Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Všichni se na nás vykašlali, stěžují si vytopení z ústeckého Vaňova

Všichni se na nás vykašlali. Takové pocity mají lidé v ústecké čtvrti Vaňov, kam se lze od úterý dostat jen vlakem. Na předměstí chyběly i zásoby jídla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a38r23m41i88l37a 35M75a90r59e25š27o30v93á 5414387860103

Vždyť každý kraj má svou samosprávu, svého hejtmana - ten Váš vymodlený je konečně za KSČM - proč pro své voliče něco podněteného neudělal? V Tv mi připadal jako kdyby byl úplně mimo - jen fráze!;-O

+1/−3
9.6.2013 17:12

L69u70c15i57e 17S45m90o11l36í67k90o33v74á 9421124183793

ježi vy jste tu všichni chytrý jak rádia! a kam mají ti lidé jít? když dům prodají zbude jim max na byt v krásnáku a to když ho vůbec prodají... chtěla bych vás všechny vidět v jejich situaci, místo toho abyste se starali jak jim pomoct, tak radši remcáte jak si za to můžou sami... je mi z vás špatně!

+3/−4
9.6.2013 9:49

R94a45d19e68k 77J12a34n21a84t65a 9265266764132

Však to navrhujeme. Stát/město by místo nákladných opatření a příspěvků na obnovy nepojištěných (protože nepojistitelných) nemovitostí mohl ty ohrožené pozemky vykoupit a nabídnout lidem nějaký jiný městský pozemek za výhodnou cenu.

Do budoucna by se tím předešlo škodám. Klima je v nerovnováze, extrémních jevů přibývá a tzv. 50letá voda tu teď může být klidně každých 10 let ...

+4/0
9.6.2013 11:03

R89a23d95e30k 69J47a33n31a77t49a 9875106674842

Kromě toho, pokud někdo nemá peníze na to mít dům u vody (a tedy ho logicky pravidelně po povodní opravovat), tak má holt bydlet jinde, třeba v tom bytě.

Mně přijde normální, že by každý bydlí v takovém bytě/domě, na který má příjem .... vám ne?

+5/−1
9.6.2013 11:12

P25e21t23r 46O92d77e40h90n67a79l 8464324789737

Nojo, ono je krásné bydlet u vody, vybetonovávat plochy nákupníma centrama, rozorávat meze kvůli větší ploše polí, narovnávat vodní toky kvůli hospodářství. Pak se ale nedivte, že voda přijde a spláchne vše, co jí stojí v cestě.

-

Podíváte-li se na jakoukoliv starou vísku, leží její centrum na kopci. Proč asi? Naši předci zkrátka mysleli hlavou a ne řití.

+3/−1
9.6.2013 0:22

D83a58v63i11d 19R77y22c41h69e56t72s66k68ý 9806761440490

Na začátku vytopení je člověk, který se rozhodne bydlet v zátopové oblasti. Taková oblast je snadno rozpoznatelná - bydlení je tam levné a vyznačuje se tím, že ho nikdo nepojistí. Taková osoba s dovolením není moudrá. Po první povodni ten člověk kouká jak puk a následně obdrží pomoc od daňových poplatníků ve formě nutné celonárodní akce záchranářů a další státní pomoci (protože nepojištěno). Následně "se probere" a vznáší další skromné požadavky na vystavění miliardových zábran k ochraně svého majetku z veřejných prosředků, případně dalších přehrad apod. Evakováno bylo 19 tisíc lidí, tj 0,19% populace a jaké je z toho pozdvižení, ještě že toho není víc...

+8/−3
8.6.2013 20:14

R53a98d82e11k 15N62e66u95m45a65n38n 5112662858985

Krásné bydlení nad řekou (3 metry) - no kdo by to nechtěl? :-P

+4/−2
8.6.2013 20:16

P97e74t13r 50K13n83ě57b17o69r82t 8502668729350

Tak tohle je prostě taková daň. Za romatiku.

+2/−2
8.6.2013 20:19

Z18d59e23n32ě40k 92N32o94v72ý 8783957963142

Přátelé, napřed vylidněte Karlín v Praze, který je také v zátopové oblasti a již byl dvakrát vyplaven. V této diskusi jsem neobstál a odcházím. Hádat se s někým, znamená snižovat se na jeho úroveň a teprve nyní jsem pochopil, proč náměty z diskusí nikdo ze zodpovědných nebere vážně. ;-D;-D

+4/−3
8.6.2013 20:23

R73a21d83e40k 12J69a73n67a92t76a 9355416654952

V Karlíně město realizovalo protipovodňová opatření a proto se tam letos voda nedostala. A i tak to není zrovna drahá čvrť.

A jestli chcete pičovat, proč ve Vaňově ne, tak se

a) zeptejte na radnici v Ústí

b) najděte si kolik lidí bydlí v Karlíně a kolik ve Vaňově

+9/−4
8.6.2013 20:27

R91a23d27e63k 95N92e69u36m15a25n77n 5362922768135

Karlín byl - v dohledné době - vytopen jen jednou, přesto bych si rozmyslel jít tam bydlet.

Naopak Berounka jede každý druhý rok a některé vesnice na soutoku Labe a Vltavy nebo Hřensko nejsou normální

+4/−2
8.6.2013 20:28

A12n34d54r16e78a 82N94o85v52á 8474951986675

vesnice nejsou normální?

+2/−1
8.6.2013 20:32

R25a82d86e90k 74N96e39u81m54a25n98n 5132432478165

některé vesnice - tedy ty se spoustou domů v zátopovém území

+5/−1
8.6.2013 20:38

A67n61d75r76e95a 64N90o52v79á 8354851226965

no, jasně, ať je zruší. Hlavně, že máte jasno.

+2/−2
8.6.2013 20:38

R37a74d25e10k 93J12a20n32a37t85a 9605956464312

Proč nezrušit? V historii najdete spoustu příkladů, ky lidé přesídlili kvůli nevyhovujícím přírodním pdomínkám?

Víte např. že kdysi byla silně obydelana i Sahara (dokud tam tekly řeky a bylo zeleno)? Ale pak lidé odešli. Ale vy byste tam jistě zůstala dodnes.

Obyvatelům vesnice, které jsou vyplavované pravidelně, by měl stát místo pomoci s obnovou nabídnout pozemek někde na bezpečném místě.

+8/−3
8.6.2013 20:42

A57n18t55o12n44í44n 88T27y89k70a28č 3127131345

Výborně! Konečně se našel génius, který hlavičkou udeřil o hřebíček. Vystěhujme lidi ze záplavových zón při přívalových deštích. Vystěhujme centrum Ústí nad Labem, Děčína a následně Prahy, Mělníka v současnosti Kladna, v předchozích letech Turnova, Benátek nad Jizerou a dále budeme pokračovat Ostravou, Hodonínem. Ale kam je sakra vystěhovat ? Navrhuji Krkonoše a Beskydy. Nebo také zahraniční příjemné destinace. Ne nadarmo se kdysi říkalo, že hranice mezi géniem a idiotem je velice tenká. A diskusní příspěvky některých diskutérů přesáhly hranici geniality. A malá rada pro ty moudré hlavy: Pokud máte tolik peněz na stěhování celé své existence (včetně drobného hospodářství), přispěly jste již na pomoc pro postižené, nebo jen kecáte o moudrém lidství ? ;-D;-D;-D;-D;-D

+1/−2
9.6.2013 19:20

R39a16d65e87k 83N41e53u78m98a98n19n 5412362828405

Stačí se přestěhovat na kopeček nebo přizpůsobit architekturu pravidelným povodním - dům na pilotech, přízemí, kterému voda neuškodí ...

+3/−2
8.6.2013 20:44

Š75á24r80k58a 43M43a43t34y32á50š77o18v20á 1841535802909

a je jich u nás tolik, že se všichni od vody mohou odstěhovat na kopec? A za co? Nemovitost u vody od nich nikdo nekoupí!!! Pochopíte třeba,.že nemají na hypotéku ?

+2/−3
9.6.2013 8:56

R98a85d91e30k 30N71e22u14m76a77n19n 5552922138175

Jestli ti to udělá radost, tak normální nejsou ani někteří obyvatelé Prahy na soutoku Vltavy a Berounky

+1/0
8.6.2013 20:40

F15r85a24n56t47i52š68e90k 95E81l43i47á15š 6337433925546

Vždyť už byli vytopeni podruhé. To se jim to první vytopení tolik líbilo, že se neodstěhovali? Každý, kdo bydlí v takové oblasti musí počítat s tím, že bude mít problémy. proč by měl počítat s pomocí cizích lidí, kteří byli tak moudří a neusídlili se v zátopové oblasti?

+5/−4
8.6.2013 19:52

R28a28d41e50k 89N19e54u52m68a54n65n 5642332778385

natáhnout ruku je tak snadné ...

+4/−2
8.6.2013 19:55

P47e69t12r 33K70r96a42t47o39c94h95v48í86l 2348168806430

třeba proto, že nemají na to opustit x set let starý dům a koupit si nový?

V zásadě souhlasím s tím, neopravovat co je na zboření. A také s tím, že jediná pomoc státu s poničenou nemovitostí by měla být nabídnout výměnu pozemku v zátopové oblasti za jiný mimo.

Ale zásobování jídlem odříznutých lidí je snad samozřejmost pro každého neasociála.

+6/−2
8.6.2013 20:02

R83a64d37e74k 70J66a25n76a68t13a 9785976134352

A je třeba zásobovat, i když je dostupná veřejná doprava (vlak), kterými si lze dojet do města?

+6/−2
8.6.2013 20:04

P71e13t14r 98K45r30a20t32o56c85h79v12í54l 2928698676270

Pokud neumíte číst, jak vám to mohu vysvětlit?

1) Nějakou dobu byli zcela odříznuti - nebo myslíte, že hasiči raději žebrali o buřta než aby sedli na vlak a jeli pryč?

2) skončili v evakuačním centru, tedy třeba i bez prostředků (vy byste jako první nepochybně zachraňoval kreditku a šrajtofli, někteří méně racionální popadnou dítě)

+5/−2
8.6.2013 20:07

R61a72d32e79k 68N50e62u75m13a86n55n 5122932628485

V Ústí nebyla žádná blesková povodeň.

Pokud se už nerozhodli přestěhovat, měli mít dávno sbaleno, nakoupeno, ...

+4/−2
8.6.2013 20:14

R36a68d34e45k 81J34a69n59a32t61a 9185516944682

1) nebyli odříznuti. trať byla v provozu v podstatě neustále. Vlaky jezdily pořád, byť se zpožděními (přejezdová zaveznečovací zařízení byla bez mimo provoz, muselo se přes ně tedy jezdit 10 km/h, riziko lidí jdoucích po kolejích, takže mnohde další zpomalení). kromě toho vede z obce lesní cesta nahoru.

2) podle článku byla v evakuačním centru jen 1 osoba. A nevzít si ani peněženku? Ona ta povodeň byla překvapení nebo se o ní vědělo několik dní předem?

+6/−3
8.6.2013 20:14

R21a31d16e11k 85N26e35u79m54a13n62n 5502332428435

Nemusí si hned kupovat. Zrovna v Ústí a okolí jsou docela levné byty k pronájmu.

+3/−2
8.6.2013 20:05

D63a29v62i32d 40R74y85c68h34e84t91s90k22ý 9986281600970

Prodat dům který je každých pár let zaplavován je rozumné za jakoukoli cenu. A třeba i jít do nájmu. To si neváží života svého a rodiny? Kdyby lidé nežili v zátopových oblastech, nemáme problém.

+2/−2
8.6.2013 20:16

R67a17d90e64k 49N10e17u45m23a55n24n 5312812418115

Já nevím, na co si stěžují - bydlí 3 metry od Labe a bude opakovaně chtít, aby jí stát (my ostatní) permanentně posílal jídlo, savo a rukavice?

Většina má psy ..... a co my s tím? Tak ať si pořídí bydlení trochu nad řekou a pro psa se zahradou ...

+2/−3
8.6.2013 19:50
Foto

P37e26t68r 41P54r28o63c92h35á61z80k26a 3922346222794

Nějak tomu nerozumím.Pokud tam jede vlak byť jen jednou za čas jaký je problém se jeho prostřednictvím dostat do města a nakoupit vše,co je třeba pro sebe i sousedy?Dva lidé to přeci musí snadno zvládnout.Je třeba se starat také trochu sám a nečekat jen na pomoc druhých.Tu nejlepší pomocnou ruku najde člověk na konci svého ramene.To je stará známá skutečnost.

+20/−5
8.6.2013 17:44

P51a63v81e26l 50D77o24l29n54í85č27e29k 3718473514521

Problém to není, ale ono je jednodušší nadávat, že se nestará někdo jiný.

+6/−3
8.6.2013 19:09

Z90d63e95n40ě85k 15N79o14v23ý 8653127673832

Pánové Procházko a Dolníčku, přestaňte plácat nesmysly a podívejte se na svém kecálku na jízdní řády osobních vlaků z Ústí nad labem do Lovosic a zpět. Pokud vás překvapí, že tam žádná stanice Vaňov není, vražte si pár facek a omluvte se lidem z Vaňova. Ti totiž zůstali opravdu odříznuti od ostatního světa a protože ČD nezorganizovalo, byli odkázání pouze na milosrdné skutky projíždějících strojvedoucích. Čekali také 4 hodiny, než jim vůbec někdo zastavil. Ústecký krizový štáb se věnoval zásobování Střekova a bohužel na lidi ve Vaňově opravdu zapomněl. A jestli si myslíte, že je sranda být ohrožen povodní, pak si to můžete zkusit.!!!

+3/−3
8.6.2013 19:29

R24a20d10e75k 86J78a28n58a84t86a 9475536224102

COŽE? Jaké milostrdné skutky strojvedoucích. Strojvedoucí nesmí zastavit jen tak někde a taky to nedělá.

Provizorní zastavování na přejezdu ve Vaňově je zcela oficiální a v souladu s předpisy (protože je tam málo místa, tak se vystupuje jen z jedněch dveři, atd.). Zastavují tu všechny osobní vlaky a všechny rychlíky linky Praha-Děčín, jak se lze dočíst na strákách ČD.

Možná nějaká paní viděla projíždět EC do Německa, kteří je nezastavilo a byla z toho špatná. Ale nevím proč by to mělo vadit.

+6/−2
8.6.2013 19:42

Z41d45e73n63ě24k 39N72o12v70ý 8263487493462

Můžete mi napsat odkud tyto nesmysli píšete ????

+1/−3
8.6.2013 19:47

R83a76d12e84k 74N56e44u40m74a26n53n 5832682338935

"nesmysli" píšeš ty

+2/−2
8.6.2013 19:51

Z16d76e57n86ě72k 14N47o68v49ý 8123877383212

Pane Neumanne, jste opravdu tak omezený komouš, že mi tykáte? Bohužel já jsem přímo z postiženého centra a ačkoli jsem si ( na rozdíl od lidí z Vaňova) mohl nakoupit, věřte mi, že ta povodeň nebyla zrovna humorná. Takže provokativní kecy si nechte na koledu.

+2/−4
8.6.2013 19:56

R22a49d83e36k 46N41e44u80m81a11n71n 5962772698655

Pokud píšeš, jako kluk ze třetí třídy, tak si myslím, že jsi kluk ze třetí třídy a vykat ti teda nebudu.

Povodeň samozřejmě humorná není.

Ale pokud někdo bydlí v zátopové oblasti, je vytopen opakovaně, tak nějak klesá soucit na nulu. Zvlášť když se jen rozčiluje, že mu "stát" nepomáhá.

+2/−3
8.6.2013 20:12

Z28d30e79n55ě15k 78N94o93v67ý 8613767413452

Upřímnou soustrast. Ale asi se to dá léčit. Pokud ovšem máte pocit, že společenská výchova je přežitek, pak vás ujišťuji, že i já se umím chovat jak si druhá strana zaslouží. Dá se také napsat "Jseš debil píšící nesmysly". Ono totiž urážet není umění. ;-D;-D;-D;-D;-D

+2/−1
8.6.2013 20:40

R18a61d82e86k 28N33e28u35m42a26n46n 5362882228335

A nějaká věcná reakce?

0/−2
8.6.2013 20:47

R74a85d89e94k 44J81a49n29a32t41a 9325416264542

Pišu to od svého monitoru a klávesnice, pane.

A protože zjevně nejste schopen si to najít sám, odkaz o mimořádném zastavování ve Vaňově je zde:

http://www.cd.cz/cd-online/vyluky/mimoradnost.php?mimo=8951

+2/−2
8.6.2013 19:55

Z26d73e69n10ě97k 72N30o28v83ý 8773537513392

Kecy určené pro veřejnost jsou jedna věc, skutečnost věc druhá.

+1/−3
8.6.2013 19:58

R85a13d42e29k 25J66a71n29a80t71a 9805966634672

Vy jste obzvláště vytrvalý troll. Tak tady máte ještě jeden odkaz. Reportáž vlakového fanouškovského serveru o povodních. Máte tam i fotky vlaků na provizorní zastávce Vaňov.

http://www.zelpage.cz/zpravy/8932

+3/−2
8.6.2013 20:00

Z42d60e54n94ě90k 12N79o25v51ý 8753357893482

Ano, jsem opravdu severský troll. Na rozdíl od vás, který jste trotl.;-D;-D;-D;-D;-D

+2/−2
8.6.2013 20:43

R12a55d11e21k 50J92a51n63a25t88a 9225166744532

Nikoliv, vy jste troll internetový.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Troll_%28internet%29

+2/−2
8.6.2013 21:10

M35i44r12o87s13l44a14v 87F67r38i82d62r49i58c69h 1605666920359

S vlaky ve Vaňově je to tak, jak píše pan Janata

+2/−2
8.6.2013 20:03

P27a68v72e79l 60D40o13l22n14í26č70e42k 3878263574541

Ty "nesmysli" jsou například tady:

http://www.cd.cz/cd-online/vyluky/mimoradnost.php?mimo=8951

+1/−2
8.6.2013 20:07

P79a49v86e32l 54D44o24l86n71í38č87e53k 3918923644321

Jo, pardon, už to tu jednou je.

0/0
8.6.2013 20:09

R28a80d57e84k 61N64e51u57m98a32n98n 5712952958935

A proč bydlí někde na záplavové louce?

0/−1
8.6.2013 19:52

Z45d90e14n89ě21k 78N69o79v81ý 8533847173322

Vaňov je historicky zdokumentovaná ves, nyní součást Ústí n.L. Žádná záplavová louka.

+2/−1
8.6.2013 20:00

R52a59d30e21k 60J48a23n17a67t72a 9915256974392

3m od řeky, to je nepochybně záplavová zóna podle map. Však pojišťovny takové ohrožené nemovitosti ani nepojišťují.

+4/−3
8.6.2013 20:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.