Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Nejde jen o Putnu, ale i o budoucí ministry

Pro ty, kdo nemají rádi prezidenta Miloše Zemana, bude hlavní zprávou, že ve sporu o jmenování Martina C. Putny profesorem ustoupil a jeho jmenování podepíše. Zemanovi příznivci budou zdůrazňovat, že se po jednání s ministrem školství velkoryse vzdal své pravomoci a že by profesory napříště jmenoval právě ministr. Nejde ovšem jen o Putnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23i97c68h73a80l 63M73i78l18l50e83r 9326472239462

komentar na vybornou

R^R^R^R^R^R^R^R^R^

0/0
23.5.2013 11:57

M49i96c33h54a25l 72M91i18l54l53e22r 9696122209292

sice chapu, ze to je vase ustava, ale nechapu ze v ni doposud strasi vylozene archaicke body, jako "jmenovani vysokoskolskych profesoru" presidentskym dekretem.

V normalni zapadni spolecnosti nema hlava statu nic spolecneho s hierarchii vysokych skol a jinych vzdelavacich instituci! Tohle by melo byt z hlediska hlavy statu podradna zalezitost, ktera by mela pripadnout akademikum a ministru skolstvi 8-o

Prezident by se mel zabyvat dulezitejsimi vecmi - co takhle jeho prispevek k zalezitostem statni justice: zalezitost amnestii, vykonnost justicniho aparatu, jmenovani soudcu.....

+1/0
23.5.2013 11:44

J25i28n87d71ř84i61c18h 22B29e53l47l39i71n65g 9917695356354

Nicméně nesouhlasím, aby byl prezident zbaven úkolu jmenovat profesory. Je to jeho úkol a musí ho plnit, i když se mu to nelíbí. O tom zda chce tuto prezidentskou funkci přijmout se měl rozmyslet, než začal usilovat o kandidaturu.  Přísahal a nyní musí své vlasti sloužit.

A vůbec se mi nelíbí, že si s pana ministra dělá pošťáka. Je to prezidentova práce jmenovat profesory.

+5/−18
22.5.2013 19:47

S14y76l39v97a 41Š49a35u89e53r52o10v88á 3551290356951

Pane Belingu, v tom s Vámi samozřejmě souhlasím. Jenže, v návrhu zákona o VŠ už požadavek na zrušení této rakousko-uherské relikvie už byl, prostestovali proti němu tehdy rektoři, úzus chtěli zachovat. Je teď na zvážení zákonodárců, zda nenastal čas na změnu zákona. Do té doby byl ale samozřejmě prezident svou povinnost vykonávat měl.

Berte to ale, prosím, jen jako pokus pana Zemana vycouvat z té ostudy co nejméně pošramocený. Neznamená to nic. Lidé na to za chvíli zapomenou (Zemanovi voliči rádi) a příště se panu prezidentovi jistě již nic takového nestane (alespoň ne v souvislosti se jmenováním profesorů).  Je to tak, jak napsal v komentářio Josef Kopecký : Miloš Zeman nenašel dost spojenců. Popravdě, nenašel téměř žádné. :-)

+2/−16
22.5.2013 20:49

E79v81a 21P27e97t28ř60í35k48o91v17á 9608712631175

popravdě našel jich dost a to i u profesorů, církevních hodnostářů a veřejnosti, řekla bych, že to mohla být skoro remíza, ač je doc. Putna třeba odborník ve své disciplíně, ač ho vědecká komise navrhla na profesora, ale osobními vlastnostmi, si dle mého a to upozorňuji, profesuru asi nezasloužil, vždy jsem měla za to a nakonec jsem se i osobně přesvědčila, osoba profesora byla krom zcela zřejmých odborných a vědeckých znalostí i osobou váženou, mravně neposkvrněnou a ne -  budu citovat Nečasova  slova - "pitomě se chovající"

+13/−2
23.5.2013 8:29

L24u49d13v19í50k 92G88a23j21d41o85š29í68k 2855393104932

Zeman nenašel spojence vlastně žádné. Těch pár lidí zde v diskusi je nepodstatných. Žádný veřejný činitel se vlastně za Zemana nepostavil. Snad kromě toho kněžího, u kterého se dá snadno odhadnout, jak "hloupé" pohnutky k tomu měl.

Důvod byl prostý. Zaman bezprecedentně zaútočil na svobody svých "poddaných" a zachoval se jako monarcha. To je v demokracii nepřípustné.

O Putnu tu v posledku už vůbec nešlo.

Mimochodem v podmínkách pro jmenování profesora není ani zmínka o nějaké "morální neposkvrněnosti". Dá se to tedy považovat sice za velmi vhodné, nikoliv však za důvod neudělaní titulu.

+1/−12
23.5.2013 10:25

M38i82c20h72a44l 39M54i32l64l21e98r 9236872109502

nesouhlasim.

Odkdy je mravni neposkvrnenost podminkou pro profesuru a kde v ustave se o tom pise? Kdo je opravnen posuzovat jestli je nekdo mravne neposkvrnen a jaka jsou vubec k tomu kriteria? Kde to je napsano? Prosim o link pro tvrzeni.

Pokud by skutecne byla, proc neni mravni / moralni neposkvrnenost podminkou pro funkci verejneho uradu, jakym je napr. postaveni poslance, senatora, ministra, starosty a kdyz na to prijde - prezidenta?

Tedy kazdeho cinovnika, jehoz urad plati danovi poplatnici a ktery se de facto musi danovym poplatnikum a volicum zodpovidat ze sve cinnosti?

Kdo kontroluje tohle a jak dukladne? Proc se ukazalo, ze tolik verejnych cinitelu je poskvrneno korupci, pochybnymi zakulisnimi vazbami a dohodami a vylozenym podvodnictvim????

0/0
23.5.2013 11:55

L61u45d49v26í90k 21G21a56j76d71o70š33í18k 2145493924612

Tohle je zase věc výkladu zákona. Zeman jmenuje Putnu tím že podepíše jmenovací dekret. Tím svou povinnost vlastně splní. Zákon mu neukládá absolvovat nějaký ceremoniál k předání dekretu.

+2/−11
23.5.2013 10:27

E71v47a 73P42e63t23ř84í65k92o46v16á 9638442891555

redaktor Kopecký nám předložil svůj pohled na zatímní účinkování Zemana v roli prezidenta, za to mu pěkně děkujeme, ale, opět je to napsáno jen z pohledu člověka, který osobu Zemana zrovna nemusí, z mého pohledu nevím o ničem v čem by se, tedy co se týká prezidentských pravomocí, protivil vůči platnému zákonu, že se Zeman opírá o svou přímou volbu je naprosto normální a právě proto, že ho zvolila většina příchozích voličů mu dává silnější mandát než byla předchozí volba zástupci obou komor, je jen dobře, že nebude provádět své povinnosti jen slepým podepisováním toho či onoho, ale že bude plně využívat svých práv, tím, že jednal s ministrem školství a společně dospěli k nějakému řešení "malicherné" situace současně ukázal, že se dá s ním jednat a diskutovat a třeba i dospět ke konstruktivnímu řešení, redaktor nemusí poukazovat na ne zrovna jednoduché vztahy se Schwarzenbergem,  oba pánové si dělají zbytečné naschvály a když ani jeden nenajde snahu se domluvit, pak se z místa nepohnou, je jasné, že Zeman, už z podstaty své povahy, nebude mlčet, ale spíše se vyjadřovat k různým politickoekonomickým problémům, ale nikdy to nebude formou direktivní, ale spíše doporučující nebo prezentující své názory, tady bych neviděla žádné nebezpečí, že by třeba ovlivňoval Sobotku či někoho jiného, když by k němu nesl své vybrané ministry, myslím si, že jsme, tedy jako občané tohoto státu, vždycky chtěli mít aktivního prezidenta a ne nějakého poklonkovače a nyní, když Zeman začne provádět věci, které se dříve prováděly jako zvyklosti, se to mnohým z nás nelíbilo, vždyť i Klaus sice podepisoval, ale s velkým osobním přemáháním a Havel prý i nepodepsal a nikdo se nad tím nepohoršoval

+17/−4
22.5.2013 19:46

J30i86n16d79ř84i87c47h 57B88e65l28l60i33n81g 9777605936864

Tím, že byl pozměněn způsob výběru prezidenta, se jeho pozice před Ústavou ani zákonem nezměnila ani o centimetr.

Ještě otázka: jaké naschvály dělá pan Schwarzenberg prezidentovi?

+7/−16
22.5.2013 19:50

E89v19a 48P17e88t88ř96í74k82o37v97á 9358892821345

třeba to zbytečné pospávání v parlamentu při jeho projevu, v médiích je každou chvíli nějaká slovní přestřelka a kritika, při prezidentské inauguraci trvalé povídání si a smání se s Kalouskem

+16/−3
22.5.2013 19:57

S63y69l73v23a 92Š71a73u65e67r88o54v25á 3641950986741

Dopište Schwarzenbergovi a Kalouskovi, že se Vám to nelíbí. Chování politiků lze změnit jenom tak, že na ně bude vyvíjen občanský tlak.

+1/−14
22.5.2013 20:53

S84y82l81v66a 39Š60a42u95e95r41o77v97á 3581600246821

Pardon, neviděla jsem Vás. Jak ale vidíte, jsou lidé, kteří naši ústavu, základní zákon země, respektovat NECHTĚJÍ.

+1/−14
22.5.2013 20:52

S90y62l96v91a 94Š35a39u27e26r94o55v44á 3251330396851

Ne, paní Petříková, žádný silnější mandát. To opakujete jen Zemanovu mantru. Ústava ČR je nezměněná a mandát má pan Zeman velmi slabý. Totiž od pouhé 1/3 (necelé) oprávněných voličů. A na Ústavu ČR a zákony naší země pan Zeman skládal slib. Budete se muset smířit s tím, že pravomoci má toliko ty, které jsou v ústavě vyjmenovány.

+4/−16
22.5.2013 20:51

E37v21a 43P39e89t18ř49í80k86o17v82á 9418382761685

ale ano, paní Šauerová, silnější veřejný mandát, nikdo vám nebere, že jeho postavení se dle Ústavy republiky nemění a je dáno, ale co se týká svého zvolení, má určitě větší společenský kredit, než tomu bylo doposavad a paní, to není jen jeho mantra, to je fakt i pro nás všechny v tomto státě, pro které se stal prvním zvoleným prezidentem v přímé volbě, je jasné, že se mnohým zajídá, když ho nevolili, ani já jsem nebyla nadšena vzniknuvší dvojicí do finálové volby, ale on byl zvolen a stal se prezidentem, měli bychom to respektovat a brát to jako fakt, jinak milá paní Šauerová, já se nemusím s ničím smiřovat, brala jsem a beru to jako neměnitelné, že prezidenti mají ty a ty pravomoce, které jim zákon dává, a že jich mají tolik nebo míň je mi úplně šumafuk, pro mne je důležité, že tam je konečně člověk, který se nebojí říci něco nahlas a ne jen odkejvá či podepíše bez toho, aby si to přečetl

+11/−2
23.5.2013 8:18

P36e21t56r 66F13o81j26t83a 2322841885710

Je ale otázka, z jakých důvodů nepodepíše. Není mi jedno, kdo je hlava státu a mrzí mne, že byl zvolen člověk, který vědomě použil v kampani lži, člověk, který čím je starší, tím je pomstychtivější. Myslím si, že osoba prezidenta by měla lidi spojovat a ne rozdělovat. Je smutné, že většina lidí okolo mne se za prezidenta stydí.

+1/−12
23.5.2013 8:52

M14i31c25h78a11l 85M42i81l34l30e38r 9546782289672

jsem tu na navsteve ze zahranici a sokuje me, za KAZDY, s nimz jsem se tu setkal  a mluvil o politice rekl, ze Zemana nevolil a ze se za jeho chovani hluboce stydi. To jsou pritom jen ta nejslabsi slova. Ta silnejsi nebudu opakovat protoze mi to nestoji za ty dukaty.

0/−1
23.5.2013 12:00

L11u85d85v57í39k 19G21a23j15d47o64š13í74k 2805543394562

Takže pro vás je důležitější, že Zeman zkouší na sílu prosadit i své pravomoci, které jsou právně sporné a na hraně výkladu práva. A to bez sebemenší úcty a respektu ke svému postavení i bez respektu k zavedeným nepsaným společenským zvyklostem.

To je ovšem pozice, která není hodna moudrého státníka, ale drzého hokynáře. A to se vám asi líbí.

+1/−12
23.5.2013 10:37

M72i33c26h95a97l 45M78i20l23l96e67r 9496772739412

narod cesky mimoprazsky dal prednost hokynari holdujicimu lidovym pozitkum a pro-ruskemu ehmmmmm (dosad vhodny nazev), ale nelibi se jim, kdyz jim to nekdo pripomene;-D

0/−1
23.5.2013 12:03

P82e53t71r 14W13o26l86f 3848282724844

Putna může být hrdý, že se jeho profesura proslavila díky charakteristickému označení "buzna".;-)

+16/−3
22.5.2013 18:12

J69i88n71d36ř44i69c26h 63B72e34l88l20i38n61g 9687615416734

Vy jste, zdá se, hrdý na tenhle blábol, když ho tu vlepujete, kde se dá (i nedá).

+3/−16
22.5.2013 19:36

J42a12n 91J49a95r62o95s 1169227550138

Neni kazdy den posviceni a nestane se kazdy den, ze clovek slepi vetu delsi nez holou. Doprejme panu Wolfovi pocit dobre vykonane prace.

+2/−14
22.5.2013 20:36
Foto

M10a29r22t78i20n 60F59a47l37t37ý77n 9771516394708

No, pravda lidem typu Belling a Jaros moc pod nos nejde. ;-)

+12/−2
22.5.2013 23:21

K65a89r97e79l 24M15a58s32e58k 9204532946566

Takže pane Kopecký, důležité pro vás je, aby nás týpci typu Saši Vondry táhli západním směrem. Prostě od jednoho extrému k druhému. Ale respektuji, že se musíte živit, a je to knížecí a Kalouskova hlásná trouba, kde je váš komentář uveřejněn :-/.

+19/−5
22.5.2013 17:38

D68a44v93i72d 63D66o66l21e42ž17e37l 9427566818308

Souhlas, taky mně napadlo, co by se dělo, kdyby podobná situace nastala za KS jako prezidenta.

A k panu Kopeckému, který má zřejmě velmi krátkou paměť, když si nepamatuje, kolikrát že byl Nečas na koberečku u Klause, aby si vyříkali, kdo má či nemá být ve vládě Nečasově, kterou ovšem jmenoval tehdy prezident Klaus!!

+17/−3
22.5.2013 17:56

J23i81n64d63ř21i28c84h 54B75e51l89l23i12n48g 9967725606374

1. Za KS by se takové scény nekonaly, ale to je pouhé teoretizování, když máme takového prezidenta jakého máme (a to je to nejlepší, co se o něm dá říct.)

2. VK jistě také krafal do kdečeho, nicméně o obsahu jeho debat s premiérem se můžeme jen dohadovat, protože s nimi neotravoval veřejnost.

+3/−16
22.5.2013 19:41

S11y36l83v41a 31Š18a16u45e96r12o32v41á 3681810976311

Jenže, pane Doležale, za Schwarzenberga by taková situace nevznikla. Víte proč ? Protože Schwarzenberg je skutečný vlastenec (ne hurá národovec) a ctí Ústavu České republiky stejně jako jeho otec za I. republiky.

+3/−17
22.5.2013 20:57

S88y12l37v32a 81Š73a14u79e81r54o78v22á 3891690516921

Ano, to JE skutečně důležité. Východních větrů jsme si užili už dost. Mráz přichází z Kremlu i nadále. A putinovský autoritavně-mafiánský režim s omezenými občanskými právy nechť Rusko raději snad nikam nevyváží.

+1/−16
22.5.2013 20:55

J35a92r58o18s69l84a80v 37Š79v78e96c 9758477409538

No hlavně, že z Bruselu přichází blahobit a Schwarzenberg je takopvý vlastenec, že ho chválí sudeťáci, a zákony ctí tak, že při privatizaci Becherovky uplácel, aby se dostalo i na něj (dokonce to na sebe prásknul) no to je teda dokonalý vzor prezidenta. Ale v jednom máte na 100% pravdu, tahanice o jmenování kohokoli na cokoli by se za jeho prazidentování nekonala, on by totiž všechno prospal

+12/−2
23.5.2013 0:45

M87i89c69h79a25l 74M39i48l98l97e60r 9596572149362

pan knize nema rad triviality a cas, ktery se jimi marni. Jeste jsem si nevsiml, ze by vubec nekdy prospal neco duleziteho.

Naopak u dulezitych zalezitosti je cily jako krepelka.

0/−1
23.5.2013 12:07

S62t52a33n19i50s97l39a14v 95S94r52b29a 4625954928764

Plebiscit o tom, zda Putna má nebo nemá být profesor je snad ještě zákeřnější než autoritářský prezident. Chytré telefony, chytré televize, chytré pračky nám přijdou chytré právě proto, že sami nejsme dostatečně chytří na to, abychom si správně vyhodnotili situaci. A tak když média zavelí Putna profesorem, tak se loutky-tedy pardon, členové suveréního národa-.dají na pochod ve prospěch Putny, aniž by se zamysleli nad tím, že o dané problematice ví houby.

+14/−10
22.5.2013 17:17

2102121575122

O jakem plebiscitu to mluvite?

+3/−14
22.5.2013 20:49

S74y59l25v63a 13Š64a22u42e43r39o45v81á 3381280296491

Pán si zjevně myslí, že o jmenování profesorem by měl lid rozhodovat v referendu. ;-D

+2/−15
22.5.2013 21:01

L20u76k11á63š 80C29i80e85s69l43a52r 6554788976625

Jakémukoliv jmenování by mělo předcházet jednání. Pokud jenom přinesu jména tak se vždy může stát, že prezident s někým bude mít problém. U ministrů je to stejné. Ostatně něco podobného se odehrává u velvyslanců. Všichni minulí ministři zahraničí potvrdili, že s prezidentem vyjednávali a obě strany střídavě ustupovaly. Je mi jasné, že Zeman nechce jen podepisovat bezmyšlenkovitě, nikdy to nedělal a z pozice prezidenta určitě začínat nechce. To určitě umím pochopit. Také chápu postoj, "když do toho nemůžu kecat tak si to dělejte sami". Nemyslím si, že by se dělo něco tak zásadního aby se o tom psalo 15 článku denně.

+19/−6
22.5.2013 16:13

I63v36a 35H59a93n30e44s89o82v74á 8116406829209

Jestli narážíte na Livii, tak tu začal Zeman protlačovat, když měli Slováci od nás navrženého velvyslance schváleného Klausem...

+7/−15
22.5.2013 16:16

L84u33k59á20š 47C81i82e18s39l63a81r 6244108326445

To samozřejmě není pravda, Slovensko se oficiálně dozvídá jméno velvyslance až je celý proces ukončen. Takže rozhodně to není tak, že někdo musel vybalovat kufry. Za celou historii ČR, k těmto jednáním docházelo a není na tom nic mimořádného. Já jsem spíše narážel na jmenování ministrů na které poukazuje autor článku. I ministry lze jmenovat po konzultaci, ostatně prezident se nezřídka účastní jednání o koalici, takže i návrhy na ministry je možné s ním konzultovat aby nedošlo k nějakému neschválení.

+13/−6
22.5.2013 16:25

I40v56a 72H94a92n35e58s30o65v84á 8446846279169

Nikoliv. Jméno velvyslance se projednává na obou stranách, pak je návrh schválen naší stranou a oficiálně se předloží té druhé.

+4/−13
22.5.2013 17:03

S42y45l38v97a 21Š68a12u69e44r92o73v12á 3521880536761

Uniklo Vám, pane Cieslere, že Václav Klaus nejen velvyslance na Slovensko schválil, ale také jej osobně na Slovensku při poslední zahraniční cestě představil. Proces byl zastaven ve chvíli, kdy SR měla vyslovit souhlas s jeho vysláním, tedy těsně před udělením tzv. agrément.

+2/−14
22.5.2013 21:00

P85e90t79r 18K68n74ě78b95o51r63t 3221370

Tak "na zdraví" Milouši.R^

+6/−13
22.5.2013 15:59
Foto

E66v83a 88J60i26ř33í94č77k64o17v66á 5853156427440

Pane Kopecký, velmi zdařilý komentář... R^ :-)

+14/−19
22.5.2013 15:57

P68e98t91r 59K62o94m11a53r60e17k 3919894192285

Souhlas! R^

+3/−16
22.5.2013 17:03

R18o44m44a92n 33S15i62l90n48ý 3467242879241

No fajn, ale teda ať zkusí někdo nastínit situaci, kdy se prezident třeba v případě jmenování ministra zabejčí a odmítne jmenovat, jaký ta situace bude mít vývoj. Teď se to zahrálo do autu, ale ta otázka tu stále je ohledně formulace "jmenuje", nebo "podepisuje".

+13/−4
22.5.2013 15:54

J30a84n 13B97a24č86o14v19č83i19n 1282724555485

Predstavovat si jako vzor ceskeho presidenta nekoho,kdo o zabijeni civilistu v Srbsku mluvil jako o humanitarnim bombardovani je pro me desive.

+20/−18
22.5.2013 15:47

R89a65d55i62m 76S77v37o96b25o19d62a 1727126100742

Slaboduchý argument...podle Havla nebylo humanitární to bombardování jako takové, ale jeho pohnutky.  Nebylo to nejchytřejší vyjádření, co kdy udělal, ale o humanitárním zabíjení civilistů určitě nemluvil.

+15/−19
22.5.2013 15:51

M75i86c96h70a56l 64Š38r72o92u71b15e15k 8294936573390

ok, lépe je nechat "humanitárně" pobít od fanatických polovojenských jednotek...

+5/−14
22.5.2013 16:05

I83v49a 95H43a28n91e96s34o31v67á 8666176359709

Tahle debata obvykle končí ve chvíli, kdy se zeptám, na které straně toho konfliktu jsme tedy měli stát... Takže se ptám...?

+3/−12
22.5.2013 16:11

Z26d70e93n56a 20H17v27o96z79d61e91n94s98k97á 6473147447346

Na zadne.

0/−13
22.5.2013 18:47

V19l13a42d78i54m69i90r 35K90o63m52a63r66e14k 5511357140960

Ale amnestie vam prisla vhod.

+2/−14
22.5.2013 16:33

L79u58k76á85š 44H36l39o88u26c30a22l 6442420351674

ok, at je jmenovan, ale at teplejm nevadi - vcetne oficialni urovne - slovni obrat "buzny". pokud jeden z nich propojuje svuj soukromy zivot (tedy sexualni orientaci) s akademickou sferou, nemelo by mu vadit, pokud nekdo ze studentu prijde na prednasku s ceduli, ze jeho pofesor je buzna

+22/−9
22.5.2013 15:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.