Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Naposledy v gripenu. Velitel českých stíhačů se rozloučil s kariérou

Nasoukat se naposledy do kombinézy, pak i za knipl v gripenu a vychutnat si hodinový let s několika průlety nad dráhou. Tak nějak se loučí elitní čeští stíhači s kariérou. Svůj "poslední" let si v pátek vystřihl i odcházející velitel vzdušných sil a jeden z prvních českých pilotů gripenů Jiří Verner.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T47o19m95a58s 23M97a67t38e16r11a 4196151863393

Tu rozlučku mu přeji, asi něco umí,

docela mne zarazilo, že velitelé základen jsou aktivní piloti.

A pobavila mě představa, že až budu končit, tak mě firma nechá projet služební oktavií po dvorku :-)

0/−1
1.6.2013 14:57

P76a31v13e21l 46K43r25a46m98e87r 9663787439815

tito ostřílení veteráni z bojů v Gripenech nám budou v budoucnu chybět R^

0/−1
1.6.2013 11:42

J89a13n 38J78e27ž85e17k 3481565837175

> V roce 1985 absolvoval Vysoké vojenské letecké školy v Košicích.

Víc než jednu? Ani jsem nevěděl, že v Košicích je jich víc.

+1/−1
1.6.2013 7:23

K31a93r37e81l 72V29a14c45h70u14t 9963212789223

Zejména chyb a překlepů je v článku VÍC NEŽ DOST! :-/ ... takže raději to snad ani neřešte...

+1/−1
1.6.2013 8:46

Z60d91e47n30ě38k 78H78r25u77b34ý 5765328911296

Ty kalhoty co má na sobě by se ideálně hodily k maturitě, přijímačkám, státnicím, apod. ;-)

+1/−2
1.6.2013 6:33

T78o90m30a46s 94N88a52v16r43a73t79i83l 8310189393845

Diky, at se dari!

+7/0
1.6.2013 5:58

J77a34n 25M28o35d47r85ý 2193769147

No, takže pan velitel si udělal soukromou rozlučku v hodnotě xx desítek tisíc korun (palivo zejména) z našich peněženek a já bych mu zatleskal, jak bravurně to dokázal přednést veřejnosti. A nechce mi snad někdo tvrdit, že "to letadlo tam stejně muselo", nebo že "je to pilot, ten se musí pravidelně cvičit"... To by mě pak totiž zajímalo, proč se člověk, který jde dělat úřednického atašé, potřebuje udržovat licenci. Rv No, hlavně, že nás všechny velmi zajímá, jestli měl Zeman virozu, nebo ne, ale tyto věci přehlížíme a nereagujeme na ně. Rv

+7/−17
1.6.2013 2:00

J90a53n 68F59r59a79u98e35n53b50e66r12g 6327354163270

Narozdíl od současného prezidenta, tento pilot v něčem vyniká. A nemívá virózu...

+16/−4
1.6.2013 2:22

K27a66r46e16l 70V49a40c98h10u61t 9143662809913

Náš pan prezident vyniká v PAMĚŤOVÝCH SCHOPNOSTECH, dokonce i ve schopnostech JAZYKOVÝCH. ;-) R^ [>-] A pokud se po náročné předvolební prezidentské kampani trochu odvázal, tak učinil úplně to samé, co naprostá většina Čechů! ;-) ... (hlastání je přece našim národním sportem, ni? a sport je přece velice ušlechtilá věc, ni? ;-D R^).

A vůbec: Pořád je MNOHEM odpustitelnější nějaká přiopilost, než KRÁDEŽ v přímém přenosu! :-/

+3/−4
1.6.2013 8:45
Foto

H80a52n42a 13M44a82l55i83c92h80o57v76a 9670717813543

;-D;-D

+2/0
1.6.2013 8:51

P97e18t11r 17H80a49n12á16k 8641594546677

čím víc smajlíků , tím víc Vachut ?

+3/0
1.6.2013 9:31

P97a54v23e27l 42J72o97n34á97š 5861515609435

Nejhorší je tupost v záznamu.

+1/0
1.6.2013 10:56

J33a85k87u38b 13V76e58s53e12l52ý 9134590107525

Pravidelne lety jsou u techto stroju samozrejmosti. Radsi zacnete delat neco smysluplnejsiho nez plkat v diskuzi.

+7/−1
1.6.2013 8:42

L77u45k76á52š 89H25o57f38m79a62n 1253144692476

A víte, že mu tu rozlučku ani vůbec nevyčítám?

+1/−1
1.6.2013 9:11

P83a67v55e57l 66K82a94f60k73a 8134863111105

máte asi hodně smutný život, když musíte na diskuzi plivat i při takovýchto příležitostech... ale což- dobře vám tak :)

+6/0
1.6.2013 9:48

M65a54r51t63i27n 89N93ě61m56e54č96e36k 2138142531

Tak Jirko,

všechno nej a gratuluju k nádhernému rozloučení.

"maush"

+6/0
31.5.2013 22:34

V32l72a34s43t39i73m85i56l 94S45t75a14v90i14n42o89h50a 4891584120859

kolik stoji hodina letu Gripenem? Ja myslel ze se na nem dela vycvik a ne vyhlidkove lety.

+6/−12
1.6.2013 1:32

J26a45r35o19s17l90a38v 69B28r53ü62m38m72e87r 7484693576

Samozřejmě to je výcvik. Každý pilot má předepsané výcvikové hodiny a jedna je vždy poslední.

+2/−1
1.6.2013 9:45

M37a23r19t58i16n 86V22a97j89s28a65r 5149173766106

Nojo, ale těch peněz, co by se ušetřilo, kdyby se ta poslední hodina zrušila! ;-D;-)

+2/−2
1.6.2013 9:52

J28a37r85o47m24i35r 47F45a26r37e50k 4822463417

No to by ale potom byla poslední ta předposlední..... tak ji zrušíme taky... jenže to bude poslední ta předpředposlední.....  ... dostaneme se až k první, zrušíme ji a zrušíme rovnou letectvo :-)

0/−1
1.6.2013 12:52

M13a64r72t42i23n 75V49a52j79s38a33r 5369293886346

No vidíte, kolik by se ušetřilo! ;-)

+1/0
1.6.2013 12:54

P34e62t50r 53H44e11n86d49r34i44c19h 6906962800182

Naši stíhači byli vždy světovou elitou. Škoda, že je dříve, či později nahradí dálkově řízení droni...:-/

+14/−2
31.5.2013 20:20

J33a49n 79K94o34z54á33k 7895418379578

Podle mě lidský pilot jen tak dronem nahrazen nebude. Je sice fajn, že nemusíte riskovat život vycvičeného pilota, ale dron zase postrádá periferní vidění a hlavně schopnost improvizace a přizpůsobení se náhlé změně operačních parametrů. Pokud budete mít ryze autonomního drona, ten prostě udělá to na co je naprogramovaný a vně jeho programu neudělá ani ťuk.

+4/−2
31.5.2013 21:59

P47e97t61r 21T94l45o23u20k62a85l 7964485452545

Nevadí, že toho drona někdo řídí? Ty o tom mluvíš jak kdyby ho pustili do světa a on si tam pomalu dělal co chtěl. :-/

+4/0
31.5.2013 22:18

M62i40c38h33a31l 77N67a44c56h87t52m41a93n43n 8117432307230

Vždyť píše, že člověkem ovládaný dron postrádá periferní vidění...

+1/0
31.5.2013 22:24

P94e95t12r 34T38l39o97u95k79a43l 7944205842145

A proč by měl? Je opravdu velký problém zajistit výhled do strany, stejně jako dopředu. :-/

+3/−1
31.5.2013 22:29

P35e41t93r 26V10á67c62l68a23v90e20k 6185798109117

to jiste neni, jenomze se tim zvysuje narok na kapacitu prenosoveho kanalu a navic I ta nejlepsi kamera se neda moc srovnavat s lidskym okem - dynamika, rozliseni, stereoskopicke videni oci atp. Navic dalkove rizeni neni az tak uplne on-line,  dochazi ke zpozdeni az v radu sekund. To je zpusobeno hlavne druzicovym prenosem.Toto zpozdeni nevadi pro ucel pruzkumu ci pro prepadove akce typu zautoc a vypadni ale ve vzdusnem souboji zde vznika velka nevyhoda. Dalsi nevyhodou muze byt nachylnost k ruseni, vemte ze loni dokonce i Iranci dokazali takto ukoristit americanum jejich RQ-170 sentinel. Toto vsechno jsou duvody proc zatim nikdo nestavi dalkove ovladane stihacky.

+5/−1
31.5.2013 22:48

P21a76v41e71l 11K51r43a30m33e10r 9393367509435

periferní vidění v rychlosti 2M ? 8-o

+1/0
1.6.2013 11:52

J72a33r71o83s27l98a10v 26B11r74ü67m54m81e15r 7914253586

To jako člověk oslepne, či co? Jinak v boji se většinou chodí pod 1M.

0/0
1.6.2013 14:46

J38a95n 83P13r11o32c19h42a70z15k18a 1927855729277

Redakce, mohli by jste upřesnit, v jaké funkci bude gen.Verner v USA působit? Vojenský atašé je výraz laické veřejnosti. Bude vojenským a leteckým přidělencem, přidělencem obrany nebo zástupcem přidělence obrany nebo vojenského a leteckého přidělence se zodpovědností pro vojenské letectvo a PVO?

+2/0
31.5.2013 20:16

M29a95r88t28i35n 90V79a10n84ě19k 9114737272283

To je materiál......

+4/−1
31.5.2013 21:42

J46a50n 14P73r71o43c51h46a41z49k23a 1397235229897

???

0/0
6.6.2013 20:58

V16l40a38s57t47i57m91i85l 65S33t77a38v21i74n12o37h14a 4891944290109

Tak proste dostal [>-]trafiku no. Muj otec byl ve 2 svet valce 4 roky a nic z toho, tihle maji prsa pokryta metaly a nikdy nebyli v akci. Tak uz to chodi na svete.

+3/−8
1.6.2013 1:30

J52a30r79o86m55í75r 88K21r78á89l 4920539804529

A nebojoval tehdy na té "špatné" straně ?  (Tím nemyslím SS, ale třeba RAF)

+3/0
1.6.2013 7:54

J36a69k36u60b 83R79o94u42s 4310763449140

Proč na to letadlo stříkají vodu?

+5/−9
31.5.2013 19:54

V45l33a43d93i21m56í84r 86H17o76l59ý 8124261956537

Aby ho umyli a ochladili. :-)

+9/0
31.5.2013 20:16

S54e87n44a66d 92K58o11l44á63ř 9444441294473

Asi jsem zde nepochopil význam "plusek" a "mínusek". Náhodou mi to totiž přijde jako dobrá otázka. Ach lidi...

+4/−2
1.6.2013 1:52

M87a31r52t45i82n 20B52a55r27t66á42k 8187663726745

Je to takzvaná slavobrána, která se na letištích dělá při nějakých vyjímečných událostech. Například při této nebo při zařezení nového letadla do flotily.

http://www.planes.cz/cs/photo/1166821/a330-323x-ok-yba-czech-airlines-csa-csa-ok-praha-ruzyne-prg-lkpr/

+2/0
1.6.2013 9:41

J75o66s19e63f 40H35e16j97d63u82k 7840138105685

Hodne stesti v dalsi kariereR^

+12/−1
31.5.2013 19:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.