Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Somálští lapkové lodí ustupují. Pirátství zato bují ve vodách Nigérie

Somálské piráty začínají zastiňovat kořistníci ze západní Afriky. Nejvíce řádí u břehů Nigérie, kde se to hemží ropnými tankery. Nepoutají však tolik pozornosti světa jako somálští lupiči, varují různé organizace. Počet přepadení novodobými korzáry na východě Afriky díky lepší ochraně dál výrazně klesá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a65n 91P11r34e97i20b59i77s87c34h 3859797237553

Stačilo by trochu více ochoty vyřešit závislost na ropě a máme jednak po pirátství, a jednak se zmenší problémy s islámem. Bez příjmů z ropy na arabském poloostrově (ale i v Nigérii) by se jednalo o lokální náboženství patříčí do učebnic dějepisu...

0/0
19.6.2013 9:36

P76e98t34r 62T41y86č33k29a 6495562189692

To, že západ mocensky neovládá Arabský poloostrov by se dalo označit za velkou slabost, která se západu velmi vymstí.

0/−1
19.6.2013 9:40

P50e28t20r 20T80y14č79k18a 6585822939702

Takové krásné pláže, blízko rovníku, kdyby tam postavili dřevěné bungalovy pro turisty tak na to vydělají mnohem víc.

+1/−1
19.6.2013 9:05

M42i29l41a87n 91K32r71á73l 8553818581731

Přesně

0/0
19.6.2013 11:16

J48a94n 25K23o47z46á52k 7535258389698

Já si říkám proč posádkám tankerů v této oblasti nepovolit zbraně pro obranu před piráty. Osobně si myslím, že pirátům se moc umírat nechce a kdyby po nich z lodi někdo začal střílet, rychle by si to rozmysleli. Neříkám nějaké těžké zbraně, stačilo by pár samopalů a pistolí.

+1/0
19.6.2013 8:39

P40e66t77r 52T81y10č15k96a 6935142639292

Můžeš na tom postavit byznys model. Ty zbraně by jim musel někdo dát na moři před vjezdem do Adenského zálivu a na konci by je museli zase někde na moři odevzdat. Žádná země nepovolí vjezd do přístavu ozbrojené obchodní lodi.

0/−1
19.6.2013 9:08

P22a54t44r37i27k 83B44a23t67e68m46a71n 8858885651701

Pokud vím, tak takové agentury existují, ale je to drahé. Obchodní lodě jinak nesmí být ozbrojené, jinake je nepustí do přístavu...

0/0
19.6.2013 9:21

J22a40n 50K55o14z59á11k 7305238789898

To je dle mého zbytečně složité. Osobně bych byl pro vytvoření black listu - seznamu přístavů, v jejichž okolí operují piráti. Při plavbě do těchto přístavů by posádkám lodí bylo povoleno mít na palubě určitý počet zbraní určitého typu - např. několik samopalů, případně poloautomatických pušek. 

Mě jen přijde, že takto jsou lodě naprosto bezbranné, pokud okolo nich zrovna nehlídkují vrtulníky námořnictva a opodál nečekají válečné lodě.

0/0
19.6.2013 10:20

P72e50t84r 64T68y83č75k13a 6685122199342

Žádný stát ti to nepovolí. Proč by např. Egypt měl povolit ozbrojené čínské lodi vplout do svého přístavu?

0/−1
19.6.2013 10:27

J68a79n 24K11o71z30á16k 7665918439448

A okolo Egypta snad působí piráti? Proto píšu o seznamu nebezpečných přístavů, okolo kterých byla zaznamenána zvýšená aktivita pirátů. Je to jen a pouze návrh, jak dát posádkám lodím nějakou šanci při napadení piráty.

0/0
19.6.2013 10:44

P84e63t62r 17T25y61č53k24a 6235472939702

Piráti nepůsobí v přístavu, ale na volném moři. Adenským zálivem proplouvá absolutní většina obchodních lodí mezi Evropou a Asii. Tak nechápu o jakých přístavech to píšeš. Ta loď vypluje třeba v Honkongu a pak pluje bez zastávky až do Hamburku přes Adenský záliv a Suezký průplav. Věř, že do Somálska těch obchodních lodí pluje naprosté minimum.

0/0
20.6.2013 8:59

P72ř81e14m76y86s19l 85Č96e67r13n15í81k 9747884579388

Prachy

0/0
19.6.2013 7:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.