Diskuze

S tablety umí, ale mluvit ne. Dětí s poruchami řeči neustále přibývá

Stát nechá vyškolit pedagogy v mateřských školách, aby pomáhali dětem s rozvojem mluvení. Čím dál víc jich totiž kvůli poruchám řeči nastupuje do první třídy o rok později nebo jim potíže ztěžují učení. Zapojit by se měli také rodiče.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ja vidim problem spise v tom, co bych nazvala "sirsi rodina". Driv musely maminy zastat spousty fyzicke prace a nikomu neprislo divne pohlidat dite, kdo mel ruce pomahal. Dnes ma kazdy pocit, ze kdyz mama nemusi prat plenky a vyvarovat, ze nema duvod proc byt unavena ...  jenze jedna mama nemuze dite poskytnou dostatecnou slovni zasobu ani jazykovych podnetu a deti honi zvedavost a na obrazovce je videt neuveritelne bohaty svet :(. Kde jsou babicky, tety, pubertacky, osamocene sousedky, kluci - na pocitaci, ci v zabavnych parcich :))) - proc zrovna vy listujete diskuzí? kde mate deti, ktere byste mohli rozpovidavat?:)

1 0
možnosti

K11a81r59e61l 36N84e55č78a98s

18. 7. 2013 16:39

Čeština se unifikovala do jakés zrůdné podoby. Lidé hovoří v náznacích-neumějí se vyjádřit. Nebo chrlí výrony moderátorské v jakýchsi záchvatech asertivního  jazykového kreténství.Jakobyjakobyjakoby... Ano,vše je jakoby.

0 0
možnosti

Nase dcerka od 2 let a 4 mesíců začala chodit do školky, pochopitelně soukromé, státní by jí nevzala. Jsou ji tři roky, sama zpívá dětské písničky (spousty se jich naučila spolu s náma z videí z Youtube, jsou tam super písničky i s karaoke textem, páč si všechna slova nepamatujem (my dospělí), čteme jí, i když jí to zas tak moc nebere, a ke třetím narozeninám dostala tablet (za dva litry, ale bohatě jí stačí), kde miluje pexeso s barvama, zvířátkama atd. Doma máme dva psi (BOC), kočku a zakrslého králíka (ten je dcerky, aby se učila zodpovědnosti a baví jí to). Někteří známí se strasně podivovali nad tím, že už jsme jí dali do školky, ale dle našeho dojmu to bylo to nejlepší, co jsme jí mohli dát, clovek je tvor společenský a jako každé dítě si mnohem radsi hraje s ostatníma detma nez s dospělýma. Samozřejmě se tím nesnažíme jí odstrcit, výlety a akce jsou velmi často, nehledě na to, že babička jí miluje a podniká s ní taky různé akce (vezme si jí třeba na víkend a mají ho celý nabitý). Dle mé zkusenosti tablet bere coby hračku, umí s ním pracovat v pohode (i kdyz deti neumí číst, pamatují si vsechno jak se co ovládá:-)... svadet vinu jen na tablety a pocitace je nesmysl, jde predevsim o pestrost, aby diter v dobe, kdy se rozviji, melo tech zazitku a vjemu co nejvíce a nemusí to být jen ctení.. Nejhorsi je asi, kdyz je dite jen s matkou ci jen mezi dospelýma, nic ho nenutí se rozvíjet, protoze ti dospelí to vzdy nejak udelají.

1 0
možnosti

někdy mám spíš pocit, že probémem současných dětí je přestimulování, cca probíhající způsobem, jaký propisujete. jsou ale děti, co ho zvládnout v pohodě, tak snad... mimochdem, děti za totáče brali běžně do školky v tom roce, kdy měly jít tři, takže já třeba začala chodit do školky ve věku 2 roky 8 měsíců

2 0
možnosti

vypada ze idnes muj prispevek z 18.7.2013 11:15 nasmeroval zase nekam uplne jinam :)

0 0
možnosti

P95e41t68r 96H97r96a15b45á15k

18. 7. 2013 11:19

Tak pokus tohle nějak změnit vesměs narazí na zed, nebot doba prostě jde dál. Možná se tímto opravdu nakonec vrátíme k opicím:))

0 0
možnosti

kde prosim vas? :) na urade na malomeste, ve fabrice, tovarne? ano moje tchyne byla z praci doma ve tri, ale vstavala v 5 rana aby byla na 7 v praci... tak nevim jestli to byla vyhra pro deti... maminku stejne videli jen az prisli ze skolky-skoly... a ta uz byla k veceru uplne utahana... mimochodem manzel a jeho bratr mluvi uplne normalne :)

1 0
možnosti
Foto

Řeč (myšlení) je základním znakem člověka, tím se odlišujeme od zvířete... Kde upadá řeč, upadá člověk/ společnost... Všechno začíná v rodině - a dnešní rodiče už jsou děti odchované televizí, generace po nich už vyrůstá s počítačem - a začíná se to ukazovat, vlastně už na té televizní generaci - rodičích. Odborníci - speciální pedagogové - by konečně měli být bráni vážně, když upozorňují na nárůst např. řečových vad. Mnozí lidé, kteří vyrůstali s elektronikou, jsou schopni tvrdit, že "jim to neuškodilo", jsou "normální" atd. a nechávají své malé děti (předškolní) s elektronikou hrát, byť děti v tomto věku to nemůžou chápat! Nikdo dnes dostatečně neupozorňuje na to, že malé dítě si takto vytváří nepřirozenou ZÁVISLOST na těchto přístrojích - když pak dorůstají, neumí si už život bez zábavní elektroniky představit! Ale to je klam, žít bez toho přeci jde - tyto přístroje mají jen sloužit, patří tedy do pracovny či do kanceláře, rozhodně ale do rukou dospělého! Já mám uživatelské schopnosti dostatečné a s počítačem jsem začala pracovat až v dospělosti - úplně to přeci stačí, pokud nejsem grafik či programátor, začít až na střední škole - kdo tvrdí opak a cpe to dokonce už předškolním dětem, asi z toho má nějaký zisk, nebo je sám závislý, nevím. Nu, kdo pochybujete o tom, co píšu, zkuste být měsíc bez TV a počítače... Vady řeči u dětí jsou často vadou myšlení u rodičů...

3 1
možnosti

Nevidím důvod, proč by šestileté dítě, (které umí mluvit i artikulovat i přemýšlet nad tím, co říká) nemohlo 30 minut denně hrát na PC logickou hru. Protože mi to řekne speciální pedagog? Který moje dítě vůbec nezná? A nevím, jaké jsou Vaše uživatelské znalosti PC, ale už na základních školách děti běžně využívají programy na vytváření prezentací, tabulek atd. Nejsem z toho nadšená, ale je trošku jiná doba a počítačová gramotnost je dnes považovaná za běžnou. Naopak mě zaráží úřednice na státním úřadě, která mezi řečí pronese, že neovládá internetové bankovnictví a příkazy ji zadává syn. 8-o

1 0
možnosti

A co rodičům u zápisu natrvdo říci, že dítě nenaučili muvit a že školní docházka to předpokládá, tedy jinými slovy, učitelé nejsou!!! v 1. třídě od toho, aby dítě učili mluvit, od toho jsou speciální logopedi a tedy ať si to rodiče nějak rychle zařídí, jinka dítě bude mít problémy s výukou. A pak by se časem po učitelích chtělo, aby dítě učili chodit na záchod a utírat si zadek.

2 0
možnosti

To nejde, když je docházka povinná ;-)

0 0
možnosti
Foto

to tak je, kdyz rodice misto toho, aby si na deti udelali kazdy den par minut cas mu radsi strci pocitac nebo nintendo a hraj si... chodim sice do prace, ale na to, abych detem cetla pred spanim a nebo aby mi oni u vareni chvili cetli, kdyz zu chodili do skoly, jsem mela vzdycky cas. Moje deti umi s pocitacem, ale kdyz neco reknou, tak to reknou poradne - a kdyz Jim nerozumim, tak Jim to reknu a pozadam je, aby se pokusili mi neco rict jinak nebo lip... nehlede na to, ze nase deti vyrustaji dvojjazycne, takze to nemaji se mnou vubec jednoduche Ta mladsi do tri let spis huhnala a kdyz sla do skolky, venovali jsme tomu vic casu a trenovali jsme i Doma a zlepsilo se to dost brzy. Detem se musi venovat cas - a na tablet!

5 0
možnosti

ale jo, tablet se může věnovat, ale ten čas se věnovat musí. 90% "problémových" dětí má v základu nezájem a nespolupráci ze strany rodičů. Spousta dnes populárních dysfunkcionalit je spíše zneužívána ke zmírnění hodnocení dětí, než aby rodiče zvýšenou pomocí dítěti pomohli nedostatek korigovat. Ono je totiž tak snadné všechno svést na školu a stát, když "já přece platím daně, tak ať se sakra starají, že jo". To jsem si jako svého času učitel vyslechl mnohokrát.

1 0
možnosti

J37o72s90e53f 34V76a97l34a

18. 7. 2013 9:56

nechapavost lidi je monstrozni. Jestlize jako sportovec prestanu trenovat, nedosahnu zadnych vysledku. Jestlize budu dite a nebude se se mnou mluvit, nemam duvod se to naucit a delat to taky, proste musim trenovat. Ten problem je zcela jasny - komunikace na urovni dite-rodic nebo dite-kolektiv je cim dal tim horsi a tezko se to da omluvit tim, ze kdysi chodily matky driv z prace domu. Totiz jeste pred tim chodily pro zmenu zase pozdeji domu ( mezi sv. valkami) Psychiatri dneska popisou u deti desitky zavaznych poruch, ktere vznikaji pouzivanim neplnohodnotne nahrazkove komunikace ( PC/tablet, TV, hry, mobil-sms)

3 0
možnosti