Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dechová zkouška není důkazem, že pil, tvrdí znalec u soudu s Janouškem

Ženě, kterou loni srazil lobbista Roman Janoušek, šlo podle znalce Josefa Pleskota o život. Nezasáhl ji jen zrcátkem, řekl odborník během líčení. Soudci po jeho výpovědi odročili případ na září, kdy dorazí zbývající svědci, znalci dopravy a dodatečně i expert obhajoby z oboru zdravotnictví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D53a14n86i84e14l 14K86o76r44o11u82s 9731124419960

Á, pan Znalec je znalec!

0/0
28.7.2013 8:43

M53i82c72h47a15l 55J37u43r58s28a 7603449675399

Ne, ze bych jezdil nalitej, ale az se mi to treba stane, tak alespon vim, ze dechova zkouska neni dukazem.. ;-D

+1/0
19.7.2013 13:45

P52a43v26e22l 41N33o10v96á73k 6701166739181

Celý národ v televizi po nehodě viděl že byl napitý jak slíva ............. hnus co se dá koupit za prachy - ten znalec je namaštěný pěkně !!!

+1/0
19.7.2013 5:10

A62l58o14i87s 87N66e59r36u76d31a 4624528136971

V případě že odmítne test na alkohol v krvi,mělo by se přihlížet na dechovou zkoušku jako prokazatelný důkaz o jízdě pod vlivem alkoholu. Pokud se tak stalo v jiných případech,nevidím důvod,proč by to nemělo platit v tomto.

+2/0
18.7.2013 22:02

J75a53r36o84s53l51a19v 15V57y48k56y89d10a73l 3526842976752

Pro všechny, kdo pijí a jezdí: podle právníka je dechová zkouška na h...o. Takže policajti začněte se třást až Vám spolky opilců za volantem začnou vykládat tohleto znění;-€R^

+3/−2
18.7.2013 18:55

J97i81r29k79a 98K24o72c55h 7104784263665

V tomto smyslu se vyjádřil Nejvyšší správní soud, když v rozsudku ze dne 24. 6. 2008, č. j. 8 As 11/2007, stanovil, že pozitivní výsledek dechové zkoušky řidiče motorového vozidla znamená automaticky povinnost podrobit se lékařskému vyšetření s alternativou odběru krve nebo moči ke zjištění, není-li ovlivněn alkoholem.

V návaznosti na toto stanovisko pak Nejvyšší správní soud dále konstatoval, že důsledkem odmítnutí odběru krve nebo moči je vznik odpovědnosti za přestupek podle § 30 odst. 1 písm. i), bod 2 zákona č. 200/1991 Sb., o přestupcích (dále jen „zákon o přestupcích“).

0/0
18.7.2013 19:28

J94i59r87k29a 12K30o30c44h 7314294653535

Vykydal, Vykydal, kydate nesmysly

+1/−1
18.7.2013 19:29

K52a56r48e41l 76J59i61r33k45a 3633760158250

To se divím,že nezasáhl nejvyšší soud s odůvodněním,že Janoušek má v Praze imunitu,a nelze ho stíhat.

+4/−1
18.7.2013 17:57

P72e36t70r 80L94u18k35e41š 3813600393213

Drop In se silně angažuje v projektu Řekni drogám ne,jež neprovozuje nikdo jiný než Medea Kultur pana Janouška za peníze klientů VZP a určitě to není zadarmo... Pan Douda bude jistě moc rád, půjde li jeho chlebodárce sedět....

0/0
18.7.2013 17:46

K53a50r64e77l 41N75e62č62a36s 5553679340240

Jasně.Nepil.Neboural.Vlastně tam vůbec nebyl.Kdy už konečně skončí štvanice na tohoto slušného občana,který toho zde tolik,tolik, vykonal.I narkomani u něj mají dveře otevřené.

+5/0
18.7.2013 16:28

K33a29r63o42l59í95n21a 24P85o72s57p17í60c47h69a44l27o24v65á 6806461489186

To jsou mi teda NOVINKY. Co to k čertu je? Další podplacený šašek?

0/0
18.7.2013 16:23

L82u79k84e 44V38o62j93t45ě79c13h 7563805830157

Janoysek=Mazánek=Kolibrik. Bém byl Cestovatel.....

0/0
18.7.2013 15:33

K77a48r10e43l 98N38e63d90o30p33i25l 7248916919384

Tak si to shrnme:

- Vietnamku vyplatil - 830.000,--

- Soudniho znalce zaplatil za "dechova zkouska nic nedokazuje" - 300.000,--

- Jednotlive svedky zkoncentroval, tak aby jejich vypovedi byly protichudne a nejednoznacne - ca 200.000,--

- Nechal si udelat bebi na kebuli (treba se z toho vytriska nepricetnost pri nehode)- 200.000,--

Soudit se nakonec bude pouze podle poskozeni Vietnamky a vozu. To se bude rozporovat, ale na tom ho utahnou. Prokazat nepricetnost u nehody nebude mozne prokazat (po nehode cile telefonoval a jiste na cisla, ktere prokazou pricetnost). Voldermort pujde do chladku, i kdyz soudce take vypodlozil.

0/0
18.7.2013 14:09

Z52d67e43n85ě80k 54B59e78r20á75n85e32k 2788215376572

Janoušek nikdy nepil a nepije. Je to od narození antiwaterman.

+4/0
18.7.2013 14:02

Z90b88y59n21ě45k 26S79y13c48h78r29a 8876640214225

Je zajímavé, že jsem nadýchal 0.09 promile a okamžitě mi zabavili řidičík a musel jsem i na dechovou zkoušku. Přitom při nehodě (vběhlo mi dítě pod auto) mimo pár modřin k žádnému úrazu nedošlo, ubrzdil jsem to. Na řidičák jsem čekal 2 měsíce, než se potvrdila negativní zkoušk a na alkohol z krve. Tak jak to vlastně u nás funguje?

+9/0
18.7.2013 14:00

Z48d11e52n51ě59k 88B46e97r34á32n88e30k 2338335526402

U nás to funguje dle pravidla nemažeš, nejezdíš.

+6/0
18.7.2013 14:04

R22a18d95e67k 33H12o41d26a17ň 9506637821423

Funguje to tak, že vy jste se stal obětí policejní zvůle (proto jste čekal 2 měsíce), zatím co v jeho případě pro změnu policie nekonala jak měla.

+6/0
18.7.2013 14:11

T75o40m89á54š 64Z72e83m76a67n 3845968114525

Měl jste trvat na krevní zkoušce - dle doktorů je cokoliv pod 0,23 neprůkazné (přirozená hladina). Policie má interní předpis že do 0,24 to má považovat za nulu, ale je jen na zvůlkorupci orgánů jak si to vyloží. Jinak musíte sám se bránit.

Policajt nemá žádný zájem na vašem neplacení neoprávněné pokuty - má za to pémie a osobní ohodnocení bez ohledu na to zde pokuty vybral dle zákona či proti němu.

+1/0
18.7.2013 15:42

V61á85c23l37a58v 78K24a36r87a75s 1557241546241

kazdy obzalovany ma pravo hajit se jak uzna za vhodne, to mu nelze mit za zle ... je jen na zalobci dokazat, ze to jsou jen blaboly ... cimz ho nijak nehajim, toho jsem dalek ...

+2/0
18.7.2013 13:49

Š98t21ě34p52á47n82k24a 91B56u58r39d77o67v78á 4552444493201

..jenže to je vyjádření znalce, nikoliv obhájce, tam by to člověk chápal...

+4/0
18.7.2013 13:51

V69á31c59l78a39v 92K23a14r14a27s 1497511246981

... ano, znalce obhajoby, nemylim-li se

0/0
18.7.2013 13:53

R50a27d68e77k 56H60o54d63a68ň 9476937661773

Znalec se ale nevyjadřuje ke stavu Janouška, vyjadřuje se k měřícímu přístroji. To není o nějaké "žalobě" či "obhajobě".

0/−1
18.7.2013 13:57

D28a11n56i56e41l 40N15o13v84á92k 3483418932583

jak víš,že jde o znalce obhajoby? Obhájce Lžičař s jeho vývody spokojen nebyl.

0/0
18.7.2013 14:02

Š33t78ě19p74á17n16k25a 78B27u60r86d66o92v59á 4242674893411

...to nevím, tady (na iDnes) psali: "Soudci chtěli od znalce z oboru soudního lékařství nejprve vědět... " + navíc dál píší, že znalec popisoval, jak se zř. nehoda stala a že se to Janouškovu právníkovi nelíbilo, tak jsem vycházela z toho, že to byl znalec oslovený soudem...

0/0
18.7.2013 14:04

R45a36d45e84k 13H69o91d20a82ň 9926467421753

To není Alfons Znalec, aby tam byl jeden. Znalec který se zabývá toxikologií bude těžko popisovat "jak se nehoda stala". Lze tudíž předpokládat, že znalců bylo víc.

0/0
18.7.2013 14:10

Š39t24ě65p95á39n89k37a 28B59u70r13d31o38v95á 4542734223531

...o to v mém komentáři ale vůbec nešlo... ;-)

0/0
18.7.2013 14:11

T70o35m57á10š 57Z31e87m92a16n 3145248954415

Problém je, že s přístroji jaké používá pčr tomu tak je.

Ony hladinu či přítomnost alkoholu neměří, ale usuzijí na ní z obsahu metabolitů.

Vemte si mentolovou žvýkačku a naměří vám to 2 promile.

+2/−1
18.7.2013 15:26

Š85t80ě28p20á37n77k92a 28B37u10r13d26o76v73á 4812804403951

... já nepolemizovala o tom, jak ty přístroje pracují... to opravdu nevím... Ale myslím si, že by zákonem mělo být vše ošetřeno tak, aby nemohlo dojít k pochybnostem... tady byla debata o tom, zda to byl znalec oslovený soudem či práv. zástupcem p. Janouška...

0/0
18.7.2013 15:30

T64o19m79á91š 70Z50e80m24a17n 3735508964305

Pochybnostem předejde jen krevní zkouška, ale ta holt provedena nebyla.

+1/0
18.7.2013 15:39

Š24t44ě73p71á45n57k76a 43B45u43r59d52o96v57á 4952414533241

...jenže tam zřejmě žádné nebyly - obviněný zjištění z dech. zkoušky prý nerozporoval...

+1/0
18.7.2013 15:40

J21i35ř72í 28S40v31o15b87o56d69n55í62k 5849532863136

Tak že podle pánů znalců mohu chlastat jako najatý a pak klidně řídit.Když budu mít podle budíku trojku v žíle a odmítnu odběr krve,nic se mi nestane.Řidičák mi zustane.Stejně jako tomu darebákovi.Dobrá rada nad zlato.

+8/−1
18.7.2013 13:48

T81o12m42á98š 19Z44e82m28a31n 3735468414285

Naučte se číst, znalec řekl něco úplně jiného.

0/0
18.7.2013 19:21

J52a33n 27H75o29y36e84r 3941501262439

Není ten soud trochu zbytečný? Výsledek byl předem jasný, soudce se nemusel divit, znalec veřejně přiznat úplatek, svědci si v klidu mohli užívat "svědečného".... Janoušek zaplatil a jedeme dál. Soud mohl klidně soudit někoho, kdo peníze nemá a kvůli téhle předplacené zbytečnosti čeká na"spravedlnost".....

+6/−1
18.7.2013 13:47
Foto

D50a40v68i29d 73J88u79ř74i97č20k54a 7236382215248

pán je asi znalec ..

+2/−2
18.7.2013 13:47

J11a90n 89H98o19y56e67r 3551371262329

Znalec to asi je. Ale také platí hypotéku... To to má podle Vás platit jen ze svého platu??;-D

0/0
18.7.2013 13:48

Z44d18e34n59ě27k 86B60e26r65á68n13e23k 2978565836652

To, že Janoušek jezdí ožralý jako slíva není důkaz, je třeba zřejmě, aby to sám přiznal. Bylo by dobré zjistit jmění soudce před procesem a po něm. Janoušek zřejmě vyjde od soudu jako lilie. A může se opět s Bémem pustit do zeštíhlení kasy v Praze a v Česku.

+6/0
18.7.2013 13:45

I66v30a 42H78a14n47e18s21o83v14á 8606266339929

Já osobně dost pochybuji o tom, že si Janoušek nehodu pamatuje. Takže být státním zástupcem, šoupnu mu pár otázek, na kterých ho nachytám.

Tady je prostě vidět, jak už právo kanibalizuje samo sebe... Viděli jsme všichni, že byl úplně namol, ale pozor - ještě se to musí prokázat. Ach jo ;-€

+3/0
18.7.2013 13:38

R71i23c91h56a65r44d 65K73á59b36a 8369768940580

No tak, to ze se trestny cin nebo prestupek musi prokazat, je nastesti spravne. Bohuzel ne vzdy se tak stane.

+2/−1
18.7.2013 13:43

I42v86a 75H10a61n72e12s88o17v83á 8536406709259

Já mluvím o tom, že žijeme v době, kdy - byť celý národ mohl vidět ožralého Janouška na videu po nehodě - se to musí dokazovat. Tohle mě štve.

Právo kanibalizuje samo sebe. Protože - byť byl ožralý - tak pokud se to neprokáže krví, budeme to brát tak, že nebyl.

To jsou prostě nesmysly. Já chápu, jak se to vyvíjelo, chápu, že policista - bez důkazů - může zneužívat své moci atd... Ale stejně mi připadá, že je to zvrácené.

+4/0
18.7.2013 13:50

M48a43r82e10k 98S41u75c40h10á16n10e27k 2301116568819

Takže když fouknu s pozitvním výsledkem a odmitnu odběr krve, tak jsem z obliga. Díky za radu paní znalciR^;-)

+4/0
18.7.2013 13:38

J51i76ř69í 22L62i50e27t83a26v70e29c 8693339843719

Nejste, dopustil byste se přestupku, za který byste dostal zákaz řízení na dva roky a pokutu 50.000,-Kč.

+2/0
18.7.2013 13:45

M22a14r94e57k 21S92u52c76h94á26n65e55k 2751926618549

"Nelze přepočítávat hladinu alkoholu v krvi z dechové zkoušky. Pozitivní výsledek dechové zkoušky tak nelze považovat za důkaz přítomnosti alkoholu v krvi,"  Na základě čeho bych dostal uvedené tresty?

+2/0
18.7.2013 13:49

J80i86r59k12a 11K62o10c13h 7844914653255

V tomto smyslu se pak vyjádřil Nejvyšší správní soud, když ve shora citovaném rozsudku ze dne 24. 6. 2008, č. j. 8 As 11/2007, stanovil, že pozitivní výsledek dechové zkoušky řidiče motorového vozidla znamená automaticky povinnost podrobit se lékařskému vyšetření s alternativou odběru krve nebo moči ke zjištění, není-li ovlivněn alkoholem.

V návaznosti na toto stanovisko pak Nejvyšší správní soud dále konstatoval, že důsledkem odmítnutí odběru krve nebo moči je vznik odpovědnosti za přestupek podle § 30 odst. 1 písm. i), bod 2 zákona č. 200/1991 Sb., o přestupcích (dále jen „zákon o přestupcích“).

+2/0
18.7.2013 14:02

R81a70d55e70k 75H31o37d15a26ň 9166987701583

Vy nesmíte odmítnout. Jenže zde je předpokládám problém v tom, že neodmítl, neb nebyl vůbec vyzván (a policie tudíž neplnila zákonnou povinnost) a tudíž nemusel odmítnout.

+2/0
18.7.2013 14:15

L33u92d26ě46k 84Š70i18š32á18k 3747878469344

proč ho vůbec soudí? Způsobil nehodu, nadýchal, tak jaké pak cavyky. Popravit a odvést do kafilérie!

+2/0
18.7.2013 13:32

M69i20c50h93a54e35l 10M86e60n22s54i19k 8841986710342

Popraveného by už neodvedli. Maximálně odvezli.

Ale proč zvyšovat exekuční náklady. Když ti vietnamci jedí i psy... :-)

+2/0
18.7.2013 13:47

K48a64r80e60l 41N52o39v17á85k 8488160931

Můžeme se divit, ale je to tak - název dechové zkoušky je ORIENTAČNÍ dechová zkouška. Jinak samozřejmě platí, že největší gauneři si mohou dovolit nejlepší právníky.

+4/0
18.7.2013 13:21

J17a59n 61R80i81c39h95t66e93r 5752212533445

právníky a jak vidno, i znalce;-)

Ostatně proto jsou ty přístroje kalibrovány, aby neukazovaly nesmysly.

+4/0
18.7.2013 13:32

J57i46ř42í 14L90i74e85t18a60v83e35c 8323649733389

JOsefa Pleskota si nikdo nekoupí, navíc jste moc nepochopil, že on svým posudkem Janouškovi opravdu nepomohl. Už jenom tím, že popsal mechanismus střetu poměrně jinak než to tvrdila obhajoba.

0/0
18.7.2013 13:47

T67o21m85á68š 85Z92e92m52a62n 3925388124695

Zrovna u dragerů se pletete - ty i jejich výrobce označuje za orientační a pouze pčr je považuje za průkazné.

Stačí vám totiž žvýkačka na 2 promile.

0/0
18.7.2013 15:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.