Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Naposledy v gripenu. Velitel českých stíhačů se rozloučil s kariérou

Nasoukat se naposledy do kombinézy, pak i za knipl v gripenu a vychutnat si hodinový let s několika průlety nad dráhou. Tak nějak se loučí elitní čeští stíhači s kariérou. Svůj "poslední" let si v pátek vystřihl i odcházející velitel vzdušných sil a jeden z prvních českých pilotů gripenů Jiří Verner.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T64o23m85a56s 76M74a10t63e90r44a 4526751393493

Tu rozlučku mu přeji, asi něco umí,

docela mne zarazilo, že velitelé základen jsou aktivní piloti.

A pobavila mě představa, že až budu končit, tak mě firma nechá projet služební oktavií po dvorku :-)

0/−1
1.6.2013 14:57

P66a47v83e94l 56K33r10a25m91e19r 9173947459585

tito ostřílení veteráni z bojů v Gripenech nám budou v budoucnu chybět R^

0/−1
1.6.2013 11:42

J40a84n 95J38e71ž52e22k 3791915817575

> V roce 1985 absolvoval Vysoké vojenské letecké školy v Košicích.

Víc než jednu? Ani jsem nevěděl, že v Košicích je jich víc.

+1/−1
1.6.2013 7:23

K12a47r35e72l 92V24a46c47h21u71t 9263462729673

Zejména chyb a překlepů je v článku VÍC NEŽ DOST! :-/ ... takže raději to snad ani neřešte...

+1/−1
1.6.2013 8:46

Z86d81e27n38ě90k 98H53r74u84b70ý 5805378571396

Ty kalhoty co má na sobě by se ideálně hodily k maturitě, přijímačkám, státnicím, apod. ;-)

+1/−2
1.6.2013 6:33

T80o19m80a50s 55N33a13v20r29a33t20i61l 8150569203845

Diky, at se dari!

+7/0
1.6.2013 5:58

J46a70n 59M89o59d80r95ý 2423289247

No, takže pan velitel si udělal soukromou rozlučku v hodnotě xx desítek tisíc korun (palivo zejména) z našich peněženek a já bych mu zatleskal, jak bravurně to dokázal přednést veřejnosti. A nechce mi snad někdo tvrdit, že "to letadlo tam stejně muselo", nebo že "je to pilot, ten se musí pravidelně cvičit"... To by mě pak totiž zajímalo, proč se člověk, který jde dělat úřednického atašé, potřebuje udržovat licenci. Rv No, hlavně, že nás všechny velmi zajímá, jestli měl Zeman virozu, nebo ne, ale tyto věci přehlížíme a nereagujeme na ně. Rv

+7/−17
1.6.2013 2:00

J69a29n 30F96r81a93u69e71n62b50e89r88g 6887424863770

Narozdíl od současného prezidenta, tento pilot v něčem vyniká. A nemívá virózu...

+16/−4
1.6.2013 2:22

K11a75r82e66l 94V42a54c60h60u28t 9313102299943

Náš pan prezident vyniká v PAMĚŤOVÝCH SCHOPNOSTECH, dokonce i ve schopnostech JAZYKOVÝCH. ;-) R^ [>-] A pokud se po náročné předvolební prezidentské kampani trochu odvázal, tak učinil úplně to samé, co naprostá většina Čechů! ;-) ... (hlastání je přece našim národním sportem, ni? a sport je přece velice ušlechtilá věc, ni? ;-D R^).

A vůbec: Pořád je MNOHEM odpustitelnější nějaká přiopilost, než KRÁDEŽ v přímém přenosu! :-/

+3/−4
1.6.2013 8:45
Foto

H71a19n90a 65M73a32l24i86c14h94o91v85a 9360227133523

;-D;-D

+2/0
1.6.2013 8:51

P11e87t37r 19H89a17n52á84k 8361904276537

čím víc smajlíků , tím víc Vachut ?

+3/0
1.6.2013 9:31

P24a25v97e37l 26J12o88n70á66š 5881235919165

Nejhorší je tupost v záznamu.

+1/0
1.6.2013 10:56

J91a84k26u91b 72V27e67s55e64l36ý 9454730167905

Pravidelne lety jsou u techto stroju samozrejmosti. Radsi zacnete delat neco smysluplnejsiho nez plkat v diskuzi.

+7/−1
1.6.2013 8:42

L28u18k13á38š 64H41o17f43m28a68n 1103674812976

A víte, že mu tu rozlučku ani vůbec nevyčítám?

+1/−1
1.6.2013 9:11

P87a54v72e70l 34K29a29f49k63a 8714433841355

máte asi hodně smutný život, když musíte na diskuzi plivat i při takovýchto příležitostech... ale což- dobře vám tak :)

+6/0
1.6.2013 9:48

M67a96r32t34i19n 58N55ě33m43e30č24e17k 2108862821

Tak Jirko,

všechno nej a gratuluju k nádhernému rozloučení.

"maush"

+6/0
31.5.2013 22:34

V81l87a36s41t20i33m36i95l 36S77t91a17v13i73n44o41h13a 4441224660799

kolik stoji hodina letu Gripenem? Ja myslel ze se na nem dela vycvik a ne vyhlidkove lety.

+6/−12
1.6.2013 1:32

J11a64r29o63s21l78a95v 84B29r49ü64m42m97e51r 7854183956

Samozřejmě to je výcvik. Každý pilot má předepsané výcvikové hodiny a jedna je vždy poslední.

+2/−1
1.6.2013 9:45

M92a98r35t28i37n 17V52a32j98s96a22r 5489493846906

Nojo, ale těch peněz, co by se ušetřilo, kdyby se ta poslední hodina zrušila! ;-D;-)

+2/−2
1.6.2013 9:52

J72a55r81o47m65i93r 17F54a92r58e67k 4672293617

No to by ale potom byla poslední ta předposlední..... tak ji zrušíme taky... jenže to bude poslední ta předpředposlední.....  ... dostaneme se až k první, zrušíme ji a zrušíme rovnou letectvo :-)

0/−1
1.6.2013 12:52

M15a22r87t79i95n 54V50a22j79s28a25r 5439723796586

No vidíte, kolik by se ušetřilo! ;-)

+1/0
1.6.2013 12:54

P70e23t36r 55H39e86n89d70r63i62c19h 6136222120822

Naši stíhači byli vždy světovou elitou. Škoda, že je dříve, či později nahradí dálkově řízení droni...:-/

+14/−2
31.5.2013 20:20

J71a71n 86K27o44z26á69k 7615808499698

Podle mě lidský pilot jen tak dronem nahrazen nebude. Je sice fajn, že nemusíte riskovat život vycvičeného pilota, ale dron zase postrádá periferní vidění a hlavně schopnost improvizace a přizpůsobení se náhlé změně operačních parametrů. Pokud budete mít ryze autonomního drona, ten prostě udělá to na co je naprogramovaný a vně jeho programu neudělá ani ťuk.

+4/−2
31.5.2013 21:59

P59e85t97r 61T13l79o77u48k51a84l 7874715422445

Nevadí, že toho drona někdo řídí? Ty o tom mluvíš jak kdyby ho pustili do světa a on si tam pomalu dělal co chtěl. :-/

+4/0
31.5.2013 22:18

M97i61c33h65a67l 59N51a25c64h16t40m60a76n75n 8107512637670

Vždyť píše, že člověkem ovládaný dron postrádá periferní vidění...

+1/0
31.5.2013 22:24

P21e51t73r 10T12l80o68u43k61a26l 7834175672915

A proč by měl? Je opravdu velký problém zajistit výhled do strany, stejně jako dopředu. :-/

+3/−1
31.5.2013 22:29

P18e78t92r 40V81á88c47l15a70v97e61k 6415938529377

to jiste neni, jenomze se tim zvysuje narok na kapacitu prenosoveho kanalu a navic I ta nejlepsi kamera se neda moc srovnavat s lidskym okem - dynamika, rozliseni, stereoskopicke videni oci atp. Navic dalkove rizeni neni az tak uplne on-line,  dochazi ke zpozdeni az v radu sekund. To je zpusobeno hlavne druzicovym prenosem.Toto zpozdeni nevadi pro ucel pruzkumu ci pro prepadove akce typu zautoc a vypadni ale ve vzdusnem souboji zde vznika velka nevyhoda. Dalsi nevyhodou muze byt nachylnost k ruseni, vemte ze loni dokonce i Iranci dokazali takto ukoristit americanum jejich RQ-170 sentinel. Toto vsechno jsou duvody proc zatim nikdo nestavi dalkove ovladane stihacky.

+5/−1
31.5.2013 22:48

P61a83v45e54l 37K94r65a43m56e96r 9653547259855

periferní vidění v rychlosti 2M ? 8-o

+1/0
1.6.2013 11:52

J51a23r82o47s95l97a59v 90B92r82ü71m59m42e58r 7424273226

To jako člověk oslepne, či co? Jinak v boji se většinou chodí pod 1M.

0/0
1.6.2013 14:46

J43a62n 71P62r64o52c23h25a63z55k93a 1567855539937

Redakce, mohli by jste upřesnit, v jaké funkci bude gen.Verner v USA působit? Vojenský atašé je výraz laické veřejnosti. Bude vojenským a leteckým přidělencem, přidělencem obrany nebo zástupcem přidělence obrany nebo vojenského a leteckého přidělence se zodpovědností pro vojenské letectvo a PVO?

+2/0
31.5.2013 20:16

M80a70r24t11i95n 86V77a66n85ě48k 9104977572383

To je materiál......

+4/−1
31.5.2013 21:42

J44a74n 50P73r34o16c21h66a53z33k10a 1497835349457

???

0/0
6.6.2013 20:58

V94l48a78s67t18i13m47i11l 55S73t28a61v90i57n61o68h64a 4441574760179

Tak proste dostal [>-]trafiku no. Muj otec byl ve 2 svet valce 4 roky a nic z toho, tihle maji prsa pokryta metaly a nikdy nebyli v akci. Tak uz to chodi na svete.

+3/−8
1.6.2013 1:30

J93a58r37o25m58í16r 30K50r75á88l 4750209224619

A nebojoval tehdy na té "špatné" straně ?  (Tím nemyslím SS, ale třeba RAF)

+3/0
1.6.2013 7:54

J47a59k23u33b 92R49o35u70s 4160263129720

Proč na to letadlo stříkají vodu?

+5/−9
31.5.2013 19:54

V64l96a59d81i87m91í75r 82H35o82l44ý 8194401946537

Aby ho umyli a ochladili. :-)

+9/0
31.5.2013 20:16

S52e28n57a68d 54K69o17l85á78ř 9884331444253

Asi jsem zde nepochopil význam "plusek" a "mínusek". Náhodou mi to totiž přijde jako dobrá otázka. Ach lidi...

+4/−2
1.6.2013 1:52

M68a44r44t13i31n 19B80a59r44t58á86k 8127553256125

Je to takzvaná slavobrána, která se na letištích dělá při nějakých vyjímečných událostech. Například při této nebo při zařezení nového letadla do flotily.

http://www.planes.cz/cs/photo/1166821/a330-323x-ok-yba-czech-airlines-csa-csa-ok-praha-ruzyne-prg-lkpr/

+2/0
1.6.2013 9:41

J64o70s30e57f 20H24e52j36d95u85k 7160298225785

Hodne stesti v dalsi kariereR^

+12/−1
31.5.2013 19:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.