Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letět, či neletět? Pilot asi musel poslechnout svého šéfa

Musela se tragická nehoda, při níž Tomáš Baťa zahynul, opravdu stát? Nedalo se jí zabránit? Na čí straně je vina? Na tyto otázky po více než osmdesáti letech nedokáže nikdo stoprocentně odpovědět. Jediní dva lidé, kteří znali pravdu, jsou mrtví. Baťa a jeho pilot Jindřich Brouček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A29l43e17x47a72n70d76r 18K32o86s77t53k23a 5299826199446

Asi Baťa i ten pilot vyhodnotili riziko jako přijatelné. Kdyby ne, tak neletěli. Bohužel, ztratit se v mlze a vzít to někde do země se může stát i dnes, ačkoliv máme radary, navigaci atd.

0/0
15.7.2013 11:33

J37o92s64e45f 93B61r20o23ž55k47a 6144622128907

Nikdo není nadpozemský člověk. Nehod a daleko tragičtějších se stane denně obyčejným lidem řada. Zpravidla se o nich ani neinformuje. Nechápu, proč se kolem těchto VIP stále rojí nějaké spekulace, že k něčemu nemuselo dojít? Došlo a stalo se. Jestli znáte nákého ,,ředitele zeměkoule", tak zajisté víte, jak se tito lidé chovají.

0/−3
15.7.2013 7:58

P80e87t40r 86L82u67k69e33š 6473491

Z vyšetřovacích protokolů vyplývá, že se mlha nad letištěm pomalu rozpouštěla, ale o dva-tři kilometry dál byla ještě neprostupná. Při letu pár metrů nad zemí a ztrátě prostorové orientace je to poukázka na věčnost. 

 

S odstupem času by se radilo docela dobře: stačilo pár desítek minut počkat. Mlha by prostě zmizela tak, jako každé letní ráno. Pro bezpečnost létání by neměla žádná firemní subordinace fungovat. Velitelem letadla je pilot, ne majitel firmy. Tolik teorie. Jenže pilot Brouček neměl na vybranou. Volnými místy pro dopravní piloty tehdy inzertní strany novin zrovna nepřekypovaly.

 

Obecně: neodborné autoritativní zásahy "vedení" do chodu Leteckého oddělení firmy Baťa nebyly ojedinělé. Týkaly se jak pozemní údržby, tak létání samotného.

+4/0
14.7.2013 20:55

M69i67c21h87a17l 41P94a44v72l28á30t 9483543144749

Bohuzel, Batovo letectvo tim bylo celkem nechvalne zname. Az po tehle tragedii se veci zacaly menit k lepsimu.

0/0
15.7.2013 13:47

R30e86n64é 62Z35a48c24h 9667500825917

Bylo by dobré vysvětlit co autor myslel výrokem "Baťovy oči ukazovaly, že nebyl na smrt vůbec připravený."

Vypadá to jako by byl Tomáš Baťa na smrt připravený sebevrah a on to byl jen hazardér, který s sebou vzal dalšího člověka. Kolik jemu podobných se zabíjí dnes a denně na silnicích? 

Ještě to stihnu, vlak daleko. To auto předjedem. To ti vyjde, šlápni na plyn.

Různá jsou poslední slova před smrtí. Baťovo poslední slovo před smrtí bylo "LETÍME!"

Tak už to holt někdy bývá. Jeden pilot s ním ukončil spolupráci. Druhý pilot s ním odletěl na věčnost. Tam teď mají dost času si to všechno vysvětlovat, s tím rozdílem, že tam teď není jeden šéf a druhý pilot, jeho služebník. Tam jsou si teď oba rovni, což je pro pana Baťu nepříjemné. Očistec a peklo mají mnohdy mnoho podob.

+3/−3
14.7.2013 16:07

J12a15n 36F70i40a74l89a 7734647155319

Pozná se, jestli člověk zemřel nečekaně, nebo ve stresu a u leteckých nehod se to u pilotů zjišťuje.

+4/0
14.7.2013 17:21

P32e40t87r 77T80y24č62k31a 6225752529792

Byl klidný, žádné známky stresu.

+1/0
14.7.2013 18:09

E50v72a 34Č59e28r28n30á 9224173222867

Co by si měli vysvětlovat? Vše, co se děje, je Boží vůle. Bůh chtěl, aby spadli, tak spadli. (Mimochodem, proč zabil Bůh zrovna takového činorodého člověka, vizionáře a altruistu, jako byl právě Baťa? To od něj byla pěkná sviňárna.)

+2/−5
14.7.2013 19:23

M54i39c81h46a78l 16P80a14v30l82á28t 9803373904949

A neni to nahodou vsechno Rumcajsova vule, kdyz uz jsme u tech pohadkovych postav? ;o)

0/0
15.7.2013 13:46

I73g33n92á84c 77N69o78v73o48t92n58ý 3595372527529

to jako když schválně skočím z mostu a zabiju se,tak to je boží vůle? :D

0/0
17.7.2013 7:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.