Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vltava v Praze přestala stoupat, metro se vrátí k normálu zřejmě v pátek

Vltava už v Praze kulminovala, městem však protéká kolem tří tisíc kubíků vody za sekundu a trvá řada dopravních omezení. Náhradní spoje za metro mnohdy nestačí, navíc je zdržují kolony aut. Pokud bude voda klesat, otevře se ve středu pět stanic metra, do pátku by mohlo jezdit i přes centrum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25i26ř58í 52Ř57e87h89o84ř 9328458816848

spoustě lidí je divné, že jsou nějaké potíže, když vypadne nejefektivnější městský hromadný prostředek. Když holt nelétá jumbo, tak se lidi tlačej v helikoptéře :))

+3/−2
4.6.2013 14:57

J14a98n 70P63i23v73a69r84n75í62k 1748463193631

No vzhledem k tomu, že Vltava je plně již regulována, tak si myslím, že není důvod, aby metro nejelo přes centrum. Jakékoliv zvýšení stavu Vltavy a tedy i ohrožení musí být známo s dostatečným předstihem. V Praze je doprava přímo v Bruseli;-O!!

+1/−7
4.6.2013 13:16

M15a70r78t69i38n56a 53Š98t77a16i32n55e96r14o40v56á 1653104398391

Ale kdeže. Doprava je zvládnutá, tedy co se týče MHD, skvěle. To by si jen pražáci nesměli vozit svoje zadale v autech, aby se centrum neucpávalo ! ...

+4/−12
4.6.2013 13:28

J62a38n 45P20i89v78a45r47n87í15k 1628523803781

To Martínko povídej lidem  co dnes byli na "B" v Butovicích ;-D

+9/−1
4.6.2013 13:48

M28a61r37t78i46n14a 77Š80t52a72i58n82e27r14o84v45á 1333224178721

Já byla na opačném koutě na kopci a nebýt vozičů, tak jsem v centru rychleji ... bohužel všechno má své pro i proti. Myslete na ty, kterým jezdí spoje 3x denně a pak se Vám bude zdát pražská doprava opravdu zmáknutá ;-)

+2/−5
4.6.2013 14:00

Z52d24e91ň42k32a 50S51e90v55e95r37o14v93á 9695358934515

on není problém v intervalech, ale v kapacitě - když se chtějí na Butovicích do jednoho metra narvat lidi, kteří přijeli minimálně dvěma soupravami, tak to není nejlepší (a to samé množství pak chce do jedné tramvaje)

+4/0
4.6.2013 14:08

J86a28n 85P66i13v55a28r16n15í43k 1228343793421

Já normálně jezdím "C", ale vzhledem k tomu, že musím teď 3x přestoupit, tak se mi cesta protáhla z 30 min na 1 hod. 40 min. Rv To "B" mi rozčílená kolegyně ukazovala na mobilu, jak to tam vypadalo:-/

0/0
4.6.2013 14:15

P19e37t88r 45D94a21v85i87d 5897175507755

a co mají na DPP teda dělat? Pustit lidi do metra a pak to odskákat kdyby se metro zaplavilo?

0/0
4.6.2013 15:53

P58a12v33e87l 74V27e65t58e66š19n60í53k 7465198585307

Ráno jsem jel XB. Tramvaj jela asi každé 3 minuty. Víc udělat nemohli.

+5/0
4.6.2013 15:13

J96i69r18k80a 27D17v90o19ř81á83k 4475140433458

Myslíte i ty pražáky, co nějakou zvláštní náhodou bydlí ve Středočeském kraji?

+4/0
4.6.2013 16:10

J51i37r63k78a 67D53v88o49ř83á54k 4255290873718

Co myslíte tím zvláštním názorem, že "Vltava je již plně regulována"? Jako že Kaskáda má neomezenou kapacitu a navíc umí vyrobit i podtlak, takže voda z Berounky do ní nateče do kopce?

+1/0
4.6.2013 17:49

D28a40n25i96e50l 76N16o71v10á59k 3663758282853

v r. 2002 tekla Berounka skutečně dokopce. Na tento podivný a na první pohled fyzikálním zákonům odporující vandr se vydala od svého "soutoku" s Vltavou v Lahovicích8-o!

0/0
4.6.2013 21:23

J83a40n 80U23l31r12i40c92h 9109576699734

DPP změnil svoje původní prohlášení. Ještě včera tvrdil, že metro plně zprovozní po poklesu průtoku na 2000 kubíků za vteřinu. Prý na to mají přesný povodňový plán, podle nějž postupují. A dnes ejhle, už ne 2000, nýbrž 1500. Není těch omylů a dezinformací u téhle povodně nějak moc?

+3/−6
4.6.2013 13:02

I74v81o 50H30a18b98e76r74l21a41n17d 9404419439859

Milý Jene, ještě že Tě tu máme...

+8/0
4.6.2013 13:10

J84a60n 45U91l82r22i17c35h 9619526839364

Bez metra kpoabuje hromadná doprava. Pro mnoho lidí včetně mě je dost důležité, kdy se opět rozjede. Proto mi není jedno, když jeden den řeknou po poklesu na 2000 kubíků ( což by bylo, bajvočko ve čtvrtek ráno ) a pak prohlásí :"Smůůůůůlááá! Pojede to až v pátek".

+1/−4
4.6.2013 13:28

Z86d24e58ň65k49a 25S10e55v96e72r33o83v55á 9445208554525

a četl jste vůbec ten článek?

0/0
4.6.2013 14:01

J96a93n 38U70l66r47i19c87h 9499436229324

Samozřejmě jsem jej četl, a to důkladně. Znovu opakuji: Nelíbí se mi, když DPP v pondělí večer slíbí otevření celého metra při poklesu průtoku na 2000 kubíků za vteřinu a v úterý řekne, že to udělá až při 1500 kubících.

+2/0
4.6.2013 14:52

Z96d23e42ň92k49a 20S35e94v40e60r43o68v20á 9115388254345

při 2000 se zprovozní celé metro, jen 8 stanic se bude projíždět

+2/0
4.6.2013 15:05

J46a40n 24U23l96r90i84c46h 9269986749244

V pondělí řekli, že při 2500 kubících zprovozní celé metro, ale některými stanicemi se bude jen projíždět, a při 2000 otevřou i všechny stanice. Dnes v obou případech snížili ty limity o 500 kubíků, tzn. z 2500 na 2000 a z 2000 na 1500. Přitom v pondělí říkali, že se jedná o hodnoty pevně dané povodňovým plánem.Rv

+1/0
4.6.2013 16:06

R53o27m27a85n 22P13o32l22á58č59e13k 1590216830865

Já pochopil, že při 2000 to pustí po celých trasách, ale  budou se některé stanice projíždět jako při začátku.

1500 už bude komplet obnoven provoz.

+2/0
4.6.2013 14:15

J91i98r54k41a 11D78v72o36ř46á30k 4465600963438

Mimochodem, pokles průtoku není totéž co pokles hladiny. Takže když neprší a kaskáda to přeškrtí víc než se plánovalo, klesne průtok v Chuchli dost prudce, hladina ale s určitým zpožděním.

0/0
4.6.2013 16:21

S28l35a66v18o77m53í47r 39B45e96n52e78š 6212747340564

Na Radlické bylo tolik lidí, že jsem šel na Smícháč a pak se SMícháče na Národní třídu raději pěšky, než abych čekal na tramvaj.

+7/0
4.6.2013 12:59

Z37d30e96ň45k53a 44S47e35v48e77r32o79v66á 9885778844965

no a viděl jste ty kvanta lidí, co stáli na Butovicích? Já tam byla ráno ve čtvrt na sedm !! já chápu, že to jinak nejde... aspon ty tramvaje z Radlické mohly mít kratší interval

+2/−1
4.6.2013 13:06

J54o49s81e59f 21R81i47e88g49e29r 5428665764314

ja tam byl v 7 a naopak vsechno pomerne slusne fungovalo, sice davy lidi, ale prakticky jsem necekal (klidnou chuzi). Takze naopak mi prijde, ze situace je slusne zvladnuta na mnoha urovnich ...

+3/0
4.6.2013 13:24

Z45d16e48ň83k92a 25S58e18v79e57r43o37v20á 9645688544475

jo, je to zvládnutý jak nejlíp to v dané situaci asi jde. Jen mě překvapilo, kolik lidí tak brzy ráno cestuje. Jen konstatuju, nestěžuju si.

Mě od rána štve, že je zavřený Smíchovský nádraží, jenže to je můj problém :)

+1/0
4.6.2013 13:48

P52a13v95e61l 62V52e18t47e79š77n13í85k 7675258885417

Zavřít Smíchovské nádraží mělo svojí logiku. Od řeky je to kousek. Ale souhlasím - pro dopravu je to malér.

+1/0
4.6.2013 15:15

D38a48n86i50e39l 69N14o49v20á21k 3703938512363

Pepa Švejků to chodil běžně až na Vinohrady.;-)

+2/0
4.6.2013 13:18

J98a46n 45J33e80m14e33l23k97a 1355700

Tak pokud by tam přidali ještě alespoň jedno to velké čerpadlo (tedy  celkem tak 24 m3/s místo 20) nebo nějakou zavíratelnou klapku (na počáteční fáze povodně),  tak myslím, že by to příště mohlo zafungovat. Ale největší sranda by byla, kdyby voda zaplavila nějaký rozvaděč, který napájí tato čerpadla. Jednak to prý potřebuje 2 MW, což by se asi velmi špatně nahrazovalo generátory :-)).. To by pak byla  voda v  Karlíně a všude kolem.. Fakt by mě velmi zajímalo, jestli je tam to napájení opravdu spolehlivě řešeno a jištěno..

0/0
4.6.2013 12:56

J80a17n 57J43e29m47e28l94k50a 1695340

To mělo být k Rokytce a Libni,

0/0
4.6.2013 12:57

J98i49r97k41a 90D35v67o20ř25á18k 4105440543328

Kdyby už tam opravdu musel být i generátor, zas až tak nepřekonatelný problém by to nebyl. Kolem 1,5 MW mají dieselové lokomotivy běžně.

http://www.atlaslokomotiv.net/loko-759.html

0/−1
4.6.2013 13:23

J80i43r12k90a 16D67v66o78ř92á95k 4495660303258

Někdo má zřejmě nějaký odpor k existujícím větším generátorům ale stydí se za něj. Tak místo diskuze mínusuje. ;-D

0/0
4.6.2013 16:29

J70a11n 68J51e85m11e15l54k96a 1225920

.. jak se dívám na obrázky těch vrat, tak snad by se samy bez elektřiny tlakem vody otevřely, v případě vyšší hladiny v části Rokytky..

0/0
4.6.2013 15:47

M18i14r96o90s26l58a35v 23B41á37r40t60a 8374710750387

V neděli jsme se byli podívat na Botič vytékající z Hostivařské přehrady. To bylo hodně hrůzostrašné. Včera se Botič trochu uklidnil, ale hlavně mě překvapilo, jak moc se  snížila hladina přehrady. Podle mého názoru se tedy odtok Botičem mohl ještě podstatně snížit. Ta kapka odlehčení by jistě alespoň trochu pomohla.

+2/−1
4.6.2013 12:50
Foto

B58r82o76n26i30s33l97a68v 38G17a94b88r56y19š 2872359961

Páni řidiči, díky, že svými auty blokujete pohyb po Praze!!Rv

+10/−6
4.6.2013 12:46

A93n25t50o18n53í79n 63N22o35v69á86k 7981347390917

Taky nechápu, proč na trasách policie nereguluje individuální dopravu, myslím že by bylo na místě v problematických oblastch individální dopravu regulovat, např. pouštět pouze vozidla obsazená alespoň dvěma či třemi pasažéry.

+9/−7
4.6.2013 12:25

I13v33a 88H34a73n24e33s79o95v11á 8116696489469

Kliid. Jsou povodně, ne válka.

+11/−2
4.6.2013 12:39
Foto

B87r43o43n25i19s29l27a95v 74G46a56b17r38y31š 2972679751

V zahraničí se aplikuje taková preference, že v jednom pruhu smí jezdit auta obsazená dvěma a více pasažéry, v ostatních pruzích se cpou ti, kteří autem jedou sami. Proč není něco takového i u nás??

+3/−4
4.6.2013 12:47

M35a82r16e64k 81H93r63u54b10y 6917232801688

Nejspis nemame dost pruhu ;-)

+8/0
4.6.2013 13:53

J16i90r30k77a 20D59v67o80ř37á64k 4545550263598

Od jisté doby se opravdu počet pruhů redukuje.

0/0
4.6.2013 16:34

J12i74ř55í 57P54e22l94n46á86ř 6545823426429

Já  bych pouštěl jen auta od mega výš a maximálně do stáří pěti let. Holota ať se jde mačkat k mastným tyčím. ;-D

+5/−3
4.6.2013 14:03

J50i11ř38í 59S21t14e54h67l46í56k 3700502703

dneska jsem zkusil XC, otřesný zážitek, člověk by neřekl, že se do autobusu vejde tolik lidí...

+5/−2
4.6.2013 12:23

I13v30a 78H66a55n61e16s48o16v10á 8866966769929

Asi jde o to kdy... Kolem deváté ráno v XC spousta místa k sezení ;-)

+7/0
4.6.2013 12:25

J24i32ř58í 86S37t19e30h17l68í32k 3200862183

vzdal jsem to v holešovicích, nahoru už to bylo fajn, než se rozjede metro nevystrčím nos...

+4/0
4.6.2013 12:27

J68a87n 61U14l52r36i74c55h 9489836799154

V devět je už na všechno pozdě. To už vůbec nemusejí jezdit.

0/−8
4.6.2013 13:04

J76i41r54k53a 33D45v45o87ř55á66k 4405360353638

Možná se dosáhl počet, který je napsán na cedulce. ;-D

0/0
4.6.2013 16:36

A80n47t91o43n69í96n 66N98o12v94á78k 7351417580927

Taková technická, proč investigativní novináři nenapíší nakolik se musí snížit průtok aby metro začalo ohrožené stanice alespoň projíždět?

+2/−5
4.6.2013 12:17

I22v18a 55H27a41n82e85s84o71v80á 8766526559809

Myslím, že při průtoku pod 1800 metrů krychlových může být normální provoz.

+2/0
4.6.2013 12:23

Z43d34e80ň66k60a 91S14e57v80e83r77o20v96á 9155238944405

No, já jsem pochopila, že pokud klesne pod 2000, tak se otevře celé metro, ale bude se projíždět 8 stanic

+2/0
4.6.2013 13:08

D32a36n42i37e35l 56N50o50v90á10k 3693488872873

Metro se nemuselo vůbec uzavírat. Bezprostřední zatopení stanic ani v onom trojúhelníku v centru nehrozilo. Když dnes zavřeli i Smích. nádraží,tak to jsem se již jenom smál. Před 11 lety bylo otevřené směrem na Zličín bez problémů.

+1/−4
4.6.2013 13:16

A63n42t28o45n44í85n 30N82o76v18á44k 7971577210277

Asi mohlo fungovat, na druhou stranu se po minulé zkušenosti nezle divit, že si nikdo nelajsl aby tam byly vlaky s lidmi, kdyby náhodou někde něco ruplo.

+2/0
4.6.2013 13:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.