Diskuze

Školákům jde lépe čeština než matematika, zjistilo plošné testování

Páťáci i deváťáci uspěli v plošném testování lépe v češtině než matematice. Většina dětí test z počtů napsala na 41 až 60 procent, z češtiny na 61 až 80. Tuto poslední generálku vyhodnotí ministerstvo školství a rozhodne, zda se bude plošně testovat i naostro.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FE

Až se ujme žezla onen stínový ministr školství za ČSSD Marcel Chládek, bude to pro školství podobná pohroma, jak dřívější činnost paní Buzkové. Ten chasník má vůči větším nárokům na vzdělávání negativní vztah. Zřejmě mu studium příliš nešlo, a teď se chystá pomstít náročnějším kantorům

0 0
možnosti
FE

S názorem autora článku nesouhlasím. Školákům nejde čeština, ani matematika. Z toho, že výsledky z češtiny jsou lepší lze usuzovat pouze nato, že požadavky ke zkoušce z češtiny byly nesrovnatelně mírnější. Dnešní absolventi základek ve většině neumí příliš číst, mají chabou slovní zásobu  a přečtenému rozumí jenom stěží

0 0
možnosti
JM

...nevím jak kdo, ale dnes synek donesl výsledky tohoto testování a je to pro mně opravdu zajímavé čtení...není na škodu, když mám srovnání mezi ním a ostatními dětmi, mezi jeho školou a ostatními školami...nemyslím si, že mu testování ublížilo...to v žádném případě...testy byly z češtiny, angličtiny, matiky a ze studijních předpokladů...dozvěděla jsem se, že z češtiny a angličtiny je nadprůměrný jak ve srovnání se spolužáky, tak ve srovnání s dětmi z ostatních škol, dozvěděla jsem se, že v matice je průměrný, ale výsledek v studijních předpokladech ukazuje, že na to prostě kašle...já osobně proti testování určitě nejsem...:-)

1 1
možnosti
JP

J68a85n 91P86e95r82n12i38k

11. 6. 2013 18:32

Dobrovolná pro žáky? Na naší škole některé ani lehčí úroveň nepustili, aby nekazili průměr školy. V angličtině, tak byla např. testována pouze 1/2 dětí. V češtině a matematice pouze 2/3. Jinak co se týká memorování, tak je velmi důležité. Paměť se musí cvičit odmala. A pokud je paměť mizerná, pak i další stojí za houby. S pamětí, jako základem, všechno stojí a padá. A je úplně jedno, co se děti učí nazpaměť - pro procvičení paměti je to jedno. Hledat v naučených datech souvislosti a zobecňovat, to je už druhá, vyšší úroveň.

3 0
možnosti

V36a48š43e43k 23Ř81í57h75a

11. 6. 2013 19:58

Víte podle mě je důležité co myslíte oním memorováním. Pokud to pro vás znamená otrocké opakování slovíček a básniček pak mám pocit, že vám to sice procvičí paměť, ale v konečném důsledku nebudete pro společnost užitečnější jak překladatel nebo herec.  Pokud oním memorováním myslíte schopnost najít v učení systém díky kterému si pak pamatujete data. Pak nemám více co bych dodal a vaše slova jen potvrzuji.

0 0
možnosti
BG

Školáci většinou na diskuze nepíšou, takže tu maturitu alespoň z gramatické části by potřebovali ZEJMÉNA diskutující. Z toho, co tady někdy vidím, se mi leckdy zvedá kufr.

0 0
možnosti

V44a59š34e37k 16Ř90í58h46a

11. 6. 2013 19:52

;-DAno jistě diskuze dokonale ukazují na fakt, o kterém píší v článku. A to, že naše společnost více hodnotí pravopis a formu toho kdo co píše. S obsahem a myšlenkou už máme povětšinou problém. No jo hlavně, že jsme dokonalí překladatelé a opisovači cizích myšlenek. to nás jistě v budoucnu uživí. ;-D

0 0
možnosti
PK

z diskusí to příliš nevyplývá. Čeština jde lidem evidentně špatně a matematika pravděpodobně ještě hůř. Že pane Kalousku ? :-)

0 0
možnosti
OK

po povinne statni maturite zas dalsi nicemne a nepotrebne plosne testovani , pro tentokrat na zakladcem jeste nezapomente na jednotne ucnovske zkousky a vs zkousky;-€ a tomuhle se rika praviceRv proc tohle s. nenechate socdem???

0 3
možnosti
ZS

Nevím jestli nepotřebné. Srovnání škol by podle mě nebylo zas tak špatné, jak pro rodiče, aby věděli, jak na tom ratolesti jsou v porovnání s vrstevníky, tak pro školy, aby se mohly zlepšovat. Samotná realizace je potom samozřejmě jiná otázka, bojím se, že v našem prostředí to nedopadne zrovna nejlépe.

0 0
možnosti