Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rusnok ztrácí šanci na důvěru. Berou mu ji nezařazení poslanci

Jiřímu Rusnokovi se rozplývá šance, že by jeho vláda mohla v srpnu dostat důvěru. Spolu s ODS a TOP 09 hodlá aktivně proti vládě hlasovat takový počet nezařazených poslanců, že by Rusnok potřebnou podporu nezískal, ani když se za něj postaví dosud opoziční komunisté, Věci veřejné a celá ČSSD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43i58ř33í 75G43a22l14a55m39b76o72š 8988986733442

On Dluhoslav Sobotka určitě Rusnokovu partu podpoří. Zatím to skrývá, ale má pro podporu vážný důvod. Musí hlasovat  opačně jak ODS a TOP09, i když neví proč.:-P

0/0
5.8.2013 12:28
Foto

M29i29l93o28s97l84a92v 35K95u57ž93e49l 5935713331256

Dle prvního fota, mají pan Rusnok a pan Pecina toho guláše okolo důvěry plné zuby! Nevím proč takových řečí, buď jí dotanou nebo ne, šmitec, pak se uvidí co dál. Stejně má poslední slovo pan president Zeman, takže o co jde. Já jsem pro důvěru nebo opětovné zvolení p. Rusnoka nebo předčasné volby(to by bylo v tuto chvíli nejlepší). Hlavně to udělat jakýmkoliv způsobem aby se k veslu nedostala koalice v čele s Kalouskem a Nečasem v sukních!!!

0/−1
21.7.2013 14:22

J23a86n 10P17e22r79u86n 1627167317631

Nevím, proč by nemohla Rusnokova vláda bez důvěry existovat aspoň 4 měsíce, tak jako nechal Topolánkovu vládu bez důvěry tehdejší prezident Václav Klaus ?? Takže to máme do konce listopadu. Pak může pověřit prezident někoho jiného, třeba Bohuslava Sobotku. A bude únor! A pak může paní Němcová vybrat sebe! Není to hezká budoucnost?

0/0
20.7.2013 16:12

P55e50t38r 41T18y97č35k14a 6505472449972

A co? Zvedne ti to plat? Nebo něco jiného?

0/0
22.7.2013 11:32

O66l20d82ř88i62c39h 66G73l77i66t76z72n35e64r 2532250355

Nevím, nevím, ale Rusnok s tím, že nedostane důvěru asi počítá a je mu to jedno. Proč jinak by se zbavoval ODSáckých náměstků ? Počítám, že své vládnutí mají naplánované alespoň do konce roku, jestli ne déle.

0/0
19.7.2013 10:39
Foto

J11i94ř42í 14V59e95j77v11o17d98a 5772703558208

Kromě počtu vládu podporujících poslanců, je důležitý počet v sále přítomných poslanců. Vláda důvěru získá hlasem nadpoloviční většiny přítomných poslanců. Nedivil bych se, kdyby vetší počet poslanců záhadně uvízl v zácpě či v zahraničí (Zeman a spol. jsou dost kreativní;-€) a pak bude k důvěře stačit, třeba i méně než 90 hlasů...

0/0
19.7.2013 10:20

M37i22c78h86a36l 34P27r80i41b52y74l 9225275197295

to by stačilo zavolat kolegům již přítomným, aby zdržovali a protahovali, lepší je se pojistit, např. zavřít Sládka před volbou prezidenta do vazby, tam to protahování moc nepomůže :-)

+1/0
19.7.2013 10:26

T42o82m93á83š 66K15o49ř77í86n82e30k 8298591954640

Pokud je nějaká šance, že se poslanci zachovají zodpovědně a vládě dají důvěru, tak jí podle mě sráží to, že ministrem financí by měl být Fišer. V tomto souhlasím s panem senátorem Drymlem, že to může přinést nepěkné výsledky :-/

0/−1
19.7.2013 10:12

P87e17t10r 92J51a18n80č 1494277247391

Rusnok nemůže žádnou šanci na důvěru ztrácet,protože nikdy žádnou neměl.Kdyby měl Bohouš Sobotků aspoň trochu selského rozumu a tím i základní demokratické myšlení,uznal by většinu bývalé koalice a ta by mohla dovládnout do řádných voleb.Tím by se ta nenáviděná koalice asi úplně odpískala a socani by dosáhli drtivého volebního vítězství v řádných volbách.Otázka je jak by pak zachoval Zeman.

+8/−2
18.7.2013 23:15

J67o90s82e18f 81S93o69k12o38l 2380319592289

První věta OK. Zbytek je hloupost. To je totiž partie pana prezidenta a ostatní jsou nuceni ji sehrát jak nejlépe umí.

+1/0
19.7.2013 6:59

A97n58t34o51n62í19n 53K84o38l66á39ř 7568135967762

Přesně tak.

0/0
19.7.2013 7:39

M46i48c97h36a77l 27P37r61i93b66y62l 9695335947185

naopak, je třeba přesně vymezit hranice, ve kterých se může Zeman se svou virozou potácet, protože evidentně nedrží balanc

0/−1
19.7.2013 8:46

O57n86d23ř58e84j 70K68u62b34á87n55e48k 2830816118231

Prezident má své pravomoci jasně definované ústavou a dosud svými činy ústavu neporušil. V tom se shodují i Ti, kteří ho nemusí. Jasné je jedno,že  za to jak to vše dopadá si vláda pana Nečase může sama. Ukazuje se, že pokud se jednotlivé politické proudy spolu nenaučí diskutovat, třeba jeko ve vedlejším Německu či Rakousku, nebude politická situace v téhle zem nikdy stablní a každá změna vlády bude znamenat revoluci v zákonech. Protože každá nová reprezentace to bude měnit na truc té předchozí...a řekněme si to na rovinu..jedinou politickou institucí, která jasně potvrzenou legitimitu ve volbách je prezident republiky...ODS volby nevyhrála a přesto hned dostala od prezidenta šanci sestavit volby...ale vždyť ústavní zvyklost byla, že vládu sestavuje vítěz voleb...takž už tady bývalý prezident Klaus tzv. ústavní zvyklosti porušil...a t neměl takovou legitimitu jako Zeman...měli by jsme se naučit přemýšlet a ne tady mlátit prázdnou slámu...demokratická diskuse je diskuse argumentů a ne nemyslů, jak je to tady v těch debatách

0/0
19.7.2013 9:30

M21i91c41h72a16l 78P13r61i69b72y16l 9715415187345

vážený pane, to, že Zeman uvažoval o tom, že odvolá Nečase, protože mu Ústava dává tuto pravomoc a jedině kvůli tomu, že mu Sobotka řekl, že novou vládu sestavovat nechce samo o sobě svědčí o tom, jakým způsobem si vykládá jednotlivé články Ústavy, naopak prázdnou slámu mlátíte vy tvrzením, že měl Klaus pověřit ČSSD, proč? Ústava to nikde neříká, že to musí být vítěz voleb, naopak ale Ústava výslovně uvádí, že vláda se zodpovídá PS PČR, pokud tedy prezident někoho pověří sestavením vlády, měl by pověřit někoho, kdo může dostát této podmínce stanovené Ústavou, Rusnok to od začátku není ani náhodou, pokud tedy Zeman počítá s tím, že Rusnok důvěru nezíská a přesto ho jmenuje, pak je mu tento článek Ústavy šumák a pokud ho nechá vládnout i bez důvěry, tak je to svévole (Ústava předpokládá tři pokusy o sestavení vlády s důvěrou, takže by měl po hlasování o důvěře Rusnokovi jmenovat bez průtahů někoho jiného a nabízí-li Němcová většinu, pak jí má pověřit, protože jiné pokusy jsou úplně zbytečné) - pokud chtěl skoncovat s Nečasovou vládou, tak měl jít do voleb, ale ne prezidentských, ale parlamentních, vyhrát je a sestavit si svou vládu, tohle co předvádí je divadlo pro hospodské povaleče

0/−1
19.7.2013 9:46

O25n28d97ř19e36j 59K36u59b37á48n22e29k 2180506658431

docela by mne zajímalo, kde jste četl : Zeman uvažoval o tom, že odvolá Nečase, protože mu Ústava dává tuto pravomoc a jedině kvůli tomu, že mu Sobotka řekl, že novou vládu sestavovat nechce..asi jsem to přehlédl...ale nikde ač to sleduji podrobně jsme nic podobnéo nečetl (ale možná jsem to přehlédl)..to, že vláda odpovídá ústavě nic neříká o tom, že prezident musí jmenovat vládu, která má při jmenování předsedy vlády už důvěru...důvěru by vláda měla získat po předložení programu ne podle toho, jak se vyspí vůdci parlamentních stran..svědčí to o jediném..nejde jim o nic jiného, než o jejich vlastní prospěch a dění ve státě je pranic nezajímá ...bohužel

+1/0
19.7.2013 14:32

J93i40ř95í 39L74i24e46t31a43v38e37c 8863269173439

On tu partii nehraje sám. On jenom začal hrát bílými, ale soupeři jsou velmi težcí. Tohle je partie, která může Zemanovi totálně zlomit vaz.

0/−1
19.7.2013 8:55

M74i78c48h70a65l 82P68r89i30b79y29l 9345925127275

měl se postavit do čela SPOZ a pokusit se vyhrát volby a stát se znovu premiérem, mohl si sestavit vládu a uskutečňovat svůj program standardním způsobem

0/−1
19.7.2013 9:03

M43i87l62a11n 73S62l17a92v15í26k 5195714588984

Myslím,že Rusnok má vaši důvěru u /100bodu/.Bude tam v pohodě sedět dál.:-)[>-]

+1/−1
18.7.2013 23:03

J98a97n 21K25o29s13t78k51a 9164717129966

To, že vláda nedostane důvěru vůbec neznamená, že poslanci přijdou, nebo nepřijdou o místo ve sněmovně. To jsou naprosto dvě rozdílné věci.

+3/0
18.7.2013 21:48

A10l31o25i37s 92N13e92r15u50d21a 4794818426631

To se dalo očekávat,vždyť jsou jak ti čuníci,co se nedají odstavit od korýtka dokud tam je alespoň známka něčeho,co se dá sežrat.

+4/−4
18.7.2013 21:43

M35i17r82o87s95l91a48v 20P10o54k35o31r75n68ý 3382795855888

Tato "vláda" by neměla mít ani kousek šance získat důvěru, protože nemá důvěru voličů, kteří je nevolili. Vláda je orgán, který si voliči volí proto, aby za ně spravovali jejich zemi. Prezident neměl právo vybrat tuto "vládu" protože nevyčerpal všechny možnosti sestavení nové vlády. Nepověřil totiž vítěze voleb.

+6/−4
18.7.2013 21:41

A48l65o69i12s 75N95e54r59u71d59a 4114878826901

Pověřit vítěze voleb nemohl,jelikož se toho vítězná ČSSD ústy pana Sobotky vzdala.Prohlásil,že požádá o post premiéra až po neúspěšném prvním prezidentském pokusu o sestavení vlády.  http://www.parlamentnilisty.cz/arena/politologove/Odbornik-vidi-do-hlav-v-CSSD-Sobotka-si-o-post-premiera-proste-musel-rict-277320/diskuse?parent=6616250

+3/0
18.7.2013 21:53

J21i50ř60í 71V79o14t73o11u75p84a92l 6327349985964

Vládu nevolí voliči, ale sestavují politici. Prezident má právo vybrat jakéhokoliv premiéra. V Ústavě ani není, že premiér musí být občanem ČR. Teoreticky premiérem ČR může jmenovat třebas Putina.

+1/−2
18.7.2013 22:46

P52a93v69e38l 46Z28a16t56l52o28u85k94a57l 7811479642737

Ústavu bohužel tak úplně neznáte. Upozorňují vás na dva články. Jeden z těch nejzákladnějších, článek 5 říká: "Politický systém JE ZALOŽEN na svobodném a dobrovolném vzniku A VOLNÉ SOUTĚŽI politických stran respektujících základní demokratické principy a odmítajících násilí jako prostředek k prosazování svých zájmů."

Dále článek 68-1 říká, že: "Vláda je odpovědná poslanecké sněmovně".

To neznamená jen samotný úkon hlasování o (ne)důvěře vládě, vláda čerpá ze sněmovny veškerou svou legitimitu. A právě rozložení sil ve sněmovně je vyjádřením oné VOLNÉ SOUTĚŽE politických stran, jediným relevantním z hlediska vlády. Proto Rusnokova vláda postrádá legitimitu od samého počátku, neboť její vznik se odehrál zcela mimo kteroukoli z politických stran, která v oné volné soutěži vyjádřené volbami do PS uspěla.

+1/0
19.7.2013 7:08

J32a59n 62P46e87r52u90n 1467327787631

Máte pravdu: Však také lidé volili stranu Věci veřejné a strana Věci veřejné získala mandáty podle počtu hlasů pro ni. Nikdo nevolil stranu LIDEM.

0/0
20.7.2013 16:18

J93a16n 30K45o81s98t70k71a 9284957709506

S vašimi body 1, 2 a vlastně i 3 v podstatě souhlasím. Rozdílný pohled mám na váš další komentář. Ani volby po případném rozpuštění sněmovny, ani ty řádné v příštím roce nejsou zbraní proti jednání prezidenta. Ano, bude nové složení poslanecké sněmovny, ale Zeman může jmenovat premiérem zase koho on bude chtít. A vše bude opět podle ústavy, ale všechno bude ve stejném problému, jako teď. Takže proč zbytečně utrácet peníze?

+1/0
18.7.2013 21:39

J59a77n 80K67o15s12t97k26a 9814617689326

Patřilo k příspěvku pana Vraníka. Nevím, proč se to odpojilo:-(

0/0
18.7.2013 21:41

P36e56t13r 81V64r33a20n40i70k 5634379661331

Neni zbytecne utracet penize, Zeman neni sebevrah a hlavne neni hlupak. Proste slibil, ze Necas a spol pujdou od valu, stesti mu popralo a svuj predvolebni slib mohl splnit. Myslim, ze i ted je pro nej jediny cil, nove volby. Jinou moznost, jak vymest ten chlivek a dat lidem moznost se predcasne vyjadrit nema.

+2/−3
18.7.2013 21:50

D37a22v19i27d 72M41a24l69i22n73a 1930963150673

Kdyz on tu moznost jak predcadne volby vyvolat nema. :-)

+1/−1
18.7.2013 22:00

J67i68ř83í 56Č72e69r48m45á20k 5370525748567

Však právě proto dělá to, co dělá, aby k předčasným volbám dokopal toho, kdo tu možnost má - parlament. ;-)

0/0
19.7.2013 1:40

O54l20d72ř78i20c75h 64G16l84i26t63z23n39e41r 2752330745

Souhlasím, Zeman to má dobře spočítané.....jen ve sněmovně jim to nedochází !

0/0
19.7.2013 10:28

M48i58c53h91a48l 76P43r95i13b38y20l 9275945467855

chlívek jsme si sami zvolili a zvolíme si ho zas, je naivní si myslet, že příští sněmovna bude skvělá s většinovou vládou, která bude pracovat pro blaho národa, během dvaceti let jsme takovou sněmovnu nezvolili ani jednou

+3/0
18.7.2013 22:01

P57e70t12r 95V27r75a87n38i46k 5974829221211

To je ovsem nase chyba, za to nemuze ani Zeman, ani nikdo jiny. Vlastne ano, za to muze "nejsme jako oni" ........ v tu chvily se karty rozdali.

0/−1
18.7.2013 22:20

M85i33c34h37a17l 67P62r94i29b46y81l 9415615137545

prosímvás, nevím, co se furt dokola řeší, poslanec je zvolen, má mandát na čtyři roky, pokud s ním volič nebyl spokojený, tak mu nemá hlas  v příštích volbách dávat a má si vybrat jinou kandidátku nebo kandidovat případně sám, jak je ta demokracie jednoduchá, netřeba vymýšlet Zemanovy vlády odborníků bez důvěry zvolených zástupců

+2/−1
18.7.2013 22:24

A68n78t89o31n13i34n 80N63e18m10e83c 7268933651140

co ma spolecne  "nejsme jako oni"  pred 23 roky s dnesnimi politiky a s dnesnimi volici? Klause i Zemana volil narod,  Klaus byl trvale nejpopularnejsi politik a Havla velka cast naroda nemela v lasce.

0/0
18.7.2013 23:27

D25a15g79m39a66r 92Č21a25m80k19o87v24á 6550746847299

Vymést chlívek a připravit jej pro nové - ještě nenažrané - čuníky.

0/0
19.7.2013 8:44

J38a46n 51V40e62l85i71z 3359877612950

V úvahu připadají podle mě tyto varianty: 1. Rusnok důvěru dostane.

2. Rusnok důvěru nedostane, prezident Zeman příležitostně pověří opět Rusnoka. Rusnok bude sestavovat novou vládu až do voleb. Bude argumentovat tím, že Topolánek sestavoval vládu 4 měsíce a všechno bylo v pořádku. Tudíž on ji může sestavovat klidně měsíců 8.

+1/0
18.7.2013 21:39

J26a69n 54K71o42s58t47k14a 9294387169446

Úplně stejně může Zeman čekat se jmenováním dalšího premiéra a výsledek bude stejný. Je to jednodušší a Zeman si to lépe ustojí.

+1/0
18.7.2013 21:43

D74a77v57i86d 95M31a70l71i62n33a 1820893600883

Tech moznosti je spousta, ale musi se pocitat i s protireakci (srskrtani financi smemovni vetsinou, rozpoctove provizorium, omezeni pravomoci prezidenta, zuzeni manevrovatelnosti vlady na absolutni minima a snizeni popularity na absolutni nulu. + spousta a spousta ustavnich stizmosti, kde ma nastesti Zeman svoje lidi. :-) :-) :-) To je sport. Kdo to odnese? To je bezpredmetne. Vobycejny lidi. :-) :-) :-)

0/0
18.7.2013 21:57

O49l98d45ř75i22c46h 55G76l39i16t92z93n42e48r 2692540555

Vaše varianta, že by druhý pokus dostal opět Rusnok je chyba. Protože třetí pokus by měla  přecedkyně sněmovny Němcová. Myslím si, že Zeman nechá Rusnoka vládnout i bez důvěry až do konce. Prostě nebude dělat nic...

0/0
19.7.2013 10:35

P81e86t16r 87V53i90n60t82r72l91í45k 3356704961

a co čekal? tak před 14ti dny jsem tu psal, že ex-vládní koalice si zajistí, aby neskončili, to se již stalo, nyní jen stačí aby nedali důvěru Zemanově vládě, což se také stane... a po dvouměsíční pauze bude dál pokračovat vláda buď ODS, nebo TOP... eventuálně ČSSD.. ale v to moc nevěřím... stačí si spočítat křesla ve sněmovně, nevím co Rusnok čekal, že si budou pod sebou řezat větev? Nakonec to také může skončit pěknou porážkou pro Zemana... :-P

0/−1
18.7.2013 21:12

A22l22e93n54a 27J75a22n93d40o65v27á 7899618651345

Buďte v klidu, tak to určitě neskončí;-D

+3/−1
18.7.2013 21:13

J58a18n 48K78o43s32t10k20a 9894147339326

Já spíš věřím tomu, že Zeman nejmenuje dalšího premiéra a nechá dovládnout vládu Rusnoka, až do řádných voleb. Podle ústavy nemá žádný termín na svůj druhý pokus.

0/0
18.7.2013 21:30

M38i65c68h26a70l 46P21r60i54b71y93l 9245725687745

a takové chování nelze nazvat jinak než svévole ze Zemanovy strany, předně Ústava říká, že vláda je odpovědná PS PČR a dále, proč by Ústava zmiňovala další pokusy o sestavení vlády, kdybychom předpokládali, že i vláda bez důvěry může vládnout, tedy tato konstrukce je špatná a Ústavě odporuje

0/0
18.7.2013 21:55
Foto

J97a61n 95K92u17l86í90s37e65k 8737383588841

Michal Pribyl: " .. tedy tato konstrukce je špatná a Ústavě odporuje"

.

No a co? To je váš výklad a tradiční výklad ústavy podle vašeho prezidenta je idiotský. On si ji tedy vyloží úplně jinak a po svém, takže si bude dělat co chce, ústava neústava. Má přeci mandát od voličů, takže je všechno v pořádku. Nebo není?

0/−1
18.7.2013 22:16

M27i67l75a77n 14S81l80a37v23í75k 5655344368164

Věřte,že Zeman to má vymyšlený až do konce.Paka si ani neškrtnou!:-)[>-]

0/−1
18.7.2013 23:07

A26l20e38n14a 56J43a21n19d16o66v80á 7939668691495

A tak to teď půjde den za dnem - mantra médií bude:Rusnokova vláda nedostane důvěru..8-o

Ale kluci, ono to teď nějak nevychází, i kdybyste si upsali ruce a publikovali o tom, jak nedostane důvěru, třebas dvakrát denně!;-D;-D;-D

0/−4
18.7.2013 20:49

D97a79v58i85d 65M87a60l57i30n55a 1960693220123

No jo no. Nechejte nam alespon tu nadeji, prosim, nez nas utlucete argumentama v hlasovani o duvere. Nadeje prece umira posledni. :-D :-D :-D :-D

+2/0
18.7.2013 20:52

A67l87e16n26a 59J35a62n36d24o53v41á 7269508881715

Já vás argumenty utloukat nebudu, proč taky, uvidíte, jak rozhodnou poslanci, ti samí, kteří se namísto regulérního rozpuštění sněmovny (a že by to bylo demokratické!) rozhodli setrvat na svých pozicích...8-o

Karel už burcuje: http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/politici-volicum/Schwarzenberg-Odpovednost-padla-na-nas-Branme-republiku-279433

Diskuse mu odpovídá celkem jednotně...;-D

+1/−2
18.7.2013 21:12

M95i33c54h67a60l 57P51r38i27b19y94l 9875165817705

Jandová mohla byste nám vysvětlit, proč je více demokratické, aby se sněmovna předčasně rozpustila, než aby Zeman pověřil sestavením vlády někoho, kdo má většinu ve sněmovně zajištěnou? jak jste na to přišla?

+3/−1
18.7.2013 21:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.