Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Školákům jde lépe čeština než matematika, zjistilo plošné testování

Páťáci i deváťáci uspěli v plošném testování lépe v češtině než matematice. Většina dětí test z počtů napsala na 41 až 60 procent, z češtiny na 61 až 80. Tuto poslední generálku vyhodnotí ministerstvo školství a rozhodne, zda se bude plošně testovat i naostro.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F27r98a84n42t83i53š64e40k 13E40l17i44á20š 6267683245836

Až se ujme žezla onen stínový ministr školství za ČSSD Marcel Chládek, bude to pro školství podobná pohroma, jak dřívější činnost paní Buzkové. Ten chasník má vůči větším nárokům na vzdělávání negativní vztah. Zřejmě mu studium příliš nešlo, a teď se chystá pomstít náročnějším kantorům

0/0
12.6.2013 7:36

F74r63a22n22t49i82š39e67k 74E82l62i15á18š 6557463575306

S názorem autora článku nesouhlasím. Školákům nejde čeština, ani matematika. Z toho, že výsledky z češtiny jsou lepší lze usuzovat pouze nato, že požadavky ke zkoušce z češtiny byly nesrovnatelně mírnější. Dnešní absolventi základek ve většině neumí příliš číst, mají chabou slovní zásobu  a přečtenému rozumí jenom stěží

0/0
12.6.2013 7:29

J51a46r40m77i51l21a 63M14a40c37h19o48v74á 9535164348474

...nevím jak kdo, ale dnes synek donesl výsledky tohoto testování a je to pro mně opravdu zajímavé čtení...není na škodu, když mám srovnání mezi ním a ostatními dětmi, mezi jeho školou a ostatními školami...nemyslím si, že mu testování ublížilo...to v žádném případě...testy byly z češtiny, angličtiny, matiky a ze studijních předpokladů...dozvěděla jsem se, že z češtiny a angličtiny je nadprůměrný jak ve srovnání se spolužáky, tak ve srovnání s dětmi z ostatních škol, dozvěděla jsem se, že v matice je průměrný, ale výsledek v studijních předpokladech ukazuje, že na to prostě kašle...já osobně proti testování určitě nejsem...:-)

+1/−1
11.6.2013 20:44

J39a37n 33P47e42r34n31i29k 8700131808106

Dobrovolná pro žáky? Na naší škole některé ani lehčí úroveň nepustili, aby nekazili průměr školy. V angličtině, tak byla např. testována pouze 1/2 dětí. V češtině a matematice pouze 2/3. Jinak co se týká memorování, tak je velmi důležité. Paměť se musí cvičit odmala. A pokud je paměť mizerná, pak i další stojí za houby. S pamětí, jako základem, všechno stojí a padá. A je úplně jedno, co se děti učí nazpaměť - pro procvičení paměti je to jedno. Hledat v naučených datech souvislosti a zobecňovat, to je už druhá, vyšší úroveň.

+3/0
11.6.2013 18:32

V45a64š33e81k 14Ř17í23h76a 2363543218742

Víte podle mě je důležité co myslíte oním memorováním. Pokud to pro vás znamená otrocké opakování slovíček a básniček pak mám pocit, že vám to sice procvičí paměť, ale v konečném důsledku nebudete pro společnost užitečnější jak překladatel nebo herec.  Pokud oním memorováním myslíte schopnost najít v učení systém díky kterému si pak pamatujete data. Pak nemám více co bych dodal a vaše slova jen potvrzuji.

0/0
11.6.2013 19:58

F80r71a40n27t13i70š52e34k 95E68l79i91á51š 6947143175136

Nikoli, pan Perník se vyjádřil přesně. Jakékoli tupé memorování a biflování je nesmírně prospěšné pro rozvoj paměti. Mýlíte se, když se domníváte, že se to hodí jen pro herce. Například matematici mají vesměs výbornou paměť a díky ní dokáží užívat logické myšlení, které se příliš naučit nedá.

0/0
12.6.2013 7:40
Foto

B53r13o78n39i82s20l66a15v 66G74a18b51r11y64š 2352309201

Školáci většinou na diskuze nepíšou, takže tu maturitu alespoň z gramatické části by potřebovali ZEJMÉNA diskutující. Z toho, co tady někdy vidím, se mi leckdy zvedá kufr.

0/0
11.6.2013 18:13

V69a16š78e19k 54Ř88í41h49a 2823413938792

;-DAno jistě diskuze dokonale ukazují na fakt, o kterém píší v článku. A to, že naše společnost více hodnotí pravopis a formu toho kdo co píše. S obsahem a myšlenkou už máme povětšinou problém. No jo hlavně, že jsme dokonalí překladatelé a opisovači cizích myšlenek. to nás jistě v budoucnu uživí. ;-D

0/0
11.6.2013 19:52
Foto

B56r18o47n43i84s84l58a17v 67G77a27b36r48y72š 2862419671

Pravopis je jedna věc, uchopení myšlenky druhá. Protože třeba bez správné interpunkce může dojít k mylnému pojetí obsahu věty. Není to časté, ale stává se to.

0/0
11.6.2013 21:43

P89a11v15e83l 98K93r48a81m82e42r 9433717599725

z diskusí to příliš nevyplývá. Čeština jde lidem evidentně špatně a matematika pravděpodobně ještě hůř. Že pane Kalousku ? :-)

0/0
11.6.2013 18:06

O65t76a73k26a90r 75K57e30s18s26l81e76r 7846308307121

po povinne statni maturite zas dalsi nicemne a nepotrebne plosne testovani , pro tentokrat na zakladcem jeste nezapomente na jednotne ucnovske zkousky a vs zkousky;-€ a tomuhle se rika praviceRv proc tohle s. nenechate socdem???

0/−3
11.6.2013 17:48

Z85d21e23n23ě43k 68S16t48r88n28a45d 1385100846639

Nevím jestli nepotřebné. Srovnání škol by podle mě nebylo zas tak špatné, jak pro rodiče, aby věděli, jak na tom ratolesti jsou v porovnání s vrstevníky, tak pro školy, aby se mohly zlepšovat. Samotná realizace je potom samozřejmě jiná otázka, bojím se, že v našem prostředí to nedopadne zrovna nejlépe.

0/0
11.6.2013 17:55

F68r85a94n83t92i75š23e23k 75E90l25i83á23š 6187513735406

Plošné testování je už desetiletí běžné v civilizovaných zemích. Výsledky jsou užitečné pro každého, kdo se zajímá o kvalitu našeho školství.

0/0
12.6.2013 7:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.