Diskuze

Boeing, který havaroval v San Francisku, nejspíš narazil do hráze

Letoun Boeing 777, který v sobotu havaroval na letišti v San Francisku, nejspíš před přistáním podvozkem narazil do hráze. Ta se nacházela mezi mořem a přistávací dráhou. Na úterní tiskové konferenci to uvedl Americký národní úřad pro bezpečnost v letecké dopravě NTSB.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KP

Dobre info na  http://www.avherald.com  jinak ALPA tlaci na NTSB pro podrobnejsi a ucelene info, autothrottle was set for 137kn, only armed not activated. Takze to borci zaspali, skoda. Jak je mozne ze tri kapitani stari mazaci to polozili pred piano, to je ve hvezdach.

2 0
možnosti

Jo tohle dává smysl.

0 0
možnosti
PF

P87e46t47r 59F81r46ý65d76e36k

10. 7. 2013 13:29

Nevím, jestli to přeložili blbě už v ČTK, ale logicky nešlo o hráz, ale o val. A piloti nespoléhali na autopiloty, nýbrž na autothrottle, což je automatická regulace tahu.

0 0
možnosti
PM

Nepochopím, jak je možné, že je systémy v letadle neupozornili na nízkou rychlost. Přeci jen nějakou dobu museli letět na hranici (pod hranicí) pádové rychlosti. Čekal bych, že varovné systémy budou řičet už pod 250 km/h, že mají zrychlit.

Je možné, že jim do poslední chvíle foukal silný protivítr a když přestal tak byli pomalí?

0 1
možnosti
IP

ked su tie systemy vypnute, nevaruju.. jedine co ich varovalo bolo signal pretazenia.. synteticky hlas: stall,stall,stall, a kmitanie riadenia..a to sa stalo 4,5 sek pred narazom...cize neskoro

0 0
možnosti
BH

Opravdu velmi zkušení piloti, když oba přistávaj poprvé s tímto 777!! a rovnou zkoušej katapult letušek...:-/

PS: zkušenosti z rogala nebo stihaček asi nestačej...;-(

0 3
možnosti
PF

P15e31t96r 35F92r19ý85d55e42k

10. 7. 2013 13:32

Bělo, píšeš hrozné bláboly. Nepřistávali poprvé s 777 a navíc už předtím létali jako piloti (kapitáni) dopravních letounů.

1 0
možnosti
PS

Takze 777 ma dalsi problem - nefunkcniho autopilota?

1 0
možnosti
IP

bol vypnuty.. asi ludskou rukou...

0 1
možnosti
HK

spekulace. kazde noviny pisou neco jineho. ;-D

0 0
možnosti
LM

A co nespekulujou novináři, to si dospekulují diskutéři )))

1 0
možnosti

Tomu, že by přistávali s autothrottle teda vůbec nevěřím. Že by nefungoval jak měl mi přijde krajně nepravděpodobné. Že by ho nastavili na 100 uzlů místo 137 taky ne.. Buď tu je chyba v překladu, nebo piloti neříkaj pravdu, nebo si z nějakého podivného důvodu mysleli, že je zapnutý. Tak či tak, instruktor měl hlídat rychlost.

0 0
možnosti
LM

Jako u každé letecké katastrofy co jsem viděl v dokumentech to bude souhra více okoloností, nikdy to ještě nebyla jen chyba počítače, hydrauliky, nebo pilota....

1 0
možnosti
Foto

K20a53r35e77l 92C37a55c44h

10. 7. 2013 9:27

Ach jo- dnes už se na autopilota i přistává. Piloti na to asi již tak spoléhají, že už jim ani nestojí za to kontrolovat, jestli ten kompjůtr nedělá nějakou pitominu. Vzpomínám na dávné vyjádření Petra Jirmuse, který pilotoval stařičké vládní TU 134. Říkal, že ho pilotuje rád, protože je to letadlo, které se ještě musí řídit!!!

0 1
možnosti
LM

Myslím, že to bylu TU 154M, ale to je jedno, vím, že to říkal a něco na tom prostě je.

0 0
možnosti
AK

Jen to nevysvětluje požár v prostoru pro cestující. Že by utržený podvozek ještě něco prorazil a to začalo hořet?

0 2
možnosti
BZ

No tak to je zpráva jak stehno. Po shlédnutí záběrů z místa nehody v televizi - pobořená hráz na začátku dráhy v ose přistání, utržené podvozky na začátku dráhy - jsem si stoprocentně jistý, že letadlo dosedlo těsně před začátkem dráhy.

Nevím jestli takové "přesné" informace podal úřad pro vyšetřování nebo zda takto "přesně" informace interpretují media. Anebo jsem i já expert na letecké nehody ;-D

2 0
možnosti
TB

Přesně tak,

musí to být pěkná dálka, pokud na kraj přistávací dráhy došly od soboty ;-)

1 0
možnosti