Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boeing před pádem letěl příliš pomalu. Jednu z obětí přejeli záchranáři

Sobotní havárii letadla s 307 lidmi na palubě na letišti v San Francisku asi způsobila chyba pilotů. Ti podle amerických vyšetřovatelů letěli při přistání se svým Boeingem 777 příliš nízko a příliš pomalu a snažili se to napravit až po varování od řídicí věže. Nehoda má zatím dvě oběti. Vyšetřovatelé nevyloučili, že smrt jedné z nich mohlo zapříčinit přijíždějící vozidlo záchranářů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K52a64r93e81l 86P54a62n37c25e69r 7361480478284

Docela dobry rozbor je na www.avherald.com, ja si musim pockat az mi na stole pristane Report from FAA a potom to doufam s Panem Novakem probereme.

0/0
9.7.2013 4:10

I44v88o 67J79a84n45á45č75e90k 8783373151782

Dobrý server, díky za odkaz. Jinak ono v přistávací konfiguraci letět jen na 50% výkonu motorů mi jako laikovi přijde strašně málo. Co si tak hraji, tak to chce minimálně 75% jinak to na plných klapkách a s plným letadlem této velikosti prostě nejde udržet a jde to dolů...

0/0
9.7.2013 10:30

V15l61a35d22i93m10í27r 92M30e11n28d95i 3482429561936

Verte tomu , že tých 50 % výkonu je úplne postačujúcich. Sorry ,ale mať motory na 75% výkon je pri pristávaní blbosť. Ak je lietadlo stabilizované a nakonfigurované na pristávanie tak nemôžte tomu dať 75 % výkon motorov. A akú máte pristávaciu hmotnosť ? Neidete na pristávanie s plnými nádržami ?

+2/0
9.7.2013 13:26

I18v27o 10J71a10n64á11č62e43k 8233513341752

No na 50% to jde k zemi a to i při prázdném letadle, ale jinak trénuji zásadně při plném a nádrže jak kdy, ale dělá to i když zbývá poměrně málo paliva. Schválně si zkuste třeba u A380 kolik musíte dát tak, abyste s vysunutým podvozkem a klapkami letěl rovně nad terénem. Jinak co jsem sám zažil s B777-300 tak pilot šel na přistání s rezervou v tahu motorů a ten přebytek raději korigoval brzdícími klapkami. Bylo to za nepříznivých povětrnostních podmínek a bylo to přistání právě od moře, takže asi chtěl mít jistotu určité rezervy kdyby náhodou. Sice spálil o něco víc paliva, ale to je si myslím zanedbatelné v tomto případě.

0/−1
9.7.2013 13:56

V73l25a54d81i74m56í74r 89M56e41n47d30i 3342249871496

Nie o tomto ma nepresvedčíte 75% výkon motorov na pristávanie je moc. Tak si skúste take off a landing s množstvom paliva takým , aby ste mali pristávaciu hmotnosť v norme .Alebo ak sa chcete viac pohrať, tak skúste jettison, vypúšťanie paliva počas letu aby ste sa dostali pod MLW.

0/0
9.7.2013 14:14

I82v45o 13J87a80n81á60č37e42k 8773503591722

Tak vypuštění nehrozí, dnešní letadle je jaksi ani nemají. Na čem to testujete? Zkuste si dát A380, maximální váhu, 10% paliva, klapky na max a podvozek a zkuste to stabilizovat.

0/0
9.7.2013 14:21

V78l79a58d92i27m56í84r 73M24e72n84d80i 3142609841616

To o čom hovoríte , že dnešné lietadlá nemajú systém vypúšťania paliva ? A ako sa podla Vás dostanú pod MLW pre prípad núdzového pristátia ? Nemôžu  predsa 6-7 hodín niekde krúžiť na holdingu kým minú desiatky ton paliva aby mohli pristáť. Ja tu píšem konkrétne o B777.

+1/0
9.7.2013 14:57

I51v75o 50J23a23n60á76č48e45k 8943903631262

Omlouvám se, trošku jsem pozapomněl, že ty velké to zatím mají a asi i mít budou. Takže ano, A380 i B777 vypouštění mají. Sorry.

0/0
9.7.2013 15:11

V49l95a16d24i27m77í61r 88M37e16n67d12i 3752689721276

Velké to majú. U menších strojov na menšie vzdialenosti (B737, A319,320,321 etc...) sa zníženie hmotnosti rieši vylietaním paliva. U velkokapacitných lietadiel na velké vzdialenosti , kde sa berie +- 100 ton paliva sa palivo v prípade potreby vypúšťa.

0/0
9.7.2013 15:44

I16v76o 30J74a74n90á12č98e46k 8583283121192

No dyť jo, však jsem to psal, že jsem se spletl. Střídám totiž A320 a A380. :-)

0/0
9.7.2013 15:50

V56l31a64d30i56m74í75r 77M65e86n82d33i 3722249681826

FSX ? Ak ano tak Vám skúsim pohladať link, kde si tú 777 môžte stiahnuť a nainštalovať. Tam si to vypúšťanie paliva môžte skusiť.

0/0
9.7.2013 16:30

I21v47o 90J14a30n38á27č70e88k 8513573931162

Díky za nabídku, ale FSX to není, já si jen tak hraji a stačí mi, že to lítá reálně i když to vypadá jinak vcelku obyčejně. :-)

0/0
9.7.2013 16:40

V77l67a59d58i78m79í83r 12M80e29n93d95i 3492499881466

A smiem sa spýtať, čo to lietate ?Ak to nie je tajnosť...

0/0
9.7.2013 16:46

I51v11o 75J42a26n35á21č36e97k 8883273141932

X-Plane

0/0
9.7.2013 16:58

P41e14t26r 81V71i87n29t33r74l93í43k 3836794391

je to otřesný, když ta dívka mohla žít a zajeli ji ti, co ji měli zachránit.. :-/

0/−1
8.7.2013 22:31

I28g96o18r 80P87l38a33n47d49e80r 9607894526550

najcudnejsie je, ze ti piloti podla hlasoveho zapisovaca vobec nevypadali vystresovani... praveze sa nic nedialo.. lietadlo bolo nakonfigurovane na pristanie... ziadny problem..az do tych 7 sekund pred narazom... preto to vyzera akoby obaja vypli...po 10 hod lete..

0/0
8.7.2013 13:31

T32o60m89á62š 79K18n48a24i77f24l 6763610697230

Bohužel, je to úplně zbytečná nehoda...

+1/0
8.7.2013 12:56

M75i17c42h57a45l 94M92i38l89l17e38r 9746702939632

Antonin Blazek:

jeste porad tvrdis o A380 "Ale ten moc nelita. Spise sedi na letisti, protoze je prodelecny a neda se naplnit lidmi.....:-P" ?

http://plzen.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A130703_085532_plzen-zpravy_pp

;-);-D

0/0
8.7.2013 12:53

M44i30c80h45a73l 10P24a13d80ě13r71a 7890132290927

pro ty, co neradi iDnes styl a radeji surova data...

http://avherald.com/h?article=464ef64f&opt=0

+2/−1
8.7.2013 11:50

J13a36n68a 19Š70i41m48o13n53o56v61á 2936691819331

Je to podivné, vždyť piloti hlásí věži a věž je měla mít i na vizuální kontakt, mimo vše ostatní. V tom teda nebude lítat jen pilot. A podle druhého videa z lodi nebo z druhého břehu to vypadá úděsně. Zázrakem je každý zachráněný život, skutečně.

0/0
8.7.2013 11:45

T15o46m54á59š 42K92n95a26i94f23l 6613130607530

ale bude v tom lítat jen pilot. to, že pilot má správnou výšku a rychlost je jen a jen a pouze a výhradně odpovědnost velitele letadla.

+1/0
8.7.2013 12:36

M72i14c89h19a95l 14C12h16a60l32u31p94a 6278370879213

Dispečeři přidělují letovou hladinu a mají kontrolovat, jestli v ní letadlo skutečně letí. Nicméně tyto situace to stejně neřeší.

0/0
8.7.2013 19:47

T16o53m31á56š 97K34n45a52i85f10l 6173190727950

Mluvíme o situaci, kdy jde letadlo na přistání. Ne, když je letadlo v hladině.

+1/0
8.7.2013 19:53

M18i38c86h58a79l 51C71h83a73l77u31p97a 6858310379473

Já vím, z toho textu mi to ale přišlo jako kdyby se o to nestarali nikdy...

0/0
8.7.2013 20:06

T75o67m38á83š 16K18n81a13i54f47l 6683460327940

Bohužel, je to úplně zbytečná nehoda :(

0/0
8.7.2013 12:53

J95a91n 43K64ř24í92ž 6175683565458

............bohužel,99,9% všech leteckých nehod je zbytečných.

Zkuste vyjmenovat ty nezbytečné.

0/0
9.7.2013 3:09

J48a31n79a 53Š35i10m48o23n24o48v34á 2486801879881

Kdo u letadla ten chaos organizoval, když cestující prý nepanikařili a vypadli fofrem ven? Asi to chce secvičit nejen piloty, ale i letištní perzonál včetně záchranářů. Brrrr.

+1/−1
8.7.2013 11:40

J56a83n 13C41h81a35r60v77á80t 9391639313176

Tady je video z druhého břehu zálivu (celý přistání)

http://www.youtube.com/watch?v=L5feUIgADT8

+2/0
8.7.2013 11:18

P44e39t17r 21M91a44r84e38č37e77k 1543981559318

To je k naštvání. Dostat se z letadla a být přejet záchranáři.

+4/0
8.7.2013 11:18

V83á70c57l20a54v 74V23e46s33e64l24ý 3625238693118

Jednu z holek přejeli zřejmě přijíždějící záchranáři. Tomu říkám pech.

+3/0
8.7.2013 11:10

D72a95n45i27e15l 79T18o27m36e88k 8539145718286

Tady píšou, že na letišti je vypnuto kvůli rekonstrukci hned několik systémů pro přistávání.

http://www.spiegel.de/panorama/gesellschaft/piloten-monieren-maengel-bei-sicherheitssystemen-in-san-francisco-a-909907.html

0/0
8.7.2013 11:09

J15a57k42u36b 14Ř75e16z33n28í19k 5560933

To je pravda a kdyby byly v provozu, k nehodě by nejspíš vůbec nedošlo. Nicméně, piloty to neomlouvá.

0/0
8.7.2013 11:14

T96o16m51á96š 38Š31t24r36i64g81n18e80r 9491507750531

tieto systemy vedia byt relativne hodne poruchove a preto nie je nic vynimocne, ze nefunguju. Piloti o nefunkcnom Glideslope boli upovedomeni minimalne NOTAMom.

Autopilota vypli niekde v 1600ft, vysoko nad Decision Height, takze pristavanie bolo cisto v ich rezii a vedeli ze idu pristavat. A co viac, mali cely cas pred sebou vedla prahu drahy PAPI svetla, podla ktorych im muselo byt jasne ze su hlboko pod zostupovou osou.

0/0
9.7.2013 23:28

T31o11m69á50š 28K27n16a80i36f19l 6923940487760

ano je.. ale provozu to nebrání.

0/0
8.7.2013 12:37

D36a70v21i82d 11P74l39a59c31h89ý 2452626334499

Neříkejte ze tak jednoduse lze pos.. pristani s modernim strojem na modernim letisti....

0/0
8.7.2013 11:00

T60o85m62á10š 61K12n95a17i85f52l 6783870447250

Když ho letíš ručně... tak je... ale to i s autopilotem :)

0/0
8.7.2013 11:00

J12a22k30u41b 25Ř15e81z20n38í67k 5730783

Bylo to přistání kompletně bez autopilota (mohli využít alespoň autothrottle, aby hlídal rychlost), s vizuálním příblížením na ranvej s ILS mimo provoz. S automatikou je to tak, že čím víc se využívá, tím víc je pak problém, když je nefunkční. Proto hodně pilotů vůbec nevyužívá autoland, aby takříkajíc "nezapomněli" jak se s tím érem přistává.

+1/0
8.7.2013 11:09

I89v71o 78J78a15n64á93č66e29k 8493553921422

Skutečně dá a velice snadno, ty velké letadla reagují strašně pomalu, s malým to tam flákneš naprosto v pohodě, ale s velkým než něco uděláš, tak to trvá neskutečně dlouho a to je přesně ten problém, který nastal, chtěli to zvednout, ale bylo už pozdě...

0/0
9.7.2013 10:10

J46a79k29u83b 67Ř13e23z40n23í57k 5190693

Já bych to na pilota úplně neházel. Instruktor měl monitorovat rychlost a výšku, a podle videa měl dost času upozornit, že letí moc nízko a hlavně moc pomalu. To, že se tak stalo až 7 sekund před nárazem, je prostě špatně. Pak pilot nezareagoval dobře, zvýšil sice zřejmě tah motorů (kde je prodleva) ale zároveň také úhel náběhu, čímž se rychlost ještě snížila a 4 sekundy před nárazem se ozval stall warning. Výzva ke go-around přišla až 1,5 sekundy před nárazem a to už bylo bez šance.

+5/0
8.7.2013 10:52

P14e47t27r 67M50a56r94e35č82e22k 1343371169468

Tak nějak se to mohlo stát. Váš sled má logiku. Snad jen - myslíte že pilot z povolání udělá takovou chybu a zvětší úhel náběhu před tím než má k dispozici potřebný tah?

+3/0
8.7.2013 11:16

J23a93k76u94b 61Ř65e36z97n78í34k 5610353

Normálně ne, ale když je pod obrovským tlakem, tak ta šance je velká. Většina nehod při kterých pilot "stallnul" letadlo se stala právě proto, že zareagoval takhle špatně. Ono když začne řízení kvedlat a pilot v tu chvíli ví že každou chvíli příjde pád, je těžké zachovat klidnou hlavu. Tam je to boj mezi tréninkem (nos letadla dolů) a přirozeným instinktem a pudem sebezáchovy (nos letadla nahoru). Typický příklad je A330 Air France, který tragicky havaraval právě proto, že kopilot dělal přesný opak toho co měl. Přitom měl víc jak půl minuty, aby si uvědomil co se děje a kdyby jen pustil řízení, k ničemu by nedošlo.

+1/0
8.7.2013 11:35

I69v63o 60J48a76n24á69č19e11k 8273753981782

No jo, ale kdyby to nezvedl, tak by to narval čumákem přímo do toho vlnolamu a byla by z toho jen velká ohnivá koule...

0/0
9.7.2013 10:12
Foto

K91o59s67t58a33s 54J90o76a30n88i29d62i27s 2942528421

v krizové situaci ano

0/0
8.7.2013 11:35

P15e67t92e15r 24B85a40č73í44k 3453203673960

Súhlasím, inštruktor mal oveľa skôr upozorniť pilota, najmä keď bol v zácviku, na nízku rýchlosť a malú výšku. Podľa údajov z FlightAware príliš klesli už takmer 4 km pred prahom dráhy a reagovali až po upozornení z veže, čo bolo dosť neskoro.

+2/0
8.7.2013 11:26

P45e95t27r 77T26y68č16k68a 6485542799702

Pokud přitáhl zároveň se zvýšením tahu a ne až po pár sekundách tak to letadlo poslal k zemi.

+1/0
8.7.2013 11:40

J57a48n 73K41ř84í58ž 6285263755948

...............já jen malou vsuvku - mám asi čtyřicet havárií na videu a v devadesátidevíti procentech havarují výhradně velmi(!)zkušení piloti.

Jednomu,například,došel benzín,neuměl anglicky(!),neuměl to říct a tak spadli a zabili se.

Další ,pro změnu,špatně nastavil navigaci,zabili se skoro do jednoho.

Další spěchal domů,vzlítnul bez povolení(!)skoro šesteset mrtvých po srážce s jiným letadlem na dráze.Etc.etc.

Tito  v e l m i  zkušení lítali u společností deset,patnáct i více let.

Mám osypky,když slyším o velmi velice zkušených pilotech.Samolitr že to neplatí paušálně,ale mám pocit,že tenhle typ pilotů je velmi nebezpečný! Rutina,samolibost,nedotknutelnost.

0/0
8.7.2013 16:22

K58a82r92e63l 15C29h93r24a87s43t32i79n84a 4923114830115

Proboha! Když se něco hýbe, tak se to občas i pokazí a podle Murphyho zákonů se pokazí i to, co se pokazit nemůže. Takže podle logiky některých pisatelů je asi nejlepší sedět doma na zadku, tam nás však zase může klepnout pepka z nicnedělání.

+3/0
8.7.2013 10:48

J35o46s73e65f 22D23a43n65í46k 9656418582855

Z 291 pasažérů bylo 141 Číňanů. Let totiž startoval v Šanghaji, v Soulu měl pouze mezipřistání. Počet 307 lidí na palubě zahrnuje i personál.

Šestnáctileté dívky Ye Mengyuan (Jie Meng-jüan) a Wang Linjia (Wang Lin-ťia), které přišly o život, byly členkami skupiny studentů a učitelů ze střední školy v Jiangshan (Ťiang-šan) v provincii Zhejiang (Če-ťiang). Skupina cestovala do USA na letní tábor s cílem zdokonalit se v angličtině.

+3/0
8.7.2013 10:39

J90o51s30e49f 46K43o83p61e62c85k73y 9344662455

Jihokorejci, ze by litali z Ciny transkontinentalni lety...

0/−2
8.7.2013 10:47

J48o77s63e80f 40D11a57n91í78k 9126388452695

Co je na tom divného?

+2/0
8.7.2013 11:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.