Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: To už jsme opravdu zpátky v roce 1949?

Kdo sledoval středeční jednání Ústavního soudu o církevních restitucích, tomu šel mráz po zádech, nebo měl naopak radost: poválečné rudé roky jsou tu zase! Argumenty i výrazivo strany žalující jako by z těch let přilétly, píše ve svém komentáři Karel Steigerwald z MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M67a32r41i38e 20P88o86k55o36r33n20á 9635684450

Docela dobře to p. Steigerwald napsal, není divu, že se tolik odpůrců církve ozvalo. Bez znalosti věci, bez snahy pochopit argumenty a jen se vykřikují holé nesmysly. Církevní restituce církvi nevracejí všechno, co by jí patřilo, platy duchovních nečiní zdaleka tolik jako výnosy ze zadržovaného majetku atd. Výkřiky typu - já to ze svých daní platit nebudu- jsou úplně zcestné. Z daní nás všech už bylo zaplaceno tolik majetku, který patřil státu a byl sprostě rozkraden. To si opravdu přejete, aby byl rozkraden ten majetek, který stát zadržuje církvi? Nebudete z toho mít nic. Pokud bude patřit církvi, tak zůstane zachován pro lidi této země. Jestli to nechápete, tak se nedá nic dělat. Proč myslíte, že Klaus a spol. tak kličkovali, kdykoliv se někdo na navrácení majetku církvím zeptal? Doufali zřejmě, že se povede taky jeden dobrý privatizační tunel. Naštěstí to nezvládli.

+3/−3
31.5.2013 21:18

K92a43r15e95l 41N83e58č68a94s 5603869840610

Steigerwald píše po dobu svého působení v Mf Dnes vlastně jeden, stále stejný komentář.Jeho texty jsou natolik předvídatelné, že se je hodí přeskočit. Jsem pro navrácení klášterů etc. protože věřím, že církev dokáže plnit velmi užitečnou roli. Nemyslím si ale vůbec, že tato forma vrácení je košer ,pardon lege artis. Cítím za tím zase onu neviditelnou ruku trhu, ruku velmi lepkavou a nenechavou.

+2/−2
31.5.2013 17:06

Z70d16e50n20ě68k 45B68e95r20á37n24e76k 2338125466692

Autor článku píše svůj názor, ničím nepodložený. Podobně jako psali pisálci před rokem 1989, tak podobní píší i dnes, tedy na přání a požadavky vlády. Nazvat církevní rozkrádačku restitucemi totiž může vedle Kalouska jen ten, kdo píše na požádání a zadání tohoto pána a nebo jemu podobných.

+4/−6
31.5.2013 14:10

A38n29t55o46n22í90n 35C19e37t20k71o31v31s38k97ý 6335241561131

Štajgrvald jako obvykle. Protiargumenty nemá žádné, k věci argumentovat nedokáže, zato emotivně demagogicky poplive všechny oponenty. Rv

+4/−5
31.5.2013 11:19

J96i66n38d58ř76i82c83h 31F36u63t84e71r48a 4897724830333

;-€Štajgrvald je hlupák, který bez argumentů pouze obrací pravdu naruby! Je to lhář, který je bezcharakterní stejně jako naši "slavní političtí zástupci" !!!Rv

+3/−3
31.5.2013 17:20

Ř71e18h38o67ř 68V79l81a48s88á31k 2824294111156

Nemyslím si, že Jirásek byl proti církvím. Při čtení se mi zdálo, že nepokrytě fandil protestantům.

+2/−2
30.5.2013 21:15

Z48u22z40k25a 48D98o31s31t32a64l86i38k51o98v60á 7932479478173

nebyl, ale docela vystupoval proti cikánům a židům, což mě zaskočilo

+2/0
30.5.2013 23:35

H71a69n38a 83K64r16i93v53a35n15k74o55v62a 4661827133330

dobre napsano, hlavne me potesil s tim "profesionalem". R^

+7/−3
30.5.2013 17:13

L58i67b88o64r 31H66l68u25b36u53č41e81k 4270670987287

...co kdyby současní sockomouši vrátili státu to, co stát (za ně) vrací církvím, které okradli předchůdci současných sockomoušů...???...

+7/−8
30.5.2013 17:05

J41i72ř62í 49R60o46d 7764118910590

Souhlasím, všem členům KSČ(M) sebrat majetek, protože pochází z totalitní doby, kdy oni kradli majetek podnikatelům, živnostníkům a kulakům:-)

+6/−6
30.5.2013 18:10

Z61u93z79k32a 31D56o54s34t87a72l91i53k14o86v34á 7602159488143

To si zkontrolujte rodinu, protože já bych šla dál - nespolupracoval někdo z vašich blízkých či vzdálených příbuzných či prapředků na této krádeži století ? :-/

+2/−1
30.5.2013 23:12

L88i14b47o15r 39H36l22u50b30u15č90e68k 4700320577137

...pokud vím, tak ne...jsme celkem slušná rodina, komunisté ani  jiné neslušné věci se u nás nevyskytovaly a nevyskytují...:-)

+2/−2
30.5.2013 23:24

Z29u63z89k76a 40D89o66s15t15a47l18i50k15o93v35á 7572149188473

Pokud víte a pokud vám přiznali - na takové soudy si dejte pozor, abyste jednou nebyl souzen stejně.

0/−1
30.5.2013 23:34

A54n73t68o29n26í82n 52Š65e30v50č66i61k 7276903453131

p.Karel Steigerwald:

S některými Vašemi názory a postřehy nesouhlasím,když je čtu.

Ale na téma církevní restituce jste u mne získal kladné body a dík za Vaše slova.

R^

Plně mne mluvíte od srdce.

+12/−5
30.5.2013 16:35

K54a24r78e43l 65A55n44d85r74e46a45s 1190398476841

Oč byli Steigerwald a senátor Štětina za totality aktivními komunisty, jsou dnes velkými komunistobijci. U Steigerwalda to nepřekvapuje, neboť "čí chleba jíš, toho píseň zpívej".

+13/−7
30.5.2013 16:28

L62i32b24o16r 96H35l37u41b72u31č52e22k 4400460287907

...v tom případě jste vy musel být za komunistů velice inteligentní člověk...protože dnes jste ...no - "velice neinteligentní člověk"...(dukáty jsou dukáty...:-))

+5/−7
30.5.2013 17:00

Z67u62z37k15a 17D46o56s30t63a38l64i73k12o13v19á 7982749158803

a vy jste docela srab ;-D;-D ( pro pár špinavých dukátů  se bojíte říct svůj názor - je pravděpodobné, že kvůli takovým se tohle vůbec stalo  ;-) )

+2/−1
30.5.2013 23:38

T85o80m55á35š 72F16á39b26e20r51a 9482464599478

Pokud vím tak Steigerwald byl za komoušů na indexu a ne aktivní komouš.Ale přesto děkujeme soudruhu politruku za osvětlení situace.

+3/−3
30.5.2013 20:18

Z14u72z87k86a 35D53o26s14t32a48l43i96k32o33v35á 7742319578123

ale antichartu podepsal, jak byl aktivní a proč to udělal je už jeho věcm ale  že to někdo připomene, s tím počítat musí

+4/−1
30.5.2013 23:15

M80i53c88h63a53l 38R40i11m65b69a49u18e12r 4909675723867

Nic proti, ale zabavovani majeku cirkvi neni mores historicky komunisticky, ale opakuje se stale, zvlast pote co to cirkev s hrabanim prezene. Tak tu mame Josefa II, pak zruseni radu templaru a jestli chcete jeste hloubeji, tak napriklad zabavovani majetku za pizdnich Ramesseovcu. Ono totiz neni uplne normalni, kdyz ma cirkev nadpolovicni vetsinu majetku v zemi a de facto ridi ekonomiku i politiku. Holt nekdo jim cas od casu pripomene, ze nejsme uplne teokracie a meli by se starat spis o pocitani dusi nez vynosu.l.

+7/−5
30.5.2013 16:18

V98l56a35d67i30m48í75r 81P47r85o79k84e98š 8157296980121

Pane Rimbauere, historie, co kdy a proč, stačilo dost od žalobců na církevní restituce u ÚS, nyní stačí, kdyby se vzal stav co měly, či obhospodařovaly  církve v době, kdy jim to bylo komunisty znárodněno. Ostatní nechte koňovi, ten má větší hlavu.

+2/−3
30.5.2013 16:27

J61a24k80u47b 23S64ú76k50e44n60í42k 1848890689

Proč byli podle vás Ramessovci pizdní? Taková důležitá dynastie a vy jí nazýváte takovými ošklivými přízvisky. Zbytek textu okomentuji jen tak, že je to trapný pokus o omluvu bolševické velkokrádeže.

+5/−4
30.5.2013 16:30

J91a31k68u14b 81S49ú10k89e85n26í75k 1538810149

Perfektně napsáno! Dělal jsem si původně legraci, kam až do historie se "argumentace" dobere. No, překonalo to moje představy:-P

+8/−2
30.5.2013 16:08
Foto

M43a44r31t73i35n 63K15l86u86m87p92a36r 5366648687334

Přesně, komentáře pana Steigerwalda čtu v ranním metru vždy se zájmem. Jsem rád, že na rozdíl od pana Duky si může dovolit břitké komentáře a na demagogické a nactiutrhačské manýry pana Zaorálka dokáže trefně a vtipně reagovat.

+7/−3
30.5.2013 16:15

V93l44a34d30i13m43í63r 53P86r24o22k92e32š 8587776180821

Pan Steigerwald kdysi napsal v iDnes komentář, kde trefně napsal, že komunismus je snem hrbatých duší a jak je vidět co se děje kolem navracení komunisty ukradeného majetku církvím po únoru 1948, stále je mezi námi těch hrbatých duší dost a dost. A jsou i strany, které si na tom snu dodnes vytloukají politický kapitál. Myslím, že je v komentáři panem Steigerwaldem popsáno přesně proč ti, kteří vracet církvím nic nechtějí, tak činí. Bohužel, stále je mezi námi dost těch, kteří jím na tu podlou a lživou rétoriku skočí a  v příštím volebním roce jim opět své hlasy dají. S tím se asi nedá nic dělat, to napraví snad až naše děti, nebo spíše až děti našich dětí.

+12/−6
30.5.2013 15:31

L37a50d54i73s26l18a45v 85P87ř87i34k82r18y24l 5451844980384

Souhlas s tím, že výchova v rodinách může napravit "hrbaté duše" , ale jako podpůrný prostředek k nápravě měli být po 89 roce největší bolševičtí papalášové EXEMPLÁRNĚ potrestání a ti střední min. na 10 let pozavíraní!!

+5/−2
30.5.2013 15:39

V87l59a54d77i77m75í96r 78P90r39o83k82e52š 8337496490211

Pane Dozbabo, dnes už je asi pozdě bycha honit, jak se říká. Tenkrát, po listopadu 89 jsme byli jako národ ve velké euforii, že komunisté přišli o vládní moc, což si nás mnoho neumělo vůbec představit, a naivně jsme si všichni, včetně Havla a lidí kolem něj mysleli, že oni komunisté pokorně složí své ideologigické zbraně a začnou s ostatními občany budovat demokracii. Myslím, že tato euforii a možná i našeptávání některých bývalých komunistů z disentu(Jičinský, Rychetský, Pithart, Dienstbier a další) přimělo Havla k onomu osudnému prohlášení,  "nejsme jako oni", ale nelze to svádět jen na to, neboť v mnoha z nás komunistická čtyřicetiletá výchova zanechala nevratné změny.

+6/−3
30.5.2013 15:57

L52a74d11i44s65l25a47v 74P92ř18i78k69r16y75l 5161444700534

100% souhlasR^

+4/−4
30.5.2013 16:02

Z35d74e23n14ě69k 74P86o29l85á41k 3199209575842

Ten článek je opravdu úderný, takový bolševický. Mně je zcela jedno, jestli je bolševik levicový, nebo pravicový.

+8/−10
30.5.2013 15:24

O38n32d15ř10e25j 85K63u20r15k65a 5349105948

R^ Přesně.

+6/−7
30.5.2013 15:28

V43l34a24d46i18m58í25r 69P78r15o76k67e65š 8737226890711

Nazývat novináře Steigerwalda bolševikem, může jen opravdový bolševik.

+10/−4
30.5.2013 15:33

O61n88d47ř14e82j 85K89u74r34k60a 5949495458

Proč?

+3/−3
30.5.2013 15:44
Foto

M89a97r69t59i11n 64K74l35u53m84p56a88r 5936968907624

Protoze nevite, kdo bolsevici byli.

+4/−4
30.5.2013 15:54
Foto

V17l36a48d50i35m60í56r 42H39r68u22b33e73š 9554691767648

třeba ten, kdo podepsal Antochartu jako pan Steigerwald?

+4/−3
30.5.2013 16:07
Foto

V95l28a86d91i41m23í26r 49H36r71u90b77e54š 9814311247498

(oprava: Antichartu)

+1/−2
30.5.2013 16:07
Foto

M80a74r47t59i50n 92K16l16u51m73p25a33r 5106918377244

Zase vy? Už jste se ráčil milosti vyjádřit k tomu, jak byste tedy jinak řešil restituce, nebo umíte jen dštít síru a tlouct prázdnou slámu?

+1/−5
30.5.2013 16:09
Foto

V59l35a83d66i88m61í66r 71H84r39u42b69e49š 9964551957838

Martin: tak ještě jednou zjednodušeně: mluvte k věci, moje otázka zněla: bolševik byl třeba ten, kdo podepsal Antichartu jako pan Steigerwald?

+3/−2
30.5.2013 16:12
Foto

M47a83r77t97i20n 23K96l71u52m59p48a77r 5896848787834

Tyhle móresy se jménem a dvoutečkou na mě nezkoušejte pane Hrubeš. Jednak si s někým jako vy tykat nechci ani kdybych mohl a za druhé správně česky je oslovení Martine, nikoliv pouze Martin. Vidím, že krom hodin historie a dějepisu jste zřejmě s děvčaty, půlitrem piva a cigaretou v ústech meškal i hodiny českého jazyka, jak smutné....

+3/−5
30.5.2013 16:18

O71n12d17ř15e89j 48K88u46r33k98a 5259185488

Takže odpověď zase nikde.

Bolševik není výlučně historická postava, ten pojem se dá klidně aplikovat i na dnešní dobu. Je jedno na které straně spektra.

+6/0
30.5.2013 16:22
Foto

V27l89a17d53i47m69í58r 67H73r62u78b87e82š 9504761877738

koukám, že opět nějak nezvládáte (tykat si s Vámi jistě nechci) základní pravidla diskuze mimo to, že nejste schopen odpovědět na jednoduchou otázku, to je potom diskuze bezpředmětná

+2/−4
30.5.2013 16:23
Foto

M74a25r45t96i95n 46K16l27u92m61p14a93r 5366188167904

Jednak jste neuctivý a jednak sám odmítáte sdělit, jak byste tedy řešil restituce. Jinými slovy demagog, hrubián a závistivý povaleč. Leč já vám odpovím. Ti co podepsali antichartu nebyli bolševici, neboť bolševismus bylo hnutí v Rusku, které se po likvidaci menševiků přejmenovalo na Komunistickou stranu Sovětského Svazu.

+2/−3
30.5.2013 16:29
Foto

V81l13a70d11i54m90í69r 69H44r53u21b10e61š 9524781397788

ptal jsem sice na něco jinýho, ale bravo, máte z historie marxismu-leninismu za 1, nicméně s Vámi tímto končím, protože se neumíte chovat, zdar

+3/−3
30.5.2013 16:31
Foto

M58a46r45t29i64n 75K22l28u79m72p53a23r 5706768257724

Dosly vám argumenty, nebo je to absence logického uvažování pane Hrubeš? Od vás, který se tu chová jako prostý pasáček koz to sedí, že se někdo neumí chovat, vskutku působivé představení. Já vám na otázku odpověděl, ale vy to nechápete, je mi vás líto. Ptal jste se, jestli je bolševikem někdo kdo podepsal antichartu. A já vám odpověděl, že ti co podepsali antichartu nebyli bolševici, neboť nebyli členy KSSS. Pokud takovou jednoduchou odpověd nedokážete pochopit, nerozumím tomu, co tady potom děláte.

+3/−3
30.5.2013 16:37
Foto

V69l89a88d72i93m46í65r 19H53r25u92b74e15š 9714121917438

došly argumenty? v diskusi s Vámi? :-) ok, bolševik jste Vy

+3/−3
30.5.2013 16:41
Foto

M58a81r96t16i39n 38K34l41u32m95p53a33r 5496798767974

Tak teď jste mi to nandal, pane Hrubeš, vy jste geniální příklad trolla. Zásadně neodpovídá na otázky, poučuje a naopak vyžaduje odpovědi od ostatních a ke všemu má ještě ty probémy s dějepisem a češtinou. Vím, že k tomu bolševikovi mě za toto oceníte ještě nějak hůře, ale víte, že v českém jazyce začíná věta velkým písmenem?

+2/−3
30.5.2013 16:50
Foto

V80l80a78d34i25m17í80r 30H72r59u74b86e49š 9344421177448

Víte pane Klumpare, podobných typů jako Vy už jsem pár zažil, takže s Vámi opravdu nemíním dál diskutovat, proč? To už jsem Vám několikrát velmi zjednodušeně vysvětloval, protože při absenci jakýchkoli argumentů, což mohu přičítat Vaší neznalosti případně se domnívat, že jste omezený, používáte ad hominem a tím diskuze obvykle končí, protože bych muse klesnout na úroveň Vaší argumentace viz. bolševik. A protože si vážím svého času, pokračujte podobnou dikcí s někým jiným. Nicméně díky a hezký večer :-) 

(jen poznámka, v 5. pádu oslovujeme, voláme Viléme, Hynku, Jarmilo. Nic? No, chytrému napověz, hloupého kopni. Zdar.) Howgh.

+3/−3
30.5.2013 16:55

K68a54r83e50l 67N96o86v96á38k 1451632674135

Tak mu odpovězte místo rádoby filosofování...:-/

0/0
4.6.2013 14:40

Z23u85z67k42a 81D75o57s67t93a78l15i98k34o57v59á 7982269248243

Že jste mu odpověděl jasně na jasnou otázku Rv

+1/0
30.5.2013 23:31

V33l60a89d14i89m57í56r 48P71r89o55k61e95š 8797156610861

Pane Klumpáre, to jsou oni ti různí Hrubešové, kteří dnes vytýkají antichartu, ale kdyby ji tenkrát ti umělci, zpěváci a novináři nepodepsali, tak by je lidsky i profesně zničili, když ji ale tenkrát podepsali, tak je to nyní pro ně velký argument o jejich nedůvěryhodnosti. Takto dnes argumentují všichni neobolševici.

+1/−4
30.5.2013 16:22

O89n21d87ř77e48j 40K55u68r25k17a 5849315398

;-D

Jste k smíchu.

+4/−3
30.5.2013 16:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.