Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boeing před pádem letěl příliš pomalu. Jednu z obětí přejeli záchranáři

Sobotní havárii letadla s 307 lidmi na palubě na letišti v San Francisku asi způsobila chyba pilotů. Ti podle amerických vyšetřovatelů letěli při přistání se svým Boeingem 777 příliš nízko a příliš pomalu a snažili se to napravit až po varování od řídicí věže. Nehoda má zatím dvě oběti. Vyšetřovatelé nevyloučili, že smrt jedné z nich mohlo zapříčinit přijíždějící vozidlo záchranářů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K38a67r55e40l 38P55a63n29c83e30r 7611860418404

Docela dobry rozbor je na www.avherald.com, ja si musim pockat az mi na stole pristane Report from FAA a potom to doufam s Panem Novakem probereme.

0/0
9.7.2013 4:10

I50v93o 11J50a71n60á91č13e14k 8513753721972

Dobrý server, díky za odkaz. Jinak ono v přistávací konfiguraci letět jen na 50% výkonu motorů mi jako laikovi přijde strašně málo. Co si tak hraji, tak to chce minimálně 75% jinak to na plných klapkách a s plným letadlem této velikosti prostě nejde udržet a jde to dolů...

0/0
9.7.2013 10:30

V27l55a22d64i95m46í94r 94M46e43n75d91i 3842339161546

Verte tomu , že tých 50 % výkonu je úplne postačujúcich. Sorry ,ale mať motory na 75% výkon je pri pristávaní blbosť. Ak je lietadlo stabilizované a nakonfigurované na pristávanie tak nemôžte tomu dať 75 % výkon motorov. A akú máte pristávaciu hmotnosť ? Neidete na pristávanie s plnými nádržami ?

+2/0
9.7.2013 13:26

I51v70o 81J11a17n24á70č42e71k 8833923101352

No na 50% to jde k zemi a to i při prázdném letadle, ale jinak trénuji zásadně při plném a nádrže jak kdy, ale dělá to i když zbývá poměrně málo paliva. Schválně si zkuste třeba u A380 kolik musíte dát tak, abyste s vysunutým podvozkem a klapkami letěl rovně nad terénem. Jinak co jsem sám zažil s B777-300 tak pilot šel na přistání s rezervou v tahu motorů a ten přebytek raději korigoval brzdícími klapkami. Bylo to za nepříznivých povětrnostních podmínek a bylo to přistání právě od moře, takže asi chtěl mít jistotu určité rezervy kdyby náhodou. Sice spálil o něco víc paliva, ale to je si myslím zanedbatelné v tomto případě.

0/−1
9.7.2013 13:56

V63l13a63d65i57m46í73r 71M64e64n50d46i 3452149591346

Nie o tomto ma nepresvedčíte 75% výkon motorov na pristávanie je moc. Tak si skúste take off a landing s množstvom paliva takým , aby ste mali pristávaciu hmotnosť v norme .Alebo ak sa chcete viac pohrať, tak skúste jettison, vypúšťanie paliva počas letu aby ste sa dostali pod MLW.

0/0
9.7.2013 14:14

I57v85o 37J85a58n61á80č93e71k 8903123841792

Tak vypuštění nehrozí, dnešní letadle je jaksi ani nemají. Na čem to testujete? Zkuste si dát A380, maximální váhu, 10% paliva, klapky na max a podvozek a zkuste to stabilizovat.

0/0
9.7.2013 14:21

V92l22a52d94i68m81í39r 22M36e37n86d41i 3822869151416

To o čom hovoríte , že dnešné lietadlá nemajú systém vypúšťania paliva ? A ako sa podla Vás dostanú pod MLW pre prípad núdzového pristátia ? Nemôžu  predsa 6-7 hodín niekde krúžiť na holdingu kým minú desiatky ton paliva aby mohli pristáť. Ja tu píšem konkrétne o B777.

+1/0
9.7.2013 14:57

I63v71o 19J20a17n24á96č65e24k 8763123321692

Omlouvám se, trošku jsem pozapomněl, že ty velké to zatím mají a asi i mít budou. Takže ano, A380 i B777 vypouštění mají. Sorry.

0/0
9.7.2013 15:11

V92l65a43d87i90m71í52r 96M51e75n32d29i 3222319581506

Velké to majú. U menších strojov na menšie vzdialenosti (B737, A319,320,321 etc...) sa zníženie hmotnosti rieši vylietaním paliva. U velkokapacitných lietadiel na velké vzdialenosti , kde sa berie +- 100 ton paliva sa palivo v prípade potreby vypúšťa.

0/0
9.7.2013 15:44

I53v75o 73J74a61n17á28č92e73k 8713783241862

No dyť jo, však jsem to psal, že jsem se spletl. Střídám totiž A320 a A380. :-)

0/0
9.7.2013 15:50

V80l91a78d17i51m42í70r 52M52e90n25d62i 3432229951866

FSX ? Ak ano tak Vám skúsim pohladať link, kde si tú 777 môžte stiahnuť a nainštalovať. Tam si to vypúšťanie paliva môžte skusiť.

0/0
9.7.2013 16:30

I90v94o 91J48a25n69á11č37e56k 8173843461502

Díky za nabídku, ale FSX to není, já si jen tak hraji a stačí mi, že to lítá reálně i když to vypadá jinak vcelku obyčejně. :-)

0/0
9.7.2013 16:40

V19l70a82d52i21m69í87r 87M96e10n83d58i 3212279941326

A smiem sa spýtať, čo to lietate ?Ak to nie je tajnosť...

0/0
9.7.2013 16:46

I15v81o 75J85a74n71á20č90e50k 8593443561332

X-Plane

0/0
9.7.2013 16:58

P11e38t70r 32V34i34n50t22r43l78í35k 3136604271

je to otřesný, když ta dívka mohla žít a zajeli ji ti, co ji měli zachránit.. :-/

0/−1
8.7.2013 22:31

I69g26o78r 45P89l89a24n44d41e53r 9167614476600

najcudnejsie je, ze ti piloti podla hlasoveho zapisovaca vobec nevypadali vystresovani... praveze sa nic nedialo.. lietadlo bolo nakonfigurovane na pristanie... ziadny problem..az do tych 7 sekund pred narazom... preto to vyzera akoby obaja vypli...po 10 hod lete..

0/0
8.7.2013 13:31

T90o11m61á35š 41K63n94a70i23f35l 6853920547200

Bohužel, je to úplně zbytečná nehoda...

+1/0
8.7.2013 12:56

M71i13c50h81a24l 54M49i74l71l24e53r 9666192669952

Antonin Blazek:

jeste porad tvrdis o A380 "Ale ten moc nelita. Spise sedi na letisti, protoze je prodelecny a neda se naplnit lidmi.....:-P" ?

http://plzen.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A130703_085532_plzen-zpravy_pp

;-);-D

0/0
8.7.2013 12:53

M27i26c72h86a89l 30P41a27d98ě71r95a 7310972130527

pro ty, co neradi iDnes styl a radeji surova data...

http://avherald.com/h?article=464ef64f&opt=0

+2/−1
8.7.2013 11:50

J58a95n45a 13Š72i38m12o33n47o91v20á 2266391479801

Je to podivné, vždyť piloti hlásí věži a věž je měla mít i na vizuální kontakt, mimo vše ostatní. V tom teda nebude lítat jen pilot. A podle druhého videa z lodi nebo z druhého břehu to vypadá úděsně. Zázrakem je každý zachráněný život, skutečně.

0/0
8.7.2013 11:45

T73o54m38á73š 94K19n23a16i63f88l 6393850507190

ale bude v tom lítat jen pilot. to, že pilot má správnou výšku a rychlost je jen a jen a pouze a výhradně odpovědnost velitele letadla.

+1/0
8.7.2013 12:36

M28i33c50h71a28l 64C57h31a15l93u67p24a 6918350939783

Dispečeři přidělují letovou hladinu a mají kontrolovat, jestli v ní letadlo skutečně letí. Nicméně tyto situace to stejně neřeší.

0/0
8.7.2013 19:47

T14o11m79á28š 96K50n91a33i17f42l 6443890807240

Mluvíme o situaci, kdy jde letadlo na přistání. Ne, když je letadlo v hladině.

+1/0
8.7.2013 19:53

M42i51c61h23a28l 68C68h53a20l81u33p52a 6488440169803

Já vím, z toho textu mi to ale přišlo jako kdyby se o to nestarali nikdy...

0/0
8.7.2013 20:06

T27o87m22á83š 83K38n16a31i22f76l 6403270637840

Bohužel, je to úplně zbytečná nehoda :(

0/0
8.7.2013 12:53

J29a67n 49K90ř60í26ž 6625773165348

............bohužel,99,9% všech leteckých nehod je zbytečných.

Zkuste vyjmenovat ty nezbytečné.

0/0
9.7.2013 3:09

J20a60n90a 96Š94i54m12o57n27o36v25á 2566761969391

Kdo u letadla ten chaos organizoval, když cestující prý nepanikařili a vypadli fofrem ven? Asi to chce secvičit nejen piloty, ale i letištní perzonál včetně záchranářů. Brrrr.

+1/−1
8.7.2013 11:40

J14a45n 39C11h50a38r51v88á34t 9611649123576

Tady je video z druhého břehu zálivu (celý přistání)

http://www.youtube.com/watch?v=L5feUIgADT8

+2/0
8.7.2013 11:18

P82e88t28r 48M81a86r73e33č46e18k 1363661749818

To je k naštvání. Dostat se z letadla a být přejet záchranáři.

+4/0
8.7.2013 11:18

V98á37c69l72a89v 52V60e56s79e32l76ý 3645958673708

Jednu z holek přejeli zřejmě přijíždějící záchranáři. Tomu říkám pech.

+3/0
8.7.2013 11:10

D39a51n53i73e37l 18T75o74m89e32k 8169665368136

Tady píšou, že na letišti je vypnuto kvůli rekonstrukci hned několik systémů pro přistávání.

http://www.spiegel.de/panorama/gesellschaft/piloten-monieren-maengel-bei-sicherheitssystemen-in-san-francisco-a-909907.html

0/0
8.7.2013 11:09

J75a55k52u61b 64Ř88e74z59n95í35k 5190943

To je pravda a kdyby byly v provozu, k nehodě by nejspíš vůbec nedošlo. Nicméně, piloty to neomlouvá.

0/0
8.7.2013 11:14

T71o26m90á16š 62Š80t72r95i25g30n18e70r 9291927970101

tieto systemy vedia byt relativne hodne poruchove a preto nie je nic vynimocne, ze nefunguju. Piloti o nefunkcnom Glideslope boli upovedomeni minimalne NOTAMom.

Autopilota vypli niekde v 1600ft, vysoko nad Decision Height, takze pristavanie bolo cisto v ich rezii a vedeli ze idu pristavat. A co viac, mali cely cas pred sebou vedla prahu drahy PAPI svetla, podla ktorych im muselo byt jasne ze su hlboko pod zostupovou osou.

0/0
9.7.2013 23:28

T29o54m89á53š 29K42n88a49i24f19l 6103550647910

ano je.. ale provozu to nebrání.

0/0
8.7.2013 12:37

D57a48v28i22d 14P58l97a26c53h84ý 2622166284559

Neříkejte ze tak jednoduse lze pos.. pristani s modernim strojem na modernim letisti....

0/0
8.7.2013 11:00

T47o80m41á70š 90K73n39a51i44f64l 6753390377500

Když ho letíš ručně... tak je... ale to i s autopilotem :)

0/0
8.7.2013 11:00

J90a53k79u27b 40Ř32e72z68n51í16k 5880493

Bylo to přistání kompletně bez autopilota (mohli využít alespoň autothrottle, aby hlídal rychlost), s vizuálním příblížením na ranvej s ILS mimo provoz. S automatikou je to tak, že čím víc se využívá, tím víc je pak problém, když je nefunkční. Proto hodně pilotů vůbec nevyužívá autoland, aby takříkajíc "nezapomněli" jak se s tím érem přistává.

+1/0
8.7.2013 11:09

I11v13o 11J15a89n22á23č43e12k 8423763391642

Skutečně dá a velice snadno, ty velké letadla reagují strašně pomalu, s malým to tam flákneš naprosto v pohodě, ale s velkým než něco uděláš, tak to trvá neskutečně dlouho a to je přesně ten problém, který nastal, chtěli to zvednout, ale bylo už pozdě...

0/0
9.7.2013 10:10

J89a62k15u13b 62Ř46e73z30n57í34k 5100143

Já bych to na pilota úplně neházel. Instruktor měl monitorovat rychlost a výšku, a podle videa měl dost času upozornit, že letí moc nízko a hlavně moc pomalu. To, že se tak stalo až 7 sekund před nárazem, je prostě špatně. Pak pilot nezareagoval dobře, zvýšil sice zřejmě tah motorů (kde je prodleva) ale zároveň také úhel náběhu, čímž se rychlost ještě snížila a 4 sekundy před nárazem se ozval stall warning. Výzva ke go-around přišla až 1,5 sekundy před nárazem a to už bylo bez šance.

+5/0
8.7.2013 10:52

P45e74t95r 81M77a38r34e81č51e72k 1353501399738

Tak nějak se to mohlo stát. Váš sled má logiku. Snad jen - myslíte že pilot z povolání udělá takovou chybu a zvětší úhel náběhu před tím než má k dispozici potřebný tah?

+3/0
8.7.2013 11:16

J62a26k92u47b 57Ř75e50z62n49í69k 5660653

Normálně ne, ale když je pod obrovským tlakem, tak ta šance je velká. Většina nehod při kterých pilot "stallnul" letadlo se stala právě proto, že zareagoval takhle špatně. Ono když začne řízení kvedlat a pilot v tu chvíli ví že každou chvíli příjde pád, je těžké zachovat klidnou hlavu. Tam je to boj mezi tréninkem (nos letadla dolů) a přirozeným instinktem a pudem sebezáchovy (nos letadla nahoru). Typický příklad je A330 Air France, který tragicky havaraval právě proto, že kopilot dělal přesný opak toho co měl. Přitom měl víc jak půl minuty, aby si uvědomil co se děje a kdyby jen pustil řízení, k ničemu by nedošlo.

+1/0
8.7.2013 11:35

I88v69o 24J28a52n77á11č10e54k 8463263601332

No jo, ale kdyby to nezvedl, tak by to narval čumákem přímo do toho vlnolamu a byla by z toho jen velká ohnivá koule...

0/0
9.7.2013 10:12
Foto

K13o51s56t22a27s 36J64o72a88n82i57d36i19s 2762338621

v krizové situaci ano

0/0
8.7.2013 11:35

P81e35t36e24r 22B49a63č67í33k 3293563483390

Súhlasím, inštruktor mal oveľa skôr upozorniť pilota, najmä keď bol v zácviku, na nízku rýchlosť a malú výšku. Podľa údajov z FlightAware príliš klesli už takmer 4 km pred prahom dráhy a reagovali až po upozornení z veže, čo bolo dosť neskoro.

+2/0
8.7.2013 11:26

P28e26t98r 42T23y53č33k93a 6495322429122

Pokud přitáhl zároveň se zvýšením tahu a ne až po pár sekundách tak to letadlo poslal k zemi.

+1/0
8.7.2013 11:40

J91a98n 86K65ř90í42ž 6115763465728

...............já jen malou vsuvku - mám asi čtyřicet havárií na videu a v devadesátidevíti procentech havarují výhradně velmi(!)zkušení piloti.

Jednomu,například,došel benzín,neuměl anglicky(!),neuměl to říct a tak spadli a zabili se.

Další ,pro změnu,špatně nastavil navigaci,zabili se skoro do jednoho.

Další spěchal domů,vzlítnul bez povolení(!)skoro šesteset mrtvých po srážce s jiným letadlem na dráze.Etc.etc.

Tito  v e l m i  zkušení lítali u společností deset,patnáct i více let.

Mám osypky,když slyším o velmi velice zkušených pilotech.Samolitr že to neplatí paušálně,ale mám pocit,že tenhle typ pilotů je velmi nebezpečný! Rutina,samolibost,nedotknutelnost.

0/0
8.7.2013 16:22

K21a89r45e21l 62C87h88r88a96s78t25i43n69a 4653584930945

Proboha! Když se něco hýbe, tak se to občas i pokazí a podle Murphyho zákonů se pokazí i to, co se pokazit nemůže. Takže podle logiky některých pisatelů je asi nejlepší sedět doma na zadku, tam nás však zase může klepnout pepka z nicnedělání.

+3/0
8.7.2013 10:48

J32o10s68e42f 12D92a22n29í50k 9766118412855

Z 291 pasažérů bylo 141 Číňanů. Let totiž startoval v Šanghaji, v Soulu měl pouze mezipřistání. Počet 307 lidí na palubě zahrnuje i personál.

Šestnáctileté dívky Ye Mengyuan (Jie Meng-jüan) a Wang Linjia (Wang Lin-ťia), které přišly o život, byly členkami skupiny studentů a učitelů ze střední školy v Jiangshan (Ťiang-šan) v provincii Zhejiang (Če-ťiang). Skupina cestovala do USA na letní tábor s cílem zdokonalit se v angličtině.

+3/0
8.7.2013 10:39

J55o71s91e55f 14K18o95p12e90c45k14y 9594342635

Jihokorejci, ze by litali z Ciny transkontinentalni lety...

0/−2
8.7.2013 10:47

J85o57s39e30f 17D95a47n78í76k 9766398182965

Co je na tom divného?

+2/0
8.7.2013 11:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.