Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Světu ukázal tragédii na letišti v San Francisku. Nejsem hrdina, tvrdí

Sobotní havárie dopravního letounu u amerického San Franciska otřásla USA. Jako zázrakem zahynuli jen dva lidé. Sekundy po nehodě pak ukázaly sílu sociálních sítí, jen pár minut po pádu letadla se na nich začaly objevovat první fotografie přímo z místa nehody. Jaký je příběh muže, který jako jeden z prvních informoval svět o leteckém neštěstí?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M89i82c39h38a44l 71C35h88a10l77u22p63a 6718540819913

To byli Korejci :-). Jinak mi to ale taky přijde jako lidská chyba. Pilot letěl s tímhle letadlem poprvé, dohlížející druhý pilot letěl jako instruktor taky poprvé, výšku asi nehlídal nikdo. Kdo ví, co tam dělali.

0/0
11.7.2013 22:45

F94i49l94i54p 47G31r41y80g17a94r 9939306306487

stihl vytáhnout svoje zavazadlo? To je ta největší hloupost co se může udělat...zbytečně zablokuje uličku pro ostatní pasažéry....celý čas evakuace to hrozně prodlužuje. To je noční můra letušek, když si tam během evakuace začne každej tahat svoje kufříky....

0/0
11.7.2013 13:01

B74l54a31ž73e30j 57M48o27t16y79č59k43a 8537887645970

po tom skoku co je na videu už museli být všechny zavazadla v uliččce

0/0
11.7.2013 13:07

F97i83l28i40p 89G72r95y13g70a67r 9509586316487

ale i tak...tahnout za sebou kufřík....místo kufříku by za mnou mohl být jiný pasažér....

0/0
11.7.2013 13:13

T77o14m67á60š 12H67r41a96b34ě 3343525775434

Byl jste někdy v šoku? Nepřemýšlýte co je nejlepší.

0/0
11.7.2013 13:20

V24i93l13é76m 52K26l18i96k19a 5113895586111

Tak já jsem třeba letěl před týdnem businessem a tam je příruční zavazadlo ve skříňce po mé pravé ruce-na úrovni sedadla (teda může být i nahoře, ale ta skříňka po straně je dost velká).. třeba to mohlo být zrovna tak..

0/0
11.7.2013 16:24

P57a28v13e61l 17O89d95r66a12z55i75l 6924859957650

Takže jste určitě zaregistroval zákaz tahání zavazadel při nouzovém přistání, žeáno.

0/0
11.7.2013 20:28

V10i58l93é86m 21K39l80i19k67a 5893965416221

Nikdo z palubního personálu to nezmiňoval. Pointa?

0/0
12.7.2013 9:47

K51a67t12e77ř11i11n20a 23S93l71a27v62í81k75o22v47á 6373835650293

Takových nehod bude bohužel přibývat. Zkušení piloti odcházejí do důchodu a mladí se musí plně spolehnout na automatickou techniku. Neni pro ně možnost získat zkušenosti manuálním pilotováním, a tak v kritických situacích, když automatika selže, nastane katastrofa. To se již dnes stává u některých aut, kdy se zablokne plyn současně s aktivací abs - auto pak nejde zastavit. Dokonce prokázali, že u moderních aut v usa, které musí od roku 2005 mít gps pro kontrolu polohy a připojení řídící jednotky na internet kvůli aktualizacím, lze toto nadálku hacknout a auto tak poškodit.

+2/−14
11.7.2013 11:14

M52a95r59t17i12n 47M71á75c19a 4449712197578

"Proboha co to tady mumláte ?".... Pokud nepíšete ze základní školy, tak bych doporučoval číst méně bulváru 8-o

+13/0
11.7.2013 11:19

P82a25v43e52l 96Z90a84j85í52č16e86k 8764340396630

má pravdu chlapec... i mě se stalo u mého amerického aftomatu že zustal viset plyn a ato pádilo 160 a já pár kilásku zvažoval co stím. protože brzdy by vadly a vyšaltrovat n by znamenalo destrukci měniče. A stim že neumí lítat bych i souhlasil. Kdysi to byli povětšinou byvali vojenští piloti s dobrý výcvikem tzn... od plachtařiny po turbínu... dnesk je vše jinak a jelikož mám k počítačům blízko nikdy jim zcela nevěřím...

+1/0
11.7.2013 12:26

Z68d70e40n15ě41k 22T69e54s17n94e74r 1636391439143

a co jste nakonec udělal?? takhle nás připravit o pointu se nedělá:)

+1/0
11.7.2013 13:03

F58i10l17i14p 97H59r78b94e39k 2924800426100

Nakonec vypnul motor, nebo zjistil, že brzda je přecejenom silnější než motor a ten pak chcípne, aniž by při tomněco zvadlo ;-)

0/0
11.7.2013 13:27

P89a72v40e77l 17Z17a17j47í14č65e77k 8454230696350

zkousel jste nekdy prebrzdi motor 6,1 ktery ma zasekly plyn bez toho kopce bych si ani neskrt...  a i tak to bylo tak tak... chcipnutim trvdil mechanik bych to poskodil navíc by mi odesel posilovac rizeni i brzd a to by byla docela sranda v zime... mimochodem uz 3,5 v6 jsem při chciplem posilovaci rizeni ani za jizdy poradne neotocil volantem

0/0
11.7.2013 13:53

F57i31l36i55p 52H47r56b85e68k 2294410136880

Když vypnete motor, tak se tím přece nevyřadí rychlost, ne? Posilovače jsou hnány mechanicky řemeny a fungují i při "chcíplém" motoru, dokud se celá soustava točí. Obavě z nefunkčních posilovačů tedy nerozumím. Pokud byste tím nějak záhadně vyřadil, pak byste zase mohl zabrzdit, a i kdyby byla účinnost brzd bez posilovače minimální, mohl byste brzdit třeba několik km, pokud jste byl na dálnici. Vzpomínám si na tu kauzu s automatickou Toyotou, se kterou byly v USA problémy. Identický automobil testovali pak Slováci pro nějaký auto-moto časopis a konstatovali, že toto auto lze normálně přebrzdit v plném tahu (s cihlou na plynu), eventuálně lze vypnout motor - tam byl jediný problém při tlačítkovém startu (bez klíčku), že během jízdy se muselo tlačítko držet stisknuté po dobu 5s, což řidiče v panice nemusí napadnout (to je argument, který uznávám).

+1/0
11.7.2013 14:03

P75a10v22e59l 78O69d63r44a63z96i56l 6314359657540

Ono je komické tvrdit, že brzdy samotný by motor "nepřepraly" a s kopcem, který takový HEMI 6,1 jaksi prakticky nezaznamená, s tím už to šlo.

0/0
11.7.2013 20:21

P44a39v68e84l 88Z52a46j18í66č35e89k 8614430866700

no první jsem to zkousel polozit na brzdy ale byl husty provoz tak jsem mel docela strach ze to ridici zamnou nepochopi navíc to bylo v zime. A pretlacit to od 60 dolu uz nebyla sranda navíc jsem mel strach ze mi to nekde ujede.. Proste to zvadlo hodne. Temihle pokusy jsem ale prisel o kousek ucinnosti brzd... Tak jsem toho nechal a premyslel co stim az se brzdy trochu srovnaj poslední nez vjedu do města bylo samo rachnout tam N a vyprdnout se na převodovku nebo to chcipnout coz by mělo asi podobny důsledek. no vzpomel jsem si ze cestou je odboceka do města s křižovatkou v kopci (tzv. rubikovka ve FM) najizdi tam malo aut takze jsem se zaprel radne do sedadla a s pomoci kopce jsem se dostal na 20km/h před prahem křižovatky, samo mi svitila cervena... ale to uz jsem to chcipl protože pod 40km dle manualu by mela převodovka vydrzet.. kolem byl desny dym lidi mysleli ze horim :-) Jinak za vse si muzu ja protože jsem v Beskydech dolival do ostrikovace a vyprdl jsem se na hroudu která mi sletela z haubny do mtoroveho prostoru...

0/0
11.7.2013 13:50

J57a75n 13F27r71o13l53í27k 6656520155904

To je nafťák, že nejde vypnout zapalování?

+1/0
11.7.2013 14:05

Z92d33e78n33ě26k 80T11e51s38n60e55r 1246461389913

díky za snahu, ale púřiznám se, že pořád nějak nevím, jaks e tedy psrávně zachovat krok po kroku - řidičák sice mám,a le enjsme žádný tehcnik ani extra zkušený řidič:/

0/0
11.7.2013 16:54

Z54d34e88n17ě30k 57T91e48s80n27e17r 1936501899223

mne by přišlo logické vyřadit a normálně někde zastavit a pak řešit "odstavení motoru"..ale pokud by to mělo něoc poškodit, tak nevím no..

0/0
11.7.2013 16:55

P13a41v82e61l 52O83d86r11a72z79i42l 6444429967290

Raději poškodit, než zabít sebe či někoho jiného. Ovšem:

http://www.popularmechanics.com/cars/how-to/repair/if-you-shift-an-automatic-while-driving-will-you-damage-your-engine-11413677

0/0
11.7.2013 20:28

P88e80t42r 21Š97v91e76c 1452843437

XJsou prázdniny, aspoň v Čechách tedy, asi bude psát odjinud;-D;-D;-D;-D

0/0
11.7.2013 13:16

J11a84k97u16b 19S86e59m60e26r57á24d 2407836851181

mozna i to letadlo bylo hacknuto ;-)

+2/0
11.7.2013 11:23

I66g33o25r 37P87l22a59n51d61e38r 9357614396900

keby ste trochu pozornejsie citali.. tak by ste vedeli, ze prave automatika nezlyhala.. ale ti skuseni piloti s tisicami nalietanych hodin...

+3/0
11.7.2013 11:35

K29a35t95e97ř28i51n97a 88S94l63a92v81í83k25o49v14á 6573965550123

A o tom právě mluvim, že dnešní pilot sice nalétá tisíce hodin, ale u velkých letadel většinu těch zkušeností za něj "získá" ta automatika . On nemusí držet knipl, korigovat let, pouze se degradoval na občasné mačkání tlačítek :-)

0/−2
11.7.2013 11:43

I41g67o60r 17P96l31a50n43d45e76r 9827344306680

aj ja o tom hovorim..ze je to tak ovela bezpecnejsie... pocitace nemaju zle dni, nervy, unavu a podobne ludske slabosti.. a naviac su systemy minimalne 3x istene...takze plne automatizovany let je vysokym prinosom pre bezpecnost...clovek vzdy bol aj bude najslabsim clankom systemu...

+1/0
11.7.2013 11:51

K95a31t28e42ř65i44n19a 76S38l61a44v15í37k43o11v56á 6793385150363

Ano, systém je několikrát jištěný, ale někdy je prostě zásah pilota v pravý čas potřebný. A když pilot nebude mít zkušenosti, tak prostě zareaguje špatně. Pilot má být funkční, poslední pojistkou.

0/0
11.7.2013 12:00

I59g60o74r 87P10l96a10n64d52e27r 9797674616240

ak vas zaujima tato problematika, chodte na stranku Aviation safety net.. tam je databaza leteckych nestasti a aj ich vysetrovania od r. 1919... je tam vyse 13000 pripadov.. dost citania..,ale ked to prestudujete, tak budete vediet o com hovorim/ staci poslednych 10 rokov:-)/

0/0
11.7.2013 12:23

J29o28s85e25f 41N21o92v63á39k 9985729901920

No, nevím. Na druhou stranu aj rátače maju zle dni, když se osadí čínskou elektronikou.;-)

http://technet.idnes.cz/v-elektronicke-vybave-armady-usa-jsou-cinske-padelky-pcb-/vojenstvi.aspx?c=A120522_111657_tec_technika_kuz

+1/0
11.7.2013 13:11

I17g41o88r 95P54l29a92n19d44e56r 9397414676430

dufam,ze Boeing si kvoli svojmu dobremu menu na to da pozor...

0/0
11.7.2013 14:08

P53a33v20e80l 75N53o22v23á82k 7691647969939

A kdyz neleti ostry let tak si uziva s letuskama? Ja bych rek, ze pred nastupem maji stovky hodin nouzovych situaci na simulatoru a po nastupu do zamestnani taky.

0/0
11.7.2013 12:49
Foto

M42a95r31t74i25n 19P13i91p33e63k 4305348481671

NEJEN MŮŽETE AUTO na dálku hacknout, ale dokonce ho můžete přestavět na Transfomera

+4/0
11.7.2013 12:22

F15i84l71i55p 82G72r76y49g39a29r 9279956476797

;-D

0/0
11.7.2013 13:04

M92i58c28h41a57l 34C59h22a23l80u24p32a 6648500309693

Nejsem expert na letectví, ale piloti AFAIK musí jednou za čas létat na simulátorech a cvičit nestandardní situace, přistávat taky musí alespoň občas manuálně (aby nevyšli ze cviku). V některých situacích se myslím s automatikou ani nepřistává, třeba když jsou občas špatné povětrnostní podmínky a s letadlem to háže.

0/0
11.7.2013 19:57

I88g56o37r 84P17l38a21n23d81e34r 9267924656120

tito pani kapitani evidentne nezvladli beznu situaciu....este jeden z nich zaregistroval signal PAPI cerveny, co je zle a nic sa nedialo...takze ximulator asi nepomohol v tomto cinskom pripade...

0/0
11.7.2013 22:03

J57i28ř71í 32L98i74n44d88a 8768236185913

muz v soku, ktery vytahl sve zavazadlo??? ... Naopak byl jeden z mala zcela pri smyslech a choval se racionalne. Je jasne, ze pri takovehle nehode je pul zavazadel rozkradeno, tak si ho sel radsi vyzvednout rovnou

+5/−8
11.7.2013 10:32

J71a89k41u59b 17S35e29m68e39r70á68d 2617726631471

ano, letadlo hori, kdovi co tam muze bouchnout a jde si pro bezcenne (v porovnani s zivotem) veci, to je opravdu racionalni chovani

+4/0
11.7.2013 11:08

B15ě59l33a 18H65o55r21á33k95o60v41á 1518542359100

Takovej detail, bágly tam má téměř každej...:-)...

0/0
11.7.2013 11:35

M78a24r76t24i66n 30V81o31k26o89u73n 9968713853586

jiste, je zcela racionalni jit vytahovat nejaky kramy z horiciho letadla, ktere muze mit v nadrich jeste tuny paliva a muze kdykoli vybouchnout. Zkuste nekdy premyslet nez neco napisete, dekujeme

0/0
11.7.2013 12:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.