Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé skákali přímo na ranvej, líčí cestující havárii boeingu

Americká média sbírají svědectví lidí z boeingu, který v sobotu večer našeho času havaroval v San Francisku. Šokovaní pasažéři i lidé, kteří nehodu viděli zvenčí, mluví o prudkém nárazu, výbuchu, plamenech šlehajících ze stroje. Při havárii zemřeli dva lidé, dalších více než 180 utrpělo zranění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74i44c90h36a21l 88M43i64l55l83e74r 9806802599832

kdyz uz se dole vede debata o pristavani na St. MAARTEN a spravnem prepisu jmena, zdvojovane neni -e, ale -a ve jmene;-)

https://en.wikipedia.org/wiki/Sint_Maarten

+1/0
8.7.2013 6:37

M72i57c17h63a14l 61M11i31l74l45e22r 9516222749832

PS. a pro ty, kdo projevuji ponekud snobskou opovrzlivost vuci wiki - doporucuji presvedcit se o faktu pohledem na mapu. Nebo i mapa je podle vas "nespolehlivy odkaz"?:-P;-D

V danem pripade je wiki 100% presna. Navic zminovane letiste s obtiznym pristavanim (Mezinarodni letiste kralovny Juliany) lezi v holandske casti ostrova, tudiz nazev St. Maarten je spravny.

+2/0
8.7.2013 6:53

K58a17r91e48l 92P28a28n46c35e36r 7291370448574

Po dlouhem klesani se castecne ucpaly palivove filtry crystalky ledu, motory  nemely dostatek tahu, ale  pracovaly v rezimu klesani bez problemu. To vse se jen opakuje - UK pet let tomu.

0/0
8.7.2013 3:37

M77i89c16h83a32l 91M94i12l63l81e18r 9526682549242

dlouhe klesani ceka kazde letadlo, ktere leta ve vysi 32 az 38tisic stop

+1/0
8.7.2013 6:38

M68i76c68h79a96l 76M82i41l87l41e64r 9366312799432

neboli naprosto bezny ukon kazdodenne opakovany tisicovkami leteckych spoju ve svete

0/0
8.7.2013 6:44

T76o26m52á53š 84Š39t37r29i29g78n80e93r 9341827940341

akurat e tento bug uz odstranili - a bol na palivovo-olejovom vymenniku tepla. Znizili a zarovnali precnievajucu clenitu cast aby sa lad dostal az na plochu priamo vyhrievanu horucim olejom. Spolocnosti to to museli implementovat do januara 2011.

0/0
8.7.2013 20:19

E72v14a 77S58t67o48č39e67s74o45v12á 1730285954703

Sloh toho clanku je opravdu pritazeny za vlasy...a to i na iDnes. Kdybych chtela slyset obraty jako let byl klidny a obycejny a takove melo byt i pristani nebo nad ikonickym mestem bylo modre nebe, otevru si rovnou blesk nebo zpravy na nove..

+2/0
7.7.2013 23:12

M25i68r86o65s65l98a83v 24T86i49š56e89r 4979139514982

Bože, co to je za sloh v tom článku? Kdo to psal? Přiznejte se!!!

Rv;-D

+2/−3
7.7.2013 18:02

L46a63d67i60s57l72a22v 93M46i57k76a 1171819644184

A co u takových článků brát podstatu věci a ne sloh, i když ho má iDnes hrozný?

+3/−1
7.7.2013 18:09

M32i57c62h22a16l 68P27o95n49o57c26n38ý 2114765501

Takovych znamena jakych? O letadlech, o nehodach, o San Franciscu?

+1/0
7.7.2013 18:10

L36a26d75i98s48l15a67v 47M96i12k73a 1501179874914

Třeba takových kde umírají lidé, psal jsem o podstatě, ne o konkrétním článku, ale číst zřejmě umíš.

+3/−1
7.7.2013 18:14

J11a59r77o26m97í36r 84B95r81ů80n49a 4239201434293

Bylo by fajn, aby ses taky rozohnil, ze by u takovych clanku a videi nemela byt reklama .)

0/0
7.7.2013 20:25

M70i44c53h19a41l 11P17o43n58o50c83n60ý 2604485651

To rozhodne umim.

0/0
7.7.2013 21:47

J61o39s14e47f 97K48r21o12u50p64a 7401438945587

No ani podstata věci nesedí. Pasažér viděl vodu 3 m pod sebou - seděl na kole?

0/−1
7.7.2013 21:41

L34a94d33i27s35l66a30v 40S74o85u83k66u10p 9377419477757

A co když použil běžný selský odhad vzdálenosti hladiny při pohledu z okna?

0/0
8.7.2013 0:18

M46i39r30o50s45l74a21v 94T18i68š93e87r 4789979164582

aha...takže je v pohodě, když ve zpravodajském čláknu o havárii letadla naleznu vypravěčské obraty jako je: "Ovšem klid se během pár vteřin změnil v horor. Co přesně se stalo? Proč se boeing jihokorejské společnosti Asiana Airlines zřítil na přistávací dráhu?" anebo informace o tom, že byl krásný letní den s romanticky modrou oblohou, a že stačilo jen přistát přímo na pláži s výhledem na Golden Gate a udělat si tam piknik...???

Je vidět, že většina lidí už je deformována zpravodajstvím Novy a v poslední době zejména Primy natolik, že jim takovéto podání informací přijde již běžné...ach jo. X

0/0
8.7.2013 9:19

V19ě63r26a 66B34e92n28o35v85á 9529300793

Uvidíme, co se dovíme za několik měsíců vyšetřování, ale společnosti se často brání technické závadě, aby cestující neměli obavy použít jejich letadel, zřejmě nejvíce úrazů bylo skákáním přímo na ranvej,i já bych se takto rozhodla, vždyť nebylo na co čekat.

+1/0
7.7.2013 17:58

L97a20d79i63s74l27a11v 22M53i23k58a 1831389194664

Tomu se nejvíce brání výrobci letadel, ani ne tak letecké společnosti.

0/−1
7.7.2013 18:01

V72á41c61l76a79v 34V57á46v20r74a 5236819281137

zjevně narazil do vlnolamu podvozkem. Tedy byl příliš nízko. Na ranvej už dopadl jen trup a ten je křehký. Divím se že se nerozpadl na kusy. Vina pilotů to bude na 100%.

Při požáru je třeba co nejrychleji opustit letadlo. Pokud to není příliš vysoko i skokem přímo na zem.

I zkušený mistr tesař se utne. Přistávat a startovat by měl kapitán sám.

Pro zajímavost: Hoďte si do Googlu  "Airport in St.Marten v Karibiku. Tam se přistává těsně nad veřejnou pláží. Docela zážitek pro turisty na pláži.

Nebo Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=PywSDOYJS2c

+3/−5
7.7.2013 15:41

V44á96c25l93a23v 83V38á14v29r69a 5776849611457

http://www.youtube.com/watch?v=vlUYBcXo6hI

http://www.youtube.com/watch?v=mJjvUHWt4os

to jsou záběry z přistávání letounů na letišti ostrova St. Marten turistické atrakce Karibiku.

0/0
7.7.2013 15:45

R59o78m87a56n 66K29r85a73t18o72c94h32v60í10l 6146507916984

Airport in St.Marten  je velice známé.

+2/−2
7.7.2013 16:44

L96a77d55i97s63l69a53v 80M61i53k70a 1821919274884

Tam by mne zajímalo, za cos dostal ty mínusy ))) .... že by od těch co netuší kde to je a že vůbec existuje?

+2/0
7.7.2013 17:53

R96o66m31a28n 55K61r41a39t35o34c29h71v61í83l 6336637366704

Dobrá otázka.

+1/0
7.7.2013 18:26

M79a16r16e47k 95P19a44w 3741144755255

Možná od těch, kreří vědí, že je to St. MarteEn. Když už si tedy hrajeme na světáky.

0/0
7.7.2013 18:39

L89a26d55i15s34l93a77v 85M93i39k67a 1661519314774

Tak já tam byl a můžu ti říct, že v jedné polovině ostrova je psáno St. Marten a v druhé St. Marteen, když už si tedy chceš hrát na nějaké slovíčkaření, protože kdo to zná ví o co jde...půlka ostrova je Holandská a půlka Francouzská.

+1/−1
7.7.2013 18:43

T91o17m68á57š 97Š26t98r12i84g21n51e11r 9571867520511

Az na to ze podla wikipedie: Saint Martin (French: Saint-Martin; Dutch: Sint Maarten) ... ale ziaden Marteen :)

+1/0
7.7.2013 20:10

L85a25d49i19s78l24a46v 67M16i47k69a 1961139234644

Jenže já nepíšu o tom,. co si přečteš na wikipedii, ale o realu......

+1/−2
7.7.2013 22:57

L83a68d13i11s74l27a16v 59S25o86u40k43u62p 9337459907427

Ačkoli jsem tam v životě nebyl, vsadil bych leccos, že to, co v tomto případě tvrdí wikipedie, je správně. Wikipedie většinou vychází z věrohodných zdrojů, narozdíl od nějakých pohrdavých světáckých popletů.

+1/0
8.7.2013 0:32

T52o53m51á27š 41Š52t63r55i48g62n20e37r 9291957880301

Tak nas poucte o realnych pramenoch z ktorych mame cerpat :) Lebo aj google je na to kratky

0/0
8.7.2013 20:26
Foto

M37i82c96h55a21l 35Ř44e36h98á61č77e44k 8605227328

Přistání a starty může provádět kterýkoliv z pilotů. Běžně se tak děje a dokonce dít musí, jinak by každý pilot poprvé přistával s letadlem až po povýšení na kapitána. Výjimkou jsou CAT II a CAT III přistání, kdy pilot řídící je vždy kapitán.

Pokud máte nějaké indicie, které na chybu pilotů ukazují, prosím seznamte s nimi FAA (nebo aspoň ostatní v diskuzi); urychlí to vyšetřování.

+2/−1
7.7.2013 17:03

D25a14v27i53d 60C94e32c40h 9151578

Usetril jste mi dukaty.

0/0
10.7.2013 20:06

L61a22d17i77s40l29a96v 20M16i79k35a 1891789174174

St. Marten, tak  to je trochu nošené dříví do lesa pro lidi, kteří mají rádi letadla je to samozřemě známá věc, já tam kvůi tomu i letěl.....jinak tvrdit takhle z novinových článků, že je to na 100% chyba pilota je absolutní nesmysl i když je to nejpravděpodobnější.

+2/0
7.7.2013 17:04

T26o51m64á62š 18Š13t42r26i47g15n20e74r 9441927960951

tam nie je vlnolam. Draha 28L a cele letisko su v zalive. Je tam len spevneny koniec RW, ktory pokracuje do ALS.

Podla ocitych svedkov lietadlo pristavalo pod velkym uhlom. Takze skor si myslim, ze prah drahy zachytil chvost, ktory sa nasledne odtrhol a zostal lezat daleko od vraku.

Na St. Maarten je uplne ine letisko, ktore navyse nedisponuje ILS. Pristava sa tam vizualne za pomoci PAPI svetiel

+1/0
7.7.2013 17:36

I76v49o 92J98a27n65á95č79e63k 8673383791862

Já si myslím, že musel chytnou už koly, kdyby chytnul jen zadkem, tak by normálně přistál, podvozek je extrémně pevný totiž, podle mě chytnul koly o ten okraj a pak ještě zadkem. Tím pádem šla kola pryč a už se jen vezl. Proč byl tak krátký, to je otázka, v praxi jsem si ověřil, že u těchto velkých letadel trvá dost dlouho, než zareagují a změní směr či rychlost klesání...

0/0
7.7.2013 22:42

D42a45v96i19d 36M19u40n68z32a12r 3258452734116

ta zed na konci runway v san Franciscu neni vlnolam, ale je tam aby zabranila zklouznuti letadel do zatoky pri nepovedenem startu....

0/0
7.7.2013 19:36

J67a64n 83M14o22h19y13l85a 6952799889501

Nikdy není chyba 100% na jednom faktoru.

0/0
8.7.2013 3:18

J30a71n 10B94o79r32e55c83k12ý 8186107485350

Opět zápas o co nej nej nej článek a lýčení dojmů,,to zas bude dlouhý týden na titulních stranách...

0/−2
7.7.2013 15:20

H62o38n73z73a 33F57á35t26o97r 2409945594540

Něco společného s lýkem?

+13/−1
7.7.2013 16:24

L28e75o10š 46P65á17l67e15n47í39č72e52k 9789695609714

redaktor píše "nouzový východ"? - to jsou Adél Dražanová jiné dveře než ty kterými se nastupuje? CIK no jak je to

0/−4
7.7.2013 15:13

J92a66n 25M58o50d83r45ý 2383629477

Ano.

+5/0
7.7.2013 15:35

M53a72r52k89é75t50a 50B60ř56e54z47i45n10o41v42á 6873336645317

http://aviation-safety.net/airlinesafety/exits/exit.php?type=107

+1/0
7.7.2013 15:40

L94e63o95š 63P32á40l24e46n19í69č82e46k 9479975219444

Lidé skákali přímo na ranvej ALE JEN TI PRVNI nečekali na roztažení skluzavek

+1/−1
7.7.2013 15:12

D25a25l70i87b32o90r 32J24u23ř35i91c35a 8828704265

"Nad ikonickým kalifornským městem bylo jasně modré nebe, příjemný letní den." .. wtf ?!? Rv

+5/−2
7.7.2013 14:13

Z29u24z43a97n50a 89K49u22b74á38t40o79v77á 1196173486344

Chápejte, musí to mít trochu drama.

+4/0
7.7.2013 15:01

J64a26n 27Z26e44m41a39n 6716497821371

Divim se jak po takové nehodě ještě někdo doskočil na tu ranvej, která podle fotek je několik desítek metrů od toho vraku. Že by několikanásobnej světovej rekord ve skoku do dálky?

+7/−6
7.7.2013 13:17

K39a14r41e75l 91N49a68s13t48o56u30p94i12l 3490421570521

Kdyz uz chces bejt vtipnej, tak pro tvoje info soucasti ranveje neni jen ten vlastni svrsek....

+3/−3
7.7.2013 13:22
Foto

M23i23c16h73a11l 36Ř18e64h54á81č87e83k 8715587678

Pan Zeman má ve své vtipné poznámce, upozorňující na nepřesnost v článku, pravdu. Do šířky končí runway skutečně tou postranní čarou. Ten zbytek asfaltu nebo betonu za čárou je shoulder neboli krajnice. Za krajnicí už je runway strip, česky dráhový nebo přistávací pás (do pásu patří i samotná dráha a krajnice). Ale to jen tak pro info :)

+6/0
7.7.2013 14:02

K61a19r17e42l 62N48a39s18t15o67u91p13i69l 3230761830861

Je to pouze o presnosti prekladu, pokud se mluvi o pocestenem vyrazu pro pristavaci drahu - ranveji, tak je to i s postranim pasem, jina vec je pokud budeme mlubit o anglickych definicnich nazvech jednotlivych "komponent" pristavaci drahy...

+1/−2
7.7.2013 15:02

I87v26a57n 42P18r36o12c94h76á31z20k61a 3831414895885

Ta úvodní reklama na pivo před videem působí vzhledem k tématu značně ironicky, pokud to mám napsat slušně.

+5/0
7.7.2013 13:13

P67a84t93r16i78k 18Š22e14b17e48s81t96a 4663932866695

jaká reklama??? Pán neráčil dát ad-block ;-)

0/0
7.7.2013 14:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.