Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za železniční neštěstí v Kanadě může strojvedoucí, tvrdí majitel vlaku

Kanadská policie zjišťuje, kdo může za havárii a explozi ropného vlaku v městečku městečku Lac-Megantic. Šéf firmy vlastnící soupravu obvinil strojvedoucího, podíl na tragédii mají možná i hasiči. Exploze v podstatě vymazala okolí z mapy, zatím je pohřešovaných 60 lidí, potvrzených obětí je 15.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M81i92c54h11e46l 21P90e81t75r72u85c44c22i69a76n18i 8264435116242

Asi Kanadani nataceli remake filmu Splaseny vlak a nejak se jim to vymklo z rukou, coz v tom filmu to zvladli kluci vezencti bravurne. ;-)

http://www.csfd.cz/film/16474-splaseny-vlak/

0/0
11.7.2013 10:27

P38e30t71r 53N86o12v54o75t37n42ý 5957394800711

Pri odstavení zajistete klínem :-) Jinak to je dobrej bordel na kolečkách, hasiči přijedou, uhasi hořící lokomotivu, nikomu nic nereknou a zase v klidu odjedou. Fira zatim někde chrápe.

+1/0
11.7.2013 8:08

A34l30e98x98a86n94d52r 21K46o30s11t80k82a 5809426979286

Copak o to, fíra má tu pauzu dokonce povinnou ze zákona. Jenže jak od toho mohou odjet, aniž zařídí dohled? Snad zavolám na majitele, že hořela lokomotiva, (už proto, aby mohl škodu požadovat po pojišťovně) a ten si následně zvedno onoho svého zaměstnance (fíru) mobilem. A z místa se nehnu, dokud to nezajistí nějaká zodpovědná osoba. Tuplem, když jde o oheň a hned za (před, to je jedno) tou lokomotivou je 70 cisteren s ropou, tedy velmi hořlavou látkou.

+1/0
11.7.2013 9:47

R13a21d58e96k 49L95u25k29á74š 6853709818768

Majitel vlaku  teď čeká, až se propuštěný strojvůdce  přizná a spáchá sebevraždu. No a věc bude z jeho stránky vyřízena.

0/0
11.7.2013 2:36

R84a89d91o10s32l56a17v 44K59l30a81u40d11a 5684418374152

Tohle nechápu. Hoří lokomotiva, hasiči jí uhasí a vlaku už si nikdo nevšímá, nejspíš kdyby neodjel sám, tak by s ním odjel fíra.Rv

+2/0
10.7.2013 23:21

H14o78n21z22a 30F52á20t88o57r 2449195174860

Vcelku logický tah. Je lepší odepsat jednoho člověka, nežli platit milionové odškodné. Chudák strojvůdce.

+2/0
10.7.2013 22:47

M72a94r14e11k 69Š79i98m52o79n 2724657908968

Tak jednoduché to nebude. Zřejmě bude soud, bude se dokazovat, jestli strojvůdce porušil předpisy. Pokud je neporušil, bude vinna společnost, pokud je porušil, bude vinen on, ale to poříd neznamená, že mu dají k úhradě celou škodu.

0/0
10.7.2013 23:17

R17o78s84t37i74s72l19a85v 37Q36u72i68s97e27k 9951950307858

Nechápu jak je technicky možné, že zabrždění vlaku je závislé na tom, zda je lokomotiva v chodu nebo ne. Přeci aktivovaná lokomotivní brzda, která v potrubí lokomotivy vypustí vzduch se zbovu nenatlakuje tím, že vypnu stroj a tím pádem teoreticky i kompresor, který by potrubí opět natlakoval, což by odbrždění soupravy mohlo zapříčinit. Nejsem expert, jen mi to jako strojaři nepřijde logické.

+3/0
10.7.2013 21:12

D36a44v17i50d 18Š73a20f70r34á58n29e76k 5147484137443

Je otázka, jak moc ty brzdy v případě nulového tlaku při několikaset tunovém nákladu brzdí. Je známo, že želzničáři zajišťují volně stojící vagony proti rozjezdu špalky, takže asi nic moc. V minulosti způsobily utržené vagony spousty škod i u nás.

+1/0
10.7.2013 21:39

J25a83n 25H87o45r91k20ý 2896516196765

Napadlo mě to samé - vlak bez tlaku v brzdné soustavě by nemělo uvést do pohybu ani těch pět lokomotiv...

+2/0
10.7.2013 21:46

M66i62r38o90s77l68a12v 40S41i77n39d74e46l34a40r 2565357694482

To ale plati jen do doby, nez ze vzduchojemu ve vagonech utece vzduch, ne? Pak uz nema co vyvozovat dostatecny tlak na spalky. Ale netusim, jak dlouho to muze trvat.

0/0
10.7.2013 23:24

B80o58h18u75m86i29l 63P33e97t53r38a80s 1153424771922

U soupravy s nefunkcni lokomotivou casem vyprcha vzduch i z brzdnym cylindru a kdyz souprava neni jinym zpusobem zajistena tak se to na svahu rozjede.

+2/−1
10.7.2013 22:41

J94i82ř82í 52K72r90e76j73č75í92k 2447398374256

No a bez vzduchu je logicky stav ZABRŽDĚNO, tudíž pro rozjetí je třeba nafoukat. Tohle firemní "zdůvodnění" je děravý jak řešeto !

+1/0
10.7.2013 22:50

J32i70r86i 84J78a22v34u56r84e45k 7906192452586

Nezaměňovat kamion a vlak. U vlaku to funguje jinak. Firemní zdůvodnění je až mrazivě reálné.

0/0
11.7.2013 7:47

J93i86ř12í 54K56r65e80j41č35í19k 2627648354466

No to bych řekl, že to funguje jinak.

Kamion když nenafoukáš tak nezabrzdí, drážní vozidlo naopak bez vzduchu neodbrzdí... ;-)

0/0
11.7.2013 16:19

J87i12r50i 51J97a50v67u91r89e95k 7966282972186

Pane Krejčíku, jestli to, co píšete myslíte vážně, začněte se studiem např. zde http://www.vagony.cz/pojezdy/brzda/pneumatik.html

a zde http://www.vagony.cz/pojezdy/brzda/rozvadec.html

0/0
11.7.2013 17:22

J80i38ř95í 16K19r45e48j65č40í79k 2137898364306

Cituji: "K zabrzdění dojde snížením tlaku v hlavním potrubí. Snížením tlaku o 1,5 bar na 3,5 barů dojde k úplnému provoznímu zabrzdění, maximální tlak v brzdovém válci může být 3,7 až 3,9 baru. Při dalším snižování tlaku v hlavním potrubí není už dále zvyšován brzdící účinek, pouze při náhlém úplném odvětrání hlavního potrubí reaguje průběžná brzda rychleji, je zavedeno rychločinné brzdění. Samočinná brzda uvede brzdu do provozu samočinně po roztržení vlaku, nebo poškození hlavního potrubí."

0/0
11.7.2013 22:13

M30i44r85o37s53l41a66v 87S48i71n20d37e77l65a89r 2945447204272

Jenze ono by se to chtelo zabyvat tim, co to tam vyvozuje brzdnou silu, kdyz je snizeny tlak v potrubi.... mam za to, ze je to tlak v vzduchojemech vagonu (o nich, mimochodem, a vubec o principu, ta citace zcela mlci) a ten tam musi byt a nevydrzi tam vecne a jeho uniky jsou doplnovany z potrubi v okamziku nebrzdeni. Alespon to tak bylo, podle nejake brzdarske prirucky, kterou jsem kdysi prohlizel. Urcite budou na netu nejake vystizne obrazky nektereho brzdoveho rozvadece.

0/0
11.7.2013 23:26

M25i11r54o16s71l37a15v 26S53i25n22d96e66l82a78r 2535277844682

Ha, ted koukam, ze je tam odkaz is obrazkama....

Ale asi tam meli jiny system... Protoze ten odkazovany s natlakovanym potrubim nebrzdi a s vypustenym nebrzdi do nekonecna.... tudiz by s nim "nahozena" lokomotiva patrne nemela pro "parkovani" smysl.

0/0
11.7.2013 23:39

J50i41ř27í 85K92r84e88j93č44í92k 2597678514976

Já myslim že v tom článku je nejpodstatnější tohle -  "úplné provozní zabrzdění (tlak 3,5 bar v hlavním potrubí), rychločinné zabrzdění (odvětrané hlavní potrubí), odbrzděno (provozní tlak 5 bar v hlavním potrubí)".

0/0
12.7.2013 12:00

J72i82r15i 17J47a29v54u73r87e49k 7126782312786

Ano, ale stále řešíte to, čím se brzda ovládá. Musíte zároveň řešit i to, čím jsou brzdové špalky přitlačené na kolo vagonu. Pokles tlaku v potrubí způsobí pouze přesunutí přepouštěcího ventilu, který do brzdového válce (který následně tlačí na ty špalky) napustí stlačený vzduch z pomocného vzduchojemu. Pokud je tento prázdný (a vlivem netěsností se časem určitě prázdným stane) nemáte co napustit do brzdového válce a tedy ten vám na ty špalky nebude tlačit, takže to nebude brzdit.

Aby se sám nerozjel "zaparkovaný" vlak, je tam ještě jeden trik. Při provozním brždění je tlak v potrubí (jak správně píšete) 3,5 baru. Pokud tlak v pomocném vzduchojemu poklesne (z původních 5 barů) pod tuto úroveň, je pomocný vzduchojem doplňován přímo z potrubí tímto tlakem (brzdící síla poklesne zhruba na 85%, ale na "parkování" to bohatě stačí). Pokud ale přestanete brzdové potrubí plnit na těch 3,5 baru, tak vzduch časem unikne a samo se to odbrzdí. Už tam nemáte nic, čím byste ty brzdové špalky tlačil na kola.

0/0
12.7.2013 15:08

J20a91n 72H15o15r50k75ý 2336656426135

Je tlak = odbrzděno

Není tlak = zabrzděno

+2/0
10.7.2013 22:55

M18i97r53o98s19l15a95v 67S32i78n43d76e73l95a16r 2585587684212

A neni to spise tak, ze :

Je tlak ve vzduchojemu i potrubi = odbrzdeno

Nizsi tlak v potrubi nez ve vzduchojemu = brzdi se.

Vse bez tlaku = odbrzdeno.

Tak nejak bych rekl, ze z podstaty veci vyplyva, ze tahle pneumaticka prubezna brzda muze byt jen provozni...

0/0
10.7.2013 23:29

B79o52h18u65m38i11l 89P51e68t97r97a63s 1773194491242

Presne tak, ti dva nepochopili, ze system neni vzduchotesny a bez fungujiciho kompresoru veskery vzduch ze systemu casem unikne a vlak odbrzdi.

0/0
11.7.2013 2:31

B49o20h96u23m53i95l 30P72e20t97r21a30s 1953494221732

Tam mi vypadlo "system neni nikdy 100% vzduchotesny".

0/0
11.7.2013 7:48

A43l24e72x14a19n44d75r 89K68o89s55t56k34a 5649896799536

A to docela rychle. Lokomotivy a vagony za sebou mívají běžně statisíce nebo miliony kilometrů. Navíc to není žádná precizní technika, ale obrovský, masivní stroj. Takže i při dodržování správného servisu to docela rychle uniká. A k zabrždění vlaku o váze skoro 4000 tun je i v mírném kopci potřeba hodně síly. (Pokud počítám vagon tak 50 tun a lokomotiva 70, tak mi ta váha opravdu vychází na skoro 4000 tun.)

0/0
11.7.2013 7:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.