Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát vyplatí za léky víc než před poplatky. Senioři si berou dražší léky

Čeští senioři chytře zareagovali na zavedení regulačních poplatků, ukázal výzkum. Jako by si řekli: Když už musím platit, vezmu si lepší. Místo levných léků si tak z lékáren odnášejí větší balení nebo dražší preparáty. Regulační poplatky tak v podstatě zdravotnické kase neušetřily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20o53s44e40f 53Š69l12o36u88f 1729707398321

"Čeští senioři chytře zareagovali na zavedení regulačních poplatků, ukázal výzkum."

.............

Paní Lenko Petrášová!  Ptám se Vás kde žijete, že můžete napsat takový blábol? Byla jste někdy u lékaře?  Víte Vy vůbec, kdo předepisuje léky ? Co myslíte, je to vysokoškolsky vzdělaný odborník, a nebo pacient  kdo rozhoduje o tom, jak a jakými prostředky se bude určitá nemoc léčit ? Přitom volné léky si pacient hradí sám bez přispění pojišťoven. Nezbývá mi, než se domnívat, že jste tento článek napsala přímo na něčí objednávku.

+6/0
13.7.2013 23:14

J90a89n36a 40L16a53n57g97o88v43á 2615526460523

No jo, jenže lékař může klidně předepsat dražší lék místo levnějšího, ačkoliv oba mají stejné účinky. Potíž je, že rozdíl v ceně zaplatí pojišťovna. Kdyby ho musel platit pacient (což se už často naštěstí děje), pak by si to jistě rozmyslel.

0/−4
14.7.2013 0:25

E41d39u35a88r53d 15B41l45a48z56e47k 1353780665335

Nektery (!!!) pacient by si to rozmyslel! Ja vam kaslu napr.  na Lamisil "zadarmo" , ktery mi vubec nepomuze..., hlavne ze pomuze vlastnikum Zentivy i Dr Rathovi..., ja si radeji priplatim za dovozovy co mi pomuze a ktery mi odmita lekar napsa s zlehco anim navic nacionalistickym..., ze ten "nas" Lamizil "zadarmo" je stejny a pod lzi jako lzete vy!;-€

0/0
14.7.2013 12:36

E41d80u39a40r87d 85B78l16a31z22e54k 1903710305195

odmita se zlehcovanim melo byt

0/0
14.7.2013 12:37

Z81d86e17n26ě70k 96T62r82o26n34í89č55e51k 7793920803740

Možná by bylo dobré používat realističtější příklady. Jak můžete zjistit na www.najdi-lekarnu.cz v záložce substituty, tak Lamisil je volně prodejný lék a má jediný substitut Terbistad. Na www.lekarna.cz stojí Lamisil 172 Kč a Terbistad 118 Kč.

0/−1
14.7.2013 14:36

P89e73t56e62r 32S21c57h66u61s32t13e76r 5986233692249

Jsem důchodce, beru denně 6 léku a potvrzuji slova pana Šloufa, ten článek je  absolutně mimo mísu.

Problém je někde jinde. Většina seniorů bere více různých léku od různých specialistů. Na receptu mohou být dvě položky, a tak aby to někteří senioři využili, nechají si napsat od lékaře druhou položku.

+2/0
14.7.2013 9:54

J38o74s59e28f 61Š95l36o77u96f 1229167968401

Pane Schuster! Je přece nemyslitelné, aby si pacient, v případě že bere kombinaci několika léků si, na radu prodavače v lékárně (i když vysokoškolsky vzdělaného), svévolně měnil jejich kombinaci. Přece jenom lékař, který zná pacienta a ke svému rozhodování má potřebné laboratorní výsledky, případně další vyšetření, může určit jejich kombinaci.

0/0
14.7.2013 19:23

P37e36t38e40r 79S11c96h73u56s59t75e58r 5596183732599

Beru denně těch šest léku které mi předepisují odborníci a kontroluje to praktická lékařka. Co se týče lékárníka tak neznám žádný případ, jak to líčíte Vy.

0/0
14.7.2013 19:55

Z16d27e20n30ě40k 22T14r43o62n22í92č46e78k 7643190153590

Na www.najdi-lekarnu.cz v záložce Interakce můžete zkontrolovat, zda mezi léky, které užíváte, není nějaká interakce. Ve Vašem případě asi ne, protože lékaři na to mívají software v ordinaci a pokud se interakce neobjevila teprve nedávno, tak by ji zjistili. Nicméně druhá kontrola určitě neuškodí.

0/−1
15.7.2013 7:50

P36e34t94e74r 45S29c22h71u50s81t25e82r 5686123872619

Většina pacientů které znám bere stejné léky delší dobu a nějaké interakce nových léků nesledujeme. Do lékárny chodím pro léky a ne pro rady.

0/0
15.7.2013 8:23

Z27d90e94n95ě76k 98T24r32o93n77í66č17e59k 7933900493700

Ještě si dovolím Vám nabídnout seznam léků, které mají interakci s grapefruitovou šťávou. Na www.najdi-lekarnu.cz v záložce Interakce.

0/−1
15.7.2013 8:37

Z98d32e82n78ě84k 69T97r96o57n89í40č88e59k 7933200153840

Doufám, že víte alespoň rozdíl mezi tabletou a enterosolventní tabletou, když jsou pro Vás lékárníci prodavači :-).

Jinak lékárník pacientovi nemůže léky změnit. Může mu jen zaměnit lék za stejný od jiného výrobce.

0/0
15.7.2013 7:54

Z60d73e24n18ě82k 37T20r72o79n66í61č14e21k 7553890743220

O lécích rozhoduje lékař, ale pacient si může např. říct o větší balení. Viz <a href="http://www.najdi-lekarnu.cz/leky.jsp">léky na najdi-lékárnu.cz</a>.

0/−1
16.7.2013 16:18

L69í78d14a 82M42a30r95e97l28o18v82á 4420442839561

Hm, beru pořád stejné léky již kolik let, ale platím stále víc a víc, protože léky podražily... Jestli ono to také nebude částečně tím... A také se něktré levnější léky přestaly vyrábět, protože prý se nevyplatily...

+7/0
13.7.2013 23:06

A12n74t42o27n35í61n 26T94y72k16a14č 3137451915

V podstatě je tento článek jako na objednávku farmaceutických firem. Rozpis léků a dávkování předepisuje lékař. Tento recept odevzdá důchodce v lékárně. Máte pocit, že důchodci jsou tak vzdělaní v doktořině, že si sami určí lék dražší? Maximálně může nabídnout dražší lék sám pan lékárník. Takže chytrolíni jsou buď lékaři, nebo lékárníci. A na volné léky se nemusí recepty psát. Vážená redakce, dovoluji si váš, v podstatě pomlouvačný, článek označit jako urážlivý pro důchodce a protože mnohdy mažete i méně urážlivé příspěvky v diskusi, žádám o okamžité vymazání tohoto článku. Kdybych takto urážlivý příspěvek napsal o našich sociálně slabých, tak bych byl okamžitě smazán. Pokud neuznáte tento argument je tady ještě argument, že píšete na objednávku ministerstva zdravotnictví. Léky jsou totiž čím dál dražší pro všechny a svádět to na důchodce je totální svinstvo. Pořádek se musí totiž zavést ve vztahu lékaři a lékárníci proti farmaceutickým firmám. A jestli nezasáhne ministerstvo zdravotnictví, tak to urážlivý článek o důchodcích nenapraví. !!;-D;-D;-D;-D;-D

+24/0
13.7.2013 11:50

B46e44n 49P24a46v34k40a 1107123287521

Třeba to je nástin Babišova programu:-)

+4/0
13.7.2013 11:52

J27a19r63o29s36l39a45v 82T15í12n45e22k 4724488600522

a co s tím má Babiš společného ?

0/0
14.7.2013 19:16

E82d40u75a37r27d 59B16l81a73z43e27k 1963590255125

R^!

+4/0
13.7.2013 11:59

J72o24s73e17f 51Z61e75t46í75k 1689298408898

Mému tátovi předepisuje lékař léky na tlak pět roků,ale ještě ndostal ani jednou ten pravý!Je také důchodce !Za jiné léky a na jiné nemoci,které tady nechci jmenovat si doplácí a tost hodně!Moje teta umřela kvůli vysokému tlaku v roce 1990 ,když jí lékař jiný předepisoval stále jiné léky!Dostala mozkovou mrtvici a tři roky se trápila jako ležák,ani se nemohla obrátit na druhý bok bez pomoci!!

+2/0
13.7.2013 14:29

B10ř31e76t75i85s80l56a69v 35Š89í35m67a 9134811542

Antonín Tykač

Souhlasím s Vámi, až na to, že bych článek smazat nechtěl. Jen ať si každý (kdo chce) přečte, jak se nás novináři snaží zmanipulovat.

+9/0
13.7.2013 12:01

E92d22u47a32r89d 10B71l96a97z41e18k 1903170935985

Prosím, nezobecnujte také hloupě jak někteří(!!!) novináři (i pisálek tohoto manipulativního a štvavého článku....) a nepište bez přívlastku jen: novináři, čímž osočujte všechny dobré novináře :-(, ale pište laskavě: někteří(!!!( novináři "nás" (veřejnost) manipulují! děkuji

0/−7
13.7.2013 12:07

A68n96t29o26n81í52n 65T51y21k78a67č 3427471345

samozřejmě máte pravdu. Omlouvám se, ale příspěvek je pouze o prodejných jedincích z I dnes a týká se konkrétní pomluvy.;-D;-D;-D;-D;-D

+6/0
13.7.2013 12:13

B48ř49e48t79i30s53l63a31v 95Š50í89m37a 9334781442

Tady je diskuze o konkrétním článku a o tom jsem psal. Nebo jste snad v mém příspěvku viděl zmínku o jiných článcích? ;-D O těch budu diskutovat jinde.

Dobře: tak tedy jedna paní novinářka. :-)

+5/0
13.7.2013 12:19

M76i89l49a74n 35S31t37e47h85l98í12k 7370699353531

Co je urážlivého na tvrzení, že senioři jsou chytří ? :-) ( I když jinak s vámi souhlasím v tom, že předepisování léků je především věcí lékařů).

+1/−4
13.7.2013 12:14

M31a67r34i71e 58Z90e69l20e85n49á 2454461109781

Pane Stehlíku, možná tomu nebudete chtít věřit, ale procento chytrých i hloupých, jakož i (s prominutím) vyčůraných, je ve všech věkových kategoriích zhruba stejné.

Co ale s věkem valem přibývá, je přeceňování svých dřívějších zásluh na čemkoliv, což plyne z jejich pocitu současné nedůležitosti a nepotřebnosti, dezorientace v nové realitě a neochota ji přijmout.

A to ponechávám stranou ono známé - sousedka bere na "stejné" potíže tyhle léky, tak je chci taky.

+2/−5
13.7.2013 13:36

J36o53s28e85f 17Z44e88t27í66k 1219138208118

Nevím od koho to máte,ale jsem neslyšel ještě,že by moji staří rodičové nebo známí říkali,že chce takové léky jak sousedka!To je také pěkně uražlivá pomluva Máňo Zelená!!!Rv

+4/−1
13.7.2013 14:35

J61a79n28a 26L93a94n51g28o32v12á 2605296520163

Hele Pepo, já s paní souhlasím. O vašich rodičích snad nepsala, takže nechápu, proč se rozčilujete. Že by potrefený houser?!

0/0
14.7.2013 0:28

M78a62r35t89i83n 37J68i59r54o83u50s61e90k 7646135105228

Podle mě účel. Všechny články na tomto serveru jsou tendenční,  mířící určitým směrem a ovlivnit výsledky voleb. Jak často říkám, objektivní zpravodajství informuje, tento server ale vytváří mediální obraz. Mnoho let se jako červená nit táhne zpravodajstvím důchodce=levice a pak stačí takovýto článek k vytvoření negativních asociací a někteří lidé, aniž by si to uvědomili půjdou a znovu zvolí  "pravici", ačkoli na ni často po volbách nadávali. :-/

+7/−1
13.7.2013 11:45

E68d48u88a18r39d 67B33l50a50z57e59k 1133510665655

Přesn ěto samé pozoruji delší dobu! Jen si nejsem jist, jeli to účelem a kalkulem, nebo jen hloupostí a neprofesionalitou novináře takto zobecnovat (viz: důchdci parazitují, namísto alespon: někteří(!!!) důchodci parazitují) a tak urážet i ty důchodce co neparazitují!?;-€ Co myslíte Vy?

+6/−1
13.7.2013 11:48

M64a37r19t64i41n 31J29i82r42o11u35s44e74k 7416145865248

Účel a kalkul. Jsem o tom hluboce přesvědčen.

+4/−1
13.7.2013 11:50

B31e88n 91P80a63v97k48a 1947113487421

Až na to, že u nás jsou pravicové strany zkorumpovaní socialisti. A levicové strany obyčejní komoušové;-D

+3/−3
13.7.2013 11:49

E78d18u55a13r26d 83B96l62a55z48e68k 1903490645555

No tak, také hloupě zobenujete...;-O Zkorumpované nemohou být strany ale jen někteří(!!!) její členové. Bohužel i v ODS,m kde jsem i já v jednom MS, ve vedení jsou takoví někteří, asi tak prosím,no ;-€

+2/0
13.7.2013 11:55

M16a14r33t58i19n 46J70i45r81o61u74s84e11k 7386695685398

Já vám nevím. Podle mě se v letech 1998-2006 chovala ČSSD celkem dost pravicově, klesaly daně, Škromach ořezal některé dávky, Rath ořezal plýtvání VZP. Na druhou stranu šla podpora investic, sice někde se to nepovedlo a investor posléze odešel, ale spousta jich zůstala. Myslím, že nejhorší, co různí podvodníci a zloději očekávají, je možnost schválení zákona o majetkovém přiznání, což je programem "levice". Dávám to naschvál do uvozovek, protože v Česku skutečně nejde říct, kdo je levice, kdo střed a kdo pravice podle chování po volbách.

+3/−1
13.7.2013 12:00

B81e85n 14P34a54v31k27a 1897433507401

Za ČSSD neklesaly daně obecně. Ti to napálili firmám a OSVČ vyhodili prakticky z důchodového pojištění. Taky mě občas napadne, jestli jsem se za socanů neměl lépe, ale pak mě probudí účetní do reality.

+1/−1
13.7.2013 12:03

E74d61u96a52r26d 17B90l44a71z52e39k 1953170715735

tak tak, levičák zvyšuje spíše přímé daně a progresi, ale nepřímé (DPH) ne, aby neztratil preference do dalších voleb. A ještě jsem si všiml, že po nástupu vždy socani zpřísnili všelicos až extrémně (hlavně přímé daně a odvody tzv soc+zdrav. "pojištění" pod rouškou zvašování mion. mzdy..., a živnostenský zákon) a před volbama vždy mírně povolí, ale ne více jak před nástupem a před zpřísněním a mnoho mojich známích, co maj krátkou pamět, mě pak říká: šak oni nám změkčili zákony a daně! Budu je volit proto...;-D

+1/0
13.7.2013 12:13

M51a51r98t95i33n 84J78i39r19o62u59s31e61k 7826155675748

Ale vždyť firemní daň klesla za vlád ČSSD z 35% na 24%, byly zavedeny paušály pro OSVČ, tyto paušály se navíc za hrozného Paroubka zvýšily (pak to ovšem přepískl Kalousek, udělal je moc vysoké a tak je chce zase snížit).

+3/−1
13.7.2013 12:14

M94a39r69t30i63n 31J67i92r47o35u96s86e51k 7886955615808

A ještě ke všemu blbne diskuze, špatně se řadí příspěvky - tento měl být reakcí na pana Blažka ve vláknu, které jsem zakládal dříve. Dále vypadlo slovo "mají" ve větném spojení "a mají ovlivnit výsledky voleb".

0/−1
13.7.2013 11:49

E79d75u90a47r27d 55B94l32a87z88e65k 1853390615655

čet jsem vás a dík za reakci.:-)

+1/0
13.7.2013 11:56

E83d64u11a76r12d 52B86l29a40z12e85k 1593810515665

přijímám :-)R^ Jinak se totiž zařadíte po bok pisálka tohoto výmyslu - jeho  zobecnujícího urážlivě důchodce čili všechny!;-€ Tedy štvavého proti celé skupině obyvatel, což téměř naplnuje skutkovou podstatu trestného činu hanobení! (viz prej: "důchodci parazitují....") Rv

+2/0
13.7.2013 11:44

Z72d62e68n80ě12k 38T76r36o77n83í73č97e74k 7423120173170

Myslím, že za to může hlavně neinformovanost. Přijdete do lékárny, tam vám řeknou, že předepsaný lék nemají, ale mohou vám dát ten samý od jiného výrobce a vy uvažujete stylem "ale pan doktor přece ví, proč mi předepsal tento lék a ne jiný" a raději jdete jinam. V některých zemích to prý řeší tak, že lékaři předepisují jen účinnou látku.

0/−3
13.7.2013 11:43

H73a40n13a 86H87a29n59a 2379919561590

Se omlouvam, opravdu jsem mela na mysli jenom nektere lidi, ne vsechny.

0/−1
13.7.2013 11:41

H44a40n95a 23H79a30n25a 2129269581580

to melo byt jinde :-/

0/−1
13.7.2013 11:41

E36d17u37a33r92d 37B54l21a85z38e94k 1783840505485

Taky mě to skočilo nahoru, tak opakuji na 2. pokus: přijímám :-)R^ Jinak se totiž zařadíte po bok pisálka tohoto výmyslu - jeho  zobecnujícího urážlivě důchodce čili všechny!;-€ Tedy štvavého proti celé skupině obyvatel, což téměř naplnuje skutkovou podstatu trestného činu hanobení! (viz prej: "důchodci parazitují....") Rv

+1/−1
13.7.2013 11:45

L79e84o43š 19P52á20l81e26n91í46č86e60k 9279545269104

ták tady babičko za korunu Acylpyrin nebo tady mám něco lepšího bez taky doplatku z ciziny opravdu kvality - CHCETE určitě že - a pojedu na školení do Sydney i s rodinkou a na 3 týdny

+3/−1
13.7.2013 11:40

B90e57n 25P14a94v59k64a 1357313827791

Děláte si srandu? Nějaké zablešené Sydney. Teď se prý doktorům rozdávají Ferrari. Říkala to Máňa vodnaproti. Prej stačí akorát psát seniorům papírové kalhotky. Prej když jich napíšou sto, tak za to mají Ferrari!V

+1/−1
13.7.2013 11:43

H69a30n49a 61H20a72n41a 2509409671160

Co se tyka levnejsich alternativ, tak lide se jim casto brani, protoze si mysli, ze ty leky jsou podradnejsi. Ale napriklad uplne nejlevnejsi Iboprufen ktery v Britanii stoji asi 30 penci ma uplne stejne slozeni jako nekolikanasobne drazsi Nurofen. To same s paracetamolem (paralen), kde nejlevnejsi verze stoji 16 penci a znackova nekolik liber.

0/0
13.7.2013 11:28

E16d47u54a89r44d 85B15l76a37z66e69k 1383130305695

Nikoliv lkidé ale jen někteří(!!!) lidé se jim brání;-€ Zobecnujete hloupě jak novinář co zobecnění uráží všechny důchodce jako parazitující...;-ORv

+1/0
13.7.2013 11:31

E52d29u30a18r87d 69B40l22a94z52e84k 1763870845135

lkidé = lidé

+1/0
13.7.2013 11:32

J85a41n 84F51r76o58l14í25k 6776290545544

Tvrzení v článku jsou nesmyslná. Ano, abych ušetřil nechám si předepsat tři balení místo jednoho. To ovšem neznamená, že místo jednoho dražé vezmu tři naráz. Beru to co mě lákař předepisuje. Rozhodně si sám nic nevymýšlím. Pouze u plně hrazených léků si vybírám a to ty co nejsou v TV reklamě. Proto třeba Glyvenol vyjde levněji než obdobný "znáte z reklamy".;-)

+2/0
13.7.2013 11:50

E22d98u91a45r41d 49B35l88a31z20e59k 1283450165425

Tvrzení v článku jsou dokonce lživá! Navíc urážlivě zobecnující a štvoucí proti celé skupině obyvatel  (důchodce obecně...) údajně jako parazitující ;-€

+3/−1
13.7.2013 11:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.