Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Školákům jde lépe čeština než matematika, zjistilo plošné testování

Páťáci i deváťáci uspěli v plošném testování lépe v češtině než matematice. Většina dětí test z počtů napsala na 41 až 60 procent, z češtiny na 61 až 80. Tuto poslední generálku vyhodnotí ministerstvo školství a rozhodne, zda se bude plošně testovat i naostro.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F51r96a76n57t32i95š43e79k 26E55l44i20á45š 6697233385576

Až se ujme žezla onen stínový ministr školství za ČSSD Marcel Chládek, bude to pro školství podobná pohroma, jak dřívější činnost paní Buzkové. Ten chasník má vůči větším nárokům na vzdělávání negativní vztah. Zřejmě mu studium příliš nešlo, a teď se chystá pomstít náročnějším kantorům

0/0
12.6.2013 7:36

F19r20a58n90t14i28š47e73k 85E30l83i82á42š 6277113745506

S názorem autora článku nesouhlasím. Školákům nejde čeština, ani matematika. Z toho, že výsledky z češtiny jsou lepší lze usuzovat pouze nato, že požadavky ke zkoušce z češtiny byly nesrovnatelně mírnější. Dnešní absolventi základek ve většině neumí příliš číst, mají chabou slovní zásobu  a přečtenému rozumí jenom stěží

0/0
12.6.2013 7:29

J66a67r15m50i70l59a 58M96a71c65h40o25v74á 9615914478674

...nevím jak kdo, ale dnes synek donesl výsledky tohoto testování a je to pro mně opravdu zajímavé čtení...není na škodu, když mám srovnání mezi ním a ostatními dětmi, mezi jeho školou a ostatními školami...nemyslím si, že mu testování ublížilo...to v žádném případě...testy byly z češtiny, angličtiny, matiky a ze studijních předpokladů...dozvěděla jsem se, že z češtiny a angličtiny je nadprůměrný jak ve srovnání se spolužáky, tak ve srovnání s dětmi z ostatních škol, dozvěděla jsem se, že v matice je průměrný, ale výsledek v studijních předpokladech ukazuje, že na to prostě kašle...já osobně proti testování určitě nejsem...:-)

+1/−1
11.6.2013 20:44

J80a78n 91P80e40r47n84i52k 8140581688936

Dobrovolná pro žáky? Na naší škole některé ani lehčí úroveň nepustili, aby nekazili průměr školy. V angličtině, tak byla např. testována pouze 1/2 dětí. V češtině a matematice pouze 2/3. Jinak co se týká memorování, tak je velmi důležité. Paměť se musí cvičit odmala. A pokud je paměť mizerná, pak i další stojí za houby. S pamětí, jako základem, všechno stojí a padá. A je úplně jedno, co se děti učí nazpaměť - pro procvičení paměti je to jedno. Hledat v naučených datech souvislosti a zobecňovat, to je už druhá, vyšší úroveň.

+3/0
11.6.2013 18:32

V95a70š60e77k 27Ř68í48h86a 2893503148182

Víte podle mě je důležité co myslíte oním memorováním. Pokud to pro vás znamená otrocké opakování slovíček a básniček pak mám pocit, že vám to sice procvičí paměť, ale v konečném důsledku nebudete pro společnost užitečnější jak překladatel nebo herec.  Pokud oním memorováním myslíte schopnost najít v učení systém díky kterému si pak pamatujete data. Pak nemám více co bych dodal a vaše slova jen potvrzuji.

0/0
11.6.2013 19:58

F30r54a68n49t12i29š88e68k 18E79l35i62á16š 6697873755346

Nikoli, pan Perník se vyjádřil přesně. Jakékoli tupé memorování a biflování je nesmírně prospěšné pro rozvoj paměti. Mýlíte se, když se domníváte, že se to hodí jen pro herce. Například matematici mají vesměs výbornou paměť a díky ní dokáží užívat logické myšlení, které se příliš naučit nedá.

0/0
12.6.2013 7:40
Foto

B19r32o73n15i92s23l95a46v 29G14a11b24r30y98š 2412919111

Školáci většinou na diskuze nepíšou, takže tu maturitu alespoň z gramatické části by potřebovali ZEJMÉNA diskutující. Z toho, co tady někdy vidím, se mi leckdy zvedá kufr.

0/0
11.6.2013 18:13

V39a36š38e64k 97Ř44í18h66a 2743163128512

;-DAno jistě diskuze dokonale ukazují na fakt, o kterém píší v článku. A to, že naše společnost více hodnotí pravopis a formu toho kdo co píše. S obsahem a myšlenkou už máme povětšinou problém. No jo hlavně, že jsme dokonalí překladatelé a opisovači cizích myšlenek. to nás jistě v budoucnu uživí. ;-D

0/0
11.6.2013 19:52
Foto

B97r91o15n41i26s12l74a79v 98G96a79b62r56y88š 2322529491

Pravopis je jedna věc, uchopení myšlenky druhá. Protože třeba bez správné interpunkce může dojít k mylnému pojetí obsahu věty. Není to časté, ale stává se to.

0/0
11.6.2013 21:43

P14a77v21e42l 17K37r94a73m93e81r 9923197169575

z diskusí to příliš nevyplývá. Čeština jde lidem evidentně špatně a matematika pravděpodobně ještě hůř. Že pane Kalousku ? :-)

0/0
11.6.2013 18:06

O14t39a70k22a11r 58K26e37s92s10l74e98r 7646558397671

po povinne statni maturite zas dalsi nicemne a nepotrebne plosne testovani , pro tentokrat na zakladcem jeste nezapomente na jednotne ucnovske zkousky a vs zkousky;-€ a tomuhle se rika praviceRv proc tohle s. nenechate socdem???

0/−3
11.6.2013 17:48

Z28d81e60n77ě51k 63S62t47r29n80a72d 1345870166109

Nevím jestli nepotřebné. Srovnání škol by podle mě nebylo zas tak špatné, jak pro rodiče, aby věděli, jak na tom ratolesti jsou v porovnání s vrstevníky, tak pro školy, aby se mohly zlepšovat. Samotná realizace je potom samozřejmě jiná otázka, bojím se, že v našem prostředí to nedopadne zrovna nejlépe.

0/0
11.6.2013 17:55

F84r26a14n70t55i98š83e92k 80E36l12i28á94š 6147233375306

Plošné testování je už desetiletí běžné v civilizovaných zemích. Výsledky jsou užitečné pro každého, kdo se zajímá o kvalitu našeho školství.

0/0
12.6.2013 7:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.