoustu věcí zamlčuje, upravuje nebo rovnou kriminalizuje.

+1/−1
25.7.2013 4:51

P17e47t37e90r 89S18m78r43e81k 3242420130872

Čo je to skutočná história ?? Tá je len jedna a je o tvrdých faktoch, nie o vašich nenávistných emóciách !

0/−2
26.7.2013 13:02

M84a88r23e22k 31K43o68l82e82b72a 9645455713922

Skutečná historie je výsledkem bádání skutečně nezaujatých badatelů (nikoliv pseudobadatelů, kteří si hlídají, aby náhodou neobjevili něco politicky nevhodného) a není tedy psaná vítězi. S nenávistí pak nemá nic společného.

+1/−1
26.7.2013 17:28

J68a32n 57K35r76a30u14s 8972418734

Nečasi, když neumíš diskutovat slušně, tak radši mlč. Že ti tečou nervy je tvůj problém a řevem o "neonacismu" a "antisemitismu" jen podtrhuješ to, že věcně nemáš co říct, i když ti to asi nedochází :-)

+1/−1
27.7.2013 6:12

P65e85t22r 76M79a79j94e84r 7202556181441

Podle původu, víry nebo barvy kůže třídí lidi pouze zakomplexovaní chudáci.

+3/−1
24.7.2013 19:48

P94e44t75e79r 35S44m82r90e28k 3962170200202

To ma chcete akože nachytať na beletrii, na vetách písaných literárnym jazykom ?? ;-D A odvolávate sa na Fyziku.  Ste hlúpejší ako som si myslel a veru, už pre tím to bolo dosť zlé. Naštudujte si základy literatúry a spamätajte sa človeče !!

+1/−2
24.7.2013 17:47

P33e87t64e81r 83S86m57r49e56k 3442310910132

for Kraus

0/0
24.7.2013 17:47

J12a76n 78K34r26a83u65s 8732878814

Zajímavé. Samotní autoři, recenzenti, knihovny atd. to vedou jako "literaturu faktu", ale jakmile má dojít na argumenty, tak je to najednou "beletrie" ;-D Ale vlastně máte pravdu, Holocaust Library, to je v podstatě samý román ;-DR^

+1/−1
27.7.2013 5:57

P54e51t85e31r 16S22m75r57e75k 3112520900252

Chápete, že to že to proste napíšete z toho pravdu nerobí kraus ? ;-D Argumenty stále žiadne....

0/−2
27.7.2013 10:44

J22a11n 32K96r68a86u59s 8222838764

Ten svůj bezmocný vztek za rozesmáté smajlíky neschováte, Smreku :-)

Pokud je tedy Death Camp Treblinka od Donata beletrie, za kterou jste jí označil, tak proč

1): má podtitulek "A Documentary" (http://www.amazon.com/Death-Camp-Treblinka-A-Documentary/dp/0805250085)

2) Všude je vedena jako "nonfiction"

3) Cituje z ní wikipedie ve faktografickém článku (z beletrie?;-D) http://en.wikipedia.org/wiki/Treblinka_extermination_camp#cite_ref-Donat.2C_Alexander_1979_9-1

Argumenty stále žiadne - vystihnul jste se dokonale...

+1/0
27.7.2013 21:09

J32a66n 13K65r12a22u51s 8452328514

Pan Smrek má rád argumenty, určitě tedy nějaké předloží. Tak třeba: Elie Wiesel o Babím Jaru píše (Paroles d'étranger, Editions du Seuil, 1982, str. 86): "Později jsem se dozvěděl od svědka, že se tu po celé měsíce země nepřestávala třást a čas od času z ní tryskaly gejzíry krve."

Prosím, popište mi fyzikálně-mechanické principy, na základě kterých může ze země tryskat krev. Můžete přiložit i videa a fotografie a další údaje, kde k takovým jevům dochází.

Vaše soukmenovkyně Rachel Auerbachová (Alexander Donath, The Death Camp Treblinka, Holocaust Library, New York 1979) tvrdí: "Krev se ukázala být prvotřídní hořlavinou."

Souhlasíte tedy, že krev je "hořlavina", a to dokonce "prvotřídní"?

To jsou jen dva namátkou vybrané příklady, takto by se dalo pokračovat donekonečna. Jelikož máte nastudované http://www.holocaustsurvivors.org/survivors.php, http://www.holocaust.cz/cz/main a http://www.yadvashem.org/, jistě mi dáte kvalifikovanou odpověď.

+1/−1
24.7.2013 17:13

K43a22r95e61l 80N44e72č98a68s 5303499210860

Popírači Šoa a  věční studenti negativních vlastností Židůnikdy neargumentovali v duchu konstruktivismu.Vždy vycházejí z jakýchsi termínů empirické analýzy.

+1/−2
24.7.2013 18:00

M64a77r11e28k 25K77o24l74e96b77a 9295285283492

Takže opět nic, vidíte, a to je ten důvod, že té propagandě už nevěřím.

+1/−1
24.7.2013 19:34

K19a63r16e39l 77N10e57č13a25s 5483519620940

Sokol a Kraus.Antisemité  jsou jako jablka.Když se trochu nahromadí-začínají hnít.Je to jako latrina,kterou zbudovali v Bukovém lese u Výmaru u oblíbeného Goethova stromu.

+1/−1
24.7.2013 8:30

P87a89v91e44l 64O45d11r35a63z83i95l 6724309577530

Samozřejmě. Kdo si dovolí pochybovat o čemkoliv v souvislosti s Židy, je automaticky antisemita, žeáno.:-P

+2/−1
24.7.2013 9:03

J64a92n 76K43r40a35u19s 8922388514

Samozřejmě. Prázdno vzniklé absencí argumentů je třeba vyplnit o to silnějším řevem "antisemitismus"! Stará taktika, bohužel už nezabírá tak jako dřív ;-)

+1/−1
24.7.2013 12:42

P48e62t83e48r 38S59m65r30e89k 3342810620222

No zato vy ste nás tu argumentami priam umlátil kraus ;-D Pastujete tu linky na obskúrne weby a myslíte si, že takto vyzerá diskusia. Omyl !

+1/−2
24.7.2013 14:06

P83e27t91e84r 35S66m42r19e30k 3562910190472

Hlavne, že nezabudnete dať ani raz mínus, to je váš spôsob argumentácie. Náckovia sú zodpovedný ! ;-D

0/−1
24.7.2013 14:23

J14a20n 37K84r93a60u50s 8942128614

Mínusování jsou vaše argumenty - ostatně jediné, které máte ;-D A o příspěvek výš jsem vám asi dal mínusy rovnou dva ;-DR^

+1/−1
24.7.2013 17:15

P62e95t14e27r 75S82m95r74e89k 3522190590502

neopakuj ! ;-DRv

0/−2
24.7.2013 17:53

H55a98n52a 60K29r30i91v69a73n11k33o48v38a 4441947723410

procetla jsem vase prispevky a mam dojem, ze zidy v lasce nemate. copak vam udelali?

+2/−1
24.7.2013 14:59

K67a20r32e63l 95N80e17č89a58s 5223559650490

K čemu jsou argumenty,když já nevím,o co Vám zde jde.Dehonestovat přeživší koncentračních táborů? Cítit se být lepším, než jsou Židé? Já to nevím,co chcete vlastně sdělit tím,že zde pod rouškou argumentů láteříte na adresu národa.Cítíte se patřit do tábora jiného lidství? Jinými slovy vlastně říkáte tu známou biologickou metaforu nacistů o špatné krvi Židů. Já Vám poradím.Naučte se Maďarsky,vypravte se na nějaký slet Jobbiku, pokecejte, přečtěte si Tacita atd.Udělá Vám to dobře. Já vím,být gaulaiterem-to je jiné kafe,ale alespoň něco.

+2/−2
24.7.2013 17:31

K10a86r63e64l 37N42e43č41a29s 5133419860610

Židovství není určitě žádný dekret na charakter.Jsou jistě židovské mafie etc. Ale spojovat,jak v diskusi zaznívá  státem posvěcenou lichvu a následné exekuční ničemnosti s židovstvím je jen pokračování věčného antisemitismu. Ve státě,kde se lidé nadšeně stěhovali do arizovaného majetku a přihlíželi,jak bylo jejich 290 000 spoluobčanů odvezeno k splynování je to jev pozoruhodný.

+2/−1
23.7.2013 17:33

M72a65r88e41k 86K33o43l32e42b86a 9945545733902

Ano, tak zní propaganda.

+1/−1
23.7.2013 18:18

P61a11v17e74l 35O30d72r23a69z82i10l 6124619407210

Možná to nevíte, ale ono se o tom plynování zase tak moc nevědělo.

+1/−2
24.7.2013 8:58

M63a77r44e12k 33K25o28l58e71b87a 9215425173232

Po pravdě se o něm nevědělo, ještě ani pár let po válce.

+1/−1
24.7.2013 14:25

K90a18r89e46l 79N42e34č53a77s 5213249470120

Když odváželi plné vlaky do Polska,tak si lidé mysleli,že jedou do Luhačovic?

0/−1
24.7.2013 19:19

M81a87r38e35k 91K31o68l63e51b92a 9315585713122

Ne, že jsou deportováni do pracovních a koncentračních táborů. Dělali to tak v té době také Američané s Japonci a hlavně Sověti se svými nepohodlnými občany.

+1/0
24.7.2013 19:59

K39a28r62e91l 23N58e31č61a91s 5633319290160

Tak a co tedy chcete slyšet?Že všechna ta svinstva byla správná? Nebo ,že nebyla?Myslíte si,že jste něco lidsky lepšího,než Židé? Vlastně říkáte,že vzít lidi z domova,všechno jim sebrat,nahnat do dobytčáku a odvézt po statisících JENOM do koncentráku je normální?To je tedy septik.

+1/−1
24.7.2013 21:48

M67a85r66e30k 63K30o42l39e29b45a 9945895733522

Nejprve je třeba to vztáhout k době, kdy se to stalo. A jak jsem psal, v té době to tak dělaly i jiné státy. Četl jste Solženicyna? Připdalo vám to lidské? Sám Solženicyn se "krutosti" nacistických koncentráků smál a dával k dobru příběh, kdy se jedna bývalá vězenkyně z gulagu dostala tuším do Ravensbrucku a připadala si jak v sanatoriu.

+1/−1
25.7.2013 4:46

P70a97v85e41l 73O76d13r16a89z84i96l 6644269507880

Tak třeba já nepotřebuji slyšet nic. Jen jsem vám vyvrátil váš blábol o přihlížení odvozu spoluobčanů ke zplynování.

0/0
29.7.2013 21:22

V34e17r16a 85M63e81n95d31l38i10k26o42v82a 9929322725

kdo je to tento jan kraus a vzdelavaci-institut? 8-o

+1/−1
23.7.2013 14:36

M28a69r87e32k 74K60o89l53e25b98a 9765115683642

Špatně, to je přece úplně jedno, důležité je, co říkají.

+1/−1
23.7.2013 15:26

K47a79r53e15l 21N39e18č36a90s 5563499690850

Výlety do dějin a jiné myšlenky pana Zapletala jsou skutečně pozoruhodné. Zde se zabývá-židovstvím. Hovoří o postojích slušné křesťanské kultury a slušných ateistů vůči lichvě atpod. Ne tak Židé,podle Zapletala.Věru moc nacistů ukázala co by ti křesťané a slušní ateisté dělali,kdyby mohli.Jak my zjistíme odlišnost,tak ji nejsme schopni snést.Zapletal  píše sofistikovaně,je to onen mainstreamový proud české xenofobie,proud těch slušných  lidí..Někdy v dějinách se stává,že takoví slušní lidé se dostanou k rozhodování,koho vyloučit z referenční skupiny. Pak lze vidět,co skrývali.

+2/−2
23.7.2013 13:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.