Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zemanův průplav obce odmítají. V referendech by nejspíš neuspěl

Jestli se prezidentu Miloši Zemanovi podaří nastartovat stavbu průplavu Dunaj - Odra - Labe, nebudou proti jen ekologičtí aktivisté. Myšlenku vzkřísit plány této monstrózní stavby odmítá i většina obcí v Pardubickém kraji, kudy má kanál vést.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T22o29m70a51s 70N23o11v16o63t23n49y 3631256408429

Je to totální nesmysl v dnešní době, ekonomicky nereálný, který v případě výstavby napáchá nevratné škody. Ať si Zeman plácá v alkoholovém deliriu co chce, tak zaměstnanost ukrajinců podporovat nemusíme, protože nikdo jiný by tam stejně nemakal.

+1/0
19.7.2013 9:42

Z36d86e24n56e20k 73Š21i36t69i12n97a 2283198600585

Mě by zajímalo, zda-li je vypracována Studie provedltelnosti tzv. fiesibility study a co naznačuje. A to zejma cenu a přínos díla. Všechno kolem jsou jen kecy a spekulace.

+5/0
18.7.2013 19:43

T86o11m20á97š 73K42o28l15a32ř41í28k 9625568131401

Ano, oficiálně by měla být studie proveditelnosti, zpracovávaná pod dohledem EU, hotová do konce letošního roku - viz. reportáž: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/220809-nova-sance-pro-kanal-dunaj-odra-labe-penize-z-bruselu/

Poslední oficiální studie, která doporučila dále chránit trasu pro výstavbu D-O-L a byla zpracovaná pro českou vládu je ke shlédnutí tady: http://www.d-o-l.cz/index.php/cs/kestazeni/category/5-

0/0
19.7.2013 8:53

R96o57m51a59n 56G

Uživatel požádal o vymazání
+3/−1
18.7.2013 18:42

T82o26m16á92š 84H48a18t43a80n 3679243829960

No teda nevím, ale když slyším řeči o ekonomickém přínosu tak se musím smát. Já jsem z Mělníka a tam je v přístavu dost velké překladiště, kde se překládá zboži z vlaků na kamiony a naopak, ale přesto, že je v přístavu, tak podíl lodní dopravy se na překládce limitně blíží nule.

+1/0
18.7.2013 18:19

J12a63r62o62s14l42a68v 93J68o18n33á78š 4548574782665

Ona je to hodně otázka dopravní a finanční politiky státu. Myslím, že by stačilo kamionovou dopravu finančně víc zatížit a preferovat kontejnerou dopravu po řekách. Hned by se ušetřily milardy z oprav silniční sítě.

+2/−1
18.7.2013 20:25

P70a10v69e66l 10M12o13r83a13v14e87c 3922199702518

Nebude to tím že do Německa se nedá pořádně doplout? Chybí jezy na Labi apod.

0/0
18.7.2013 20:47

T72o13m79á59š 10H76a43t94a46n 3279863889570

To je jak Popelec Hadimrška...a povyšuju Třebovou na přístav.

+3/0
18.7.2013 18:15

T97o68m16á93š 60K64o24l95a24ř23í40k 9125608581771

Pro ty co se chtějí dozvědět o projektu D-O-L více, projít se po největší mapě vodních cest v ČR a podívat se na modely lodí, které by měly vodní cestu využívat doporučuji navštívit putovní výstavu o vodním koridoru Dunaj-Odra-Labe, která je nyní k vidění do 25. srpna v Jindřišské věži v Praze  R^ 

http://www.d-o-l.cz/index.php/cs/novinky/1-latest-news/153-dolvez

+2/−1
18.7.2013 15:27

T10o37m80á10š 59K47o81l15a50ř76í29k 9655938661731

Koukám, že na tenhle projekt většina lidí kouká jenom na dopravní projekt tak jako na silnice/dálnice a železnice, které jsou jednoúčelovými dopravními liniovými stavbami. Oproti nim, ale vodní koridor D-O-L má sloužit také (aktivně) pro protipovodňovou ochranu, zásobování vodou přečerpáváním z Dunaje, rspektive z pomocných nádrží, v době sucha, vyrábět elektřinu ve vodních elektrárnách, přispívat k rozvoji rekreace apod., těch funkcí je mnoho, škoda jen že o nich novináři nepíšou... :-/

Více o všech možnostech vodního koridoru D-O-L je tady: http://www.d-o-l.cz/index.php/cs/prinosydol

+3/−2
18.7.2013 15:36

O29l81d24ř24i36c15h 45Ř80e98z58n16í37k 7765882664298

tak rybářský rybník se dá postavit i za míň   ;-D

+1/−1
18.7.2013 15:43

M97a25r84t27i45n 88K16y87p96r 2592865114524

Protipovodňová ochrana je diskutabilní, lepší by bylo klikaté koryto a lužní lesy s vysokou absorbční schopností kombinované s poldry na horních tocích. Zásobování vodou a výroba elektřiny jsou protichůdné záležitosti - buď budeme pumpovat vodu z Dunaje a elektřinu spotřebovávat nebo budeme vodu pouštět dolů do Dunaje a elektřinu vyrábět. Fungovalo by to maximálně jako zbytečně drahá přečerpávací elektrárna. Ochrana před suchem - opět lužní lesy by byly vhodnějším řešením pro zachycení vyšších stavů na jaře a udržování hladiny spodní vody než kanál.

+6/0
18.7.2013 15:48

T82o44m57á12š 56K49o20l29a45ř44í50k 9945918981111

Obecně nejsem moc příznivce internetových diskusí, protože na každý argument se najde protiargument, takže to je vlastně zbytečné mrhání času. Chtěl jsem ale poskytnout pár odkazů na informace, které se veřejnosti nepředkládají. Obvykle se píše o nějakém lodním kanálu, proti kterému protestují ekologové. No a ostatní aspekty, které jsem popsal výše zůstávají veřejnosti utajeny.

Prostě když se tu porovnává, že jde udělat jedno řešení takové a jiné makové, tak v tomto projektu je mnoho dalších možností než jen ta lodní doprava, více se o tom rozepisovat nemusím, vše je popsáno na těch webových stránkách www.d-o-l.cz  ;-)

+3/−2
18.7.2013 15:55

T10o40m54a38s 60N20o10v67o77t80n55y 3821926188369

Ano, v diskuzi se může diskutovat, proto je nemají lidé, kteří prosazují nesmysly rádi, protože na své propagační webovky si napíšou jakékoliv blafy aby to vypadalo dobře. Nejsem žádná ekolog nebo aktivista, naopak podporuju veškeré zlepšení a výstavbu dopravní infrastruktury, ale proti kanálu protestuji taky protože je to ekonomický nesmysl, totální.

0/0
19.7.2013 9:46

J38a54r57o79s55l74a70v 78J73o41n26á18š 4778784502755

Já zase považuji za ekonomický nesmysl nechat naše silnice nižších tříd devastovat těžkými kamiony. Vždyť třeba okresní silnice byly projektovány na koňské povozy. Dnes jsou jejich krajnice rozvalené a asfaltový povrch potrhaný. Často je o strach po nich jet i s osobním autem.

0/0
19.7.2013 14:14

J50a96r16o85s96l29a42v 72J91o72n44á89š 4348754922365

Ještě doplním, že z ekonomického hlediska je asi výhodnější kontejnerová přeprava s maximálním využitím vodní a železniční dopravy. A to navzdory vysokým počátečním nákladům na vybudování vodních cest.

0/0
19.7.2013 14:16

J36o37s18e21f 49B43r28o54ž35k69a 6744632288927

Stále omílaná myšlenka. Ještě tak donutit majitele pozemků a lesů aby přistoupili na to, že jim bude voda zaplavovat jejich majetek.

0/0
19.7.2013 9:59

M90a88r97t40i78n 42K94y11p49r 2412355254174

Milý Kolaříku přestaň minusovat a argumentuj. A k tomu není potřeba navštěvovat výstavu, stačí si přečíst uvedené internetové stránky. A mimochodem jak vysvětlíš pád přepravy na RMD z 9 milionů tun v roce 2000 na 5 milionů loni. Pouze krizí? Jak vysvětlíš tu závratnou přepravu průměrně jednoho kontejneru denně tamtéž? Bude to na DOL lepší? Provezeme tam aspoň dva kontejnery?;-D

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Main-Donau-Kanal_Transportmengen_001.svg

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Main-Donau-Kanal_Container_001.svg

+3/−1
18.7.2013 15:40

M62a12r36t88i49n 65K33y80p51r 2512425644114

Dálnice se zaplatí. Výběr daní spojených přímo se silniční dopravou, tedy spotřební daně z paliv, silniční daně, dálničních známek a mýta (tedy i bez DPH z toho všeho placené) převyšují náklady státu na údržbu a investice do silniční infrastruktury. Pro příklad - jen běžný provozovatel osobního auta pro vlastní potřebu zaplatí státu kolem jedné koruny z každého kilometru jen na spotřební dani a dálniční známce. Počítejte 10 000 kilometrů ročně, 4,5 milionů registrovaných osobních aut a máte výnos 45 miliard jen z osobních aut (bez přínosu DPH, což je dalších skoro 20 miliard).

+3/−2
18.7.2013 15:09

M62a87r41t70i59n 66K18y73p78r 2522115354444

Kam to zas skočilo, to byla reakce na pana Plachého a jeho tvrzení, že dálnice se taky nezaplatí.

0/0
18.7.2013 15:10

M24i93c40h36a67l 79P23o27n21o90c33n42ý 2854235611

A bude tam pak plavat luxusni botel Zemák?

+1/−1
18.7.2013 14:47

J69a19n 46H56l97e24d40í42k 4239182708752

pane Zemane, místo průplavu, který nikdo nechce, vám ke zviditelnění nabízím zcela zdarma nápad, postavte naftařskou věž na Letné, na bývalém místě nádherného sousoší Jósipa Stalina.

+1/−2
18.7.2013 14:13

O58l97d88ř33i82c87h 24Ř30e18z86n21í25k 7735832864448

popřípadě obří skleněnou lahev slivovice s kohoutky pro přátele ;-D ;-D ;-D

+1/−2
18.7.2013 14:15

P75a49v47e26l 80P94r21a18z42a63k 3788461982

Já ale nechci být jeho přítel...

0/0
18.7.2013 14:30

O62l96d22ř59i19c47h 68Ř22e12z10n58í97k 7985412604328

tak to musíte do obchodu ;-D

0/0
18.7.2013 15:18

R35o40m34a39n 53S96i46l67n32ý 3597762139771

Tohle je jedna velká ptákovina, která se naštěstí díky obrovské nákladnosti nebude realizovat.

+5/−2
18.7.2013 14:10

O24l49d33ř44i83c19h 33Ř23e12z23n74í48k 7755632474468

ale bude a všichni budou cálovat ;-D ;-D ;-D

+1/0
18.7.2013 14:19

M66i82c95h79a56l 20P38o47n22o68c19n10ý 2754905851

Ou jé!

0/0
18.7.2013 14:48

J87a90r19o33m84í18r 73K63r56á51l 4980219374209

Buďte klidný - nebude.  U hradecké dálnice stačila jedna tvrdohlavá ženská a tady jsou proti skoro všichni.

0/0
19.7.2013 8:09

P64e14t30r 82N30ě85m91e93c 4165972662397

Ekonomicky nesmysl.

+4/−1
18.7.2013 14:04

R93a95d71i49m 24P22o36l31á88š60e83k 9536233619579

To nikdo neví předem, jestli to nesmysl je nebo není.

Pokud se taková věc postaví, a hned první rok naplno využívá, tak to bylo postaveno pozdě, mělo to být už dříve.

Pokud se to postaví a 20 let to je ztrátové, než si na to lidi a firmy zvyknou a začnou to využívat, tak to má pořád ještě čas minimálně 100 let z přínosu splatit náklady na stavbu.

Pokud se to postaví a 100 let se to bude málo využívat, tak to bylo postaveno moc brzo.

Vedle ekonomického přínosu je potom, pokud se to postaví dobře , ekologický přínos. Přibude volná vodní plocha, která na kilometry daleko od kanálu bude odparem zvyšovat vzdušnou vlhkost a tím snižovat prašnost ovzduší. Která začíná být pro lidská osídlení v Evropě pomalu limitující, viz třeba  Ostravsko.

+2/−3
18.7.2013 14:15

O18l42d32ř15i20c26h 19Ř11e14z14n78í91k 7695102944958

tohle se nikdy, nikdy, nikdy ekonomicky nevrátí, jen se natom nekapsuje zeman a ta jeho zlodějská banda ;-D ;-D ;-D

+2/−1
18.7.2013 14:21

R13a34d27i78m 78P66o84l12á83š97e11k 9876743539459

Představuji si, že takhle nějak se diskutovalo o železnicích v době, kdy soukromí stavitelé železnic jejich stavbu přestávali zvládat a ty stavby nakonec musel převzít stát.

průplav je, co se týká životnosti a využití,  ještě na několikrát delší časové období než železnice.

+2/−1
18.7.2013 14:28

M38a16r33t43i85n 73K74y61p28r 2772855694444

V Rakouské monarchii byla rozhodující část železniční sítě postavena soukromými investory. Naopak v roce 1855 přestal zvládat výstavbu stát a musel své dosud postavené státní železnice privatizovat. Stát se následně angažoval ve výstavbě lokálek, což byly často dost diskutabilní investice, realizované jen jako zviditelnění místní samosprávy která přece vydupala v Praze pro obec dráhu (jako by to bylo dneska, jen dráhu nahradil třeba akvapark).

+3/0
18.7.2013 14:36

O20l42d43ř61i88c64h 87Ř50e87z43n78í38k 7745472134358

lokálky si platili obce a soukromníci, neboť natom závisela jejich budoucí prosperita

0/0
18.7.2013 15:24

M27a18r23t39i59n 42K62y63p75r 2612205384594

To by nikdy nezaplatili. Minimálně byl vždy úvěr na stavbu kryt garancí Zemského výboru Království Českého a to většinou až do 100% výše úvěru, protže jinak by jim na něco takového žádná banka nepůjčila. Tedy když stavebník nezvládal platit, tak platil stát. Navíc kromě bankovních garancí byly často poskytovány prostředky i přímo. Celkem bylo s garancí státu postaveno přes 1000 kilometrů lokálek (někde u Rokytnice v Orlických Horách byla pamětní tabule tisícího garantovaného kilometru a nějaký píp ji předloni ukradl do šrotu - byla z bronzu).

+1/0
18.7.2013 15:33

O65l59d11ř79i24c66h 73Ř65e66z36n85í87k 7575872274898

Italové zase tak drahý nebyli ;-D

0/0
18.7.2013 15:48

O64l57d97ř37i58c91h 59Ř77e55z15n59í98k 7795962234138

železnice zkrátila cestování o 80% času, z Vídně doPrahy se jelo den a nikoliv tři až čtyři dni, nicméně s rozvojem osobním dopravy, která opět zkrátila cestování, taky ztratila leccos ze svého glancu ;-D chcete mi snad tvrdit, že cestování zrychlí a zlevní provoz? Vstupní náklady na tenhle kanál jsou tak vysoké, že by se za to dala postavit nová železnice a dalších 50 let tam převážet cokoliv zdarma ;-D

+2/0
18.7.2013 15:17

T76o21m38a77s 28N36o93v32o45t61n61y 3501866528709

Jste si ovšem nějak nevšiml, že tohle je krok zpět, ne dopředu. Není co vozit ani po železnici, většina věcí jde po silnici, protože je to prostě výhodnější a násobně rychlejší než nějaká loď.

0/0
19.7.2013 9:49
Foto

K84a74r45e84l 95P62l39a31c16h66ý 6516126684619

Prepravci by platili myto ne? Dalnice se take nezaplafi.

+1/0
18.7.2013 14:52

O24l65d86ř38i72c84h 79Ř75e88z22n45í30k 7145142234408

kdyby se tam mělo platit adekvátní mýto, tak to budenejdražší rybářský kanál n a světě  ;-D

+2/−1
18.7.2013 15:20
Foto

K96a36r68e61l 87P24l15a61c37h16ý 6246816174709

V tom pripade je dalnice nejdrazsi cesta na . Kolik musi jet navesu a kolik daji za naftu/myto/olej/pneu/etc, aby prepraavili třeba 10 kontejneru z Polska do Rakouska? A pak take jedou zpet. Lodi by to poslali a myto by platila lod, co by se prevazenim zivila. Podle me by byly naklady pro odesilatele polovicni.

0/0
18.7.2013 16:06

R60a84d91o63s83l46a95v 63K57l79a85u14d98a 5564728604422

Jak dlouho by to z Polska do Rakouska plulo?

0/0
18.7.2013 16:20
Foto

L35a27d92i36s53l74a98v 98K36r50a81t75o44c78h65v93í80l 6504832448214

Já si myslím, že tak dva tři dny, což je třeba v případě uhlí (ale v mnoha věcech) zcela nepodstatné.

0/0
19.7.2013 0:45

T50o39m93a11s 72N20o80v12o20t15n15y 3641556818559

Tak to myslíte špatně, když je 10 kamionů tak drahých, proč to neveze 1 vlak? Protože se to nevyplatí a u nesmyslu kanál D-O-L to bude ještě horší.

0/0
19.7.2013 9:52

M88a77r34t41i26n 64K83y20p55r 2812815454174

Bohužel stav dopravy na kanálu Rýn - Mohan - Dunaj (což je svým směrováním jediný s DOL srovnatelný kanál v Evropě) ukazuje, že to nesmysl je. Tam si ani za dvacet let nějak nezvykli a od špičkového roku 2000 přeprava klesla téměř na 60%. A nebylo to jen krizí, přeprava na kanále průměrně klesala i během boomu v letech 2000 až 2007. A opravdu se domnívám, že jestli vám jde o posílení přístavu v Constanci a konkurenci pro Hamburk a Rotterdam, tak mnohem užitečnější a levnější by byla stavba dálnice z Bukurešti do Budapešti a tím umožnění snadné dopravy kontejnerů z tohoto černomořského přístavu evropským zákazníkům přímo, stejně jako se děje v severomořských přístavech.

+1/−1
18.7.2013 14:30

O48l14d74ř31i75c96h 23Ř75e63z41n52í12k 7875282344408

tak ono je to daná i tím, co se rentuje převážet po vodě…když si něco objednám, tak to chci rychle a po vodě to rychle opravdu nejde

+1/−2
18.7.2013 15:22

J75i69n79d32r82a 47H90o71j58e13r 2933852544835

Nemáme ještě ani pořádné dálnice a vymýšlíme takové ptákoviny? Aby to mělo kapacitní význam, stálo by to šílené prachy. A co se jednoduše zeptat občanů v referendu - chcete každý zaplatit 100 tis. na daních, aby pár kmotrů mělo zase z čeho zobat? Ono o nic jiného nejde. Fandové stavby by rychle vychladli, kdyby měli sahat do vlastních kapes.

+6/−1
18.7.2013 13:46

V54í89t38e45k 94V71a11l40a42c78h 7834420235245

Špatné by to nebylo, hlavně k převozu mnoha materiálů, potravin atd... Tím by se snížil počet kamionů a náklaďáků na cestách, byl by větší klid a taky méně mrtvých v autech, hlavně by se snížil i dým a smrad na dálnicích a cestách. Zlaté časy, kdy to fungovalo na ČSD a vlaky to všechno bez problémů převážely.;-D;-D;-D

+1/−4
18.7.2013 13:42

R92a88d24o75s64l85a25v 16K21l64a83u64d66a 5824598264932

O jakých zlatých časech to píšete? Koridor je přeplněný, pro další vlaky není prostor. Odkud kam byste chtěl po vodě přepravovat ty potraviny?

+3/−1
18.7.2013 13:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.