Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Matematiku přitvrdit, radí po fiasku maturantů bývalý ředitel gymnázia

Poté, co pětina studentů nezvládla maturitu z matematiky, se objevily hlasy, že byla příliš těžká. Bývalý ředitel pardubického gymnázia Josef Kubát má jiný recept než snížit nároky. Zvýšit je.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B67e69d83ř79i16c74h 73T39o24t43h 4948709887187

jojo, pouze kvalita výuky zvýší vědomosti....ale kdo bude učit, každý kantor, pokud to jde ze školství utíká za lepším platem

0/0
13.6.2013 12:25

M60a73r63t41i18n 94P54a46u68l 4614809311607

Pan ředitel mi mluví z duše. Nač týrat učně maturitou, copak mě u instalatéra zajímá, jestli uměl u maturity goniometrický rovnice?

A průšvih začíná už u násobilky, která se chtěj nechtěj musí nabiflovat do té míry, aby děti věděly, že to a to číslo je něčeho násobek a jak se dá rozložit.

Pokud neumějí násobilku, neznalost zlomků je pak už jen důsledek a algebra a písmenka úplná tragédie.

Vše završuje módní póza, když se studenti chlubí, že neumějí matiku, jako by tato neschopnost byla nějakou vstupenkou do společenského ráje.

+1/0
13.6.2013 9:30

J67a30r40d35a 37C73h44o57v76a10n13e51c 6871855523629

Velmi správně to pan ředitel říká.

Naprosto s ním souhlasím.

A dodávám jen, že se musí radikálně zvýšit hodinová dotace výuky matematiky.

+1/−1
13.6.2013 8:49

M69a40r21i92e 31Z95e98l53e78n23á 2454271319101

Tenhle stát by se měl už konečně rozhodnout, zda je pro něj důležitější mít rekordní počet absolventů škol nebo menší počet lidí skutečně vzdělaných. Zatím tvrdošíjně obhajuje první variantu a proto snižuje soustavně laťku náročnosti. Bohužel.¨

Rv

+4/−1
13.6.2013 7:41

P31a98v83e24l 16N18o83v17á66k 6961546609831

Jsem pro přitvrzení maturit všeobecně - ne jen z matematiky ........ bylo by dobře , kdyby maturita byla skutečně zkouškou dospělosti a ne pouze cárem papíru za docházku do školy jak tomu doposud bylo ......... velmi dobře si pamatuji kolegy v práci , kteří vybírali školu pro svoje děti podle toho, kde maturity rozdávali bez nároku na znalosti ;-)

+2/−1
13.6.2013 7:04

J72a60r88o29s19l12a83v 98M31o68u37r38e70č31e85k 1550236387268

Ten pán tom rozumí. Je třeba jedna úroveň matematiky a školy, které ji nezvládnou, ať maturitu studentům nenabízejí, stejně jim je na houby.

+1/0
13.6.2013 7:01

V78l14a66d72i79m43í77r 61M73a24ř48í70k 6224359922893

Matematiku se nelze naučit jako básničku, ta se musí pochopit! A je základem veškeré logiky. Takže HOUŠŤ A VĚTŠÍ KAPKY! Panu profesorovi!!R^

+4/−1
13.6.2013 0:39

V93a36š24e47k 11Ř10í39h55a 2843443868972

S panem učitelem plně souhlasím jen bych doplnil reformu o značné zredukování počtu gymnázií.

+3/−1
13.6.2013 0:26

J52o67s37e34f 18D92r56á31s56a38l 2684155461

když jsem studoval před 30 lety, tak byly na okrese 2 gymply a na prumce nás bylo 200 v ročníku. Teď je těch gymplů 5 a na té samé prumce je v ročníku 50 studentů

+2/0
13.6.2013 6:41

P54a88v67e57l 94H91o65l29e11k 1113872730

Maturita na ucnaku je pitomost, když už, tak jedině na nástavě po vyuceni.

+6/0
13.6.2013 0:17

K77a73r21e87l 44P55o79k11o30r55n21ý 8458146422465

Až na paskvil růst poklesu je funkce rostoucí, naprosto trefil hřebíček na hlavičku. Problém je že se to ví už dlouho ale nikde se to neaplikuje.

+3/−3
12.6.2013 16:14

M67a47r96t55i41n 64P52a83u66l 4264869901157

To není paskvil, ale bonmot. A matematicky správný. ;-)

+1/0
13.6.2013 9:33

T94o32m66á35š 45Š43t25e81c 4208670935227

Plne súhlasím s jednou poznámkou: málokto je taký blbec, aby po piatich rokoch štúdia na PedF (nedajbože Matfyze) šiel za 22 hrubého učiť (s perspektívou pomalého rastu na 27 za 25 rokov praxe). Porovnanie s inými podobne náročnými profesiami a podobne náročnými VŠ (medicína, právo, prírodné vedy)? Z toho vychádza aj nezáujem o učiteľské obory a že tie slúžia iba ako núdzovka, keď sa človek inam nedostane.

+3/−1
12.6.2013 11:59

V35a44š36e98k 77Ř32í53h62a 2543963818132

největším problémeme jsou studenti co jdou školu studovat jen aby měli s co nejměnší dřinou co největší peníze.

+2/0
13.6.2013 0:28

J55a56r18d34a 88C53h70o57v64a73n15e96c 6871845103699

To není tak úplně pravda.

Rozpočítáte-li učitelský plat na hodinový, vyjde Vám, že jde o jednu z nejlépe placených profesí.

Problémem je, že se do školství tlačí hlavně ženy, a to velmi silně. Ony to dělají proto, že je to profese velmi dobře zkloubitelná s péčí o rodinu -- když mají prázdniny děti, má volno i maminka, a to ony velice oceňují (a je to logické, není se čemu divit). Jenomže tím vzniká ve školách prostředí, v němž málokterý muž dlouhodobě vydrží - a tak utíkají a školství se dále feminizuje.

+2/0
13.6.2013 8:54

T26o63m57á78š 13Š43t16e29c 4268840885937

Doporučujem si to skúsiť. 22 hodín priamej pedagogickej činnosti, dozory, konzultácie, doskúšavanie, domáca príprava, opravovanie písomiek. A áno, nie každý tým strávi viac ako 40 h týždenne, ale flákať sa dá každá práca a je len na zamestnávateľovi, ako si to postráži, a na svedomí človeka ako k tomu pristupuje.

0/0
13.6.2013 10:47

M42a38r59t96i49n 62P79a88u35l 4894929651967

Tak proč ten blbec nešel na studovat architekturu, práva nebo na medicínu? ;-)

+1/0
13.6.2013 9:35

M46a57r60t39i38n 20F91u31r82i46k 2902495136101

Už je dávno v důchodu, ale tisícům mladým lidem chce ještě dále nesmyslně obtěžovat život. Matematika je naprosto k ničemu pro člověka, který se jí živit nebude a takový ty kecy o logice a myšlení, to je jen pohádka. O úspěšném životě rozhodují naprosto jiné vlastnosti, než nějaká znalost matematiky.

+1/−21
12.6.2013 10:09
Foto

J21a49n 87P18a13v64e75l24k35a 3236189577

No když v dnešní době je zcela běžné, že mzdová účetní dostane exekuční příkaz že má někomu srazit ze mzdy 20.000,- Kč, tak je to velký problém. První problém byl jak spočítat srážku (beru, že v tom zákoně je to hloupě napsaný, ale dá se to vysvětlit). A když se jí podaří tohle vysvětlit, tak to často počítá špatně. Přitom jd eo operace typu jedno číslo odečíst od druhého a výsledek podělit jiným číslem. Takže matematika základní školy a je s tím neskonalej problém. Vrchol pro mě byl, když mi volala mzdová účetní, že dostala příkaz na srážku 20.000,- Kč, srazila mu už 12.000,- Kč, kolik má tedy srazit? Spočítal byste to? A nedělám si legraci.

+5/0
12.6.2013 12:13

J35a14n 20P44i36k70a90r80t 4662850543896

Pane Furik, a kdyz se na to divate takto, ktery predmet je vlastne dulezity? Dejepis? Cestina? Chemie? Fyzika? K cemu proboha. Vy byste vlastne do skoly vubec nemusel. Jste klasicky zastupce ucebniho oboru hazeni lopatou. Vite ale pouzivate mobil, televizi, auto... Budete se divit ale tem lidem co to pro Vas vynalezli a vyrabeji se matika docela hodi. p

+5/0
12.6.2013 14:48

P86e74t95r 71S59c91h68ö57n 7463626682483

no a o těch co je pro ně matematika k ničemu, tak o těch si pak čteme tady v článcích "naletěli podvodníkům" :-)

+3/0
13.6.2013 0:11

J46a80r88o11s30l31a31v 47M30o80u83r87e21č48e19k 1290576317428

Pane Furiku říkáte blbosti !

+2/0
13.6.2013 7:03

M35a93r96t31i38n 67P13a64u43l 4534609201727

On cestou k tomu důchodu hodně naučil, hodně metod vyzkoušel, hodně ztracených případů vycepoval aspoň tak, aby prošli.

Když ti škola nejde, tak si prostě přiznej, že jsi hloupej jako troky a neodvolávej se na tisíce mladých lidí. ;-D

+2/0
13.6.2013 9:39

D45a70n96a 54T81u88č59k44o63v17á 6683169894183

Vystudovala jsem PdF Matematika-Informatika pro 2.st. 

Neučím, jelikož ani s touto aprobací jsem nesehnala místo. Ač na jedné ze základních škol, na kterou jsem chtěla jít, měli pouze 1 aprobovaného učitele matematiky a učitele s aprobací informatika ani jednoho. Bylo mi řečeno, že dalšího učitele nepotřebují, poté jsem se dozvěděla, že přijali učitelku s aprobací angličtina-francouzština!!?? Není se čemu divit, že kvalita výuky se snižuje ... např. to, že na jmenované škole učil matematiku učitel s aprobací fyzika-základy techniky, bych ještě pochopila, ale jak ji mohla učit učitelka s aprobací dějepis-společenské vědy, to nepochopím!!

Souhlasím s tím, že dnes má maturitu "úplně každý" a je potřeba to změnit. Věřím, že i na učňovských oborech se najdou lidi, kteří na maturitu mají, pokud jí chtějí, tak to ale budou muset dokázat ... nástavba a ukažte se ... jak to bylo dřív.

+8/0
12.6.2013 9:08

F60r20a81n49t98i24s29e43k 54M48i59k59e43s 8263667860922

Samozrejme proc na ucnovskych oborech maturita? Kdyz ja jsem maturoval to bylo v r.1959 matematika byla povinna a ucili nas absolventi z PdF UK . Mohu rict, ze jsme ji dost umeli a k tomu deskriptivni geometrie. Kdyz jsem potom studoval na VSCHT, s matematikou jsem nemel problem. Problemy meli kolegove z chemickych prumyslovych skol kteri umeli trochu lepe titrovat, ale meli problemy s upravou zlomku. Skoncilo nas 50%. Matematika je zaklad vseho a podle toho ji musi byt venovana nalezita pozornost. Patri k zakladnimu vzdelani. Za nas zadne ucebni obory s maturitou nebyly.

+3/0
12.6.2013 9:48

P69e69t21r 51S49c50h64ö47n 7673706972703

no jo, my měli matiku taky povinnou a přišlo nám to normální :-)

+2/0
13.6.2013 0:13

P85e37t24r 48N58i52v53n61i14c60k95ý 3532124265577

Souhlas. Maturita na učňácích je nesmysl. Kdo chce, ať si udělá nástavbu na nějaké střední škole.

.

Je zoufalé, že školství je pro politiky až poslední priorita. Vždycky se rvou o vnitro a armádu (moc), o finance a sociální věci (obrovský rozpočet), zatímco školství, zdravotnictví a kultura je na pokraji zájmu (moc práce, změny nakrknou příliš mnoho voličů a malý rozpočet, prostě opruz).

+2/0
12.6.2013 9:49

J93a32k55u43b 77K76o24s 4987460770657

Moje známá, učitelka matematiky na střední škole, tvrdí, že ve čtvrtém ročníku končí látkou. kterou před dvaceti lety vysvětlovala v druhém ročníku. Ve středoškolských třídách se zvyšuje podíl žáků,kteří dosáhli v matematice stropu své vzdělatelnosti. Samozřejmě to není tím, že by žáci byli hloupější, ale v devadesátých letech se rozhodlo, že máme málo středoškoláků a vysokoškoláků. Tak přibylo škol a nároky musely zákonitě dolů. Který ředitel by podřezal větev škole přísností a nároky, když její existence závisí od naplněnosti žáků? S oblibou říkám, že než trápit masy dětí a učitelů maturitou, bylo by už jednodušší ji udělovat, jako občanství, při narození.

+4/0
12.6.2013 9:53

J21a68k26u12b 40K52o31s 4727670200447

S panem ředitelem naprosto souhlasím.

+12/−1
12.6.2013 8:41

L20u83d73m22i35l87a 19O72l67š49á32k92o69v25á 1228378298935

Také souhlasím. Můj syn (13 let) to taky s přehledem dal.

+3/−1
12.6.2013 9:25
Foto

J70a38n 77P70a92v40e83l44k12a 3296539327

Taky, sice mě neučil, ale měl jsem tu čest se s ním setkat a rozumnějšího člověka jsem neviděl.

+8/−1
12.6.2013 12:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.