Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bezpečnost na silnicích roste, při nehodách dosud zemřelo nejméně lidí

Dopravní statistiky ukázaly na rostoucí bezpečnost tuzemských silnic. Podle dopravní policie přinesl rok 2013 nejméně obětí dopravních střetů od roku 1970 a zároveň je letošní počet nehod na silnicích v tomto období pátý nejnižší. Informovala o tom mluvčí policejního prezidia Markéta Johnová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T16o21m52á15š 11Z50e57m94a55n 3865818374125

"U poloviny nehod zaviněných alkoholem bylo u řidiče naměřeno více než 1,5 promile alkoholu," - evidentně by zavedení německého limitu neuškodilo (0,05%)..

.-.

p.s. Když se podíváte na statistiku nehodovosti, tak máme stabilní pokles už od r. 2003 s dvěmi výjimkami -

Tou první je zavedení bodového systému - nárůst mezi roky 2006-2007 a druhou, když po půlroční pauze zas mohla měřit městská policie.

0/0
11.7.2013 21:22

J95i16ř83í 23K29ü77h36r 2710926720626

Povolme si jedno pivo a každý druhý si dá 3 a pak vyjede.

Nevidím důvod proč to měnit.Máme relativně limit 0.02% a to stačí. (dle mého názoru)

0/0
11.7.2013 23:26

O52t10o49m62a84r 31T51h59o30m44a 2575397356885

jistě, ale důležité je, že to 5 let po sobě klesá a že jsme téměř dohnali vzorové Rakousko, které na tom překvapivě není tak dobře. První půlrok zatím signalizuje tento ukazatel už pod 60 mrtvých a to už by se průměru EU velmi blížilo.

+1/0
11.7.2013 17:57
Foto

P19e89t61r 41P54r72o74c77h96á43z17k28a 3682646292354

Silnice nejsou o nic bezpečnější než dříve.To jen motorový park je lepší a bezpečnější.Za bezpečností není ani práce policie.To spíše cena benzínu která některé donutila ubrat plyn či zvolit jiný způsob dopravy.Také jsme více vyježdění než dříve.

+1/0
11.7.2013 17:41

T37o23m48á88š 61Z11e10m94a20n 3345458324165

Silnice jsou lepší - za posledních 5 let se opět rozšířil počet dálnic a eRek a také několik obchvatů měst a vesnic.

0/0
11.7.2013 21:24
Foto

J66a47r76o58m34í20r 86H74l40u48b98e86k 2746120154541

Bezpečnost silnic neroste, jen někteří blbci dostali trochu rozumu. Mně se u nás jezdí dobře, tzv. "piráty" potkávám velmi zřídka, velmi výjimečně jsou řidiči neohleduplní. Ještě abych nemusil, místo věnování se provozu, soustavně sledovat kde na mne číhají mí ochránci a skryté radary. Naopak bezohlednost a ztráta pudu sebezáchovy se projevuje u cyklistů. Soustavně jsou masírováni propagandou, že oni jsou ti dobří, enviroment cool a je jim proto povoleno vše. Například jízda v protisměru v jednosměrce, jízda po chodníku, jízda po přechodu pro chodce. Ještě chybí jízda v protisměru na jakékoliv silnici. Možná, že i toho se dočkáme.

+2/0
11.7.2013 16:17
Foto

P65ř62e86m39y93s17l 44Č89e45j36p 8178897658306

Neslušní a nevychovaní lidé jsou ve všech skupinách. Jinak nevím jak u vás, ale tady na severu se ohleduplnost a rozum na silnicích moc nepraktikuje ...

0/0
11.7.2013 17:17
Foto

J30a37r52o70m39í94r 40H69l44u54b41e60k 2956730484111

Nevím co myslíte severem, ale já jsem měl na mysli celou ČR. Převážně se pohybuji na východě.

0/0
11.7.2013 19:08

M86a98r93t50i53n 71F58i92l22i59p13c85z22y96k 3131961185203

A cim ted budou pojistovny argumentovat zvyceni cen povinneho ruceni a havarijnich pojistek ?

0/0
11.7.2013 15:28

J28o71s44e13f 71K20o23p94e28c41k96y 9424212695

Vyse skod oproti 2012 vzrostla o 38 mil? ;-)

0/0
11.7.2013 15:49

P51e43t48r 18P94o24k75o57r78n58y 5575796918

Zas tak priznivy vyvoj to neni  ...   "Česká republika stále patří do poslední čtvrtiny zemí EU s nejnižší úrovní bezpečnosti silničního provozu. Vývoj v České republice není tak příznivý jako ve většině ostatních zemí. V roce 2009 překračovala ČR s počtem 86 usmrcených osob na 1 mil. obyvatel o 23 % průměr zemí EU, což ji řadilo na 18. místo mezi státy EU. V roce 2012 se její postavení ještě zhoršilo. Společně s Portugalskem se dělí již o 19. až 20. pozici a s počtem 71 usmrcených osob na 1 mil. obyvatel překračuje průměr zemí EU už o 29 %. Kritickým se v ČR jeví zejména vývoj bezpečnostních ukazatelů týkajících se zranitelných účastníků provozu (cyklistů, chodců, motocyklistů a seniorů). Počty usmrcených a zraněných u těchto kategorií vykazují dlouhodobě výrazně menší pokles než v případě ostatních účastníků provozu" ....vice viz www.cdv.cz (http://www.cdv.cz/tiskova-zprava-9-pokles-poctu-usmrcenych-v-silnicnim-provozu-v-roce-2012/)

+1/−1
11.7.2013 14:40

R53a57d46e51k 44H52o85d55a76ň 9666837361833

A když cena benzínu vzroste ještě o něco víc, vraky ze silnic zmizí úplně a pak bude ještě lépe. Protože auta mají víc airbagů, a hlavně mladí pitomci nebudou mít peníze současně na chlast a na řízení, budou si muset vybrat.

+1/0
11.7.2013 14:18

R36o57m52a26n 94G78o48r42č44í77k 9586933119926

I když se nám budou snažit  dobře placení papaláši tvrdit něco jiného, prostě  byly rozpadnuvší se vraky nahrazeny o něco bezpečnějšími vozy, toť vše.  ;-)

+7/−2
11.7.2013 14:03

J43o69s91e84f 54K91o27p69e47c81k89y 9614892345

Vzhledem ke konstatnimu cislu, ktere rika prumerne stari vozu na nasich silnicich, je vas prispevek v podstate nesmyslny

+1/−4
11.7.2013 15:24
Foto

P24e74t76r 64P80r21o87c27h15á62z63k78a 3412586192784

Nesmyslný je váš názor.Průměrný věk vozu je takřka stejný jako dříve,ale jsou to naprosto jiné vozy.I deset a víc let staré auto ze západu je stále lepší jak to,co u nás dříve jezdilo.

+3/0
11.7.2013 17:44

T86o56m42á58š 51Z85e83m80a38n 3445658664205

Tak tak, 14 stará š120a 14 let starý např. ford focus jsou dost odlišná auta.

0/0
11.7.2013 21:26

J70o35s42e88f 23K28o68p10e92c22k89y 9154252645

Prumerny vek vozu je takrka stejny, z toho zcela logicky vyplyva, ze novych a bezpecnejsich aut neni takove mnozstvi, aby to zpusobilo pokles poctu mrtvych o 66 za pul roku ;-)

0/0
12.7.2013 9:55

M39a31r75t59i68n 59K68a93v43k28a 4416821372892

Bezpečnost neroste. Jen se ti neukáznění pomalu vymlátili:-)

+2/−8
11.7.2013 13:42

Z36d46e55ň31k17a 43V36e30s88e28l40á 8499775937430

Asi většina jo, ale zrovna předevčírem jsem viděla, jak ještě jedna taková neukázněná nehodu způsobila (asi někam strašně spěchala, káča jedna). Naštěstí šlo ale jenom o plechy.

+1/0
11.7.2013 13:48

J52i53ř35í 30K53ü58h61r 2830966160516

V úterý jsem čekal na bus poblíž cesty uzavřené z důvodu opravy kruháče. Byly tam min 2 zákazy vjezdu za sebou (mimo MHD a vozy stavby) a za 2 minuty co jsem čekal tam projelo tak min. 15 osobních aut.

Ve středu tam stála jak MP tak PČR a dopravní dispečink.(3 vozy s majáky) Nejel nikdo.(mimo busů) Při mém dojezdu již MP a PČR odjížděli (mimo dispečink)

Dnes ráno (policie nikde) a bus tam tlačil (ne doslova) před sebou osobák jehož řidička opět nerespektovala značení (za busem jely další osobáky s řidiči takže chybu v pohlaví nehledejte)

Odpoledne tam stál štuba s kolem (žádná čepka, jen ref. vesta) jehož řidiči z dálky neidentifikovali jako hrozbu (stál bokem snad aby nebylo sl. číslo a plácačka moc vidět) a opětovně zkoušeli projet. Sice ne v takovém množství jako v úterý ,ale jen co jednoho otočil a poslal pryč tak přijížděl další. Po jeho otočení následoval nějaký ten pohovor pravděpodobně s pokutou. (doufám)

Tolik k ukázněnosti. Zákazová značka je účinná jen pokud je policista v dohledu.

+1/−2
11.7.2013 18:32

T76o91m23á57š 40Z89e78m14a66n 3755448834185

njn, nesmyslné zákazy a omezení lidé vždy respektovali jen pod přímou hrozbou gestapa/stb/policie.

Evidentně průjezd osobáků ničemu neškodil.

0/0
11.7.2013 21:29

J31i12ř10í 85K41ü37h19r 2890106100756

V případě že by tam ty zákazy nebyly a provoz by byl jako obvykle a ne jen MHD nejen že by se asi práce (frézování vozovky) moc nepohla ,ale vznikaly by tam docela pěkné kolony. (ony už tam byly i přes ty zákazy vjezdu)

Hlavně že je každému řidiči jasné ,který zákaz(omezení) má smysl a který je zbytečný.

0/0
11.7.2013 23:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.