Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na letišti v San Francisku havaroval boeing, zemřeli dva lidé

Na letišti v San Francisku havaroval v sobotu po nouzovém přistání Boeing 777 jihokorejské společnosti Asiana Airlines. Stroj tvrdě dosedl na ranvej, rozpadl se a vzplanul. Navzdory děsivým obrázkům vraku zemřeli při havárii "jen" dva lidé. Dalších více než 180 bylo zraněno. Příčina nehody se vyšetřuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69a48n 17C92h70a38r98v54á42t 9731769483626

Předběžná zpráva z AviationSafety

http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20130706-0

+1/0
7.7.2013 10:40

P10e80t35r 79J23a78n24o57u48š 7529522682940

To vypada, ze pilotovi ukazovaly pristroje vetsi vysku, nez ve skutecnosti byla. Az podle vizualu se to snazil na posledni chvili jeste zvednout, proto ten velky uhel pri dopadu. Jen spekuluji.

+1/0
7.7.2013 10:26

P53e13t90e29r 88B92a91č95í22k 3303163403170

Podľa zaznamenaných letových údajov na stránke http://flightaware.com/live/flight/AAR214/history/20130706/0730Z/RKSI/KSFO/tracklog s veľkou pravdepodobnosťou došlo k poklesu ťahu motorov cca 5 km pred RW28L vo výške cca 1500 ft, po zvýšení uhlu nábehu došlo k strate vztlaku a po náraze na zem odtrhnutiu chvostovej časti lietadla a následnému požiaru po odtrhnutí motorov.

0/0
7.7.2013 12:56

J24i74r39i 53H54u96b28k77a 1833276694415

Trochu by to připomnělo havárii 777ky BA flight 38 v Heathrow....

0/0
7.7.2013 14:42

P39a92v69e74l 30M95o63r34a75v83e94c 3632239832828

To pise zak zakladni skoly? "Cestující byli evakuováni zadní částí letadla, která nehořela", "Zemřeli dvě ženy", ..RvRvRv

+1/−2
7.7.2013 10:16

T56o66m87á60š 29N49e15u63b49e28r 4944963553503

Pořád marně dumám nad tím, co vám vadí na té první větě.

+9/0
7.7.2013 10:28

M26a68r84t31i86n 59V10o31j31á90č34e51k 9162418408787

ženy zemřely

0/−1
7.7.2013 15:56

T75o39m69á23š 70N21e94u66b50e91r 4334393303553

... PRVNÍ větě.

+2/0
7.7.2013 20:51

D34a97v18i82d 58Č25e19r41n35ý 1346825350455

Zemřeli dvě ženy..?? Neměla by jednou z podmínek výkonu povolání novináře být i znalost jazyka českého??? 8-o

+5/0
7.7.2013 10:01

J96a35r76o42s73l33a70v 52L65i37š41k78a 5147720

Ne u Idnesu stačí, že umíte z angličtiny překládat zprávy běžící na CNN a kvalifikaci máte splněnou

+1/0
7.7.2013 10:59

G28a80b94r35i70e10l 74H65o36r43t32e81n 9241689433134

Tady aspoň vidíte, že iDNES bojuje proti disktiminaci skutečně na všech frontách.:-)

+1/0
7.7.2013 12:20

I44v39o 45J75a97n41á73č58e59k 8153593131682

Docela reálná animace: http://edition.cnn.com/video/data/2.0/video/bestoftv/2013/07/07/nr-sfo-crash-animation.cnn.html

+3/0
7.7.2013 9:43

H70o75n14z54a 51F90á60t40o98r 2229345694400

No vida, a jde to i bez zbytečných reklam.R^

+2/0
7.7.2013 9:49

S98t42a20n90i18s11l18a61v 91P12e43c37a 1733864175455

Ty reklamy vložené před video mají obrácený účinek. Jsem li naštvaný, že se nemůžu dočkat žádaného videa, v podvědomí se mi usadí k reklamovanému produktu negativní reakce. Chci li si produkt koupit z podvědomí se vynoří negativní reakce a automaticky se ubírám ke konkurenci.

+9/0
7.7.2013 10:01

D74a64v50i70d 96T64i67š28l 5370711763821

díky za odkaz na animaci, akorát co pořád nechápu, jak přišlo letadlo o "střechu"...nejdřív jsem si myslel, že třeba udělalo pár sudů, ale ani tahle animace tomu nenasvědčuje...

0/−1
7.7.2013 10:31
Foto

M71i45c27h20a15l 67Ř41e40h47á68č96e57k 8945177788

Střecha pravděpodobně shořela v následném požáru.

+3/0
7.7.2013 10:58

H73o69n26z77a 14F52á94t33o57r 2829985424430

Upřesnil bych to: Aerolinky měly 12 strojů Boeing. Už jich mají jenom 11...;-)

+1/−1
7.7.2013 9:30

V74l91a63d46i33m34í88r 55M83e32n31d15i 3542759961166

;-)No tých Boeingov majú podstatne viac. Keď už upresňujete, tak ste nemal zabudnúť napísať B777 áno tam sa ten počet znížil..., pretože takto je to zavádzajúce....

+1/0
7.7.2013 9:50

H67o92n74z88a 85F92á57t20o93r 2729395764210

Pro nás, co se pohybujeme hlavně vlakem, je to letadlo jako letadlo. Ale určitě máte pravdu.R^

0/0
7.7.2013 10:46

P68a37v16e34l 97V65a55n15ě60č33e69k 4284323881461

To se opraví a příští týden to může jít do laku.

0/−2
7.7.2013 10:51

J93a71r59o76s96l27a89v 88L33i53š57k80a 5437520

Že novináři z Idnesu neumí pořádně česky jsem si už dáááávno zvykl. Ale že neznají význam slov, to zatím ještě ne. Požárníci jedni. Ono stačí, že pouze kopírují všechny informace, které mohl člověk během událostí sledovat sám na CNN :-(:-/

0/0
7.7.2013 8:22

V51l60a93d21a43n 24Č94e25r80n56ý 6204519108

Milí novináři z iDnes, naučte se už konečně, že požárníci jsou už víc než dvacet let opět hasiči a nepoužívejte toto směšné slovo. Stáváte se tak sami směšnými. :-P

+6/−2
7.7.2013 7:22

P17e69t14r 70C62e14r20v26e31n23y 1623790925

co je na slovu pozarnik smesnyh? me spis prijde smesny udelat z pozarniku hasice, z verejny bezpecnosti policajty a tvarit se ze se jedna o jine slozky protoze byly prejmenovany :)

+1/0
7.7.2013 10:04

P78e47t81r 80C49e84r21v62e18n71y 1743160885

mimochodem anglicky fireman ma rozhodne bliz k pozarnikovi protoze pozar, ohen = fire zatimco hasit, hasit = extinguish (nemcina se stavi k problematice podobne)

+1/0
7.7.2013 10:08

T73o51m78á90š 12N66e55u27b82e29r 4284813943753

No, to jo. Ale hasič je docela pěkné české slovo a přijde mi takové logičtější.

U hasiče je celkem evidentní, co by mělo být jeho úkolem.

Když to hodně odlehčím, tak slovo požárník by se pěkně hodilo pro vesnického pyromana, dobrovolného hasiče, který se chce proslavit. Požárník - u požáru od začátku až do konce - nejdřív ho zakládá, pak hasí.

+3/0
7.7.2013 10:35

P32a36v29e47l 41N41o49v45á56k 7421986169353

a není to uplně jedno snad? Já jsi sem jdu přečíst co se stalo a je mi skutečně jedno jeslit to hasí Hasiči nebo Požárníci...

+2/0
7.7.2013 11:19

T39o47m97á96š 38N64e73u40b68e46r 4404203943343

Mi je to taky v zásadě jedno. Spíš to není jedno barevným kolegům a nechal jsem se strhnout jejich sporem.

+1/0
7.7.2013 11:32

J75a95k27u63b 97Š54a18f87a36n87d34a 7435747481381

To přece někdy říkal Horníček v Hovorech. ....Byli tam hasiči. Ne, pardon, požárníci. I když, tenkrát to byli ještě hasiči. Tenkrát tam byli kvůli hašení.

0/0
7.7.2013 12:45

T93o45m90á95š 41N25e78u83b32e88r 4274313453633

Ale tak dějiny přece nezačaly rokem 1948.

+2/0
7.7.2013 10:26

R88a88d37o45s17l73a48v 38K78l10a61u26d50a 5214208724942

Netušil jsem že v USA mají ještě požárníky. U nás je po roce 89 zrušili.

+13/0
7.7.2013 7:01

V89l35a12d73a11n 48Č24e63r18n96ý 6214949738

V USA je ani nikdy neměli. To jen naši neznalí pisálci používají slovo požárník, kdykoliv mají dojem, že je třeba o hasičích mluvit důstojněji než jindy.

+6/−1
7.7.2013 7:24

P79e33t72r 34N46ě98m96e96c 4660743880657

Nebyl ucpany privod paliva jako na Heathrow?

0/0
7.7.2013 6:12

V66á90c43l24a73v 66V73á59v93r37a 5956429891877

cele pristani je zde

http://www.youtube.com/watch?v=b64vnxW-Xzk

+1/−12
7.7.2013 4:14
Foto

J49a22n 80K97u75l36í43s15e29k 8387533268731

To video není správně. Letadlo ztratilo celou záď s výškovkami a směrovku hned na začátku ranveje. Podle očitých svědků a podle místní TV stanice Kron 4 News Boeing přistával příliš nakloněný na záď a pravděpodobně zachytil zádí o vlnolamy ještě před ranvejí. Ostatně to je také vidět na záběrech po neštěstí. Dále Kron 4 News zmiňovali, že letadlo letělo zhruba 60 až 100 m příliš nízko a rychlost byla asi 120 uzlů místo obvyklých 180. Podle mne to vypadá na chybu pilota ...

+4/−2
7.7.2013 4:53
Foto

J21a74n 97K32u59l23í18s44e57k 8797493438391

... a ještě dodám, že jsem slyšel interview jednoho pasažéra, podle kterého piloti nehlásili nic neobvyklého a nedali žádné varování. Takže tohle také ukazuje na lidské selhání ...

+1/−2
7.7.2013 4:56
Foto

M47i44c78h52a37l 39Ř44e58h58á83č25e68k 8975617318

Pokud piloti mají jakýkoliv problém, je prioritou řešení toho problému. Hlásit cokoliv budete, až když máte čas. Absence hlášení na nic neukazuje.

+1/0
7.7.2013 13:22

V60l70a15d69i57m92í62r 83M95e15n45d29i 3802539901426

Oceňujem Váš pokus o simuláciu , lenže... Nikde sa nepíše , že by im boli horeli motory, takže vo failures  ste si to zbytočne nastavoval, samozrejme , že pri požiari motora pilot aktivuje hasiace zariadene , zastavuje sa prívod paliva etc.... Mal ste si znížiť rychlosť  a dvíhať čumák hore , pretože asi o to sa snažili, dostať sa za každú cenu aj pri nízkej rýchlosti na rwy a škrtli , resp.odtrhli chostovú časť stroja.

0/0
7.7.2013 9:22

J41a63k46u88b 97Š35a76f11a24n80d25a 7615907811621

Mě se líbí, jak se tomu kluzajícímu Boeingu regulérně zatáhne hlavní podvozek.

0/0
7.7.2013 12:47
Foto

R61a60d85o82m86í74r 78Š85r46á84m60e82k 4468910196624

to je pěkné... ale je to přistání jiného letadla.. ale nebojte... třeba i na tenhle scénář někdy dojde :-)))

0/0
7.7.2013 12:06

J15a66n 50K82ř14í60ž 6725333355928

........je tam celé přistání.Jen úplně jiný!;-D

0/0
7.7.2013 19:21

K14a55t75e76r10i91n23a 51M82a68t93t69h14e66w62s 3774104135471

Mila redakce, nekde si zjistete, co je to "nouzove pristani". Tohle, dle vaseho a jinych clanku, bylo pristani zcela normalni, ktere nevyslo. Nouzove pristani je trosku neco jineho.

+11/0
7.7.2013 3:03

L51a40d18a 15N28o20v93a49k 4972583107

tohle už asi neopravěj...:-/

+1/0
7.7.2013 1:05

F87r62a57n93t70i33š19e68k 83V67o69m94á18č50k67a 6445628831304

Dal bych to do "acek", tam restaurujou vetsi vraky.;-)

+9/0
7.7.2013 1:20

J35a60n 68B85a82č61o94v50č57i66n 1162524245915

Dobre to skoncilo-vzhledem k moznym nasledkum.Ale opet musim konstatovat,ze je katastrofa a katastrofa,atentat a atentat atd.,vzhledem k rozrahu clanku zde.

0/0
7.7.2013 0:16

I81v79o 41J22a20n95á39č68e40k 8283783811452

Tak si tak říkám, docela podobná nehoda jako B-777 na Heathrow kdysi dávno, pak měli změnit vyhřívání filtrů paliva. Tak uvidíme až to vyšetří, jestli to byla chyba pilota či technický problém. Na počasí to totiž nevypadá.

0/0
7.7.2013 0:09

V10o64j59t74ě41c65h 77R32e49m29e76š 1745413756818

No podle všeho byl na přiblížení moc vysoko (dle dat z flightaware) a moc vpravo (dle místa dopadu), a rozhodně tedy neletěl ILS ani RNAV approach. Do toho dostal pozdní landing clearence (protože sám hlásil, že je na short final a až následně dostal povolení k přistání). Takže to vypadá na nějakou základní chybu PF, kdy od začátku přiblížení byl moc vysoko, nebyl stabilizován, a po desetihodinovém letu nechtěl jít na go around, tak to celou dobu doháněl prudším klesáním a moc podklesal...

+9/0
7.7.2013 0:36

P60a11v77e25l 54V12e36t69e36š32n51í86k 7905668295497

Podobnost žádnou nevidím.

Tehdy to bylo tak, že krátce před přistáním na Heathrow (tuším BA), zamrzl přívod paliva k motorům. Naštěstí už to bylo ve fázi letu kdy jim stačilo na letiště doklouzat. Mám dojem, že tenhle problém na B777 mají pořád.

Ale to je jedno. Tady se stalo evidentně něco úplně jiného.

0/−1
7.7.2013 2:01

V16i10l26é93m 84K96l91i73k85a 5463695426601

Safra, tímhle ptáčkem mám za tejden letět ze Šanghaje dom..;-(

+2/0
7.7.2013 2:04

P63a47v77e30l 56V17e39t50e62š37n43í73k 7935338525887

Klidně leťte. Je to jedno z nejbezpečnějších letadel. Můj žebříček oblíbenosti je (1) A380, (2) A330 a B777, (3) všechno ostatní :).

+2/0
7.7.2013 2:10

V77i85l65é29m 78K70l73i24k80a 5953625196141

Já vím, ale nehoda těsně před odletem..pocitově nic moc..:-/.. no pustím si pro uklidnění další díl Leteckých katastrof..;-D

+6/0
7.7.2013 3:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.