- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
maturitní zkouška je zbytečná a o schopnostech,znalostech studenta nic nevypovídající. K čemu je maturitní zkouška, jestli-že student obdrží na konci posledního ročníku střední školy vysvědčení s "prospěl"? Prostě ukončil střední školu a v případě zájmu o další studium musí podstoupit přijímací řízení,nebo může být přijat přímo na základě studijních výsledků,které doloží vysvědčením z jednotlivých ročníků.
Pan redaktor zase nezvladl matematiku. Mohl napsat: "Sloh z cestiny nazvladlo -5% maturantu, trikrat mene nez loni" a nebo spravne: "Sloh z cestiny nazvladlo 2,5% maturantu, o dve tretiny mene nez loni".
Těžko učit mladé správné češtině, když politické elity mluví jak tataři. Např. včera Nečas v otázkách: "Všechny ty povodňové opatření...."
Je to hlavně zásluha češtinářek, které přece nenechají rupnout své neschopné studenty. Matematika byla opět o něco lehčí, než loni - na úrovni průměrných žáků základních škol
Prostě se snížila laťka. Ta už je tak nízko, že se nedá ani podplazit.
Faktické zrušení státních maturit z ČJ(učitelka má příkaz ředitele, na jaký průměr se má dostat) a matematiky (přijímačky na gympl) zapadá do snahy mafie vychovat stádo blbců, které vše odhlasuje - viz. vysokoškoláci hlasují pro zavedení školného na VŠ!
To je jasný, jestliže učitel učí žáka, pak kontroluje jeho maturitní práci, tak ho nenechá propadnout, neb by tím ukázal, jak je jako učitel, neschopný. Pokud bude maturitní práci posuzovat učitel, který jej celou dobu učí, tak jeho práci bude posuzovat mnohem mírněji, než nezávislá komise.
Jestli nechá kantor propadnout svého žáka, není to neschopností kantora, ale leností žáka. U středoškoláků je předpoklad, že umí číst a dokáží vše nastudovat z příslušné literatury.
Slohovka je někdy subjektivní hodnocení, pokud nepočítám gramatické chyby a hodnotit slohovku komisí? Zcela jistě by nebyli jednotní.
I "slohovka" má svoje pravidla ...
Z toho plyne, že by měla následovat kontrola, jestli opravy proběhly podle pravidel - samozřejmě, že neproběhly!!! Takový rozdíl není normální!
Domnívám se, že je rozdíl, když hodnotí nezávislá komise "anonymně" nebo vyučující, který zná studentův "vývoj" k maturitě. Pro někoho je 3 úspěch, pro někoho ostuda. Nezávilá komise zručí "objektivitu", protože uplatní na všechny stejný metr. Vyučují to "srovná" podle znalosti schopností žáků.