Diskuze

Karlovarský kraj má v plánu zrušit pět středních škol. Už příští rok

Náměstek hejtmana Karlovarského kraje Václav Sloup navrhuje zrušit pětici středních škol v regionu. Stát se tak má už příští rok v červnu. Seznam dvou gymnázií, učilišť a průmyslovky zahrnuje koncepce, kterou řadu měsíců tvořili krajští úředníci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RC

Jsem rád, když si přečtu spor učitelů (ZŠ vs. gympl) a mohu se klonit na tu či onu stranu. Ale to hlavní, co vnímám jako rodič, je jinde. Když např. v Aši nebude jediná střední škola, pak asi mým dětem nezbude než ji absolvovat jinde. A proto také můžu uvažovat, zda by nebylo lepší nebýt v Aši vůbec (kultura - velmi slabé, školství pouze základní, možnost pracovního uplatnění, slabší, atd.). Takže teď ke krajskému "geniálnímu" plánu: vylidněme nejen vesnice a obce, ale i menší města, vždyť by stačila 3 bývalá okresní města rozšířit, zkoncentrovat sem obyvatelstvo a infrastrukturu. Tím bychom totiž ušetřili mnohem více než na těch "blbých" 5-ti středních školách (zde 10 mil. za rok??). Vždyť pak nemusíme udržovat komunikace 2. a 3. tříd (traktor na pole projede i polní cestu), zbytečně rozvětvenou železniční síť (Kraslice jsou nadbytečné), a co provoz HZS (stačili by tím pádem jen 3 stanoviště v kraji, shodně záchranka, lékařské ambulance, hřbitovy, .... dosaďte si dle libosti). A teď, když si ten svůj blábol znovu přečtu, tak si mohu říci, že bych byl asi nejenom dobrým krajským radním, ale dost možná i hejtmanem, a také premiérská židle je volná (ale pozor, z této židle už možná není efektivním sídlem ani Cheb či Sokolov!!!!!!).

Takže závěrem: pokud páni géniové ve vedení kraje budou takovými "odborníky" jako dosud (jedno, zda vpravo či vlevo), pak se nejspíš budu muset stěhovat (pro jistotu) alespoň do Prahy, ale tutovkou bude pouze Brusel.

0 0
možnosti

Připravované rušení středních škol je celkem logické. Kraj postavil dvě monstrozní školy, pro které potřebuje nové studenty. Ty se musí dodat z menších měst a ze zrušených škol. O peníze tu sice jde, ale především tu jde o naplněnost velkých krajských škol. Malá města budou mít smůlu i při hlasování, neboť jejich krajské zastupitele přehlasují zastupitelé velkých měst.

Jinou kapitolou jsou pak obě navrhovaná gymnázia. Osmiletá gymnázia ve městech do 15 - 20 000 obyvatel jsou absolutní nesmysl. Jak gymnázia, tak základní školy učí podle stejných rámcových programů a mají stejné výstupy. Jedná se jen o umělou koncentraci studijnějších typů žáků a o devastaci základek. Je jistě humorná představa, že by Cheb se 30 000 obyvateli měl mít stejný počet gymnazistů jako Aše nebo Chodov. Ono 30 žáků v Aši nebo Chodově tvoří až 20% populačního ročníku, zatímco v Chebu jen 8%. Což znamená, že základky ve velkých městech zdaleka nejsou tak postižené odchodem žáků na osmileté gymnázium. A bohužel škola se třídami o 15 žácích je nefinancovatelná.

A v tom je zakopán pes všech menších měst a jejich středních škol. Gymnázia byla vysvětlena, odborné školy zase nemohou konkurovat a přitáhnout žáky z velkých měst, neboť nemohou nybídnout specializované obory. A nezanedbatelnou je také zájem žáků odejít z malých měst (kde lišky dávají dobrou noc) do větších center s lepšími možnostmi kulturních a sportovních vyžití.

Ať tak nebo tak, myslím, že uvedené školy drží v ruce Černého Petra.

2 0
možnosti

Jen si dovolím poznámku k ŠVP. Nemáte tak úplně pravdu. Rámcové programy určují minimální požadované znalosti. To znamená, že děti musí mít po ukončení devítileté docházky určité minimální znalosti a je jedno, kde ji absolvují. V praxi je to tak, že rámcový plán gymnázia je nastaven náročněji ( pro studijní typy dětí) a to samé u základní školy nejde. Ta musí zohlednit každého, čili i nestudijní typy dětí. Mám zkušenosti z dobré základky, nyní učím na osmiletém gymnáziu. Znalosti se nedají vůbec srovnávat. Ale platí, že taková škola není pro každého a že každá možnost má pro i proti. Učila jsem i na zmiňované nejdecké střední. To je opravdu špatně. Proti její "učňovské"  části nic nemám. Jen tvrdím, že potřebujeme kvalitní a šikovné řemeslníky, lhostejno, že nemají maturitu, protože si práci najdou či ona je. Ale určitě nepotřebujeme podprůměrné maturanty, končící v továrnách u pásů či na úřadech práce v jejich evidenci.

3 0
možnosti
JD

O šetření nejde. Jde jen o to, aby se platilo IŠSTE, kam se vrátí hejtman po skončení svého působení.

Že tato škola dlouhodobě neprodukuje kvalitní studenty je každému známé.

Kdyby se zavřel tento moloch, tak by mohlo být otevřeno i více středních škol v kraji.

To, co tam vyvádějí komunisti je děs běs.

Na druhé straně by se měl někdo ve školství zamyslet a zrušit střední školy od šesté třídy. Většina rodičů si myslí, že jejich děti musí jít po páté třídě základky na gympl.

Je to nesmysl a někdo už by toto měl zrušit.

6 0
možnosti

Pane Domku, při vší úctě si nemyslím, že máte úplně pravdu. IŠSTE dobře, je to velká škola a tak trochu Novotného malá domů. O tom žádná. Nevím, jak to myslíte, že neprodukuje kvalitní studenty. Ze školy by měli odcházet kvalitní absolventi, ideálně se znalostmi, které jsou poptávané na trhu práce. Systém je špatně nastaven hned od začátku, financování na "hlavu" je špatně a je přirozené, že při nedostatku dětí přijmou školy každého, kdo má hlavu, nohy a ruce. Nemůže se nikdo divit. Druhý problém je, že se vytvořila umělá poptávka po maturitách i pro ty obory, kde není naprosto potřeba.  Běžně narazíme na elektrikáře s maturitou, který neví co se zásuvkou ... :- (

S tím souvisí i její kvalita, respektive nekvalita a nekvalita těchto absolventů. Právě škola, o které se zmiňuje autor článku a háji ji ředitel Dvořáček je krásná ukázka českého školství. Průměrní či podprůměrní studenti zde s obtížemi maturují, aby skončili v nejdeckém Witte u pásu. Studují léta zbytečně, znalosti mají zoufalé, maturitu ke svému profesnímu životu vůbec nepotřebují, jen nepatrná část z nich je nadaná či vyspěje během studia a pokračuje na VŠ. Ostatní jsou zde jen proto, že se zde jednoduše dostanou ke svatému grálu naší doby - maturitě! " Sice nevalné hodnoty, ale koho to zajímá, že.  O znalosti či dovednosti přece nejde, hlavně že mám ten papír ! Co naplat, že je moje angličtina ( němčina ..) zoufalá, čeština či matematika jen o trochu lepší než na konci povinné docházky ... "  A uplatnění na trhu práce? Opravdu častěji tovární hala, policie ČR a podobné než další studium či kancelářská práce.  A bohužel, míst je skutečně na počet dětí příliš, provoz škol drahý a dlouhodobě je to luxus, na který prostě nemáme. Pak je to o tom, že není ve školách pořádný nábytek, počítače zastaralé, tisknu či kopíruji tak, že běhám ze 4.patra do přízemí a zpátky - na další tiskárny nejsou peníze. Není na kvalitní pomůcky, učebnice ... a vůbec si nedovoluji mluvit o platech. Podfinancování je strašné.

1 2
možnosti

Tak doufám, že molochy ne, ale nynější situace není financovatelná. Míst je skutečně nadbytek a redukce je naprosto v pořádku. Pořád jsem přemýšlela, proč jen ten Novotný neskoncuje se Sloupem a že mu nevadí, že se veřejně ztrapnil, když proti němu vystoupil a on stále náměstkuje. Pěkně to do sebe zapadá. ČSSD přece žádné školy rušit nebude, na špinavou a nepopulární, i když v tomto případě žádoucí, práci má komunisty. Už se těším na stávkové a podpisové akce třeba v Nejdku a nesmyslné argumenty o dojíždění studentů do školy mimo Nejdek. Jsem ráda, že panu řediteli školy leží na srdci finanční situace rodin studentů a žáků. Jen by bylo dobré hrát fér a zmínit ranní plné autobusy směrem do Nejdku a nebo třeba děti bydlící na internátě. Každý přece ví, že přímo z Nejdku je ve škole výrazná menšina žáků či studentů. Kdyby mluvil o pracovních místech pro stávající zaměstnance nebo tradici, tak prosím. Ale takhle?

1 1
možnosti

Ňejdecká škola má jako jediná šanci přežít. Za ni se postaví Witte a kraj couvne, neboť by nedostával sponzorské dary. To už dalo vedení společnosti jasně najevo. Absolutně out je dle mého Loket. Je mimo hlavní vlakové a autobusové spoje a 10 km od něj stojí moderní obrovský školní moloch. Je s podivem, že si to ve škole a ve městě neuvědomili v době, kdy se začalo se stavbou ISŠTE. A z Chodova je to zase pár kilometrů dolů do Varů. Tam budou mít asi taky smůlu ...

2 0
možnosti
MD

takže budeme dále tvořit integrované molochy, pro stovky žákůRv

3 0
možnosti
LE

To je přece dávno známo, že víc žáků ve třídě se víc naučí!;-D

3 2
možnosti