Diskuze

Sloh z češtiny nezvládlo 2,5 procenta maturantů, třikrát méně než loni

Zatímco loni písemné práce z češtiny provázely velké emoce, letos s nimi maturanti neměli větší problémy. Propadlo jich jen 2,5 procenta, což je zhruba třikrát méně než v roce 2012. Slohovky letos místo nezávislých hodnotitelů opět opravovali učitelé maturantů. Písemky z cizích jazyků nezvládlo 4,2 procent studentů, řekl iDNES.cz mluvčí Cermatu Petr Habáň.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DN

maturitní zkouška je zbytečná a o schopnostech,znalostech studenta nic nevypovídající. K čemu je maturitní zkouška, jestli-že student obdrží na konci posledního ročníku střední školy vysvědčení s "prospěl"? Prostě ukončil střední školu a v případě zájmu o další studium musí podstoupit přijímací řízení,nebo  může být přijat přímo na základě studijních výsledků,které doloží vysvědčením z jednotlivých ročníků.

1 2
možnosti
KM

Pan redaktor zase nezvladl matematiku.  Mohl napsat: "Sloh z cestiny nazvladlo -5% maturantu, trikrat mene nez loni" a nebo spravne: "Sloh z cestiny nazvladlo 2,5% maturantu, o dve tretiny mene nez loni".

0 1
možnosti

V34a95š97e22k 46Ř86í36h69a

10. 6. 2013 22:19

A opět ach ta matika;-D

1 0
možnosti
MF

Těžko učit mladé správné češtině, když politické elity mluví jak tataři. Např. včera Nečas v otázkách: "Všechny ty povodňové opatření...."

2 0
možnosti
MZ

... které zme přijali...;-D

0 1
možnosti
FE

Je to hlavně zásluha češtinářek, které přece nenechají rupnout své neschopné studenty. Matematika byla opět o něco lehčí, než loni - na úrovni průměrných žáků základních škol

3 0
možnosti
VC

Prostě se snížila laťka. Ta už je tak nízko, že se nedá ani podplazit.

1 0
možnosti
KK

Faktické zrušení státních maturit z ČJ(učitelka má příkaz ředitele, na jaký průměr se má dostat) a matematiky (přijímačky na gympl) zapadá do snahy mafie vychovat stádo blbců, které vše odhlasuje - viz. vysokoškoláci hlasují pro zavedení školného na VŠ!Rv

3 0
možnosti
KJP

To je jasný, jestliže učitel učí žáka, pak kontroluje jeho maturitní práci, tak ho nenechá propadnout, neb by tím ukázal, jak je jako učitel, neschopný. Pokud bude maturitní práci posuzovat učitel, který jej celou dobu učí, tak jeho práci bude posuzovat mnohem mírněji, než nezávislá komise.

6 0
možnosti
FE

Jestli nechá kantor propadnout svého žáka, není to neschopností kantora, ale leností žáka. U středoškoláků je předpoklad, že umí číst a dokáží vše nastudovat z příslušné literatury.

2 0
možnosti
VB

Slohovka je někdy subjektivní hodnocení, pokud nepočítám gramatické chyby a hodnotit slohovku komisí? Zcela jistě by nebyli jednotní.

2 3
možnosti
MO

I "slohovka" má svoje pravidla ...

5 1
možnosti
MO

Z toho plyne, že by měla následovat kontrola, jestli opravy proběhly podle pravidel - samozřejmě, že neproběhly!!! Takový rozdíl není normální!

5 0
možnosti
VM

Domnívám se, že je rozdíl, když hodnotí nezávislá komise "anonymně" nebo vyučující, který zná studentův "vývoj" k maturitě. Pro někoho je 3 úspěch, pro někoho ostuda. Nezávilá komise zručí "objektivitu", protože uplatní na všechny stejný metr. Vyučují to "srovná" podle znalosti schopností žáků.

0 3
možnosti