Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za železniční neštěstí v Kanadě může strojvedoucí, tvrdí majitel vlaku

Kanadská policie zjišťuje, kdo může za havárii a explozi ropného vlaku v městečku městečku Lac-Megantic. Šéf firmy vlastnící soupravu obvinil strojvedoucího, podíl na tragédii mají možná i hasiči. Exploze v podstatě vymazala okolí z mapy, zatím je pohřešovaných 60 lidí, potvrzených obětí je 15.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M34i95c33h52e87l 82P35e25t57r58u78c61c28i76a54n61i 8924265106922

Asi Kanadani nataceli remake filmu Splaseny vlak a nejak se jim to vymklo z rukou, coz v tom filmu to zvladli kluci vezencti bravurne. ;-)

http://www.csfd.cz/film/16474-splaseny-vlak/

0/0
11.7.2013 10:27

P36e53t88r 51N72o43v77o42t81n18ý 5647254140881

Pri odstavení zajistete klínem :-) Jinak to je dobrej bordel na kolečkách, hasiči přijedou, uhasi hořící lokomotivu, nikomu nic nereknou a zase v klidu odjedou. Fira zatim někde chrápe.

+1/0
11.7.2013 8:08

A84l71e57x74a65n39d27r 97K12o53s45t79k34a 5629356619316

Copak o to, fíra má tu pauzu dokonce povinnou ze zákona. Jenže jak od toho mohou odjet, aniž zařídí dohled? Snad zavolám na majitele, že hořela lokomotiva, (už proto, aby mohl škodu požadovat po pojišťovně) a ten si následně zvedno onoho svého zaměstnance (fíru) mobilem. A z místa se nehnu, dokud to nezajistí nějaká zodpovědná osoba. Tuplem, když jde o oheň a hned za (před, to je jedno) tou lokomotivou je 70 cisteren s ropou, tedy velmi hořlavou látkou.

+1/0
11.7.2013 9:47

R53a95d14e53k 97L51u44k11á25š 6493579828748

Majitel vlaku  teď čeká, až se propuštěný strojvůdce  přizná a spáchá sebevraždu. No a věc bude z jeho stránky vyřízena.

0/0
11.7.2013 2:36

R49a24d46o24s87l69a89v 44K50l44a63u18d55a 5864978374622

Tohle nechápu. Hoří lokomotiva, hasiči jí uhasí a vlaku už si nikdo nevšímá, nejspíš kdyby neodjel sám, tak by s ním odjel fíra.Rv

+2/0
10.7.2013 23:21

H52o78n56z55a 42F70á18t84o40r 2729165404630

Vcelku logický tah. Je lepší odepsat jednoho člověka, nežli platit milionové odškodné. Chudák strojvůdce.

+2/0
10.7.2013 22:47

M24a76r49e29k 77Š94i65m87o47n 2474917418198

Tak jednoduché to nebude. Zřejmě bude soud, bude se dokazovat, jestli strojvůdce porušil předpisy. Pokud je neporušil, bude vinna společnost, pokud je porušil, bude vinen on, ale to poříd neznamená, že mu dají k úhradě celou škodu.

0/0
10.7.2013 23:17

R54o69s89t88i95s57l12a87v 85Q15u14i28s93e80k 9741160137388

Nechápu jak je technicky možné, že zabrždění vlaku je závislé na tom, zda je lokomotiva v chodu nebo ne. Přeci aktivovaná lokomotivní brzda, která v potrubí lokomotivy vypustí vzduch se zbovu nenatlakuje tím, že vypnu stroj a tím pádem teoreticky i kompresor, který by potrubí opět natlakoval, což by odbrždění soupravy mohlo zapříčinit. Nejsem expert, jen mi to jako strojaři nepřijde logické.

+3/0
10.7.2013 21:12

D27a38v19i79d 48Š41a15f66r30á41n95e64k 5407184637113

Je otázka, jak moc ty brzdy v případě nulového tlaku při několikaset tunovém nákladu brzdí. Je známo, že želzničáři zajišťují volně stojící vagony proti rozjezdu špalky, takže asi nic moc. V minulosti způsobily utržené vagony spousty škod i u nás.

+1/0
10.7.2013 21:39

J61a62n 25H50o82r19k82ý 2616356896445

Napadlo mě to samé - vlak bez tlaku v brzdné soustavě by nemělo uvést do pohybu ani těch pět lokomotiv...

+2/0
10.7.2013 21:46

M59i10r84o22s41l44a62v 24S79i44n89d50e57l90a89r 2815557894502

To ale plati jen do doby, nez ze vzduchojemu ve vagonech utece vzduch, ne? Pak uz nema co vyvozovat dostatecny tlak na spalky. Ale netusim, jak dlouho to muze trvat.

0/0
10.7.2013 23:24

B72o19h40u79m23i52l 87P87e43t29r35a27s 1233504691522

U soupravy s nefunkcni lokomotivou casem vyprcha vzduch i z brzdnym cylindru a kdyz souprava neni jinym zpusobem zajistena tak se to na svahu rozjede.

+2/−1
10.7.2013 22:41

J70i40ř21í 51K98r73e10j85č80í27k 2347988344286

No a bez vzduchu je logicky stav ZABRŽDĚNO, tudíž pro rozjetí je třeba nafoukat. Tohle firemní "zdůvodnění" je děravý jak řešeto !

+1/0
10.7.2013 22:50

J92i78r79i 10J93a51v49u69r14e98k 7876552732796

Nezaměňovat kamion a vlak. U vlaku to funguje jinak. Firemní zdůvodnění je až mrazivě reálné.

0/0
11.7.2013 7:47

J60i18ř71í 37K16r30e46j21č24í77k 2977738444396

No to bych řekl, že to funguje jinak.

Kamion když nenafoukáš tak nezabrzdí, drážní vozidlo naopak bez vzduchu neodbrzdí... ;-)

0/0
11.7.2013 16:19

J92i41r35i 62J88a19v10u42r48e43k 7506752102306

Pane Krejčíku, jestli to, co píšete myslíte vážně, začněte se studiem např. zde http://www.vagony.cz/pojezdy/brzda/pneumatik.html

a zde http://www.vagony.cz/pojezdy/brzda/rozvadec.html

0/0
11.7.2013 17:22

J70i16ř51í 20K27r35e16j30č18í62k 2707278974556

Cituji: "K zabrzdění dojde snížením tlaku v hlavním potrubí. Snížením tlaku o 1,5 bar na 3,5 barů dojde k úplnému provoznímu zabrzdění, maximální tlak v brzdovém válci může být 3,7 až 3,9 baru. Při dalším snižování tlaku v hlavním potrubí není už dále zvyšován brzdící účinek, pouze při náhlém úplném odvětrání hlavního potrubí reaguje průběžná brzda rychleji, je zavedeno rychločinné brzdění. Samočinná brzda uvede brzdu do provozu samočinně po roztržení vlaku, nebo poškození hlavního potrubí."

0/0
11.7.2013 22:13

M67i64r32o94s77l14a39v 21S67i62n92d84e70l59a75r 2335937654532

Jenze ono by se to chtelo zabyvat tim, co to tam vyvozuje brzdnou silu, kdyz je snizeny tlak v potrubi.... mam za to, ze je to tlak v vzduchojemech vagonu (o nich, mimochodem, a vubec o principu, ta citace zcela mlci) a ten tam musi byt a nevydrzi tam vecne a jeho uniky jsou doplnovany z potrubi v okamziku nebrzdeni. Alespon to tak bylo, podle nejake brzdarske prirucky, kterou jsem kdysi prohlizel. Urcite budou na netu nejake vystizne obrazky nektereho brzdoveho rozvadece.

0/0
11.7.2013 23:26

M46i90r53o70s56l62a26v 14S85i21n26d98e28l90a12r 2855797774272

Ha, ted koukam, ze je tam odkaz is obrazkama....

Ale asi tam meli jiny system... Protoze ten odkazovany s natlakovanym potrubim nebrzdi a s vypustenym nebrzdi do nekonecna.... tudiz by s nim "nahozena" lokomotiva patrne nemela pro "parkovani" smysl.

0/0
11.7.2013 23:39

J79i32ř25í 40K94r83e56j34č50í45k 2697428394756

Já myslim že v tom článku je nejpodstatnější tohle -  "úplné provozní zabrzdění (tlak 3,5 bar v hlavním potrubí), rychločinné zabrzdění (odvětrané hlavní potrubí), odbrzděno (provozní tlak 5 bar v hlavním potrubí)".

0/0
12.7.2013 12:00

J61i53r19i 76J20a60v48u24r86e35k 7346552462936

Ano, ale stále řešíte to, čím se brzda ovládá. Musíte zároveň řešit i to, čím jsou brzdové špalky přitlačené na kolo vagonu. Pokles tlaku v potrubí způsobí pouze přesunutí přepouštěcího ventilu, který do brzdového válce (který následně tlačí na ty špalky) napustí stlačený vzduch z pomocného vzduchojemu. Pokud je tento prázdný (a vlivem netěsností se časem určitě prázdným stane) nemáte co napustit do brzdového válce a tedy ten vám na ty špalky nebude tlačit, takže to nebude brzdit.

Aby se sám nerozjel "zaparkovaný" vlak, je tam ještě jeden trik. Při provozním brždění je tlak v potrubí (jak správně píšete) 3,5 baru. Pokud tlak v pomocném vzduchojemu poklesne (z původních 5 barů) pod tuto úroveň, je pomocný vzduchojem doplňován přímo z potrubí tímto tlakem (brzdící síla poklesne zhruba na 85%, ale na "parkování" to bohatě stačí). Pokud ale přestanete brzdové potrubí plnit na těch 3,5 baru, tak vzduch časem unikne a samo se to odbrzdí. Už tam nemáte nic, čím byste ty brzdové špalky tlačil na kola.

0/0
12.7.2013 15:08

J65a78n 57H89o52r26k47ý 2726236746225

Je tlak = odbrzděno

Není tlak = zabrzděno

+2/0
10.7.2013 22:55

M75i71r15o91s62l50a51v 83S69i51n39d58e75l13a66r 2665417184372

A neni to spise tak, ze :

Je tlak ve vzduchojemu i potrubi = odbrzdeno

Nizsi tlak v potrubi nez ve vzduchojemu = brzdi se.

Vse bez tlaku = odbrzdeno.

Tak nejak bych rekl, ze z podstaty veci vyplyva, ze tahle pneumaticka prubezna brzda muze byt jen provozni...

0/0
10.7.2013 23:29

B15o69h37u20m40i83l 65P21e51t86r59a23s 1793944111972

Presne tak, ti dva nepochopili, ze system neni vzduchotesny a bez fungujiciho kompresoru veskery vzduch ze systemu casem unikne a vlak odbrzdi.

0/0
11.7.2013 2:31

B84o75h18u94m72i82l 14P61e33t24r49a97s 1233484581802

Tam mi vypadlo "system neni nikdy 100% vzduchotesny".

0/0
11.7.2013 7:48

A41l15e46x16a15n44d94r 61K77o84s39t41k82a 5919266789796

A to docela rychle. Lokomotivy a vagony za sebou mívají běžně statisíce nebo miliony kilometrů. Navíc to není žádná precizní technika, ale obrovský, masivní stroj. Takže i při dodržování správného servisu to docela rychle uniká. A k zabrždění vlaku o váze skoro 4000 tun je i v mírném kopci potřeba hodně síly. (Pokud počítám vagon tak 50 tun a lokomotiva 70, tak mi ta váha opravdu vychází na skoro 4000 tun.)

0/0
11.7.2013 7:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.