Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vltava v Praze přestala stoupat, metro se vrátí k normálu zřejmě v pátek

Vltava už v Praze kulminovala, městem však protéká kolem tří tisíc kubíků vody za sekundu a trvá řada dopravních omezení. Náhradní spoje za metro mnohdy nestačí, navíc je zdržují kolony aut. Pokud bude voda klesat, otevře se ve středu pět stanic metra, do pátku by mohlo jezdit i přes centrum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36i56ř79í 71Ř82e22h27o85ř 9178748216478

spoustě lidí je divné, že jsou nějaké potíže, když vypadne nejefektivnější městský hromadný prostředek. Když holt nelétá jumbo, tak se lidi tlačej v helikoptéře :))

+3/−2
4.6.2013 14:57

J21a60n 35P21i55v10a97r16n31í42k 1758213443491

No vzhledem k tomu, že Vltava je plně již regulována, tak si myslím, že není důvod, aby metro nejelo přes centrum. Jakékoliv zvýšení stavu Vltavy a tedy i ohrožení musí být známo s dostatečným předstihem. V Praze je doprava přímo v Bruseli;-O!!

+1/−7
4.6.2013 13:16

M54a26r87t91i54n94a 32Š95t98a98i66n31e12r78o29v50á 1973754818851

Ale kdeže. Doprava je zvládnutá, tedy co se týče MHD, skvěle. To by si jen pražáci nesměli vozit svoje zadale v autech, aby se centrum neucpávalo ! ...

+4/−12
4.6.2013 13:28

J73a41n 74P38i30v52a70r87n29í93k 1798683373431

To Martínko povídej lidem  co dnes byli na "B" v Butovicích ;-D

+9/−1
4.6.2013 13:48

M67a11r96t24i30n26a 25Š25t60a36i54n34e97r28o86v79á 1433984388571

Já byla na opačném koutě na kopci a nebýt vozičů, tak jsem v centru rychleji ... bohužel všechno má své pro i proti. Myslete na ty, kterým jezdí spoje 3x denně a pak se Vám bude zdát pražská doprava opravdu zmáknutá ;-)

+2/−5
4.6.2013 14:00

Z74d22e50ň59k71a 12S33e44v76e15r28o97v93á 9675218284535

on není problém v intervalech, ale v kapacitě - když se chtějí na Butovicích do jednoho metra narvat lidi, kteří přijeli minimálně dvěma soupravami, tak to není nejlepší (a to samé množství pak chce do jedné tramvaje)

+4/0
4.6.2013 14:08

J82a55n 65P70i58v79a47r83n95í53k 1518113483591

Já normálně jezdím "C", ale vzhledem k tomu, že musím teď 3x přestoupit, tak se mi cesta protáhla z 30 min na 1 hod. 40 min. Rv To "B" mi rozčílená kolegyně ukazovala na mobilu, jak to tam vypadalo:-/

0/0
4.6.2013 14:15

P80e39t78r 67D54a59v47i52d 5277915797485

a co mají na DPP teda dělat? Pustit lidi do metra a pak to odskákat kdyby se metro zaplavilo?

0/0
4.6.2013 15:53

P55a18v56e39l 40V16e67t35e59š52n71í86k 7265428135747

Ráno jsem jel XB. Tramvaj jela asi každé 3 minuty. Víc udělat nemohli.

+5/0
4.6.2013 15:13

J75i57r81k43a 37D54v46o67ř24á98k 4665680163408

Myslíte i ty pražáky, co nějakou zvláštní náhodou bydlí ve Středočeském kraji?

+4/0
4.6.2013 16:10

J37i72r89k20a 34D39v37o65ř23á44k 4425220983378

Co myslíte tím zvláštním názorem, že "Vltava je již plně regulována"? Jako že Kaskáda má neomezenou kapacitu a navíc umí vyrobit i podtlak, takže voda z Berounky do ní nateče do kopce?

+1/0
4.6.2013 17:49

D67a91n51i21e56l 71N76o69v20á46k 3203118702883

v r. 2002 tekla Berounka skutečně dokopce. Na tento podivný a na první pohled fyzikálním zákonům odporující vandr se vydala od svého "soutoku" s Vltavou v Lahovicích8-o!

0/0
4.6.2013 21:23

J25a40n 49U98l29r28i24c98h 9959166179724

DPP změnil svoje původní prohlášení. Ještě včera tvrdil, že metro plně zprovozní po poklesu průtoku na 2000 kubíků za vteřinu. Prý na to mají přesný povodňový plán, podle nějž postupují. A dnes ejhle, už ne 2000, nýbrž 1500. Není těch omylů a dezinformací u téhle povodně nějak moc?

+3/−6
4.6.2013 13:02

I47v19o 43H46a10b24e54r19l98a32n56d 9544229439639

Milý Jene, ještě že Tě tu máme...

+8/0
4.6.2013 13:10

J67a61n 52U98l33r68i47c50h 9829946439924

Bez metra kpoabuje hromadná doprava. Pro mnoho lidí včetně mě je dost důležité, kdy se opět rozjede. Proto mi není jedno, když jeden den řeknou po poklesu na 2000 kubíků ( což by bylo, bajvočko ve čtvrtek ráno ) a pak prohlásí :"Smůůůůůlááá! Pojede to až v pátek".

+1/−4
4.6.2013 13:28

Z80d22e67ň94k45a 14S82e34v66e36r73o46v95á 9555618884915

a četl jste vůbec ten článek?

0/0
4.6.2013 14:01

J82a93n 86U85l63r56i46c52h 9169836149984

Samozřejmě jsem jej četl, a to důkladně. Znovu opakuji: Nelíbí se mi, když DPP v pondělí večer slíbí otevření celého metra při poklesu průtoku na 2000 kubíků za vteřinu a v úterý řekne, že to udělá až při 1500 kubících.

+2/0
4.6.2013 14:52

Z68d60e50ň66k31a 73S95e41v36e21r50o38v19á 9965408874165

při 2000 se zprovozní celé metro, jen 8 stanic se bude projíždět

+2/0
4.6.2013 15:05

J13a76n 16U58l57r98i11c56h 9169266659304

V pondělí řekli, že při 2500 kubících zprovozní celé metro, ale některými stanicemi se bude jen projíždět, a při 2000 otevřou i všechny stanice. Dnes v obou případech snížili ty limity o 500 kubíků, tzn. z 2500 na 2000 a z 2000 na 1500. Přitom v pondělí říkali, že se jedná o hodnoty pevně dané povodňovým plánem.Rv

+1/0
4.6.2013 16:06

R52o38m29a78n 34P97o74l32á78č74e81k 1650576650715

Já pochopil, že při 2000 to pustí po celých trasách, ale  budou se některé stanice projíždět jako při začátku.

1500 už bude komplet obnoven provoz.

+2/0
4.6.2013 14:15

J52i57r76k66a 25D58v45o13ř17á96k 4505200613498

Mimochodem, pokles průtoku není totéž co pokles hladiny. Takže když neprší a kaskáda to přeškrtí víc než se plánovalo, klesne průtok v Chuchli dost prudce, hladina ale s určitým zpožděním.

0/0
4.6.2013 16:21

S20l24a57v40o20m82í81r 31B59e83n98e65š 6652377380944

Na Radlické bylo tolik lidí, že jsem šel na Smícháč a pak se SMícháče na Národní třídu raději pěšky, než abych čekal na tramvaj.

+7/0
4.6.2013 12:59

Z50d11e91ň36k58a 97S39e58v49e71r16o35v21á 9815838864235

no a viděl jste ty kvanta lidí, co stáli na Butovicích? Já tam byla ráno ve čtvrt na sedm !! já chápu, že to jinak nejde... aspon ty tramvaje z Radlické mohly mít kratší interval

+2/−1
4.6.2013 13:06

J81o68s59e34f 34R46i81e89g30e97r 5918675594924

ja tam byl v 7 a naopak vsechno pomerne slusne fungovalo, sice davy lidi, ale prakticky jsem necekal (klidnou chuzi). Takze naopak mi prijde, ze situace je slusne zvladnuta na mnoha urovnich ...

+3/0
4.6.2013 13:24

Z18d74e22ň55k48a 28S34e90v21e83r97o89v47á 9765568194765

jo, je to zvládnutý jak nejlíp to v dané situaci asi jde. Jen mě překvapilo, kolik lidí tak brzy ráno cestuje. Jen konstatuju, nestěžuju si.

Mě od rána štve, že je zavřený Smíchovský nádraží, jenže to je můj problém :)

+1/0
4.6.2013 13:48

P98a22v51e82l 67V77e70t25e63š19n46í37k 7105468905887

Zavřít Smíchovské nádraží mělo svojí logiku. Od řeky je to kousek. Ale souhlasím - pro dopravu je to malér.

+1/0
4.6.2013 15:15

D78a97n59i98e36l 44N67o87v90á56k 3743358442983

Pepa Švejků to chodil běžně až na Vinohrady.;-)

+2/0
4.6.2013 13:18

J15a43n 20J30e91m55e17l19k49a 1965500

Tak pokud by tam přidali ještě alespoň jedno to velké čerpadlo (tedy  celkem tak 24 m3/s místo 20) nebo nějakou zavíratelnou klapku (na počáteční fáze povodně),  tak myslím, že by to příště mohlo zafungovat. Ale největší sranda by byla, kdyby voda zaplavila nějaký rozvaděč, který napájí tato čerpadla. Jednak to prý potřebuje 2 MW, což by se asi velmi špatně nahrazovalo generátory :-)).. To by pak byla  voda v  Karlíně a všude kolem.. Fakt by mě velmi zajímalo, jestli je tam to napájení opravdu spolehlivě řešeno a jištěno..

0/0
4.6.2013 12:56

J39a84n 18J87e62m21e46l16k11a 1675780

To mělo být k Rokytce a Libni,

0/0
4.6.2013 12:57

J95i20r50k63a 53D63v91o21ř12á44k 4805630143128

Kdyby už tam opravdu musel být i generátor, zas až tak nepřekonatelný problém by to nebyl. Kolem 1,5 MW mají dieselové lokomotivy běžně.

http://www.atlaslokomotiv.net/loko-759.html

0/−1
4.6.2013 13:23

J26i79r54k45a 81D69v57o62ř57á95k 4595590103378

Někdo má zřejmě nějaký odpor k existujícím větším generátorům ale stydí se za něj. Tak místo diskuze mínusuje. ;-D

0/0
4.6.2013 16:29

J45a37n 28J42e40m35e46l10k78a 1385110

.. jak se dívám na obrázky těch vrat, tak snad by se samy bez elektřiny tlakem vody otevřely, v případě vyšší hladiny v části Rokytky..

0/0
4.6.2013 15:47

M53i27r38o93s16l57a30v 13B84á45r40t91a 8704290970307

V neděli jsme se byli podívat na Botič vytékající z Hostivařské přehrady. To bylo hodně hrůzostrašné. Včera se Botič trochu uklidnil, ale hlavně mě překvapilo, jak moc se  snížila hladina přehrady. Podle mého názoru se tedy odtok Botičem mohl ještě podstatně snížit. Ta kapka odlehčení by jistě alespoň trochu pomohla.

+2/−1
4.6.2013 12:50
Foto

B43r61o54n14i93s63l63a75v 74G26a47b32r78y65š 2262119251

Páni řidiči, díky, že svými auty blokujete pohyb po Praze!!Rv

+10/−6
4.6.2013 12:46

A43n37t51o29n67í51n 48N39o55v24á90k 7141447570237

Taky nechápu, proč na trasách policie nereguluje individuální dopravu, myslím že by bylo na místě v problematických oblastch individální dopravu regulovat, např. pouštět pouze vozidla obsazená alespoň dvěma či třemi pasažéry.

+9/−7
4.6.2013 12:25

I42v15a 12H48a34n33e17s89o62v61á 8296886199969

Kliid. Jsou povodně, ne válka.

+11/−2
4.6.2013 12:39
Foto

B34r28o29n39i75s36l90a55v 11G74a19b15r74y47š 2482729701

V zahraničí se aplikuje taková preference, že v jednom pruhu smí jezdit auta obsazená dvěma a více pasažéry, v ostatních pruzích se cpou ti, kteří autem jedou sami. Proč není něco takového i u nás??

+3/−4
4.6.2013 12:47

M39a68r33e89k 72H62r77u75b90y 6367472881668

Nejspis nemame dost pruhu ;-)

+8/0
4.6.2013 13:53

J48i61r38k41a 30D94v70o73ř68á30k 4325850133378

Od jisté doby se opravdu počet pruhů redukuje.

0/0
4.6.2013 16:34

J38i28ř58í 68P50e89l90n89á30ř 6845173606659

Já  bych pouštěl jen auta od mega výš a maximálně do stáří pěti let. Holota ať se jde mačkat k mastným tyčím. ;-D

+5/−3
4.6.2013 14:03

J51i62ř83í 98S53t66e44h36l57í76k 3420272523

dneska jsem zkusil XC, otřesný zážitek, člověk by neřekl, že se do autobusu vejde tolik lidí...

+5/−2
4.6.2013 12:23

I11v95a 70H47a11n13e69s35o49v57á 8426676959979

Asi jde o to kdy... Kolem deváté ráno v XC spousta místa k sezení ;-)

+7/0
4.6.2013 12:25

J74i58ř40í 53S33t69e39h29l21í83k 3300782293

vzdal jsem to v holešovicích, nahoru už to bylo fajn, než se rozjede metro nevystrčím nos...

+4/0
4.6.2013 12:27

J68a11n 80U50l25r51i96c88h 9939296829834

V devět je už na všechno pozdě. To už vůbec nemusejí jezdit.

0/−8
4.6.2013 13:04

J13i90r39k12a 14D51v41o56ř68á68k 4765260333198

Možná se dosáhl počet, který je napsán na cedulce. ;-D

0/0
4.6.2013 16:36

A56n23t80o84n85í26n 31N83o10v34á67k 7161267260977

Taková technická, proč investigativní novináři nenapíší nakolik se musí snížit průtok aby metro začalo ohrožené stanice alespoň projíždět?

+2/−5
4.6.2013 12:17

I18v80a 39H57a68n29e77s98o27v16á 8416886329609

Myslím, že při průtoku pod 1800 metrů krychlových může být normální provoz.

+2/0
4.6.2013 12:23

Z10d33e64ň27k16a 93S83e18v18e42r65o61v29á 9895158434975

No, já jsem pochopila, že pokud klesne pod 2000, tak se otevře celé metro, ale bude se projíždět 8 stanic

+2/0
4.6.2013 13:08

D35a24n57i59e86l 47N67o63v88á78k 3243628782543

Metro se nemuselo vůbec uzavírat. Bezprostřední zatopení stanic ani v onom trojúhelníku v centru nehrozilo. Když dnes zavřeli i Smích. nádraží,tak to jsem se již jenom smál. Před 11 lety bylo otevřené směrem na Zličín bez problémů.

+1/−4
4.6.2013 13:16

A36n98t32o10n11í13n 88N19o32v24á10k 7711957900177

Asi mohlo fungovat, na druhou stranu se po minulé zkušenosti nezle divit, že si nikdo nelajsl aby tam byly vlaky s lidmi, kdyby náhodou někde něco ruplo.

+2/0
4.6.2013 13:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.