Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mohl jsem to být já. Obama se zastal zastřeleného černošského mladíka

Americký prezident Barack Obama podpořil rodinu černošského mladíka, který byl loni zastřelen. "Trayvon Martin jsem mohl být já, před 35 lety," řekl ve svém prvním obsáhlejším komentář k případu. Soud střelce George Zimmermana minulý týden zprostil obvinění z vraždy, což pobouřilo část americké veřejnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12a18n 86P85e77k59a 5313623613

Dřív si před Obamou ženy hlídaly kabelky. Dneska se před ním má na pozoru celej svět. Je to pokrok správným směrem..?

+2/−2
23.7.2013 14:57

J82o26z47e48f 91K54o48s73t60e11l53a54n69s44k22ý 8465522239246

Videl som kedysi film (názov si už nepamätám), v ktorom hlavný hrdina išiel oproti skupine černochov. Mal nutkanie sa im vyhnúť. Ale povedal si, že nebude predsa rasista, aby ich upodozrieval. Ale keď sa k nim priblížil, tak tí černosi urobili presne to, čo "rasisticky" predpokladal - zmlátili ho.

0/−2
22.7.2013 21:30

M31i86r43a 17L68o25v85e 3934520568254

rikas film? hmmm......

+1/0
23.7.2013 15:34

M18a54r56t16i84n 64N46á20p44l15a37v42a 5187429289291

Je malo zemi se muze pochlubit tim, ze by byly rasistictejsi nez USA. Bojuzel pro Ameriku je to rasismus naopak jak je videt, tak vele rasistu stoji Obama! Ale ma pravdu, kdyby v tom pripadu byl zaplezeny beloch, tak b k nemu nedoslo, protoze ny nokoho neutocil a nedostal za to kulku (zaslouzenou).

+1/−2
22.7.2013 20:05

D20a62n48i22e27l 57C77v18e90j47n 9130101950775

Věřte tomu, že tohle je výsledek jedné dobře mířené rány do nosu. Sám jsem takhle parkrát vypadal. Není to příjemné a opravdu i jedna rána může zabít.

No, ale kdybych já šel po ulici a za mnou vyšel z auta týpek a začal na mě pokřikovat, že tam nemám, co dělat a ať se pakuju, možná bych v sobě našel dost odhodlání a odvahy mu jednu vrazit a rozhodně bych měl právo se cítit ohrožený. Kdyby nebyl blbej a utíkal, nic by se mu asi nestalo, ale těžko tu filosofovat, co je napadení a co obrana, váš názor už znám.

+1/0
22.7.2013 17:50

J39a26r86o26m93i84r 38C83e50r69m88a37k 7159694748792

A co ta omlacena hlava zezadu? Co vypovedi svedku, kteri videli, jak lezi na zemi a je zasypany udery? A zastreleny byl proto, ze zaregistroval pistoli a logicky chtel Zimmermana minimalne odzbrojit, na coz musel samozrejme Z. reagovat tak, jak reagoval.

0/−1
22.7.2013 18:18

D57a51n31i14e50l 87C24v23e16j74n 9350361950325

http://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_the_shooting_of_Trayvon_Martin

7:16 Trayvon pokládá telefon svý holce

7:16:11 Zimmermannův soused volá 911, že někdo venku volá o pomoc

7:16:55 Se ozve výstřel

7:17 Přijíždí na místo policejní důstojník

Kdy přesně stihnul Trayvon zasypat Zimmermanna na chodníku ranami a omlátit mu hlavu o chodník? A, což byla pro mě dosud novinka, celé se to děje cca 60 metrů od domu, kde Trayvon v tu dobu bydlel, takže asi opravdu nešel do té čtvrti krást. Žádní živí svědci kromě Zimmermanna souboj na vlastní oči neviděli.

+1/0
22.7.2013 18:55

J25a34r92o85m37i28r 50C70e39r27m33a41k 7329314348102

Ach jo. http://www.youtube.com/watch?v=DfN7-2ErEk4 

Ocitych svedku toho souboje bylo celkem cca 7, viz muj prispevek v polovine stranky.

0/0
22.7.2013 19:02

J63a92r78o17m95i42r 21C68e72r68m51a17k 7689514638342

Tady je zaznam sedmi hovoru na tisnovou linku: http://en.wikipedia.org/wiki/Shooting_of_Trayvon_Martin

Pokud se nepletu tak vsichni z nich jsou ociti svedci.

0/−1
22.7.2013 19:03

D42a62n54i74e30l 39C44v48e83j35n 9360951210645

No a všichni viděli prd, podle toho, co říkají. Několik z nich změnilo výpovědi. Někdo vypověděl, že viděl, jak Trayvon mlátí Zimmermanna i po výstřelu. Nikdo nebyl schopen říct, kdo volal o pomoc. Co je ovšem jistý, že Z. Trayvona podle toho, co říkal do telefonu svý holce sledoval a že jejich konverzace začla "Proč mě pronásleduješ?" "Co tady děláš?"

+1/−1
22.7.2013 19:32

T60o95m71á44š 45N17o12v63o98t92a 7100914318

Co to placas? To nebyla jeho holka, ale kamaradka, navic lhala pod prisahou a jeste k tomu neumi cist. Ta holka - Rachel Jeantel - to je pristehovalecky vykvet Ameriky. http://www.youtube.com/watch?v=GyWQMU61WEA v 0:57 - vyslo najevo, ze neumi cist.

0/0
22.7.2013 19:44

S44t49a43n73i95s16l63a68v 63A79u26g41u22s38t54i73n 2436874452470

Najdi si na vebu fotky Zimmermanova ksichtu a obličeje Martinovy mrtvoly a sám si (s použitím mozku pokud to svedeš) odpověz kdo mlátil koho.

0/0
23.7.2013 4:35

M42i34r13a 33L42o25v67e 3224760118584

Daniel CveinR^

0/−1
23.7.2013 15:36

S12t85a93n37i45s29l36a42v 94A29u42g26u55s38t70i48n 2116484942450

Tak nevím jak je to s tím Obamou a kabelkama, někteří zlí jazykové tvrdí že se mezi dámama moc nepohyboval a radši chodil po teploušských klubech.

+2/−1
22.7.2013 14:59

D23a83n59i19e15l 93C68v40e18j69n 9260361380755

Já si prostě nemůžu pomoct, ale celej příběh a zvlášť Zimmermannova verze (která je jako verze jediného očitého svědka nejvíce probíraná) mi přijde jak ta zpráva rádia Jerevan o poklidně orajícím traktoru na sovětsko-čínské hranici, který byl zcela bezdůvodně napaden čínskými stíhačkami, palbu opětoval a po sestřelení nepřátel se bez problému navrátil na základnu.

+2/0
22.7.2013 14:37

B92o98ř95i70v42o96j 42T38v43r61d47ý 8968670131151

Co konkrétně je na jeho verzi podivného?

0/0
22.7.2013 14:45

D82a71n92i43e84l 12C73v24e54j35n 9960341900285

Poklidně patrolující Zimmermann si s odjištěnou pistolí mírumilovně vystoupí z auta, načež je zákeřně ze zálohy napaden podivnou existencí, kterou už nejmíň půl hodiny v autě sledoval. Po krátkém boji, který ho ohrozil na životě náhodou namíří přímo na hrudník útočníka a v sebeobraně ho jednou čistou ranou "na komoru" zastřelí.

+2/0
22.7.2013 15:24

B21o68ř33i21v60o69j 40T40v40r32d67ý 8168460891601

Má to nějakou pointu? Co je zvláštního na odjištěné pistoli nebo na tom jak dlouho jej sleduje (když byl na hlídce)? Byl napaden, šlo mu o život (ať už jako následek mlácení hlavou o chodník nebo zastřelením jeho vlastní zbraní, které si Martin všiml a snažil se ji zmocnit) a přiměřeně situaci se bránil.

0/0
22.7.2013 15:36

D22a43n61i71e96l 78C36v63e88j41n 9180881920235

No tak s odpuštěním tohle  http://www.guardian.co.uk/world/2012/dec/05/george-zimmerman-lawyer-trayvon-photo-release 

není fotka člověka, kterému někdo mlátil hlavou o chodník, dostal jednu a maximálně druhou o chodník, když upadnul... A čistá rána na hrudník podle mě nebudí dojem nijak zuřivého boje.

Položím otázku, co kdyby to bylo naopak? Co kdyby si Trayvon všiml, že protivník má zbraň, která mu po ráně upadla, svedl o ní souboj (když jsou dva chlapi a jedna zbraň s ostrejma, dá se boj o ní vždycky považovat za sebeobranu) a náhodou vyhrál ten kluk a zastřelil Zimmermanna, byla by to taky sebeobrana?

A položím druhou otázku? Když za někým vyjdete z auta (i přes to, že vám to policie důrazně nedoporučila), máte s sebou odjištěnou zbraň, kterou neváháte použít, kdo se v tu chvíli brání a kdo útočí?

+1/0
22.7.2013 15:58

J98a48r62o57s36l68a46v 91B70r70ü78m24m63e60r 7344203726

Policie nic důrazně nedoporučila, jen řekla, že to nemusí dělat.

0/−1
22.7.2013 16:06

A50l13e83š 24Z94e73l65i83n80k30a 1174202766

a co vy chcete - aby mu bylo mláceno hlavou o chodník 15 minut než mu zbydou poslední zbytky sil a pak může použít zbraň ? Ona i jedna rána pěstí vás může zabít, tak nevím co tu předvádíte.

+1/−1
22.7.2013 16:17

B98o97ř42i60v13o67j 78T74v38r11d67ý 8988440231191

Ta fotka je otřesná, pokud by na mě někdo skočil a takhle zřídil a hodlal v tom pokračovat tak střílím, protože tady jde o život i kdyby se nedostal k mé zbrani.

1) ne, nebyla, vzhledem k tomu, že Martin byl agresorem a Zimmerman napadeným, což dokazuje pitevní zpráva, popis stavu Zimmermana bezprostředně zasahujícími lékaři/policisty, to že Z. telefonoval před napadením s policií. Rovněž M. ležel na Z.

2) v podobné situaci bych měl zásadně náboj v komoře. Každý kdo nosí zbraň ji z principu neváhá v případě napadení použít, proč by si ji jinak pořizoval, jako těžítko do kapsy? Co je to za nesmyslnou otázku?

0/−1
22.7.2013 16:25

S49t52a66n26i95s69l47a20v 77A59u47g24u51s83t84i65n 2626774742950

Na odjištěné pistoli je cosi zváštního - totiž to že pistolka kterou Zimmerman použil žádnou pojistku nemá ;-D (byl to kel-tec PF-9). Pan Cvejn pouze trapně dramatizuje události o nichž nic neví aby se ujistil ve svém vnímání světa.

0/0
22.7.2013 17:00

J22a39r81o39s26l10a95v 51B15r51ü62m90m16e86r 7194523296

1) moderní "spotřebitelské" pistole už většinou nemají pojistku, jistí se odporem na spoušti. Nevím co měl za zbraň, je to jen obecná poznámka.

2) bylo prokázáno, že v době střelby ležel Z. na zádech a střílel směrem vzhůru na T.

0/0
22.7.2013 16:05

D48a21n42i84e87l 91C18v45e51j82n 9140901890895

Řeknu Vám, jak si to představuju já, nemusí to být realita. Ten kluk tam šel dělat bůhví co, podle mě krást asi ne (to by do bílé čtvrti nešel sám), spíš bych v tom viděl nějakou holku (každému z nás bylo 17). Zimmermann ho sledoval, nahlásil na policii a sledoval dál, když se mu nezdálo, že policie bude konat, tak si vystoupil z auta, řekl klukovi pár ostrých slov, ať se pakuje z jeho soustedství. Kluk mu místo odpovědi jednu pořádnou vrazil, Zimmermann zavrávoral, upadnul, vytáhnul bouchačku a odprásknul ho. To odpovídá i tomu, že nejdřív byly v onom svědeckém 911 telefonátu slyšet hlas Zimmermanna a jeho výkřiky o pomoc a pak zoufalej křik toho kluka a pak prásk, stejně tak to odpovídá střelbě z leže.

Neříkám, že to přesně takhle bylo, ale podle toho, co jsem četl a viděl mi to přijde jako nejpravděpodobnější varianta. No, a podle mě je v tomhle případě střílení nepřípustný.

0/−1
22.7.2013 16:16

J48a95r97o66s65l67a11v 63B27r93ü50m96m47e76r 7174963516

Takže jste si vymyslel vlastní verzi, na které nejsou žádné důkazy.Ale je to úplně irelevantní.

+1/0
22.7.2013 16:28

S87t42a59n20i25s83l89a34v 30A39u20g77u87s62t65i26n 2586534542640

Ano, co si představujete není realita. Není to bílá čtvrť, Zimmerman neměl odjištěnou bouchačku (pistole co měl žádnou pojistku nemá), Martin nebyl 12 letý kluk z retušovaných fotek co jsou v oficiálních novinách  ale o hlavu větší atlet (hráč amerického fotbalu), feťák, rváč, prokazatelně koupil nebo prodal ilegálně drženou zbraň (můj odhad je že ji někde ukradl a prodal ale detaily nebyly zveřejněny) a byl třikrát dočasně vyloučen ze školy za rvačku, držení marihuany a za to že u něj bylo nalezeno páčidlo a ženské šperky které mu prý "dal kamarád"...

+1/0
22.7.2013 17:11

D14a15n61i38e57l 71C45v86e31j36n 9500441860645

Ok, zbraň jsem přestřelil. Máte pravdu, moje chyba, špatný argument a neznalost zbraní.

O 15ti minutovém bouchání hlavou o chodník mě ale těžko něco přesvědčí, pokud nebyl Z. hlavním hrdinou z osmdesátkovejch akčňáků, tak ta fotka neodpovídá zranění po dlouhém boji. Nikdo zatím nepřesvědčil o tom, že když vylezl z auta, nemohl předpokládat riziko konfrontace. On to byl místní rádobypolicajt, rád si hrál na drsňáka no a tenhle černej kluk si nenechal srát na hlavu, tak kdo se bránil a kdo byl napadený?

 A taky mi ještě nikdo neodpověděl na otázky, co kdyby to bylo naopak a při té nešťastné události zemřel Z., byla by to taky sebeobrana?

0/0
22.7.2013 17:39

S19t49a91n51i71s87l10a25v 76A34u50g53u11s20t60i72n 2276474962290

A kde jste vzal že to trvalo 15 minut?

0/0
22.7.2013 18:00

B62o34ř75i42v60o70j 38T35v30r25d77ý 8808300251261

Měl Kel-Tec PF-9.

0/0
22.7.2013 16:26

J78a94r32o13s20l76a48v 94B21r45ü15m10m57e86r 7154583256

Takže přesně. Malá lehká zbraň, přímo určená na sebeobranu na blízko, DAO, bez pojistky.

0/0
22.7.2013 16:32

J92a43r62o97m87i29r 34C33e90r79m61a52k 7579184918392

Bohuzel jste obeti dezinformaci medii, holt zpravy, ktere vyvolavaji vasne prodavaji nejlepe. Ocitych svedku bylo nekolik, na youtube jsou jejich cele vypovedi u soudu. Verte mi, kdybyste znal vsechna fakta, tak byste rozhodl stejne jako porota.

+1/0
22.7.2013 14:48

D81a35n52i12e68l 25C98v47e18j96n 9470381670275

No já vím jen to, že u soudu byl jako očitý svědek situace předveden pouze Zimmermann, spousta svědků pak vypovídalo o hlasech z volání na tísňovou linku, na kterou zavolal Zimmermannův soused, ale okamžik výstřelu nikdo pod přísahou neviděl.

0/0
22.7.2013 15:19

B57o80ř29i65v44o24j 24T68v90r88d73ý 8878260431841

A to je vše? Kde je ta paralela k rádiu Jerevan?

0/0
22.7.2013 15:23

B95o32ř26i80v75o65j 16T53v16r66d84ý 8518320261621

Volání o pomoc v pozadí těch telefonátů na tísňovou linku je tak špatné kvality, že se nedá zjistit kdo z těch dvou křičel - přátelé Z. tvrdí že na 110% Z., přátelé M, že určitě M. a experti si u soudu netroufli rozhodnout.

Můj názor je že Martin byl rasista (Zimmermana označil v telefonátu kamarádce pojmem cracker), zhulenec, zloděj a násilím posedlý agresivní gansta jak dokazuje vyloučení ze školy, jeho SMS a fotky z mobilu a to, že ho vlastní matka vyhodila z domu:

http://www.wnd.com/2013/07/judge-tosses-trayvons-mma-texts/

+1/0
22.7.2013 16:38

J76a32r63o75m80i23r 43C59e69r62m71a64k 7769704818132

Bez urazky, ale pisete jednu dezinformaci za druhou.. Svedek, ktery je videl z peti metru ze dveri a Zimmerman ho prosil o pomoc: http://www.youtube.com/watch?v=DfN7-2ErEk4

Jeho dvouhodinova vypoved u soudu: http://www.youtube.com/watch?v=DsdLMBUvhAM

.

Cerny kluk, ktery vencil psa: http://www.youtube.com/watch?v=AySYPMy1Ejw (na policii uvedl, ze na zemi byl clovek s cervenou bundou, kterou mel Zimmerman; vzhledem k tomu, ze pozdeji jeho vypoved evidentne ovlivnovali rodice u soudu nevypovidal). 

.

A pak jsou asi tri nebo ctyri dalsi ociti svedci, mj. zena z jejihoz hovoru bylo nahrane to volani o pomoc. O tom, ze minimalne minutu sedel Trayvon na Zimmermanovi a mlatil ho neni zadna pochybnost. Mimochodem, jeho hlava zezadu: http://www.theblaze.com/wp-content/uploads/2012/04/image-zimmerman1.jpg

0/0
22.7.2013 18:51

P79e84t32r 48S16v57o64b78o10d24a 9947338420282

Tady na tom případě se krásně ukazuje absurdita amerických zbraňových zákonů a vůbec celé justice. Proti útoků pěstí se můžete bránit smrtící silou, ale pěstí proti pronásledování v podivným člověkem v noci nikoliv.

Pokud takhle v noci někoho zastřelíte, policie vás potom jenom vyslechne a pokud neshledají, že důkazy naznačují, že to nebyla sebeobrana, okamžitě ho pustí. Kolik důkazů budou hledat záleží jen na libovůli policie. V takovém případě prostě hraje roli rasismus a předsudky. V Americe, kde rasismus nepochybně stále existuje a držitelé zbraní jsou oslavováni, se podobné případy řeší podle jednoduchého klíče. Mrtvý je černý střelec má legálně drženou zbraň, policie nic nehledá jen proklepne mrtvého a provede test na drogy, střelce vůbec neprověřuje ani na drogy ani jeho rejstřík. Důkazy, které nikdo nahledá, samozřejmě nejsou a tedy střelec je propuštěn.

Pokud se žalobci přece jenom rozhodnou žalovat za vraždu či zabití, pracují potom s hendikepem nedostatku důkazů, které nebyli nasbírány. Zabití člověka se nemusí nijak ospravedlňovat, protože se tam zajímavým způsobem aplikuje presumpce neviny. Zabití se považuje za sebeobranu pokud se neprokáže opak.

Třešničkou na dortu je potom porota. Náhodný vzorek lidu je samozřejmě neprofesionální a zaujatý, tady opět hrají roli v rozhodování předsudky a rasismus, a místo logických argumentů spíše přihlíží na charisma.

+1/−4
22.7.2013 14:22

P43e48t12r 83U44r67b30á41n91e61k 3791699487588

S tou porotou máte pravdu, ale myslím že v tomto případě rozhodla správně, důkazů bylo dost.

0/0
22.7.2013 14:24

P21e89t35r 39S71v17o24b87o60d60a 9857158490602

To se právě mýlíte rozhodla tak, jak rozhodla protože nebylo dost důkazů. Jak jsem napsal, zabití tam považují za sebeobranu dokud se neprokáže opak!

0/0
22.7.2013 14:39

P94e95t90r 93U53r21b97á92n63e62k 3751589697608

Myslím že důkazů bylo dost, včetně svědka který útok viděl.

0/0
22.7.2013 14:42

P50e83t45r 31S22v95o58b68o32d42a 9527728780842

Jasně ví se jak to skončilo, ale to podstatné, jak ta konfrontace začala se neví, tedy nedostatek důkazů.

0/0
22.7.2013 15:08

J36a22r58o15m94i23r 26C13e11r28m82a43k 7189604938382

To je naprosty blabol, obzalovany musi dokazat, ze "reasonably believed" ze mu hrozila smrt nebo velka ujma na zdravi.

0/0
22.7.2013 14:57

P48e76t62r 12S88v66o96b33o39d90a 9907438540172

Nikoliv žaloba musí dokázat, že mu nehrozila smrt. To je podstatný rozdíl!

+1/0
22.7.2013 15:00

J57a31r98o11m43i93r 39C43e15r95m81a65k 7579334718172

"The jury was instructed to consider only whether Zimmerman reasonably believed deadly force was necessary to prevent imminent death or great bodily harm to himself"

Tzn. obzalovany musi presvedcit porotu, ze byl duvodne presvedceny, ze mu hrozi smrt nebo ujma.

0/0
22.7.2013 15:34

P11e45t51r 28S40v34o88b45o75d75a 9287308660282

Ta věta se nijak nevylučuje s tím co jsem napsal. Porota posoudí (na základě důkazů předložených obžalobou) zda Zimmerman byl oprávněn ...

0/0
22.7.2013 15:38

J59a23r24o44s31l59a13v 27B68r59ü82m40m28e40r 7134863336

Tak to všude na světě v právním státě.

0/0
22.7.2013 16:11

P12e92t94r 84S93v61o88b59o34d59a 9907108970522

U nás to tak není a je to tak dobře. Soudní tahanice by měli odrazovat člověka od použití, tak extrémního prostředku obrany jako je střelná zbraň. 

„Čin jinak trestný, kterým někdo odvrací přímo hrozící nebo trvající útok na zájem chráněný tímto zákonem, není trestným činem. Nejde o nutnou obranu, byla-li obrana zcela zjevně nepřiměřená způsobu útoku.“

U nás se zabití posuzuje zvláš a nutná obrana se posuzuje zvlášť. Musí se dokázat, že šlo o NO, aby mohlo být zabití prominuto.

0/0
22.7.2013 16:22

J21a12r80o16s45l88a80v 14B51r50ü81m84m38e14r 7954133396

To je nesmysl. Vždy dokazuje soud, že nešlo o NO, ne naopak, máme presumpci neviny. Jen policie každou smrt vyšetřuje, jako by šlo o vraždu. Soud vyhází pak z důkazů. Přiměřenost se posuzuje ze subjektivního hlediska napadeného. Viz např. střelba v Tanvaldu, tam to před soud nešlo vůbec.

0/0
22.7.2013 16:36

P41e58t16r 67S46v35o98b28o19d36a 9207288660182

Jestli šla nebo nešla střelba v Tanvaldu před soud je celkem jedno. Zákon jasně říká, že aby trestný čin nebyl trestným činem musí být naplněny určité podmínky, které je třeba prokázat. Presumpce neviny platí jen pro ten samotný trestný čin.

0/0
22.7.2013 16:42

P41a73v96e93l 80O92d80r22a85z34i59l 6814919147870

Práva v Plzni, že?

0/0
22.7.2013 16:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.