Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda církevními restitucemi nespáchala trestný čin, zjistili žalobci

Schválením církevních restitucí se vláda nedopustila žádného trestného činu. Jeden z klíčových zákonů kabinetu Petra Nečase kvůli podnětům občanů analyzovalo Vrchní státní zastupitelství v Praze. Podle náměstka vrchní žalobkyně Adama Bašného ale žádné pochybení nenašlo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29i34ř71í 27H69e42n20d18r53y58c56h 6480543447542

Potažmo Vatikán si namastí kasu. Co by asi na to řekl Mistr Jan Hus? Církev by měla být bohatá duchovnem pro věřící, ne majetkem. A pokud nějaký majetek získala, tak z většiny tím, že někoho označila za kacíře, toho popravila a majetek zabrala. Zvěrstva páchána ve jménu kříže a hromadění majetku.

+3/−2
21.7.2013 8:09

J68a74n 16B96u49ř46i93č 9885108683930

paneHendrych, nejsem katolík, ale to co zde píšete, je tak strašná ideologická pakárna, že i soudruh Hendrych, předseda ideologické komise KSČ, by se červenal nad tím,jak je málo revoluční. Jděte s těmi kecy do haje. Ne zeleného, rudého.

+1/−3
21.7.2013 9:10

J43i75ř70í 61H14e98n79d40r67y29c89h 6550893397902

Reakce vskutku hodna znalce ideologie komančů. Možná by bylo dobré si něco přečíst z historie.

+2/−2
21.7.2013 10:35
Foto

J81i33r47k54a 83O74u96l85i30c30k85ý 3477903841355

Tak začněte, abyste tu nebyl za pitomce :-P

0/−1
22.7.2013 20:05
Foto

J45i71r57k74a 97O44u47l90i53c56k68ý 3247753341785

Demagogie 1

Dějepis 4

(a to jen proto, že jsem přimhouřil obě oči)

Veškerý majetek konfiskovaný po popravených propadal ZÁSADNĚ světskému vladaři (panovníkovi nebo majiteli panství)

0/−1
22.7.2013 20:04

P28a25v66e58l 63N69o50v54á83k 6281466899491

Co by také jiného měli asi žalobci zjistit - v této banánové republice je možné všechno  - i restituce proti kterým v této podobě je 80% obyvatel .......... jen poznámku pro ,, modré " ptáky - dodnes nejsou uzavřeny restituční kauzy které se táhnou i 20 let , kdy restituenti doložili první poslední  - tady nikdo nedoložil nic a o spravedlnost jde až v poslední řadě !!

+3/−1
21.7.2013 7:02

J41i27ř60í 88H54e42n83d28r96y24c41h 6560443427932

Peníze jsou až na prvním místě.

+2/0
21.7.2013 8:10
Foto

J96i25r60k30a 60O51u12l70i79c41k30ý 3647933261725

Diskutujete a ani neznáte znění zákona ... v něm je jasné ustanovení o tom, že oprávněné osoby musí svůj nárok doložit

0/−1
22.7.2013 20:06

Z56d60e54n96ě59k 35B95e78r68á43n50e59k 2308105356122

Je opravdu zvláštní, když napíšu o církevních restitucích následující pochybnosti. Že jsou jiné než pro ostatní osoby Česka. Že církve by měly doložit, že majetek vlastnily. Že by církve neměly dostat další peníze navíc. Že kardinál Tomášek už prohlásil, že stát se s církvemi vypořádal ke spokojenosti církví a státu. Na tomto portálu se najdou lidé, kteří ze mne udělají komunistu, levičáka, nevzdělance, atd. Omyl, nebyl jsem a nejsem komunista, jen nemám v lásce jakoukoliv nespravdlnost.

+2/−1
21.7.2013 6:48
Foto

J29i37r56k57a 68O66u26l38i97c39k56ý 3807563331765

Ale milujete lež ....

tou lží je ono údajné prohlášení kardinála Tomáška. S ním přišel jako první bývalý nomenklaturní kádr, člen kolaborantské ČSS, Jiří Paroubek.

Kdy a kde toto měl kardinál Tomášek říci a při jaké příležitosti?

0/−1
22.7.2013 20:08

M89i11r33o67s79l11a46v 81P67o11k45o91r85n20ý 3902805695548

Mne by ovšem zajímalo, kde bere církev doklady o tom, že něco vlastnila, když za Rakouska Uherska jí byl všechen majetek zabaven. A pokud ještě něco měla, tak jí to zabavili Komunisté a ti by to měli vracet. Proč tímto vracením se dnes ožebračují obyčejní lidé.

+3/−2
21.7.2013 0:01
Foto

J39i11r37k46a 68O14u89l44i25c97k30ý 3787243311445

Zabavil to stát ... a vy jste z toho ukradeného poměrně dlouho žil. Raději mlčte, protože vy sám jste ožebračoval církev

0/−1
22.7.2013 20:09

M66i59l57a95n 42H 4547100829541

Jak pan Ouklický konkrétně ožebračoval církev? I já ji ožebračoval či ožebračuji?

+1/0
23.7.2013 7:40

M88i55l32a74n 39H 4277160579851

Pardon, přehlédl jsem se, pan Pokorný.

0/0
23.7.2013 7:42
Foto

J36i27r32k49a 53O42u29l77i45c85k47ý 3617873851245

Odpovídám jeho stylem, neboť asi jen tomu rozumí .... relevantní argumenty ignoruje :-P

0/−1
23.7.2013 7:46

A56l29e60š 42L83i37s98o39v28s81k56ý 9222804243148

Je zarážející, jak neuvěřitelně zuřivé reakce vyvolává jakákoliv zmínka o církvi a náboženství u lidí, kteří evidentně žádné vlastní zkušenosti s církví nemají a prakticky o tomto tématu nevědí vůbec nic kromě mixáže mediálního masírování, zbytků komunistické propagandy a bulvárních článků.

+3/−3
20.7.2013 22:29

J97a91n 71T91o87n 9146212266163

Je to divná doba, většina lidí má hotový názor už po přečtení nadpisu :-/

0/−1
20.7.2013 23:57

M25i76r64o19s24l44a92v 10P69o18k28o20r66n72ý 3732585365878

S církví měli zkušenosti hlavně ti, které nechala církev popravit v čarodějných a jiných procesech. Proto je v Českých zemích tolik ateistů. A nechápu drzost někoho, kdo se sám prohlásí za mluvčího Boha.

+3/−2
21.7.2013 0:02
Foto

J14i66r95k30a 48O62u41l86i55c88k95ý 3977193441125

Nechápu drzost někoho, kdo má elementární nedostatky z dějepisu a logiky ....

0/−1
22.7.2013 20:10

Z53d27e16n71ě89k 24B82e87r55á52n71e95k 2928415286972

Mne je církev lhostejná do té doby, pokud ji nemusím financovat. Pokud jí vláda nerozdává i to, co nikdy nevlastnila. Pokud se k ní vláda nechová jinak než k ostatním restituentům. Pokud jeden kardinál v devadesátých letech neprohlásí, že stát už se s církvemi vyrovnal a po uplynutí několika let jí stát opět dává další a další peníze a výhody. Jistě uznáte i vy, že tady není něco v pořádku.

+2/−1
21.7.2013 6:35
Foto

J43i61r26k17a 58O19u93l38i12c76k36ý 3877133141715

Ano, máte pravdu, nejste v pořádku, jste lhář a jste i komunista. Nic na tom nemění jakékoliv Vaše ohrazování se. Třebas nemáte legitimaci, ale duší jste komunista přímo kovanej!!!

0/−1
22.7.2013 20:11

Z98d82e17n22ě55k 66B85e45r72á31n78e49k 2778755656472

Církve s bývylou vládou ožebračily Čechy a stát. Dostaly i to, co nikdy nevlastnily a dostaly i další peníze. Česko je ateistická země a financuje obřady ze středověku organizaci, která ani nikdy Česko nijak nemilovala. Jak je to možné? je to jednoduché, peníze ovládly PS a politiky. My to musíme řešit a napravit. Není přece možné, aby se páchala na Česku další křivda..

+3/−3
20.7.2013 21:03
Foto

J54i37r90k62a 45O92u37l52i44c32k77ý 3697223861935

Kdo je to "my" a jaké máte na mysli řešení? ;-)

0/−3
20.7.2013 21:07

Z84d51e80n72ě22k 85B29e71r41á56n25e52k 2848795696262

My jsou lidé vzdělaní, podnikatelé, kteří něco dokázali. Řešením je spravedlnost pro všechny stejná. Není přece možné mít ve státě různé restituce - jedny pro všechny a jedny pro středověkou organizaci. To jistě chápete?

+3/−4
20.7.2013 21:12
Foto

J62i45r39k81a 60O22u51l35i15c55k64ý 3767323871265

Tedy jste nějakým způsobem zplnomocněn mluvit za tuto skupinu lidí? A na základě čeho?

Jinak máte pravdu, že se mělo postupovat stejně, tedy vydat VŠECHNO bez ohledu na součsného vlastníka (tedy vytvořit nové nespravedlnosti), umožnit také rok a půl daňové prázdniny, jako měli restituenti z řad fyzických osob (daň z převodu nemovitostí byla zavedena až rok a půl po účinnosti prvního restitučního zákona, tedy ti, kdo prodávali majetky v té době ŽÁDNOU daň z převodu nemovitosti neplatili) a za poškozené, či nevydané majetky přiřknout náhrady a čekat, až se oprávněné osoby budou soudit aa získají mnohem více, než jim bylo přiřknuto.

Bezpochyby Vám za to každý vzdělaný člověk zatleská :-P

A především bych chtěl vědět, jakým způsobem jste zplnomocněn hovořit jménem skupiny, kterou jste definoval.

+1/−3
20.7.2013 21:17

Z33d84e36n92ě97k 96B12e52r61á35n64e59k 2168305496512

Jakým právem mne vyslýcháte? Nejsme  v roce 1950, kdy STB mohla vše. Ještě nenastala doba inkvizice, tedy musíte vytrvat až přijde čas a my přideme na posty vrcholovém politiky. Četl jsem vaše některé příspěvky a musím uznat, že máte svoji demagogii docela dobře vytavěnou. Postavenou ale na polopravdách a bludech. Zkuste také fakta.

+2/−5
20.7.2013 21:25
Foto

J71i74r16k25a 34O82u15l43i71c98k54ý 3667663311515

Pane Beránku,

hovořil jste "my", já se Vás ptal, kým jste zplnomocněn. Já jsem také vzdělaný a také jsem OSVČ a nijak jsem Vás nezplnomocnil hovořit mým jménem.

Ty polopravdy a bludy z této diskuse mi odcitujte. Rád se nechám poučit a vyvést z bludů. Pokud vím, uváděl jsem zde pouze fakta.

+1/−4
20.7.2013 21:29

Z49d52e39n91ě67k 58B85e70r29á59n91e77k 2558955616452

Vaše názory vám nikdo nebere, vašim jménem nepíšu, nechci s vámi mít nic společného.

+3/−3
20.7.2013 21:36

P14e65t14r 91H12r25o72m91á50d79k92a 1309972515448

Beránek, teda jak vás čtu, tak doufám, že vy nikdy nikam nepřijdete...

+1/−1
20.7.2013 21:41

Z85d40e82n24ě17k 75B38e81r91á85n13e86k 2658415146582

Bojíte se, že v Česku na postech vlády a poslanců skončí krádeže a ti lidé budou muset pracovat? Pak vás chápu, že nechcte, aby tací lidé byli v politice.

+1/−1
20.7.2013 21:46

P46e20t63r 50H11r62o38m48á33d78k47a 1509872655648

vy máte problém napsat i jednu větu bez překlepu, nerad bych vás viděl u jakékoli složitější činnosti ;-D

+2/−3
20.7.2013 21:58

Z72d77e24n16ě47k 72B80e54r69á75n82e21k 2168985386172

Není důležité, zda mne uvidí u něčeho důležitého lidé jako jste vy. Tací již vládnou Česku hodně dlouho, bohužel špatně.

+1/−1
21.7.2013 6:24
Foto

J59i45r30k55a 20O43u11l43i33c11k44ý 3907373371865

Jste ignorant a lhář, používáte stejnou demagogii jako Hitler, Goebbels, Gottwald, Čepička a další superzločinci .... logicky z toho plyne, že slušní lidé Vás u ničeho neuvidí, neboť popravení své katy zpravidla nevidíRv !!

0/−1
22.7.2013 20:14

D93a36n30i39e19l 51N35o66v85á65k 3643938732273

Honzo,tvé zdárné ukončení ZŠ a učňáku,snad i maturity při zaměstnání;-)ti nikdo nebere,možná jsi zručný manuálně ale s IQ to dle tvých výroků asi nebude žádná sláva.

Btw. proč se dobrovolně ztrapňuješ?

0/0
20.7.2013 22:39

A50l32e48š 93L71i87s15o66v19s54k38ý 9762794813458

Ano, je třeba počítat s tím, že tak jako se našli borci, co tvrdili, že Osvětim byl vlastně rekreační středisko, tak se najdou lidi, co budou tvrdit, jak se církev za komunismu měla dobře.

+1/−2
20.7.2013 22:26

Z38d88e27n41ě87k 88M83a85š69e29k 7642348775434

Komunismus nebyl, takže se neměla nijak.

+1/−1
21.7.2013 5:10
Foto

J89i55r49k36a 25O81u77l94i95c64k49ý 3817363271755

Vidím, že geblsáček tady plevelí v diskusi ... hlavně samé podložené argumenty :-P

0/0
22.7.2013 20:16

A10l42e70š 52L30i57s75o47v61s85k38ý 9652464783748

Můžete uvést, jaké obřady konkrétně jsou ze státního rozpočtu financovány? :-) :-) :-)

0/0
20.7.2013 22:30

E16v62a 36P33e29t97ř88í49k64o98v67á 9428912611915

když tak tady pročítám příspěvky hlavně těch věřících ani se nelze divit jakou to mají z té loupeže radost, kam se ale poděla ta skromnost a přejícnost těch, co si nalhávají něco o něčem co jiný převrátil, vyložil po svém a tím získal stádečko oveček, které přestalo věřit ve své schopnosti a našlo je v někom, kdo byl chytřejší a silnější, možná že je i dobře, že se to stádečko moc nerozrůstá či spíše skomírá, na druhou stranu by bylo jistě velmi zajímavé, kdyby nějaké církevní restituce, které parlamentem prošly jen politickou korupcí ODS a TOP 09 stran LIDEM, když jim slíbily utvoření klubu, neprošly a jaké by se zde uváděly komentáře těch věřících, s budoucností samotné církve a všeobecně věřících to vidím bledě

+4/−3
20.7.2013 20:18
Foto

J16i62r66k20a 68O86u93l80i57c84k23ý 3177863491865

Radost? Pochybuji, teď totiž nastávají pro církve těžké časy, obnovit u nás téměř zpomenuté umění se postarat sami o sebe .....

Předchozí forma financování byla přeci jen pohodlnější, pomuni-li ten fakt, že na opravy peníze nebyly a správci farností sháněli peníze na opravy svých kostelů jak se dalo .... sbírkami, oslovováním sponzorů. Stát přispíval v tomto směru jen minimálně a téměř výhradně jen vybraným památkám, které mají status Národní kulturní památky.

Nyní nastává pro církve období, kdy budou muset prokázat svou životaschopnost i z ekonomického hlediska.

+2/−3
20.7.2013 20:25

Z26d40e25n31ě57k 85M54a12š96e76k 7202918155524

Nu co, pár farností zbankrotuje. Některé vlastní neschopností, některé účelově.

0/0
20.7.2013 21:05
Foto

J62i24r82k85a 69O78u74l98i36c19k86ý 3217813781475

Nemyslím, ale nebudu se přít, neboť věštit opravdu neumím

0/−1
20.7.2013 21:06

I15g90o11r 10F77o82s 9362273704131

Církevními restitucemi možná nevznikl trestný čin, přesto je to tunel na demokraticky smíšlející voliče kteří by v případném referendu souhlas k takovému kroku a jednání nedali.

Církev hlásající bludy nějakého "středověku" do dnešní doby prostě už nepatří a je brzdou rozvoje poznání světa a vesmíru jako i pohled na historii a význam církve.

Dávno víme že svět je kulatý a ne placka, víme že nejsou vodníci, víly ani čerti či andělé jak nám ukazují okřídlené anděly na obrazech.

Církevní restituce jsou prapodivně vstřícné k navracení majetků organizaci která v dějinách napáchala ve kménu Boha či Krista mnoho zla a zmařila miliony životů v křižáckých válkách a tažení proti čarodejnicím.

Rozhodně jde o tunel i když v rámci zákonů a paragrafů.

+7/−6
20.7.2013 19:03

Z16d60e59n68ě42k 58M94a88š37e94k 7702398315274

Vidím, že Koniášek zaplevelil celou diskuzi. Bodejť by tu chyběl.

+2/0
20.7.2013 18:52

J70i22ř26í 14D16i44a45t13k75a 6648916850191

Pane Oulický, přeji hezký zbytek dne.

+1/−2
20.7.2013 16:35
Foto

J90i37r68k35a 96O22u81l63i27c24k39ý 3927603901325

I Vám .... jdu se podívat ven, trochu se provětrat, pochválit den a svět, jak je stejně krásný ;-)

+4/−2
20.7.2013 16:38

J82i76ř75í 68D83i39a65t66k32a 6208356660121

Paní Němčíková, víte, že i astronom Prof. RNDr. Jiří Grygar je věřícím? Mají se tedy vaše tvrzení o katolících vztáhn out i na něj?

+5/−1
20.7.2013 16:17

J84i94t76k56a 49Č13e60r67n69á 4729277494631

Pan Grygar je také členem Sisyfos, neuznávající léčitele a ty jsou také věřící.

+1/0
20.7.2013 22:26

J52a96r86o20s54l52a23v 58T91í87n25e26k 4354618710122

Jo jo, proto ten Nečas tak spěchal, aby podepsal onu smlouvu o vyrovnání.Věděl,že půjde do kytek, a nová vláda by to určitě nejméně odložila... A na parlamentní většinu i kriminálník je dobrý...

+8/−9
20.7.2013 14:17
Foto

J12i85r85k24a 60O42u29l61i45c21k87ý 3707853231135

Myslíte poslance Pekárka? No jo, jenže senátní veto bylo u dotčeného zákona přehlasováno 102 hlasy ... hlas poslance Pekárka byl již tak nějak navíc ;-)

+6/−2
20.7.2013 14:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.