- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Až se ujme žezla onen stínový ministr školství za ČSSD Marcel Chládek, bude to pro školství podobná pohroma, jak dřívější činnost paní Buzkové. Ten chasník má vůči větším nárokům na vzdělávání negativní vztah. Zřejmě mu studium příliš nešlo, a teď se chystá pomstít náročnějším kantorům
S názorem autora článku nesouhlasím. Školákům nejde čeština, ani matematika. Z toho, že výsledky z češtiny jsou lepší lze usuzovat pouze nato, že požadavky ke zkoušce z češtiny byly nesrovnatelně mírnější. Dnešní absolventi základek ve většině neumí příliš číst, mají chabou slovní zásobu a přečtenému rozumí jenom stěží
...nevím jak kdo, ale dnes synek donesl výsledky tohoto testování a je to pro mně opravdu zajímavé čtení...není na škodu, když mám srovnání mezi ním a ostatními dětmi, mezi jeho školou a ostatními školami...nemyslím si, že mu testování ublížilo...to v žádném případě...testy byly z češtiny, angličtiny, matiky a ze studijních předpokladů...dozvěděla jsem se, že z češtiny a angličtiny je nadprůměrný jak ve srovnání se spolužáky, tak ve srovnání s dětmi z ostatních škol, dozvěděla jsem se, že v matice je průměrný, ale výsledek v studijních předpokladech ukazuje, že na to prostě kašle...já osobně proti testování určitě nejsem...
Dobrovolná pro žáky? Na naší škole některé ani lehčí úroveň nepustili, aby nekazili průměr školy. V angličtině, tak byla např. testována pouze 1/2 dětí. V češtině a matematice pouze 2/3. Jinak co se týká memorování, tak je velmi důležité. Paměť se musí cvičit odmala. A pokud je paměť mizerná, pak i další stojí za houby. S pamětí, jako základem, všechno stojí a padá. A je úplně jedno, co se děti učí nazpaměť - pro procvičení paměti je to jedno. Hledat v naučených datech souvislosti a zobecňovat, to je už druhá, vyšší úroveň.
Víte podle mě je důležité co myslíte oním memorováním. Pokud to pro vás znamená otrocké opakování slovíček a básniček pak mám pocit, že vám to sice procvičí paměť, ale v konečném důsledku nebudete pro společnost užitečnější jak překladatel nebo herec. Pokud oním memorováním myslíte schopnost najít v učení systém díky kterému si pak pamatujete data. Pak nemám více co bych dodal a vaše slova jen potvrzuji.
Školáci většinou na diskuze nepíšou, takže tu maturitu alespoň z gramatické části by potřebovali ZEJMÉNA diskutující. Z toho, co tady někdy vidím, se mi leckdy zvedá kufr.
Ano jistě diskuze dokonale ukazují na fakt, o kterém píší v článku. A to, že naše společnost více hodnotí pravopis a formu toho kdo co píše. S obsahem a myšlenkou už máme povětšinou problém. No jo hlavně, že jsme dokonalí překladatelé a opisovači cizích myšlenek. to nás jistě v budoucnu uživí.
z diskusí to příliš nevyplývá. Čeština jde lidem evidentně špatně a matematika pravděpodobně ještě hůř. Že pane Kalousku ?
po povinne statni maturite zas dalsi nicemne a nepotrebne plosne testovani , pro tentokrat na zakladcem jeste nezapomente na jednotne ucnovske zkousky a vs zkousky a tomuhle se rika pravice proc tohle s. nenechate socdem
Nevím jestli nepotřebné. Srovnání škol by podle mě nebylo zas tak špatné, jak pro rodiče, aby věděli, jak na tom ratolesti jsou v porovnání s vrstevníky, tak pro školy, aby se mohly zlepšovat. Samotná realizace je potom samozřejmě jiná otázka, bojím se, že v našem prostředí to nedopadne zrovna nejlépe.