Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Exprimátor Svoboda: Se stavěním hrází proti vodě se začalo pozdě

Současné vedení Prahy rozhodlo o protipovodňových opatřeních podle exprimátora Bohuslava Svobody pozdě. Zábrany proti vodě se podle něj měly stavět o několik hodin dříve. Naznačují to i některé fotografie. Třeba na Kampě montovali hasiči zábrany ve chvíli, kdy už měli skoro vodu po kolena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L88a63d76i43s63l75a42v 93P55ř78i13t86a64s93i64l 6950813549493

Hráze se začaly stavět nejen pozdě, jak jsme viděli v televizi ze záběrů na Kampě, ale v dalších záběrech televize Prima jsme slyšeli montéry hrází, že nemají k dispozici potřebné díly. A ve skladech těchto dílů je při jejich výdeji velký zmatek.

           A to jsme mohli v televizi vidět před několika týdny cvičnou stavbu těchto hrází právě na Kampě, kdy vše probíhalo podle plánu.Rv

0/−1
4.6.2013 14:00

J45o55s67e80f 55K34l14a20t 3229677153801

"Stavíme rychle,ale voda stoupá rychleji",slova hodná vytesání do žuly

+4/0
3.6.2013 16:41

S15v36a64t91o72p50l25u81k 27C58e73r85n18y 7623233265301

Co byste od doc.Svobody chtěli? Je to stejnej populista jako jeho nástupce v roli předsedy lékařské komory, kterej sedí už rok v base za akci Buštěhrad

+5/−9
3.6.2013 12:54

M67a80r58t80i15n 75K15r44u23t41ý 1868951939865

1) selhává operativa a to je Svoboda kompetentní kritizovat, žádný populismus bych v tom nehledal

2) negativně se na jeho adresu vyjádřil zastupitel Vávra, který je v krizovém štábu jenom proto, že TOP09 vládne/nevládne. Zastupující primátor si například myslí, že je oprávněn zavírat školy, kterých není zřizovatelem a řada zdejších čtenářů mu to baští

3) jestli někdo opravdu věří tomu, že krizové plány neobsahují veškeré možné kontakty včetně pravidelné kontroly, jsou-li tyto kontakty aktuální, měl omezit konzumaci omamných látek.

4) má-li vedení radnice dojem, že chybí kontakty, měli do krizového štábu v 1. řadě přizvat právě bývalého primátora. On by si odnesl svůj díl odpovědnosti a mohl by operativně pomoci. Byl by jistě řádově více platný než žvanil Vávra.

+5/−3
3.6.2013 14:14

J69a51n 67S89v28a58r23d59a 4697275616750

Bohužel to duo Hudeček, Vávra jsou trapní a předvedli neznalost ve všem co dělali. Hlavním obsahem projevů Hudečka nebylo řešení situace, ale vysvětlování já nic to oni. Ti starostové mají již zkušenosti. Ti Topisti chtěli jen moc na radnici a padli do nejhorší doby. Interviev Hudečka v pondělí večer v TV24  to byl jeden kontinuální trapas. Nevím co měl na starost jako první náměstek, ale nevěděl skoro nic. Praha 5, Praha 2, Radotín, starostové konali co šlo konat, Hudeček hledal jen chyby druhých. Obávám se že ta změna na radnici to bylo šlápnutí vedle.

+1/−2
4.6.2013 5:07

J93a39n84a 63C95a59g27a12š59o54v87á 5597474543

Ukazuje se, ze pan exprimator zanechal Magistrat v mnohem horsim stavu, nez si lide mysleli. Ted chodi po Praze a "nahodou" jde kolem fotograf z iDnes a hned je o tom clanek. Krizovy stab funguje na 100%. Kdyz tam ovsem predchozi vedeni nenecha uplne informace, to se pak dobre kritizuje. Informovani jsou vsichni dostatecne. TV a internet neřeší několik dnů nic jiného. Navíc každý dospělý už někdy nějaké záplavy zažil a stačí se pak řídit selským rozumem - trvalý déšť = zvedání řek = zaplavování pozemků = odchod do bezpečí. Místo toho se rozvíjí povodňová turistika a každý, kdo sedí doma u počítače je hned expert.

+3/−13
3.6.2013 12:08

J16i20ř66í 74M20a47r13e26č85e88k 3249751532

Krizový štáb štáb funguje se zpožděním. To je jasné. A bývalé vedení asi sežralo veškeré dokumenty ;-D

+7/−1
3.6.2013 12:12

A74l61e76s 62P10a67v55e16l 7877813468464

Blbost, pokud by na Magistrate nebyly ignoranti tak meli kontakty, ktere jim udajne chybeli tyden dopredu, protoze  2 tydny prselo. Ja nevim jak vy, ale ja nez zacnu srat tak se vzdy divam jestli je tam toaletak a nenadavam pak na minuleho najemnika bytu ze mi toaletak nekoupil:)

+2/0
4.6.2013 8:54

M57i21c40h89a19l 33L65e39m72o69n 8625222240206

Jaroslav Horák- co vám udělal Svoboda tak hrozného? To musí být osobní.

+5/−4
3.6.2013 11:18

J50a18r29o29s47l60a79v 73H37o87r83á11k 5233962696910

Nemam rad politiky, co si libuji v lacinem sbirani politickych bodu. Tedy skoro vsechny, vcetne Svobody.

+4/−6
3.6.2013 11:23

M16i52c21h67a31l 64L65e78m38o77n 8825852430506

Ale on už s tímhle nemá nic společného. Ten krizový plán tam prostě je, ať už tam sedí kdokoliv. Každý rok to zkouší, zavírají kvůli tomu centrum, honí si trika, jak perfektně to zvládají a pak, když už to může někomu pomoci, tak to nestihnou postavit včas, protože idiot, který tam sedí právě teď neví co má dělat. Prostě je to na lidech, kteří tam jsou teď. Ne na lidech kteří tam byli před rokem, před měsícem, nebo před týdnem. Ten plán je pořád stejný.

+10/0
3.6.2013 11:35

J95i47ř88í 39M14a42r91e76č40e37k 3279371722

Na tom něco bude !!

+2/0
3.6.2013 12:15

J78a19r44o95s77l55a70v 55H65o52r31á14k 5973962606960

Ten plan je spatny, kdyz pocita s nejakym volenym cicmundou jako rozhodujicim hlasem. To ma delat odbornik. To je to o cem zde pisi.

+1/0
3.6.2013 13:04

J81a94r10o44s58l14a97v 66J72o11n31á12š 4758484782755

Pokud Vávra tvrdí, že krizový štáb nedostal kontakty, nemá pravdu. Všechny potřebné kontakty jsou v povodňovém plánu.

+9/−1
3.6.2013 10:56

M54a34r37t61i10n 15K14u75l98h53á28n91e27k 4823472899699

problémem je, že Vávra netuší do kterého šulíku ty plány dal ;-)

+5/−1
3.6.2013 11:13

J72a42r40o65s40l90a83v 19J10o46n73á57š 4148814632305

Poučení nejen pro TOP 09:

Žvanit a svrhávat vládu je jednoduché. Horší je správné věci v krizové situaci DĚLAT!

+13/−1
3.6.2013 10:45

M28a37r58t28i84n 51K57u66l48h43á53n10e31k 4673282829399

jakýkoli krizový plán funguje následovně: výstraha před možným nebezpečím, potom zvyšování rizika a pohotovost dle závažnosti situace, VŽDY je určena ZODPOVĚDNÁ osoba a kroky a činnosti, které má vykonat, zodpovědná osoba má stanovena i nástupce, pokud není ZO k dispozici, krizový scénář je doporučení, kdy a co se má udělat a jak rychle.....

Pokud není zodpovědná osoba i přes stav pohotovosti k sehnání = je to její chyba,

pokud ZO rozhodne ignorovat postupy v krizovém plánu = je to její chyba

chyba v krizovém plánu = pokud je naplánováno stavět zeď při hladině X a v té době už je zatopeno, nebo jsou naplánované časy nereálné ( např. postavit zeď za 10 min. i když to trvá min. 3 hodiny... atd.)

+5/0
3.6.2013 10:37

A83l92e10š 87J15a80v90ů95r94e68k 2232299660970

to Horák nepochopí ... R^

+4/−1
3.6.2013 10:38

M17a54r44t23i10n 83K68u51l45h82á22n80e87k 4433272699659

já vím, ale někdo jiný třeba ano ;-)

+1/0
3.6.2013 10:42

J91a73r35o45s63l80a90v 43H44o58r39á78k 5703652706530

Ano, to pochopit odmitam, ze cele rozhodovani stoji na osobe primatora.

Tato predstava mne desi. Protoze pak je Praha rizena stejne jako byl rizen Cernobyl a bouchne jakmile si nekdo rozhodne hrat si na hrdinu. Odmitam pochopit, ze na takovemto systemu by zavisel osud milionoveho mesta.

+3/−2
3.6.2013 10:42

M73a40r79t64i69n 21K38u94l70h91á26n28e63k 4453182829239

nesnažte se to pochopit, mohlo by se vám udělat špatně ;-D

+5/−1
3.6.2013 10:45

J80a79r12o95s42l24a79v 19H77o46r12á77k 5173102346820

Uz se stalo.

+3/0
3.6.2013 10:47

M11a27r77t56i26n 90K61u92l69h75á52n52e94k 4723522419209

dovolím si tipnout: jste přesvědčený volič levice a máte přestavu, že svět funguje na základě předpisů a v pozadí stojí neurčité a geniálně inteligentní ONO(ONI), kteří vše řídí a vše zařídí ;-)

+4/−2
3.6.2013 10:50

J25a34r56o86s39l92a60v 76H68o37r95á57k 5853912546230

Tipujete spatne. Jsem pravicove zalozeny volic, toho casu bez odpovidajici politicke reprezentace.

A, hlavne, jsem technicky zameren. Vim, ze blbuvzdorny system nelze sestrojit, neb blbci jsou desne vynalezavi. Ale musime se o to alespon pokusit. Ovsem krizovy system, vydany zcela vuli jednoho cloveka, to si proste lidsky odmitam pripustit. A formulaci bylo to tak udelano, protoze se nepredpokladalo, ze se tam dostane takovy moula odmitam. S moulama mame dost dlouhodobych zkusenosti.

+3/0
3.6.2013 10:54

M50a56r44t82i10n 21K62u11l55h78á50n62e86k 4483122939599

o to je to smutnější....to co si představujete

laždý systém je založen na lidech a na posloupnosti vedení a když nebyl (údajně) k zastižení hlavní šéf, měl jednat ten kdo tam byl - ale to by musel nést zodpovědnost

+4/0
3.6.2013 11:07

J81a43r57o91s71l85a91v 30H68o85r96á11k 5253112476550

Prave. System ma byt postaven na schopnosti vedeni a na erudovanosti kazdeho, kdo ma zodpovednost za dany usek. A nakonec to skonci tim, ze hlavni slovo ma nejaky cicmunda, jehoz jejinou kvalifikaci je umet zvanit tak dobre, aby ukecal lidi k odevzdani hlasu. Tragedie.

+4/0
3.6.2013 11:15

V93á19c79l96a28v 69Z68e89l73i85n27k40a 2582310883852

Přesně. Jenže zdejší TOP soldatesce to prostě nevysvětlíte. To už jsem se stihl přesvědčit.

+7/0
3.6.2013 10:41

J42a69r46o89s59l63a67v 22H85o90r37á35k 5703802856920

Opravdu se omlouvam, ze jsem si dovolil kritizovat Svobodu. Snad se z toho vy i on vzpamatujete.

0/−4
3.6.2013 10:43

V52á61c70l47a63v 47Z64e71l63i60n73k12a 2262110563822

Mě je pan Svoboda i celá ODS u zadele, ale nic to nemění na skutečnosti, že se někdo na magistrátu pokoušel být chytřejší než hydrotechnici a evidentně se mu to nepovedlo.

+6/0
3.6.2013 10:54

J68a66r51o93s21l61a22v 33H72o89r46á64k 5113562146810

Jenze o tom to je. To je proste chyba toho systemu. Jak muze byt vydan napospas jednomu cloveku, navic politikovi? Kdyby tam sedela nejaka erudovana osoba, ok, da se to pochopit. Ale aby mel rozhodujici hlas politik? Nezlobte se na mne, to je proste slendrian.

0/0
3.6.2013 11:01

V57á91c69l76a44v 95Z43e80l98i98n36k22a 2972940583352

Pane bože, ten člověk má v pečlivě zpracovaných plánech jasně dáno, že při průtoku X m^3/s na měřeném profilu Y, má na místě Z začít stavba bariér takové a takové úrovně. Od odborníků, které má v týmu a nebo se kterými je ve spojení má potvrzenu informaci, že průtoku je dosaženo a další prognóza je nepříznivá. V té chvíli je na něm, aby vydal onen povel. Jak tohle chcete zálohovat nebo jistit tak, aby to bylo dostatečně rychlé, bezpečné a efektivní. Aby to někdo nezneužil a nebo nebylo po povodni než proběhnou příslušné procedury. Všechny krizové systémy stojí na tom, že člověk na klíčovém místě není vůl. Nic lepšího se zatím vymyslet nepodařilo.

+2/0
3.6.2013 11:13

J26a35r18o68s34l13a34v 84H19o76r35á12k 5343402986720

Pri pohledu na ceske politiky z toho beha mraz po zadech.

+2/0
3.6.2013 11:14

M23a19r10t69i96n 73K34u75l96h73á58n25e27k 4413342739639

Horák není soldateska TOP,

on je jen jednoduchý ;-) a přesvědčen o svém pohledu na realitu

+2/0
3.6.2013 10:44

E34l65e15o96n77o65r32a 82N11o52v41á 1714575716319

Pod Vávrou není diskuze, tak to napíšu sem - Vávra je vůl a doufám, že si pražané vynutí, aby se z téhle vody někdo zodpovídal a vypadl z funkce, kterou evidentně nezvládl

+8/0
3.6.2013 10:04

P72a33v86e66l 95H84o21r17á34k 8471703605772

Taky jsem si všiml, souhlasím. Bohužel nakonec to dopadne tak, že jim (myslím TOP) lidi stejně hodí.

+5/−1
3.6.2013 10:08

Ř57e87h44o28ř 19V83l92a15s34á19k 2884524931726

Uvidíme. On ten výběr není velký ODS a ČSSD škodily Praze dvacet let, těm bych to nehodil ani za nic, komunisté škodili čtyřicet, těm také ne. Zelení jsou divní, lidovci v Praze nemají moc šance.

+2/0
3.6.2013 11:56

V29á18c11l92a95v 31Z26e53l68i68n13k10a 2392470983192

Opravdu zábavná diskuse, jak se tady oponenti ODS a zejména pak příznivci TOPky snaží vykecat z evidentního selhání svých lidí na magistrátu. Proboha to je tak těžký umět přiznat, ano, nasadili jsme tam bohužel motáka, který v kritické situaci neví která bije, váhá místo co by jednal a ještě ke všemu lže v přímém přenosu? Řeči o tom, že voda stoupá rychleji než myslí naši politici jsou jen k smíchu. Stejně tak poznámky o tom, že si exprimátor Svoboda honí politické body. Možná honí, možná nehoní, ale každopádně má notný kus pravdy a nahrávku na smeč dostal na zlaté míse.

+26/−1
3.6.2013 9:48

E22v66a 57L97o44k39a91j62o23v69á 4362120633486

rozumný příspěvek, který i pobavil.... to je tady velmi zřídka ....VR^

+3/0
3.6.2013 9:53

M92a60r70t74i31n 64F39r74a51n52t76i63š90e22k 7125640253345

nejhezčí je formulace: voda stoupá rychleji, než myslí naší politici. to by se dalo vytesat hned pod TGM zasloužil se o stát. aby měli památku i ostatní

+9/0
3.6.2013 9:58

M12a34r78t51i53n 84K59u61l59h12á57n65e39k 4623392979419

politici často jednají podle hesla = po nás potopa ;-)

+4/0
3.6.2013 10:03

J11a46r89o54s47l47a46v 44H91o68r69á87k 5493852596780

No to nedostal ani nahodou. Kritikou soucasneho vedeni jen ukazuje sve vlastni selhani. Krizove rizeni neni postaveno na jednom cloveku a na jeho prikazech dle subjektivnich pocitu. Ani nemuze byt. Vzhledem k tomu, ze Svoboda je odejit asi tak tyden i s cestou, tak soucasne vedeni nemelo sanci zmenit systemy dle sveho.

Z toho vyplyva, ze paklize system krizoveho rizeni nefunguje, je to selhani minulych vedeni, vcetne Svobody sameho. Nechapu, jak mu tento pruhledny populismus muze nekdo bastit.

+2/−4
3.6.2013 10:04

P23a10v97e33l 68H58o46r94á79k 8211533255882

Osobně si myslím, že za to mohou komunisti. Kdyby tu 40 let nevládli, tak tu byl pořádek a dnešní potopu bychom zvládli jako v Německu. Nevím, proč se trápíte se složitou obhajobou svých politiků, když můžete zvolit osvědčené metody.

+1/−3
3.6.2013 10:11

M91a73r16t34i82n 48K34u27l91h10á86n88e95k 4153472229269

jsi troll, nebo najatý ?

+2/0
3.6.2013 10:13

P66a43v87e76l 89H76o79r28á27k 8111483665842

Proboha proč? Dělám si legraci se svého jmenovce, který evidentně placený je.

+2/−1
3.6.2013 10:56

J88a10r50o63s80l24a54v 98H56o22r52á53k 5403602726160

Myslite v tom Nemecku, ve kterem maji zrovna ted zatopena mesta?

A nevsiml jsem si, ze bych nekoho hajil. Celou dobu kritizuji Svobodu za jeho jednoduchy populismus a zbabelou snahu vyvleci se z odpovednosti. Paklize to nekdo povazuje za obhajobu druhe strany, jeho vec. Zrejme vice nez dve strany nedokaze rozlisit.

0/−1
3.6.2013 10:13

A76l57e59š 16J82a15v16ů12r71e34k 2402289570920

s tím populismem souhlas, ale jakou má teď odpovědnost ???? Už min.týden není na magistrátu a krizové postupy jsou dané. Takže když je zast.primátor nedodržuje, i přes upomínání, tak proč by za to měl mít odpovědnost Svoboda ???

+2/0
3.6.2013 10:18

J71a54r97o73s98l48a31v 21H26o46r70á62k 5853282436770

Krizovy scenar nesmi a nemuze byt postaven na rozhodovani jednoho cloveka, byt toho casu primatora. Proste ne. V krizovych scenarich nesmi byt prostor pro jeho subjektivni pocity, pripadne pocity vyjimecnosti. O tom stale mluvim. Ano, za takto zpackany system musi nest odpovednost minula vedeni. Coz nic nemeni na tom, ze paklize to zastupujici primator skutecne zbabral, musi byt z jeho jednani vyvozena odpovednost take.

0/−2
3.6.2013 10:22

A42l64e37š 74J86a49v74ů60r18e40k 2502449790740

ty jseš jak kolovrátek, a nejsi schopen pochopit o co jde. Vždy musí být někdo  odpovědný, kdo vydá příkaz k akci, krizový štáb vydává doporučení, organizuje práce, informace ... , ale to není tak, že někdo z kriz.štábu si jen tak zavolá a řekne "začněte stavět prot.povod.bariéry ..:. Jak jsem z článku pochopil, tak ten fin.příkaz vydává primátor,a ten navzdory splnění podmínek, navzdory urgencím z městských částí, on  prostě řekl, že ty podmínky jsou naddimezované (průtok - m3/s), a ten pokyn vydal pozdě. Ty evidentně nevíš, jak pracuje krizový štáb .. . Je to trochu jako firma. Ve firmě je mangament, jsou porady vedení ... , ale halvní slovo má "ředitel", ten vše důležité nakonec musí schválit a podepsat.

+3/0
3.6.2013 10:31

M18a51r36t32i81n 34K95u46l88h28á17n12e57k 4203842719889

on to nepochopí ;-)

+1/0
3.6.2013 10:37

A68l40e19š 47J21a84v78ů59r17e26k 2322859590720

jj :-(

0/0
3.6.2013 10:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.