Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Somálští lapkové lodí ustupují. Pirátství zato bují ve vodách Nigérie

Somálské piráty začínají zastiňovat kořistníci ze západní Afriky. Nejvíce řádí u břehů Nigérie, kde se to hemží ropnými tankery. Nepoutají však tolik pozornosti světa jako somálští lupiči, varují různé organizace. Počet přepadení novodobými korzáry na východě Afriky díky lepší ochraně dál výrazně klesá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92a72n 84P22r81e74i53b36i64s50c76h 3799207437663

Stačilo by trochu více ochoty vyřešit závislost na ropě a máme jednak po pirátství, a jednak se zmenší problémy s islámem. Bez příjmů z ropy na arabském poloostrově (ale i v Nigérii) by se jednalo o lokální náboženství patříčí do učebnic dějepisu...

0/0
19.6.2013 9:36

P58e38t58r 20T45y72č83k82a 6595942669912

To, že západ mocensky neovládá Arabský poloostrov by se dalo označit za velkou slabost, která se západu velmi vymstí.

0/−1
19.6.2013 9:40

P78e65t54r 61T18y49č84k95a 6415652169532

Takové krásné pláže, blízko rovníku, kdyby tam postavili dřevěné bungalovy pro turisty tak na to vydělají mnohem víc.

+1/−1
19.6.2013 9:05

M77i64l51a46n 22K50r71á10l 8763588731771

Přesně

0/0
19.6.2013 11:16

J62a51n 68K69o19z88á35k 7275258819738

Já si říkám proč posádkám tankerů v této oblasti nepovolit zbraně pro obranu před piráty. Osobně si myslím, že pirátům se moc umírat nechce a kdyby po nich z lodi někdo začal střílet, rychle by si to rozmysleli. Neříkám nějaké těžké zbraně, stačilo by pár samopalů a pistolí.

+1/0
19.6.2013 8:39

P69e20t87r 67T40y35č46k35a 6915312149422

Můžeš na tom postavit byznys model. Ty zbraně by jim musel někdo dát na moři před vjezdem do Adenského zálivu a na konci by je museli zase někde na moři odevzdat. Žádná země nepovolí vjezd do přístavu ozbrojené obchodní lodi.

0/−1
19.6.2013 9:08

P80a31t47r69i18k 32B65a24t30e91m75a98n 8668795241861

Pokud vím, tak takové agentury existují, ale je to drahé. Obchodní lodě jinak nesmí být ozbrojené, jinake je nepustí do přístavu...

0/0
19.6.2013 9:21

J51a40n 87K38o94z89á81k 7355348829408

To je dle mého zbytečně složité. Osobně bych byl pro vytvoření black listu - seznamu přístavů, v jejichž okolí operují piráti. Při plavbě do těchto přístavů by posádkám lodí bylo povoleno mít na palubě určitý počet zbraní určitého typu - např. několik samopalů, případně poloautomatických pušek. 

Mě jen přijde, že takto jsou lodě naprosto bezbranné, pokud okolo nich zrovna nehlídkují vrtulníky námořnictva a opodál nečekají válečné lodě.

0/0
19.6.2013 10:20

P74e40t32r 80T56y57č19k87a 6485712299272

Žádný stát ti to nepovolí. Proč by např. Egypt měl povolit ozbrojené čínské lodi vplout do svého přístavu?

0/−1
19.6.2013 10:27

J93a59n 67K53o77z43á88k 7105608209598

A okolo Egypta snad působí piráti? Proto píšu o seznamu nebezpečných přístavů, okolo kterých byla zaznamenána zvýšená aktivita pirátů. Je to jen a pouze návrh, jak dát posádkám lodím nějakou šanci při napadení piráty.

0/0
19.6.2013 10:44

P83e61t42r 75T46y89č48k21a 6455342919892

Piráti nepůsobí v přístavu, ale na volném moři. Adenským zálivem proplouvá absolutní většina obchodních lodí mezi Evropou a Asii. Tak nechápu o jakých přístavech to píšeš. Ta loď vypluje třeba v Honkongu a pak pluje bez zastávky až do Hamburku přes Adenský záliv a Suezký průplav. Věř, že do Somálska těch obchodních lodí pluje naprosté minimum.

0/0
20.6.2013 8:59

P82ř96e20m29y51s57l 90Č74e24r32n22í93k 9777374459138

Prachy

0/0
19.6.2013 7:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.