Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Na trafikách politika stojí, shodují se všichni. I kníže

Jsou takzvané politické trafiky trestné? Politolog Josef Mlejnek jr. si myslí, že ne. A důvod je prostý - pro rebelující poslance ODS je totiž nevymyslel premiér Petr Nečas. Obsazování postů výměnou za protislužbu tu bylo vždycky a po jejich trestání není ani památky. Stačí si vzpomenout na kauzu okolo Víta Bárty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50a30r34t97i64n83a 96M86a26r23t33í38n50k51o87v66á 5867755804858

Nevím od jaké doby se začali politikům dávat "trafiky" za něco. Ani nevím jaká politická strana s tím začala, zda ODS či ČSSD nebo všichni!!!!! Stalo se to zkrátka národním zvykem a ač na to neměli kvalifikaci, znalosti či potřebné vzdělání, seděli v dozorčích radách, ve vedení státních firem, kdy pak za jejich působení šly do velkých finančních ztrát, nebo se různé firmy "revanšovaly" politikům za "služby" či prosazení daných zákonů;-€;-) Ať je to jak chce, je to korupční jednání, které by se mělo zrušit a ne brát jako normální věc v politice. Podle toho to také vypadá;-€;-€

+1/0
16.6.2013 21:48

P73e73t51r 91W62o94l42f 3628842784934

Slib poslance:

 „Slibuji věrnost České republice. Slibuji, že budu zachovávat její Ústavu a zákony. Slibuji na svou čest, že svůj mandát budu vykonávat v zájmu všeho lidu a podle svého nejlepšího vědomí a svědomí".

;-)

+3/0
16.6.2013 15:07

M17a31r22t31i32n20a 72M47a12r60t49í61n37k69o20v63á 5837375174198

Jak můžou slibovat !neslibovatelné"?? Je nám všem známo, že politici lžou, mlží, slibují hory doly jak jde o volby a pak staví "vysokou zeď";-€

A že by měli politici nějaké vědomí?! Jsou hodně mimo realitu a kdyby měli potřebné znalosti daného rezortu /ministři/ tak nepotřebují armádu poradců, kteří jsou draze placeni z našich daní a i zbytečně!!!!

Co se týče svědomí, to také moc nemají, protože by jinak nedělali takové svinstva společně s "kmotry". Nepíšu, že jsou všichni stejní, ale je jich dost na to, aby zaplnili jedno vězení;-):-/

0/0
16.6.2013 21:41

P81a93v11e83l 86O34d91r45a79z15i12l 6784939117110

Trafiky v politice ano, ale uplácení za účelem prosazení zákona NE.

+1/−1
16.6.2013 13:09

P16a39v77e50l 64O36d36r29a57z14i62l 6874179357870

A trafikám říkám ano jen proto, že je jasné, že nejsou vymýtitelné!

0/0
16.6.2013 13:09

K32a79m89i76l20a 29K95a29l85e52n15s69k68á 9176587477548

Rozdávání trafik NE! Jak může někdo rozdávat z cizího. Bárta alespoň nabízel své peníze. I když ani to není košer. Všechny by je za to měli vyházet. Pakliže se do politiky dostávají tyto nekalé praktiky tak se jedná o politickou mafii a to že se tak sšje a že to existuje neznamená, že je to tak správné.

+3/0
16.6.2013 14:08

P96a90v69e98l 57O11d86r60a77z40i23l 6754619457680

Ano, všechny by je měli vyházet. Voliči. U voleb. Ale víme, že nejen český volič je moudrý, a tak takové drobné excesy přejde s klidem gentlemana. Ano, to je ironie, smutné reality.

0/0
16.6.2013 18:59

P64a88v37e91l 58H96o80u24s62k34a 3181805560768

Mám opačný názor: to, co se stalo, krupce nebyla, protože se to dělo veřejně a naprosto běžně. A jediné řešení, jak se tohoto problému zbavit, je trafiky vymýtit – a to tím, že se k nim připojí větší míra odpovědnosti.

0/0
16.6.2013 17:13

P87a73v60e22l 92O88d59r33a10z71i11l 6584639447660

Korupce nepřestává být korupcí proto, že se děje veřejně. To je drzá korupce a zaslouží si o to přísnější potrestání.

A tím by mělo být vykopnutí zúčastněných a celých jejich stran na smetiště politických dějin.

+1/0
16.6.2013 18:56

P60a60v30e62l 77H76o19u19s77k32a 3911725810878

Veřejné korupci se říká obchod. Pokud ale podle vás obchod může probíhat pouze v Penny marketu, pak váš názor chápu.

0/0
16.6.2013 20:10

M22i10r64o47s34l26a38v 45H95ý62l 5405727579919

Petře? Jsi to ty?

0/0
16.6.2013 20:39

K39a27r38e24l 63F67u32k14s29a 3274710570383

Není trestné, protože se to běžně netrestá? Chabá argumentace od politologa... Trestné je totiž to, co vyplývá z výkladu trestního zákoníku.

+7/0
16.6.2013 12:37

P90a26v50e26l 14K81r57a40m22e34r 9433867479275

Ano, doposud bylo trafikantství bráno na lehkou váhu ale jednou prostě musí přijít doba, kdy obsazování funkcí bez výběrových řízení trafikami začne být trestné, jako ve všech ostatních, nestátních organizacích. V západních zemích EU je to již léta důvodem k odchodu z funkce...R^

+7/0
16.6.2013 11:07

J57a35r26o29s43l39a62v 32J65o35n77á51š 4208544742505

Souhlasím, ale nemusí se kolem toho dělat takový tyjátr s jakýmisi záhadnými stovkami milionů korun a desítkami kilogramů zlata, které se předhodí veřejnosti, aniž by se řeklo, u koho byly nalezeny. Zavání to, zavání...

0/−3
16.6.2013 12:36

R35a90d69e88k 86J41a94n62č56a57ř21í76k 7511794208

Pokud lze změnit poslancův pevně avizovaný názor (vytrubovaný do médií) a tedy ho přimět k hlasování či nehlasování úplatou, pak to lze změnit jakoukoliv úplatou tedy i penězi. Pak lze změnit názor a rozhodnutí každého úředníka penězi, zrušmě tedy stíhání korupce jako takové. Pokud nám to tvrdí premiér a některá servilní média této země, tak je to velmi smutný obrázek, pokud bychom si to mysleli ale my samotní, tak už bychom měli velmi a opravdu velmi nízká kritéria.

+5/0
16.6.2013 10:55

J66a38r50o12s70l89a63v 49J90o13n23á74š 4398714392405

Nerušme korupci, ale stíhejme ji důsledně, ne pouze, když se to někomu hodí. Po Rathově kauze jsem měl zato, že se blýská na lepší časy. Ale gripeny spí, pandury spí, MUS museli začít soudit až Švýcaři, a vytahují se takovéhle "prkotiny".

0/0
16.6.2013 12:39

M31i48c51h44a55l 55M51a64j10n76u15š 8520902590519

Drazí přátelé, většina z vás je především nesmírně naivních! Média by měla psát v zájmu lidí, politici by měli pracovat pro lidi atd. bla bla... Bohužel se to absolutně neslučuje s politickou a mediální realitou. Politika je naprosto samostatná entita, samostatná realita v zásadě nezávislá na vnějším světě. Je to svět sám pro sebe, kde platí zcela jiná pravidla, než ve světě obyčejných lidí. Myslíte si, že někdo z nich jde do práce s tím, že bude pomáhat lidem? Politikaření je politikaření, nehledejte v tom žádné normativní či etické zásady. Můj názor je, ať si tam vyměňují pozice, jaké chtějí, hlavně ať stát funguje tak, jak má, a neomezuje moji svobodu. Hypotetická otázka: kdyby za vámi někdo přišel "Tady máte, stačí jeden podpis a dostanete x milionů nebo teplé místečko ve státním podniku za dobré peníze!", kdo z vás by reálně odmítl? Sáhněte si do svědomí... Samozřejmě netvrdím, že je to správné; jen se zamýšlím nad realitou a odmítám být naivní.

+1/−2
16.6.2013 10:54

D64a36v84i74d 79U30r89b34a59n 1325767949

Castecne mate pravdu, jde o to, ze ocekavat, ze "stat bude fungovat jak ma" nebo to o "svobode" je utopie. Politici a obcane to jsou dva na sobe zavisle subjekty, rekneme, ze politici jsou sefove a obcane jsou podrizeni, oba tabory se navzajem existencne potrebuji. Je to spis o tom, jaky tabor tomu druhemu co povoli a to uz je na sikovnosti/aktivite osob v obou taborech.

+1/0
16.6.2013 11:37

D25a11v63i40d 17K15r75á30l 1949376549658

je to naopak- občané jsou šéfové a politici jejich podřízení

+1/−1
16.6.2013 11:55

D61a45v59i78d 40U21r83b63a27n 1475937199

Ano, tak by to byt melo, ale neni, v tom je ten problem :)

+2/0
16.6.2013 12:01

J80a15r80o97s71l56a84v 39J54o87n34á91š 4708384312945

Pane Majnuši, politiku nevykonávají jenom poslanci, zastupitelé a členové politických stran. Politiku vykonává každý z nás. Až každý z nás začne tlačit na své poslance a nutit je ke kvalitní práci, nastane šance na zlepšení.

Zlodějům a korupčním nejvíc nahrává, když lidé jenom nadávají, a pak nad vším mávnou rukou. V tomto národě je takových lidí bohužel drtivá většina.

+1/0
16.6.2013 12:45

M32i96r98o74s49l25a11v 88H77ý49l 5945147399109

Naivní jste v prvé řadě vy. Jak by ten stát asi mohl fungovat, když politici nebudou pracovat pro blaho jeho občanů? Špatně, půjde to s ním od 10 k 5 a někde kolem čtyřky přijdete i o tu vaší svobodu, abyste nemohl remcat, až vám to dojde.

+1/0
16.6.2013 20:47

S49t44a94n82i41s45l58a90v 90R50o49s30e72c90k16ý 9385829181249

Nestačím se divit, kolik sedí v parlamentu, ve vládě a na vrcholovách orgánech univerzálních, ihned jinde použitelných odborníků...

+2/0
16.6.2013 10:52

L84u88c77i31e 92G29r13e64g85o92r41o55v45á 4944583156

Pane autore, nejsem první, kdo se zeptá - která většina si myslí, že politická korupce je normální? Většina politiků? Poslanců? Politologů? Voličů? V článku jsem se nic přesnějšího nedočetla.

+1/0
16.6.2013 10:46

V91í56t 21H47o40l54l82e75r 8357832422866

trafika není nic jiného než jiný název pro KORUPCI !

+4/0
16.6.2013 10:44
Foto

M27a80r62t64i15n 36Š17i17m30e41k 5405959482135

Já si dovolím tvrdit, že Bártovy půjčky jsou oproti zneužívání Vojenské rozvědky něčím takřka zanedbatelným

+1/−3
16.6.2013 10:41

R12a55d94o91m43í38r 26K78r67u96p38i35č48k59a 9154442440745

no kdyby nechala sledovat ruskeho prezidenta tak zcela urcite, ale zenu sveho milence, to mi zas az takove drama neprijde.

0/0
16.6.2013 13:05

M47a49r10t79i66n 33Z47u24b63a28t18ý 5526523183913

Kdo volil politiky? Voliči. Přejou si voliči trafiky? Ne. Tak není o čem diskutovat.

+1/−3
16.6.2013 10:29

P44a62v48e46l 18M14o73k88r88o55š 6249156101900

80% voličů si přeje létající pečené holuby a podle toho se chová...právo volit má i každý analfabet a těch je tady dost;-D

+2/−3
16.6.2013 10:39

P72a41v81e90l 40F25a80r79a 3645405405734

Nejhorší jsou individua, která jsou přesvědčená o své dokonalosti a moudrosti, že Mokroš? :-P

0/−1
16.6.2013 11:34

J35a84r73o69s75l61a75v 86Ř12e50z10n70í54k 7854911345930

Uvedu příklad. Třeba nějaké hazardní, tabáková nebo jakákoliv jiná firma si přeje prosadit nějaký zákon. Je to těsné, několik poslanců potřebuje obrátit na svoji stranu. Tak je možné, aby jim nabídla bohatě placená prestižní místa, oni se vzdají mandátu, nastoupí tam a zákon projde. To není úplatek?

+3/0
16.6.2013 10:26

O79n75d60r16e42j 71K86a92l71m72a53n 1610146874222

Peťa řikal, že to je normální politickej dýl :-P

+4/−1
16.6.2013 10:28
Foto

M60a43r44i97a36n 23V67e22l63a10s 9301275552885

Pan politolog si plete pojmy a dojmy. Něco jiného je hlasování dle partaje a něco jiného je vzdání se mandátu poslance. Obojí je ale v rozporu s ústavním slibem. Otázka zní, co je horší. Ani v jednom případě nebylo postupováno dle ústavy!![>-]!!

+9/0
16.6.2013 10:12

R66a45d45e15k 28U57r96b67a85n 3417234111261

Bohužel, rozdávání trafik je běžnou praxí nejen u nás, ale všude po světě. Kdyby se nám to povedlo zarazit, tak by to bylo velmi unikátní.

+9/0
16.6.2013 10:09

A24d57a86m 73R50y16c65h71l27ý 1728347229403

byl bych rád, kdyby autor článku definoval tu většinu, která si myslí, že je politika bez trafik nesmysl....všechny bych potom smocil ve vltavě a profackoval. Šířit takovéto názory je podle mne trestné

+9/−5
16.6.2013 10:02
Foto

V78l54a42s59t52i15m51i56l 65Č53á94p 3639451122798

Takzvane trafiky se udeluji jiz od nejnize postavenych obci, po kazdych volbach vitezove obsazuji posty v ruznych spolecnostech, a vzdy na tato mista prichazeji lide za odmenu, a je ted jedno co si pod pojmem odmena predstavujeme, delaji to strany parlamentni, strany neparlamentni ci mistni seskupeni ktrere vladnou v obcich krajich v parlamentu, pokud se toto stane trestne, kdo a jak rozhodne o obsazeni mista, budou dnes souzeni vsichni kteri prijali ruzna mista po volbach a to i zpetne do doby promlceni udajneho trestneho cinu?

+3/−1
16.6.2013 10:02

A46d42a28m 82R78y35c93h70l56ý 1448577989813

jsem v zastupitelstvu malé obce a žádnou trafiku opravdu nemám....

+3/0
16.6.2013 10:03
Foto

V64l54a15s65t59i84m97i54l 62Č43á84p 3579561302608

Netvrdim, ze ji mate, popisuji stav, ktery se zcela bezny od nejnize postavenych obci po parlament cr, ve vasi obci nemate nikoho koho jde volili na nejake misto spolecnosti ve ktere ma obec nejaky rozhidujici vliv ? Mozne to je, ale tim jste velkou vyjimkou

+2/0
16.6.2013 10:12

A22d83a92m 14R73y47c88h48l46ý 1398507829443

jsme malá obec, která nemá žádnou společnost ani firmu. spousta lidí tu soukromě podniká a na to dozorčí trasy nepotřebují

0/0
16.6.2013 10:40
Foto

J96i42ř76í 87K60a46l90á15č67e96k 8199816677941

Analogická situace ve sportu, který je rozšířený podobně jako politika, a to fotbal. Pokusy o ovlivňování výsledků existují už na úrovni těch nejnižších soutěží. V principu jde o jednání, které se neslučuje se základní myšlenkou sportovního zápolení a na nižších úrovních mohou být i úsměvné. S rostoucí úrovní hrají stále větší roli peníze a tlak na vítězství za každou cenu. Základní myšlenka  politiky - služba voličům - je na vysoké úrovni stejně vzácná jako projevy fair play ve vrcholovém sportu. Na ten fotbal se dá ale občas ještě koukat!

+1/0
16.6.2013 11:09

K88a84r96e32l 66C51h10r66a82s95t68i60n45a 4343134310315

Na dědině můžete dostat nanejvýš funkci obecního ponocného, ale troubit byste musel za své.

+1/0
16.6.2013 10:52

J62a51r30o65s12l96a93v 51J87o32n50á39š 4258964242875

Máte pravdu, pane Čápe. Třeba Miloš Zeman, když se stal premiérem, vyházel asi 250 šéfů státních firem, podniků a organizací a dosadil tam svoje přátele bez ohledu na jejich schopnosti.

Později dostal trafiku třeba Tvrdík. Co provedl s Českými aeroliniemi, je všeobecně známo.

+2/0
16.6.2013 12:50

J49a65r81o94s39l82a10v 47D38o81m41e62k 6569243699526

Je jasné, že se tak děje všude, ale pokud se to nebude trestat, tak se nix nezmění. Brát korupci jako normu je věc skandální,která nemá nikde ve světě obdoby. Lidi se musí začít bát. Za chvíli může Nečas říkat, že vražda je také norma a ve sněmovně mu za to budou tleskat.

0/0
16.6.2013 13:16

I26v76a52n79a 70P11á46t95k74o80v36á 1356123518934

Trafiky odrážejí kvalitu našich zákonů. Proto je nutné každý po schválení alespoň 5x upravit, popř. po volbách docela změnit. Tato nestabilita se odráží v ekonomice jako bumerang.

A opět zopakuji, co jsem napsala včera jinde. V Ústavě ani poslaneckém slibu nic o trafikách není. Naopak ve slibu je, že poslanec bude hlasovat podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Takže to shrňme, svědomí naši zákonodárci nemají a měli by opustit politiku nadobro. Nahrabáno mají myslím všichni dost.

+6/−2
16.6.2013 10:02

L56u12c78i49e 94G29r31e82g33o69r88o12v54á 4814343986

Přesně. Nebo snad někdo z nás volí ty lidi proto, aby tam hlasovali podle toho, čím je kdo uplatí? Chceme od nich kvalitní práci a oni zvedají ruce nebo skládají mandáty jen podle toho, co jim to přinese do kapsy. Výsledek podle toho vypadá. Do sněmovny už se nikdo nechce dostat proto, aby mohl něco měnit nebo pracovat v zájmu lidí, ale proto, aby mohl hrabat a kupčit. Vážně je to podle pana autora v pořádku? Podle mě ne.

+2/−1
16.6.2013 10:20

L71u55c97i58e 53G95r77e90g74o83r54o68v36á 4404153906

Navíc se to podle mě odráží i na fungování těch státních firem, v jejichž dozorčích radách ti korupčníci sedí. Copak (ne)hlasováním podle někoho jiného automaticky získávají KVALIFIKACI pro tuto práci? Stávají se náhle kompetentními pro dozorování firmy, jako je např. Aero? Nevědí o tom nic, firmy pak vedou "zu grunt" a dál tak mrhají státními penězi (viz například Tvrdík). Nezřídka je dovedou k "výhodné" privatizaci... Podle pana autora také v pořádku?

+1/−1
16.6.2013 10:28

P35a13v90e67l 36M92o85k28r55o87š 6509356881760

proč nekandidujete Vy? můžete to změnit..a přemluvte i paní Pátkovou a máme vyhráno

+1/0
16.6.2013 10:45

P47a33v28e82l 77F80a16r73a 3125805285334

A což takhle každému končícímu politikovi místo trafiky hned basu. Samozřejmě , že nejsou všichni vinni, ale běžný daňový poplatník se také předem považuje za opilce, když ho třeba zastaví policie na silnici a dává mu bezdůvodně dýchat! Tak ať se každý politik obhájí, že je čistej!

+1/−5
16.6.2013 9:59

P80e67t88r 26D90ö96r66f96l44e27r 6885479797267

Autor článku by si měl taky uvědomit, co znamená slovo většina. Taková trapná manipulace s veřejným míněním...

+5/−1
16.6.2013 9:58

M67i57l32o64u29š 39K67n56o10t75e86k 4304663122201

Kdo je to ta většina? Jeden narychlo podplacený politolog?

+8/−1
16.6.2013 9:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.