Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jedenáctiletá Chilanka otěhotněla po znásilnění, na potrat však nemůže

V Chile se rozhořela vášnivá debata o legalizaci interrupcí. Vyvolal ji případ jedenáctileté dívky, která je v čtrnáctém týdnu těhotenství. Počala poté, co ji zneužil nevlastní otec. Na potrat ale jít nemůže, zákon interrupce zakazuje. A to i přesto, že je její život v ohrožení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V18l96a33d56i63m38í76r 23Č65o55n83h32o76v24a49j 7265415389234

Uzákonění potratů vzhledem k znásilnění je pouze naočkování lidí, aby přijali ideologii potratového guru, co se snaží prosadit potraty jako normální nástroj pro tzv. spokojenou rodinu. Výborným příkladem je ČR, která od roku 1950 zabila několik milionů živých bytostí.

!MÁ OTÁZKA ZNÍ: BYLY VŠECHNY TYTO DĚTI POČATY ZNÁSILNĚNÍ NEBO JE PRAVDA ÚPLNĚ JINDE?!!

0/0
14.7.2013 22:18

K98a69r40e71l 64D34r98d83a 6824302597

Inu, krásný příklad podlosti a cynismu katolíků. Téma nezletilých matek a legalizace přerušení těhotenství se stalo v Chile právě součástí předvolební kampaně. Média uvádí, že se v Chile ročně narodí cca 900 dětí matkám mladším 14 let. Jsou medializovány dva aktuální případy. Marie porodila ve 13 letech a její dítě trávilo 6 měsíců na oddělení pro nedonošené děti a Belén je v 11 letech těhotná.

  Vše se odehrává v rigidním katolickém prostředí, které se umí "vypořádat s komunisty". Pinochet provedl převrat v roce 1973, tisíce lidí bylo popraveno, 30 tis. lidí bylo vězněno a mučeno, následovala vlna emigrace. V roce 1978 dalo 75% voličů v referendu souhlas vládě Pinocheta. Teprve v roce 1988 ztratil Pinochet většinovou podporu a Chile se mohla vrátit k demokracii. Nyní se sociální demokraté snaží odstavit zákony zakazující přerušení těhotenství přijaté za Pinocheta. Dle odpůrců je přerušení těhotenství horším zvěrstvem než znásilňování dětí. (Patrně proto řeší katolíci pedofilní skandály, ehm.)

  V zemi je 75% katolíků. Oficiálně Římskokatolická církev zastávala kritický postoj k Pinochetovu režimu. Dobrý vtip. Katolíci umí laskavé vtipy, takové vřelé, od srdce a plné lásky k bližnímu. ;-D

+3/0
9.7.2013 8:41

K60a98t17e19ř31i52n80a 55V14e60n20c42l19o13v92á 6828623108640

Zkuste tohle, mudrcové. Děvče potrat vůbec neřeší a v ohrožení života není.

http://jakubsluka.blog.idnes.cz/c/350928/Matkou-v-11-letech-Co-s-ni.html

+1/−4
8.7.2013 17:36

M74a74r81e37k 95Š83i96m48o73n 2424787268248

Pokud je to tak, tak je na smazání nejen celá diskuse, ale i článek plný nepravdivých údajů. Pokud holčička těhotenství neodmítá a její život není ohrožen, tak nejsou pro potrat důvody a nebyly by ani v ČR.

0/−2
8.7.2013 19:03

K57a45r61e78l 95D67r44d64a 6304942137

Zkuste ty nepravdivé údaje ocitovat, prosím. Stejný text uveřejnila snad všechna média ve španělštině. Proč ty unáhlené závěry?

  Jakub Sluka na svém blogu píše o ŘK církvi. Patrně je to mladý katolík. Krásný příklad vymývání mozku, pokud chlapec sedne a obhajuje "vznešený úkol" "rodit děti v 11 letech". Lékař a porodník patrně není. Těžko má jeho odhad zdravotních rizik Belén s realitou co společného.

  Tedy, nechte si své urážky od cesty paní Kateřino. Můžeme pouze sledovat jak diskuse pokračuje a jak katolíci umí manipulovat realitu ku svému prospěchu. ;-)

+4/0
9.7.2013 7:46

M15a15r85e76k 71Š10i59m34o12n 2544347758628

Asi to vidím moc formálně. Jsem pro povolení potratů v nějaké rozumné míře a zvýšení vzdělávání v sexuální oblasti a dostupnosti antikoncepce, které vede ke snížení počtu porodů. Český model mi připadá přiměřený.

Ale k případu: Pokud se tedy plod vyvíjí normálně a "matka" není ohrožená, myslím, že ani v ČR by lékař nedoporučil potrat. Možná doporučí předčasný porod v 7. měsíci. Otázka výchovy je další věc, v tomto případě by bylo asi nejlepší předat dítě do péče biologické babičky a formálně adoptovat.

Bitva o povolení potratů v Chile je další rovina tohohle případu.

0/−1
10.7.2013 20:05

M59a43r75e52k 36Š65i96m67o97n 2414467508688

...ke snížení počtu potratů, pochopitelně.

0/0
10.7.2013 23:22

M37a61r66e95k 59Š68i87m14o65n 2954337728468

A k těm "nepravdivým" údajům. - S vědomím, že je to těžko ověřitelná informace z nějakého blogu, uvedl jsem prohlášení větou "Pokud je to tak...". Takže pokud to tak není, celý můj výrok je nulitní. Nicméně dál se ukazuje, že si holčička chce dítě nechat, ovšem nelze odhadnout, do jaké míry je zmanipulovaná.

0/0
10.7.2013 20:08

K28a18r12e62l 63D23r69d19a 6524392707

Jasně, díky za komentář. Spíš je děsné, že se takovéto případy odehrávají zpravidla v rodinách mezi příbuznými. A pokud je to v Chile problém, odkazuje to na rozšířené zneužívání dětí.

  Taková holka nenajde ochranu v době zneužívání a těžko ji stejná rodina poskytne odpovídající podporu, když se z toho stane "případ".

0/0
11.7.2013 9:29

T76e66r87e58z62a 46H76a34j19k74o50v89a 5467962884380

Takze holcicka se smeje a jeji plod se bezproblemove rozviji a tusiz neni v ohrozeni zivota. ......8-o

0/−1
9.7.2013 20:16

T51e89r23e24z67a 49H72a12j82k97o88v88a 5177782904700

A dokonce mit dite s vlaastnim otcem a dokonce znasilneni jedenactilete se neresi.

+2/0
9.7.2013 20:20

J72a18n 43P22u91l62e93c 4898557421355

Tmáři. Z pokrytectví některých katolíků je mi opravdu na zvracení. Tu dívčinu by měli dopravit třeba k nám a tady ji potrat udělat, ať se Duka třeba postaví na hlavu.  Část nákladů bych dal klidně ze svého.

0/0
8.7.2013 11:49

B48l39a78n59k72a 50B98a11u68e78r36o86v78a 4761980519827

V Cile neni povolen ani rozvod.

0/0
8.7.2013 1:25
Foto

V54l15a60d11i41m37í97r 82Č13o97n82h18o63v73a84j 7875885109614

Já bych povolil i vraždu, přece máme svobodu ne? :-/

0/−1
14.7.2013 22:23

K83a95r29e19l 79D90r22d93a 6734662607

Agora a Hypatia si myslím, že přínos křesťanství pro civilizovaný svět vcelku vystihují. Vzdělaní, moudří a bohatí nevědí jak se bránit zfanatizované a agresivní lůze, která se opíjí křesťanstvím. Křesťanství vychází z tradic sociální spodiny, která se nebojí vražd, zvěrstev a obětí.

  Dnes běžel dokument o srbském holokaustu v ustašovském Chorvatsku. Počet obětí není prokazatelný, snad 1 mil. Srbů, Romů a Židů zavražděných katolíky středověkými metodami. Němečtí nacisté protestovali proti chorvatské brutalitě. V případě Srbů šlo mj. o rekatolizaci ortodoxních Srbů. Aneb Chorvati pod ochranou Německa zvládli brutální fašismus vybudovaný na tradicích římskokatolické církve. Chorvatské vrahy Vatikán ochraňoval a následně je pomohl přemístit do Jižní Ameriky k dalšímu spokojenému životu.

  Dostal mě dodatek k potrestání viníků. K soudu se dostal za zvěrstva proti lidskosti jen katolický arcibiskup. Místo trestu smrti dostal 20 let a odseděl si 5 let. Jan Pavel II. ho následně prohlásil mučedníkem. ;-D

  Rád bych věděl o jaké civilizaci se zde mluví? Jižní Amerika je baštou Římskokatolické církve a má nyní i svého papeže. Kde jinde by měly zákony odpovídat katolickému výkladu Písma? ;-D

+2/−2
7.7.2013 16:07

Ř67e85h11o92ř 57V27l44a52s45á40k 2954504181756

Že je papež z Jižní Ameriky, to je zcela irelevantní. Falklandy jsou britské. :-)

0/−1
7.7.2013 16:56

V24l22a78d78i74m13í81r 57Š88n70e90k 9424218866431

soudit bude nakonec Bůh. Holt se dopouštíte klasického omylu. Ztotožňujete zlé činy s řečí evangelia a příkladem Krista! To je však chyba. Jsou to dve samostatné věci. Každý si bude stát před Bohem sám za sebe.

0/0
7.7.2013 21:25

M80a69r21c80e19l49a 64Z73á21r38u53b91o48v91á 8859698829494

Pro mě žádný bůh není. Já před nikým stát nehodlám.

0/0
8.7.2013 7:20

K40a14r87e39l 46D84r94d68a 6344732247

Sám ztotožňujete ateismus s potoky krve a moje úvaha se Vám nelíbí? ;-)

  Jak daleko stojíte od představy oprávněného lynče a vraždění ateistů, darwinistů, komunistů...? Možná by Vás dřív než do "nebe", měly pozvat k soudu a do vězení, když tedy soud... ;-)

0/0
8.7.2013 7:42

J58o76s57e32f 71N35o90v41á76k 2952462695304

Ano, jistě - přínos křesťanství je jasně nulový. Proto se také Evropa v době, kdy tam bylo křesťanství hlavním myšlenkovým proudem, stala z tlupy barbarů nejrozvinutější civilizací s rozvinutím unikátních myšlenek, jako třeba lidská práva, demokracie atd...,

A ohledně ustašovců atd... Zaprve ono to bylo trochu jinak, viz např. http://en.wikipedia.org/wiki/Aloysius_Stepinac, včetně doložení historických zdrojů...

Ai kdyby to tak nakrásně bylo, tak úplně stejně byste mohl odsoudit demokracii, protože Hitler byl demokraticky zvolen.

Ale jak píšu, chce to čerpat z trochu objektivnějších zdrojů.

0/0
7.7.2013 21:48

K40a86r88e43l 98D17r57d66a 6124122747

Díky za odkaz, pěkné čtení. Přesto nevidím, co je jinak. Nejhorší katolická špína, která nedošla publicity ani spravedlnosti. Chorvatsko je v EU. Monstrproces v roce 1946..., to se dalo čekat. V uvedeném dokumentu ale popisují i dopadení a současný proces s šéfem nejhoršího chorvatského koncentračního tábora. Zemřel ve vězeňské nemocnici. Katolický kněz nad jeho rakví prohlásil, že Chorvati mohou být hrdí na takového vlastence. :-/

  Co mají lidská práva a demokracie společného s Vatikánem? Názor, kapku přitažený za vlasy, ne? Naopak, vznik demokracie snad vždy provázelo odmítnutí a perzekuce Římskokatolické církve. (Třeba vznik Československa, krásný příklad.)

  Rozvoj křesťanství je fakticky spojen se zánikem vyspělé evropské civilizace, která položila základy současné civilizaci a to bez vlivu jakéhokoliv křesťanství. Z civilizovaných Evropanů se nejprve staly tlupy barbarů pod vlivem nastupujícího křesťanství. Teprve pak následoval křesťanský pokus o "ovládnutí prostoru". Nástup demokracie v Evropě je úzce spojen s odmítnutím katolické víry. České země měly obrovskou smůlu, že v době, kdy se Evropa vydávala na cestu k demokracii, u nás naopak na dalších 300 let zavládla středověká katolická totalita. Z Evropské velmoci se stala provincie. Přesto u nás chodí katolíci a lžou o prospěšnosti "katolické víry". ;-)

0/0
8.7.2013 0:45

J12o47s21e44f 47N66o59v72á16k 2502492135614

Ohledně Chorvatů - účelově vybíráte a překrucujete fakta. Nejprve jste mluvil o Štěpaničovi, poté, co jsem Vám doložil, že Vaše vidění jeho života je přinejmenším velmi sporné, otáčíte na "nějakého kněze". Ano, i u nás byl např. Plojhar - říká to něco o tom, jak se chovala majorita církve během komunismu?

Z civilizovaných evropanů? WTF? Vy jste fakt demagog. Jediná civilizace byla v řecku a v římě a ta zaprve začala upadat už daleko dřív (vývoj republika => diktatura, závislost na vojenských výdajích) a hlavně NEBYLA postavena na křesťanských základech. Pokus Diokleciána už byl pouze pokus, ŘŘ v tu dobu už nebyla udržitelná.

Teprve po rozpadu ŘŘ vnikla na území západní Evropy (všimněte si, že Řím jako nositel předchozí civilizace neuspěl a že Byzanc se sice dlouhou dobu držela, ale postupně neuspěla také) na území zaostalých barbarských států Evropská civilizace.

Vaše interpretace o "ovládnutí prostoru" je blbina, vzestup Francké říše je přímo spojen se sjednocující rolí církve a s vzrůstem vzdělanosti (kterážto byla díky církevním školám).

Naše první republika jako zářný příklad? Nejprve Vám dám jiný: Velká francouzská revoluce. Asi třicet tisíc mrtvých jen tak pro nic za nic, aby se zas vrátil zpět feudalismus.

A zpět k naší první republice, když si o ni zjistíte více, také nebyla zas tak něco "extra". Co nám přinesla? Nacionalismus a z toho vyplívající omezování národnostních menšin, odklon od círvke dovolil vzrůst necírkevních ideologií (u němců nacismu, u čechů komunismu), neustálé vládní krize, velká hospodářská krize, a za dvacet let další válku, po které jsme byli natolik zhrzeni předchozí situací, že jsme si sami vybrali nejprve protodiktaturu a následně i komunistickou totalitu. A to vše pod vedením politiků, kteří měli hlavní slovo i v té slavné první republice. Zůstat v RU, možná je nám teď daleko lépe.

0/0
10.7.2013 0:21

K59a70r94e49l 98D61r19d53a 6254542407

Především šlo o to, že pachatelé masových vražd byli uklizeni do Argentiny a že jsou katolíci kdykoliv ochotni ustašovský "katolický" teror hájit. Soud s arcibiskupem byl již jinou kapitolou. (Tito tak potlačil nacionální nevraživost - jak jinak, za cenu konfliktu s Vatikánem - aneb přínos katolíků je opět zřejmý.) Moderní dějiny Srbů jdou od jednoho masového vyhlazování k druhému. Viz třeba zvěrstva RU armády za 1. sv. války, kde opět měli neblahou roli Chorvati. Jinak jen komentuji aktuální dokument.

  Křesťanství těží z civilizace Říma a přivlastňuje si neoprávněně jeho zásluhy. Důkazem je, že západní civilizace je dodnes vymezena hranicí někdejšího vlivu ŘŘ.

  Růst vzdělanosti je zase blbina na Vaší straně. Vzdělanost po celý středověk byla určena především elitě, úzkému počtu osob.

  Při pojmu "ovládnutí prostoru" se mi asociuje především rekatolizace a reformace. A "úspěšné" tažení katolíků Evropou. Ta vyspělejší část Evropy je dnes ovšem ta méně katolická, ehm.

  Francouzská revoluce? Nástup demokracie je pro Vás omyl?

  Korunujete to kritikou ČsR. Ano, proto patří v Česku katolíci na černou listinu vlastizrádců. Co jiného je vlastizradou, než soustavné podkopávání autority státu jehož jsem občanem? ŘKC je v Česku spolkem, který soustavně vyvíjí protistátní činnost. Absolutně postrádám na diskusích s katolíky jakýkoliv náznak "státotvornosti". Vždy končíme u ochoty katolíků zaprodávat České země a z Čechů dělat slouhy a vazaly. ;-)

0/0
10.7.2013 8:00

J39o36s38e65f 32N98o22v21á64k 2232842145744

Další totální blbost je, že u nás zavládla katolická totalita. Ferdinand tady  sice povolil katolické náboženství, ale většina Rakouských panovníků měla dosti ostré spory s katolickou círvkí a její vliv omezovala kde mohla.

V době, kdy ale církev měla alespoň nějaký vliv (tj. hned po Bílé hoře) se kupodivu shoduje s údobím, kdy se z provinční české Karlovy univerzity (od doby Václava IV neměla Karlovka moc prestiž) stala opět respektovaná světová univerzita.

Naopak např. Josefofské reformy, tj. totální odklon od církve, způsobili horší škody na kulturním dědictví, než celá třicetiletá válka.

A že se z Evropské velmoci stala provincie? To se jaksi stalo trochu dříve: české ambice na to hrát v Evropě roli jaksi zničilo husitské hnutí, od té doby už nikdy nebyly české země významným státem. Kupodivu: husitství, které uvrhlo zemi do chaosu a totálně zničilo jakoukoli ambici být vyspělou zemí.... je opět spojeno s odmítnutím tradiční církve.

A za to, že jsme se stali nevýznamnou zemí v rakouském soustátí není naše smůla, ale čistě vina českých stavů (stavovské povstání bylo totálně zfušované).

Doporučoval bych Vám se trochu povzdělat v dějinách. Církev samozřejmě neměla vždy pouze pozitivní vliv, má své stinné stránky, ale to co tady předvádíte, je jak opsané z večerní učebnice na VUML.... Tedy spíše jak z komunistické učebnice pro základní školu, i ty marxistické poučky pro vejšku snad byly konzistentnější a překrucovali fakta dovedněji.... Jinak v zemích, kde vznikla demokracie pokojně a bez excesů typu velká francouzská revoluce zůstává tradiční role círvke významná (ať už jde o Velkou Británii, USA, Irsko....). Naopak v zemích, kde role círvke byla umenšena (především ve francii a německu) vznikli ty největší průšvihy typu napoleonské války, nacismus, v Rusku totální rozchod s církví vedl ke stalinismu. Tak nevím, asi fakt žiju na jiné zeměkouli než Vy.

0/−2
10.7.2013 0:41

K27a34r35e56l 43D18r70d68a 6914492437

Oba zaměňujeme příčiny a důsledky. Na mé straně jde o zkratkovité vyjadřování na diskusi. S jednotlivostmi souhlasím (BH, husité, J. reformy, stavovské povstání...), přesto je to celé o cestě k demokracii a Bohu přes odpor ŘK církve. ;-)

  Jsem přesvědčen, že ŘK církev je synonymem pro tmářství. Patrně to souvisí s "monopolem" jedné víry. VUML, jistě... Počítám, že levice v tom měla vždy jasno a komunisté s jejich pozdější perzekucí byli jen špičkou ledovce.

  Pokud Vás irituje překrucování historie, sáhněte po katolických autorech. Tvoří celé paralelní české dějiny a každý katolík Vám je umí přeříkat zpaměti. To vychází patrně od Jezuitů, jejich vzdělanosti a práva vítězů psát a překrucovat dějiny. Tedy, jak přistupovat k představitelům "pravdivé víry", kteří produkují soustavně lži a podlosti? Odkazuje to na skutečnost, kdy si katolíci svou pravdou v otázce víry a vztahu k Bohu nejsou vůbec jisti. Takto zpravidla jednají pokrytci hájící své lži. ;-)

  A opět můžeme diskutovat, zda příčinou současné krize společnosti je odklon od ŘKC nebo krize katolíků jako takových, kteří místo skutečné víry šíří alespoň podvody a ničí tak celou společnost. Patrně tomu takto bylo v historii vždy a události lze vykládat dvěma pohledy a volně a účelově "zaměňovat příčiny a důsledky". ;-)

0/0
10.7.2013 8:35

M46a96r14i50e 57Z71e45l74e19n54á 2224471539481

Děsivá skutečnost, vůbec nevím, co dodat...Rv

+1/−1
7.7.2013 12:14

V17l92a65d44i37m43í34r 45Š47n15e90k 9904498616751

Nejhrůznější století, kde tekly potoky krve, bylo ve znamení ateismu, darwinismu a evolucionismu. O takzvaném středověku mají evolučníci mylné, alibistické a pokrytecké názory. Nic se nevyrovná době, kdy lidé uvěřili, že kamení polité vodou se za miliardy let přemění na lidi. Ateistické režimy dvacátého století, mají na svědomí víc obětí než vláda církve během tisíce let....;-€!!

+1/−12
7.7.2013 10:37

K20a93t41e32ř86i18n60a 62V46e11n19c11l46o60v36á 6208413688220

Má cenu to vůbec srovnávat? Prostě konzervativismus znamená stálý přísun obětí, kdežto revoluční systémy si vybírají různé nárazové "daně" na životech. Neexistuje systém, který by nikoho neohrožoval - u nás se častěji umírá na svobodu (za volantem, při interrupci), jinde zase na nesvobodu (při trestu smrti, při zákazu interrupce).

+2/−1
7.7.2013 10:50

V15l73a45d33i53m43í52r 54Š57n52e74k 9474778146521

Křesťanství v Evropě, ač v tom byla též špinavá politika, ale přesto působila jako mravní a morální korektiv lidských srdcí. Díky křesťanství je západní svět vyspělejší a daří se mu! Neb stojí na dějinách křesťanství a z toho pochází dnešní kulturní kapitál, mravní bohatství od kterého se odvíjí bohatství materiální. Nic však tak nepodnítilo k nenávisti a nezdegenerovalo morálku a vztah k bližnímu svému, jako představa, že se lidé vyvinuli z opičáků a vše se na tomto světě udělalo samo.....;-€Rv

Neudělalo! Nic se neudělá samo! Člověka stvořil Bůh.!

+2/−10
7.7.2013 10:58

K31a46t61e83ř17i46n96a 91V29e83n11c33l92o75v35á 6108273558250

A-ha. Nedávno jsem z podobně přesvědčivého zdroje četla, že za všechnu špatnost může to, že ženské začaly nosit kalhoty. ;-D

+6/−1
7.7.2013 11:04
Foto

J17a42n 67H48o82l78o22v70s82k58ý 6937799711

Ale notak, křesťanská etika a morálka je skutečně základním kamenem Západní civilizace, když fůzovala s antickou vzdělaností.;-) To je prostě historický a sociologický fakt. Proto jsme kreativní, proto věříme v pokrok, proto máme sebereflexi, proto ctíme člověka atd.

+4/−2
7.7.2013 11:30

M49a61r52i88e 22Z49e49l38e14n49á 2514571289421

Jak byl podle Vás v daném případě ctěn člověk, konkrétně ta 11-letá dívka?

+1/0
7.7.2013 12:16

J34o98s42e44f 41N78o38v30á72k 2182752775354

V případě znásilnění? Nijak. Ovšem postavení žen (a tedy odsouzení znásilnění) je čistě křesťanský konstrukt. Koukněte se na postavení žen v muslimském světě nebo i třeba na dálném východě....

V případě nepovolení potratu? No samozřejmě: ta dívka zažije asi dost nepřijemný rok. Je chudák a zaslouží veškerou pomoc. Stejně tak ale zaslouží pomoc to dítě, které pravděpodobně půjde k adopci, nebo bude vychováváno nezletilou matkou. Vy ho ale místo pomoci chcete zabít....

+4/−3
7.7.2013 12:48

M23a66r34i51e 66Z40e21l20e53n35á 2964951769131

Pane Nováku, nejsem si jistá, zda jeste reagoval na mě, protože otázku jsem položila panu Holovskému. Ale pokud ano, pak vůbec netuším z čeho jste dovodil tu hrůzu uvedenou vůči mně v  poslední větě Vašeho příspěvku. Kéž bych se opravdu jen spletla...:-(

0/0
7.7.2013 13:44

J67o88s98e42f 48N50o44v79á90k 2532372305704

Možná jsem Vás špatně pochopil (v každém případě reagoval jsem sice na Vás, ale polemizuji nikoli s Vaší osobou, ale s názorem, který se tu v diskusi nezřídka objevuje), ale zdálo se mi, že polemizujete s tím, zdali je evropská křesťanská kultura unikátní, co se týče lidských práv atd...

V kontextu diskuse, ve které se baví o tom, zdali povolit potrat té 11 holce nebo ne my z vašeho vyjádření vyplynulo, že nikdo na práva té holky nehleděl při znásilnění a tak by se na ně mělo hledět alespoň při zvažování, zdali povolit potrat. Možná jsem Váš názor špatně pochopil, ale jedině takto se mi zdá Vaše replika smysluplná.

Pokud jste ji tedy myslela jinak, prosím zkuste upřesnit jak, pokud takto, tak pak moje odpověď na to je, že práva té 11 holky v současné situaci končí tam, kde začínají práva jejího dítěte na život...

0/−1
7.7.2013 15:44
Foto

J95a70n 36H39o31l86o96v82s96k91ý 6387979311

To nějak nechápu. Křesťanství a společnost vás někam směruje, ale člověk není z našeho pohledu dokonalý tvor a tak selhával, selhává a selhávat bude dokud nebude mít v hlavě nějakej čip.;-) To přece dá rozum.

0/0
7.7.2013 13:55

M31a46r57i94e 73Z55e42l45e88n79á 2384381849341

K Vaší poslední větě.

To, že člověka stvořil jakýsi Bůh víte sichr, nebo to máte jen tak zafixováno z nejrůznějších uměle vytvořených dohadů, bájí a pověstí, které kdosi povýšil na "pravdu"?

+2/0
7.7.2013 12:22

V96á91c95l38a80v 40S11ý89k32o55r52a 6982130477140

Vy víte jistě, jak to bylo, nebo to máte také z dohadů?

0/0
7.7.2013 13:58

D45u67š61a84n 53P75a88v47l54í63č56e91k 4424206450385

Kamení polité vodou? To jsem ještě neslyšel ;-D Něco si o evoluci přečtěte :-)

+1/0
7.7.2013 21:07

K46a35t58e25ř52i95n12a 16V51e77n31c42l19o89v37á 6868793608450

U křesťanů smí prostě o tom, zda má větší cenu život dítěte nebo matky, rozhodovat jedině Bůh - tím, koho nechá přežít. Nikdo - ani znásilněná dívka, ani její příbuzné, ani soud, ani doktor, ani pan farář - do toho nemá co mluvit. Z náboženského hlediska totiž nemá to děvče dítě od úchylného otčíma, ale přímo od Boha. Soudit takovou věc jako "úplně zřejmou" našimi sekulárními měřítky je ... no minimálně neobjektivní.

Jestli se základními kameny místního společenského uspořádání rodina nesouhlasí, tak může emigrovat - s takto závažným odůvodněním jí jistě poskytne azyl každá civilizovaná země.

Mimochodem, pravděpodobnost přežití matky i dítěte bude, hádám, značná - zřejmě s doživotními následky, ale přežijí. Jsou známy případy úspěšných porodů matek mladších 10 let (světový rekord je 5 let). Není to určitě příjemný začátek života, ale o přímém ohrožení života se dá mluvit až teprve pokud dojde na vážnější komplikace (které mohou ale nastat stejně tak u jedenáctileté, jako u padesátileté).

+4/0
7.7.2013 10:36

J14o48s90e39f 70N50o10v62á28k 2452122645634

Pokud by to bylo "dítě nebo matka", tak by samozřejmě nikdo matce neupíral volbu.

Takové dilema tady ale není: samozřejmě, že těhotenství takhle mladé holky je rizikové, ale je rizikové především pro to dítě. Riziko smrti nebo trvalých následků pro matku tam není zas o tolik zvýšeno oproti normálním porodům. (tedy fyzických, psychicky to ta holka asi odnese, ale to by odnesla i potrat)

Spor tu není o to, zdali je víc život dítěte nebo matky. Spor je o to, jestli jde o život dítěte. Tzn. jestli člověk při potratu zabije shluk buněk, nebo člověka.

 V okamžiku, kdy si člověk přizná, že to, co ta mladá matka nosí je dítě, tak myslím málokdo bude furt hájit, že ho ta matka přeci může zabít...

+3/0
7.7.2013 12:52

M73a40r10c13e11l41a 62Z67á46r28u75b62o47v11á 8669938279524

Jestli tohle dopouští "Bůh", pak je to pěkný darebák. A nechci ho nikdy znát!!

0/−1
8.7.2013 7:26

L52e51o79š 73P87á45l71e39n79í49č40e47k 9419215779274

hrozný co se děje v Chile; to by se v Chanově nikdy nemohlo stát

+3/−2
7.7.2013 9:29

T41o76m37á69š 50P60e84l82i65k47á33n 3451530961579

Děvče by se mohlo vydat na prazdniny či na dovolenou do Čech. Zpatky by se vracela s papírem od Českého lékaře o spontanim potratu. Cele by to mohlo hradit MZV z humanitarniho fondu. Verim ze i UNICEF by prispel. Tohle jde nejen proti zajmum dítěte. Bigotnost a sobectvi křesťanského sveta je neuveritelna. Každému kdo hlásá o zakazu potratů useknout ruku. To aby je přešlo rozhodovat za ostatni co je a není správné. Staré tresty za středověké názory. Kdyby kristus vedel jaka zvěrstva jeho jménem jeho naslednici budou dělat, urcite by se s pilatem dohodl, ze to za to nestojí a na golgotu by odešel jako prodavač exekucnich kamínků a nikoli jako odsouzený. Za ty slepé hloupé nasledovniky ta oběť rozhodně nestála.

+6/−6
7.7.2013 9:15

Ř21e47h70o24ř 28V90l43a59s59á71k 2624104501886

Trestat za názory je pokrokové?

+1/−4
7.7.2013 9:18

T28o86m97á34š 77P60e15l18i43k86á15n 3271440301899

zamyslete se nad soudem ktery jste vyrkli nad tim jedenactiletym devcetem. Zni to skoro tak jako ze si za vsechno muze sama a tudíž at se v tom taky sama vykoupe. Pro ni je to rozsudek smrti, stejne jako pro jeji dítě. Uz vam to doslo? Za stredovek, stredovek... mně na tom nic nepokrokoveho nepřijde. A krestanskeho uz vubec ne. Jste sobci tupi hloupi sobci a rad bych se vam na ulici tudiz vyhnul... dejte mi prosim sanci abych vas poznal..... a ja klidne slevim na cejch na čele.... zapominam ze pod krestanskou moralkou se casto skryva potreba znasilnovat male holcicky a chlapecky... to by ta ruka potom chybela.

+8/−1
7.7.2013 9:42

Ř87e59h91o18ř 35V22l56a96s60á28k 2554774761866

Nemáte pravdu. Může přežít.

+1/−2
7.7.2013 9:49

T80o32m73á86š 58P87e85l27i36k19á19n 3511930131499

To je utecha. dejte ji do ruky revolver s jednim nabojem v bubinku. Taky to muze prezit. Logika hadr...

+6/−1
7.7.2013 9:57

J33o39s40e51f 51N33o58v16á12k 2882702725184

S odpuštěním, tvrdíte kravinu. Samozřejmě, při porodu mohou nastat komplikace, ale schopnosti lékařů jsou natolik dobré, že riziko úmrtí matky je tam sice větí, ale furt naprosto minimální. Co brání např. rodit císařem a to je naprosto standardní operace a to, že je holka mladá tam riziko nijak moc nezvyšuje.

Ano, je to tragédie - ale řešit ji tím, že zabiju ještě jedno dítě: fakt skvělé řešení...

+1/−3
7.7.2013 12:45

T30o47m95á38š 41P31e84l98i28k98á17n 3211800451659

vlastne ji ten revolver do ruky ani nedavejte. Drzite ji ho u hlavy sam.... opojny pocit ze? Drzite v sachu jeden lidsky osud.... parada co?

+5/−1
7.7.2013 9:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.