- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Prostě neotvírejte za letu okna a nenahíňajte se z nich!
Ozon se dá filtrovat? Není náhodou ozonový filtr jen přístroj, který pomocí ozonu dezinfikuje třeba vodu? Nebo potraviny? V případě přítomnosti ozonu (O3) by to muselo být něco, co ozon převede na kyslík (O2). A jen pro redaktory........kyslík v čisté formě je pro člověka jedovatý a leptá sliznice a karcinogení určitě není : - ))))
Ano, filtrovat se dá. Ne klasickými částicovými filtry, ale chemickými filtry. Trochu by to mohlo připomínat katalyzátor...
A ano, čistý kyslík je sice toxický, ale to pak ten kyslík musí být v opravdu vysokých koncentracích. Normálně je ho ve vzduchu asi 21 procent, aby byl toxický při běžném atmosférickém tlaku, muselo by ho být přes 50 %. Kolik si myslíte, že by toho ozónu muselo být, aby z něj bylo tolik kyslíku, aby to zvedlo koncentraci o tolik? :-) Ty koncentrace ozónu, co se řeší, jsou třeba v jednotkách ppm, spíš ještě menší (počet částic - takže asi molekul - ozónu na milión částic - takže asi opět molekul - vzduchu). To by takové zařízení kromě filtru muselo obsahovat ještě nějaký hodně účinný koncentrátor toho výsledného kyslíku (O2)...
Mně spíš zaráží, že se aerolinky vymlouvají na to, že více ozónu v letadlech bude ve větších výškách a že se to týká jen dálkových letů. Vždyť i běžné lety po Evropě létají v letových hladinách 10-11 km. A ty dálkové lety létají také tak v 11 km, tak co blbnou? No, možná to bude menší problém u nějakých turbovrtulových letadel (ATR), co poletí tak v 6-7 km. :-) Nejvíc ozónu je ve stratosféře asi tak ve výškách 20-30 km... A ještě by mě zajímalo, jak se dostává do těch hermetizovaných letadel... Nebo že by se nějakým způsobem tvořil přímo v těch letadlech?
nicméně kdyby se vypouštělo více freonů.., mohli bychom ozonovou vrstvu zničit a bylo by po problému...
Byl by jiný problém, shořeli bychom žárem slunce : - ))
Že by nátlak výrobce ozonových filtrů? :-)