Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letět, či neletět? Pilot asi musel poslechnout svého šéfa

Musela se tragická nehoda, při níž Tomáš Baťa zahynul, opravdu stát? Nedalo se jí zabránit? Na čí straně je vina? Na tyto otázky po více než osmdesáti letech nedokáže nikdo stoprocentně odpovědět. Jediní dva lidé, kteří znali pravdu, jsou mrtví. Baťa a jeho pilot Jindřich Brouček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A89l48e35x62a76n62d72r 46K20o55s35t51k66a 5299116869696

Asi Baťa i ten pilot vyhodnotili riziko jako přijatelné. Kdyby ne, tak neletěli. Bohužel, ztratit se v mlze a vzít to někde do země se může stát i dnes, ačkoliv máme radary, navigaci atd.

0/0
15.7.2013 11:33

J80o72s80e32f 35B48r65o37ž41k75a 6434622618957

Nikdo není nadpozemský člověk. Nehod a daleko tragičtějších se stane denně obyčejným lidem řada. Zpravidla se o nich ani neinformuje. Nechápu, proč se kolem těchto VIP stále rojí nějaké spekulace, že k něčemu nemuselo dojít? Došlo a stalo se. Jestli znáte nákého ,,ředitele zeměkoule", tak zajisté víte, jak se tito lidé chovají.

0/−3
15.7.2013 7:58

P57e86t80r 49L44u77k91e50š 6933391

Z vyšetřovacích protokolů vyplývá, že se mlha nad letištěm pomalu rozpouštěla, ale o dva-tři kilometry dál byla ještě neprostupná. Při letu pár metrů nad zemí a ztrátě prostorové orientace je to poukázka na věčnost. 

 

S odstupem času by se radilo docela dobře: stačilo pár desítek minut počkat. Mlha by prostě zmizela tak, jako každé letní ráno. Pro bezpečnost létání by neměla žádná firemní subordinace fungovat. Velitelem letadla je pilot, ne majitel firmy. Tolik teorie. Jenže pilot Brouček neměl na vybranou. Volnými místy pro dopravní piloty tehdy inzertní strany novin zrovna nepřekypovaly.

 

Obecně: neodborné autoritativní zásahy "vedení" do chodu Leteckého oddělení firmy Baťa nebyly ojedinělé. Týkaly se jak pozemní údržby, tak létání samotného.

+4/0
14.7.2013 20:55

M65i73c29h79a53l 30P66a39v73l57á73t 9893213834199

Bohuzel, Batovo letectvo tim bylo celkem nechvalne zname. Az po tehle tragedii se veci zacaly menit k lepsimu.

0/0
15.7.2013 13:47

R25e98n24é 21Z34a41c69h 9757910725557

Bylo by dobré vysvětlit co autor myslel výrokem "Baťovy oči ukazovaly, že nebyl na smrt vůbec připravený."

Vypadá to jako by byl Tomáš Baťa na smrt připravený sebevrah a on to byl jen hazardér, který s sebou vzal dalšího člověka. Kolik jemu podobných se zabíjí dnes a denně na silnicích? 

Ještě to stihnu, vlak daleko. To auto předjedem. To ti vyjde, šlápni na plyn.

Různá jsou poslední slova před smrtí. Baťovo poslední slovo před smrtí bylo "LETÍME!"

Tak už to holt někdy bývá. Jeden pilot s ním ukončil spolupráci. Druhý pilot s ním odletěl na věčnost. Tam teď mají dost času si to všechno vysvětlovat, s tím rozdílem, že tam teď není jeden šéf a druhý pilot, jeho služebník. Tam jsou si teď oba rovni, což je pro pana Baťu nepříjemné. Očistec a peklo mají mnohdy mnoho podob.

+3/−3
14.7.2013 16:07

J19a41n 30F47i35a12l79a 7394377945819

Pozná se, jestli člověk zemřel nečekaně, nebo ve stresu a u leteckých nehod se to u pilotů zjišťuje.

+4/0
14.7.2013 17:21

P90e18t61r 32T23y94č32k32a 6985232909382

Byl klidný, žádné známky stresu.

+1/0
14.7.2013 18:09

E59v67a 76Č50e79r28n41á 9424583142607

Co by si měli vysvětlovat? Vše, co se děje, je Boží vůle. Bůh chtěl, aby spadli, tak spadli. (Mimochodem, proč zabil Bůh zrovna takového činorodého člověka, vizionáře a altruistu, jako byl právě Baťa? To od něj byla pěkná sviňárna.)

+2/−5
14.7.2013 19:23

M56i21c30h41a37l 36P63a18v14l78á87t 9143413294259

A neni to nahodou vsechno Rumcajsova vule, kdyz uz jsme u tech pohadkovych postav? ;o)

0/0
15.7.2013 13:46

I79g47n61á96c 50N32o19v28o39t19n74ý 3445132887579

to jako když schválně skočím z mostu a zabiju se,tak to je boží vůle? :D

0/0
17.7.2013 7:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.