Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úzkokolejka zmodernizuje motoráky za 61 milionů. Budou rychlejší

Provozovatel úzkokolejky z Jindřichova Hradce do ­Nové Bystřice a do Obrataně na Vysočině, společnost Jindřichohradecké místní dráhy, zmodernizuje výrazně svůj vozový park. S podporou evropské dotace nechá za 61 milionů korun rekonstruovat čtyři motorové vozy řady M27.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a79n 27F72i49a40l51a 7364477185339

Po modernizaci přestane být turistickým lákadlem. To mi přijde jako kdyby někdo chtěl zmodernizovat Karlštejn.

0/0
26.7.2013 14:58
Foto

P54e15t68r 63M71o83o73s 6212285367

Nechci sýčkovat, ale pokud modernizace nebyla proveditelná ve variantě BEZ eurodotace, mělo to být pro majitele JHMD dostatečně varovným signálem, že za normální situace je to investice zcela mimo rámec ekonomické návratnosti.

Eurodotace jsou zdánlivě levné a snadno dostupné peníze, které ovšem křiví trh a podnikatele ženou do těžko řešitelných situací. Byl bych moc nerad, kdyby JHMD nakonec skončili jako Bolek Polívka s jeho slavnou farmou v Olšanech - trať z Obrataně do JH a z JH do Nové Bystřice by si to rozhodně nezasloužila.EURv

+5/−2
24.5.2013 13:01

P47e37t39r 21R14o13h20á86n37e40k 1193349117696

nechcete snad srovnávat ožralu s vedenim JHMD, že ne? určitě ví co dělají a jako hradečák vim, že tímhle "vlakem" jezdí lidí dost, nemluvě o tom že to prospívá celému městu jako turistické lákadlo :-)

+1/0
24.5.2013 18:28

V60l78a50d28i90m36í74r 20P65r64o50k69e29š 8597666900281

Dobrý názor, pane Moosi, i mě připadá, že bez eurodotací se už nic v ČR nedokáže udělat, a že ty dotace křiví podnikání jako takové, neboť se nikde nepíše, že příčinou většiny korupčních kauz jsou právě dotace z EU, které se rozkrádají velmi snadno. 

Co se týká Jindřichohradeckých místních drah, tak by se pan Novák mohl zmínit o bývalém jednateli této společnosti, ing. Šatavovi, bez kterého by se na tratě J. Hradec -N. Bystřice a J. Hradec-Obrataň, nikdy neprovozovaly.

0/−1
27.5.2013 5:57

J88a73n 21F60r90o35l12í12k 6226250425144

Tak to jim fandím. Je to krásná trať a vítaná atrakce pro děti. R^

+2/0
24.5.2013 11:37
Foto

B22r66o77n38i54s46l81a13v 60G49a84b28r56y11š 2632109471

Kéž by se stejného obrození dočkala i trať na severní Moravě z Třemešné ve Slezsku do Osoblahy.

+2/0
24.5.2013 9:28

J48o69s27e18f 79K51u43b82e80š 9855665889374

Záleží, jak jsou osobní vlaky vytížené... Nedávno se tam nechala modernizovat lokomotiva 705 913 a jeden přípojný vůz...

+2/0
24.5.2013 10:19
Foto

B64r34o71n97i50s32l45a56v 61G81a38b46r80y17š 2692599211

No, právě že vůbec. Za mých mladých let tam jezdilo 12 párů vlaků denně a teď s bídou čtyři.

0/0
24.5.2013 10:45

M15i16c54h11a57l 24P93a65v51l49á68t 9583123124979

No jo, kdyz tam nikdo nejezdi, je to tezke. Rekonstruovat a pak vozit vzduch je celkem k nicemu.

0/0
24.5.2013 11:06

P32e73t81r 95Z90i90e75n91t11e96k 4257340696554

Na severní Moravě nebo ve Slezsku? Všiml jste si, jakou hloupost jste napsal? Co třeba "Zábřeh na Moravě ve východních Čechách

0/0
26.5.2013 22:04

P96e23t96r 12A72n26g17e77l31i57s 4786703500358

Velmi dobře.Je vidět, že nestátní přepravci v osobní dopravě chtějí nabídnout výrazné zlepšení. Ostatně ke zlepšování podmínek pro cestující dochází zde stále (nikoliv kampaňovitě jako u ČD). Škoda, že ČD nemá zájem spolupracovat.  Držím palce a těším se na svezení.

+4/−8
23.5.2013 20:51
Foto

S37t78a14n22i22s78l43a77v 18M46í84č38e19k 3258635345646

Víte vy vůbec o tom, že nemáte pravdu?? ;-O

+7/−3
23.5.2013 21:52

M23i96c49h27a78l 23K60o87n15e95č59n57ý 8749272692431

Víte vy vůbec o tom, že jste nenapsal žádný argument?

+3/−4
23.5.2013 22:59

S59t71e87p54a64n 43T83o43t62h 8338639785318

K cemu by byl argument, kdyz se obecne jiz vi, ze na Liberecku jezdi nove soupravy, na Vysocinu jsou nachystane letos, CD ma v pripraven nakup EC souprav z Rakouska... to je k modernizaci malo?? Stale vice CityElephantu jezdi na osobnich tratich, rychlikove vozy jsou modernizovany - sice plysem a ne kozenkou, ale jsou.

+2/−2
24.5.2013 10:17
Foto

S48t21a42n25i45s85l22a40v 39M86í42č98e28k 3548715225866

Přesně tak. K čemu argument, když je někdo přesvědčen o své (ne)pravdě.... :-/

0/−1
24.5.2013 14:08

P78e57t10r 79A83n73g58e57l25i77s 4116843250178

To je jen ukázka modernizace v duchu ČD:-P. Prodáme nádraží a pozemky a za to koupíme několik souprav. Vlaky sice jezdí pořád víceméně stejnou dobu jako před 30 lety, ale jsou trochu modernější. Např. na trati z Prahy do Tábora urazí rychlík vzdálenost 100 km stále za více než 1,5 hodiny se dvěma zastávkami na cestě (průměrná rychlost 67 km/hod. a to na z větší části draze zmodernizované trati se zmodernizovanými vagony - úžasné!). To na zmíněné lokálce z Obrataně do Jindřichova Hradce výrazně zkrátili celkovou dobu dopravy aniž bylo třeba vyhodit desítky miliard.

0/0
26.5.2013 22:54

J50o91s93e83f 29K85u95b17e50š 9595155779244

JHMD, ani ČD, ani RegioJet není PŘEPRAVCE, ale DOPRAVCE ;-) Přepravce e ten, kdo využívá služby, tedy cestující, případně někdo, kdo si nechává vézt náklad.

+4/0
24.5.2013 7:39

B27o30h51u10s29l50a90v 58K20r22á96l28í57k 2591870759136

Cestující je přepravcem jedině v případě, když má s sebou zavazadlo. Jinak je pouze přepravovaným.

+4/−1
24.5.2013 10:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.