Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Světu ukázal tragédii na letišti v San Francisku. Nejsem hrdina, tvrdí

Sobotní havárie dopravního letounu u amerického San Franciska otřásla USA. Jako zázrakem zahynuli jen dva lidé. Sekundy po nehodě pak ukázaly sílu sociálních sítí, jen pár minut po pádu letadla se na nich začaly objevovat první fotografie přímo z místa nehody. Jaký je příběh muže, který jako jeden z prvních informoval svět o leteckém neštěstí?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68i64c55h64a66l 88C77h51a36l29u63p74a 6378490209333

To byli Korejci :-). Jinak mi to ale taky přijde jako lidská chyba. Pilot letěl s tímhle letadlem poprvé, dohlížející druhý pilot letěl jako instruktor taky poprvé, výšku asi nehlídal nikdo. Kdo ví, co tam dělali.

0/0
11.7.2013 22:45

F28i11l89i38p 79G67r68y64g93a78r 9119936496987

stihl vytáhnout svoje zavazadlo? To je ta největší hloupost co se může udělat...zbytečně zablokuje uličku pro ostatní pasažéry....celý čas evakuace to hrozně prodlužuje. To je noční můra letušek, když si tam během evakuace začne každej tahat svoje kufříky....

0/0
11.7.2013 13:01

B97l33a63ž54e79j 38M59o95t43y48č71k31a 8757477965770

po tom skoku co je na videu už museli být všechny zavazadla v uliččce

0/0
11.7.2013 13:07

F71i32l91i28p 15G58r39y73g75a11r 9959906706877

ale i tak...tahnout za sebou kufřík....místo kufříku by za mnou mohl být jiný pasažér....

0/0
11.7.2013 13:13

T86o82m11á37š 30H39r20a81b68ě 3813725315664

Byl jste někdy v šoku? Nepřemýšlýte co je nejlepší.

0/0
11.7.2013 13:20

V51i66l58é91m 30K66l26i16k78a 5123315936481

Tak já jsem třeba letěl před týdnem businessem a tam je příruční zavazadlo ve skříňce po mé pravé ruce-na úrovni sedadla (teda může být i nahoře, ale ta skříňka po straně je dost velká).. třeba to mohlo být zrovna tak..

0/0
11.7.2013 16:24

P93a88v77e78l 42O67d35r54a60z87i30l 6484269667660

Takže jste určitě zaregistroval zákaz tahání zavazadel při nouzovém přistání, žeáno.

0/0
11.7.2013 20:28

V88i63l20é54m 82K90l86i17k27a 5183745336531

Nikdo z palubního personálu to nezmiňoval. Pointa?

0/0
12.7.2013 9:47

K80a18t80e78ř42i80n45a 30S13l88a48v14í95k21o89v77á 6373525130103

Takových nehod bude bohužel přibývat. Zkušení piloti odcházejí do důchodu a mladí se musí plně spolehnout na automatickou techniku. Neni pro ně možnost získat zkušenosti manuálním pilotováním, a tak v kritických situacích, když automatika selže, nastane katastrofa. To se již dnes stává u některých aut, kdy se zablokne plyn současně s aktivací abs - auto pak nejde zastavit. Dokonce prokázali, že u moderních aut v usa, které musí od roku 2005 mít gps pro kontrolu polohy a připojení řídící jednotky na internet kvůli aktualizacím, lze toto nadálku hacknout a auto tak poškodit.

+2/−14
11.7.2013 11:14

M59a27r25t91i76n 21M56á16c81a 4609692667448

"Proboha co to tady mumláte ?".... Pokud nepíšete ze základní školy, tak bych doporučoval číst méně bulváru 8-o

+13/0
11.7.2013 11:19

P80a73v52e17l 50Z15a45j31í45č84e73k 8704490856790

má pravdu chlapec... i mě se stalo u mého amerického aftomatu že zustal viset plyn a ato pádilo 160 a já pár kilásku zvažoval co stím. protože brzdy by vadly a vyšaltrovat n by znamenalo destrukci měniče. A stim že neumí lítat bych i souhlasil. Kdysi to byli povětšinou byvali vojenští piloti s dobrý výcvikem tzn... od plachtařiny po turbínu... dnesk je vše jinak a jelikož mám k počítačům blízko nikdy jim zcela nevěřím...

+1/0
11.7.2013 12:26

Z96d38e89n65ě71k 33T93e63s91n87e12r 1316341389473

a co jste nakonec udělal?? takhle nás připravit o pointu se nedělá:)

+1/0
11.7.2013 13:03

F52i28l81i69p 25H47r46b70e86k 2474670776230

Nakonec vypnul motor, nebo zjistil, že brzda je přecejenom silnější než motor a ten pak chcípne, aniž by při tomněco zvadlo ;-)

0/0
11.7.2013 13:27

P41a50v31e36l 34Z76a18j53í70č14e94k 8204850196600

zkousel jste nekdy prebrzdi motor 6,1 ktery ma zasekly plyn bez toho kopce bych si ani neskrt...  a i tak to bylo tak tak... chcipnutim trvdil mechanik bych to poskodil navíc by mi odesel posilovac rizeni i brzd a to by byla docela sranda v zime... mimochodem uz 3,5 v6 jsem při chciplem posilovaci rizeni ani za jizdy poradne neotocil volantem

0/0
11.7.2013 13:53

F29i48l82i21p 91H96r42b54e87k 2784700416600

Když vypnete motor, tak se tím přece nevyřadí rychlost, ne? Posilovače jsou hnány mechanicky řemeny a fungují i při "chcíplém" motoru, dokud se celá soustava točí. Obavě z nefunkčních posilovačů tedy nerozumím. Pokud byste tím nějak záhadně vyřadil, pak byste zase mohl zabrzdit, a i kdyby byla účinnost brzd bez posilovače minimální, mohl byste brzdit třeba několik km, pokud jste byl na dálnici. Vzpomínám si na tu kauzu s automatickou Toyotou, se kterou byly v USA problémy. Identický automobil testovali pak Slováci pro nějaký auto-moto časopis a konstatovali, že toto auto lze normálně přebrzdit v plném tahu (s cihlou na plynu), eventuálně lze vypnout motor - tam byl jediný problém při tlačítkovém startu (bez klíčku), že během jízdy se muselo tlačítko držet stisknuté po dobu 5s, což řidiče v panice nemusí napadnout (to je argument, který uznávám).

+1/0
11.7.2013 14:03

P67a12v27e13l 54O80d32r51a66z74i96l 6564309937810

Ono je komické tvrdit, že brzdy samotný by motor "nepřepraly" a s kopcem, který takový HEMI 6,1 jaksi prakticky nezaznamená, s tím už to šlo.

0/0
11.7.2013 20:21

P24a86v59e38l 37Z85a50j48í63č56e85k 8254980946420

no první jsem to zkousel polozit na brzdy ale byl husty provoz tak jsem mel docela strach ze to ridici zamnou nepochopi navíc to bylo v zime. A pretlacit to od 60 dolu uz nebyla sranda navíc jsem mel strach ze mi to nekde ujede.. Proste to zvadlo hodne. Temihle pokusy jsem ale prisel o kousek ucinnosti brzd... Tak jsem toho nechal a premyslel co stim az se brzdy trochu srovnaj poslední nez vjedu do města bylo samo rachnout tam N a vyprdnout se na převodovku nebo to chcipnout coz by mělo asi podobny důsledek. no vzpomel jsem si ze cestou je odboceka do města s křižovatkou v kopci (tzv. rubikovka ve FM) najizdi tam malo aut takze jsem se zaprel radne do sedadla a s pomoci kopce jsem se dostal na 20km/h před prahem křižovatky, samo mi svitila cervena... ale to uz jsem to chcipl protože pod 40km dle manualu by mela převodovka vydrzet.. kolem byl desny dym lidi mysleli ze horim :-) Jinak za vse si muzu ja protože jsem v Beskydech dolival do ostrikovace a vyprdl jsem se na hroudu která mi sletela z haubny do mtoroveho prostoru...

0/0
11.7.2013 13:50

J57a62n 45F57r85o67l85í90k 6646150865184

To je nafťák, že nejde vypnout zapalování?

+1/0
11.7.2013 14:05

Z61d72e85n63ě71k 13T59e40s11n29e42r 1136741269633

díky za snahu, ale púřiznám se, že pořád nějak nevím, jaks e tedy psrávně zachovat krok po kroku - řidičák sice mám,a le enjsme žádný tehcnik ani extra zkušený řidič:/

0/0
11.7.2013 16:54

Z63d56e68n64ě32k 55T34e27s44n21e71r 1186241379953

mne by přišlo logické vyřadit a normálně někde zastavit a pak řešit "odstavení motoru"..ale pokud by to mělo něoc poškodit, tak nevím no..

0/0
11.7.2013 16:55

P93a33v49e76l 88O74d76r91a23z22i48l 6644419387300

Raději poškodit, než zabít sebe či někoho jiného. Ovšem:

http://www.popularmechanics.com/cars/how-to/repair/if-you-shift-an-automatic-while-driving-will-you-damage-your-engine-11413677

0/0
11.7.2013 20:28

P41e81t68r 13Š32v43e95c 1502643627

XJsou prázdniny, aspoň v Čechách tedy, asi bude psát odjinud;-D;-D;-D;-D

0/0
11.7.2013 13:16

J37a55k51u52b 98S93e45m13e14r34á18d 2627966361881

mozna i to letadlo bylo hacknuto ;-)

+2/0
11.7.2013 11:23

I85g64o54r 51P83l90a91n87d23e78r 9897484206140

keby ste trochu pozornejsie citali.. tak by ste vedeli, ze prave automatika nezlyhala.. ale ti skuseni piloti s tisicami nalietanych hodin...

+3/0
11.7.2013 11:35

K62a97t81e84ř23i60n28a 35S48l24a28v12í60k36o14v21á 6773835410243

A o tom právě mluvim, že dnešní pilot sice nalétá tisíce hodin, ale u velkých letadel většinu těch zkušeností za něj "získá" ta automatika . On nemusí držet knipl, korigovat let, pouze se degradoval na občasné mačkání tlačítek :-)

0/−2
11.7.2013 11:43

I45g77o50r 98P79l71a44n67d37e73r 9197544356970

aj ja o tom hovorim..ze je to tak ovela bezpecnejsie... pocitace nemaju zle dni, nervy, unavu a podobne ludske slabosti.. a naviac su systemy minimalne 3x istene...takze plne automatizovany let je vysokym prinosom pre bezpecnost...clovek vzdy bol aj bude najslabsim clankom systemu...

+1/0
11.7.2013 11:51

K51a35t35e76ř83i74n70a 60S26l40a32v80í39k65o83v12á 6103155170953

Ano, systém je několikrát jištěný, ale někdy je prostě zásah pilota v pravý čas potřebný. A když pilot nebude mít zkušenosti, tak prostě zareaguje špatně. Pilot má být funkční, poslední pojistkou.

0/0
11.7.2013 12:00

I68g83o57r 82P14l51a26n60d97e73r 9147724766620

ak vas zaujima tato problematika, chodte na stranku Aviation safety net.. tam je databaza leteckych nestasti a aj ich vysetrovania od r. 1919... je tam vyse 13000 pripadov.. dost citania..,ale ked to prestudujete, tak budete vediet o com hovorim/ staci poslednych 10 rokov:-)/

0/0
11.7.2013 12:23

J83o77s84e10f 10N65o52v84á61k 9195759981410

No, nevím. Na druhou stranu aj rátače maju zle dni, když se osadí čínskou elektronikou.;-)

http://technet.idnes.cz/v-elektronicke-vybave-armady-usa-jsou-cinske-padelky-pcb-/vojenstvi.aspx?c=A120522_111657_tec_technika_kuz

+1/0
11.7.2013 13:11

I78g82o34r 72P14l47a38n38d67e76r 9527724416580

dufam,ze Boeing si kvoli svojmu dobremu menu na to da pozor...

0/0
11.7.2013 14:08

P19a61v51e36l 58N13o76v81á15k 7271987149509

A kdyz neleti ostry let tak si uziva s letuskama? Ja bych rek, ze pred nastupem maji stovky hodin nouzovych situaci na simulatoru a po nastupu do zamestnani taky.

0/0
11.7.2013 12:49
Foto

M52a83r31t48i16n 15P19i47p76e72k 4105108351471

NEJEN MŮŽETE AUTO na dálku hacknout, ale dokonce ho můžete přestavět na Transfomera

+4/0
11.7.2013 12:22

F33i25l11i42p 37G68r17y43g32a20r 9829266956647

;-D

0/0
11.7.2013 13:04

M95i76c17h73a10l 96C85h54a45l38u45p67a 6318210429883

Nejsem expert na letectví, ale piloti AFAIK musí jednou za čas létat na simulátorech a cvičit nestandardní situace, přistávat taky musí alespoň občas manuálně (aby nevyšli ze cviku). V některých situacích se myslím s automatikou ani nepřistává, třeba když jsou občas špatné povětrnostní podmínky a s letadlem to háže.

0/0
11.7.2013 19:57

I50g36o33r 64P53l65a14n83d70e45r 9437194606210

tito pani kapitani evidentne nezvladli beznu situaciu....este jeden z nich zaregistroval signal PAPI cerveny, co je zle a nic sa nedialo...takze ximulator asi nepomohol v tomto cinskom pripade...

0/0
11.7.2013 22:03

J64i89ř18í 54L50i98n64d36a 8988376615773

muz v soku, ktery vytahl sve zavazadlo??? ... Naopak byl jeden z mala zcela pri smyslech a choval se racionalne. Je jasne, ze pri takovehle nehode je pul zavazadel rozkradeno, tak si ho sel radsi vyzvednout rovnou

+5/−8
11.7.2013 10:32

J78a71k95u69b 46S94e11m43e68r56á92d 2407206401721

ano, letadlo hori, kdovi co tam muze bouchnout a jde si pro bezcenne (v porovnani s zivotem) veci, to je opravdu racionalni chovani

+4/0
11.7.2013 11:08

B32ě12l64a 63H76o92r33á72k55o58v76á 1708422339230

Takovej detail, bágly tam má téměř každej...:-)...

0/0
11.7.2013 11:35

M36a94r13t74i85n 42V87o11k97o47u18n 9278513183956

jiste, je zcela racionalni jit vytahovat nejaky kramy z horiciho letadla, ktere muze mit v nadrich jeste tuny paliva a muze kdykoli vybouchnout. Zkuste nekdy premyslet nez neco napisete, dekujeme

0/0
11.7.2013 12:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.