Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Raději vyšetření než očkování proti rakovině, vyšlo cvičně ministerstvu

Je výhodnější hradit ze zdravotního pojištění očkování, nebo raději preventivní vyšetření děložního čípku? Ministerstvo zdravotnictví dokončilo pilotní projekt, který ukázal, že efektivnější je druhá možnost. V budoucnu by takto chtělo posuzovat každou dražší léčbu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D70o11m23i12n22i70k 36Č28e39r41n26ý 7107414603

Já moc netleskám. Nevím, na co je třeba komise. Vždyť při preventivních prohlídkách se zjistí i mnoho dalších nemocí, které je možné léčit včas a celkový efekt na zdraví obyvatel (v tomto případě žen) bude jistě mnohem větší, než jedna z mnoha vakcín.

Už aby byly nové volby, na to už se nedá dívat! Stejnou chybu už ale neudělám, jsem pro Zemanovce.

0/0
14.6.2013 17:33

K42a79r39e16l 95N11o69v74á51k 7795406464

tato studie asi ani tak nemá ukázat jestli je dobré očkovat či nikoliv, ale odůvodnit proč zřídit další komisi a jak udělat menší "DOMŮ" pro kamarády posudkáře. Dalo by se to nazvat malí tunel, vždyť jde prozatím pouze o (zaváděcích) 20 milionů

0/−1
13.6.2013 7:44
Foto

Z89u50z14a74n67a 49B31a43r93t88o29š33o40v52á 7114894944229

Anebo mozna, ze ma tato studie ukazat, ze neni ok za kazdou cenu platit a delat reklamu vyrobcum vakcin, hlavne kdyz uspesnost ockovani je velice sporna a vedlejsi ucinky dost znepokojujici... zejmena, kdyz pak dojde k nezadouci reakci, tak zodpovedni za vyskum a vyrobu nechteji nic videt a slyset, natoz platit odskodneni...

+1/0
13.6.2013 8:37

A35n75t53o73n41í50n 57K85o81u43d93e69l41k47a 1605425396882

Očkování proti rakovině děložního čípku je dobrý obchod pro výrobce vakcín, ale špatné rozhodnutí pro toho, kdo si toto nechá aplikovat. Jenom ty vedlejší účinky stojí za to a při tom chrání jen proti 2 druhům virů (Cervarix) z celkem asi 20 nebezpečných. Na dívky pak čeká dalších cca 90 méně nebezpečných druhů virů, které jsou normálně neškodné, ale díky tomuto očkování získají na síle a mohou také škodit. Klinické studie financované výrobci těchto vakcín nám říkají, že tyto vakcíny jsou bezpečné a fungují. Naštěstí se dají sehnat i jiné materiály, kde se dočteme pravý opak.

+4/−5
12.6.2013 22:13

F38r88a36n51t41i90š39k98a 84Č49a85n71í70k26o73v61á 5846279209232

Výskyt dalších virů je naprosto minoritní.. Jakým způsobem získávají po očkování méně nebezpečné viry na síle?

+2/−2
12.6.2013 22:15

B95e40n 42P27a90v44k60a 1597933597911

No normálně si tak ten vir sedí na penisu a povídá tomu druhému: "Hele, tam to ještě není zabydlený majoritou! Tam to bude dobrý!"

0/0
12.6.2013 22:18

F91r91a68n59t15i83š46k48a 12Č42a50n21í58k10o41v57á 5326979249732

Aha.. já jsem myslela, že viry mají automaticky schopnost se do DNA řetezce zabudovávat náhodně a tak, že zde žádné obsazení receptorů - jako je třeba ve střevním epitelu nefunguje ;)

0/0
12.6.2013 22:23

A97n57t21o78n24í91n 95K18o23u10d93e48l35k55a 1355795776342

např. tím, že je imunita dočasně oslabena očkováním.

+2/−1
12.6.2013 22:21

A15n11d79r43e72a 74N93o96v91á 8164421436285

proto by měla být dívka naočkována "včas"

+5/−1
12.6.2013 22:22
Foto

Z12u71z60a76n28a 92B20a47r35t68o53š52o92v28á 7504264194749

"Vcas" - to myslite uz ve 12-ti letech??? Myslite, ze vakcina byla zkousena na neplnoletych? A jak na ni muze zareagovat organismus dospivajicich divek, kde vse funguje jinak, nez u dospelych? Navic vakcina muze nejen oslabit imunitu, ale i vazne poskodit centralni nervovy system, nedavno jsem v tv videla porad o 2 mladych zenach, ktere po teto vakcine zustaly natolik ochrnute, ze nejsou schopny samostatneho zivota.

A pak taky, vakcina (pry) castecne chrani poze pred par druhy HPV viru, ale rozhodne ne pred jinymi nakazami, neni teda jednodussi a logictejsi ucit divky zodpovednemu pristupu k sexu a pouzivani uplne obycejneho kondomu?

Ministerstvu tleskam, jen tak dal... konecne nakroceni spravnym smerem R^

0/0
13.6.2013 3:28

M85a31r52t30i89n 68N96o77v77o15t49n97ý 7973265170665

Některé jsou minoritní, ale několik z nich jsou stejně i více hojné jako ty, proti kterým funguje očkování. Účinnost očkování se tak sráží do řádu procent a ne desítek, kde by mělo být.

+2/0
12.6.2013 22:21

I59r30e33n83a 74N12e58č41a93s62o53v74á 9299323107789

Setkání s virem modifikuje imunitní systém ,to samé dělá vakcína.

Různé druhy HP virů jsou konstruované aby překonávali různě navržené imunitní systémy.

Tím že se uzavře v systému skulina pro HPV-1,2 se možná otevře skulina pro HPV 13-17

+1/0
12.6.2013 22:25

A51n88t33o68n42í79n 29K40o86u59d95e42l69k29a 1295545536752

jo jo, kdybych dříve věděl to co vím nyní ušetřil bych své děti ne jednoho zbytečného očkování...

+2/−2
12.6.2013 22:29

F20r82a65n88t51i11š56k49a 70Č57a73n44í33k12o85v26á 5966289749272

Jak to myslíte? Mohla byste mi prosím tu skulinu popsat? V které fázi imunizace si myslíte, že vzniká? 

 Jinak rakovina děložního čípku je v ČR způsobene v 80% virem HPV 16 nebo HPV 18. Proti těm to vírum chrání Cervarix (18,18+několik menších kmenů v rámci skřížené reakce) a Silgard (6,11,16,18) ..

+3/0
12.6.2013 22:32

H43a90n86a 52Ž64a43n25e98t45a 60F91l33e54k73n77o34v67á 2676331430276

Otázkou zůstává, zda dívky očkované v pubertálním věku budou proti HPV 16 a 18 chráněny i za řekněme 20 let (a jestli už v době očkování neprodělaly infekci HPV, což by výrazně zvýšilo riziko nežádoucích účinků). Nejvyšší výskyt rakoviny děložního hrdla je ve věkové skupině kolem 45 let a následně kolem 65+.

Vzhledem k délce vývoje rakoviny děložního hrdla a snadné odhalitelnosti    změn na děložním čípku (přednádorové stavy, které lze poměrně snadno a účinně léčit) se v současnosti jeví pravidelný screening jako efektivnější řešení.

0/0
12.6.2013 22:44

F40r33a78n68t38i84š60k19a 66Č43a13n56í34k11o92v49á 5746119979452

Samozřejmě, za předpokladu, že ženy budou chodit na pravidelné prohlídky..což se v ČR  na rozdíl od jiných Evropských zemí neděje, přesto, že naše pojištovny hradí prohlídku 2x ročně, v jiných zemích je to třeba 1x za 2 roky, ale přesto máme jednu z největších incidencí rakoviny děložního čípku v EU.. a to právě kvůli tomu, že velká část  žen ke gynekologovi nechodí..

+3/−1
12.6.2013 22:51

H22a33n71a 22Ž23a51n98e57t21a 47F72l60e16k93n98o73v56á 2296841740856

Prevence je holt na odpovědnosti každé z nás. A možná by stálo za to více propagovat fungující screening než diskutabilní vakcínu.

Každopádně očkování ženu nezbaví nezbytnosti absolvovat preventivní screening...

+1/0
12.6.2013 23:00

M24a83r51t34i89n 51N26o53v32o74t28n57ý 7413285930205

Přesto bych to nechal na osobní zodpovědnosti a nezaváděl bych očkování jen kvůli nedisciplinovanosti ostatních žen. Naštěstí si zatím každý může vybrat.

0/0
12.6.2013 23:01

F55r96a25n71t19i19š19k31a 64Č83a73n93í98k49o11v54á 5786609479462

Vakcinace je samozřejmě efektivnější, ale je otázka na kolik se v ní má podílet stát a nakolik soukromé osoby. 

1. Systém preventivních prohlídek je efektivní, pokud je povinný a důsledně dodržován, viz. severské země, kde pokud žena opakovaně nepřijde ke gynekologovi na kontrolu, tak si jakékoliv gynekologické potíže cáluje ze svého. 

2. Jen tak na okraj, v ideálně naivním světě, kde by každý muž a každá žena měli jednoho partnera a byli si věrni, tak problém rakoviny děložního čípku by neexistoval. Riziko nákazy je přímo úměrné promiskuitě...

+3/−1
12.6.2013 22:11

M57a38r71t26i19n 16N94o93v50o85t87n45ý 7663545610185

Ano, systém osobní odpovědnosti se mi líbí. Ten naivní ideální svět je stejný jako komunismus. To jest, není pro lidi, ale pro jiné tvory. A řekněme si to otevřeně. Motorem pokroku je "rebelie" proti stávajícím pořádkům, takže úplně sterilní prostředí asi také není výhra.

+2/0
12.6.2013 22:18

H39a77n70a 51Ž73a41n25e67t86a 42F79l37e74k77n56o86v49á 2436721180496

Prevence je samozřejmě odpovědností každé ženy. Nicméně i očkovaná žena by měla preventivní vyšetření pravidelně podstupovat, protože ji očkování proti rakovině děložního hrdla neochrání. 

Navíc většina žen se s nákazou HPV v průběhu života vyrovná několikrát - ani přirozeně získaná imunita není trvalá.

+2/0
12.6.2013 22:24

D86a10n91i10e13l 36C70v43e86j16n 9620821550915

Nojo, a co takhle započíst náklady vzniklé tím, že zestárne větší počet neplodných žen, přijmy jejichž dětí budou státní kase chybět. Započítat léčbu těch, které, ač budou mít plně hrazenou prevenci, k lékaři přijdou až s rozvinutým stádiem jedné z rakovin. Započítat sníženou pracovní efektivitu rodin zatížených nemocnou členkou rodiny a tak dále... pak by se MZd asi ukázalo, že ve účelné hradit plně všechna možná preventivní opatření u všech závažných nemocí... No, nicméně, to by nemocných bylo tak málo, že by se silně snižovala spotřeba některých léčiv...

+2/−1
12.6.2013 21:40

M69a30r68t75i15n 63N40o11v50o29t61n23ý 7223205190875

Toto už je eugenika, kterou dotáhli do hrůzné praxe nacisti. Touto myšlenkou bych se už nezabýval.

+3/0
12.6.2013 21:44

B79e15n 27P45a31v37k83a 1517813407221

Čistě hypoteticky by se prevence vyplatila u všeho, co lidstvo zná. Realita nám ale trochu kulhá:-)

+1/0
12.6.2013 21:44

M41a25r98t91i30n 22N94o11v93o79t23n13ý 7413435320685

Nicméně souhlasím s tím, že prevence je vždy nejlevnější a nejúčinnější.

0/0
12.6.2013 21:48

J90a59n83a 73M56e30r76o96p73e 7128509747339

A nezapomeňte též započítat rizika očkování.

+1/0
12.6.2013 22:00

I97r40e91n62a 81N98e88č19a13s62o31v90á 9979243867849

Jako prevence je nejůčinější zdržet se promiskuitního chování...

Pokud by to dodržovalo lidstvo aspoň 70 let tak vyhubíme HIV,HPV,Syfilis,Kapavku a spousty dalších chorob.

Ušetříme trilióny za vývoj léků a následnou léčbu..

+2/−1
12.6.2013 22:07

A34n14d42r89e93a 60N81o90v80á 8384671686775

úplně nejlepší prevence je celibát

+2/0
12.6.2013 22:09

M25a33r47t91i60n 29N55o24v71o49t80n50ý 7693115500795

Na první pohled hezká myšlenka, ale i v době velmi nízké promiskuity ve většině Evropy do začátku 20. století se tyto nemoce nepodařilo vymítit. Takže tak snadné to asi nebude.

+1/0
12.6.2013 22:13

F20r35a39n78t81i86š27k25a 69Č90a18n46í40k79o89v28á 5606519439842

Promiskuita v určitých vrstvách společnosti je nevymýtitelná... ostaně i prostituce je poprávu nazývána nejstarším řemeslem a zákazníků vždycky měla dost..

0/0
12.6.2013 22:17

M16a66r59t31i36n 64N78o89v69o50t22n20ý 7223885400575

Ano, záleželo velmi na sociálním postavení a na bydlišti. Na vesnicích, kde žilo více než 90% obyvatelstva prostituce skoro neexistovala a městské obyvatelstvo zase s vesnickým moc do styku nepřišlo a i ve městech se prostituce týkala jen velmi malé menšiny.

+1/0
12.6.2013 22:28

I56r42e47n45a 50N59e73č44a59s64o16v34á 9189103597509

Promiskuita existovala i před tím možná víc tabuizovaná.

Ale lidi  ovládali pudy i předtím..Jinak by ty nemoci nebyly..

+3/0
12.6.2013 22:18

M50a97r45t35i29n 71N28o60v59o61t46n79ý 7313675340295

Nepsal jsem, že nebyla. Byla ale na výrazně menší úrovni než dnes. Naprostá většina žen a mužů před svatbou neměla pohlavní styl.

+1/0
12.6.2013 22:24

A67n11d87r12e93a 11N46o69v25á 8104561906155

možná žen. Mužů jistě ne.

+1/0
12.6.2013 22:25

M23a83r44t41i22n 60N70o47v41o21t31n23ý 7753275890985

A s kým ti muži podle vás souložili, když ženy byly panny.

0/−1
12.6.2013 22:30

A21n97d78r43e47a 10N87o42v57á 8624481146445

no všechny určitě ne. Zrovna nedávno jsem se ponořila do tvorby rodinného "rodokmenu" a při študiu matričních knih jsem byla naprosto v šoku, kolik žen mělo na vesnicích děti za svobodna a pak se narychlo vdávalo. Vůbec bych to nečekala. Takže ono to s tím "stykem až po svatbě" nebylo nikdy moc horké.:-)

+1/0
12.6.2013 22:35

M87a59r56t28i13n 68N56o32v95o85t36n21ý 7683955630555

Také se zabývám genealogií. Co se týká svobodných matek, tak těch je opravdu velmi málo i když více než si dnes lidi myslí. Ovšem jsou i obce kde každé desáté dítě je nemanželské. Svatba s těhotnou je něco jiného. Chlap projevil zodpovědnost a tak se to od manželského dítěte zase tak koc neliší.

0/0
12.6.2013 22:44

A90n72d86r70e51a 35N10o44v91á 8354791456445

no ano. Svobodné matky s opravdu moc nenosily. Ale třeba kvůli vysokému počtu zamordovaných novorozeňat, porozených děvečkou na seně byly zřízeny sirotčince. Ženy od nepaměti odkládaly nechtěné děti před církevní instituce atd.

0/−1
12.6.2013 22:49

F52r79a12n18t98i37š75k42a 63Č28a98n86í40k64o75v82á 5566219879292

Na druhou stranu v určitých lokalitách - napřiklad východní morava, byly ženy s nemanželským dítětem poměrně ctěny. A to pro to, že prokázaly schopnost porodit dítě a přežít porod, pro to, se tyto ženy po porodu poměrně velmi rychle dokázaly vdát...

0/0
12.6.2013 22:53

M45a93r16t56i40n 57N27o17v30o28t67n75ý 7313515590505

Východní Morava je stejně výjimečná. Už jen vdavky patnáctiletých i čtrnáčtiletých dívek byly třeba v Českém království nevídané.

0/0
12.6.2013 23:05

M82a41r65t87i63n 28N25o40v33o51t52n48ý 7683795260515

Myslíte, že se mordovali novorozeňata? Já mám tedy jiné informace. Kŕesťanská víra byla velmi silná. V sirotčincích končily téměř výhradně děti těch naprosto nejchudších.

0/0
12.6.2013 22:57

V33o34j55t32ě43c18h 11R52ů95ž28e24k 9559972800288

Tož, příznivci očkování (obecně) plus, odpůrci mínus, prosím.

+8/−4
12.6.2013 21:33

B64e43n 34P32a15v37k55a 1637573397861

Jako toho proti rakovině děložního čípku? Nebo obecně očkování?

+1/0
12.6.2013 21:34

V41o10j33t75ě63c81h 58R87ů59ž78e28k 9359942600978

Obecně - napsal jsem to tam.

+1/0
12.6.2013 21:46

B56e85n 21P32a95v26k76a 1537713297141

Sakra, zmáčkl jsem to obráceně. Osobně jsem obecně pro očkování.

0/0
12.6.2013 21:49

M45a90r29t27i95n 98N67o85v77o23t20n95ý 7933485900255

Takto obecně položená otázka je samozřejmě nesmyslná. Myslíte očkování proti rakovině děložního čípku?

+2/0
12.6.2013 21:36

V31o39j14t64ě16c95h 20R76ů57ž17e70k 9279642440828

Ne, myslím očkování celkově

+1/0
12.6.2013 21:46

M55a31r91t61i53n 51N67o58v10o39t94n91ý 7223775720105

Jo napsal jste to tam. Jsem slepej. Na takto obecnou otázku nemám jednoznačnou odpověď.

+1/0
12.6.2013 21:58

M35i12c76h85a37l 49Č88e98r80n84ý 7324160281515

Ekonomicky at to vychazi jak chce, ale at si kazdy polozi otazku: "chci cekat, az se rakovina objevi a pak ji teprve lecit, nebo se nechat ockovat a radsi ji vubec nedostat.?"

+5/−3
12.6.2013 21:08

M60a24r59t58i75n 22N48o26v98o62t77n87ý 7463155150665

Problém vašeho úsudku je ten, že očkování proti rakovině děložního čípku pouze sníží pravděpodobnost onemocnění a zároveň pacienta vystaví riziku vedlejších účinků. Potom je už úvaha mnohem složitější.

+5/−1
12.6.2013 21:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.