Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé skákali přímo na ranvej, líčí cestující havárii boeingu

Americká média sbírají svědectví lidí z boeingu, který v sobotu večer našeho času havaroval v San Francisku. Šokovaní pasažéři i lidé, kteří nehodu viděli zvenčí, mluví o prudkém nárazu, výbuchu, plamenech šlehajících ze stroje. Při havárii zemřeli dva lidé, dalších více než 180 utrpělo zranění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M54i74c23h97a46l 72M63i79l54l49e45r 9136802599812

kdyz uz se dole vede debata o pristavani na St. MAARTEN a spravnem prepisu jmena, zdvojovane neni -e, ale -a ve jmene;-)

https://en.wikipedia.org/wiki/Sint_Maarten

+1/0
8.7.2013 6:37

M68i13c47h28a88l 91M51i10l15l72e55r 9176752739392

PS. a pro ty, kdo projevuji ponekud snobskou opovrzlivost vuci wiki - doporucuji presvedcit se o faktu pohledem na mapu. Nebo i mapa je podle vas "nespolehlivy odkaz"?:-P;-D

V danem pripade je wiki 100% presna. Navic zminovane letiste s obtiznym pristavanim (Mezinarodni letiste kralovny Juliany) lezi v holandske casti ostrova, tudiz nazev St. Maarten je spravny.

+2/0
8.7.2013 6:53

K64a39r78e53l 87P59a97n45c46e16r 7171570628104

Po dlouhem klesani se castecne ucpaly palivove filtry crystalky ledu, motory  nemely dostatek tahu, ale  pracovaly v rezimu klesani bez problemu. To vse se jen opakuje - UK pet let tomu.

0/0
8.7.2013 3:37

M34i54c26h12a35l 25M88i96l94l93e39r 9366852319552

dlouhe klesani ceka kazde letadlo, ktere leta ve vysi 32 az 38tisic stop

+1/0
8.7.2013 6:38

M45i66c90h33a46l 72M70i73l25l29e13r 9256242879292

neboli naprosto bezny ukon kazdodenne opakovany tisicovkami leteckych spoju ve svete

0/0
8.7.2013 6:44

T52o54m45á92š 56Š19t55r81i30g56n36e38r 9241887550911

akurat e tento bug uz odstranili - a bol na palivovo-olejovom vymenniku tepla. Znizili a zarovnali precnievajucu clenitu cast aby sa lad dostal az na plochu priamo vyhrievanu horucim olejom. Spolocnosti to to museli implementovat do januara 2011.

0/0
8.7.2013 20:19

E64v68a 18S60t83o60č22e94s18o11v18á 1520405604983

Sloh toho clanku je opravdu pritazeny za vlasy...a to i na iDnes. Kdybych chtela slyset obraty jako let byl klidny a obycejny a takove melo byt i pristani nebo nad ikonickym mestem bylo modre nebe, otevru si rovnou blesk nebo zpravy na nove..

+2/0
7.7.2013 23:12

M68i92r79o78s50l17a42v 75T20i51š19e80r 4779649524232

Bože, co to je za sloh v tom článku? Kdo to psal? Přiznejte se!!!

Rv;-D

+2/−3
7.7.2013 18:02

L47a86d15i23s68l32a32v 59M44i93k60a 1421449244464

A co u takových článků brát podstatu věci a ne sloh, i když ho má iDnes hrozný?

+3/−1
7.7.2013 18:09

M80i22c14h94a76l 24P30o62n22o85c28n11ý 2274185491

Takovych znamena jakych? O letadlech, o nehodach, o San Franciscu?

+1/0
7.7.2013 18:10

L69a84d37i33s52l10a26v 22M21i62k79a 1201569284574

Třeba takových kde umírají lidé, psal jsem o podstatě, ne o konkrétním článku, ale číst zřejmě umíš.

+3/−1
7.7.2013 18:14

J97a81r59o19m74í65r 40B82r40ů19n52a 4199891924163

Bylo by fajn, aby ses taky rozohnil, ze by u takovych clanku a videi nemela byt reklama .)

0/0
7.7.2013 20:25

M20i46c41h42a75l 52P91o73n38o19c57n68ý 2144775631

To rozhodne umim.

0/0
7.7.2013 21:47

J12o66s81e11f 38K10r53o29u35p88a 7601198705917

No ani podstata věci nesedí. Pasažér viděl vodu 3 m pod sebou - seděl na kole?

0/−1
7.7.2013 21:41

L69a68d17i69s12l72a86v 14S46o80u25k64u15p 9177269117367

A co když použil běžný selský odhad vzdálenosti hladiny při pohledu z okna?

0/0
8.7.2013 0:18

M31i35r71o15s73l54a86v 35T33i18š18e41r 4889559264122

aha...takže je v pohodě, když ve zpravodajském čláknu o havárii letadla naleznu vypravěčské obraty jako je: "Ovšem klid se během pár vteřin změnil v horor. Co přesně se stalo? Proč se boeing jihokorejské společnosti Asiana Airlines zřítil na přistávací dráhu?" anebo informace o tom, že byl krásný letní den s romanticky modrou oblohou, a že stačilo jen přistát přímo na pláži s výhledem na Golden Gate a udělat si tam piknik...???

Je vidět, že většina lidí už je deformována zpravodajstvím Novy a v poslední době zejména Primy natolik, že jim takovéto podání informací přijde již běžné...ach jo. X

0/0
8.7.2013 9:19

V23ě29r47a 64B98e44n70o93v10á 9939940963

Uvidíme, co se dovíme za několik měsíců vyšetřování, ale společnosti se často brání technické závadě, aby cestující neměli obavy použít jejich letadel, zřejmě nejvíce úrazů bylo skákáním přímo na ranvej,i já bych se takto rozhodla, vždyť nebylo na co čekat.

+1/0
7.7.2013 17:58

L91a28d37i64s29l81a43v 18M43i70k43a 1961119954564

Tomu se nejvíce brání výrobci letadel, ani ne tak letecké společnosti.

0/−1
7.7.2013 18:01

V84á60c79l37a72v 83V75á59v90r23a 5876179821707

zjevně narazil do vlnolamu podvozkem. Tedy byl příliš nízko. Na ranvej už dopadl jen trup a ten je křehký. Divím se že se nerozpadl na kusy. Vina pilotů to bude na 100%.

Při požáru je třeba co nejrychleji opustit letadlo. Pokud to není příliš vysoko i skokem přímo na zem.

I zkušený mistr tesař se utne. Přistávat a startovat by měl kapitán sám.

Pro zajímavost: Hoďte si do Googlu  "Airport in St.Marten v Karibiku. Tam se přistává těsně nad veřejnou pláží. Docela zážitek pro turisty na pláži.

Nebo Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=PywSDOYJS2c

+3/−5
7.7.2013 15:41

V72á70c13l60a86v 41V38á21v25r22a 5606909951307

http://www.youtube.com/watch?v=vlUYBcXo6hI

http://www.youtube.com/watch?v=mJjvUHWt4os

to jsou záběry z přistávání letounů na letišti ostrova St. Marten turistické atrakce Karibiku.

0/0
7.7.2013 15:45

R78o20m13a92n 64K46r68a96t52o19c44h27v63í55l 6526887696904

Airport in St.Marten  je velice známé.

+2/−2
7.7.2013 16:44

L29a30d35i86s72l34a39v 92M95i96k28a 1501269564714

Tam by mne zajímalo, za cos dostal ty mínusy ))) .... že by od těch co netuší kde to je a že vůbec existuje?

+2/0
7.7.2013 17:53

R24o67m93a92n 18K96r79a76t17o34c43h62v43í32l 6936927616654

Dobrá otázka.

+1/0
7.7.2013 18:26

M17a12r35e39k 58P88a76w 3161904215395

Možná od těch, kreří vědí, že je to St. MarteEn. Když už si tedy hrajeme na světáky.

0/0
7.7.2013 18:39

L14a56d21i25s75l46a98v 80M73i12k95a 1361219384174

Tak já tam byl a můžu ti říct, že v jedné polovině ostrova je psáno St. Marten a v druhé St. Marteen, když už si tedy chceš hrát na nějaké slovíčkaření, protože kdo to zná ví o co jde...půlka ostrova je Holandská a půlka Francouzská.

+1/−1
7.7.2013 18:43

T95o27m15á58š 43Š62t95r56i32g93n16e16r 9651687630591

Az na to ze podla wikipedie: Saint Martin (French: Saint-Martin; Dutch: Sint Maarten) ... ale ziaden Marteen :)

+1/0
7.7.2013 20:10

L17a12d69i25s23l14a57v 86M20i77k27a 1241669364374

Jenže já nepíšu o tom,. co si přečteš na wikipedii, ale o realu......

+1/−2
7.7.2013 22:57

L33a42d31i76s48l97a94v 92S33o55u23k57u29p 9297239147747

Ačkoli jsem tam v životě nebyl, vsadil bych leccos, že to, co v tomto případě tvrdí wikipedie, je správně. Wikipedie většinou vychází z věrohodných zdrojů, narozdíl od nějakých pohrdavých světáckých popletů.

+1/0
8.7.2013 0:32

T67o45m37á72š 61Š30t15r35i11g90n54e84r 9751847770151

Tak nas poucte o realnych pramenoch z ktorych mame cerpat :) Lebo aj google je na to kratky

0/0
8.7.2013 20:26
Foto

M79i48c78h38a44l 30Ř37e40h62á71č29e29k 8795127738

Přistání a starty může provádět kterýkoliv z pilotů. Běžně se tak děje a dokonce dít musí, jinak by každý pilot poprvé přistával s letadlem až po povýšení na kapitána. Výjimkou jsou CAT II a CAT III přistání, kdy pilot řídící je vždy kapitán.

Pokud máte nějaké indicie, které na chybu pilotů ukazují, prosím seznamte s nimi FAA (nebo aspoň ostatní v diskuzi); urychlí to vyšetřování.

+2/−1
7.7.2013 17:03

D62a58v96i10d 62C61e69c87h 9151588

Usetril jste mi dukaty.

0/0
10.7.2013 20:06

L24a28d92i69s91l42a10v 37M81i43k50a 1171339354874

St. Marten, tak  to je trochu nošené dříví do lesa pro lidi, kteří mají rádi letadla je to samozřemě známá věc, já tam kvůi tomu i letěl.....jinak tvrdit takhle z novinových článků, že je to na 100% chyba pilota je absolutní nesmysl i když je to nejpravděpodobnější.

+2/0
7.7.2013 17:04

T17o91m51á33š 89Š51t63r80i71g74n82e11r 9321297180781

tam nie je vlnolam. Draha 28L a cele letisko su v zalive. Je tam len spevneny koniec RW, ktory pokracuje do ALS.

Podla ocitych svedkov lietadlo pristavalo pod velkym uhlom. Takze skor si myslim, ze prah drahy zachytil chvost, ktory sa nasledne odtrhol a zostal lezat daleko od vraku.

Na St. Maarten je uplne ine letisko, ktore navyse nedisponuje ILS. Pristava sa tam vizualne za pomoci PAPI svetiel

+1/0
7.7.2013 17:36

I85v26o 68J56a25n78á25č44e77k 8593373471122

Já si myslím, že musel chytnou už koly, kdyby chytnul jen zadkem, tak by normálně přistál, podvozek je extrémně pevný totiž, podle mě chytnul koly o ten okraj a pak ještě zadkem. Tím pádem šla kola pryč a už se jen vezl. Proč byl tak krátký, to je otázka, v praxi jsem si ověřil, že u těchto velkých letadel trvá dost dlouho, než zareagují a změní směr či rychlost klesání...

0/0
7.7.2013 22:42

D46a79v24i55d 92M38u36n80z79a22r 3178902384506

ta zed na konci runway v san Franciscu neni vlnolam, ale je tam aby zabranila zklouznuti letadel do zatoky pri nepovedenem startu....

0/0
7.7.2013 19:36

J16a20n 69M34o54h79y21l31a 6982549499701

Nikdy není chyba 100% na jednom faktoru.

0/0
8.7.2013 3:18

J48a44n 36B54o73r16e84c31k44ý 8376797645510

Opět zápas o co nej nej nej článek a lýčení dojmů,,to zas bude dlouhý týden na titulních stranách...

0/−2
7.7.2013 15:20

H14o61n85z56a 89F86á75t12o70r 2349165364530

Něco společného s lýkem?

+13/−1
7.7.2013 16:24

L26e76o76š 90P10á13l34e92n82í86č19e41k 9779805459634

redaktor píše "nouzový východ"? - to jsou Adél Dražanová jiné dveře než ty kterými se nastupuje? CIK no jak je to

0/−4
7.7.2013 15:13

J44a30n 88M35o96d73r24ý 2693279467

Ano.

+5/0
7.7.2013 15:35

M68a91r80k60é67t33a 82B49ř10e58z76i27n59o13v73á 6503116375917

http://aviation-safety.net/airlinesafety/exits/exit.php?type=107

+1/0
7.7.2013 15:40

L72e13o77š 44P34á89l88e52n91í33č36e50k 9789265859424

Lidé skákali přímo na ranvej ALE JEN TI PRVNI nečekali na roztažení skluzavek

+1/−1
7.7.2013 15:12

D17a55l24i93b37o79r 19J56u61ř24i44c70a 8218174475

"Nad ikonickým kalifornským městem bylo jasně modré nebe, příjemný letní den." .. wtf ?!? Rv

+5/−2
7.7.2013 14:13

Z69u50z28a25n19a 75K28u77b82á33t98o92v60á 1566653536894

Chápejte, musí to mít trochu drama.

+4/0
7.7.2013 15:01

J18a34n 56Z64e67m30a45n 6586187491631

Divim se jak po takové nehodě ještě někdo doskočil na tu ranvej, která podle fotek je několik desítek metrů od toho vraku. Že by několikanásobnej světovej rekord ve skoku do dálky?

+7/−6
7.7.2013 13:17

K25a43r37e38l 57N61a24s43t41o56u45p24i90l 3460481740591

Kdyz uz chces bejt vtipnej, tak pro tvoje info soucasti ranveje neni jen ten vlastni svrsek....

+3/−3
7.7.2013 13:22
Foto

M96i84c57h68a63l 86Ř14e67h27á38č45e92k 8635577888

Pan Zeman má ve své vtipné poznámce, upozorňující na nepřesnost v článku, pravdu. Do šířky končí runway skutečně tou postranní čarou. Ten zbytek asfaltu nebo betonu za čárou je shoulder neboli krajnice. Za krajnicí už je runway strip, česky dráhový nebo přistávací pás (do pásu patří i samotná dráha a krajnice). Ale to jen tak pro info :)

+6/0
7.7.2013 14:02

K39a69r68e43l 68N83a58s32t28o18u91p74i74l 3920101290531

Je to pouze o presnosti prekladu, pokud se mluvi o pocestenem vyrazu pro pristavaci drahu - ranveji, tak je to i s postranim pasem, jina vec je pokud budeme mlubit o anglickych definicnich nazvech jednotlivych "komponent" pristavaci drahy...

+1/−2
7.7.2013 15:02

I38v98a19n 42P88r66o39c85h67á73z70k56a 3561254125205

Ta úvodní reklama na pivo před videem působí vzhledem k tématu značně ironicky, pokud to mám napsat slušně.

+5/0
7.7.2013 13:13

P51a60t43r57i18k 15Š90e62b25e73s19t40a 4673952756515

jaká reklama??? Pán neráčil dát ad-block ;-)

0/0
7.7.2013 14:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.