Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Matematiku přitvrdit, radí po fiasku maturantů bývalý ředitel gymnázia

Poté, co pětina studentů nezvládla maturitu z matematiky, se objevily hlasy, že byla příliš těžká. Bývalý ředitel pardubického gymnázia Josef Kubát má jiný recept než snížit nároky. Zvýšit je.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B84e84d65ř74i70c49h 47T72o44t48h 4258439567107

jojo, pouze kvalita výuky zvýší vědomosti....ale kdo bude učit, každý kantor, pokud to jde ze školství utíká za lepším platem

0/0
13.6.2013 12:25

M92a47r57t15i96n 72P64a54u35l 4264349591217

Pan ředitel mi mluví z duše. Nač týrat učně maturitou, copak mě u instalatéra zajímá, jestli uměl u maturity goniometrický rovnice?

A průšvih začíná už u násobilky, která se chtěj nechtěj musí nabiflovat do té míry, aby děti věděly, že to a to číslo je něčeho násobek a jak se dá rozložit.

Pokud neumějí násobilku, neznalost zlomků je pak už jen důsledek a algebra a písmenka úplná tragédie.

Vše završuje módní póza, když se studenti chlubí, že neumějí matiku, jako by tato neschopnost byla nějakou vstupenkou do společenského ráje.

+1/0
13.6.2013 9:30

J57a23r94d65a 45C87h87o84v20a81n46e16c 6511685323719

Velmi správně to pan ředitel říká.

Naprosto s ním souhlasím.

A dodávám jen, že se musí radikálně zvýšit hodinová dotace výuky matematiky.

+1/−1
13.6.2013 8:49

M45a51r13i19e 11Z80e14l84e48n74á 2424521599671

Tenhle stát by se měl už konečně rozhodnout, zda je pro něj důležitější mít rekordní počet absolventů škol nebo menší počet lidí skutečně vzdělaných. Zatím tvrdošíjně obhajuje první variantu a proto snižuje soustavně laťku náročnosti. Bohužel.¨

Rv

+4/−1
13.6.2013 7:41

P40a24v59e90l 34N77o77v12á37k 6551706899211

Jsem pro přitvrzení maturit všeobecně - ne jen z matematiky ........ bylo by dobře , kdyby maturita byla skutečně zkouškou dospělosti a ne pouze cárem papíru za docházku do školy jak tomu doposud bylo ......... velmi dobře si pamatuji kolegy v práci , kteří vybírali školu pro svoje děti podle toho, kde maturity rozdávali bez nároku na znalosti ;-)

+2/−1
13.6.2013 7:04

J11a51r63o38s50l92a19v 82M22o24u58r40e53č38e55k 1890136447378

Ten pán tom rozumí. Je třeba jedna úroveň matematiky a školy, které ji nezvládnou, ať maturitu studentům nenabízejí, stejně jim je na houby.

+1/0
13.6.2013 7:01

V27l78a66d86i24m27í89r 53M68a17ř94í42k 6294889782613

Matematiku se nelze naučit jako básničku, ta se musí pochopit! A je základem veškeré logiky. Takže HOUŠŤ A VĚTŠÍ KAPKY! Panu profesorovi!!R^

+4/−1
13.6.2013 0:39

V30a19š34e48k 43Ř75í54h26a 2643283478952

S panem učitelem plně souhlasím jen bych doplnil reformu o značné zredukování počtu gymnázií.

+3/−1
13.6.2013 0:26

J31o86s98e91f 27D53r20á53s24a37l 2464475951

když jsem studoval před 30 lety, tak byly na okrese 2 gymply a na prumce nás bylo 200 v ročníku. Teď je těch gymplů 5 a na té samé prumce je v ročníku 50 studentů

+2/0
13.6.2013 6:41

P33a11v87e79l 94H68o60l90e17k 1463652630

Maturita na ucnaku je pitomost, když už, tak jedině na nástavě po vyuceni.

+6/0
13.6.2013 0:17

K10a61r71e62l 12P67o76k30o68r65n68ý 8248766872185

Až na paskvil růst poklesu je funkce rostoucí, naprosto trefil hřebíček na hlavičku. Problém je že se to ví už dlouho ale nikde se to neaplikuje.

+3/−3
12.6.2013 16:14

M44a64r34t83i70n 37P24a42u87l 4744309951677

To není paskvil, ale bonmot. A matematicky správný. ;-)

+1/0
13.6.2013 9:33

T55o87m83á31š 44Š91t65e81c 4578510565597

Plne súhlasím s jednou poznámkou: málokto je taký blbec, aby po piatich rokoch štúdia na PedF (nedajbože Matfyze) šiel za 22 hrubého učiť (s perspektívou pomalého rastu na 27 za 25 rokov praxe). Porovnanie s inými podobne náročnými profesiami a podobne náročnými VŠ (medicína, právo, prírodné vedy)? Z toho vychádza aj nezáujem o učiteľské obory a že tie slúžia iba ako núdzovka, keď sa človek inam nedostane.

+3/−1
12.6.2013 11:59

V25a78š40e64k 85Ř20í90h86a 2333953668322

největším problémeme jsou studenti co jdou školu studovat jen aby měli s co nejměnší dřinou co největší peníze.

+2/0
13.6.2013 0:28

J74a37r48d67a 73C95h41o16v98a31n42e83c 6431345323219

To není tak úplně pravda.

Rozpočítáte-li učitelský plat na hodinový, vyjde Vám, že jde o jednu z nejlépe placených profesí.

Problémem je, že se do školství tlačí hlavně ženy, a to velmi silně. Ony to dělají proto, že je to profese velmi dobře zkloubitelná s péčí o rodinu -- když mají prázdniny děti, má volno i maminka, a to ony velice oceňují (a je to logické, není se čemu divit). Jenomže tím vzniká ve školách prostředí, v němž málokterý muž dlouhodobě vydrží - a tak utíkají a školství se dále feminizuje.

+2/0
13.6.2013 8:54

T16o59m91á18š 74Š68t91e96c 4598550775827

Doporučujem si to skúsiť. 22 hodín priamej pedagogickej činnosti, dozory, konzultácie, doskúšavanie, domáca príprava, opravovanie písomiek. A áno, nie každý tým strávi viac ako 40 h týždenne, ale flákať sa dá každá práca a je len na zamestnávateľovi, ako si to postráži, a na svedomí človeka ako k tomu pristupuje.

0/0
13.6.2013 10:47

M43a71r71t88i65n 19P92a94u33l 4914849251457

Tak proč ten blbec nešel na studovat architekturu, práva nebo na medicínu? ;-)

+1/0
13.6.2013 9:35

M56a38r82t93i95n 39F62u97r83i36k 2402865916631

Už je dávno v důchodu, ale tisícům mladým lidem chce ještě dále nesmyslně obtěžovat život. Matematika je naprosto k ničemu pro člověka, který se jí živit nebude a takový ty kecy o logice a myšlení, to je jen pohádka. O úspěšném životě rozhodují naprosto jiné vlastnosti, než nějaká znalost matematiky.

+1/−21
12.6.2013 10:09
Foto

J82a40n 88P21a94v22e97l43k37a 3416759747

No když v dnešní době je zcela běžné, že mzdová účetní dostane exekuční příkaz že má někomu srazit ze mzdy 20.000,- Kč, tak je to velký problém. První problém byl jak spočítat srážku (beru, že v tom zákoně je to hloupě napsaný, ale dá se to vysvětlit). A když se jí podaří tohle vysvětlit, tak to často počítá špatně. Přitom jd eo operace typu jedno číslo odečíst od druhého a výsledek podělit jiným číslem. Takže matematika základní školy a je s tím neskonalej problém. Vrchol pro mě byl, když mi volala mzdová účetní, že dostala příkaz na srážku 20.000,- Kč, srazila mu už 12.000,- Kč, kolik má tedy srazit? Spočítal byste to? A nedělám si legraci.

+5/0
12.6.2013 12:13

J50a38n 98P29i31k44a56r61t 4452850963106

Pane Furik, a kdyz se na to divate takto, ktery predmet je vlastne dulezity? Dejepis? Cestina? Chemie? Fyzika? K cemu proboha. Vy byste vlastne do skoly vubec nemusel. Jste klasicky zastupce ucebniho oboru hazeni lopatou. Vite ale pouzivate mobil, televizi, auto... Budete se divit ale tem lidem co to pro Vas vynalezli a vyrabeji se matika docela hodi. p

+5/0
12.6.2013 14:48

P30e92t78r 98S17c40h83ö96n 7123356612163

no a o těch co je pro ně matematika k ničemu, tak o těch si pak čteme tady v článcích "naletěli podvodníkům" :-)

+3/0
13.6.2013 0:11

J22a95r71o27s11l28a95v 16M29o55u10r63e78č62e90k 1830346557768

Pane Furiku říkáte blbosti !

+2/0
13.6.2013 7:03

M84a40r67t27i26n 23P89a13u52l 4444739481877

On cestou k tomu důchodu hodně naučil, hodně metod vyzkoušel, hodně ztracených případů vycepoval aspoň tak, aby prošli.

Když ti škola nejde, tak si prostě přiznej, že jsi hloupej jako troky a neodvolávej se na tisíce mladých lidí. ;-D

+2/0
13.6.2013 9:39

D32a86n32a 59T27u54č42k48o78v77á 6543299394103

Vystudovala jsem PdF Matematika-Informatika pro 2.st. 

Neučím, jelikož ani s touto aprobací jsem nesehnala místo. Ač na jedné ze základních škol, na kterou jsem chtěla jít, měli pouze 1 aprobovaného učitele matematiky a učitele s aprobací informatika ani jednoho. Bylo mi řečeno, že dalšího učitele nepotřebují, poté jsem se dozvěděla, že přijali učitelku s aprobací angličtina-francouzština!!?? Není se čemu divit, že kvalita výuky se snižuje ... např. to, že na jmenované škole učil matematiku učitel s aprobací fyzika-základy techniky, bych ještě pochopila, ale jak ji mohla učit učitelka s aprobací dějepis-společenské vědy, to nepochopím!!

Souhlasím s tím, že dnes má maturitu "úplně každý" a je potřeba to změnit. Věřím, že i na učňovských oborech se najdou lidi, kteří na maturitu mají, pokud jí chtějí, tak to ale budou muset dokázat ... nástavba a ukažte se ... jak to bylo dřív.

+8/0
12.6.2013 9:08

F46r26a55n58t50i34s50e31k 47M93i79k57e36s 8973747600422

Samozrejme proc na ucnovskych oborech maturita? Kdyz ja jsem maturoval to bylo v r.1959 matematika byla povinna a ucili nas absolventi z PdF UK . Mohu rict, ze jsme ji dost umeli a k tomu deskriptivni geometrie. Kdyz jsem potom studoval na VSCHT, s matematikou jsem nemel problem. Problemy meli kolegove z chemickych prumyslovych skol kteri umeli trochu lepe titrovat, ale meli problemy s upravou zlomku. Skoncilo nas 50%. Matematika je zaklad vseho a podle toho ji musi byt venovana nalezita pozornost. Patri k zakladnimu vzdelani. Za nas zadne ucebni obory s maturitou nebyly.

+3/0
12.6.2013 9:48

P79e67t77r 76S55c13h72ö39n 7913166972163

no jo, my měli matiku taky povinnou a přišlo nám to normální :-)

+2/0
13.6.2013 0:13

P48e87t25r 76N73i57v92n93i49c97k65ý 3832914525117

Souhlas. Maturita na učňácích je nesmysl. Kdo chce, ať si udělá nástavbu na nějaké střední škole.

.

Je zoufalé, že školství je pro politiky až poslední priorita. Vždycky se rvou o vnitro a armádu (moc), o finance a sociální věci (obrovský rozpočet), zatímco školství, zdravotnictví a kultura je na pokraji zájmu (moc práce, změny nakrknou příliš mnoho voličů a malý rozpočet, prostě opruz).

+2/0
12.6.2013 9:49

J89a56k67u87b 46K97o85s 4507610540437

Moje známá, učitelka matematiky na střední škole, tvrdí, že ve čtvrtém ročníku končí látkou. kterou před dvaceti lety vysvětlovala v druhém ročníku. Ve středoškolských třídách se zvyšuje podíl žáků,kteří dosáhli v matematice stropu své vzdělatelnosti. Samozřejmě to není tím, že by žáci byli hloupější, ale v devadesátých letech se rozhodlo, že máme málo středoškoláků a vysokoškoláků. Tak přibylo škol a nároky musely zákonitě dolů. Který ředitel by podřezal větev škole přísností a nároky, když její existence závisí od naplněnosti žáků? S oblibou říkám, že než trápit masy dětí a učitelů maturitou, bylo by už jednodušší ji udělovat, jako občanství, při narození.

+4/0
12.6.2013 9:53

J52a25k66u43b 35K44o45s 4987150630807

S panem ředitelem naprosto souhlasím.

+12/−1
12.6.2013 8:41

L62u49d80m66i91l81a 11O93l83š12á11k82o82v33á 1288608188985

Také souhlasím. Můj syn (13 let) to taky s přehledem dal.

+3/−1
12.6.2013 9:25
Foto

J96a35n 69P43a30v41e36l60k23a 3636299837

Taky, sice mě neučil, ale měl jsem tu čest se s ním setkat a rozumnějšího člověka jsem neviděl.

+8/−1
12.6.2013 12:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.