- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to totální nesmysl v dnešní době, ekonomicky nereálný, který v případě výstavby napáchá nevratné škody. Ať si Zeman plácá v alkoholovém deliriu co chce, tak zaměstnanost ukrajinců podporovat nemusíme, protože nikdo jiný by tam stejně nemakal.
Mě by zajímalo, zda-li je vypracována Studie provedltelnosti tzv. fiesibility study a co naznačuje. A to zejma cenu a přínos díla. Všechno kolem jsou jen kecy a spekulace.
Ano, oficiálně by měla být studie proveditelnosti, zpracovávaná pod dohledem EU, hotová do konce letošního roku - viz. reportáž: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/220809-nova-sance-pro-kanal-dunaj-odra-labe-penize-z-bruselu/
Poslední oficiální studie, která doporučila dále chránit trasu pro výstavbu D-O-L a byla zpracovaná pro českou vládu je ke shlédnutí tady: http://www.d-o-l.cz/index.php/cs/kestazeni/category/5-
No teda nevím, ale když slyším řeči o ekonomickém přínosu tak se musím smát. Já jsem z Mělníka a tam je v přístavu dost velké překladiště, kde se překládá zboži z vlaků na kamiony a naopak, ale přesto, že je v přístavu, tak podíl lodní dopravy se na překládce limitně blíží nule.
Ona je to hodně otázka dopravní a finanční politiky státu. Myslím, že by stačilo kamionovou dopravu finančně víc zatížit a preferovat kontejnerou dopravu po řekách. Hned by se ušetřily milardy z oprav silniční sítě.
To je jak Popelec Hadimrška...a povyšuju Třebovou na přístav.
Pro ty co se chtějí dozvědět o projektu D-O-L více, projít se po největší mapě vodních cest v ČR a podívat se na modely lodí, které by měly vodní cestu využívat doporučuji navštívit putovní výstavu o vodním koridoru Dunaj-Odra-Labe, která je nyní k vidění do 25. srpna v Jindřišské věži v Praze
http://www.d-o-l.cz/index.php/cs/novinky/1-latest-news/153-dolvez
Koukám, že na tenhle projekt většina lidí kouká jenom na dopravní projekt tak jako na silnice/dálnice a železnice, které jsou jednoúčelovými dopravními liniovými stavbami. Oproti nim, ale vodní koridor D-O-L má sloužit také (aktivně) pro protipovodňovou ochranu, zásobování vodou přečerpáváním z Dunaje, rspektive z pomocných nádrží, v době sucha, vyrábět elektřinu ve vodních elektrárnách, přispívat k rozvoji rekreace apod., těch funkcí je mnoho, škoda jen že o nich novináři nepíšou...
Více o všech možnostech vodního koridoru D-O-L je tady: http://www.d-o-l.cz/index.php/cs/prinosydol
Dálnice se zaplatí. Výběr daní spojených přímo se silniční dopravou, tedy spotřební daně z paliv, silniční daně, dálničních známek a mýta (tedy i bez DPH z toho všeho placené) převyšují náklady státu na údržbu a investice do silniční infrastruktury. Pro příklad - jen běžný provozovatel osobního auta pro vlastní potřebu zaplatí státu kolem jedné koruny z každého kilometru jen na spotřební dani a dálniční známce. Počítejte 10 000 kilometrů ročně, 4,5 milionů registrovaných osobních aut a máte výnos 45 miliard jen z osobních aut (bez přínosu DPH, což je dalších skoro 20 miliard).
Kam to zas skočilo, to byla reakce na pana Plachého a jeho tvrzení, že dálnice se taky nezaplatí.
A bude tam pak plavat luxusni botel Zemák?
pane Zemane, místo průplavu, který nikdo nechce, vám ke zviditelnění nabízím zcela zdarma nápad, postavte naftařskou věž na Letné, na bývalém místě nádherného sousoší Jósipa Stalina.
popřípadě obří skleněnou lahev slivovice s kohoutky pro přátele
Tohle je jedna velká ptákovina, která se naštěstí díky obrovské nákladnosti nebude realizovat.
ale bude a všichni budou cálovat