Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bezpečnost na silnicích roste, při nehodách dosud zemřelo nejméně lidí

Dopravní statistiky ukázaly na rostoucí bezpečnost tuzemských silnic. Podle dopravní policie přinesl rok 2013 nejméně obětí dopravních střetů od roku 1970 a zároveň je letošní počet nehod na silnicích v tomto období pátý nejnižší. Informovala o tom mluvčí policejního prezidia Markéta Johnová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T54o68m10á29š 29Z80e59m86a94n 3215708544715

"U poloviny nehod zaviněných alkoholem bylo u řidiče naměřeno více než 1,5 promile alkoholu," - evidentně by zavedení německého limitu neuškodilo (0,05%)..

.-.

p.s. Když se podíváte na statistiku nehodovosti, tak máme stabilní pokles už od r. 2003 s dvěmi výjimkami -

Tou první je zavedení bodového systému - nárůst mezi roky 2006-2007 a druhou, když po půlroční pauze zas mohla měřit městská policie.

0/0
11.7.2013 21:22

J63i41ř45í 93K10ü50h64r 2730426650486

Povolme si jedno pivo a každý druhý si dá 3 a pak vyjede.

Nevidím důvod proč to měnit.Máme relativně limit 0.02% a to stačí. (dle mého názoru)

0/0
11.7.2013 23:26

O75t58o84m98a92r 21T79h79o32m45a 2765497816385

jistě, ale důležité je, že to 5 let po sobě klesá a že jsme téměř dohnali vzorové Rakousko, které na tom překvapivě není tak dobře. První půlrok zatím signalizuje tento ukazatel už pod 60 mrtvých a to už by se průměru EU velmi blížilo.

+1/0
11.7.2013 17:57
Foto

P83e56t93r 14P18r81o14c76h79á98z75k44a 3372776912214

Silnice nejsou o nic bezpečnější než dříve.To jen motorový park je lepší a bezpečnější.Za bezpečností není ani práce policie.To spíše cena benzínu která některé donutila ubrat plyn či zvolit jiný způsob dopravy.Také jsme více vyježdění než dříve.

+1/0
11.7.2013 17:41

T63o22m12á61š 53Z69e95m59a92n 3835408894315

Silnice jsou lepší - za posledních 5 let se opět rozšířil počet dálnic a eRek a také několik obchvatů měst a vesnic.

0/0
11.7.2013 21:24
Foto

J35a86r90o63m65í26r 93H70l68u33b82e44k 2976770844321

Bezpečnost silnic neroste, jen někteří blbci dostali trochu rozumu. Mně se u nás jezdí dobře, tzv. "piráty" potkávám velmi zřídka, velmi výjimečně jsou řidiči neohleduplní. Ještě abych nemusil, místo věnování se provozu, soustavně sledovat kde na mne číhají mí ochránci a skryté radary. Naopak bezohlednost a ztráta pudu sebezáchovy se projevuje u cyklistů. Soustavně jsou masírováni propagandou, že oni jsou ti dobří, enviroment cool a je jim proto povoleno vše. Například jízda v protisměru v jednosměrce, jízda po chodníku, jízda po přechodu pro chodce. Ještě chybí jízda v protisměru na jakékoliv silnici. Možná, že i toho se dočkáme.

+2/0
11.7.2013 16:17
Foto

P58ř82e12m87y20s80l 63Č46e29j84p 8238597438206

Neslušní a nevychovaní lidé jsou ve všech skupinách. Jinak nevím jak u vás, ale tady na severu se ohleduplnost a rozum na silnicích moc nepraktikuje ...

0/0
11.7.2013 17:17
Foto

J34a50r23o55m53í22r 83H79l71u60b97e50k 2946880294271

Nevím co myslíte severem, ale já jsem měl na mysli celou ČR. Převážně se pohybuji na východě.

0/0
11.7.2013 19:08

M54a91r20t36i44n 10F37i12l20i54p32c54z43y80k 3121431365573

A cim ted budou pojistovny argumentovat zvyceni cen povinneho ruceni a havarijnich pojistek ?

0/0
11.7.2013 15:28

J97o41s31e51f 34K72o48p77e20c51k88y 9694852745

Vyse skod oproti 2012 vzrostla o 38 mil? ;-)

0/0
11.7.2013 15:49

P26e12t39r 31P48o16k74o33r22n20y 5455986888

Zas tak priznivy vyvoj to neni  ...   "Česká republika stále patří do poslední čtvrtiny zemí EU s nejnižší úrovní bezpečnosti silničního provozu. Vývoj v České republice není tak příznivý jako ve většině ostatních zemí. V roce 2009 překračovala ČR s počtem 86 usmrcených osob na 1 mil. obyvatel o 23 % průměr zemí EU, což ji řadilo na 18. místo mezi státy EU. V roce 2012 se její postavení ještě zhoršilo. Společně s Portugalskem se dělí již o 19. až 20. pozici a s počtem 71 usmrcených osob na 1 mil. obyvatel překračuje průměr zemí EU už o 29 %. Kritickým se v ČR jeví zejména vývoj bezpečnostních ukazatelů týkajících se zranitelných účastníků provozu (cyklistů, chodců, motocyklistů a seniorů). Počty usmrcených a zraněných u těchto kategorií vykazují dlouhodobě výrazně menší pokles než v případě ostatních účastníků provozu" ....vice viz www.cdv.cz (http://www.cdv.cz/tiskova-zprava-9-pokles-poctu-usmrcenych-v-silnicnim-provozu-v-roce-2012/)

+1/−1
11.7.2013 14:40

R38a46d90e57k 63H23o46d89a86ň 9956127671473

A když cena benzínu vzroste ještě o něco víc, vraky ze silnic zmizí úplně a pak bude ještě lépe. Protože auta mají víc airbagů, a hlavně mladí pitomci nebudou mít peníze současně na chlast a na řízení, budou si muset vybrat.

+1/0
11.7.2013 14:18

R87o66m88a85n 23G50o67r57č37í40k 9516803939306

I když se nám budou snažit  dobře placení papaláši tvrdit něco jiného, prostě  byly rozpadnuvší se vraky nahrazeny o něco bezpečnějšími vozy, toť vše.  ;-)

+7/−2
11.7.2013 14:03

J81o74s28e20f 16K34o82p20e40c29k92y 9354552485

Vzhledem ke konstatnimu cislu, ktere rika prumerne stari vozu na nasich silnicich, je vas prispevek v podstate nesmyslny

+1/−4
11.7.2013 15:24
Foto

P84e39t16r 36P62r10o28c18h44á36z96k94a 3402416102154

Nesmyslný je váš názor.Průměrný věk vozu je takřka stejný jako dříve,ale jsou to naprosto jiné vozy.I deset a víc let staré auto ze západu je stále lepší jak to,co u nás dříve jezdilo.

+3/0
11.7.2013 17:44

T48o75m68á92š 63Z25e67m84a95n 3425648764365

Tak tak, 14 stará š120a 14 let starý např. ford focus jsou dost odlišná auta.

0/0
11.7.2013 21:26

J68o92s86e93f 28K71o97p34e24c28k92y 9114732395

Prumerny vek vozu je takrka stejny, z toho zcela logicky vyplyva, ze novych a bezpecnejsich aut neni takove mnozstvi, aby to zpusobilo pokles poctu mrtvych o 66 za pul roku ;-)

0/0
12.7.2013 9:55

M91a23r21t93i51n 19K34a80v26k65a 4626841692702

Bezpečnost neroste. Jen se ti neukáznění pomalu vymlátili:-)

+2/−8
11.7.2013 13:42

Z31d40e29ň45k50a 81V74e42s19e10l21á 8689115807340

Asi většina jo, ale zrovna předevčírem jsem viděla, jak ještě jedna taková neukázněná nehodu způsobila (asi někam strašně spěchala, káča jedna). Naštěstí šlo ale jenom o plechy.

+1/0
11.7.2013 13:48

J57i74ř90í 88K84ü75h70r 2830486230676

V úterý jsem čekal na bus poblíž cesty uzavřené z důvodu opravy kruháče. Byly tam min 2 zákazy vjezdu za sebou (mimo MHD a vozy stavby) a za 2 minuty co jsem čekal tam projelo tak min. 15 osobních aut.

Ve středu tam stála jak MP tak PČR a dopravní dispečink.(3 vozy s majáky) Nejel nikdo.(mimo busů) Při mém dojezdu již MP a PČR odjížděli (mimo dispečink)

Dnes ráno (policie nikde) a bus tam tlačil (ne doslova) před sebou osobák jehož řidička opět nerespektovala značení (za busem jely další osobáky s řidiči takže chybu v pohlaví nehledejte)

Odpoledne tam stál štuba s kolem (žádná čepka, jen ref. vesta) jehož řidiči z dálky neidentifikovali jako hrozbu (stál bokem snad aby nebylo sl. číslo a plácačka moc vidět) a opětovně zkoušeli projet. Sice ne v takovém množství jako v úterý ,ale jen co jednoho otočil a poslal pryč tak přijížděl další. Po jeho otočení následoval nějaký ten pohovor pravděpodobně s pokutou. (doufám)

Tolik k ukázněnosti. Zákazová značka je účinná jen pokud je policista v dohledu.

+1/−2
11.7.2013 18:32

T11o87m75á30š 41Z43e12m37a13n 3835978574605

njn, nesmyslné zákazy a omezení lidé vždy respektovali jen pod přímou hrozbou gestapa/stb/policie.

Evidentně průjezd osobáků ničemu neškodil.

0/0
11.7.2013 21:29

J91i64ř58í 14K20ü81h82r 2170536550686

V případě že by tam ty zákazy nebyly a provoz by byl jako obvykle a ne jen MHD nejen že by se asi práce (frézování vozovky) moc nepohla ,ale vznikaly by tam docela pěkné kolony. (ony už tam byly i přes ty zákazy vjezdu)

Hlavně že je každému řidiči jasné ,který zákaz(omezení) má smysl a který je zbytečný.

0/0
11.7.2013 23:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.