Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úzkokolejka zmodernizuje motoráky za 61 milionů. Budou rychlejší

Provozovatel úzkokolejky z Jindřichova Hradce do ­Nové Bystřice a do Obrataně na Vysočině, společnost Jindřichohradecké místní dráhy, zmodernizuje výrazně svůj vozový park. S podporou evropské dotace nechá za 61 milionů korun rekonstruovat čtyři motorové vozy řady M27.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a39n 60F22i49a72l91a 7114637425489

Po modernizaci přestane být turistickým lákadlem. To mi přijde jako kdyby někdo chtěl zmodernizovat Karlštejn.

0/0
26.7.2013 14:58
Foto

P37e10t17r 62M83o69o48s 6422275777

Nechci sýčkovat, ale pokud modernizace nebyla proveditelná ve variantě BEZ eurodotace, mělo to být pro majitele JHMD dostatečně varovným signálem, že za normální situace je to investice zcela mimo rámec ekonomické návratnosti.

Eurodotace jsou zdánlivě levné a snadno dostupné peníze, které ovšem křiví trh a podnikatele ženou do těžko řešitelných situací. Byl bych moc nerad, kdyby JHMD nakonec skončili jako Bolek Polívka s jeho slavnou farmou v Olšanech - trať z Obrataně do JH a z JH do Nové Bystřice by si to rozhodně nezasloužila.EURv

+5/−2
24.5.2013 13:01

P68e12t59r 14R42o68h76á46n57e47k 1353649947446

nechcete snad srovnávat ožralu s vedenim JHMD, že ne? určitě ví co dělají a jako hradečák vim, že tímhle "vlakem" jezdí lidí dost, nemluvě o tom že to prospívá celému městu jako turistické lákadlo :-)

+1/0
24.5.2013 18:28

V52l16a47d94i52m40í14r 82P23r53o35k98e21š 8857326780611

Dobrý názor, pane Moosi, i mě připadá, že bez eurodotací se už nic v ČR nedokáže udělat, a že ty dotace křiví podnikání jako takové, neboť se nikde nepíše, že příčinou většiny korupčních kauz jsou právě dotace z EU, které se rozkrádají velmi snadno. 

Co se týká Jindřichohradeckých místních drah, tak by se pan Novák mohl zmínit o bývalém jednateli této společnosti, ing. Šatavovi, bez kterého by se na tratě J. Hradec -N. Bystřice a J. Hradec-Obrataň, nikdy neprovozovaly.

0/−1
27.5.2013 5:57

J34a55n 82F60r95o43l44í79k 6696410965304

Tak to jim fandím. Je to krásná trať a vítaná atrakce pro děti. R^

+2/0
24.5.2013 11:37
Foto

B73r71o90n52i69s36l28a73v 13G89a20b39r72y59š 2292989581

Kéž by se stejného obrození dočkala i trať na severní Moravě z Třemešné ve Slezsku do Osoblahy.

+2/0
24.5.2013 9:28

J55o32s21e57f 36K49u41b26e82š 9275605649444

Záleží, jak jsou osobní vlaky vytížené... Nedávno se tam nechala modernizovat lokomotiva 705 913 a jeden přípojný vůz...

+2/0
24.5.2013 10:19
Foto

B56r96o69n13i52s21l37a78v 46G23a41b36r91y96š 2362189561

No, právě že vůbec. Za mých mladých let tam jezdilo 12 párů vlaků denně a teď s bídou čtyři.

0/0
24.5.2013 10:45

M15i32c14h16a20l 22P96a70v28l48á79t 9933433864869

No jo, kdyz tam nikdo nejezdi, je to tezke. Rekonstruovat a pak vozit vzduch je celkem k nicemu.

0/0
24.5.2013 11:06

P57e30t72r 58Z74i37e12n32t39e55k 4127210826784

Na severní Moravě nebo ve Slezsku? Všiml jste si, jakou hloupost jste napsal? Co třeba "Zábřeh na Moravě ve východních Čechách

0/0
26.5.2013 22:04

P88e35t10r 88A89n29g34e55l87i50s 4736643950418

Velmi dobře.Je vidět, že nestátní přepravci v osobní dopravě chtějí nabídnout výrazné zlepšení. Ostatně ke zlepšování podmínek pro cestující dochází zde stále (nikoliv kampaňovitě jako u ČD). Škoda, že ČD nemá zájem spolupracovat.  Držím palce a těším se na svezení.

+4/−8
23.5.2013 20:51
Foto

S98t39a18n28i74s60l42a57v 20M49í59č36e42k 3738385775176

Víte vy vůbec o tom, že nemáte pravdu?? ;-O

+7/−3
23.5.2013 21:52

M88i67c24h25a36l 95K24o54n60e85č68n39ý 8529332292491

Víte vy vůbec o tom, že jste nenapsal žádný argument?

+3/−4
23.5.2013 22:59

S57t74e59p70a22n 53T70o69t60h 8488559425188

K cemu by byl argument, kdyz se obecne jiz vi, ze na Liberecku jezdi nove soupravy, na Vysocinu jsou nachystane letos, CD ma v pripraven nakup EC souprav z Rakouska... to je k modernizaci malo?? Stale vice CityElephantu jezdi na osobnich tratich, rychlikove vozy jsou modernizovany - sice plysem a ne kozenkou, ale jsou.

+2/−2
24.5.2013 10:17
Foto

S84t94a61n18i10s36l27a33v 19M71í92č12e47k 3648275135596

Přesně tak. K čemu argument, když je někdo přesvědčen o své (ne)pravdě.... :-/

0/−1
24.5.2013 14:08

P62e90t95r 88A49n19g38e55l40i91s 4646543240518

To je jen ukázka modernizace v duchu ČD:-P. Prodáme nádraží a pozemky a za to koupíme několik souprav. Vlaky sice jezdí pořád víceméně stejnou dobu jako před 30 lety, ale jsou trochu modernější. Např. na trati z Prahy do Tábora urazí rychlík vzdálenost 100 km stále za více než 1,5 hodiny se dvěma zastávkami na cestě (průměrná rychlost 67 km/hod. a to na z větší části draze zmodernizované trati se zmodernizovanými vagony - úžasné!). To na zmíněné lokálce z Obrataně do Jindřichova Hradce výrazně zkrátili celkovou dobu dopravy aniž bylo třeba vyhodit desítky miliard.

0/0
26.5.2013 22:54

J53o83s98e46f 23K96u43b48e34š 9875525579484

JHMD, ani ČD, ani RegioJet není PŘEPRAVCE, ale DOPRAVCE ;-) Přepravce e ten, kdo využívá služby, tedy cestující, případně někdo, kdo si nechává vézt náklad.

+4/0
24.5.2013 7:39

B41o47h12u81s77l66a23v 83K37r39á58l32í14k 2641290609266

Cestující je přepravcem jedině v případě, když má s sebou zavazadlo. Jinak je pouze přepravovaným.

+4/−1
24.5.2013 10:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.