Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na letišti v San Francisku havaroval boeing, zemřeli dva lidé

Na letišti v San Francisku havaroval v sobotu po nouzovém přistání Boeing 777 jihokorejské společnosti Asiana Airlines. Stroj tvrdě dosedl na ranvej, rozpadl se a vzplanul. Navzdory děsivým obrázkům vraku zemřeli při havárii "jen" dva lidé. Dalších více než 180 bylo zraněno. Příčina nehody se vyšetřuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55a73n 66C54h42a29r52v19á94t 9141229883516

Předběžná zpráva z AviationSafety

http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20130706-0

+1/0
7.7.2013 10:40

P39e51t48r 86J29a71n18o67u63š 7689672602380

To vypada, ze pilotovi ukazovaly pristroje vetsi vysku, nez ve skutecnosti byla. Az podle vizualu se to snazil na posledni chvili jeste zvednout, proto ten velky uhel pri dopadu. Jen spekuluji.

+1/0
7.7.2013 10:26

P20e65t28e43r 48B94a12č68í91k 3193293773950

Podľa zaznamenaných letových údajov na stránke http://flightaware.com/live/flight/AAR214/history/20130706/0730Z/RKSI/KSFO/tracklog s veľkou pravdepodobnosťou došlo k poklesu ťahu motorov cca 5 km pred RW28L vo výške cca 1500 ft, po zvýšení uhlu nábehu došlo k strate vztlaku a po náraze na zem odtrhnutiu chvostovej časti lietadla a následnému požiaru po odtrhnutí motorov.

0/0
7.7.2013 12:56

J67i76r21i 88H45u75b26k87a 1603986854195

Trochu by to připomnělo havárii 777ky BA flight 38 v Heathrow....

0/0
7.7.2013 14:42

P84a12v83e35l 91M15o97r92a13v19e85c 3892619652278

To pise zak zakladni skoly? "Cestující byli evakuováni zadní částí letadla, která nehořela", "Zemřeli dvě ženy", ..RvRvRv

+1/−2
7.7.2013 10:16

T86o81m47á41š 28N18e32u13b40e55r 4734323913443

Pořád marně dumám nad tím, co vám vadí na té první větě.

+9/0
7.7.2013 10:28

M49a59r66t42i34n 62V91o27j42á98č14e30k 9842918588907

ženy zemřely

0/−1
7.7.2013 15:56

T31o37m79á58š 38N15e22u66b66e10r 4614973533783

... PRVNÍ větě.

+2/0
7.7.2013 20:51

D27a81v16i58d 63Č58e29r56n37ý 1126345690495

Zemřeli dvě ženy..?? Neměla by jednou z podmínek výkonu povolání novináře být i znalost jazyka českého??? 8-o

+5/0
7.7.2013 10:01

J47a37r97o32s40l54a49v 33L46i51š42k15a 5447460

Ne u Idnesu stačí, že umíte z angličtiny překládat zprávy běžící na CNN a kvalifikaci máte splněnou

+1/0
7.7.2013 10:59

G10a75b33r11i92e73l 62H81o31r23t36e38n 9981709743104

Tady aspoň vidíte, že iDNES bojuje proti disktiminaci skutečně na všech frontách.:-)

+1/0
7.7.2013 12:20

I77v34o 68J65a74n39á67č76e30k 8533133551802

Docela reálná animace: http://edition.cnn.com/video/data/2.0/video/bestoftv/2013/07/07/nr-sfo-crash-animation.cnn.html

+3/0
7.7.2013 9:43

H39o72n52z29a 22F28á79t13o10r 2409945854640

No vida, a jde to i bez zbytečných reklam.R^

+2/0
7.7.2013 9:49

S15t83a95n11i54s77l58a45v 73P18e45c77a 1703694185555

Ty reklamy vložené před video mají obrácený účinek. Jsem li naštvaný, že se nemůžu dočkat žádaného videa, v podvědomí se mi usadí k reklamovanému produktu negativní reakce. Chci li si produkt koupit z podvědomí se vynoří negativní reakce a automaticky se ubírám ke konkurenci.

+9/0
7.7.2013 10:01

D80a48v69i17d 10T91i50š82l 5190861523931

díky za odkaz na animaci, akorát co pořád nechápu, jak přišlo letadlo o "střechu"...nejdřív jsem si myslel, že třeba udělalo pár sudů, ale ani tahle animace tomu nenasvědčuje...

0/−1
7.7.2013 10:31
Foto

M95i77c92h73a78l 20Ř33e83h79á28č98e35k 8955447658

Střecha pravděpodobně shořela v následném požáru.

+3/0
7.7.2013 10:58

H64o16n50z51a 58F71á56t28o90r 2359775634230

Upřesnil bych to: Aerolinky měly 12 strojů Boeing. Už jich mají jenom 11...;-)

+1/−1
7.7.2013 9:30

V43l23a91d67i35m64í49r 94M25e71n97d60i 3452339741616

;-)No tých Boeingov majú podstatne viac. Keď už upresňujete, tak ste nemal zabudnúť napísať B777 áno tam sa ten počet znížil..., pretože takto je to zavádzajúce....

+1/0
7.7.2013 9:50

H49o44n21z65a 35F84á75t67o45r 2929315484580

Pro nás, co se pohybujeme hlavně vlakem, je to letadlo jako letadlo. Ale určitě máte pravdu.R^

0/0
7.7.2013 10:46

P11a48v10e55l 20V49a66n36ě40č98e41k 4944703481431

To se opraví a příští týden to může jít do laku.

0/−2
7.7.2013 10:51

J51a89r22o47s81l66a51v 89L66i97š86k57a 5467330

Že novináři z Idnesu neumí pořádně česky jsem si už dáááávno zvykl. Ale že neznají význam slov, to zatím ještě ne. Požárníci jedni. Ono stačí, že pouze kopírují všechny informace, které mohl člověk během událostí sledovat sám na CNN :-(:-/

0/0
7.7.2013 8:22

V32l41a42d10a45n 24Č33e96r15n34ý 6834189358

Milí novináři z iDnes, naučte se už konečně, že požárníci jsou už víc než dvacet let opět hasiči a nepoužívejte toto směšné slovo. Stáváte se tak sami směšnými. :-P

+6/−2
7.7.2013 7:22

P19e44t79r 70C64e45r42v26e54n80y 1833660915

co je na slovu pozarnik smesnyh? me spis prijde smesny udelat z pozarniku hasice, z verejny bezpecnosti policajty a tvarit se ze se jedna o jine slozky protoze byly prejmenovany :)

+1/0
7.7.2013 10:04

P59e57t43r 56C33e90r29v12e18n67y 1973930345

mimochodem anglicky fireman ma rozhodne bliz k pozarnikovi protoze pozar, ohen = fire zatimco hasit, hasit = extinguish (nemcina se stavi k problematice podobne)

+1/0
7.7.2013 10:08

T34o19m54á84š 86N63e72u40b41e54r 4864373323223

No, to jo. Ale hasič je docela pěkné české slovo a přijde mi takové logičtější.

U hasiče je celkem evidentní, co by mělo být jeho úkolem.

Když to hodně odlehčím, tak slovo požárník by se pěkně hodilo pro vesnického pyromana, dobrovolného hasiče, který se chce proslavit. Požárník - u požáru od začátku až do konce - nejdřív ho zakládá, pak hasí.

+3/0
7.7.2013 10:35

P14a17v77e60l 58N43o53v64á75k 7631576119913

a není to uplně jedno snad? Já jsi sem jdu přečíst co se stalo a je mi skutečně jedno jeslit to hasí Hasiči nebo Požárníci...

+2/0
7.7.2013 11:19

T87o33m10á76š 80N75e40u20b32e71r 4684933293923

Mi je to taky v zásadě jedno. Spíš to není jedno barevným kolegům a nechal jsem se strhnout jejich sporem.

+1/0
7.7.2013 11:32

J60a27k12u55b 29Š11a78f25a93n40d16a 7495607791691

To přece někdy říkal Horníček v Hovorech. ....Byli tam hasiči. Ne, pardon, požárníci. I když, tenkrát to byli ještě hasiči. Tenkrát tam byli kvůli hašení.

0/0
7.7.2013 12:45

T43o89m37á84š 70N84e17u41b76e15r 4604913113813

Ale tak dějiny přece nezačaly rokem 1948.

+2/0
7.7.2013 10:26

R45a18d65o38s49l91a46v 72K17l37a10u22d72a 5384698694412

Netušil jsem že v USA mají ještě požárníky. U nás je po roce 89 zrušili.

+13/0
7.7.2013 7:01

V25l59a50d87a80n 41Č18e57r18n52ý 6854359508

V USA je ani nikdy neměli. To jen naši neznalí pisálci používají slovo požárník, kdykoliv mají dojem, že je třeba o hasičích mluvit důstojněji než jindy.

+6/−1
7.7.2013 7:24

P68e19t77r 43N58ě31m50e20c 4200873320697

Nebyl ucpany privod paliva jako na Heathrow?

0/0
7.7.2013 6:12

V82á10c84l58a21v 78V70á16v73r44a 5416609921647

cele pristani je zde

http://www.youtube.com/watch?v=b64vnxW-Xzk

+1/−12
7.7.2013 4:14
Foto

J76a57n 79K40u48l60í47s66e68k 8907443398791

To video není správně. Letadlo ztratilo celou záď s výškovkami a směrovku hned na začátku ranveje. Podle očitých svědků a podle místní TV stanice Kron 4 News Boeing přistával příliš nakloněný na záď a pravděpodobně zachytil zádí o vlnolamy ještě před ranvejí. Ostatně to je také vidět na záběrech po neštěstí. Dále Kron 4 News zmiňovali, že letadlo letělo zhruba 60 až 100 m příliš nízko a rychlost byla asi 120 uzlů místo obvyklých 180. Podle mne to vypadá na chybu pilota ...

+4/−2
7.7.2013 4:53
Foto

J48a29n 30K14u71l27í28s97e40k 8337983958731

... a ještě dodám, že jsem slyšel interview jednoho pasažéra, podle kterého piloti nehlásili nic neobvyklého a nedali žádné varování. Takže tohle také ukazuje na lidské selhání ...

+1/−2
7.7.2013 4:56
Foto

M24i28c75h33a76l 27Ř49e93h54á92č40e79k 8485717328

Pokud piloti mají jakýkoliv problém, je prioritou řešení toho problému. Hlásit cokoliv budete, až když máte čas. Absence hlášení na nic neukazuje.

+1/0
7.7.2013 13:22

V25l40a92d23i81m98í32r 86M52e39n69d43i 3742659451336

Oceňujem Váš pokus o simuláciu , lenže... Nikde sa nepíše , že by im boli horeli motory, takže vo failures  ste si to zbytočne nastavoval, samozrejme , že pri požiari motora pilot aktivuje hasiace zariadene , zastavuje sa prívod paliva etc.... Mal ste si znížiť rychlosť  a dvíhať čumák hore , pretože asi o to sa snažili, dostať sa za každú cenu aj pri nízkej rýchlosti na rwy a škrtli , resp.odtrhli chostovú časť stroja.

0/0
7.7.2013 9:22

J79a44k74u46b 29Š89a44f23a27n88d84a 7925367891341

Mě se líbí, jak se tomu kluzajícímu Boeingu regulérně zatáhne hlavní podvozek.

0/0
7.7.2013 12:47
Foto

R33a55d94o81m10í39r 84Š23r74á91m41e32k 4938160836744

to je pěkné... ale je to přistání jiného letadla.. ale nebojte... třeba i na tenhle scénář někdy dojde :-)))

0/0
7.7.2013 12:06

J37a18n 68K59ř44í72ž 6345133345958

........je tam celé přistání.Jen úplně jiný!;-D

0/0
7.7.2013 19:21

K78a95t92e23r38i59n62a 15M46a87t78t82h45e93w94s 3304984535871

Mila redakce, nekde si zjistete, co je to "nouzove pristani". Tohle, dle vaseho a jinych clanku, bylo pristani zcela normalni, ktere nevyslo. Nouzove pristani je trosku neco jineho.

+11/0
7.7.2013 3:03

L50a17d42a 23N57o84v67a39k 4882593307

tohle už asi neopravěj...:-/

+1/0
7.7.2013 1:05

F91r57a13n59t87i30š61e63k 80V68o88m69á95č95k54a 6725738641244

Dal bych to do "acek", tam restaurujou vetsi vraky.;-)

+9/0
7.7.2013 1:20

J73a80n 25B66a55č71o63v78č65i52n 1912334255865

Dobre to skoncilo-vzhledem k moznym nasledkum.Ale opet musim konstatovat,ze je katastrofa a katastrofa,atentat a atentat atd.,vzhledem k rozrahu clanku zde.

0/0
7.7.2013 0:16

I86v35o 41J43a16n10á47č89e16k 8973613461462

Tak si tak říkám, docela podobná nehoda jako B-777 na Heathrow kdysi dávno, pak měli změnit vyhřívání filtrů paliva. Tak uvidíme až to vyšetří, jestli to byla chyba pilota či technický problém. Na počasí to totiž nevypadá.

0/0
7.7.2013 0:09

V27o12j22t92ě74c74h 84R48e76m90e57š 1865343506948

No podle všeho byl na přiblížení moc vysoko (dle dat z flightaware) a moc vpravo (dle místa dopadu), a rozhodně tedy neletěl ILS ani RNAV approach. Do toho dostal pozdní landing clearence (protože sám hlásil, že je na short final a až následně dostal povolení k přistání). Takže to vypadá na nějakou základní chybu PF, kdy od začátku přiblížení byl moc vysoko, nebyl stabilizován, a po desetihodinovém letu nechtěl jít na go around, tak to celou dobu doháněl prudším klesáním a moc podklesal...

+9/0
7.7.2013 0:36

P20a88v45e72l 82V38e19t28e40š39n58í24k 7355908185677

Podobnost žádnou nevidím.

Tehdy to bylo tak, že krátce před přistáním na Heathrow (tuším BA), zamrzl přívod paliva k motorům. Naštěstí už to bylo ve fázi letu kdy jim stačilo na letiště doklouzat. Mám dojem, že tenhle problém na B777 mají pořád.

Ale to je jedno. Tady se stalo evidentně něco úplně jiného.

0/−1
7.7.2013 2:01

V92i35l26é61m 62K40l97i58k49a 5113275196431

Safra, tímhle ptáčkem mám za tejden letět ze Šanghaje dom..;-(

+2/0
7.7.2013 2:04

P83a56v80e58l 52V78e27t62e87š63n18í18k 7825808625257

Klidně leťte. Je to jedno z nejbezpečnějších letadel. Můj žebříček oblíbenosti je (1) A380, (2) A330 a B777, (3) všechno ostatní :).

+2/0
7.7.2013 2:10

V60i59l57é67m 32K63l61i18k88a 5423785896861

Já vím, ale nehoda těsně před odletem..pocitově nic moc..:-/.. no pustím si pro uklidnění další díl Leteckých katastrof..;-D

+6/0
7.7.2013 3:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.