Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ještě 70 let po masakru volyňských Čechů panují dohady, kdo zabíjel

Tento víkend se koná několik pietních shromáždění k 70. výročí největšího masakru Čechů za druhé světové války. Odehrál se v Českém Malíně ve Volyni. Důvod zabíjení i pachatelé jsou stále záhadou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F20r26a42n50t75i15š96e68k 17V63r26á53n58a 5189142953361

No, tady se mluví o konfliktu, mezi Poláky a Ukrajinci, kde byly stovky tisíc mrtvých, a Čechům tam omylem vyvraždí jednu vesničku s několika stovkami obyvatel a je z toho tady ústřední téma s komentáři typy "největší masakr Čechů za 2. sv. války". Češi fakt z té války vyvázli v podstatě nejlíp, v tomto má Erika Steinbachová pravdu.

0/−1
16.7.2013 1:26

O73n72d57ř20e75j 51F51i34l66i66p55c66z27y44k 8264923148341

Další protipolská provokace. Poláci měli na Němci okupované Ukrajině svoje

ochranné oddíly ? Blud a lež. Polská policie byla na Ukrajině likvidována Rusy,

a to doslova, fyzicky. Na místo polských  policistů nastoupili židé a Ukrajinci.

Když pak přišli Němci vyvraždili židy. Poláci, jako jediný národ okupované Evropy

neměli svoji jednotku SS a Poláci nebyli členy Wehrmachtu. Kromě obyvatel Danziggau a Wartagau a Reicheingegliedrten Gebieten, jako třeba Těšínsko a Hlučínsko, kde většina obyvatel byla donucena podepsat Volkslistu.Poláci na Ukrajině za německé okupace  byli v horším postavení než Ukrajinci. Jejich "rozhodovací" pravomoci byly asi na úrovni židů v Osvětimi.Tento člának je zralý na trestní oznámení. Další blud: volyňští Češi byli schopní zemědělci.Můj tchán je volyňský Čech.Zemědělství na Volyni bylo na úrovni poloviny 19.století, srovnáme li se zemědělstvím třeba ve Slezsku.Rv

0/−2
15.7.2013 7:43

L73u97b64o45m54í36r 92S71a84z69e47č57e76k 7339908845143

Tím chcete říci, že Češi měli jednotku SS? Tím chcete říci, že ve wermachtu nebyl ani jeden Polák? Tím chcete říci, že Češi na Volyni byli v roce 1943 v zemědělských praktikách na úrovni poloviny 19. století? Pane, běžte se léčit, nebo vzdělávat!

0/0
15.7.2013 17:09

O28n23d97ř44e74j 90F26i19l48i50p11c88z29y98k 8594543838401

Ano, byli na úrovni poloviny 19.století .

0/0
16.7.2013 7:08

J97a71n 38H27o30r26k13ý 2666806856185

...a nadpis clanku se pekne potichu zmenil.

+1/0
14.7.2013 14:25

F88r32a74n41t40i97š79e15k 88P97r16u47d35k16ý 8852901822641

a co tam bylo pred tim? ja to nevidel

0/0
14.7.2013 14:32

K70a87r13e91l 92H92l23a74v11á92č80e40k 9177193406105

Je možné to najít v adrese článku (tam nahoře) ;-)

+1/0
14.7.2013 14:38

F58r28a35n56t87i10š79e48k 93P41r90u33d12k20ý 8442351302111

vidim, dik

0/0
14.7.2013 15:06

J20a96n 15H95o39r81k28ý 2646966866335

Na masakru Volyňských Čechů se podíleli Poláci

0/0
14.7.2013 16:26

Z57b89y96n17ě35k 57S66y65c35h75r69a 8186630974615

Nevím proč tady do diskuze plete někdo polské potraviny. Je zajímavé, že s údajnou jejich nekvalitou máme problém jenom my. Není to spíše tím, že jejich potraviny jsou mnohem levnější a stále více lidí jezdí nakupovat do Polska? Navíc inspekce by ,ěla kontrolovat i dovoz potravin ze západních zemí, možná bychom se divili, co tam v nich je.

+3/0
14.7.2013 10:27

B12ř88e72t89i57s55l20a16v 98Š42í94m61a 9884531382

S kontrolami všech výrobků máte pravdu.

Ovšem část potravin z Polska, dovážená k nám, je skutečně špatné kvality a jejich vláda se k tomu nestaví čelem.

Lidé jezdí do Polska nakupovat proto, že tam jsou jejich potraviny levné a kvalitnější.

+2/−1
14.7.2013 10:38

L33u13b91o24m45í50r 93S26a75z62e76č68e94k 7349498885503

To je problém všech místních diskuzí. Příspěvky nebývají o tématu, alebrž o tom jak je každý chytrý a útočný. Osobní napadání a útoky jen frčí. Přitom takto závažná událost, a nejen ta, si zaslouží slušnější a věcnější diskuzi. Není nutné hned hledat viníky. Důležitější je většinou příčina a ta už poví více.

Například v souvislosti s touto událostí se hovoří o zahájení útoků UPA na polské osady a vyvraždění téměř 60.000 Poláků. Pochopitelně, že nějaká souvislost by se našla i v vztahu k Českému Malínu. Bohužel, archivy nám nic nenabízí.

+3/0
14.7.2013 10:41

J97a76n 79K39ř91í16ž 6385773475838

............válka jak známo,semele vinné i nevinné.

Těch nevinných ovšem bývá mnohem víc.

+1/0
14.7.2013 13:53

L96u74b40o95m77í22r 96S52a65z25e49č61e20k 7189718955373

Správně to říká prof. Vaculík, vše to jsou jen hypotézy. Pravděpodobně to byla práce Einsatzgruppe C která tu oblast spravovala. A to že někdo slyšel mluvit někoho z uniformovaných ozbrojenců polsky, nebo snad česky vůbec nebylo divné. V těch jednotkách, a právě v nich, lidé z našeho pohraničí nebo i německo-polského hlásící se k německé národnosti působili. Viz romám Vyhnání Gerty Schnirch, str. 378 až 385.

0/0
14.7.2013 10:14
Foto

J80i85ř25í 80K59w53o53l62e21k 5723977408969

V článku zní: "Důkazy nejsou, všechno jsou jen hypotézy" ale nadpis sděluje: "na masakru Čechů .. se podíleli i Poláci". Tomu, kdo čte nadpisy to bude jasné - Poláci masakrovali Čechy. Přitom faktem bylo, že se v každém národě našli takoví, kteří s Němci za druhé světové aktivně spolupracovali. Stovky mužů z oblasti kolem Hlučína nastoupilo do nacistické armády včetně jednotek SS a jistě se aktivně podíleli na veškerých operacích - včetně masakrů. Ale napsat, že Češi masakrovali Židy se asi nikdo napsat neodváží. Ale o Polácích, to je panečku jiná - když je tady objednávka na "univerzálního viníka", někoho na koho lze házet shnilá rajčata.

+5/−2
14.7.2013 9:32

L63u46b97o65m95í51r 45S66a98z56e96č80e82k 7729108465663

Zavlékáte sem šovinistické názory pane! Připoměl bych Vám francouzský devítihodinový dokument o Osvětimi!

+2/0
14.7.2013 9:50
Foto

J71i66ř95í 77K57w90o31l12e47k 5303857428659

Kostlivce ve skříní má každý národ: Poláci, Rusové, Češi, Francouzi... jde jen o to, která témata se vytahují... a co se tím sleduje. Navíc článek je souborem spekulací a domněnek. To už mi přijde zajímavější (z této kategorie) mediální hype kolem nejasností 11.9... ale o tom nikdo nenapíše. Američané jsou totiž kamarádi... Poláci nikoliv.

0/−4
14.7.2013 11:05

L48u97b22o68m60í12r 62S53a21z30e59č70e80k 7399278985753

S těmi kostlivci máte pravdu. Ovšem motat to toho zde Američany je opravdu mimo. A nakonec Poláky do problému tahá pouze titulek a pan Řepík. Jiné (kapacity) nento názor spíše vyvrací.

0/0
14.7.2013 12:05

J79a52n 25P54a11v41e43l 8283162548756

No, to je pořádný blábol

1) Zákaz dovozu polských potravin je nezákonný. EU úředníci by nám to brzy vysvětlili. Proti by byla i WHO a další instituce včetně českých soudů.

2) 70 let stará historie nikoho moc nezajímá. Prostě jsme se vraždili navzájem. Lidé si to se zájmem přečtou, ale historicky to zařadí někam k Přemyslovcům či husitským válkám

3) Poláci by si měli připustit že prostě dělali docela hnusné věci za války. Jako většina národů.

0/0
14.7.2013 9:53

P62e57t30e58r 33S42c18h98u68s24t21e96r 5836223592459

Máte pravdu, nadpisy v novinách jsou zavádějící (podle redaktorů dobrý nadpis může zvednout prodejnost). V tomto případě to může být klidně i lež, a to je špatně.

0/0
14.7.2013 10:35

B45ř17e75t61i14s13l71a49v 42Š26í21m46a 9654771502

Jiří Kwolek

Se začátkem Vašeho příspěvku bych souhlasil. Ale stovky mužů z oblasti Hlučína byli především německé a polské národnosti, takže Vaše tendenční řeči o tom, že byste mohl napsat, že Češi masakrovali Židy, jsou naprosto mimo. Také tady žádná objednávka na "univerzálního viníka" není, píše se prostě o nevyjasněných historických událostech.

Mám Poláky rád, ale že jsou agresivnější (ať už v dobrém nebo špatném smyslu) a že jsou méně tolerantní k jiným národům než Češi, je pravda. Ani nevím, co je lepší, z hlediska historie měl méně tolerantní národ výhodu.

Raději se prosím uklidněte a řeči o shnilých rajčatech si ponechejte jinam, třeba do hospody. ;-D

+2/0
14.7.2013 10:58

V54í57t85e90k 62V10a11l46a47c30h 7274400605685

A není to jen bulvární pomluva Polska?? Oni přece proti Němcům-fašistům bojovali a reportér si určitě nemůže tohle pamatovat. Vůbec se nebudu divit, když se Kalousek i Nečas Němcům zase omluví, jako za sudeťáky.:-P:-P:-P

+2/−2
14.7.2013 8:07

L54u41k41á51š 94H96o20f39m92a71n 1593854792256

je mi vás líto, že o událostech 2. sv. války nic nevíte, a proto jste nucen se tak hloupě a nesmyslně vyjadřovat na internetových diskusích.

+5/−1
14.7.2013 9:09

D16a31v71i42d 89M73u66n49z96a31r 3958452444696

nejvetsi povalcnej masakr na kterem se podilji Polaci, je dovoz jejich potravin do Česčenska....

+5/−3
14.7.2013 2:50

D37a40n85i71e20l 80K86r84o78n94e70r 7804394246647

To, co delali Polaci v minulosti, je mi jedno...Problem je, co delaji ted...

+2/−6
14.7.2013 0:59

O24n40d76ř29e84j 40M26a58l84ý 3494863123153

A co dnes dělají? Snad nechcete srovnávat antibiotika v kuřatech s masakry za druhé světové? ;-D

+3/−1
14.7.2013 1:03

C20. 54J58. 4612499111619

jenom antibiotika v kuřatech?jděte se vysmát pane malý, neznám jediný kvalitní polský výrobek, o potravinách nemluvě

0/−2
14.7.2013 7:27

D85a86n74i97e38l 31K51r76o71n19e43r 7514844816907

je to nejhure chovajici se narod Evropy...tot ma zkusenost.

+2/−5
14.7.2013 8:13

L29u26k59á39š 21H81o11f32m32a78n 1813494682496

R^;-D

0/0
14.7.2013 9:08

J21o28s88e22f 13V38o52s11i30c55k18y 4733817226393

Kdyby Polaci po 1.sv. zustali na tzv.Curzonove linii a nehnali se jako blazni az nekam ke Kyjevu, tak k tomu nemuselo dojit. Polaci potom byli Stalinem castecne vytlaceni, ale ne uplne. Uzemi ktere Polsko zaujima dnes, odpovida na vychode Curzonove linii . Na te linii pracovali Britove asi rok, ono to nebylo snadne, oddelit Polaky od UK .  Vysledek dorucili na Versaillskou konferenci

+2/−1
14.7.2013 0:54

T53o59m29á61š 29M35o42r12a20v88č78í83k 3647516283555

Lepší je přímo mapa intenzit haploskupin, to si pak člověk uvědomí, že Pražák je bratrem Berlíňanovi. Ty vaše koláče moc dobře nevystihují zonálnost daného jevu, který mění intenzitu v závislosti na vzdálenosti od Greenwiche. Tudíž běžný obyvel Karlových Varů je "větším germánem" než samotní Sasové se samotnými Drážďany.

+1/−3
13.7.2013 23:49
Foto

T80o81m36a60s 90K53w38o81l53e47k 4289944130305

S clanku vyplyva , ze to ze vrazdili polaci je jen neoverena domenka. S nazvu vyplyva , ze to je fakt.

Behem gliwicke provokace(na nemecky rozhlas. vysilac) v 1939 roce se taky mluvilo polsky a pri tom to byli nemecti vojaci co utocili na vlastni rozhlas.

V nazvu clsnku napiste klidne , ze cechy vrazdili romove protoze tam udajne videli cikana !

+9/−4
13.7.2013 23:21

C47. 98J87. 4912789291619

aaa pšonek se ozval:)

0/−10
14.7.2013 7:29

B87o49g24d77a26n 78P32y33t53l87i58k 3121109379902

Je videt, ze vliv pana Babise na idnes po akvizici stoupa. Uz nestaci zivit ceskou medialni scenu potravinovymi pseudoskandaly. Vytahl vetsi kalibr,. Rv

Pokud pane Babisi nebudete v tech svych fabrikach vyrabet kvalitni potraviny, cesky clovek si k tem polskym - mnohem kvalitnejsim - cestu vzdy najde....

+3/−2
14.7.2013 8:24

J54i60ř48í 98H31o47v18o80r16k47a 2976887510791

Safra, safra, někde se pánům z iDnes ztratil tradiční Stalin a jeho "pakt s Hitlerem" a "okupace části Polska" z roku 1939, o které tu s oblibou jindy píšou ;-D  Najednou tu máme ostrý boj ukrajinských a polských antikomunistických nacionalistů o západní Ukrajinu, ve 20. a 30. letech okupovanou Polskem.;-D

+3/−10
13.7.2013 23:01

S95i71d72n98e93y 92S42i22s82k74a 3747152582985

A k tomu pakltu a spolecne okupaci snad nedoslo?

+10/−2
13.7.2013 23:11

L58u68d91ě13k 92F55u53x36a 9536790964237

Tvrdí-li vám někdo, že pokud budete tento fakt (dohoda Molotov - Ribbentropp) dostatečně popírat, tak jej vymažete z historie, nevěřte tomu hlupáčkovi:-P To se prostě nemůže podařit;-) Zmínka o tom v článku nebude asi proto, že tak nějak nesouvisí, frštén du?

+3/0
14.7.2013 0:51

O78n67d17ř39e27j 88M80a52l57ý 3264853123163

Copak, chcete tvrdit, že se takový pakt neuskutečnil? Nebo že Katyňský masakr se nestal? ;-D

+2/−1
14.7.2013 1:00

J43i58ř42í 77H72o33v26o88r19k32a 2476547930941

Neříkám přece, že nebyla dohoda Molotov-Ribbentrop z roku 1939. Jen, že jestli tam někdo něco okupoval, bylo to Polsko, které využilo vnitřních problémů SSSR a okupovalo západní Ukrajinu a západní Bělorusko. A Stalin, coby představitel zejm. Rusů a Ukrajinců dostal od Německa jednoduchou nabídku: buďto Němci zaberou Polsko včetně okupovaných území, čili kus Ukrajiny a Běloruska přejde z polské pod německou (nacistickou) okupaci, nebo si to území může znovupřipojit Ukrajina a Bělorusko. Těžko si představit státníka, který by se rozhodl jinak, není náhodou, že ho za to pochválil i W.Churchill.

BTW se tak SSSR zachoval vůči Polsku naprosto stejně, jako se Poláci zachovali o rok dříve vůči ČSR, když po boku Hitlera zabrali kus území, které považovali etnicky za své.:-)

+3/−2
14.7.2013 9:07

J94i35n68d27ř92i11c79h 23H73r14d52l56i84č33k15a 4506424829894

Dojala mě údajná?  slova Herr generála citovaná na konci článku. Chudák, vyvraždit jinou vesnici než bylo plánováno, to mu muselo způsobit hrozné trauma, takový šlendrián, taková chyba v Ordnungu...

Jinak je článek jen snůškou spekulací, je vcelku pochopitelné, že z ukrajinské strany se budou ozývat hlasy házející vinu na jiné. Ono se ovšem stalo módou vidět v banderovcích jen bojovníky proti komunismu a pomíjet fakt, že vedli válku nikoliv osvobozovacéí, nýbrž přečasto vyhlazovací.

A nadpis článku zase jednou zkresluje.

+5/−2
13.7.2013 22:45

L96u59b96o21š 58Z79a55o80r34a69l 3450692840339

Tak co se týká poláků, tak ti za II.ww povraždili víc poláků a židů, než němců. Zemská armáda válčila s komunistickýma partyzánama, a u toho všichni vraždili židy, a na boj proti nacistům už jim nezbývala čas.

+5/−6
13.7.2013 22:30

J93i84n27d88ř97i91c10h 35H29r83d38l35i26č48k91a 4836674899634

Jo, Poláci občas bojovali i mezi sebou, ale stejně by bylo zajímavé znát zdroj, dle kterého měli povraždit více krajanů včetně židů než Němců (samozřejmě, zlikvidovat okupanta je odporná vražda...)

+5/−1
13.7.2013 22:37
Foto

O64l96d45a 97P24i20e47t46s30c54h53m38a44n66n 3332905486

Pane Hrdličko , přečtěte si jen pro ukázku knihu Kazimierze Moczarski, Rozhovory s katem . Možná potom ze sebe potom přestanete dělat troubu. Jinak cca třicet let jsem měl příbuzné v Polsku,a podle vzpomínek sedláků bylo menší nebezpečí od Němců než od nejrůznějších "vlastenců".Ale to není polská zkušenost,že?

+5/0
14.7.2013 0:25
Foto

O86l61d43a 89P88i70e39t23s81c32h63m17a88n50n 3122555156

oprava : to není jen polská zkušenost

+2/0
14.7.2013 0:36

J30i35n58d85ř13i78c60h 55H79r79d75l55i92č67k91a 4566524959154

Nepochopil jste:-)

0/0
14.7.2013 19:52

J55a72n 74S35e15m84i41k 4864827392419

Ale no takRv

+4/0
13.7.2013 22:38

J14o50s82e38f 46V96o42s61i83c82k82y 4443187896623

Zaorale, nemas na mysli tu brigadu "Kaminski"?? To byli pekni hrdlorezi !

0/0
14.7.2013 0:58
Foto

T66o88m64a70s 59K45w53o96l98e41k 4549104520115

Kaminski mel za otce ruskeho polaka a matka byla nemka. Sam se povazoval za rusa ... To jsou fakta.

0/0
14.7.2013 10:08
Foto

T71o90m76a25s 48K75w35o72l63e30k 4949244890225

Kaminski byl dokonce behem ruske domaci valky rudoarmejcem ....

0/0
14.7.2013 10:10

T31o72m38á65š 44M52o27r52a32v21č78í94k 3607536823965

Přesně tak to je. A kupodivu s německy mluvícími zeměmi jsme též dlouho táhli i za jeden provaz. A kupodivu to nikomu necelých tisíc let nevadilo, to až v 19. stol. na vlně fajnového nacionalismu.

+8/−3
13.7.2013 22:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.